Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/11/2020 in Δημοσιεύσεις
-
@janna-Γενικά μιλώντας,οι αυθαίρετες κατασκευές προ 75 (εννοείται σε επικρατούσα χρήση κατοικία) με Κατ.1 και αν υπάρχουν αντίστοιχα προ 83 με Κατ.2.Ό,τι μεταγενέστερο εφόσον δεν υπάρχει ΟΑ "θα ήταν" κατ.5.Και όπως πολύ σωστά επισημαίνεις,η 5 δεν δηλώνεται πλέον,άρα αναγκαστικά περιμένουμε την νομοθετική ρύθμιση για την υπαγωγή τέτοιων περιπτώσεων. @efoula-Κατά την γνώμη μου,ως προς την χρήση, έχεις μια κατοικία προ 75 και τίποτε περισσότερο εφόσον δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ κάποια άλλη εγκατεστημένη χρήση στον χώρο της "αίθουσας".😊-Ξανακοιτώντας δε την κάτοψη,ενδεχομένως να πρόκειται για την λεγόμενη "σάλα",το σαλόνι τους,που ήταν σε διακριτό χώρο από τα υπνοδωμάτια και τις κουζίνες..απλά με ξένισε αρχικά η ονομασία "αίθουσα" όπως και εσένα.2 points
-
Επειδή μάλλον δεν έγινα αντιληπτός, συμφωνώ πλήρως με την ChristinaK ότι θα μπει χωρίς ΟΑ πάνω στην αμφιβολία που είχε ο zazeng επειδή έχει το προ '55 ... Η κατηγορία 5 αδιαπραγμάτευτη, αφού έτσι ορίζει το σύστημα ... Το σχόλιό μου για τους συντελεστές πήγαινε στην τάση που υπάρχει να εκμεταλλεύεται ο μηχανικός το ΝΑΙ στα προ του '55 εκτός σχεδίου και να οδηγείται ο ιδιοκτήτης σε συντελεστή προστίμου 2 ενώ στην πραγματικότητα αν το έψαχνε λίγο παραπάνω θα ήταν από 0,975 έως 1,5.2 points
-
Καλησπέρα, η άποψη μου είναι οτι στο 2020 είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού. Προσκοπικά χρησιμοποιώ τα προγράμματα και των 2 εταιριών. 4Μ χρησιμοποιώ : ψυκτικά φορτία, θερμομονωτική επάρκεια , θερμικές απώλειες πυρασφάλεια και ηλεκτρολογικά Τi Soft Χρησιμοποιώ : epa cad για ενεργειακή μελέτη και επιθεώρηση και aerion cad για μελέτες φυσικού αερίου. Η Τi Soft είναι πιο εκπαιδευτική στα προγράμματα της και επίσης τα διαθέτει για 1 μήνα δωρεάν προκειμένου να τα δοκιμάσεις. Τα αποτελέσματα τους θεωρώ πως είναι αξιόπιστά χωρίς όμως να τα εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια. Γενικά ότι λογισμικό και να αγοράσεις πρέπει να αφιερώσεις χρόνο να το μάθεις.1 point
-
αν δεν λυσεις το προβλημα των οδευσεων...αδικα συζηταμε Κατα τα λοιπα, ο κανονισμος εχει ισχυ νομου για οσα απαγορευει. Πλην υπαρχουν δικαστικες αποφασεις που δεχονται οτι καποιες απαγορευσεις "της εποχης εκεινης" που συνταχθηκε ο κανονισμος, ειναι αντιφατικες και αντιθετες με την γενικη-σημερα-κατασταση/αναγκη της εξοικονομησης ενεργειας/προστασιας περιβαλλοντος κλπκλπ Για αυτα θα μιλησεις με τον δικηγορο σου.1 point
-
Για την άδεια το κατάλαβα, άλλωστε συνήθως 2 βγαίνει ο συντελεστής σε αυτά, τα όρια των συντελεστών δεν μπόρεσα να αναπαράγω ακόμα, αλλά δεν έχω κάτσει να το δω με την ησυχία μου. Για την άδεια δεν είμαι πεπεισμένος ότι ταιριαζει ακριβώς αυτή η περίπτωση σε αυτό που λέει κ το παράρτημα, αν κ την αρτιότητα θα πρέπει να την δω βάση των τίτλων κ όχι βάση παλαιότητας του κτιρίου. Βέβαια αφού προκύπτει μικρότερος συντελεστής, θα πειστώ πιο εύκολα! Το θέμα μου βέβαια ήταν να το κατηγοριοποίησω σωστά κ να του δώσω το σωστό συντελεστή, όχι απαραίτητα μικρότερο. Ωραία μου λύσατε τα χέρια, σας ευχαριστώ κ τους δύο για το χρόνο σας. Την καλημέρα μου.1 point
-
Από το Παράρτημα προκύπτει ότι ο ιδιοκτήτης πρέπει να τιμωρηθεί με ένα συντελεστή 0,975 έως 1,5 και να μην εξαιρεθεί μέχρι νεωτέρας. Το να τιμωρηθεί ο ιδιοκτήτης με συντελεστή 2,0 είναι απλά σφάλμα μηχανικού και "ελαφρών" εγκυκλίων ...1 point
-
Καλό αυτό..ότι είχες ήδη υπαγωγή πριν 30-9...Αλλά γιατί λες ότι δεν προκύπτει από το παράρτημα..το παράρτημα λέει ο.α. όχι όταν δεν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο,όχι η εγκύκλιος...Επομένως αν το γήπεδο δεν ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τον χρόνο κατασκευής πρέπει να πάρει όχι..1 point
-
Άρθρο 89 Ν 4495 παρ 2α 2. Απαγορεύεται η μεταβίβαση δικαιώματος ακινήτου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης βρίσκεται : α) σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών. Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζονται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται, Παραθέτω και το σχετικό έγγραφο που είχε εκδοθεί το 2014 για το αντίστοιχο θέμα στα πλαίσια του ν. 4178/13.2. Απαγορεύεται η μεταβίβαση δικαιώματος ακινήτου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης βρίσκεται : α) σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών. Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζονται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται, ν Η γνώμη μου είναι ότι μπορεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου. Η συντέλεση της απαλλοτρίωσης θα επέλθει, σε στάδιο προ αποζημίωσης, με την κύρωση και μεταγραφή της πράξης εφαρμογής που θα δώσει τα τελικά οικόπεδα, καθώς το σημερινό ρυμοτομούμενο μπορεί να είναι σε όλη την επιφάνεια αυτοαποζημιούμενο (εισφορά σε γη ίση με το ρυμοτομούμενο) ή μέρος του να πρέπει να αποζημιωθεί οπότε θεωρώ ότι η συντέλεση της απαλλοτρίωσης στην φάση αυτή δεν υφίσταται υπαγωγή ρυμοτομούμενων-έγγρ.13417 6-6-014-δ.νση νομοθ.κου έργου.pdf1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-