Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @Pavlos33, @GeorgeVasil και @lou σας ευχαριστώ πολύ... Ήδη πήγε ο τοπογράφος να μετρήσει οπότε είμαστε σε αναμονή!!
  3. Σήμερα
  4. αν στο λεκτικό της "πράξης αναλογισμού" αυτής της "τακτοποίησης" ΔΕΝ γίνεται καμία αναφορά στο οικόπεδο που εξετάζεις και αυτό (το οικόπεδο) είναι άρτιο και οικοδομήσιμο σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, τότε, εκτιμώ, πως μπορείς να συνεχίσεις και να βγάλεις ακόμη και Οικ. άδεια.
  5. Η περίπτωση με τον άξονα στη μέση και το 0,26 εκ. βγάζει στο 0,60, γύρω στο 0,33 μ > 0,28. Απλά είναι άνισα, μια 0,31 εκ., μια 0,29 εκ., και ίσως μπερδεύει στην ανάβαση. Οκ, θα κάνω 0,30 εκ. στο 0,60 εκ. άξονα για να είμαι εντάξει! Ευχαριστώ!!
  6. Πιστεύετε ότι θα ήταν καλύτερος τρόπος να προχωρήσω με αναθεώρηση της προέγκρισης και έπειτα Ο.Α.; Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.
  7. Γιαυτο ειπα συνήθως. τωρα το 2 μετρα για μενα δεν ειναι "δρομος" edit αληθεια στο αποκομα που ανεβασες αν το μετρησεις ειναι 2 μ?
  8. Οι υποδομές, από τους δρόμους έως τα ενεργειακά δίκτυα και τα συστήματα ύδρευσης, αποτελούν ένα είδος κληρονομιάς. Δεν πρόκειται για βραχυπρόθεσμες επενδύσεις αλλά για θεμέλια που διαμορφώνουν το μέλλον, επομένως, οι αποφάσεις που λαμβάνονται σήμερα για τον τρόπο και τον τόπο κατασκευής των έργων καθορίζουν την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και την ευημερία των επόμενων γενιών. Όμως, η ταχεία εμφάνιση της κλιματικής αλλαγής θα υπονομεύσει τα οφέλη των υποδομών για τις επόμενες γενιές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Έρης Δρίβα στο economix.gr, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ο ρυθμός της υπερθέρμανσης του πλανήτη έχει αυξηθεί σε ρεκόρ 0,26 °C ανά δεκαετία, ενώ η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) προβλέπει ότι ο ρυθμός της υπερθέρμανσης από σήμερα έως το 2050 θα είναι περίπου 26% ταχύτερος από τον ρυθμό που καταγράφηκε από το 1970 έως σήμερα. Αυτό καθιστά την κλιματική προστασία των υποδομών όχι μόνο τεχνική ή οικονομική αναγκαιότητα, αλλά και ηθική υποχρέωση, όπως επισημαίνει σε άρθρο του το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Καθώς το κλίμα αλλάζει πιο γρήγορα και πιο σοβαρά από ό,τι έχει καταγραφεί στην ιστορία, δεν μπορούμε πλέον να σχεδιάζουμε υποδομές με βάση το παρελθόν. Ωστόσο, αυτό ακριβώς συνεχίζει να συμβαίνει: δρόμοι, σιδηρόδρομοι, κτίρια και αποχετευτικά συστήματα κατασκευάζονται σήμερα με βάση κλιματικές παραμέτρους που δεν θα ισχύουν πλέον στο μέλλον. Αυτό δεν είναι απλώς κακός σχεδιασμός, είναι άδικο για τις γενιές που θα κληρονομήσουν τις συνέπειες. Παρά την ηθική αυτή επιταγή, πολλά από τα εργαλεία πολιτικής που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των φυσικών απειλών για τις υποδομές και τη διατήρηση της ακεραιότητας των υποδομών βασίζονται σε προηγούμενες υποθέσεις που γίνονται γρήγορα ξεπερασμένες. Για παράδειγμα, η ανάλυση κόστους-οφέλους (CBA) των υποδομών βασίζεται συχνά σε υπολογισμούς αναμενόμενης αξίας με βάση ιστορικά δεδομένα, υποθέτοντας ότι η κλιματική και μετεωρολογική μεταβλητότητα θα παραμείνει εντός των προτύπων του παρελθόντος. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή εισάγει μη γραμμικότητες, σημεία καμπής και βαθιά αβεβαιότητα, όπως ο ρυθμός της παγκόσμιας θέρμανσης, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Υπό το πρίσμα αυτό, ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η CBA πρέπει να γίνει πιο ολιστική και να λαμβάνει υπόψη περισσότερες παραμέτρους και «άξονες ευπάθειας» στην κλιματική αλλαγή, όπως η ανθρώπινη υγεία και οι κοινωνικοοικονομικοί καθοριστικοί παράγοντες της ανθεκτικότητας. Μόνο τότε μπορεί να γίνει βαθιά κατανοητή μια μακροπρόθεσμη αξιολόγηση της ακεραιότητας και της αποτελεσματικότητας των υποδομών σε επίπεδο συστημάτων. Επιπλέον, τα προεξοφλητικά επιτόκια – βασικός παράγοντας για την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των υποδομών – καθίστανται επίσης ένας ξεπερασμένος μηχανισμός στην εποχή της κλιματικής αλλαγής. Τα προεξοφλητικά επιτόκια είναι το επιτόκιο με το οποίο εκτιμάται ότι οι υποδομές χάνουν τη λειτουργική δημόσια αξία τους με την πάροδο του χρόνου. Αντίθετα, οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι τα προεξοφλητικά επιτόκια πρέπει να μειώνονται με την πάροδο του χρόνου, ώστε να λαμβάνεται υπόψη η παγκόσμια ανάγκη για διαγενεακή ανθεκτικότητα έναντι αβεβαιότητας. Ομοίως, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει ηθική επιταγή να επανεξεταστούν τα προεξοφλητικά επιτόκια, προκειμένου να ληφθεί μέριμνα για την ευημερία και την ανθεκτικότητα των μελλοντικών γενεών. Αλλαγή της σκέψης βάσει τεκμηρίων Ενώ πολλές χώρες υστερούν στην ενημέρωση της βάσης τεκμηρίων για την προστασία των μελλοντικών γενεών, ορισμένες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εισάγουν μια μακροπρόθεσμη προοπτική στις αξιολογήσεις των υποδομών. Για παράδειγμα, έργα όπως το μετρό του Σίδνεϊ έχουν ενσωματώσει την ανθεκτικότητα στο κλίμα σε κάθε στάδιο του σχεδιασμού. Τα συστήματά του έχουν κατασκευαστεί ώστε να λειτουργούν σύμφωνα με τις προβλέψεις για τη θερμοκρασία και τις βροχοπτώσεις για το έτος 2070. Αυτός ο προληπτικός σχεδιασμός διασφαλίζει ότι η υποδομή θα παραμείνει λειτουργική για δεκαετίες, μειώνοντας την πιθανότητα οι μελλοντικοί χρήστες να επιβαρυνθούν με το κόστος έκτακτων αναβαθμίσεων, διακοπών ή βλαβών. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Worcester της Μασαχουσέτης, όπου οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε πράσινες υποδομές μέσω του Green Worcester Plan αναπτύσσουν υποδομές, ιδίως για την αποστράγγιση των ομβρίων υδάτων, όχι για το παρόν αλλά για το μέλλον. Σε πόλεις όπως το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, η εφαρμογή του εργαλείου InVEST επέτρεψε την ανάλυση της μακροπρόθεσμης ολοκληρωμένης χρήσης του νερού σε τέσσερα διαφορετικά σενάρια κλιματικής αλλαγής σε επίπεδο κτιρίου, γειτονιάς και πόλης. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες μακροπρόθεσμες αποφάσεις με βάση μια πληθώρα κλιματικών σεναρίων για το μέλλον, και όχι μόνο ένα μοναδικό κλιματικό σενάριο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λύσεις βασισμένες στη φύση με μακροπρόθεσμη κοινωνικο-οικολογική προοπτική έναντι μελλοντικών πλημμυρικών φαινομένων. Ένα άλλο παράδειγμα προέρχεται από τη Μοζαμβίκη, όπου η κλιματική προστασία στην παράκτια πόλη Beira έχει συμβάλει στη μείωση του κινδύνου πλημμύρας για το 40% του πληθυσμού της. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αποκατάσταση των μαγγρόβων, την ανακαίνιση του αποχετευτικού συστήματος, σταθμούς ελέγχου πλημμυρών και δεξαμενές συγκράτησης νερού σε συνδυασμό με ένα αστικό πράσινο πάρκο. Κυβερνητικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο αλλάζουν τον τρόπο υπολογισμού των προεξοφλητικών επιτοκίων, ώστε να καταστεί δυνατή η μακροπρόθεσμη προοπτική των έργων υποδομής. Συγκεκριμένα, αυτό συχνά συνεπάγεται τη μείωση του προεξοφλητικού επιτοκίου με την πάροδο του χρόνου, προκειμένου να τονιστεί η μακροπρόθεσμη αξία των υποδομών. Μια νέα ηθική για τις υποδομές Η προστασία των υποδομών από τις κλιματικές αλλαγές δεν είναι πλέον προαιρετική, αλλά αποτελεί βασικό στοιχείο της οικονομικής βιωσιμότητας, της δημόσιας ασφάλειας και της ετοιμότητας για την αντιμετώπιση καταστροφών. Αλλά αντιπροσωπεύει και κάτι βαθύτερο: μια νέα ηθική σχεδιασμού που εστιάζει στη δικαιοσύνη σε βάθος χρόνου. Όταν διαθέτουμε υποδομές ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή, δεν προσαρμοζόμαστε απλώς στους φυσικούς κινδύνους, αλλά αναγνωρίζουμε το καθήκον μας απέναντι σε όσους θα έρθουν μετά από εμάς. Επιλέγουμε να μεταβιβάσουμε συστήματα που είναι λειτουργικά, οικονομικά προσιτά και ανθεκτικά, και όχι εύθραυστα και ανεπαρκή. Αυτή είναι η σαφέστερη έκφραση της διαγενεακής δικαιοσύνης στο δομημένο περιβάλλον. Αυτή η αλλαγή στις πρακτικές τεκμηρίωσης έχει ήδη ξεκινήσει, αν και με άνισο ρυθμό. Για να καταστήσουμε την κλιματική ανθεκτικότητα κανόνα και όχι καινοτομία, πρέπει να ενσωματώσουμε τις διαγενεακές αρχές στα πρότυπα υποδομών, στους κανονισμούς σχεδιασμού και στο πλαίσιο δημόσιων επενδύσεων. Διότι οι υποδομές δεν αφορούν μόνο το σήμερα, αλλά πάντα το αύριο. View full είδηση
  9. Οι υποδομές, από τους δρόμους έως τα ενεργειακά δίκτυα και τα συστήματα ύδρευσης, αποτελούν ένα είδος κληρονομιάς. Δεν πρόκειται για βραχυπρόθεσμες επενδύσεις αλλά για θεμέλια που διαμορφώνουν το μέλλον, επομένως, οι αποφάσεις που λαμβάνονται σήμερα για τον τρόπο και τον τόπο κατασκευής των έργων καθορίζουν την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και την ευημερία των επόμενων γενιών. Όμως, η ταχεία εμφάνιση της κλιματικής αλλαγής θα υπονομεύσει τα οφέλη των υποδομών για τις επόμενες γενιές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Έρης Δρίβα στο economix.gr, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ο ρυθμός της υπερθέρμανσης του πλανήτη έχει αυξηθεί σε ρεκόρ 0,26 °C ανά δεκαετία, ενώ η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) προβλέπει ότι ο ρυθμός της υπερθέρμανσης από σήμερα έως το 2050 θα είναι περίπου 26% ταχύτερος από τον ρυθμό που καταγράφηκε από το 1970 έως σήμερα. Αυτό καθιστά την κλιματική προστασία των υποδομών όχι μόνο τεχνική ή οικονομική αναγκαιότητα, αλλά και ηθική υποχρέωση, όπως επισημαίνει σε άρθρο του το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Καθώς το κλίμα αλλάζει πιο γρήγορα και πιο σοβαρά από ό,τι έχει καταγραφεί στην ιστορία, δεν μπορούμε πλέον να σχεδιάζουμε υποδομές με βάση το παρελθόν. Ωστόσο, αυτό ακριβώς συνεχίζει να συμβαίνει: δρόμοι, σιδηρόδρομοι, κτίρια και αποχετευτικά συστήματα κατασκευάζονται σήμερα με βάση κλιματικές παραμέτρους που δεν θα ισχύουν πλέον στο μέλλον. Αυτό δεν είναι απλώς κακός σχεδιασμός, είναι άδικο για τις γενιές που θα κληρονομήσουν τις συνέπειες. Παρά την ηθική αυτή επιταγή, πολλά από τα εργαλεία πολιτικής που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των φυσικών απειλών για τις υποδομές και τη διατήρηση της ακεραιότητας των υποδομών βασίζονται σε προηγούμενες υποθέσεις που γίνονται γρήγορα ξεπερασμένες. Για παράδειγμα, η ανάλυση κόστους-οφέλους (CBA) των υποδομών βασίζεται συχνά σε υπολογισμούς αναμενόμενης αξίας με βάση ιστορικά δεδομένα, υποθέτοντας ότι η κλιματική και μετεωρολογική μεταβλητότητα θα παραμείνει εντός των προτύπων του παρελθόντος. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή εισάγει μη γραμμικότητες, σημεία καμπής και βαθιά αβεβαιότητα, όπως ο ρυθμός της παγκόσμιας θέρμανσης, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Υπό το πρίσμα αυτό, ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η CBA πρέπει να γίνει πιο ολιστική και να λαμβάνει υπόψη περισσότερες παραμέτρους και «άξονες ευπάθειας» στην κλιματική αλλαγή, όπως η ανθρώπινη υγεία και οι κοινωνικοοικονομικοί καθοριστικοί παράγοντες της ανθεκτικότητας. Μόνο τότε μπορεί να γίνει βαθιά κατανοητή μια μακροπρόθεσμη αξιολόγηση της ακεραιότητας και της αποτελεσματικότητας των υποδομών σε επίπεδο συστημάτων. Επιπλέον, τα προεξοφλητικά επιτόκια – βασικός παράγοντας για την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των υποδομών – καθίστανται επίσης ένας ξεπερασμένος μηχανισμός στην εποχή της κλιματικής αλλαγής. Τα προεξοφλητικά επιτόκια είναι το επιτόκιο με το οποίο εκτιμάται ότι οι υποδομές χάνουν τη λειτουργική δημόσια αξία τους με την πάροδο του χρόνου. Αντίθετα, οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι τα προεξοφλητικά επιτόκια πρέπει να μειώνονται με την πάροδο του χρόνου, ώστε να λαμβάνεται υπόψη η παγκόσμια ανάγκη για διαγενεακή ανθεκτικότητα έναντι αβεβαιότητας. Ομοίως, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει ηθική επιταγή να επανεξεταστούν τα προεξοφλητικά επιτόκια, προκειμένου να ληφθεί μέριμνα για την ευημερία και την ανθεκτικότητα των μελλοντικών γενεών. Αλλαγή της σκέψης βάσει τεκμηρίων Ενώ πολλές χώρες υστερούν στην ενημέρωση της βάσης τεκμηρίων για την προστασία των μελλοντικών γενεών, ορισμένες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εισάγουν μια μακροπρόθεσμη προοπτική στις αξιολογήσεις των υποδομών. Για παράδειγμα, έργα όπως το μετρό του Σίδνεϊ έχουν ενσωματώσει την ανθεκτικότητα στο κλίμα σε κάθε στάδιο του σχεδιασμού. Τα συστήματά του έχουν κατασκευαστεί ώστε να λειτουργούν σύμφωνα με τις προβλέψεις για τη θερμοκρασία και τις βροχοπτώσεις για το έτος 2070. Αυτός ο προληπτικός σχεδιασμός διασφαλίζει ότι η υποδομή θα παραμείνει λειτουργική για δεκαετίες, μειώνοντας την πιθανότητα οι μελλοντικοί χρήστες να επιβαρυνθούν με το κόστος έκτακτων αναβαθμίσεων, διακοπών ή βλαβών. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Worcester της Μασαχουσέτης, όπου οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε πράσινες υποδομές μέσω του Green Worcester Plan αναπτύσσουν υποδομές, ιδίως για την αποστράγγιση των ομβρίων υδάτων, όχι για το παρόν αλλά για το μέλλον. Σε πόλεις όπως το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, η εφαρμογή του εργαλείου InVEST επέτρεψε την ανάλυση της μακροπρόθεσμης ολοκληρωμένης χρήσης του νερού σε τέσσερα διαφορετικά σενάρια κλιματικής αλλαγής σε επίπεδο κτιρίου, γειτονιάς και πόλης. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες μακροπρόθεσμες αποφάσεις με βάση μια πληθώρα κλιματικών σεναρίων για το μέλλον, και όχι μόνο ένα μοναδικό κλιματικό σενάριο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λύσεις βασισμένες στη φύση με μακροπρόθεσμη κοινωνικο-οικολογική προοπτική έναντι μελλοντικών πλημμυρικών φαινομένων. Ένα άλλο παράδειγμα προέρχεται από τη Μοζαμβίκη, όπου η κλιματική προστασία στην παράκτια πόλη Beira έχει συμβάλει στη μείωση του κινδύνου πλημμύρας για το 40% του πληθυσμού της. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αποκατάσταση των μαγγρόβων, την ανακαίνιση του αποχετευτικού συστήματος, σταθμούς ελέγχου πλημμυρών και δεξαμενές συγκράτησης νερού σε συνδυασμό με ένα αστικό πράσινο πάρκο. Κυβερνητικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο αλλάζουν τον τρόπο υπολογισμού των προεξοφλητικών επιτοκίων, ώστε να καταστεί δυνατή η μακροπρόθεσμη προοπτική των έργων υποδομής. Συγκεκριμένα, αυτό συχνά συνεπάγεται τη μείωση του προεξοφλητικού επιτοκίου με την πάροδο του χρόνου, προκειμένου να τονιστεί η μακροπρόθεσμη αξία των υποδομών. Μια νέα ηθική για τις υποδομές Η προστασία των υποδομών από τις κλιματικές αλλαγές δεν είναι πλέον προαιρετική, αλλά αποτελεί βασικό στοιχείο της οικονομικής βιωσιμότητας, της δημόσιας ασφάλειας και της ετοιμότητας για την αντιμετώπιση καταστροφών. Αλλά αντιπροσωπεύει και κάτι βαθύτερο: μια νέα ηθική σχεδιασμού που εστιάζει στη δικαιοσύνη σε βάθος χρόνου. Όταν διαθέτουμε υποδομές ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή, δεν προσαρμοζόμαστε απλώς στους φυσικούς κινδύνους, αλλά αναγνωρίζουμε το καθήκον μας απέναντι σε όσους θα έρθουν μετά από εμάς. Επιλέγουμε να μεταβιβάσουμε συστήματα που είναι λειτουργικά, οικονομικά προσιτά και ανθεκτικά, και όχι εύθραυστα και ανεπαρκή. Αυτή είναι η σαφέστερη έκφραση της διαγενεακής δικαιοσύνης στο δομημένο περιβάλλον. Αυτή η αλλαγή στις πρακτικές τεκμηρίωσης έχει ήδη ξεκινήσει, αν και με άνισο ρυθμό. Για να καταστήσουμε την κλιματική ανθεκτικότητα κανόνα και όχι καινοτομία, πρέπει να ενσωματώσουμε τις διαγενεακές αρχές στα πρότυπα υποδομών, στους κανονισμούς σχεδιασμού και στο πλαίσιο δημόσιων επενδύσεων. Διότι οι υποδομές δεν αφορούν μόνο το σήμερα, αλλά πάντα το αύριο.
  10. Πάτημα 0.26 δεν είναι σωστό. Στο κατέβασμα θα υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη και το 0.28 θέλει προεξοχή του μαρμάρου ώστε να βγει 0.30 που είναι επαρκές Μην ξεχνάς τον κανόνα 0,60<2υ+1π<0,66 (όπου το π παίρνεται στο μέσο του πλάτους του σκαλοπατιού). Καλό είναι να είσαι κάπου στη μέση (0,64)
  11. Η ανάρτηση του συγκεκριμένου είναι λόγω του εξωφρενικού (και παραπλανητικού?) ισχυρισμού για αύξηση της αντισεισμικής αντοχής με χρήση κελύφους (!!!). Καλό είναι να συμμετάσχουν κι άλλοι συνάδελφοι στη συζήτηση Προφανώς, δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά... όσο για τις εικόνες, μάλλον εντάσσονται στο γενικό πλαίσιο της (γκρίζας) διαφήμισης (εγώ, πάντως, δεν τις ανέβασα...)
  12. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ανακοίνωσε την έναρξη διαδικασίας για την πρόσληψη 12 υπαλλήλων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τρία (3) έτη με δυνατότητα παράτασης έως και τρία (3) επιπλέον έτη. Η προκήρυξη αφορά το Γραφείο Ελληνικού του ΥΠΕΝ, που εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικού Τομέα Αθηνών, και στοχεύει στην ενίσχυση του προσωπικού σε ειδικότητες υψηλής εξειδίκευσης. Θέσεις προς κάλυψη Κλάδος / Ειδικότητα Αριθμός Θέσεων ΠΕ Μηχανικών (Αρχιτέκτονες) 4 ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικοί) 2 ΠΕ Μηχανικών (Χωροτάκτες / Πολεοδόμοι / Ανάπτυξης) 1 ΠΕ Μηχανικών (Μηχανολόγοι) 1 ΠΕ Περιβάλλοντος 1 ΠΕ Αρχαιολόγων (Προϊστορικών – Κλασικών) 1 ΠΕ Αρχαιολόγων (Βυζαντινών – Μεταβυζαντινών) 1 ΠΕ Διοικητικού (Νομικών) 1 Συνολικά θα προσληφθούν δώδεκα (12) νέοι επιστήμονες για να στελεχώσουν το Γραφείο Ελληνικού. Προσόντα υποψηφίων Για κάθε θέση απαιτούνται: πτυχίο ή δίπλωμα σχετικής ειδικότητας Α.Ε.Ι. (ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής), άδεια άσκησης επαγγέλματος όπου απαιτείται, μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών τουλάχιστον ετήσιας φοίτησης ή εξειδικευμένη εμπειρία δύο (2) ετών σε συναφές αντικείμενο, τουλάχιστον καλή γνώση Αγγλικής γλώσσας και γνώση χειρισμού Η/Υ σε επεξεργασία κειμένων, υπολογιστικά φύλλα και υπηρεσίες διαδικτύου. Για ορισμένες ειδικότητες απαιτείται και πρόσθετη εμπειρία, όπως συμμετοχή σε έργα έκδοσης οικοδομικών αδειών ή διαχείρισης αυθαιρέτων. Κριτήρια κατάταξης και μοριοδότηση Οι υποψήφιοι θα καταταγούν με βάση τα εξής κριτήρια: διδακτορικό δίπλωμα (50 μόρια), μεταπτυχιακός τίτλος (30 μόρια), εργασιακή εμπειρία (1 μόριο ανά μήνα έως 80 μήνες), ξένη γλώσσα (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά) με άριστη γνώση 40 μόρια και πολύ καλή γνώση 30 μόρια. Η διαδικασία περιλαμβάνει και δομημένη συνέντευξη, με συντελεστή βαρύτητας 40% στη συνολική βαθμολογία. Διαδικασία υποβολής αιτήσεων Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση Έντυπο ΣΟΧ 2/2025 ΥΠ.ΕΝ και να την αποστείλουν αποκλειστικά ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση του ΥΠΕΝ: Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, Αμαλιάδος 17, 11523 Αθήνα (Υπόψη Γραφείο Ελληνικού). Η προθεσμία είναι δέκα (10) ημέρες, που αρχίζει από την επόμενη της τελευταίας δημοσίευσης σε εφημερίδες ή της ανάρτησης στο διαδίκτυο. Σημαντικές επισημάνσεις Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει μία μόνο αίτηση με σειρά προτίμησης έως τριών θέσεων. Οι αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από όλα τα δικαιολογητικά απορρίπτονται. Για τη θέση του ΠΕ Διοικητικού (Νομικών) απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι υποψήφιοι να μην έχουν την ιδιότητα του Δικηγόρου. Η νέα προκήρυξη του ΥΠΕΝ δίνει ευκαιρία σε νέους μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους, αρχαιολόγους και νομικούς να συμβάλλουν στο σημαντικό έργο του Γραφείου Ελληνικού, σε μια περίοδο που προωθούνται στρατηγικά έργα ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας. Αναλυτικά η προκήρυξη: https://workenter.gr/wp-content/uploads/2025/09/SOX-2025-08-28-1.pdf View full είδηση
  13. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ανακοίνωσε την έναρξη διαδικασίας για την πρόσληψη 12 υπαλλήλων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τρία (3) έτη με δυνατότητα παράτασης έως και τρία (3) επιπλέον έτη. Η προκήρυξη αφορά το Γραφείο Ελληνικού του ΥΠΕΝ, που εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικού Τομέα Αθηνών, και στοχεύει στην ενίσχυση του προσωπικού σε ειδικότητες υψηλής εξειδίκευσης. Θέσεις προς κάλυψη Κλάδος / Ειδικότητα Αριθμός Θέσεων ΠΕ Μηχανικών (Αρχιτέκτονες) 4 ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικοί) 2 ΠΕ Μηχανικών (Χωροτάκτες / Πολεοδόμοι / Ανάπτυξης) 1 ΠΕ Μηχανικών (Μηχανολόγοι) 1 ΠΕ Περιβάλλοντος 1 ΠΕ Αρχαιολόγων (Προϊστορικών – Κλασικών) 1 ΠΕ Αρχαιολόγων (Βυζαντινών – Μεταβυζαντινών) 1 ΠΕ Διοικητικού (Νομικών) 1 Συνολικά θα προσληφθούν δώδεκα (12) νέοι επιστήμονες για να στελεχώσουν το Γραφείο Ελληνικού. Προσόντα υποψηφίων Για κάθε θέση απαιτούνται: πτυχίο ή δίπλωμα σχετικής ειδικότητας Α.Ε.Ι. (ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής), άδεια άσκησης επαγγέλματος όπου απαιτείται, μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών τουλάχιστον ετήσιας φοίτησης ή εξειδικευμένη εμπειρία δύο (2) ετών σε συναφές αντικείμενο, τουλάχιστον καλή γνώση Αγγλικής γλώσσας και γνώση χειρισμού Η/Υ σε επεξεργασία κειμένων, υπολογιστικά φύλλα και υπηρεσίες διαδικτύου. Για ορισμένες ειδικότητες απαιτείται και πρόσθετη εμπειρία, όπως συμμετοχή σε έργα έκδοσης οικοδομικών αδειών ή διαχείρισης αυθαιρέτων. Κριτήρια κατάταξης και μοριοδότηση Οι υποψήφιοι θα καταταγούν με βάση τα εξής κριτήρια: διδακτορικό δίπλωμα (50 μόρια), μεταπτυχιακός τίτλος (30 μόρια), εργασιακή εμπειρία (1 μόριο ανά μήνα έως 80 μήνες), ξένη γλώσσα (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά) με άριστη γνώση 40 μόρια και πολύ καλή γνώση 30 μόρια. Η διαδικασία περιλαμβάνει και δομημένη συνέντευξη, με συντελεστή βαρύτητας 40% στη συνολική βαθμολογία. Διαδικασία υποβολής αιτήσεων Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση Έντυπο ΣΟΧ 2/2025 ΥΠ.ΕΝ και να την αποστείλουν αποκλειστικά ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση του ΥΠΕΝ: Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, Αμαλιάδος 17, 11523 Αθήνα (Υπόψη Γραφείο Ελληνικού). Η προθεσμία είναι δέκα (10) ημέρες, που αρχίζει από την επόμενη της τελευταίας δημοσίευσης σε εφημερίδες ή της ανάρτησης στο διαδίκτυο. Σημαντικές επισημάνσεις Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει μία μόνο αίτηση με σειρά προτίμησης έως τριών θέσεων. Οι αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από όλα τα δικαιολογητικά απορρίπτονται. Για τη θέση του ΠΕ Διοικητικού (Νομικών) απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι υποψήφιοι να μην έχουν την ιδιότητα του Δικηγόρου. Η νέα προκήρυξη του ΥΠΕΝ δίνει ευκαιρία σε νέους μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους, αρχαιολόγους και νομικούς να συμβάλλουν στο σημαντικό έργο του Γραφείου Ελληνικού, σε μια περίοδο που προωθούνται στρατηγικά έργα ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας. Αναλυτικά η προκήρυξη: https://workenter.gr/wp-content/uploads/2025/09/SOX-2025-08-28-1.pdf
  14. Να υπάρχει εννοείς ΦΕΚ χαρακτηρισμού του δρόμου. Ακόμη και αυτό να υπάρχει έχω τη γνώμη από τα όσα έχουμε διαβάσει ως τώρα, ότι για το ΣτΕ θα πρέπει να γίνει μέσω προεδρικού διατάγματος ο χαρακτηρισμός ή στα πλαίσια του σχεδιασμού μέσω των ΤΠΣ/ΤΧΣ. Ζύγισε την κατάσταση. Συζήτησε με τον επενδυτή τις παραμέτρους γιατί αυτός θα πάθει τη ζημιά αν δεν τον ενημερώσει κανείς.
  15. Παρόλα αυτά, αν υπάρχει ενδεχόμενο ο δρόμος να υφίσταται πριν από το 1923 ή να υπάρχει κάποιο αποδεικτικό στοιχείο της κοινοχρησίας του, το γήπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο; Σε οποιαδήποτε περίπτωση θα επικοινωνήσω με τον τοπογράφο.
  16. Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.
  17. Αναφέρει για προέγκριση το 2024. Αυτό που παραθέτεις αφορούσε τα παρόδια γήπεδα εμβαδού μικρότερου των 4.000 τμ που κάποτε διέθεταν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα. Για να μην ανακυκλώνω το θέμα. Ας δει η συνάδελφος τι θα κάνει καθώς το πρόβλημα που έχει ανακύψει μετά την 176/23 είναι τεράστιο. Να σκεφτεί επίσης, ακόμη και αν εκδοθεί η άδεια, κατά πόσο μετά μια τράπεζα θα δανειοδοτήσει ένα τέτοιο ακίνητο (λόγω της επισφάλειάς του).
  18. απορία μου..... Η Fibran ήταν ο οικονομικός χορηγός αυτής της "έρευνας" .... Υ.Γ. και γιατί το άρθρο μας δείχνει τόσες εντυπωσιακές εικόνες από Μηχανήματα και περιγραφές πόσοι ΠΜ υποψήφιοι διδάκτορες κλπ είναι στο εργαστήριο κλπ.... Μη θυμίζει προμόσιον από κινέζικα σάιτ
  19. @Pavlos ειναι νομος δεν μπορει να ανακληθεί κατι... Μεταβατική διάταξη: άρθρο 110 του Ν.5007/2022 που τροποποιεί την παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 ώς εξής: Εάν έως και την 9/12/2022 υποβλήθηκε: α) βεβαίωση όρων δόμησης των κατηγοριών 1 ή 2, δίνεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης για προέγκριση ή έκδοση οικοδομικής άδειας μέχρι και την 30/09/2023, β) προέγκριση, δίνεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας μέχρι και την 30/09/2023,
  20. Η ενεργειακή αναβάθμιση μιας κατασκευής, με την τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης, ενισχύει έως και κατά 70% την αντισεισμική συμπεριφορά ενός τοίχου, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει την αντοχή ολοκλήρου του κτιρίου έως και κατά +20%. Για τις παλιές κατασκευές στη χώρα μας, δηλαδή για τα περίπου 3.000.000 κτίρια που κτίσθηκαν προ του 1985 και τα οποία χρήζουν σεισμικής θωράκισης, η σύζευξη της ενεργειακής με την αντισεισμική αναβάθμιση μπορεί να αποτελέσει μία λύση-πακέτο, «δύο σε ένα», μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί από τους πολίτες με ευκολότερους οικονομικούς όρους, εάν μάλιστα συμπεριληφθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων σαν το «Εξοικονομώ» και επιδοτηθεί από την Πολιτεία. Τα παραπάνω δήλωσε στο powergame.gr o Κωνσταντίνος Κατάκαλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και διευθυντής του Εργαστηρίου Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ). To EΠΑΥΚ, το μεγαλύτερο Εργαστήριο της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ιδιαίτερα δραστήριο, καθώς έχει μελετητικά συμβάλει στην υλοποίηση μεγάλων έργων, όπως του FlyOver που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, στην επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στη σημειακή ενίσχυση του Γέφυρας Πολυφύτου, που κινδύνευε με κατάρρευση. «Το ΕΠΑΥΚ είναι εφαρμοσμένο εργαστήριο, συνεπώς θεωρούμε ευθύνη και υποχρέωσή μας, εκτός από το ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο, να προσφέρουμε τη γνώση μας και τις υπηρεσίες μας στην κοινωνία. Σε αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση, ακολουθούμε μία εξωστρεφή στρατηγική, επιδιώκοντας να ασχολούμαστε με σημαντικά έργα που έχουνε επιστημονικό υπόβαθρο», τόνισε ο καθ. Κατάκαλος, προσθέτοντας: «Με την εξωστρεφή δραστηριότητα που αναπτύσσουμε, προσπαθούμε επίσης να καταστήσουμε το Εργαστήριό μας βιώσιμο». Να σημειωθεί ότι στην επιστημονική ομάδα του ΕΠΑΥΚ υπάρχει ένα μέλος ΔΕΠ, ο καθηγητής Κατάκαλος, και δέκα (10) πολιτικοί μηχανικοί, οκτώ (8) εκ των οποίων είναι υποψήφιοι διδάκτορες και δύο (2) μεταδιδάκτορες. Από το Εργαστήριο, κάθε χρόνο, ανατίθενται περίπου 20 προπτυχιακές διπλωματικές εργασίες. Εξωτερική θερμομόνωση και αντισεισμική θωράκιση Μέχρι σήμερα, με την επιστημονική διερεύνηση της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, ασχολούνται η Ιταλία και η Ελλάδα, ενώ πλέον άρχισε να δραστηριοποιείται στο αντικείμενο και η Ισπανία. «Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, πριν από 4 χρόνια, στο πρόγραμμα “Ευφυείς όψεις για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας” (EΠΑνΕΚ), κατέθεσε μία πρόταση από κοινού με τη Fibran, βιομηχανία που δίνει λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Στο πλαίσιο του έργου, το Εργαστήριο ποσοτικοποίησε και τεκμηρίωσε ότι η τοποθέτηση της εξωτερικής θερμομόνωσης επηρεάζει τις αντοχές της τοιχοποιίας, με την αντοχή ενός τοίχου σε σεισμικές δράσεις να αυξάνεται έως +70%. «Για την τεκμηρίωση αυτής της πρότασης, έγιναν πάνω από 200 δοκιμές στο ΕΠΑΥΚ. Σε επίπεδο κτιρίου και εφόσον έχει ληφθεί υπόψη ο σκελετός από οπλισμένο σκυρόδεμα, που είναι και ο βασικός μηχανισμός παραλαβής του σεισμού, μπορεί να επιτυγχάνεται μία αύξηση της συνολικής αντοχής του κτιρίου, της τάξης του 20%», εξήγησε ο καθ. Κατάκαλος. Τώρα, το ΕΠΑΥΚ, μαζί με τη Fibran και το Εργαστήριο Μηχανικής και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας, έχει καταθέσει και δεύτερη πρόταση, στο προγράμματος ‘Καινοτόμα συστήματα υψηλής ανθεκτικότητας έναντι κινδύνων καταστροφών και κλιματικής αλλαγής’ (ΕΣΠΑ), ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά η αντισεισμική ενίσχυση, από το επίπεδο ενός τοίχου, στο επίπεδο μίας κατασκευής. «Η τεκμηρίωση της αντισεισμικής αναβάθμισης κτιρίων, με τεχνικές ενεργειακής αναβάθμισης, είναι κάτι που οπωσδήποτε, από πλευράς υλικών, ενδιαφέρει τη βιομηχανία, όπως επίσης ενδιαφέρει τον πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα έχει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του όταν σχεδιάζει έργα σε υφιστάμενες κατασκευές» τόνισε ο κ. Κατάκαλος. Όπως εξήγησε ο καθηγητής, σε όλους τους σεισμούς που έχουν συμβεί στην Ελλάδα, οι βλάβες ξεκινάνε από την τοιχοποιία, με ρωγμές, που επεκτείνονται στο δομικό σύστημα, στα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος. Άρα, έχοντας αποδείξει ότι ο τοίχος ενισχύεται για την περίπτωση σεισμού, με την εφαρμογή συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης, το επόμενο βήμα είναι να αποδειχθεί ότι αναβαθμίζεται η αντισεισμική συμπεριφορά του όλου κτιρίου. Βεβαίως, πολύ σημαντική παράμετρος αυτής της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, είναι και η οικονομική. Αφού η ενεργειακή αναβάθμιση ήδη επιδοτείται με προγράμματα της Πολιτείας, με ένα μικρό πρόσθετο κόστος ή με αύξηση του ποσοστού της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί παράλληλα και η αντισεισμική. Εάν γίνει δεκτή αυτή η τεχνική λύση, της οποίας η τεκμηρίωση θα επιδιωχθεί από τους εταίρους του έργου, τότε το όφελος για την κοινωνία θα είναι τεράστιο, καθώς συνδέεται ευθέως με την ασφάλεια των κατασκευών. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr Εξωστρέφεια και έργα με κοινωνικό αντίκτυπο Ένα επίπονο και απαιτητικό από πλευράς χρόνων έργο ήταν η υλοποίηση όλης της μελέτης επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ό,τι εφαρμόσθηκε στον Σταθμό για λογαριασμό της εταιρείας Concept είχε ποσοτικοποιηθεί και τεκμηριωθεί στο Εργαστήριο, ακριβώς επειδή το ΕΠΑΥΚ είχε ασχοληθεί εντατικά επί σειρά ετών, με τις αντοχές και αποκαταστάσεις φέρουσας τοιχοποιίας από λιθοδομή (πετρόκτιστα). Από το έργο αυτό ξεκίνησε και η συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, για τις αποκαταστάσεις μνημειακών κατασκευών. Σημειωτέον ότι στην περίπτωση του Σταθμού Βενιζέλους, πέραν της έρευνας πάνω στα υλικά και τις αντοχές τους, το Εργαστήριο εκπαίδευσε και τους τεχνίτες που υλοποίησαν την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Συμβολή στο έργο του FlyOver Το Εργαστήριο κλήθηκε από την ανάδοχο κοινοπραξία του FlyOver να πιστοποιήσει τον τεχνικό τρόπο στήριξης όλων των ανοιγμάτων, των γεφυρών που κατασκευάζονται. Το ΕΠΑΥΚ δέχθηκε να αναλάβει την πιστοποίηση για τη συμπεριφορά αυτών των περίπου 100 ανοιγμάτων των γεφυρών, για φορτία 1.200 τόνων, αναλαμβάνοντας μάλιστα να κατασκευάσει την πειραματική διάταξη που χρειαζόταν για τις δοκιμές αντοχής των γεφυρών σε τέτοιο τεράστιο φορτίο. Η πειραματική διάταξη που ελέγχει τις στηρίξεις για φορτία μέχρι 1.500 τόνους χρηματοδοτήθηκε από τον ανάδοχο του έργου. Σημειώνεται πως στην Ευρώπη δεν υπάρχει άλλο Εργαστήριο Πανεπιστημίου που να κάνει δοκιμές και πιστοποιήσεις για τέτοια φορτία. Ασφάλεια Γεφυρών – Υψηλή Γέφυρα Σερβίων Στα αντικείμενα του ΕΠΑΥΚ εντάσσεται και η Παρακολούθηση και Τεκμηρίωση της Ασφάλειας των Γεφυρών. Όπως επισήμανε ο καθ. Κατάκαλος, οι μεγάλες υποδομές της χώρας μας αλλά και του Δυτικού κόσμου έχουν κτισθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα, υποδομές που έπειτα από πολλά χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον τεράστια «καυτή πατάτα» για την Πολιτεία, που πρέπει να ιεραρχήσει τις ενισχύσεις αυτών των μεγάλων έργων (γέφυρες, φράγματα, δίκτυα ύδρευσης). Το Εργαστήριο «έβαλε πλάτη» και για τη σημειακή Ενίσχυση της Γέφυρας Πολυφύτου (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων), μήκους άνω των 1.300 μέτρων, στην οποία είχαν εντοπιστεί μεγάλες ρηγματώσεις, ανταποκρινόμενο στο αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. «Η Γέφυρα δεν ήταν ασφαλής, το ΕΠΑΥΚ είχε παρακολουθήσει την εξέλιξη των ρηγματώσεων, που μεγάλωναν, και είχε προειδοποιήσει ότι, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, η γέφυρα θα κατέρρεε. Το Εργαστήριο είχε μάλιστα υποδείξει τον τρόπο τοπικής επισκευής και ενίσχυσης της γέφυρας, όπως και στη συνέχεια έγινε (σ.σ. διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων για τρεις μήνες, Μάρτιος – Ιούνιος 2023)». Πλέον το ΕΠΑΥΚ έχει αναλάβει τεχνικός σύμβουλος της Π.Δ.Μ., οπότε και παρακολουθεί την κ/ξ των τεχνικών γραφείων που έχουν αναλάβει τη μελέτη για τον «Έλεγχο Στατικής Επάρκειας και Εργασίες Συντήρησης- Αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων Π.Ε. Κοζάνης». Το Γεφύρι του Πασά Μετά το επιτυχημένο έργο του ΕΠΑΥΚ για τον Σταθμό Βενιζέλου, το Εργαστήριο συνεργάζεται με το υπουργείο Πολιτισμού για την αποκατάσταση μνημειακών κατασκευών. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε μελετητικά αφορά το ιστορικό πέτρινο Γεφύρι του Πασά, το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στη Δυτική Μακεδονία. Το Εργαστήριο εκπόνησε τη συνολική μελέτη αποκατάστασης του γεφυριού και το ΥπΠο θα προχωρήσει στο έργο αποκατάστασης των υφιστάμενων τμημάτων (είχε ανατιναχθεί κατά το Β’ΠΠ) και ανακατασκευής των τμημάτων που έχουν καταρρεύσει, με τα παραδοσιακά υλικά. Μέσα από έργα όπως τα ανωτέρω, το ΕΠΑΥΚ, σε συνεργασία με τη βιομηχανία, φορείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και υπουργεία, συνεχίζει το εξωστρεφές επιστημονικό του έργο. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr
  21. Η ενεργειακή αναβάθμιση μιας κατασκευής, με την τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης, ενισχύει έως και κατά 70% την αντισεισμική συμπεριφορά ενός τοίχου, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει την αντοχή ολοκλήρου του κτιρίου έως και κατά +20%. Για τις παλιές κατασκευές στη χώρα μας, δηλαδή για τα περίπου 3.000.000 κτίρια που κτίσθηκαν προ του 1985 και τα οποία χρήζουν σεισμικής θωράκισης, η σύζευξη της ενεργειακής με την αντισεισμική αναβάθμιση μπορεί να αποτελέσει μία λύση-πακέτο, «δύο σε ένα», μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί από τους πολίτες με ευκολότερους οικονομικούς όρους, εάν μάλιστα συμπεριληφθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων σαν το «Εξοικονομώ» και επιδοτηθεί από την Πολιτεία. Τα παραπάνω δήλωσε στο powergame.gr o Κωνσταντίνος Κατάκαλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και διευθυντής του Εργαστηρίου Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ). To EΠΑΥΚ, το μεγαλύτερο Εργαστήριο της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ιδιαίτερα δραστήριο, καθώς έχει μελετητικά συμβάλει στην υλοποίηση μεγάλων έργων, όπως του FlyOver που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, στην επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στη σημειακή ενίσχυση του Γέφυρας Πολυφύτου, που κινδύνευε με κατάρρευση. «Το ΕΠΑΥΚ είναι εφαρμοσμένο εργαστήριο, συνεπώς θεωρούμε ευθύνη και υποχρέωσή μας, εκτός από το ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο, να προσφέρουμε τη γνώση μας και τις υπηρεσίες μας στην κοινωνία. Σε αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση, ακολουθούμε μία εξωστρεφή στρατηγική, επιδιώκοντας να ασχολούμαστε με σημαντικά έργα που έχουνε επιστημονικό υπόβαθρο», τόνισε ο καθ. Κατάκαλος, προσθέτοντας: «Με την εξωστρεφή δραστηριότητα που αναπτύσσουμε, προσπαθούμε επίσης να καταστήσουμε το Εργαστήριό μας βιώσιμο». Να σημειωθεί ότι στην επιστημονική ομάδα του ΕΠΑΥΚ υπάρχει ένα μέλος ΔΕΠ, ο καθηγητής Κατάκαλος, και δέκα (10) πολιτικοί μηχανικοί, οκτώ (8) εκ των οποίων είναι υποψήφιοι διδάκτορες και δύο (2) μεταδιδάκτορες. Από το Εργαστήριο, κάθε χρόνο, ανατίθενται περίπου 20 προπτυχιακές διπλωματικές εργασίες. Εξωτερική θερμομόνωση και αντισεισμική θωράκιση Μέχρι σήμερα, με την επιστημονική διερεύνηση της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, ασχολούνται η Ιταλία και η Ελλάδα, ενώ πλέον άρχισε να δραστηριοποιείται στο αντικείμενο και η Ισπανία. «Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, πριν από 4 χρόνια, στο πρόγραμμα “Ευφυείς όψεις για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας” (EΠΑνΕΚ), κατέθεσε μία πρόταση από κοινού με τη Fibran, βιομηχανία που δίνει λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Στο πλαίσιο του έργου, το Εργαστήριο ποσοτικοποίησε και τεκμηρίωσε ότι η τοποθέτηση της εξωτερικής θερμομόνωσης επηρεάζει τις αντοχές της τοιχοποιίας, με την αντοχή ενός τοίχου σε σεισμικές δράσεις να αυξάνεται έως +70%. «Για την τεκμηρίωση αυτής της πρότασης, έγιναν πάνω από 200 δοκιμές στο ΕΠΑΥΚ. Σε επίπεδο κτιρίου και εφόσον έχει ληφθεί υπόψη ο σκελετός από οπλισμένο σκυρόδεμα, που είναι και ο βασικός μηχανισμός παραλαβής του σεισμού, μπορεί να επιτυγχάνεται μία αύξηση της συνολικής αντοχής του κτιρίου, της τάξης του 20%», εξήγησε ο καθ. Κατάκαλος. Τώρα, το ΕΠΑΥΚ, μαζί με τη Fibran και το Εργαστήριο Μηχανικής και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας, έχει καταθέσει και δεύτερη πρόταση, στο προγράμματος ‘Καινοτόμα συστήματα υψηλής ανθεκτικότητας έναντι κινδύνων καταστροφών και κλιματικής αλλαγής’ (ΕΣΠΑ), ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά η αντισεισμική ενίσχυση, από το επίπεδο ενός τοίχου, στο επίπεδο μίας κατασκευής. «Η τεκμηρίωση της αντισεισμικής αναβάθμισης κτιρίων, με τεχνικές ενεργειακής αναβάθμισης, είναι κάτι που οπωσδήποτε, από πλευράς υλικών, ενδιαφέρει τη βιομηχανία, όπως επίσης ενδιαφέρει τον πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα έχει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του όταν σχεδιάζει έργα σε υφιστάμενες κατασκευές» τόνισε ο κ. Κατάκαλος. Όπως εξήγησε ο καθηγητής, σε όλους τους σεισμούς που έχουν συμβεί στην Ελλάδα, οι βλάβες ξεκινάνε από την τοιχοποιία, με ρωγμές, που επεκτείνονται στο δομικό σύστημα, στα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος. Άρα, έχοντας αποδείξει ότι ο τοίχος ενισχύεται για την περίπτωση σεισμού, με την εφαρμογή συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης, το επόμενο βήμα είναι να αποδειχθεί ότι αναβαθμίζεται η αντισεισμική συμπεριφορά του όλου κτιρίου. Βεβαίως, πολύ σημαντική παράμετρος αυτής της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, είναι και η οικονομική. Αφού η ενεργειακή αναβάθμιση ήδη επιδοτείται με προγράμματα της Πολιτείας, με ένα μικρό πρόσθετο κόστος ή με αύξηση του ποσοστού της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί παράλληλα και η αντισεισμική. Εάν γίνει δεκτή αυτή η τεχνική λύση, της οποίας η τεκμηρίωση θα επιδιωχθεί από τους εταίρους του έργου, τότε το όφελος για την κοινωνία θα είναι τεράστιο, καθώς συνδέεται ευθέως με την ασφάλεια των κατασκευών. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr Εξωστρέφεια και έργα με κοινωνικό αντίκτυπο Ένα επίπονο και απαιτητικό από πλευράς χρόνων έργο ήταν η υλοποίηση όλης της μελέτης επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ό,τι εφαρμόσθηκε στον Σταθμό για λογαριασμό της εταιρείας Concept είχε ποσοτικοποιηθεί και τεκμηριωθεί στο Εργαστήριο, ακριβώς επειδή το ΕΠΑΥΚ είχε ασχοληθεί εντατικά επί σειρά ετών, με τις αντοχές και αποκαταστάσεις φέρουσας τοιχοποιίας από λιθοδομή (πετρόκτιστα). Από το έργο αυτό ξεκίνησε και η συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, για τις αποκαταστάσεις μνημειακών κατασκευών. Σημειωτέον ότι στην περίπτωση του Σταθμού Βενιζέλους, πέραν της έρευνας πάνω στα υλικά και τις αντοχές τους, το Εργαστήριο εκπαίδευσε και τους τεχνίτες που υλοποίησαν την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Συμβολή στο έργο του FlyOver Το Εργαστήριο κλήθηκε από την ανάδοχο κοινοπραξία του FlyOver να πιστοποιήσει τον τεχνικό τρόπο στήριξης όλων των ανοιγμάτων, των γεφυρών που κατασκευάζονται. Το ΕΠΑΥΚ δέχθηκε να αναλάβει την πιστοποίηση για τη συμπεριφορά αυτών των περίπου 100 ανοιγμάτων των γεφυρών, για φορτία 1.200 τόνων, αναλαμβάνοντας μάλιστα να κατασκευάσει την πειραματική διάταξη που χρειαζόταν για τις δοκιμές αντοχής των γεφυρών σε τέτοιο τεράστιο φορτίο. Η πειραματική διάταξη που ελέγχει τις στηρίξεις για φορτία μέχρι 1.500 τόνους χρηματοδοτήθηκε από τον ανάδοχο του έργου. Σημειώνεται πως στην Ευρώπη δεν υπάρχει άλλο Εργαστήριο Πανεπιστημίου που να κάνει δοκιμές και πιστοποιήσεις για τέτοια φορτία. Ασφάλεια Γεφυρών – Υψηλή Γέφυρα Σερβίων Στα αντικείμενα του ΕΠΑΥΚ εντάσσεται και η Παρακολούθηση και Τεκμηρίωση της Ασφάλειας των Γεφυρών. Όπως επισήμανε ο καθ. Κατάκαλος, οι μεγάλες υποδομές της χώρας μας αλλά και του Δυτικού κόσμου έχουν κτισθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα, υποδομές που έπειτα από πολλά χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον τεράστια «καυτή πατάτα» για την Πολιτεία, που πρέπει να ιεραρχήσει τις ενισχύσεις αυτών των μεγάλων έργων (γέφυρες, φράγματα, δίκτυα ύδρευσης). Το Εργαστήριο «έβαλε πλάτη» και για τη σημειακή Ενίσχυση της Γέφυρας Πολυφύτου (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων), μήκους άνω των 1.300 μέτρων, στην οποία είχαν εντοπιστεί μεγάλες ρηγματώσεις, ανταποκρινόμενο στο αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. «Η Γέφυρα δεν ήταν ασφαλής, το ΕΠΑΥΚ είχε παρακολουθήσει την εξέλιξη των ρηγματώσεων, που μεγάλωναν, και είχε προειδοποιήσει ότι, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, η γέφυρα θα κατέρρεε. Το Εργαστήριο είχε μάλιστα υποδείξει τον τρόπο τοπικής επισκευής και ενίσχυσης της γέφυρας, όπως και στη συνέχεια έγινε (σ.σ. διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων για τρεις μήνες, Μάρτιος – Ιούνιος 2023)». Πλέον το ΕΠΑΥΚ έχει αναλάβει τεχνικός σύμβουλος της Π.Δ.Μ., οπότε και παρακολουθεί την κ/ξ των τεχνικών γραφείων που έχουν αναλάβει τη μελέτη για τον «Έλεγχο Στατικής Επάρκειας και Εργασίες Συντήρησης- Αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων Π.Ε. Κοζάνης». Το Γεφύρι του Πασά Μετά το επιτυχημένο έργο του ΕΠΑΥΚ για τον Σταθμό Βενιζέλου, το Εργαστήριο συνεργάζεται με το υπουργείο Πολιτισμού για την αποκατάσταση μνημειακών κατασκευών. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε μελετητικά αφορά το ιστορικό πέτρινο Γεφύρι του Πασά, το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στη Δυτική Μακεδονία. Το Εργαστήριο εκπόνησε τη συνολική μελέτη αποκατάστασης του γεφυριού και το ΥπΠο θα προχωρήσει στο έργο αποκατάστασης των υφιστάμενων τμημάτων (είχε ανατιναχθεί κατά το Β’ΠΠ) και ανακατασκευής των τμημάτων που έχουν καταρρεύσει, με τα παραδοσιακά υλικά. Μέσα από έργα όπως τα ανωτέρω, το ΕΠΑΥΚ, σε συνεργασία με τη βιομηχανία, φορείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και υπουργεία, συνεχίζει το εξωστρεφές επιστημονικό του έργο. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr View full είδηση
  22. Aν μπεις στον 4495 στις κατηγορίες αδειών, θα δεις εκεί ποια κατηγορία οικοδομικής άδειας πρέπει να βγάλεις.
  23. Όχι. Η ζώνη της παραλίας δεν σου δίνει από μόνη της κοινόχρηστο δρόμο. Επιπλέον, διάβασε το σχετικό θέμα περί απόφασης 176/23 ΣτΕ στο φόρουμ. Να προσθέσω ότι, πρόσφατα εκδόθηκε και νέα απόφαση του ΣτΕ (ακύρωση Ο.Α ξενοδοχειακού συγκροτήματος στο Δ. Αριστοτέλη Χαλκιδικής) που αφαιρεί πλέον κάθε ελπίδα για οικοδόμηση των εκτός σχεδίου που δεν έχουν πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο. Το ότι κάποιες Υ.ΔΟΜ είχαν μετά την έκδοση της απόφασης, διαφοροποιήσει τη θέση τους και εξέδιδαν προεγκρίσεις ή ακόμη και άδειες, δεν σημαίνει τίποτα, καθώς αυτές οι άδειες άνετα μπορούν να ανακληθούν. Από κει και πέρα, αν τυχόν προχωρήσεις σε έκδοση άδειας (και εγκριθεί από την ΥΔΟΜ) οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες δομούνται με όρους δόμησης κατοικίας και δεν ανήκουν στα κύρια τουριστικά καταλύματα. Επομένως, ό,τι ισχύει για ανέγερση κατοικιών θα ισχύει και στην δική σου περίπτωση. Επειδή ανέφερες εγγύτητα σε αιγιαλό, δες με τον τοπογράφο σου, αν έχει καθοριστεί αιγιαλός/παραλία.
  24. Σύστημα αυθαιρέτων. Ανοίγεις Φ.Κ και στο πτυσσόμενο μενού "τύπος αυθαιρεσίας" επιλέγεις "έκδοση άδειας νομιμοποίησης/ έγκρισης κατεδάφισης".
  25. Ο λόγος που ανέβασα τη συγκεκριμένη είδηση ήταν για να καταδείξω τη (διαχρονική?) νεοελληνική κουτοπονηριά. Από τη μια οι κατασκευαστές "θεώρησαν" ότι η αναστολή κατεδάφισης αφορούσε στην αδεια(!!!), κι από την άλλη ο τοπικός άρχων, προκειμένου να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις (ήγουν, πουλώντας λαϊκισμό), στράφηκε κατά της ΥΔΟΜ και κατά του ιδιώτη συναδέλφου που, απλώς, ενήργησαν νόμιμα.
  26. Καλημέρα, σε ισόγειο κτίριο βγήκε άδεια για προσθήκη ορόφου το 1995, ο όροφος όμως είχε μείνει ημιτελής και τώρα αποπερατώθηκε. Ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει τώρα αίτηση για ρεύμα. Στο μεταξύ έγιναν κάποιες αυθαιρεσίες οι οποίες και τακτοποιήθηκαν. Επιπλέον στην άδεια της προσθήκης που δεν έχει θεωρηθεί ποτέ για ρεύμα είναι πληρωμένες οι επιβλέψεις και οι εισφορές όλες. Μπορεί να μου πει κάποιος τι διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να πάρει η άδεια τελική θεώρηση και να μπορέσω να βγάλω βεβαίωση σύνδεσης στα δίκτυα; Πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά πλέον σωστά; Δεν ξέρω όμως τι ν επιλέξω και τα δικαιολογητικά που πρέπει να επισυνάψω. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια!
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.