Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/03/2025 in Δημοσιεύσεις
-
Και ΣΑ (Ν4495/αρθ7) και νεωτέρων (100 τελευταία χρόνια) -> Ν-4858/21 (ΦΕΚ-220/Α/19-11-21)1 point
-
ν 4495 αρθρο 7 α) Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού,1 point
-
@cvck Kαλημέρα. Όπως τα λέει ο Άκης είναι τα πράγματα. Ορθώς ζητούνται τα επιπλέον διότι η αυθαιρεσία άρθρου 100 (1 λοιπή παράβαση) δεν είναι η μοναδική της δήλωσης. Αυτό αναφέρεται στην παρ. 5 άρθρο 100. "Ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις, που δηλώνονται παραβάσεις αποκλειστικά αυτής της κατηγορίας (εννοεί με αναλυτικό άρθρο 100), δεν υποβάλλονται τα δικαιολογητικά γγγ, δδδ, εεε της παραγράφου στ του άρθρου 99." Η αυθαιρεσία αναλυτικού ποια είναι στη δήλωσή σου;1 point
-
Δεν ήθελα να ανοίξω αυτή την συζήτηση γι'αυτό έσβησα το σχόλιο για τον ΓΟΚ 85 που ανέφερε ότι η διάταξη ήταν και στον ΓΟΚ 85 αρ. 9 παρ. 2 και μπήκε με την τροποποίηση του λεγόμενου ΓΟΚ 2000 - Ν.2832/2000 αρ. 7 (το ξανα εβαλα για να βγάζει νόημα η συζήτηση) Τότε υπήρχε και σχετική εγκύκλιος η 55/2000 που έλεγε ότι πρέπει να έχει προβλεφθεί στο διάταγμα των όρων δόμησης η όποια απόσταση μικρότερη του Δ και πάντως όχι μικρότερη των 2,50μ για να εφαρμοστεί (βλέπε εικόνες) Το θέμα είναι ότι η διατύπωση του ΝΟΚ δε λέει κατά την έγκριση όπως έλεγε στον ΓΟΚ, αλλά αναφέρει τα εγκεκριμένα , δηλαδή αυτά που ήδη έχουν εγκριθεί - θεσμοθετηθεί και έτσι ΜΆΛΛΟΝ προκύπτει ότι και εμείς μπορούμε να κάνουμε χρήση της παρ. 3 (μόνο αν πρέπει υποχρεωτικά να απέχεις κατά τη γνώμη μου). Η πιο αυστηρή άποψη είναι ότι αφορά μόνο τον νομοθέτη οπως σαφώς ίσχυε στον ΓΟΚ 85. Όμως επειδή πρέπει να ξέρεις όλο το ιστορικό και την εγκύκλιο του ΓΟΚ 85 και επειδή στο ΝΟΚ η διατύπωση είναι διαφορετική κανείς δεν μπορεί διαβάζοντας σήμερα τον νόμο να σκεφτεί ότι αφορά μόνο τον νομοθέτη και θεωρώ ότι δεν αφορά μόνο τον νομοθέτη και αυτό θεωρούν οι περισσότεροι Πάντως το τελευταίο σχόλιο που έκανες Καν δεν συμβαδίζει με τα προηγούμενα. Τελικά για το ζητούμενο, αν η συνάδελφος μπορεί να πάει να βάλει το κτίριο στα 2,50μ τι πιστεύεις? Σε σχέση με το υγ είπα σε προηγούμενο σχόλιο ότι η παρ. 3 του αρ. 14 του ΝΟΚ θα μπορούσε να έχει αντίστοιχη διατύπωση με την παρ. 1ι αν ήθελε να πει κάτι άλλο ο ποιητής1 point
-
1 point
-
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και μάλιστα η ΥΔΟΜ προφορικά το δέχεται, το πιο ασφαλές για την συνάδελφο είναι να κάνει γραπτό ερώτημα στην ΥΔΟΜ και να έχει γραπτή απάντηση αν πάει με ΒΟΔ, ή να πάει με προέγκριση αν κάνει χρήση των 2,50μ ώστε να το εγκρίνει επίσημα η ΥΔΟΜ Και το ερώτημα καλό θα ήταν να πάει και αποκεντρωμένη για μεγαλύτερη ασφάλεια και ίσως και στην ΔΑΟΚΑ που ο συνάδελφος είπε ότι δεν το δέχεται1 point
-
Για να το ξεκαθαρίσουμε και στην παρ.1 να είσαι, δηλαδή σε σχέδιο πριν το 85, αν το κτίριο σου μπορεί να κολλήσει, άρα δεν επιβάλλεται απόσταση από το όριο, δεν μπορείς να κάνεις χρήση της παρ. 3. Αν ήθελε να πει κάτι άλλο ο ποιητής, ότι δηλαδή πάντα όταν έχεις <8,50μ πας με 2,50μ, όπως ισχυρίζεσαι Καν θα έγραφε το απλό: "3. Σε περίπτωση εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή κατά την επέκταση ή αναθεώρησή τους, όπου το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων της περιοχής καθορίζεται μέχρι και οκτώ μέτρα και πενήντα εκατοστά (8,50 μ.) επιτρέπεται η απόσταση του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου να είναι μικρότερη του Δ ή δ της παρ. 1, όχι όμως μικρότερη των 2,50 μ." η θα το έγραφε ακόμη πιο απλά κατ αναλογία της παρ. 1.ι δηλαδή: "τα κτίρια μπορούν να εφάπτονται ή να απέχουν από τα πλάγια ή πίσω όρια κατά ελάχιστη απόσταση 2,50μ όταν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής δεν ξεπερνά τα 8,50μ". Οι λέξεις έχουν σημασία όταν διαβάζουμε νομοθεσία. Στην λέξη επιβάλλεται είναι η όλη διαφωνία λοιπόν. Και επίσης πρέπει να καταλάβουμε και το πνεύμα. Όταν μπορείς να κολλήσεις μπορείς έτσι και αλλιώς να φτιάξεις μεγαλύτερο κτίριο άμα θέλεις. Όταν δεν μπορείς να κολλήσεις, όταν δηλαδή ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ απόσταση, σου δίνει μια παραπάνω δυνατότητα στο μέγεθος του κτιρίου σου.1 point
-
Δε μετράνε στην δόμηση, αν κι εφόσον έχεις βγάλει την άδεια με αυτές τις προϋποθέσεις. Αν βγάλεις άδεια με ορθομπλοκ (το οποίο το έχεις αφαιρέσει από την πραγματοποιούμενη δόμηση) και χτίσεις με κάτι άλλο απλά θα είσαι φουλ αυθαίρετος με ΥΔ...1 point
-
Μην αφήνεις να σε ψαρώνει ο κάθε καρεκλοκένταυρος. Ζήτα τις παρατηρήσεις του γραπτώς και τεκμηριωμένες. Κι επ' αυτών θα κάνεις τα έγγραφά σου. Δείξε του ότι είσαι αποφασισμένος να το τραβήξεις. Με τίποτε δεν στοιχειοθετείται η υποχρέωση αναγραφής των "ενδιάμεσων". Αν (λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) θέλει να εξερευνήσει τις λεπτομέρειες, μπορεί με μιαν απλή γραμμική παρεμβολή (με κλιμακόμετρο και απλή μέθοδο των τριών) να βρει το υψόμετρο οποιουδήποτε σημείου γουστάρει.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-