Χρόνια πολλά, και μερικές σκέψεις...
Η ισχυρή "αντίθλιψη" στην εξαγωγή δεν μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην μπιέλα. Η πίεση είναι πολύ μικρότερη από την συνήθη πίεση που αντιμετωπίζει το έμβολο. Θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση, αν και σε έναν υδρόψυκτο κινητήρα είναι πρακτικά αδύνατον. Αν η πίεση στην εξαγωγή είναι πραγματικά μεγάλη, μπορεί να οδηγήσει σε διαφυγή καυσαερίων από τις βαλβίδες εισαγωγής, καθώς και σε μείωση της ισχύος λόγω ελλιπούς εκκένωσης του κυλίνδρου.
Η θραύση είναι απίθανο να ξεκίνησε από τους κοχλίες. Ο θόρυβος που κάνει μία μπιέλα με χαλαρούς κοχλίες δεν περνάει απαρατήρητος. Επίσης, μια μηχανή με χαλαρούς κοχλίες μπιέλας δεν μπορεί να ανεβάσει πίεση λαδιού (λόγω ακατάσχετης διαρροής από το συγκεκριμένο κομβίο).
Επίσης, η θραύση είναι απίθανο να ξεκίνησε από τους κοχλίες. Όταν η μπιέλα σπάσει λόγω χαλαρών κοχλίων, το κομβίο είναι καθαρό. Όμως το δικό σου κομβίο είναι στουμπωμένο με το μέταλλο του κουζινέτου. Υπήρξε λοιπόν ανεπαρκής λίπανση και ανάπτυξη υψηλής θερμοκρασίας προ της θραύσης. Η θραύση στην περίπτωση αυτή επέρχεται λόγω ροπής κάμψης, την στιγμή που το κουζινέτο κολλάει πάνω στον στροφαλοφόρο.
Απορίες:
Ο αισθητήρας πίεσης λαδιού γιατί έσπασε;
Το μείγμα γιατί ήταν πλούσιο (μήπως κάποιος αισθητήρας λέει ότι η μηχανή είναι κρύα);
Για την συνέχεια:
Βεβαιώσου ότι τα λάδια δεν είχαν νερό.
Εξέτασε αν είναι πιθανό να ανέβηκε η πίεση μέσα στον στροφαλοθάλαμο.
Δες μήπως τα υπολείμματα πιστονιού δηλώνουν κόλλημα του πιστονιού στον κύλινδρο (συμβαίνει λόγω υπερθέρμανσης).
Εξέτασε τα υπόλοιπα πιστόνια για κολλημένα ή/και σπασμένα ελατήρια.
Η μηχανή έχει αυτόματη ρύθμιση βαλβίδων με την πίεση του λαδιού; Ακούστηκαν να χτυπάνε οι βαλβίδες;
Δες αν υπάρχουν ρινίσματα μη μαγνητικού μετάλλου μέσα στην αντλία λαδιού και μέσα στο φίλτρο λαδιού (πρέπει να κοπεί το φίλτρο με λαμαρινοψάλιδο). Έτσι θα μάθεις αν η μηχανή δούλεψε αρκετή ώρα με ανεπαρκή λίπανση, ή αν κόλλησε μία κι έξω.
Δες την κατάσταση των εδράνων και των υπόλοιπών κομβίων. Η κατάστασή τους χειροτερεύει ή βελτιώνεται όσο απομακρύνεσαι από το κομβίο που τροφοδοτεί με λάδι τον στροφαλοφόρο;
Δες την κατάσταση που βρίσκονται τα κοκοράκια (αν υπάρχουν), τα έκκεντρα, και τα ποτηράκια (αν υπάρχουν). Όταν υπάρχει παρατεταμένη ελλιπής λίπανση συνηθίζουν να αποκτούν χαρακιές.
Υπήρξε απώλεια ισχύος πριν την αστοχία;
Σε τι στροφές & ροπή εργαζόταν ο κινητήρας την στιγμή της αστοχίας;