Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Καλησπέρα nbr! Διάβασα το προηγούμενο thread πριν κάνω καινούργιο - δεν είναι οτι δεν "πείστηκα", είναι οτι το προηγούμενο thread αφορούσε ένα βήμα "πίσω" στην δικιά μου διαδικασία. Συγκεκριμένα, τα συμβόλαια μεταβίβασης των γηπέδων που μελετάω ήδη τα αναγνωρίζουν ως άρτια και οικοδομήσιμα και αναφέρουν οτι συνορεύουν με κοινόχρηστο δρόμο (και ας μην είναι διανοιγμένος). Εγω αυτή τη στιγμή πρέπει να εξετάσω τα μεγέθη δόμησης και κάλυψης που θα προέκυπταν ΕΑΝ όντως ο εντολέας μου έχτιζε στις εκτάσεις. Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση ΣτΕ που αναφέρει οτι ο δρόμος πρέπει να είναι διανοιγμένος και οχι απλά σχεδιασμένος πρέπει να προχωρήσω στην εξέταση των μεγεθών αυτών αφου έχω πρώτα αναφέρει εντός της μελέτης την διαδικασία που θα έπρεπε να κινηθεί για την διάνοιξη των συγκεκριμένων δρόμων (π.χ. αίτημα στον Δήμο, Ιδιωτική διάνοιξη κτλπ.)
  3. Καλημέρα. Εδώ και κάποια χρόνια είναι 0.62 και 2.00 μ. αντίστοιχα. (ΦΕΚ 2436Β/18.05.2022 σελ.23892) Ναι, δυστυχώς αφορά μόνο τις κτηματογραφήσεις, καθόσον από το 2008 έχει ανασταλεί το 13α του Ν2664/98 (κοντεύει να πιάσει τα χρονικά όρια της... χρησικτησίας!). Η πραγματικότητα σήμερα το έχει φέρει έτσι ώστε λίγο-πολύ όλοι να ακολουθούμε αυτά τα νούμερα και να προβαίνουμε σε διορθώσεις, γιατί το ζητάει είτε ο δικηγόρος, είτε ο συμβολαιογράφος, είτε μια υπηρεσία είτε εμείς οι μηχανικοί, είτε οποιοσδήποτε άλλος. Και εξηγούμαι με μερικά παραδείγματα: α) Έστω ότι σε μια έκταση με όριο σε Ρυμοτομική Γραμμή, αντί να βλέπεις σε ΕΚ, βλέπεις ένα παλιό ΚΑΕΚ για το οποίο είχε συνταχθεί πράξη αναλογισμού, αλλά επειδή ήταν πριν το Λειτουργούν, ποτέ δε δηλώθηκε. Πιστεύεις ότι η Πολεοδομία θα σε αφήσει να χτίσεις αν δε διορθώσεις; β) Έστω ότι χρειάζεται να γίνει μια αγοραπωλησία σε ένα ακίνητο, όπου αντί να υπάρχει 1 ΚΑΕΚ βλέπεις 2. Δε θα προχωρήσεις σε διόρθωση; Και πολύ λογικά αν δεν θες να διορθώσεις, δε θα σου μεταγράψει το συμβόλαιο ο υποθηκοφύλακας. Ή και πάλι η πολεοδομία θα σε σταματήσει. (Μου έτυχε περίπτωση εχτές από συνάδελφο, όπου η περιφέρεια δε του δίνει άδεια για γεώτρηση, διότι τα ΚΑΕΚ στην ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ δεν ταιριάζουν με την ιδιοκτησία!!! Άσχετο αλλά πιάνεις το νόημα). γ) Έστω άλλο (περιφραγμένο) ακίνητο που πάει για αγοραπωλησία, όπου το ΚΑΕΚ του γείτονα (ο οποίος είναι τελείως γκάου), έχει μπει 5 μέτρα μέσα σε εσένα. Πιστεύεις ότι εγώ, σαν μηχανικός του αγοραστή, θα τον συμβουλεύσω να το πάρει όπως είναι και να μπλέξει αυτός με το γείτονα ή θα του πω ο πωλητής να τα βγάλει πέρα και να σου παραδώσει ένα ακίνητο χωρίς προβλήματα; δ) Πλείστες άλλες περιπτώσεις.... Ναι γίνεται (και εκτός των ορίων των ανοχών), αν δεν αμφισβητείται έντονα η ιδιοκτησία (πχ τα όριά σου είναι η ΡΓ και απέχεις από αυτήν 2,5 μέτρα σε κάποια σημεία ή πχ έχεις μια έκταση εκατοντάδων στρεμμάτων, ή πχ έχεις όρια με ένα μη οριοθετημένο ρέμα κ.α.). Αυτό γίνεται διότι δεν είναι δυνατόν σήμερα να προβαίνουν σε διόρθωση για το κάθε τι, παρά μόνο για μεγαλύτερα σφάλματα. Επίσης δεν έχουν δημοσιοποιήσει κάπου τα όρια του Αστικού-Αγροτικού (δεν ταυτίζονται πάντα με τα όρια Οικισμών ή Σχ.Πόλεως) για να γνωρίζεις ποια ανοχή θα εφαρμόσεις.
  4. ναι γνωρίζω τι κάνουμε..... Αν όμως στην νέα θέση δεν υπάρχει κάθετη στήλη απορροής είναι ας πούμε 15μ μακριά από υφιστάμενη κάθετη στήλη τότε "πονάει" Αλλά ας το δει ή απαντήσει η συνάδερφος που γνωρίζει το ακίνητο για να μη κάνουμε άσκοπα υποθέσεις σεναρίων
  5. Συνήθως σε μία ανακαίνιση βρίσκουμε από που έρχεται η παροχή (συνήθως στο δάπεδο στο μπάνιο) και από εκεί και μετά αλλάζουμε όλο το δίκτυο με νέες σωλήνες κλπ. Το ίδιο και με αποχέτευση. Άρα σε αυτή την περίπτωση θεωρούμε ότι δεν επεμβαίνουμε στις κάθετες οπότε δεν απαιτείται μελέτη;
  6. Σωστά δεν πάει με μικρής κλίμακας αν χρειαστείς νέες κάθετες στήλες και παροχές ..... Θα μπορούσε να μη απαιτηθεί αν οι νέες θέσεις μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις υπάρχουσες κάθετες στήλες (άρα δες ρύσεις απορροών που αυτά "πονάνε" συνήθως). Η παροχή έχει πίεση και μπορεί να πάει (σχεδόν) παντού.
  7. Καλημέρα με την ευκαιρία της παραπάνω ερώτησης.. Η μετατόπιση της κουζίνας συνεπάγεται νέο υποδοχέα νέα σωλήνα ζεστό κρύο και νέα σωλήνα αποχέτευσης που καταλλήγει στην κεντρική κτλ. Αυτές οι εργασίες δε σημαίνουν αυτόματα και νέα μελέτη ύδρευσης αποχέτευσης;
  8. ekaterini, θεωρώ ότι η ΥΔομ εχει στο νου της -και σου λεει οτι δε σε καλυπτει η ΕΕδΜΚ (περ. ιζ)- οτι δυνητικά τροποποιείς Όψη και Η/Μ (βλ. παρ.1ε του αρθ 29) . εφοσον δεν ξεπερνας τον Max προυπ/σμό . Εγω θα πήγαινα με ΕΕδΜΚ, με την υποβολή όσων εγγράφων λεέι η Αποφ.1174/2020, δηλ. αντίγραφο ΤΔ, ΥΔ για Φ.Ο. και μη τροποποίηση χρήσης & Η/Μ - καθως όπως λες χρησιμοποιείς την υφισταμενη οδευση αποχετευσης (αρκει ολα αυτα να ειναι συμφωνα με τις προβλεψεις της ΟΑ) , Σχεδιο Κατοψης (υφιστ & τροποποιηση) και την Συμφωνη Γνωμη για την διανοιξη οπης αερισμου (εξοδου απορ/ρα) κ την τοποθετηση της σχετικης σχαρας στην Οψη (εκτος και εαν απαιτειται να ανοιξεις ΝΕΟ ανοιγμα/παραθυρο) και θα υπεβαλα και την νεα/τροποιημένη μελετη/σχεδιο αποχετευσης/υδρευσης με τις επεκτασεις των υφισταμενων αγωγών, όπως λεει : "Σε περίπτωση που από τις εσωτερικές διαρρυθμίσεις ή την αλλαγή χρήσης τροποποιούνται μελέτες του κτιρίου (π.χ παθητική/ενεργητική πυροπροστασία, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, κ.λ.π), κατατίθενται και οι κατά περίπτωση τροποποιημένες μελέτες." Γι΄αυτό το τελευταίο θα εκανα κ μια ενημερωση του φακελου (παρ.10,αρθ42-νομιζω) στην ΟΑ κ επιπλεον θα εδινα κ μια Βεβ Μηχανικού γι ατην περ. 1δ του αρθ 30 την καλημέρα μου
  9. Λιγο πιο κάτω υπάρχει "κεφάλαιο" με το ίδιο ακριβώς θέμα. (κακώς άνοιξε νέο κεφάλαιο με το ίδιο θέμα) Κληροτεμάχιο σε μη διανοιγμένο δρόμο Δυστυχώς, νομίζω, πως δεν πείσαμε τον συνάδελφο που άνοιξε αυτό το θέμα του "μη διανοιγμένου δρόμου"(??)
  10. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των κατοικιών και τα ενοίκια στην Ευρωπαϊκή Ένωση το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Σε ετήσια βάση, δηλαδή σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν κατά 5,4%, ενώ τα ενοίκια σημείωσαν άνοδο 3,2%. Σε τριμηνιαία βάση, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι τιμές κατοικιών ενισχύθηκαν κατά 1,6% και τα ενοίκια κατά 0,7%. Μεγάλη αύξηση στην 25ετία Από το 2010 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025, οι τιμές κατοικιών στην ΕΕ αυξήθηκαν συνολικά κατά 60,5%, ενώ τα ενοίκια κατά 28,8%. Οι τιμές των ενοικίων κινήθηκαν σταθερά ανοδικά, σε αντίθεση με τις τιμές κατοικιών που εμφάνισαν εντονότερες διακυμάνσεις: εντυπωσιακή άνοδο μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2015 και του τρίτου τριμήνου του 2022, μικρή πτώση και σταθεροποίηση, και εκ νέου ανοδική πορεία από το 2024, με αυξήσεις για έξι συνεχόμενα τρίμηνα. Η εικόνα ανά κράτος μέλος Σε σύγκριση με το 2010, οι τιμές κατοικιών αυξήθηκαν περισσότερο από τα ενοίκια σε 21 από τις 26 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Η μεγαλύτερη άνοδος στις τιμές κατοικιών καταγράφηκε στην Ουγγαρία (+277%) και την Εσθονία (+250%), ενώ υπερδιπλασιασμός σημειώθηκε σε δέκα χώρες: Λιθουανία (+202%), Λετονία (+162%), Τσεχία (+155%), Πορτογαλία (+141%), Βουλγαρία (+133%), Αυστρία (+117%), Λουξεμβούργο (+112%), Σλοβακία (+105%), Πολωνία (+104%) και Κροατία (+102%). Αντίθετα, η Ιταλία ήταν η μόνη χώρα όπου οι τιμές κατοικιών υποχώρησαν (-1%). Στην περίπτωση των ενοικίων, άνοδος καταγράφηκε σε 26 χώρες της ΕΕ, με την Εσθονία (+218%), τη Λιθουανία (+192%), την Ουγγαρία (+125%) και την Ιρλανδία (+117%) να παρουσιάζουν τις υψηλότερες αυξήσεις. Στον αντίποδα, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα όπου τα ενοίκια μειώθηκαν, με πτώση -9%. View full είδηση
  11. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των κατοικιών και τα ενοίκια στην Ευρωπαϊκή Ένωση το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Σε ετήσια βάση, δηλαδή σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν κατά 5,4%, ενώ τα ενοίκια σημείωσαν άνοδο 3,2%. Σε τριμηνιαία βάση, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι τιμές κατοικιών ενισχύθηκαν κατά 1,6% και τα ενοίκια κατά 0,7%. Μεγάλη αύξηση στην 25ετία Από το 2010 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025, οι τιμές κατοικιών στην ΕΕ αυξήθηκαν συνολικά κατά 60,5%, ενώ τα ενοίκια κατά 28,8%. Οι τιμές των ενοικίων κινήθηκαν σταθερά ανοδικά, σε αντίθεση με τις τιμές κατοικιών που εμφάνισαν εντονότερες διακυμάνσεις: εντυπωσιακή άνοδο μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2015 και του τρίτου τριμήνου του 2022, μικρή πτώση και σταθεροποίηση, και εκ νέου ανοδική πορεία από το 2024, με αυξήσεις για έξι συνεχόμενα τρίμηνα. Η εικόνα ανά κράτος μέλος Σε σύγκριση με το 2010, οι τιμές κατοικιών αυξήθηκαν περισσότερο από τα ενοίκια σε 21 από τις 26 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Η μεγαλύτερη άνοδος στις τιμές κατοικιών καταγράφηκε στην Ουγγαρία (+277%) και την Εσθονία (+250%), ενώ υπερδιπλασιασμός σημειώθηκε σε δέκα χώρες: Λιθουανία (+202%), Λετονία (+162%), Τσεχία (+155%), Πορτογαλία (+141%), Βουλγαρία (+133%), Αυστρία (+117%), Λουξεμβούργο (+112%), Σλοβακία (+105%), Πολωνία (+104%) και Κροατία (+102%). Αντίθετα, η Ιταλία ήταν η μόνη χώρα όπου οι τιμές κατοικιών υποχώρησαν (-1%). Στην περίπτωση των ενοικίων, άνοδος καταγράφηκε σε 26 χώρες της ΕΕ, με την Εσθονία (+218%), τη Λιθουανία (+192%), την Ουγγαρία (+125%) και την Ιρλανδία (+117%) να παρουσιάζουν τις υψηλότερες αυξήσεις. Στον αντίποδα, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα όπου τα ενοίκια μειώθηκαν, με πτώση -9%.
  12. Χθες
  13. 1) Για οικοδομή του 1970 υπάρχει η Εξαίρεση από Κατεδάφιση με απόφαση του Νομάρχη το 2002. Όμως από τα συνολικά τετραγωνικά της οικοδομής δεν εξαιρέθηκαν τα 48μ2 λόγω ρυμοτομίας (κυρωμένη Πολεοδομική Μελέτη και μη κυρωμένη Πράξη Εφαρμογής). Για την τακτοποίηση μπορεί να δηλωθεί ότι υπάρχει ΟΑ ή όχι; 2) Στην Κάτοψη του Ισογείου (1983) είχαν σχεδιαστεί 2 καταστήματα και μια αποθήκη. Λανθασμένα είχε αποδοθεί εμβαδό στο κατάστημα Α=30μ2 και στο Β=90μ2. Το ορθό ήταν Α=90μ2 (ρυμοτομούμενα 6μ2), Β=30μ2 και η αποθήκη=107μ2 (ρυμοτομούμενα 42μ2). Μόνο στην Κάτοψη του Ισογείου φαίνονται τα καταστήματα... δεν υπάρχει Σ.Ο.Ι. Η τακτοποίηση λόγω ΔΔ(διαφορετικής Διαμερισμάτωσης) είναι Κατηγορίας 2 (το 1983 υπάρχουν επίσημα σχέδια) ή Κατηγορίας 5 (λόγω του ότι δεν τακτοποιούνται τα ρυμοτομούμενα μ2); 3)ΗΤΚ για μεταβίβαση στα παιδιά του μπορεί να δοθεί λόγω ύπαρξης του ρυμοτομούμενου; ... (έχω μπερδευτεί)
  14. Ευχαριστώ πολύ, όχι δεν έχει δικό του μετρητή, δεν έχουν κατοικήσει ακόμη. θα πάρω συναίνεση για τα κοινόχρηστα, με τους συνιδιοκτήτες δεν υπάρχει πρόβλημα, είναι αδέλφια. Ταλαντεύομαι με την μετατόπιση σε άλλη θέση της κουζίνας, λουτρού....ρώτησα στην πολεοδομία και δεν εγκρίνουν την μικρή κλίμακα. Για τα φορτία λέγανε....ότι δεν θα μπορεί να μεταβιβασθεί... Αλλά γιατί να βγάλω οικοδομική άδεια, στο υπάρχον δίκτυο θα συνδεθεί η αποχέτευση και τα φορτία τα ίδια θα είναι.
  15. @ekaterini καλησπέρα, η εργασία που περιγράφεις εμπίπτει στις εσωτ. διαρρυθμίσεις οπότε προσωπικά θα το έκανα με ΕΕΔΜΚ. Βέβαια κάποιοι με πιο "χαλαρή" ερμηνεία και εφόσον δεν γκρεμίσεις, θα διάλεγαν την βεβαίωση του άρθ.30 αλλά προσωπικά όχι. Αυτό με το νέο μετρητή δεν το κατάλαβα ακριβώς...το διαμέρισμα δεν έχει δικιά του παροχή ύδρευσης και υδρόμετρο; Αν ναι, γιατί να κάνεις αίτηση για νέο; Πρόσεξε επίσης μήπως η οικοδομή έχει κανονισμό που απαγορεύει την μετακίνηση δωματίων (σπάνιο αλλά μου έχει τύχει) όπως επίσης μήπως χρειαστεί συναίνεση για διάνοιξη οπής επί της όψης για τον εξαερισμό της νέας κουζίνας.
  16. Καλησπέρα συνάδελφοι, παρακαλώ για την γνώμη σας. Έχω μια 3οροφη οικοδομή με υπόγειο εντός σχεδίου με ΟΑ του 1998, που κατά την ΟΑ κολλούσε σε ένα όριο του οικοπέδου αλλα στην πραγματικότητα απέχει και παρουσιάζει παραβίαση Δ καθολη την μια πλευρά της. Ανήκει στον ίδιο ιδιοκτήτη και δεν έχει σύσταση, έχει διαμερίσματα/κατοικίες. Το κτίριο είναι μετατοπισμένο και βρίσκονται εντός Δ τμήμα από τις υπόγειες αποθήκες, του κεντρικού κλιμακοστάσιου, και των διαμερισμάτων ισογείου, 1ου και 2ου ορόφου. Το περίγραμμα κάλυψης της οικοδομής ως διαστάσεις είναι οκ, η πραγματική δόμηση και κάλυψη σήμερα είναι ίδια με της ΟΑ σε εμβαδό και σχήμα. 1 Για Κυρίες χρήσεις που προσμετρούν στον Σ.Δ με παραβίαση Δ -ισόγειο έως 3ο- βάζω ΥΔ πρέπει να βάλω και ΥΚ σε ισόγειο (μέχρι τώρα έβαζα)? 2 Στο κεντρικό κλιμακοστάσιο με παραβίαση Δ που κατά ΝΟΚ δεν προσμετρά στην δόμηση βάζω ΥΔ και ΥΚ ή πάω με αναλυτικό? 3 Στις υπόγειες αποθήκες που δεν προσμετρούν σε ΣΔ με παραβίαση Δ (είναι όπως στην άδεια κανονικές αποθήκες ολόκληρες μέσα στο έδαφος με πρόσβαση από το κεντρικό κλιμακοστάσιο) βάζω ΥΔ ή πάω με αναλυτικό? 4 Τι % υπερβάσης δόμηση / κάλυψης βάζω σε κάθε φύλο, α. το σύνολο των εμβαδών, αυτό που προκύπτει από το άθροισμα επιφανειών του κάθε φύλου? β. ή αυτό που προκύπτει από το εμβαδό του κάθε φύλου (το οποίο αποτελεί ομαδοποίηση αυθαιρεσιών με τα ίδια χαρακτηριστικά)? γ. ή <50% (η οικοδομή δεν μεγάλωσε σε σχέση με ΟΑ)? 5. Στον υπολογισμό της κατηγορίας λαμβάνονται υπόψιν οι επιφάνειες κλιμακοστασίου ή/και υπογείου αν τελικά δηλωθούν ως ΥΔ? Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την γνώμη σας.
  17. συνάδελφε θα βόλευε να τα κάνεις ενα zip!
  18. Νικ συνοπτικά. Στην μικρής κλίμακας υπογραφή μηχανικού στα πάντα όλα και στην στατική μελέτη είσαι εσύ? Αν ναι ευθύνη για την επίβλεψη (μέτρα ασφαλείας + σωστή εφαρμογή στατικής μελέτης), είσαι εσύ. Αν στην μικρής κλίμακας είναι και άλλος Μηχανικός μαζί, μπορεί να ανατεθεί η επίβλεψη της στατικής μελέτης σε αυτόν και τα άλλα σε εσένα.
  19. Καλησπέρα, με αδεια μικρής κλίμακας για διαμέρισμα, μπορώ να μεταφέρω την κουζίνα σε άλλη θέση από αυτή της κάτοψης της αδείας; Θα συνδέσω την αποχέτευση στο υπάρχον δίκτυο και της ύδρευσης σε δικό του δίκτυο σε νέο "ρολόι" της ΕΥΔΑΠ.
  20. Τπτ δεν θα γραψεις...ουτε μπορεις, καθ' υποθεση εργασιας, να προγραμματισεις σημερα τι θα συμβει στο μελλον Και, οπως προειπε και ο Παυλος: "Εδώ έχει βουίξει ο τόπος ένα χρόνο τώρα με τα εκτός σχεδίου και την απόφαση του ΣτΕ. τι να λέμε..." καλη συνεχεια
  21. Καλησπέρα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση. Απο οτι καταλαβαίνω σε συνδυασμό και με αυτά που μου παρέθεσες - οι δρόμοι είναι κοινόχρηστοι, δίνουν οικοδομησιμότητα απλά είναι μη διανοιγμένοι. Στο κτηματολόγιο η συγκεκριμένη περιοχή είναι ακόμα σε φάση "Προκαταρκτικά Υπόβαθρα" -- τα οποία όμως έχουν ακριβώς την δομή του τοπογραφικού με βάση την Διανομή (+ τα πολύγωνα/ όρια του οδικού δικτύου της διανομής) χωρις όμως να έχουν χαρακτηρισμό "οδικό δίκτυο" ή εν γένει αριθμό ΚΑΕΚ (Κτηματογράφιση σε Εξέλιξη). Όλη την διαδικασία την κάνω για την εξέταση ενός σεναρίου (τι θα γινόταν εαν πηγαίναμε με τις εκτός σχεδίου διατάξεις) οπότε όλο ειναι πιο "θεωρητικό" με σκοπό να βγούνε κάποια βασικά μεγέθη όπως 1) συνένωση όμορων 2) μέγιστη δόμηση 3) μέγιστη κάλυψη κτλπ. Αυτό που χρειάζεται πρακτικά να κάνω είναι να γράψω μια παράγραφη κατα την οποία θα λέω πως εαν θελάμε να χτίσουμε εκει βάσει των διατάξεων εκτός σχεδίου κάνουμε τα εξής βήματα. Αυτό ειναι αυτό που ψάχνω. Τα βήματα που θα κάναμε για να γίνει η διάνοιξη του δρόμου.
  22. δες στο κτηματολογιο και τον ν 4061/12 αρθρο 22 παρ. 8 8. α) Οι δρόμοι που απεικονίζονται στα κυρωμένα στοιχεία των διανομών αγροκτημάτων και συνοικισμών, καθώς και κυρωμένων αναδασμών, περιέρχονται κατά κυριότητα στους οικείους Δήμους, εφόσον σήμερα υφίστανται. Αν έχουν αλλάξει χρήση ή κατέχονται αυθαίρετα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μετά από αυτοψία, αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα επαναφοράς των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση. Αν δεν είναι αναγκαία η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, η αίτηση του κατόχου για την εξαγορά ακινήτου εξετάζεται από την οικεία Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών σύμφωνα με το άρθρο 23. β) Οι δρόμοι που διανοίχθηκαν σε θέση διαφορετική από την προβλεπόμενη στην κυρωμένη διανομή του αγροκτήματος, θωρούνται ως δρόμοι της κυρωμένης διανομής και περιέρχονται στην κυριότητα του οικείου Δήμου, εφόσον μετατοπίσθηκαν εντός δημοσίων εκτάσεων και κρίνεται αναγκαία η διατήρησή τους. Για το σκοπό αυτόν, συντάσσεται έκθεση αυτοψίας από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, με την οποία αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα της διατήρησης του δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για αγροτικούς δρόμους που διανοίχτηκαν για την εξυπηρέτηση τυφλών τεμαχίων κυρωμένης διανομής, εφόσον δεν θίγονται εμπράγματα δικαιώματα τρίτων προσώπων. γ) Δρόμοι κυρωμένης διανομής που έχουν απολέσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μπορούν να εξαγοράζονται από τον ιδιοκτήτη του όμορου ακινήτου, μετά από αίτηση που υποβάλλει στην Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης διαφορών. Για την εξαγορά καταβάλλεται τίμημα ίσο με την αντικειμενική αξία, το οποίο αποτελεί έσοδο του οικείου Δήμου. δ) Για τη μεταβίβαση της κυριότητας των δρόμων εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Περιφερειάρχη, η οποία μεταγράφεται στο οικείο Υποθηκοφυλακείο ή καταχωρίζεται στο αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και κοινοποιείται στον ΟΠΕΚΕΠΕ για ενημέρωση της ψηφιακής βάσης, καθώς και στην Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.» κ Εγγρ-1256/1-3-05 Εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03 και διευκρινήσεις σχετικά με τους κοινόχρηστους δρόμους σε εκτός σχεδίου περιοχή (εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) ελάχιστο πρόσωπο εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, απαίτηση προσώπου και σε περιοχές ΖΟΕ Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου) Σχετ: 1) Το υπ' αριθμ.πρωτ.οικ.2/3-3-04 έγγραφο του Συλλόγου Μηχανικών και Υπομηχανικών Νομού Χαλκιδικής 2) Το υπ' αριθμ.πρωτ.1567/22-7-04 έγγραφο της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 3) Τα υπ' αριθμ.πρωτ.1141/10-5-04 και 5077/28-12-04 έγγραφα της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κρήτης. Για την εφαρμογή της διάταξης του θέματος με την οποία θεσπίζεται η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 25 μ σε κοινόχρηστο δρόμο για την εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, της παρ.1α του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ), που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, μετά την 31-12-03 , σας ενημερώνουμε ότι: 1. Η παρ.1β του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), δεν τροποποιήθηκε και αυτονόητα για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς, ως και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα τους καθώς και σε σιδηροδρομικές γραμμές, εξακολουθεί να ισχύει η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 45 μ και ελαχίστου βάθους 50μ. Περαιτέρω με τα τελευταία εδάφια της παρ.2β. του ως άνω Αρθ-1 ορίζεται ποιες θεωρούνται ως Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί "...για την εφαρμογή του παρόντος..." καθώς και για ποιες εξ' αυτών (κύριες - μοναδικές) ισχύουν οι παρεκκλίσεις της παρ.2β. 2. Κατά συνέπεια δεν ισχύουν οι περιπτ.α και περιπτ.γ της παρ.1 του Αρθ-10 της Εγκ-5/04 και ισχύουν τα εξής: Κοινόχρηστοι δρόμοι για την εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του από το Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03, είναι οι δρόμοι που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστοι με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστοι και δεν εμπίπτουν στους δρόμους της πιο πάνω παρ.1 της παρούσης , όπως: α) αγροτικοί δρόμοι που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίων ή άλλων στοιχείων ότι προϋφίστανται της 16- 4-24, ημερομηνίας ισχύος του Αρθ-20 του ΝΔ/17-7-23, β) δρόμοι που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας, γ) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, δ) δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κλπ). Οι δρόμοι της περίπτωσης αυτής μπορεί να διαπιστώνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας (κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαπιστωτικής απόφασης Νομάρχη της παρ.2β). 3. Οι ως άνω διατάξεις για την απαίτηση προσώπου ισχύουν και σε περιοχές όπου εφαρμόζονται άλλες, ειδικότερες διατάξεις, όπως Προεδρικά Διατάγματα ΖΟΕ (Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου), που εκδόθηκαν πριν την 31-12-03, εκτός αν από αυτές ορίζεται απαίτηση για μεγαλύτερο πρόσωπο. 4. Τέλος, επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση κατάτμησης εκτός σχεδίου εκτάσεων, δεν θα πρέπει να διαφαίνεται η επιδίωξη σχηματισμού κοινοχρήστων χώρων, κατα παράβαση του Αρθ-20 παρ.1 του ΝΔ/17-7-23. Σχετική είναι η Αποφ-45503/25-10-04 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση Οικοδομικού και εδω απο τον Παυλο
  23. Το πρότυπο «πάρκο τσέπης» euPOLIS στην Ακτή Δηλαβέρη στη συμβολή με την οδό Φιλίππου, στο Μικρολίμανο παρέδωσε την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, στους πολίτες ο Δήμος Πειραιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά έναν αστικό χώρο και φέρνοντας τη φύση πιο κοντά στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Το νέο πάρκο αποτελεί μία μικρή «όαση» πρασίνου, αισθητικής και κοινωνικής ζωής, σε μια γειτονιά με αυξημένες ανάγκες για ελεύθερους και βιώσιμους δημόσιους χώρους. Το πάρκο εγκαινιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στο πλαίσιο της στρατηγικής του δήμου για μια πιο βιώσιμη και ανθρώπινη πόλη, μέσα από παρεμβάσεις που ενισχύουν την ποιότητα ζωής. Ο χώρος περιλαμβάνει αρωματικά φυτά και θάμνους, μικρό βοτανικό κήπο για ανακάλυψη και χαλάρωση, χλοοτάπητα για παιχνίδι, ξεκούραση και δραστηριότητες, τραπέζια πικνίκ και καθιστικά για όμορφες στιγμές, κεντρικό μονοπάτι από οικολογικά υλικά που συνδέει το πάρκο με τον αστικό ιστό, συστήματα φωτισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με χαμηλή κατανάλωση, φωλιές πουλιών για την ενίσχυση της επικονίασης, μετεωρολογικό σταθμό, σταθμό μέτρησης ποιότητας της ατμόσφαιρας, γωνιές ανακύκλωσης, μικρές γωνιές στάσης που «προσκαλούν» σε χαλάρωση. Το πάρκο προσφέρει ταυτόχρονα αναψυχή, ήπια άθληση και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αποτελώντας παράδειγμα για τον αστικό επανασχεδιασμό και την ενσωμάτωση της φύσης στην πόλη. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου euPOLIS Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος euPOLIS, με την πολύτιμη συμβολή της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής του δήμου, με στόχο την υιοθέτηση καινοτόμων παρεμβάσεων που κάνουν την πόλη πιο πράσινη, πιο ανθρώπινη και με καλύτερη ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιο του euPOLIS, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στον Πειραιά: · Κάθετος κήπος στα Ράλλεια Δημοτικά Σχολεία, που ποτίζεται με ανακυκλωμένο νερό. · Τοιχογραφία με κάθετο κήπο στο Μικρολίμανο, σε συνεργασία με το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας. · Τεχνητοί ύφαλοι στο κανάλι του ΣΕΦ, οι οποίοι συμβάλλουν στον φυσικό καθαρισμό των υδάτων. · Έξυπνο παγκάκι που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια στο Μικρολίμανο. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πράσινο, αλλά συμβάλλουν συνολικά στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, ενώ τα αποτελέσματα του προγράμματος θα μεταφερθούν και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού: Μποκοτά (Κολομβία), Παλέρμο (Ιταλία), Λεμεσός (Κύπρος) και Τρεμπίνιε (Βοσνία – Ερζεγοβίνη). Στη δημιουργία του πάρκου σημαντική ήταν η συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας, καθώς και η πολύτιμη συμβολή των Διευθύνσεων Εξωστρέφειας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Τουρισμού, Περιβάλλοντος – Κλιματικής Αλλαγής και Ευζωίας Ζώων Συντροφιάς, Επισκευών Συντηρήσεων και Έργων Αυτεπιστασίας, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά. Επόμενο έργο: Ανάπλαση Ακτής Δηλαβέρη Ο Δήμαρχος ανακοίνωσε επίσης, ότι δρομολογείται η επόμενη μεγάλη αστική παρέμβαση στην ίδια περιοχή, την Ακτή Δηλαβέρη, ως φυσική συνέχεια της ανάπλασης στο Μικρολίμανο, με στόχο την ολοκληρωμένη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. View full είδηση
  24. Το πρότυπο «πάρκο τσέπης» euPOLIS στην Ακτή Δηλαβέρη στη συμβολή με την οδό Φιλίππου, στο Μικρολίμανο παρέδωσε την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, στους πολίτες ο Δήμος Πειραιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά έναν αστικό χώρο και φέρνοντας τη φύση πιο κοντά στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Το νέο πάρκο αποτελεί μία μικρή «όαση» πρασίνου, αισθητικής και κοινωνικής ζωής, σε μια γειτονιά με αυξημένες ανάγκες για ελεύθερους και βιώσιμους δημόσιους χώρους. Το πάρκο εγκαινιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στο πλαίσιο της στρατηγικής του δήμου για μια πιο βιώσιμη και ανθρώπινη πόλη, μέσα από παρεμβάσεις που ενισχύουν την ποιότητα ζωής. Ο χώρος περιλαμβάνει αρωματικά φυτά και θάμνους, μικρό βοτανικό κήπο για ανακάλυψη και χαλάρωση, χλοοτάπητα για παιχνίδι, ξεκούραση και δραστηριότητες, τραπέζια πικνίκ και καθιστικά για όμορφες στιγμές, κεντρικό μονοπάτι από οικολογικά υλικά που συνδέει το πάρκο με τον αστικό ιστό, συστήματα φωτισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με χαμηλή κατανάλωση, φωλιές πουλιών για την ενίσχυση της επικονίασης, μετεωρολογικό σταθμό, σταθμό μέτρησης ποιότητας της ατμόσφαιρας, γωνιές ανακύκλωσης, μικρές γωνιές στάσης που «προσκαλούν» σε χαλάρωση. Το πάρκο προσφέρει ταυτόχρονα αναψυχή, ήπια άθληση και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αποτελώντας παράδειγμα για τον αστικό επανασχεδιασμό και την ενσωμάτωση της φύσης στην πόλη. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου euPOLIS Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος euPOLIS, με την πολύτιμη συμβολή της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής του δήμου, με στόχο την υιοθέτηση καινοτόμων παρεμβάσεων που κάνουν την πόλη πιο πράσινη, πιο ανθρώπινη και με καλύτερη ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιο του euPOLIS, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στον Πειραιά: · Κάθετος κήπος στα Ράλλεια Δημοτικά Σχολεία, που ποτίζεται με ανακυκλωμένο νερό. · Τοιχογραφία με κάθετο κήπο στο Μικρολίμανο, σε συνεργασία με το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας. · Τεχνητοί ύφαλοι στο κανάλι του ΣΕΦ, οι οποίοι συμβάλλουν στον φυσικό καθαρισμό των υδάτων. · Έξυπνο παγκάκι που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια στο Μικρολίμανο. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πράσινο, αλλά συμβάλλουν συνολικά στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, ενώ τα αποτελέσματα του προγράμματος θα μεταφερθούν και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού: Μποκοτά (Κολομβία), Παλέρμο (Ιταλία), Λεμεσός (Κύπρος) και Τρεμπίνιε (Βοσνία – Ερζεγοβίνη). Στη δημιουργία του πάρκου σημαντική ήταν η συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας, καθώς και η πολύτιμη συμβολή των Διευθύνσεων Εξωστρέφειας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Τουρισμού, Περιβάλλοντος – Κλιματικής Αλλαγής και Ευζωίας Ζώων Συντροφιάς, Επισκευών Συντηρήσεων και Έργων Αυτεπιστασίας, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά. Επόμενο έργο: Ανάπλαση Ακτής Δηλαβέρη Ο Δήμαρχος ανακοίνωσε επίσης, ότι δρομολογείται η επόμενη μεγάλη αστική παρέμβαση στην ίδια περιοχή, την Ακτή Δηλαβέρη, ως φυσική συνέχεια της ανάπλασης στο Μικρολίμανο, με στόχο την ολοκληρωμένη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης.
  25. Καλησπέρα σε όλους, αντιμετωπίζω την εξής υπόθεση και θα εκτιμούσα οποιαδήποτε καθοδήγηση: Ο εντολέας μου διαθέτει γήπεδα εκτός σχεδίου, τα οποία αποτελούν προϊόντα διανομής, αναρτημένα σε Κτηματολογικό Πίνακα Διανομής. Τα γήπεδα αυτά, σύμφωνα με το σχετικό τοπογραφικό, έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο που προβλέπεται στη διανομή, ο οποίος όμως δεν έχει διανοιχθεί στην πράξη. Τα γήπεδα πληρούν κατά τ’ άλλα τις προϋποθέσεις αρτιότητας και οικοδομησιμότητας «στα χαρτιά». Εκείνο όμως που με απασχολεί είναι η πρακτική δυνατότητα δόμησης και ποιες ενέργειες απαιτούνται ώστε να είναι οικοδομήσιμα στην πράξη, δεδομένου ότι ο δρόμος δεν έχει διανοιχθεί. Συγκεκριμένα: Υπάρχει διαδικασία ή πρόβλεψη για τη διάνοιξη τέτοιων κοινόχρηστων δρόμων; Χρειάζεται αίτημα προς τον οικείο Δήμο για τη διάνοιξη ή άλλου είδους πράξη/πρωτοβουλία?
  26. Το 2024, ο συνολικός κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου επιχειρήσεων προς καταναλωτές (B2C) αυξήθηκε κατά 7%, από τα 765 δισ. ευρώ στα 819 δισ. ευρώ. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025 που έδωσαν στη δημοσιότητα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce. Αν και η αγορά συνολικά ενισχύθηκε, οι εξελίξεις διαφοροποιήθηκαν ανά περιοχή. Συγκεκριμένα, η Δυτική Ευρώπη, η μεγαλύτερη περιοχή e-commerce, κατέγραψε τη χαμηλότερη αύξηση (5%), φτάνοντας τα 466,5 δισ. ευρώ, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Νότια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 9% στα 182,9 δισ. ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη κατά 8% στα 85,9 δισ. ευρώ ενώ η Βόρεια Ευρώπη ακολούθησε τον μέσο όρο με 7% (στα 63,5 δισ. ευρώ). Η Ανατολική Ευρώπη κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (18%), με κύκλο εργασιών 19,9 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση, για το 2025 προβλέπεται ανάπτυξη 7% συνολικά στην Ευρώπη. Το 81% του B2C κύκλου εργασιών το 2024 πραγματοποιήθηκε στην ΕΕ-27. Σε επίπεδο χωρών, το 2024, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+117%), κυρίως λόγω καλύτερης κάλυψης δεδομένων και νέας μεθοδολογίας. Ακολούθησε η Ουκρανία (+92%), ενώ Βουλγαρία (+20%), Εσθονία (+18%) και Βόρεια Μακεδονία (+15%) είχαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Στον αντίποδα, Γερμανία και Τσεχία δεν είχαν καμία αύξηση. Η Γαλλία αναδείχθηκε η μεγαλύτερη αγορά B2C e-commerce στην Ευρώπη (175,3 δισ. ευρώ), ξεπερνώντας το Ηνωμένο Βασίλειο (127 δισ. ευρώ, πλέον μετρά μόνο τα διαδικτυακά αγαθά, όχι τις υπηρεσίες). Η Ισπανία πέρασε μπροστά από τη Γερμανία (95,2 δισ. ευρώ έναντι 94,0 δισ. ευρώ), ενώ Ιταλία (58,5 δισ. ευρώ) και Πολωνία (43,4 δισ. ευρώ) ακολουθούν. Το 2024, η διείσδυση διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 93% (από 92%). Για το 2025 προβλέπεται 94%, αγγίζοντας σχεδόν την πλήρη κάλυψη ηλικιών 16-74. Συγκεκριμένα: Βόρεια Ευρώπη (98%), Δυτική Ευρώπη (96%), Κεντρική Ευρώπη (93%), Νότια Ευρώπη (92%) και Ανατολική Ευρώπη (85%). Ορισμένες χώρες έφτασαν το 100% (Δανία, Ελβετία, Ολλανδία, Νορβηγία). Χαμηλότερα ποσοστά: Μολδαβία (64%), Ουκρανία (79%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία και Ελλάδα (87%), Κροατία (85%). Το 2024, το 73% του πληθυσμού 16-74 έκανε online αγορές (έναντι 71% το 2023). Αναλυτικότερα: Βόρεια Ευρώπη (84%), Δυτική Ευρώπη (83%), Κεντρική Ευρώπη ( 73% -μέσος όρος ΕΕ), Νότια Ευρώπη (61%) και Ανατολική Ευρώπη (57%). Κορυφαίες χώρες ήταν οι: Ιρλανδία (95%), Ολλανδία (94%), και Νορβηγία/Δανία/Ισλανδία/Ην. Βασίλειο (91%). Χαμηλότερα κινήθηκαν: Μολδαβία (27%), Μαυροβούνιο (35%), Αλβανία (38%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη (44%), Βουλγαρία (50%) και Ιταλία (54%). Το 2024 η αγορά e-commerce της Ευρώπης βρέθηκε ανάμεσα σε ευκαιρίες και προκλήσεις. Συγκεκριμένα: -Ευκαιρίες: αυξανόμενη ζήτηση, καινοτομία σε πληρωμές/λογιστική/AI, νέα μοντέλα (second-hand, ανακατασκευή προϊόντων), στροφή στη βιωσιμότητα. -Προκλήσεις: σύνθετα ρυθμιστικά πλαίσια, ανάγκη στήριξης ΜΜΕ, αθέμιτος ανταγωνισμός από εκτός ΕΕ (κυρίως Ασία), περιορισμένοι μηχανισμοί επιβολής. Σύμφωνα με την έκθεση, η βιωσιμότητα καθίσταται βασική τάση: φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, ηλεκτρικές παραδόσεις, τοπικά δίκτυα logistics. Ωστόσο, μικρότεροι λιανέμποροι δυσκολεύονται να εφαρμόσουν λύσεις μεγάλης κλίμακας. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την εξατομίκευση, την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση τιμών και προβλέψεων. Παρά τα εθνικά προγράμματα στήριξης, μόνο το 6% των ΜΜΕ της ΕΕ πληροί τα πολύ υψηλά ψηφιακά κριτήρια. Οι καταναλωτές ζητούν πλέον πιο ευέλικτες επιλογές παράδοσης (π.χ. click-and-collect, θυρίδες). Οι mobile πληρωμές και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια ενισχύονται, ενώ η αντικαταβολή παραμένει σε κάποιες χώρες. Οικονομικές πιέσεις οδηγούν σε σύγκριση τιμών διασυνοριακά, καθυστερήσεις αγορών ή στροφή σε second-hand προϊόντα. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.