Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    620 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο κανονικότητας σε κάτοψη και καθ' ύψος.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/kanonik...
    2. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο σε λυγισμό.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/lygismo...
    3. webTV

      Engineer

      Το σημερινό επεισόδιο είναι covid edition και αφορά τον έλεγχο σε αντισεισμικό αρμό.
      Κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας αλλά και μεταξύ των κτιρίων μας...
      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/armos.xlsx
    4. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον ικανοτικό έλεγχο κόμβου καθώς και τον έλεγχο αποφυγής μηχανισμού ορόφου.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/ikanoti...
       
    5. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο επάρκειας τοιχωμάτων
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/eparkei...
       
    6. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο απαλλαγής αντισεισμικού ελέγχου.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/apallag...
       
    7. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο διάτρησης στις πλάκες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/diatris...
       
    8. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο αποφυγής ψαθυρών μορφών αστοχίας.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/psathir...
       
    9. webTV

      Engineer

      "Σβήνει τα φώτα" η εκπομπή Με Απλά Λόγια Πολιτικός Μηχανικός, με το τελευταίο επεισόδιο να αφορά τον έλεγχο απόσχισης.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/aposxis...
       
    10. webTV

      Engineer

      Ένας μοναδικός κήπος έχει στηθεί στις κολώνες που στηρίζουν έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο στο Μέξικο Σίτι, ώστε να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης. Η κάθε κολώνα, η οποία στηρίζει τη γέφυρα πάνω από τον αυτοκινητόδρομο, είναι καλυμμένη με χιλιάδες φυτά. Σημειώνεται ότι τα φυτά αυτά αυτά διατηρούνται σε ειδικές θήκες από ύφασμα.
      Η αιτία για την κατασκευή του «κάθετου» κήπου στο Μέξικο Σίτι είναι ότι τα φυτά απορροφούν τους αέριους ρύπους που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα. Εκτός αυτού, τα συγκεκριμένα φυτά έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ποτίζονται με νερό βροχής που έχει αποθηκευτεί.
      «Η μετακίνηση στο Μέξικο Σίτι είναι πολύ δύσκολη εν μέρει διότι είναι μία πολύ γκρίζα πόλη, με πολύ τσιμέντο, 22 εκατομμύρια κατοίκους. Το να μετακινείται κανείς είναι πολύ αγχωτικό, κάπως επιθετικό», δήλωσε ο Fernando Ortiz Monasterio, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Via Verde, η οποία διαχειρίζεται το εγχείρημα των κάθετων κήπων στην πόλη.
      «Και η Via Verde έχει πραγματοποιήσει μία σπουδαία μεταμόρφωση, διότι είναι ευρέως γνωστό ότι η επαφή με τη φύση προσφέρει στους ανθρώπους λίγη ηρεμία και αλλάζει τη διάθεσή τους και αλλάζει την παραγωγικότητά τους. Συνεπώς, τώρα όταν διέρχεται κανείς από τις πράσινες κολώνες του αυτοκινητόδρομου, χαμογελά και λέει «ωραία». Δεν είναι όλη η πόλη, είναι μόνο ένας αυτοκινητόδρομος, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά είναι μία σπουδαία αρχή για να αλλάξουμε ολόκληρη την πόλη», συμλήρωσε ο Monasterio, σύμφωνα με το World Economic Forum.
      Κυκλική οικονομία
      Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο κάθετος κήπος δεν βελτιώνει απλώς την αισθητική και την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά προσβλέπει και στη δημιουργία μίας κυκλικής οικονομίας. «Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τους κάθετους κήπους είναι από ανακυκλωμένα υλικά», τονίζει ο Monasterio. Ενδεικτικά, η τσόχα που συγκρατεί τα φυτά στη θέση τους είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. «Τα μετατρέπουμε από σκουπίδια σε τσόχα… και επίσης προσφέρουμε θέσεις εργασίας σε γυναίκες και άνδρες στη φυλακή, οι οποίοι μας βοηθούν» στην κατασκευή της τσόχας, σύμφωνα με τον Monasterio. Ο ίδιος κατέληξε ότι η Via Verde ωφελεί το περιβάλλον, την κοινωνία, αλλά και την ψυχολογία. 
      Το Μέξικο Σίτι προσπαθεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση μέσω μέτρων όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων σε ορισμένες περιοχές, καθώς και μέσω επενδύσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Παραμένει ωστόσο μία από τις πόλεις με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση παγκοσμίως. «Πιστεύω ότι η Via Verde είναι ένα σπουδαίο παράδειγμα όχι μόνο της μεταμόρφωσης των πόλεων με πράσινες περιοχές», αλλά επίσης και των δυνατοτήτων για αλλαγή.
      «Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν συγχρονίσουμε τα συμφέροντα των ατόμων στην πόλη, τα συφέροντα της κυβέρνησης και τα συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα. Εάν βάλουμε αυτά τα τρία πράγματα μαζί, μπορούμε να αλλάξουμε τις πόλεις μας, τις χώρες μας και τον κόσμο», τόνισε ο Monasterio.
      https://www.linkedin.com/company/world-economic-forum/?trk=public_post-embed_share-update_actor-text
       
    11. webTV

      Engineer

      Ο Ρίτσαρντ βλέπει την παραγγελία του να παραδίδεται στην αυλή του σπιτιού του στη Μεγάλη Βρετανία σε 13 μόλις λεπτά αφότου την καταχώρησε, χάρη στο πλήρως αυτόνομο drone της νεοσύστατης υπηρεσίας “Amazon Prime Air”.
       

       
      Πρόκειται για την πρώτη παράδοση με πλήρως αυτόνομο, χωρίς πιλότο, drone από το διεθνές εγχείρημα του Τζεφ Μπέζος, η οποία μάλιστα έφερε χαμόγελα στην εταιρεία αλλά και την συνακόλουθη υπόσχεση ότι το συγκεκριμένο σύστημα παράδοσης θα επεκταθεί σύντομα σε εκατοντάδες ακόμα Βρετανούς.
       
       
      Να σημειώσουμε πως οι δοκιμαστικές παραδόσεις με drone θα συνεχιστούν στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς εκεί επιτρέπεται η πτήση drone σε μεγαλύτερες αποστάσεις απ’ όσο μπορεί να δει το μάτι του χειριστή. Yπενθυμίζεται ωστόσο, ότι επί του παρόντος τα drones της Amazon μπορούν να παραδίδουν μόνο παραγγελίες με βάρος μικρότερο από 2,2 κιλά, καιρού επιτρέποντος.
       
      Πηγή: http://www.ergonblog.gr/2017/01/13-drone-video.html
    12. webTV

      Engineer

      Κατά την κατασκευή του αιολικού μας πάρκου Κόσκινα- Λάκκα η μεταφορά των ανεμογεννητριών στο πάρκο έγινε με τη χρήση blade lifter. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά και καινοτόμα συστήματα μεταφορών το οποίο εξασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και υψηλό επίπεδο ασφάλειας.   Δείτε το βίντεο με τα εντυπωσιακά πλάνα εδώ:  
    13. webTV

      Engineer

      Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό με την κατασκευαστική εξέλιξη του Σταθμού Μετρό «Νίκαια», που κατασκευάζεται στα πλαίσια της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.
       
    14. webTV

      Engineer

      Ένα από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου, στην καρδιά του Ειρηνικού Ωκεανού, έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο σκουπιδότοπο του πλανήτη. Η ατόλη Μίντγουεϊ είναι η πιο κραυγαλέα απόδειξη της ανεξέλεγκτης μόλυνσης των θαλασσών, που καταδικάζει σε θάνατο χλωρίδα, πανίδα και τοπικά οικοσυστήματα. Σύμφωνα με τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις των επιστημόνων, μέχρι το 2050, πιστεύεται πως θα υπάρχει περισσότερο πλαστικό στους ωκεανούς απ’ό,τι ψάρια!
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7478/mexri-to-2050-tha-yparxei-perissotero-plastiko-ap-o-ti-psaria-stoys-okeanoys
    15. webTV

      Engineer

      Η πιο διάσημη Ελληνίδα σπηλαιολόγος, ένας έξυπνος πρόεδρος χωριού και δύο τολμηρoί νέοι. Θα μπορούσε να είναι σενάριο για ταινία μυστηρίου.
      Στην πραγματικότητα, είναι η ανακάλυψη και η αρχή της αξιοποίησης ενός σπηλαίου στην Πράμαντα Ιωαννίνων. Είναι το Σπήλαιο της Ανεμότρυπας.   Ήταν το 1960 όταν η σπουδαία Ελληνίδα σπηλαιολόγος και επίτιμη πρόεδρος της Ελληνικής Σπηλαιολογικής εταιρείας, Άννα Πετροχείλου, θα επισκέπτονταν την περιοχή στα βόρεια Τζουμέρκα. Ο τότε πρόεδρος της Πράμαντας, έδωσε εντολή σε δύο τολμηρούς νέους, τον Αποστόλη Λάμπρη και το Γιώργο Καρακώστα να διανοίξουν μία σχισμή σ΄ ένα σημείο του εδάφους, από το οποίο έβγαινε δροσερός αέρας, ώστε να διερευνηθεί το εσωτερικό του. Έρποντας, χωρίς τα βασικά μέσα, κατάφεραν και έφτασαν σ’ ένα ευρύ κοίλωμα και αντίκρυσαν πρώτοι μια απόκοσμη ομορφιά.

      Με το πέρασμα του χρόνου, το σπήλαιο εξερευνήθηκε, μελετήθηκε και από το 2000, ένα τμήμα του είναι πλέον προσβάσιμο στους επισκέπτες/Photo: Αμαλία Κωβαίου

      Το Σπήλαιο της Ανεμότρυπας βρίσκεται τρία χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από την Πράμαντα, σε υψόμετρο 900 μέτρων και στο εσωτερικό του ξετυλίγεται η ομορφιά της φύσης μέσα σ’ ένα ονειρικό περιβάλλον/Photo: Αμαλία Κωβαίου
      Η ομορφιά της φύσης
      Η αρχική αυτή διερεύνηση είχε ως αποτέλεσμα να έρθει στο φως ένα μοναδικής ομορφιάς σπήλαιο που πήρε το όνομα Σπήλαιο της Ανεμότρυπας. Με το πέρασμα του χρόνου, το σπήλαιο εξερευνήθηκε, μελετήθηκε και από το 2000, ένα τμήμα του είναι πλέον προσβάσιμο στους επισκέπτες.
      Το Σπήλαιο της Ανεμότρυπας βρίσκεται τρία χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από την Πράμαντα, σε υψόμετρο 900 μέτρων και στο εσωτερικό του ξετυλίγεται η ομορφιά της φύσης μέσα σ’ ένα ονειρικό περιβάλλον. Έχει τρία επίπεδα και από το εσωτερικό του διέρχεται ο ποταμός Άραχθος, η βοή του οποίου μας συνοδεύει σε μεγάλο τμήμα της διαδρομής μας.

      Photo: Αμαλία Κωβαίου

      Photo: Αμαλία Κωβαίου
      Στα έγκατα της γης
      Το υψηλότερο επίπεδο έχει καταρρεύσει και σώζονται μόνο κάποια τμήματά του. Το μεσαίο, το οποίο είναι και αυτό που αξιοποιήθηκε τουριστικά, έχει μήκος 250 μέτρα. Το τρίτο επίπεδο είναι ουσιαστικά η κοίτη του υπόγειου ποταμού ο οποίος είναι ορατός από το μονοπάτι και δημιουργεί έναν καταρράκτη ύψους δύο μέτρων. Όλη η ομορφιά που κρύβουν τα έγκατα της γης, μοναδικοί γεωλογικοί σχηματισμοί, θόλοι, λίμνες σε αποχρώσεις του ροζ, του άσπρου και του γκρι, και γεωλογικά «δωμάτια» με ευφάνταστα ονόματα, ξετυλίγονται όσο περιπλανιόμαστε μέσα στο σπήλαιο.
      Στην αρχή της διαδρομής, σταλακτίτες, που φτάνουν έως το έδαφος, καθηλώνουν με την έντασή τους και μαρτυρούν την ηλικία του σπηλαίου. Ο Θάλαμος του Ποταμού, μεγαλειώδης και θορυβώδης βρίσκεται στα αριστερά. Μία σκάλα οδηγεί στη Μεγάλη Σάλα, η οροφή της οποίας είναι στα 6 μέτρα. Την καθηλωτική αίσθηση συμπληρώνει η γκρι λίμνη.

      Σχεδόν 52 μέτρα με πολύχρωμους γεωλογικούς σχηματισμούς, δίνουν το όνομα στη Διαδρομή του Πλούτου/Photo: Αμαλία Κωβαίου
      Η διπλή σκάλα, πίσω από μία σειρά σταλαγμίτες, κρύβει το Θάλαμο της Λευκής Λίμνης. Σχεδόν 52 μέτρα με πολύχρωμους γεωλογικούς σχηματισμούς, δίνουν το όνομα στη Διαδρομή του Πλούτου. Ο Θάλαμος της Ροζ Λίμνης είναι γεμάτος με κλιμακωτές λιθωματικές λεκάνες, που δέχονται τα τρεχούμενα νερά της λίμνης. Το χρώμα των πετρωμάτων αντανακλάτε στα νερά και τα χρωματικά παιχνίδια είναι ατελείωτα. Ογκόλιθοι, σταλακτικά στολίδια, πετρώματα γλειμμένα για εκατομμύρια χρόνια από τα νερά, συμπληρώνουν τις εικόνες. Στο τελευταίο, πολύ κατηφορικό, τμήμα του σπηλαίου η βοή από τη ροή του ποταμού είναι καθηλωτική.
      Παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής και ξαναπερνάμε από τα ίδια σημεία. Το μάτι διαρκώς εγκλωβίζεται σε καινούριες λεπτομέρειες. Είναι σαν να διαβαίνω σε ένα ακόμη σπήλαιο.

      Όλη η ομορφιά που κρύβουν τα έγκατα της γης, μοναδικοί γεωλογικοί σχηματισμοί, θόλοι, λίμνες σε αποχρώσεις του ροζ, του άσπρου και του γκρι, και γεωλογικά «δωμάτια» με ευφάνταστα ονόματα, ξετυλίγονται όσο περιπλανιόμαστε μέσα στο σπήλαιο:Photo: Αμαλία Κωβαίου

      Το χρώμα των πετρωμάτων αντανακλάτε στα νερά και τα χρωματικά παιχνίδια είναι ατελείωτα/Photo: Aμαλία Κωβαίου
      Τα ερωτηματικά και οι απορίες Κάθε φορά που βρίσκομαι σε περιβάλλοντα με ελάχιστη ή μηδενική ανθρώπινη παρέμβαση, αισθάνομαι αυτόματα ότι κάνω ένα ταξίδι στον χρόνο. Δεκάδες ερωτηματικά με κατακλύζουν. Είχε άραγε ο προϊστορικός άνθρωπος πρόσβαση στο σπήλαιο της της Ανεμότρυπας. Ακόλουθοι του Βασιλιά Πύρρου κάναν το μπάνιο τους στο γάργαρα νερά του ποταμού;

      Στο τελευταίο, πολύ κατηφορικό τμήμα του σπηλαίου η βοή από τη ροή του ποταμού είναι καθηλωτική/Photo: Αμαλία Κωβαίου

      Photo: Αμαλία Κωβαίου
      Κάποιο βυζαντινό πριγκιπόπουλο του Δεσποτάτου της Ηπείρου κρύφτηκε εδώ με την αγαπημένη του; Βγήκαμε στον ηπειρώτικο ουρανό και μας χάιδευε το πεντακάθαρο αεράκι που φυσά στα Βόρεια Τζουμέρκα. Γεμάτοι ομορφιά και έμπνευση, αλλά και με πολλά αναπάντητα ερωτήματα, συνεχίσαμε ακόμη πιο ορεξάτοι την εξερεύνηση της ηπειρώτικης γης.
    16. webTV

      Ροδοπουλος

      Μία εντυπωσιακή ψηφιακή περιήγηση στον Παρθενώνα δημιούργησαν ρώσοι φωτογράφοι, προκειμένου και όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να έρθουν στη χώρα μας να χαρούν μία βόλτα στον Ιερό Βράχο.
       
      Δείτε την περιήγηση εδώ: http://www.airpano.ru/files/Acropolis-Athens-Greece/2-3-2?scene=s2&?ath=-112.04&?atv=34.50&?fov=90.00
       
      Πηγή: http://www.toxwni.gr/ellada/item/8484-i-akropoli-opos-den-tin-exete-ksanadei-katapliktiki-efarmogi#.UpCyY-IcV7k
    17. webTV

      Engineer

      Με μία προσφορά πραγματοποιήθηκε τελικά σήμερα η δημοπράτηση για την «Μελέτη – κατασκευή – χρηματοδότηση – λειτουργία – συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων».
       
      Η μοναδική παρουσία ήταν από την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR. Η GMR είναι Ινδικός όμιλος άγνωστος στην Ευρώπη. Το κάθε υποψήφιο σχήμα θα καταθέσει 3 φακέλους: ο πρώτος περιέχει τα πιστοποιητικά συμμετοχής, ο δεύτερος φάκελος περιέχει την Τεχνική Προσφορά και ο τρίτος φάκελος την Οικονομική Προσφορά.
       
      Θα πρέπει να σημειώσουμε πως πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών για την Κρήτη, το μεγαλύτερο έργο σε αεροδρόμιο από την ολοκλήρωση του Ελ.Βενιζέλος και το πρώτο έργο παραχώρησης που δημοπρατείται 11 χρόνια μετά τη δημοπράτηση για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
       
      Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα έτος. Σε αυτό το διάστημα θα ελεγχθούν αρχικά τα πιστοποιητικά συμμετοχής και να ανακοινωθεί αν περνάμε στην τελική φάση όπου θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές.
       
      Κατόπιν θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος και θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος, όπου το έργο θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος να υπογραφεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης.
       
      Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 444 μήνες (37 χρόνια) από την ανάθεση της σύμβασης. Μέσα σε αυτό το χρόνο έχει υπολογιστεί και ο χρόνος κατασκευής περίπου 5 χρόνια με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να μας οδηγούν στην ολοκλήρωση του έργου λίγο πριν την καλοκαιρινή σεζόν του 2022.
       
      Σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις, το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 850εκ.ευρώ, με το κόστος των απαλλοτριώσεων να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ο Ανάδοχος όμως είναι υπεύθυνος για την χρηματοδότηση του έργου.
       
      Το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στον Ανάδοχο ως οικονομική συμβολή αυτού: κατά μέγιστο ποσό 220εκ.ευρώ ως χρηματοδοτική συμβολή στην δαπάνη μελετών - κατασκευών και μέρος του εισπραττόμενου Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών και κατά την Περίοδο Λειτουργίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Διακήρυξη και το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης.
       
      Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία αεροδρομίου σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος, με μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ και εφόσον καταστεί αναγκαίο, θα υπάρχει δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ. Στο έργο συμπεριλαμβάνονται και οδικά έργα μήκους 30χλμ.
       
      Στην εταιρεία παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα κατέχει ποσοστό μεταξύ 35% έως 55%, ενώ παραχωρούνται συνολικά 400 στρέμματα για εμπορική εκμετάλλευση.
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
       
      Το έργο αφορά στη χρηματοδότηση – μελέτη – κατασκευή – λειτουργία – εκμετάλλευση και συντήρηση του Αεροδρομίου, καθώς και τη μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεών του (με ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ) μέσω της ανάθεσης και εκτέλεσης σύμβασης παραχώρησης. Το Έργο συνοπτικά περιλαμβάνει:
       
      Αεροδρόμιο
       
      Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στην περιοχή Καστελλίου Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου), συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου οδικού του δικτύου. Το Αεροδρόμιο από την έναρξη λειτουργίας του θα
      αντικαταστήσει τον σημερινό εν λειτουργία Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» που βρίσκεται στην περιοχή της Αλικαρνασσού.
       
      Το Αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό.
       
      Οδικό Δίκτυο Σύνδεσης:
      Θα υπάρχουν οδικές προσβάσεις με τον ΒΟΑΚ μέσω νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), που θα καταλήγουν στη Χερσόνησο. Για τη σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
       
      «Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου» («Navigational Aids - Navaids»)
      Ο Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα αναβαθμίζεται ή θα αντικαθίσταται με ευθύνη και κατ' επιλογήν της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η ΥΠΑ θα αναλάβει την λειτουργία όλου του Εξοπλισμού Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου και την παροχή όλων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν το Αεροδρόμιο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/paraxoriseis-sdit/item/36890-mia-prosfora-apo-terna-gmr-gia-to-neo-aerodromio-sto-kasteli
    18. webTV

      Engineer

      Μια καινούργια πόλη προβάλλει από τα νερά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια τιρκουάζ λιμνοθάλασσα, μόλις 10 λεπτά με το πλοίο από το Μαλέ, την πρωτεύουσα των Μαλδίβων, κατασκευάζεται μια πλωτή πόλη, αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει 20.000 ανθρώπους.
      Η πόλη θα αποτελείται από 5.000 πλωτές μονάδες που θα περιλαμβάνουν σπίτια, εστιατόρια, καταστήματα και σχολεία, με κανάλια να τρέχουν ενδιάμεσα. Οι πρώτες μονάδες θα παρουσιαστούν αυτόν τον μήνα, με τους κατοίκους να αρχίζουν να μετακινούνται στις αρχές του 2024 και ολόκληρη η πόλη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
      Το έργο, μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dutch Docklands και της κυβέρνησης των Μαλδίβων, δεν θεωρείται ένα πείραμα ή ένα φουτουριστικό όραμα: κατασκευάζεται ως μια πρακτική λύση στη σκληρή πραγματικότητα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Ένα αρχιπέλαγος από 1.190 «χαμηλά» νησιά, οι Μαλδίβες είναι ένα από τα πιο ευάλωτα έθνη του κόσμου στην κλιματική αλλαγή. Το 80% της χερσαίας έκτασής του είναι λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και με τα επίπεδα του νερού που προβλέπεται να ανέλθουν έως και ένα μέτρο μέχρι το τέλος του αιώνα, σχεδόν ολόκληρη η χώρα θα μπορούσε να βυθιστεί.

      @Waterstudio
      Αλλά αν μια πόλη επιπλέει, θα μπορούσε να υψωθεί μαζί με τη θάλασσα. Αυτή είναι «νέα ελπίδα» για τους περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους των Μαλδίβων, είπε ο Κέν Όλθιους, ιδρυτής του Waterstudio, της αρχιτεκτονικής εταιρείας που σχεδίασε την πόλη. «Το πρότζεκτ μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχουν προσιτές κατοικίες, μεγάλες κοινότητες και κανονικές πόλεις στο νερό που είναι επίσης ασφαλείς. Οι κάτοικοί τους θα μετατραπούν από πρόσφυγες του κλίματος σε καινοτόμους για το κλίμα», είπε στο CNNi.
      Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ολλανδία, όπου περίπου το ένα τρίτο της γης βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο Όλθιους έζησε κοντά στο νερό όλη του τη ζωή. Η οικογένεια της μητέρας του ήταν ναυπηγοί και ο πατέρας του προέρχεται από μια σειρά αρχιτεκτόνων και μηχανικών, οπότε φαινόταν φυσικό να συνδυάσει και τα δύο, είπε. Το 2003, ο Όλθιους ίδρυσε την Waterstudio, μια αρχιτεκτονική εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στην κατασκευή στο νερό. Εκείνη την εποχή υπήρχαν σημάδια κλιματικής αλλαγής, αλλά δεν θεωρούνταν αρκετά μεγάλο ζήτημα που κάποιος θα μπορουσε να δημιουργήσει μια εταιρεία γύρω από αυτό, είπε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα τότε ήταν ο χώρος: οι πόλεις επεκτείνονταν, αλλά η κατάλληλη γη για νέα αστική ανάπτυξη τελείωνε... @Waterstudio
      Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή έχει γίνει «καταλύτης» καθιστώντας την πλωτή αρχιτεκτονική την επικρατούσα τάση, εξήγησε. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Waterstudio έχει σχεδιάσει περισσότερα από 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας σε όλο τον κόσμο. Η Ολλανδία έχει γίνει ένα κέντρο για το κίνημα, με σπίτια σε πλωτά πάρκα, μια πλωτή φάρμα γαλακτοκομικών προϊόντων και ένα πλωτό κτίριο γραφείων, το οποίο λειτουργεί ως έδρα για το Παγκόσμιο Κέντρο Προσαρμογής (GCA), έναν οργανισμό που επικεντρώνεται στη δημιουργία λύσεων προσαρμογής στο κλίμα.
      Ο Patrick Verkooijen, Διευθύνων Σύμβουλος της GCA, βλέπει την πλωτή αρχιτεκτονική ως μια τόσο πρακτική όσο και οικονομικά έξυπνη λύση για την άνοδο της στάθμης της θάλασσας.
      «Το κόστος της μη προσαρμογής σε αυτούς τους κινδύνους πλημμύρας είναι εξαιρετικό», είπε στο CNNi. «Έχουμε μια επιλογή να κάνουμε: είτε καθυστερούμε και πληρώνουμε, είτε σχεδιάζουμε και ευημερούμε. Τα πλωτά γραφεία και τα πλωτά κτίρια αποτελούν μέρος αυτού του σχεδιασμού προσαρμογής στο κλίμα του μέλλοντος».
      Μια έκθεση από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων προβλέπει ότι μέχρι το 2030, αστική περιουσία αξίας άνω των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα επηρεάζεται ετησίως από πλημμύρες στις ακτές και τα ποτάμια. Όμως, παρά τη δυναμική τα τελευταία χρόνια, η πλωτή αρχιτεκτονική έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει όσον αφορά την κλίμακα και την οικονομική προσιτότητα, είπε ο Verkooijen. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι: πώς μπορούμε να κλιμακώσουμε, και ταυτόχρονα, πώς μπορούμε να επιταχύνουμε; Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για κλιμάκωση και ταχύτητα».

      @Waterstudio
      Το έργο των Μαλδίβων στοχεύει να επιτύχει και τα δύο, κατασκευάζοντας μια πόλη για 20.000 ανθρώπους σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Και άλλα σχέδια για πλωτές πόλεις έχουν ξεκινήσει, όπως το Oceanix City στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας και μια σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που αναπτύχθηκε από την ολλανδική εταιρεία Blue21, αλλά κανένα δεν ανταγωνίζεται αυτήν την κλίμακα και το χρονοδιάγραμμα.
      Προσφέρει χώρο που είναι δύσκολο να βρεθεί στην πρωτεύουσα. Το Μαλέ είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερους από 200.000 ανθρώπους στριμωγμένους σε μια περιοχή περίπου οκτώ τετραγωνικών χιλιομέτρων. Και οι τιμές είναι ανταγωνιστικές με εκείνες στο Hulhumalé (ένα ανθρωπογενές νησί που χτίστηκε κοντά για να μειώσει τον συνωστισμό), ξεκινώντας από 150.000 δολάρια για ένα στούντιο ή 250.000 δολάρια για ένα οικογενειακό σπίτι, είπε ο Όλθιους.
      Οι αρθρωτές μονάδες κατασκευάζονται σε ένα τοπικό ναυπηγείο και στη συνέχεια ρυμουλκούνται στην πλωτή πόλη. Μόλις τοποθετηθούν, στερεώνονται σε μια μεγάλη υποβρύχια τσιμεντένια γάστρα, η οποία βιδώνεται στον βυθό της θάλασσας σε τηλεσκοπικά χαλύβδινα ξυλοπόδαρα που της επιτρέπουν να ανεβοκατεβαίνει απαλά με τα κύματα.
      Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι που περιβάλλουν την πόλη αποτελούν έναν φυσικό κυματοθραύστη, σταθεροποιώντας την και εμποδίζοντας τους κατοίκους να αισθάνονται ναυτία. Ο Όλθιους πρόσθεσε ότι οι πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής στα κοράλλια αξιολογήθηκαν αυστηρά από τοπικούς εμπειρογνώμονες και εγκρίθηκαν από τις κυβερνητικές αρχές πριν ξεκινήσει η κατασκευή. Για την υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής, τεχνητές τράπεζες κοραλλιών από αφρό γυαλιού συνδέονται με το κάτω μέρος της πόλης, κάτι που, όπως είπε, βοηθά τα κοράλλια να αναπτυχθούν φυσικά.
      Αναλυτικά: A floating city in the Maldives begins to take shape, Nell Lewis, CNNi
       
    19. webTV

      Engineer

      Όταν ο Σίγκμουντ Φρόιντ επισκέφτηκε τον Παρθενώνα ως νεαρός άνδρας, διαπίστωσε ότι διατάρασσε την αίσθηση της πραγματικότητας. Κάτι σχετικά με τις ηλιόλουστες στήλες και την ακριβή γεωμετρία του φαινόταν εξωπραγματικό. Παρά τη μεγάλη του κλίμακα, σκαρφαλωμένος πάνω από την Αθήνα, ήταν ένας τόπος οικειότητας και παιχνιδιού. Ο Φρόιντ μπορούσε να διαισθανθεί τα πολλά του φαντάσματα, από τα σώματα που έπεσαν από τους Οθωμανούς κατακτητές μέχρι τους Έλληνες της αρχαιότητας που μαζεύονταν για να τραγουδήσουν, να φιληθούν και να προσευχηθούν.
      Μακριά από την ίδια την Αθήνα, ο Παρθενώνας ξαναχτίζεται στη Μελβούρνη της Αυστραλίας ως μέρος της ετήσιας επιτροπής αρχιτεκτονικής της Εθνικής Πινακοθήκης της Βικτώρια, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της Guardian.
      Το Temple of Boom σχεδιάστηκε από τους Adam Newman και Kelvin Tsang, οι οποίοι συνέλαβαν το έργο κατά τη διάρκεια του lockdown. Η κατασκευή είναι κατασκευασμένη από σκυρόδεμα ενισχυμένο με γυαλί και υψώνεται από τους κήπους NGV σαν ένα κομμάτι πολυτελούς Meccano. Προσκαλεί το κοινό να αναλογιστεί όχι μόνο την ομορφιά του Παρθενώνα, αλλά και την περίπλοκη ιστορία του.
      «Είναι αυτό το πράγμα που υπάρχει εδώ και 2.500 χρόνια», λέει ο Newman. «Έζησε αυτή την εκπληκτική ζωή σε ένα πλήθος διαφορετικών μορφών, από ναό σε θησαυροφυλάκιο μέχρι εκκλησία, τζαμί, σπίτι για ανύπαντρες γυναίκες και αποθήκη πυρομαχικών. Είναι μια “λαγουδότρυπα” από άποψη έρευνας και ενδιαφέροντος. Το υπόβαθρο του σχεδίου χρησιμοποιούσε αυτό το πολύ ισχυρό σύμβολο που σημαίνει τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα για τόσους πολλούς ανθρώπους».
      Η αρχή της αντιπαράθεσης για τα γλυπτά του Παρθενώνα
      Στις αρχές του 19ου αιώνα, ο Thomas Bruce, γνωστός ως Λόρδος Έλγιν, διευκόλυνε την αφαίρεση μαρμάρινων γλυπτών από τα αγάλματα και τα αετώματα του Παρθενώνα. Τους έβαλε να μεταφερθούν μέσω θαλασσοταραχής στο Βρετανικό Μουσείο, όπου διαμένουν μέχρι σήμερα. Σχεδόν αμέσως μετά την άφιξή τους στις αγγλικές ακτές, ξεκίνησε μια εκστρατεία για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα.
      Πέρυσι, ο τότε πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Μπόρις Τζόνσον, απέρριψε αφανώς το ενδεχόμενο τα γλυπτά να επιστραφούν ποτέ στην Ελλάδα, ενώ το Βρετανικό Μουσείο έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι μόνο θα τα δανείσει και περιμένει μετά να επιστραφούν.
       
      Κατά τη σύλληψη του Temple of Boom, πόσο ήταν αυτή η αντιπαράθεση στο μυαλό του Newman και του Tsang;
      «Ήταν σίγουρα κομμάτι της σκέψης, αλλά όχι στην πρώτη γραμμή όσον αφορά το να ενημερώσουμε για αυτό», λέει ο Newman. «Μία από τις κρίσιμες πτυχές αυτού του κτιρίου είναι ότι οποιοσδήποτε τρόπος με τον οποίο το εξετάζετε ή το συζητάτε γίνεται απίστευτα φορτωμένος. Είναι πιθανώς απλώς θέμα χρόνου το Βρετανικό Μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση να συναινέσουν να επιστρέψουν. Υπάρχει πολύ περιορισμένο επιχείρημα από την πλευρά της διατήρησης. Το έργο μας είναι μέρος της συζήτησης».
      «Καμβάς» για ντόπιους καλλιτέχνες της Μελβούρνης
      Με την πρόθεση να επεκταθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να δούμε τον Παρθενώνα, το Temple of Boom παρουσιάζει ντόπιους καλλιτέχνες της Μελβούρνης που έχουν ζωγραφίσει τη δομή σε στρώσεις. Περπατώντας ανάμεσα στις κολώνες, τα μάτια σου πετάνε συνεχώς ανάμεσα σε φυτά και σιλουέτες. Μερικά από τα μπλοκ χρώματος έχουν την επίδραση ενός βιντεοπαιχνιδιού. Ο χώρος αισθάνεται ιλιγγιώδης και γιορτινός.
      Μιλώντας με την καλλιτέχνη Manda Lane, της οποίας το έργο κοσμεί μεγάλο μέρος της δομής, αναφέρεται στην αγάπη της για τον ελληνικό μύθο όπου η θεά Αθηνά φυτεύει μια ελιά δίπλα στον Παρθενώνα.
      «Έμεινα πραγματικά εντυπωσιασμένη από το πώς η ελιά έχει ένα βαθύ ριζικό σύστημα που μπορεί να αντέξει τη φωτιά ή τη σύγκρουση. Μου αρέσει πολύ η ιδέα της δύναμης της φύσης. Αν δεν κατασταλεί, εμφανίζεται με εκπληκτικούς τρόπους», λέει.
      «Η δουλειά μου θέτει ένα ερώτημα: πώς διευκολύνουμε τον δημόσιο χώρο και την αρχιτεκτονική με τρόπο που να επιτρέπει την ελεύθερη ροή οργανικής συμπεριφοράς και  ανάπτυξης των φυτών;»
      Πηγή: Guardian
    20. webTV

      Engineer

      Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά εκθέσεων και μονογραφιών προκάλεσαν την ανακάλυψη του σοσιαλιστικού μοντερνισμού, η ισχυρή έκφρασή του και ο εξωτισμός του προκαλούν σημαντικό ενδιαφέρον. Το πρόσφατα δημοσιευμένο φωτογραφικό βιβλίο Concrete Siberia Τα σοβιετικά τοπία του Άπω Βορρά από τη Zupagrafika ρίχνουν ένα νέο φως σε αυτό το σχετικά ανεξερεύνητο κεφάλαιο της ιστορίας της αρχιτεκτονικής, προβάλλοντας τη σοβιετική αρχιτεκτονική των μεγάλων πόλεων στη Σιβηρία, παρέχοντας παράλληλα μια εικόνα για ένα ελάχιστα γνωστό τοπίο.
      Το βιβλίο παρουσιάζει την αρχιτεκτονική και το αστικό περιβάλλον έξι πόλεων στη Σιβηρία: Νοβοσιμπίρσκ, Ομσκ, Κρασνογιάρσκ, Νόριλσκ, Ιρκούτσκ και Γιακούτσκ, μέσω του φακού του Ρώσου φωτογράφου Αλεξάντερ Πολύβκιν, φέρνοντας μια νέα-προοπτική για τη μεταπολεμική αρχιτεκτονική. Το φωτογραφικό έργο είναι η δημιουργία του Zupagrafika, ενός ανεξάρτητου εκδοτικού οίκου και στούντιο σχεδιασμού που εδρεύει στην Πολωνία, του οποίου η εργασία επικεντρώνεται γύρω από την ευρωπαϊκή μεταπολεμική μοντέρνα και βάρβαρη αρχιτεκτονική, κυρίως αυτή του πρώην Ανατολικού Μπλοκ. Ιδρύθηκε το 2012 από τους David Navarro και Martyna Sobecka, η Zupagrafika έχει τεκμηριώσει αυτήν την αρχιτεκτονική κληρονομιά μέσω ενός εκτεταμένου έργου που περιλαμβάνει Brutal Britain, Eastern Blocks και Panelki.
      Πηγή εικόνας: pinterest Με αυτό το τελευταίο έργο, το δίδυμο ήθελε να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς η σοβιετική περίοδος επηρέασε την αρχιτεκτονική και την αστική ανάπτυξη στη Σιβηρία:
      «Μέσω του Concrete Siberia μοιραζόμαστε την αρχιτεκτονική που μας συναρπάζει και την οποία καταγράφουμε με πολλούς τρόπους (είτε μέσω εικονογράφησης είτε φωτογραφίας) την τελευταία δεκαετία. Πολλά από τα κτίρια που φωτογραφήθηκαν στο βιβλίο δεν έχουν δημοσιευτεί σε καμία μορφή πριν. Πιστεύουμε ότι αυτό το βιβλίο μπορεί να είναι ένα εργαλείο για να εξερευνήσετε άγνωστα μέρη και κατασκευές που διαμόρφωσαν τα αστικά τοπία στη Σιβηρία και επίσης, ίσως, να τα εκτιμήσουν όπως είναι.» Οι πόλεις της Σιβηρίας που απεικονίζονται στο βιβλίο σχεδιάστηκαν αρχικά γύρω από μια ενιαία βιομηχανία που απασχολούσε την πλειοψηφία των κατοίκων. Η τυποποίηση, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά της σοβιετικής αρχιτεκτονικής, επεκτάθηκε από οικισμούς σε δημόσια κτίρια, καθώς τα σχέδια για κοσμικά τσίρκο, θέατρα από μπετόν και όπερες αναπτύχθηκαν κεντρικά στη Μόσχα, μόνο για εφαρμογή στον Άπω Βορρά. Ωστόσο, αυτή η απομακρυσμένη περιοχή δεν στερείται αρχιτεκτονικής εφεύρεσης, καθώς αρκετοί τοπικοί αρχιτέκτονες ανέπτυξαν τη δική τους ερμηνεία της μοντερνιστικής αρχιτεκτονικής, προσαρμοσμένη στο τοπίο και το κλίμα. Ανάμεσά τους ήταν ο Vladimir Pavlov που ανέπτυξε ένα προσωπικό αρχιτεκτονικό στιλ στο Ιρκούτσκ και ο Vitaly Orekhov με τη δημιουργική του ανάληψη βαρβαρότητας για το Κεντρικό Στάδιο στο Krasnoyarsk.
      Πηγή εικόνας: Google Σε διαφορετική νότα, το βιβλίο χρησιμεύει επίσης ως απεικόνιση της αρχιτεκτονικής σε ένα ακραίο περιβάλλον. Η δουλειά στο άλμπουμ ήταν από μόνη της πρόκληση για τον φωτογράφο Alexander Veryovkin, καθώς το βιβλίο περιλαμβάνει δύο από τις πιο κρύες πόλεις της Γης, το Γιακούτσκ και το Νόριλσκ, όπου οι θερμοκρασίες συχνά φτάνουν τους -30 βαθμούς Κελσίου. Οι σειρές από μπλοκ από μπετόν που προστατεύουν την πόλη του Norilsk από τους σκληρούς ανέμους αποτελούν μια έντονη υπενθύμιση του ακραίου κλίματος των αστικών περιβαλλόντων.
      Από τότε που ξεκίνησαν τα Zupagrafika, ο David και η Martyna ταξιδεύουν και τεκμηριώνουν την μεταπολεμική μοντερνιστική και βάναυση αρχιτεκτονική, αναφέροντας την πραγματική εμπειρία αυτών των τοποθεσιών και κτιρίων ως την κύρια έμπνευση πίσω από τα βιβλία τους. Το ντουέτο προσπαθεί να ζωγραφίσει μια πιο περιεκτική εικόνα αυτής της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, που εξακολουθεί να παρανοείται ευρέως και να απορρίπτεται σθεναρά από το ευρύ κοινό. Το έργο της Zupagrafika βοηθά στη διάδοση της περίπλοκης ομορφιάς της μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής, με τα ιδανικά και τα μειονεκτήματά της, δημιουργώντας έτσι τους χώρους για μια νέα κατανόηση αυτής της περιόδου στην ιστορία της αρχιτεκτονικής.
    21. webTV

      Engineer

      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      Την περσινή χρονιά είδαμε ένα κύμα ταινιών μικρού μήκους και φωτογραφικών projects που καταγράφουν το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο στις πρωτεύουσες των χωρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      «Ως φωτογράφος που ταξιδεύω συνήθως πολύ για τη δουλειά μου, έπρεπε να επικεντρωθώ στο νέο περιβάλλον μου» λέει ο Koopmans στην ιστοσελίδα Nowness. «Βρήκα συναρπαστική την αρχιτεκτονική, τη διάθεση και το χρώμα του συστήματος μετρό Tunnelbana της Στοκχόλμης».
      Οι κυλιόμενες σκάλες από χρώμιο, τα φώτα νέον και οι διάδρομοι του συστήματος μετρό της Στοκχόλμης έχουν περιγραφεί ως «η μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης στον κόσμο» από πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι ένας υπόγειος κόσμος γεμάτος πολύχρωμες τοιχογραφίες και εκτεθειμένα θεμέλια που συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εμπειρία μετακίνησης.
      Το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» είναι το τελευταίο επεισόδιο της συνεχιζόμενης εξερεύνησης της σουρεαλιστικής αρχιτεκτονικής, των δομών και των μεγαλουπόλεων του Koopmans σε όλο τον κόσμο, με έμφαση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της υπερ-παγκοσμιοποίησης.
      «Με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να κινηματογραφήσω τα τρένα, τις κυλιόμενες σκάλες και τις πλατφόρμες σταθμών καθώς έφεραν μια ρετρό-φουτουριστική αισθητική» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχω βιώσει τη δική μου εκδοχή του συνδρόμου της Στοκχόλμης, ας το πούμε. Με μάγεψε μια πόλη που έγινε ο ακούσιος δεσμώτης μου.»
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.