Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    660 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Tο Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου #Ε65, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. 
       
    2. webTV

      Engineer

      Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο αυτόματου συρμού χωρίς οδηγό του Μετρό Θεσσαλονίκης, σε υπόγειο τμήμα του δικτύου, με την παρουσία της κάμερας της ΕΡΤ. Το δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε με μικρή ταχύτητα εντός του αμαξοστασίου της Πυλαίας και στα πρώτα μέτρα του υπόγειου δικτύου με το οποίο είναι συνδεδεμένο το αμαξοστάσιο.
      Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έχουν ξεκινήσει από το περασμένο φθινόπωρο, αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα τέλη του καλοκαιριού ώστε στη συνέχεια να επεκταθούν και σε άλλα σημεία του δικτύου.
      Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάς, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2023, όσον αφορά τη βασική γραμμή, ενώ η επέκταση προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί 6 μήνες αργότερα. Το χρονοδιάγραμμα πάντως που προέβλεπε παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 έχει πάει πίσω, λόγω της αναμονής για την απόφαση του ΣτΕ για τα αρχαιολογικά ευρύματα στο σταθμό Βενιζέλου και της πανδημίας, ενώ ξεκαθάρισε ότι τα ευρήματα, τα οποία ανακαλύφθηκαν χάρη στα έργα του Μετρό, θα επανατοποθετηθούν εντός του σταθμού πριν την εμπορική του λειτουργία.
      Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα κινούνται 18 συρμοί AnsaldoBreda χωρίς οδηγό ο καθένας από τους οποίους διαθέτει 4 βαγόνια και χωρητικότητα 450 επιβατών. Οι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες επί της κεντρικής αποβάθρας για ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών.
       
    3. webTV

      Engineer

      Ο παράξενος, για πολλούς απόκοσμος και ανατριχιαστικός για άλλους απλά ενοχλητικός, ήχος που εκπέμπει η διάσημη γέφυρα του Σαν Φρανσίκο Golden Gate, έχει μετατραπεί σε «πονοκέφαλο» για τους εμπειρογνώμονες που προσπαθούν να ανακαλύψουν την «πηγή» του.
      Ο ήχος, που ακούγεται μόνο τις θυελλώδεις μέρες, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως «φυσαρμόνικα-φάντασμα» και από άλλους ως «ψαλμοδίες μοναχών». Κάποιοι επίσης βρήκαν το τραγούδι της γέφυρας «χαλαρωτικό», κάποιοι «ανατριχιαστικό» ή «αφόρητο» και μία γυναίκα το απέδωσε σε... «εξωγήινους».
       
    4. webTV

      Engineer

      Υλικό του σεμιναρίου με θέμα "Χρήσεις Γής - Αρτιότητες Γηπέδων - Ισχύς οικοδιμικών αδειών" που διοργάνωσε το ΤΕΕ-ΤΑΚ.
      Ο οδηγός περιλαμβάνει συνοπτικά:
      Θεματική αναφορά – Χρήσιμα Νομοθετήματα για συχνά αναφερόμενες χρήσεις 
      α. Internet cafe 
      β. Καφετέριες 
      γ. Διεξαγωγή τυχερών - ψυχαγωγικών παιγνίων 
      δ. Υπεραγορές – Πολυκαταστήματα – Εμπορικά κέντρα 
      ε. Βιομηχανικά κτήρια 
      στ. Επαγγελματικά Εργαστήρια χαμηλής όχλησης
      ζ. Αποθήκευση φιαλών υγραερίου
      η. Logistics - Εφοδιαστική
      θ. Συνεργεία συνήθων οχημάτων 
      ι. Συνεργεία βαρέων οχημάτων
      ια. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      ιβ. Χρήσεις υγείας 
      ιγ. Τουριστικά καταλύματα – Ξενοδοχεία εκτός Σχεδίου Πόλεων – Οικισμών 
      ιδ. Κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις 
      Οικισμοί 
      α. Οριοθετημένοι οικισμοί 
      β. Μη οριοθετημένοι Οικισμοί
      γ. Παραδοσιακοί Οικισμοί 
      Κατεβάστε τον οδηγό από εδώ: https://www.teetak.gr/images/stories/anakoinwseis/2021/2021-05_landuse_notes.pdf
      Δείτε video από την εκδήλωση:
      https://youtu.be/4kxGjSkK74c
      ή από εδώ:
      https://www.facebook.com/watch/live/?v=470463767571986&ref=watch_permalink
    5. webTV

      Engineer

      "Σβήνει τα φώτα" η εκπομπή Με Απλά Λόγια Πολιτικός Μηχανικός, με το τελευταίο επεισόδιο να αφορά τον έλεγχο απόσχισης.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/aposxis...
       
    6. webTV

      Engineer

      Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.  Το έργο βρίσκεται στο 70,3% και κατά μήκος του έχουν αναπτυχθεί 3 εργοτάξια.
      Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου συναντάμε μεταξύ άλλων:
      -1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο,
      -15 Γέφυρες,
      -5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις,
      -1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC),
      -62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας,
      -3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.),
      -1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι),
      -1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι),
      -1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι),
      -1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι).
      Προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
      Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νοτίου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021. 
    7. webTV

      Engineer

      Κορωνίδα των καινοτομιών, είναι ο οικισμός που δημιουργήθηκε για να στεγαστούν 900 από τους 3.000 ανθρώπους, που συνολικά εργάστηκαν για να κατασκευάσουν το Φράγμα του Μαραθώνα
      Ένας αγαπημένος προορισμός για μονοήμερη εξόρμηση των Αθηναίων είναι ο Μαραθώνας. Η περιοχή έχει πολλά να διηγηθεί: Από την ιστορία της Λίμνης και τη δημιουργία του εμβληματικού Φράγματος, μέχρι τις καινοτομίες που εισήγαγε στην Ελλάδα, λίγα χρόνια μετά το πέρας του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
      Κορωνίδα των καινοτομιών, είναι ο οικισμός που δημιουργήθηκε για να στεγαστούν 900 από τους 3.000 ανθρώπους, που συνολικά εργάστηκαν για να κατασκευάσουν το Φράγμα του Μαραθώνα, ένα έργο που άλλαξε τα δεδομένα της υδροδότησης στην πρωτεύουσα, αναβαθμίζοντας της ζωές των κατοίκων της.
      Ο οικισμός δημιουργήθηκε το 1926, μία εποχή δύσκολη, λίγα μόλις χρόνια μετά το πέρας του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Παρ’ όλα αυτά οι συνθήκες διαβίωσης ήταν τόσο σύγχρονες για την εποχή, που οι εργαζόμενοι το αποκαλούσαν «Μικρό Παρίσι», αν και η πλειονότητα εξ’ αυτών, δεν είχε περάσει ούτε τα σύνορα του νομού, πόσο μάλλον της χώρας.

      Καταλύματα του οικισμού στο Μαραθώνα , 1927. Στο βάθος απεικονίζεται το νοσοκομείο του οικισμού. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Φως, νερό κι άλλες παροχές
      Πώς ήταν δομημένος όμως ο οικισμός και ποιες παροχές προσέφερε στους εργαζόμενους; Η ΕΥΔΑΠ διαθέτει ένα πλούσιο Ιστορικό Αρχείο, απ’ όπου βγαίνουν στο «φως» ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
      Το 1929 που ολοκληρώθηκε, ο οικισμός είχε ήδη εξασφαλίσει την ηλεκτροδότηση και την αυτόνομη ύδρευση, με λουτρό, όταν την ίδια περίοδο στην Αττική δεν υπήρχε τρεχούμενο νερό, κάτι που ολοκληρώθηκε το 1933.  Προηγουμένως, τον Ιούνιο του 1927, η Ούλεν, έθεσε σε λειτουργία έναν ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό στο Καστρί.  Έτσι, ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες στο Φράγμα και δόθηκε ηλεκτροδότηση στον οικισμό, ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο εξηλεκτρισμός της χώρας ολοκληρώθηκε το 1975.

      Μηχανικός και εργάτης του έργου φωτογραφίζονται στο μεγάλο μεταλλικό δακτύλιο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της Σήραγγας του Μπογιατίου, 1928 . Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Όσοι διέμεναν στον οικισμό, απολάμβαναν πολλά μικρά και μεγάλα προνόμια, που διευκόλυνε την καθημερινότητά τους. Στο παντοπωλείο για παράδειγμα το φαγητό σερβιριζόταν σε πορσελάνινα πιάτα, και τα ποτά σε κανάτες και ποτήρια εμαγιέ!.

      Το μαγειρείο στο Μαραθώνα. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ

      Στάδιο κατασκευής Φράγματος Μαραθώνα, 1927. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του ΄50,  λειτούργησε ακόμα και σχολείο στον οικισμό του Μαραθώνα, αλλά και φούρνος, πλυσταριό και καφενές …ο καφενές της κυρίας Χρύσας, ένας χώρος καθημερινής συνάθροισης και συνάμα, χώρος για τις εορταστικές εκδηλώσεις των σκληρά εργαζομένων, που ένοιωθαν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση και χαλάρωση.
      Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκε και η λέσχη, ένας χώρος συγκέντρωσης που σερβίρονταν καφές και αναψυκτικά, όπου τα παιδιά μαζεύονταν για να παίξουν επιτραπέζια το απόγευμα. Σήμερα, είναι χώρος υποδοχής και εκδηλώσεων.

      Πανοραμική άποψη του οικισμού του Μαραθώνα, 1927. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Τη ζωή στον οικισμό φωτίζει το Ιστορικό Αρχείο της ΕΥΔΑΠ, η οποία στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2021 και με τη βοήθεια της τεχνολογίας δημιούργησε την ψηφιακή – ακουστική ξενάγηση «Φράγμα Μαραθώνα: Η ζωή στον οικισμό».  Μέσα από το εμπλουτισμένο και από προφορικές μαρτυρίες Ιστορικό Αρχείο της ΕΥΔΑΠ και σε συνεργασία με την Clio Muse Tours, σχεδιάστηκε μία διαδρομή 17 σημείων, με τη δυνατότητα και της 360ο εικονικής περιήγησης, απ’ όπου αναδεικνύονται ιστορίες από τη ζωή στον οικισμό του Μαραθώνα.
    8. webTV

      Engineer

      Συγκλονιστικές εικόνες κατέγραψε το drone της ομάδας Up Stories από την πρόσφατη μεγάλη κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου. Μπορεί η αρχική κατολίσθηση να συνέβη πριν από περίπου 10 ημέρες όμως η διώρυγα παραμένει ακόμα κλειστή πάρα τις όποιες εργασίες και οι κατολισθήσεις συνεχίζονται ακόμα δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ειδικούς τόσο για τις εργασίες αντιστήριξη της όσο και για την διάνοιξη του Ισθμού. 
      Το μέγεθος της κατολίσθησης είναι πρωτοφανές και χαρακτηριστικό του μεγέθους της είναι πως η μια από τις δύο βάσεις της μεγάλης σιδερένιας πεζογέφυρας που δεσπόζει στην περιοχή κυριολεκτικά αιωρείται στο κενό καθώς το έδαφος κάτω από αυτή έχει υποχωρήσει. 
      Οι εργασίες για την αντιστήριξη τόσο της πεζογέφυρας όσο και των τοιχωμάτων του Ισθμού έχουν ήδη ξεκινήσει προκειμένου να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της διάνοιξης του Ισθμού πριν ξεκινήσει για τα καλά η φετινή τουριστική σεζόν. 
      Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως Ο Ισθμός της Κορίνθου αποτελεί την κύρια αρτηρία κυκλοφορίας πολλών τουριστικών και εμπορικών πλοίων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα ο αριθμός τους αγγίζει τις 15.000 τον χρόνο. 
      Η Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 και 8μ.
      Ωστόσο, η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση των πρανών της είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
      Συνολικά από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων και κράτησε τη διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.
      Επίσης, μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας έγινε το 1944 και οφείλεται σε ανατίναξη των πρανών που προκάλεσαν οι Γερμανοί φεύγοντας. Κατέπεσε τότε όγκος 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων, οι δε εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια ( 1944-1949 ).
       
    9. webTV

      Engineer

      Η τρισδιάστατη εκτύπωση εισχωρεί σε ολοένα και περισσότερους τομείς της καθημερινότητας, προσφέροντας σύγχρονες, δυναμικές λύσεις στα πεδία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και της κατασκευής. Διαθέτοντας το μεγαλύτερο τρισδιάστατο εκτυπωτή σκυροδέματος στην Ευρώπη, η βελγική εταιρεία Kamp C εκτύπωσε τρισδιάστατα μία διώροφη κατοικία. Με συνολικό εμβαδόν 90 m2, το κτίριο εκτυπώθηκε σε ένα μονολιθικό κομμάτι με τη χρήση σταθερού εκτυπωτή, καθιστώντας το έτσι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.
      Η διώροφη κατοικία, που βρίσκεται στο Westerlo του Βελγίου, εκτυπώθηκε ως μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος C3PO με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.). Η πρόθεση, που εκφράζει το έργο, είναι να ενθαρρύνει τον κατασκευαστικό κλάδο να εφαρμόσει την τρισδιάστατη εκτύπωση ως τεχνική κατασκευής.
      "Τα σπίτια, που έχουν ήδη εκτυπωθεί παγκοσμίως, έχουν μόνο έναν όροφο και συχνά εκτυπώνονται και συναρμολογούνται επί τόπου. Εμείς καταφέραμε να εκτυπώσουμε ολόκληρο το σκελετό του κτιρίου ως ένα σύνολο", αναφέρει ο Emiel Ascione, διευθυντής έργου στην εταιρεία Kamp C. Οι τοίχοι της κατοικίας εξωθήθηκαν σε στρώματα πάχους 15 mm, αποκτώντας μια αδρή υφή.
      Προκειμένου να αποφευχθούν οι θερμικές γέφυρες, ορισμένοι τοίχοι σχεδιάστηκαν με κοίλη μορφή, ενώ σε άλλους εφαρμόστηκε εξωτερική θερμομόνωση. Το καινοτόμο σύστημα κατασκευής βασίζεται σε μια κεφαλή εξώθησης, η οποία μπορεί να κινηθεί σε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις, καθώς η αντλία σκυροδέματος ωθεί το κονίαμα μέσω σωλήνων στην κεφαλή. Το γεγονός ότι η αντοχή του υλικού είναι τρεις φορές υψηλότερη σε σχέση με την κλασική δόμηση, σε συνδυασμό με το ότι μια ανάλογη κατοικία θα μπορούσε στο μέλλον να εκτυπωθεί μέσα σε δύο μόλις ημέρες, καθιστούν το συγκεκριμένο επίτευγμα αξιοσημείωτο.
      Φωτογραφίες από: https://www.3dprintingmedia.network/kamp-c-completes-first-two-story-3d-printed-house-built-on-location-for-c3po-project/


       
    10. webTV

      Engineer

      Ένα σχέδιο ανακαίνισης του εμβληματικού Κολοσσαίου ενέκρινε η ιταλική κυβέρνηση, κάτι που θα προσθέσει στην ρωμαϊκή αρένα ένα νέο επίπεδο, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να στέκονται εκεί που κάποτε πολεμούσαν οι μονομάχοι.
      Ο υπουργός Πολιτισμού της χώρας Ντάριο Φραντσεσκίνι ανακοίνωσε το σχέδιο ανέγερσης του ξύλινου, συρόμενου πατώματος την Κυριακή.
      Η Milan Ingegneria, εταιρεία δομικών μηχανικών και αρχιτεκτονικής, υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 18,5 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και εγκατάσταση ενός συρόμενου πατώματος για την αρένα, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να «δουν το μεγαλείο του μνημείου» από το κέντρο του.
      «Το 2023 θα έχουμε το μεγαλείο του Κολοσσαίου με την αρένα του ξανά» πρόσθεσε ο Φραντσεσκίνι.
      Αυτή τη στιγμή, το 2.000 χρόνων ζωής μνημείο δεν έχει καθόλου πάτωμα. Κάποτε όμως το Κολοσσαίο, που χτίστηκε επί του αυτοκράτορα Τίτου, το 80 μ.Χ, είχε ξύλινο πάτωμα, καλυμμένο με άμμο, περασμένο πάνω από ένα δίκτυο διαδρόμων και δωματίων όπου περίμεναν οι μονομάχοι πριν μπουν στην αρένα. Ωστόσο αφαιρέθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα, όταν αρχαιολόγοι άρχισαν τις ανασκαφές στα υπόγεια επίπεδα του μνημείου.
      Το υπόγειο τμήμα άνοιξε για το κοινό το 2010, και οι επισκέπτες μπορούν επίσης να δουν τους διαδρόμους όταν κοιτούν από τις σειρές των καθισμάτων.
      Η νέα, υψηλής τεχνολογίας σκηνή θα μπορεί να καλύπτει και να αποκαλύπτει γρήγορα τα υπόγεια δίκτυα που βρίσκονται από κάτω, προστατεύοντάς τα παράλληλα από τη βροχή και επιτρέποντας τον εξαερισμό τους. Επίσης ο Φραντσεσκίνι είπε ότι θα μπορεί να αφαιρεθεί εάν αλλάξουν στο μέλλον τα σχέδια για το Kολοσσαίο- και θα μπορεί επίσης να φιλοξενεί πολιτιστικά δρώμενα.
      Η ιδέα της ανακατασκευής της αρένας του Κολοσσαίου είχε παρουσιαστεί πρώτα το 2014. Ο Φραντσεσκίνι την έχει υποστηρίξει, λέγοντας πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για αναπαραστάσεις αναμετρήσεων μεταξύ μονομάχων.
      Το 2014 έγινε στο μνημείο μια ανακαίνιση 25 εκατ. ευρώ, για την οποία πλήρωσε η Tod's.
    11. webTV

      Engineer

      Σύσκεψη με στόχο την ταχεία προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού και της βιομηχανικής παραγωγής Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από την ΕΑΒ, συγκάλεσε ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
      Πρόκειται ουσιαστικά για ιπτάμενα drones που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κάθε υπηρεσία και για κάθε ανάγκη του κράτους, όπως στις ένοπλες δυνάμεις, στην αστυνομία, την πυροσβεστική ή την πολιτική προστασία, ακόμα και για παραδόσεις φαρμάκων ή τροφίμων σε ειδικές περιπτώσεις.
      Έλαβαν μέρος η Διοίκηση της ΕΑΒ (Πρόεδρος κ. Ιωάννης Κούτρας, Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτριος Παπακώστας, Αντιπρόεδρος κ. Μιχαήλ Κορωναίος), οι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές – Ερευνητές κ.κ. Κύρος Υάκινθος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Παπανικολάου και Αντώνιος Γαστεράτος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Γεώργιος Σταμούλης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και οι συνεργάτες του Υπουργού Οικονομικών σε θέματα Έρευνας & Καινοτομίας, Πανεπιστημιακοί Καθηγητές κ.κ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς και Κωστής Μαγουλάς, και ο Δρ. Χρήστος Χριστοδούλου.
      Ο κ. Σταϊκούρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα βήματα προς την οικοδόμηση της τόσο αναγκαίας, δημιουργικής και αξιόπιστης συνεργασίας μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων και της ΕΑΒ, γεγονός που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει ως παραγωγός στο πεδίο προϊόντων υψηλής και καινοτόμας τεχνολογίας.
      Τόνισε τη βούλησή του να συνδράμει ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στον συντομότερο χρόνο, με το χαμηλότερο δυνατόν δημόσιο κόστος και την υψηλότερη ποιότητα και αξιοπιστία, έτσι ώστε το προϊόν να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό.
      Τέλος, επεσήμανε ότι όλοι μας έχουμε χρέος να αποδείξουμε ότι και θέλουμε και μπορούμε να πετύχουμε συνεργασίες μεταξύ επιστήμης, έρευνας και καινοτομίας με τη βιομηχανία και ευρύτερα την παραγωγή, για να κάνουμε τη χώρα μας ολοένα και πιο ισχυρή στη διεθνή σκηνή.
      Mε πληροφορίες από newmoney.gr
       
       
    12. webTV

      Engineer

      Η Ελλάδα, παρά τις αντιξοότητες της πρωτοφανούς πανδημίας, μπαίνει δυναμικά στο δρόμο της Βιώσιμης Ανάπτυξης, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει μία οικονομία και μία κοινωνία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2050, αλλάζοντας παράλληλα ριζικά το παραγωγικό υπόδειγμά της.
      Οι φιλόδοξοι στόχοι που έχουν τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, σε πλήρη αντιστοιχία με τη Συμφωνία των Παρισίων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι πρωτοποριακές δράσεις για την προστασία και τη διαχείριση του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που δίνονται μέσα από το σχέδιο Ελλάδα 2.0 του Ταμείου Ανάκαμψης, προσφέρουν νέες δυναμικές προοπτικές για τη χώρα, για την ανάδειξη του φυσικού της πλούτου, αλλά και για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
      Το ΑΠΕ-ΜΠΕ με μία σειρά webinar προσπαθεί να εξερευνήσει και να αναδείξει τον καινούριο αυτό κόσμο, που αναδύεται στο δρόμο της Πράσινης Μετάβασης, μέσα από τη φωνή των ειδικών του χώρου.
      1ο Webinar: Η Ελλάδα στο δρόμο της Πράσινης Ενέργειας
      O οδικός χάρτης του Ελληνικού Green Deal
      Tα οφέλη για τους πολίτες και το περιβάλλον
      Οι προοπτικές για καταναλωτές και επενδυτές
      Τα προβλήματα και οι δυσκολίες της Πράσινης Μετάβασης
      Συμμετέχοντες:
      Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου
      Ειδικός Επιστήμονας, Διευθυντής Γρ. Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων ΡΑΕ, Δρ. Διονύσης Παπαχρήστου
      Πρόεδρος του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά, Δρ. Στέλιος Λουμάκης
      Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ), Δρ. Παναγιώτης Παπασταματίου
    13. webTV

      Engineer

      Το σχέδιο επανατοποθέτησης της πόλης θα διαρκέσει συνολικά 20 χρόνια και θα εκτελεστεί σε φάσεις για τους 20.000 κατοίκους της περιοχής:
       
    14. webTV

      Engineer

      Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κατά τα τελευταία σαράντα χρόνια μπορούν να δουν σε ένα timelapse οι χρήστες του Google Earth και ενώ ο κολοσσός του διαδικτύου εγκαινίασε τη νέα του υπηρεσία.
      Συγκεκριμένα, η Google διέθεσε στο κοινό τη νέα υπηρεσία Timelapse του Google Earth που επιτρέπει τους χρήστες να «γυρίσουν πίσω το χρόνο» και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στο πλανήτη μας σε βάθος 37 ετών. Κάθε χρήστης της νέας αυτής υπηρεσίας θα έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης βίντεο και εικόνων από το Timelapse για δική του χρήση.
      «Τα τελευταία 15 χρόνια, δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στο Google Earth για να απολαύσουν συναρπαστικές όψεις του πλανήτη μας από αμέτρητες διαφορετικές γωνίες», αναφέρει η Ρεμπέκα Μουρ, διευθύντρια των Google Earth και Earth Engine & Outreach συμπληρώνοντας πως από το 2017 οι χρήστες μπορούν να δουν τον πλανήτη μας και μέσα από μια εντελώς νέα διάσταση - τον χρόνο.
      «Με τη λειτουργία Timelapse, έχουν ενσωματωθεί στο Google Earth 24 εκατομμύρια δορυφορικές φωτογραφίες των τελευταίων 37 ετών, δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία τεσσάρων διαστάσεων. Πλέον, ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί το χρόνο να εξελίσσεται παντού στον κόσμο, με έναν τρόπο που συνοψίζει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πλανητικών αλλαγών», ανέφερε η Ρεμπέκα Μουρ.
      «Ο πλανήτης μας αντιμετώπισε ραγδαίες περιβαλλοντικές αλλαγές τον τελευταίο μισό αιώνα – περισσότερες από κάθε άλλη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Πολλοί από εμάς βιώσαμε αυτές τις αλλαγές στις κοινότητες μας – προσωπικά, ήμουν μεταξύ των χιλιάδων κατοίκων της Καλιφόρνια που εγκατέλειψαν πέρσι τα σπίτια τους εξαιτίας των πυρκαγιών. Άλλοι αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως κάτι αόριστο και μακρινό, όπως το λιώσιμο των πάγων και η συρρίκνωση των παγετώνων», συμπλήρωσε.
      «Με το Timelapse στο Google Earth, έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα του μεταβαλλόμενου πλανήτη μας στις άκρες των χεριών μας – μια εικόνα που δείχνει όχι μόνο τα προβλήματα, αλλά και τις λύσεις, καθώς και την μαγευτική ομορφιά των φυσικών φαινομένων σε βάθος δεκαετιών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
      Προκειμένου να εξερευνήσετε την εφαρμογή Timelapse στο Google Earth, επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Χρησιμοποιώντας τη μπάρα αναζήτησης, μπορείτε να «γυρίσετε τον χρόνο πίσω», σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη θέλετε.
       
    15. webTV

      Engineer

      Για τα μεγάλα έργα και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στο διαδικτυακό συνέδριο «Prodexpo North 2021” για τα ακίνητα και τις ευρύτερες αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας.
      Σε αυτό έγινε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση στο πάνελ για τα μεγάλα Έργα Υποδομής και το Ταμείο Ανάκαμψης και στην εισήγησή του αναφέρθηκε λεπτομερώς στο πλάνο έργων του Υπουργείου Υποδομών, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου κεντρική θέση έχει η Βόρεια Ελλάδα.
      10+1 έργα για την Θεσσαλονίκη
      Στην πόλη της Θεσσαλονίκης προχωρούν σημαντικά έργα που θα αλλάξουν τη συνολική εικόνα της, όπως το Μετρό και το Flyover, καθώς και με την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στη Καλαμαριά, καθώς και με τις Δυτικές Επεκτάσεις του Μετρό. Όλα αυτά τα έργα μαζί με το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Μακεδονία και την επικείμενη αναβάθμιση του εμπορικού προβλήτα του ΟΛΘ, θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο ικανό να ωθήσει την ανάπτυξη και την πρόοδο.
      Ποια είναι τα έργα
      1.Λιμάνι Θεσσαλονίκης – Επέκταση του 6ου προβλήτα: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2021 προβλέπεται η έναρξη των έργων που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.
      2.Σύνδεση ΟΛΘ με εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και φέτος αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση κατασκευής.
      3.Σύνδεση ΟΛΘ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο: Εξίσου σημαντικός είναι και αυτός ο διαγωνισμός ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας. Θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει τον ΟΛΘ με τις σημαντικότερες αγορές σε Ελλάδα και Βαλκάνια.
      4.Αναβάθμιση Αεροδρομίου Μακεδονία: Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την Fraport Greece η οποία δημιούργησε ένα νέο εμβληματικό terminal και αναβάθμισε το υφιστάμενο.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρούν τα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν την κατασκευή δύο γραμμών (βασική και Καλαμαριάς) 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
      6.Flyover: Η “ιπτάμενη” νέα ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ είναι σε εξέλιξη και το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η Β`φάση. Το 2022 εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανάδοχος για να ξεκινήσουν τα έργα διάρκειας 4 ετών.
      7.Οδική Σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώνεται το “ορφανό χιλιόμετρο” ενώ στο δεύτερο προχωρά το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.
      8.16 Σχολικά Συγκροτήματα-ΣΔΙΤ: Ακόμα ένα μεγάλο ΣΔΙΤ που μπαίνει στη γραμμή εκκίνησης. Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες-πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας.
      9.Αντιπλημμυρικά έργα: Προχωρούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.
      10.Οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο. Μία σημαντική υποδομή πρόσθετη στη κατασκευή του νέου νοσοκομείου Παίδων που είναι δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
      +1.Ενίσχυση ΟΑΣΘ: Από το 2020 το σύστημα συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει ενισχυθεί μέσω ΚΤΕΛ και leasing με λεωφορεία. Απόρροια αυτής της δράσης είναι να κυκλοφορούν σήμερα 454 λεωφορεία, αύξηση δηλαδή κατά 93% σε σχέση με το 2019.
      Μεγάλα έργα για τη Μακεδονία
      Ο κ.Καραγιάννης αναφέρθηκε σε σημαντικά οδικά που ξεμπλόκαραν όπως το βόρειο τμήμα του Ε-65 και νέα οδικά έργα όπως το Δράμα-Αμφίπολη ή το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που θα δώσουν τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες να μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια.
      Παράλληλα, όπως σημείωσε, εκτός από τα οδικά έργα, με νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,3 δις €, θα αλλάξει συνολικά το τοπίο των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα και θα δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες και εμπορεύματα να μεταφέρονται με ανταγωνιστικό τρόπο.
    16. webTV

      Engineer

      Μετά από 3 και πλέον μήνες ήρθε η ώρα της Αθήνας για να δει το “βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχθές το ιταλικό τρένο της σιδηροδρομικής εταιρείας έκανε την παρθενική του εμφάνιση και έφτασε μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας.
      Το Pendolino ETR 470 που μετασκευάστηκε πλήρως στην Πιατσέντσα της Ιταλίας από την γαλλική Alstom γνωστότερο ως “βέλος” εθεάθη και φωτογραφήθηκε περνώντας από τον τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο προς Αθήνα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά τα -χωρίς επιβάτες- δρομολόγια θα συνεχίσουν τις δοκιμές στο πλαίσιο της διαδικασίας παραλαβής μέχρι να διαπιστωθεί το “έχει καλώς” από τους διοικούντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Συγχρόνως με καθυστέρηση λόγω κορωνοϊού, ετοιμάζεται και η άφιξη το δεύτερου τρένου από την Ιταλία με πιθανότερο το σενάριο της έλευσης του λίγο μετά το Πάσχα. Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, η καθυστέρηση οφείλεται στο εκτεταμένο lockdown στην Ιταλία που επιβράδυνε σημαντικά την ολοκλήρωσης της μετασκευής του τρένου.
      Στόχος είναι μέχρι τον Ιούλιο να έχει έρθει και το τρίτο τρένο για να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.. Τα τρία τρένα είναι απαραίτητα για να ξεκινούν κάθε μέρα τα δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα και να υπάρχει ακόμα ένα σε περίπτωση βλάβης. Ο απώτερος σχεδιασμός είναι τα συνολικά 5 τρένα, να αναλάβουν μέχρι το τέλος του 2021 τα δρομολόγια της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας ανάμεσα στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.
      Τι διαθέτουν τα νέα τρένα
      Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
      Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις, εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.

      Οι αυτοκινητάμαξες είναι κλιματιζόμενες, και διαθέτουν ατομικό σύστημα ακρόασης στην πρώτη θέση, καθώς και πρίζες σε όλα τα οχήματα.
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει 52 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή αυτών των τρένων που είναι η πρώτη από μία σειρά επενδύσεων σε τροχαίο υλικό. Σειρά θα έλθουν νέα τρένα για τον Προαστιακό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια νέα τρένα για την κάλυψη υπεραστικών δρομολογίων.
    17. webTV

      Engineer

      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      Την περσινή χρονιά είδαμε ένα κύμα ταινιών μικρού μήκους και φωτογραφικών projects που καταγράφουν το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο στις πρωτεύουσες των χωρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      «Ως φωτογράφος που ταξιδεύω συνήθως πολύ για τη δουλειά μου, έπρεπε να επικεντρωθώ στο νέο περιβάλλον μου» λέει ο Koopmans στην ιστοσελίδα Nowness. «Βρήκα συναρπαστική την αρχιτεκτονική, τη διάθεση και το χρώμα του συστήματος μετρό Tunnelbana της Στοκχόλμης».
      Οι κυλιόμενες σκάλες από χρώμιο, τα φώτα νέον και οι διάδρομοι του συστήματος μετρό της Στοκχόλμης έχουν περιγραφεί ως «η μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης στον κόσμο» από πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι ένας υπόγειος κόσμος γεμάτος πολύχρωμες τοιχογραφίες και εκτεθειμένα θεμέλια που συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εμπειρία μετακίνησης.
      Το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» είναι το τελευταίο επεισόδιο της συνεχιζόμενης εξερεύνησης της σουρεαλιστικής αρχιτεκτονικής, των δομών και των μεγαλουπόλεων του Koopmans σε όλο τον κόσμο, με έμφαση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της υπερ-παγκοσμιοποίησης.
      «Με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να κινηματογραφήσω τα τρένα, τις κυλιόμενες σκάλες και τις πλατφόρμες σταθμών καθώς έφεραν μια ρετρό-φουτουριστική αισθητική» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχω βιώσει τη δική μου εκδοχή του συνδρόμου της Στοκχόλμης, ας το πούμε. Με μάγεψε μια πόλη που έγινε ο ακούσιος δεσμώτης μου.»
       
    18. webTV

      Engineer

      Η Ισπανία και το Μαρόκο σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα τούνελ που θα ενώνει τις δυο χώρες αλλά και για πρώτη φορά τις ηπείρους της Ευρώπης και της Αφρικής. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται στα 9,8 δις δολλαρίων. 
       
    19. webTV

      Engineer

      Σημαντική επιστημονική διαδικτυακή συζήτηση (webinar) με θέμα «Νέα εποχή για τον τοπικό χωρικό σχεδιασμό – Συζήτηση με αφορμή το επικείμενο πρόγραμμα εκπόνησης τοπικών πολεοδομικών σχεδίων» διοργανώνει το ΤΕΕ, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.