Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.675


  2. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.483


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.738


  4. Chr1st0s

    Chr1st0s

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      306


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/04/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Η εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ είναι προγενέστερη του 4495/17. θεωρώ ότι για την χρήση του 4495/17 και όλες τις πράξεις που περιγράφονται σε αυτόν, ως τοπογραφικό φτιάχνουμε αυτό που περιγράφεται στο αρθ. 39. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τοπογραφικά και έτσι και αλλιώς. Στην ίδια λογική, εφαρμόζουμε και τον τρόπο έκδοσης αδειών του 1983 και πάλι στο τοπογραφικό δεν έβαζες τα μελλοντικά κτίσματα (μπαίνανε στο ΔΚ), και τότε δεν ήθελες και ΕΓΣΑ 87 κλπ. Δεν μπορούν στην ΥΔΟΜ να τσιμπολογάνε ποιος νόμος τους βολεύει κάθε φορά και να εφαρμόζουν ένα άρθρο από τον ένα, δύο από τον άλλο και ένα παραπέρα.
    1 point
  2. δεν μπορώ να φανταστώ κατοικία χωρίς δίκτυο ύδρευσης. Ας υποθέσουμε ότι το πόσιμο καλύπτεται από τις φιάλες. Το πλύσιμο σκευών? Ατομικό? ρούχων? Η δεξαμενή ομβρίων είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να καλύψει τις λοιπές ανάγκες (δάπεδα, πότισμα κλπ)? Ή Εκεί στις κυκλάδες βρέχει και το καλοκαίρι? επί των ερωτημάτων δεν θυμάμαι καλά αλλά κοι΄τα ΓΟΚ και ΝΟΚ τι απαιτείται. Δεν θα συμβούλευα χρήση δεξαμενής γιατί υπάρχουν παλλές απαιτήσεις που καθιστούν πολύ δύσκολη και αντιοικονομική την εφαρμογή σε τέτοιο μικρό μέγεθος. Υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία αλλά δεν έχω ασχοληθεί. Πρόχειρα έχω κάτι που δεν ξέρω αν είναι επαρκές ή ενημερωμένο ΦΕΚ 3282Β/2017
    1 point
  3. Στον Ν.4495 που αναφέρονται οι προδιαγραφές του τοπογραφικού για έκδοση οικοδομικής άδειας ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά ότι στο τοπογραφικό πρέπει να δείχνουμε κτίρια. Στο τοπογραφικό αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση. Αν υπάρχουν υφιστάμενα τα δείχνουμε. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, το περιγραμμα του προς ανέγερση κτιρίου κανονικά αποτυπώνεται μόνο στο διάγραμμα κάλυψης (και εκεί μόνο ότι θεωρείται κτίριο, που συμμετέχει δηλ στην κάλυψη). Το οτι οι αργόσχολοι στις πολεοδομίες δεν έχουν μπει στο κόπο ακόμα να διαβάσουν τη νομοθεσία και για να μη κουραστούν και κάνουν κανα update στο μυαλουδάκι τους, ζητάνε ακόμα τοπογραφικό με κτίρια, όπως έκαναν πριν 20 χρόνια οι παππούδες μας, πράγμα το οποίο δεν βασίζεται πλέον πουθενά. Πάντως και εμένα το ζητάνε έτσι το τοπογραφικό σε κάποιες ΥΔΟΜ και για να μη μπλέξω τα δείχνω όλα στο ΔΚ (εξώστες, υπαίθρια κλιμακοστάσια κλπ) και κάνω bold τη γραμμή περιγράμματος κτιρίου και τις διαστάσεις για να μη κουραστούν και μας πάθουν τίποτα. Και καθώς ο μηχανικός μπορεί πολύ εύκολα να γίνει όμηρος του κάθε υπαλλήλου που θέλει να τον γονατίσει για τους δικούς του λόγους, καλό είναι να βάζεις στα σχέδια ότι σου ζητάει ο κάθε υπάλληλος προκειμένου να κάνει τον έλεγχο ΔΕΚΤΟ, να μη ρωτάς για προδιαγραφές και άλλα τέτοια περίεργα που λένε οι νόμοι και να σκύβεις το κεφάλι φεύγοντας, γονατιστός φυσικά, ευχαριστώντας τους που έβγαλες άκρη μετά απο μήνες ταλαιπωρίας. Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα, ένας υπάλληλος ΥΔΟΜ που ως επι το πλείστον λάδωσε κάποτε για να πάρει τη θέση, έχει το δικαίωμα να έχει την κόρη του με τεχνικό γραφείο, τον κουνιάδο του με κατασκευαστική εταιρία, τον γαμπρός του με θέση στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής κλπ κλπ. 😁
    1 point
  4. Στη ΥΔΟΜ η μόνη λογική συνήθως είναι να καταργήσουν ή να διαστρεβλώσουν τη λογική ... Ανέφερα το κ μόνο ως τεκμηρίωση για τα δ/Δ των υπαρχόντων κτηρίων και όχι ως το γενικό επιχείρημα. Το βασικό και γενικό επιχείρημα (όχι δικό μου αλλά της κοινής λογικής) είναι ότι : Η θερμομόνωση (τονίζω πάλι, ΜΟΝΟ η εξωτερική) πάνω από 6 εκ. δεν ανήκει στο κτήριο (αφού δεν ανήκει στην κάλυψη ή στη δόμηση-κάλυψη) επομένως ανήκει στον ακάλυπτο του οικοπέδου, δηλαδή είναι μια επένδυση του κτηρίου. Τα δ/Δ όμως ορίζονται ως οι αποστάσεις του κτηρίου από τα όρια του οικοπέδου. Άρα η επένδυση της εξωτερικής θερμομόνωσης είναι εξ' ορισμού μέσα στα δ/Δ. Αν αντίθετα η εξωτερική θερμομόνωση είναι 6, 5, 4 ή και μικρότερη, τότε επειδή μετράει στην κάλυψη του κτηρίου περιλαμβάνεται εντός τους περιγράμματος κτηρίου-κάλυψης και επομένως είναι υποχρεωμένη να απέχει δ/Δ από τα όρια του οικοπέδου. υγ. το ίδιο νομίζω ότι εννοεί και ο nik την ώρα που έγραφα ...
    1 point
  5. Δες και τι αναφέρει η σχετική εγκ. 2 Ν. 4495. Θα πας από ότι καταλαβαίνω να κάνεις νόμιμα την κατεδάφιση. Άρα θα χρειαστεί έγκριση εργασιών κατεδάφισης (μέσω e adeies) όπως αναφέρει ο συνάδελφος ΚΑΝΑ σε προηγούμενο μήνυμα. Αν είχε ήδη γίνει η κατεδάφιση (παράνομα φυσικά) τότε δεν θα χρειαζόταν έγκριση εργασιών αλλά μόνο υπαγωγή με πληρωμή 500 Ε προκειμένου μετά να μπορέσει να γίνει η διαγραφή των προστίμων (εφόσον έχουν επιβληθεί τέτοια). 2. Κατεδάφιση : Είναι δυνατή η υπαγωγή στον ν.4495/17 αυθαιρέτων κατασκευών προς κατεδάφιση με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99, εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους και προκειμένου να ισχύσουν και γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του νόμου περί διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων. Η υπαγωγή μπορεί να αφορά είτε κατασκευές που έχουν ήδη κατεδαφιστεί αλλά εκκρεμούν γι’ αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, είτε κατασκευές που πρόκειται να κατεδαφιστούν. Στην περίπτωση που η κατεδάφιση έχει συντελεστεί δεν εκδίδεται σχετική έγκριση εργασιών, υποβάλλονται στοιχεία για την απόδειξη της κατεδάφισης και αντί προστίμου καταβάλλεται παράβολο πεντακοσίων (500) ευρώ. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση. Η δυνατότητα υπαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα εξασφαλίζει την καταβολή του σχετικού παραβόλου, την ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος και τη δυνατότητα διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων. Για τη σύνταξη μεταβιβαστικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που αφορά κατασκευή για την οποία εκδόθηκε πράξη έγκρισης εργασιών κατεδάφισης ή υποβάλλεται υπαγωγή για έγκριση εργασιών κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99 θα πρέπει πριν την συμβολαιογραφική πράξη να έχουν κατεδαφισθεί οι αυθαίρετες κατασκευές.
    1 point
  6. 2 πράγματα σκέφτομαι. 1) Να μην είναι υπο κλίμακα. Βρες λίγες διαστάσεις στο σχέδιο, μέτρησε και με το κλιμακόμετρο να δεις αν έχεις μεγάλη απόκλιση. 2) Σε μια γωνία στο διάδρομο βλέπω μια στρογγυλή σκάλα, οπότε μπορεί το διαμέρισμα αυτό να είναι πιο πολλά τ.μέτρα μαζί με δωμάτιο/α άλλου ορόφου.
    -1 points
  7. είπες ότι μετρώντας το μαζί με το φρεάτιο ασανσερ το βγαζεις περιπου 10τμ πιο κατω απο τα σχεδον 100, οποτε αν αφαιρεσεις το ασανσερ, το εμβαδον του δεν το ξερω αλλα ας πουμε οτι ειναι περιπου 2τμ τοτε εχεις εμβαδον διαμ/τος που δειχνεις περι τα 88τμ . Μετα προσθεσε τα 12τμ που ειπες εχεις στον οροφο, βλεπω να σχηματιζεται ολο μαζι το 99,85 που εγραφες αρχικα.
    -1 points
  8. πολλά μπορεί να ακούγονται τα 140τμ, πολλά μπορεί να ακούγονται τα 207τμ. Πολλά για ποιό πράγμα, πρόκειται να φτιάξεις κάτι???
    -1 points
  9. Εσύ τα τετραγωνικά για πιο λόγο θες να τα υπολογίσεις??...
    -2 points
  10. παίζει να βλέπεις σχέδιο που έγινε μετά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών? Δηλαδή άλλη να ήταν η ιδιοκτησία που εμβαδομετρήθηκε και άλλη να βλέπεις εσύ σήμερα στο σχέδιο?
    -2 points
  11. άλλο λέω, μήπως αρχικά η ιδιοκτησία ήταν άλλη και μετά εκάναν διαμερισμάτωση και σας έδωσαν άλλη. Δεν ξέρω αν έχει ξαναγίνει και κατασκευαστής είχε δύο ιδιοκτησίες στον όροφο και δεν τις έφτιαξε όπως τις δείχνουν τα σχέδια της σύστασης αλλά δώρισε ένα δωμάτιο της μιας μιάς άλλης _ _ _ _ _ Β) κάνω κάτι το οποίο αντίκειται στους κανόνες του michanikos.gr ? Δεν το γνωριζω, πραγματικα και αν κανω ενημερωσετε με να σβυσω όποια μηνύματα δεν θα έπρεπε να γράφω. Σοβαρά. Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που έλαβα τόσες αρνητικές ψήφους
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.