Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/02/2025 in Δημοσιεύσεις
-
Για να κερδίσει ο ιδιοκτήτης την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση (σύμφωνα με το άρθρο 23 ΝΟΚ θα θεωρείται νομίμως υφιστάμενο), ξεχνάς την ρύθμιση του 720/77 (ο τότε νόμος έδινε προσωρινή αναστολή κυρώσεων) και το εντάσσεις στο Ν. 4495/77 ως παντελώς αυθαίρετο προ 75 για το ισόγειο και προ 83 για το υπόγειο. Το πρόστιμο θα είναι μικρό, αλλά το όφελος για τον ιδιοκτήτη μεγάλο. Μην πας να αντιπαραβάλλεις την τότε ρύθμιση με τον 720 με την σημερινή κατάσταση. Δεν συμφέρει και δεν αξίζει.2 points
-
2 points
-
Ο Μ/Σ είναι 1:1 ( ένα προς ένα). Δηλαδή δίνεις 230V στο πρωτεύων τύλιγμα και παίρνεις 230 V στο δευτερεύον. Δες σχέδιο σύνδεσης για την λάμπα ή καταναλώσεις έως 1200W (1500VA). Η Μ/Σ 1:1 για τους κήπους έχουν καταργηθεί και δεν τοποθετούνται πια, διότι δεν υπάρχει προστασία έναντι διαρροής στο δευτερεύον. Σε μια πιθανή διαρροή που μπορεί να έχεις ( γίνεις εσύ η λάμπα!!!!!!) δεν θα πέσει το Ρελέ διότι το Ρελέ ελέγχει τα καλώδια μέχρι το πρωτεύων του Μ/Σ. Το δευτερεύον είναι μια άλλη πηγή που δεν έχει κανένα μέσων ασφάλειας από διαρροές. Ένα Μ/Σ 230V/12V μπορεί κάνει δύο πράγματα: Εάν δώσεις 230V στο πρωτεύον θα πάρεις 12V στο δευτερεύων (υποβιβασμός) Εάν δώσεις 12V στο πρωτεύον θα πάρεις 230 V στο δευτερεύων (ανύψωση) Γνώμη μου βαλέ ένα Ρελέ τύπου Α (ΑΒΒ) ή Α-si (Schneider) στα 30mA, ξεχωριστά για ότι έχεις στον κήπο, για είσαι ασφαλείς και κατάργησε του Μ/Σ. Εάν θες στείλε φώτο του πίνακα.1 point
-
Λοιπόοοοοοον αγαπητέ φίλε μου, από ότι βλέπω στις φωτό σου, αυτοί οι μετασχηματιστές είναι 230VAC Primary / 230VAC Secondary, δηλαδή μετασχηματιστές 1/1 ή αλλιώς μετασχηματιστές απομόνωσης. Τι δουλειά τώρα κάνουν αυτοί; Αυτό που κάνουν οι Μ/Σ απομόνωσης είναι ότι προσφέρουν γαλβανική απομόνωση, εις βάρος όμως της προστασίας που προσφέρει ο ΔΔΡ (ρελέ διαρροής κοινώς). Η γαλβανική απομόνωση είναι κάτι που το θέλουμε γιατί μας προστατεύει από ένα πρώτο σφάλμα. Αν όμως οι Μ/Σ απομόνωσης δε συνοδεύονται από επιτηρητή μόνωσης/διαρροής (ένα μάλλον ακριβό εξαρτηματάκι) θα γίνει ένα πρώτο σφάλμα, θα σε προστατέψει η γαλβανική απομόνωση, δε θα πάρεις πρέφα ότι έγινε το πρώτο σφάλμα γιατί δεν έχεις εγκαταστήσει το ακριβό εξαρτηματάκι και μετά, στο δεύτερο σφάλμα που θα συμβεί θα έχουμε κατά πάσα πιθανότητα κηδειόχαρτα αφισοκολλημένα στη γειτονιά σου. Επειδή μπορεί να μη γνωρίζεις ηλεκτρολογία και να μην καταλαβαίνεις αυτά που γράφω από πάνω, η γνώμη μου είναι να μην εγκαταστήσεις αυτούς τους Μ/Σ απομόνωσης καθόλου και να αρκεστείς στον ΔΔΡ που θα σε προστατέψει μια χαρά, αν δεν είσαι διατεθειμένος να εγκαταστήσεις έναν επιτηρητή μόνωσης-απομόνωσης επιπλέον.1 point
-
1 point
-
Η απόκλιση είναι η διαφορετική διαρρύθμιση (με ό,τι έχει προκύψει εξ αυτής) Η σ.ο.ι. που αφορά σε μελλοντική οικοδομή αποτυπώνει αυτό που θα γίνει. Σε υφιστάμενη οικοδομή, αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση. Το ίδιο και για τη σύσταση καθέτων. Σε αδόμητο οικόπεδο οριοθετεί τις θέσεις των μελλοντικών κτισμάτων, ενώ σε ήδη δομημένο αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση.1 point
-
Nαι! Από τις επιθυμητές "επεμβάσεις" προκύπτει και το "είδος" της άδειας αυτής. Αν οι " όποιες επεμβάσεις" αφορούν και σε κοινόχρηστους χώρους του ακινήτου, τότε η "άδεια" αφορά σε όλους τους συνιδιοκτήτες. Αν αφορούν απλώς και μόνον σε μια ΟΙ, τότε η "άδεια" αφορά στον ιδιοκτήτη της και μόνο.1 point
-
1 point
-
Η τροποποιητική άδεια θα έπρεπε να έχει προηγηθεί της σύστασης. Τώρα, αντιμετωπίζεται ως αυθαίρετο. συμπλ. στη σύσταση, δεν ζητήθηκε βεβαίωση νομιμότητας?1 point
-
Πολύ σωστά... αυτό που λέει ο Παύλος ισχύει και επίσης εδώ να σημειώσουμε ότι η υποχρέωση αφορά αυτόν που εκδίδει το τιμολόγιο και όχι τον λήπτη. Άρα δεν ρωτάμε ποτέ αυτόν που λαμβάνει το τιμολόγιο! Δεν θα σχολιάσω τη λογίστρια ... να αναφέρω μόνο ότι υπάρχουν λογιστές που δυσκολεύονται να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ παρακράτησης και προκαταβλητέου φόρου, οπότε προσοχή!!! ... Άλλωστε στις περισσότερες περιπτώσεις που ξέρω, τα πρόστιμα τα πλήρωσαν οι φορολογούμενοι, όχι οι λογιστές.1 point
-
Σε εταιρίες που κόβω μέσω του e-timologio σε ποσά άνω των 300 Ευρώ επιλέγω (κατόπιν οδηγιών από λογιστή και λογιστήρια εταιριών) την περίπτωση δ' "αμοιβές συμβούλων Διοίκησης-20%)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-