Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. μα καλά έκανες μαν....
  3. Σήμερα
  4. Προς Θεού! 😄 Πολύ σωστά τα λες. Δεν ήθελα να σε διορθωσω, απλά να συμπληρώσω ήθελα τις λέξεις κλειδιά προς κάθε ενδιαφερόμενο.
  5. σωστός.... πάντα οι σχέσεις με τα των εκπροσώπων του Θεού δεν ήταν το φόρτε μου .... Στο δια ταύτα όμως η κεντρική ιδέα δεν άλλαξε ....
  6. Ανησυχητική ωστόσο η επιβράδυνση τόσο της ηλέκτρισης όσο και των νέων αιτήσεων έργων αυτοπαραγωγής, από πολίτες, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, μετά την έναρξη εφαρμογής του ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού, σύμφωνα με τη νέα ανασκόπηση του Green Tank. Η λιγνιτική περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Η 7η ανασκόπηση του Green Tank για την αυτοπαραγωγή και τις ενεργειακές κοινότητες στην Ελλάδα αναλύει τα πιο πρόσφατα δεδομένα του ΓΕΜΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και καταγράφει τις σημαντικότερες εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Από τον Οκτώβριο του 2024 καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η μετάβαση από τον (εικονικό) ενεργειακό συμψηφισμό στον (εικονικό) ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η θεσμική αλλαγή επέφερε στασιμότητα στις αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, ειδικά από ενεργειακές κοινότητες, ενώ επιβράδυνε σημαντικά και τα νέα αιτήματα για έργα αυτοπαραγωγής συνολικά. Την ίδια στιγμή, υπήρξε θετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα «Απόλλων» από τις περιφέρειες της χώρας, καθώς δέκα Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών (ΕΚΠ) συστάθηκαν σε ισάριθμες περιφέρειες προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα που έχει στόχο την κάλυψη μεγάλου τμήματος των ενεργειακών αναγκών των περιφερειών καθώς και των ευάλωτων πολιτών με την εφαρμογή εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Με φόντο αυτές τις εξελίξεις, τα βασικότερα ευρήματα της ανάλυσης συνοψίζονται ως εξής: Μειώθηκαν οι ενεργειακές κοινότητες: Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 1,703 ενεργειακές κοινότητες όλων των νομικών μορφών, 20 λιγότερες από την τελευταία καταγραφή (Σεπτέμβριος 2024). Στασιμότητα στις νέες αιτήσεις: Tην περίοδο Ιανουαρίου 2024 – Μαρτίου 2025 κατατέθηκαν μόνο 60 νέες αιτήσεις έργων, ενώ μόλις 2 από αυτές εφαρμόζουν το νέο σχήμα του εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Παραμένει μικρό το μερίδιο της αυτοπαραγωγής ανάμεσα στα ηλεκτρισμένα έργα ενεργειακών κοινοτήτων: Έχουν συνδεθεί 1,932 έργα ισχύος 1,397.5 MW. Τα 1,792 από αυτά με ισχύ 1,335.7 MW είναι εμπορικά έργα, ενώ μόνο 140 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 61.8 MW έχουν ηλεκτριστεί ως τώρα (μόλις το 4.4% του συνόλου). Επιβραδύνεται η ηλέκτριση έργων ενεργειακών κοινοτήτων: Ενώ το 2023 συνδέθηκαν 408 έργα ισχύος 309.9 MW, το 2024 συνδέθηκαν 299 έργα ισχύος 212.3 MW ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 ηλεκτρίστηκαν μόλις 42 έργα ισχύος 34.4 MW. Εξαίρεση αποτελούν τα έργα αυτοπαραγωγής από ενεργειακές κοινότητες των οποίων η ηλεκτρισμένη ισχύς υπερ-τριπλασιάστηκε το 2024, αλλά παραμένει συγκριτικά χαμηλή. H Κεντρική Μακεδονία διατηρεί τα ηνία: Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε πλήθος (380) και ηλεκτρισμένη ισχύ έργων ενεργειακών κοινοτήτων (353.7 MW). Σε δυσμενή θέση η «λιγνιτική» Δυτική Μακεδονία: Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι δεύτερη πανελλαδικά σε πλήθος ενεργειακών κοινοτήτων (294) αλλά αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Σε κάθε μία αίτηση έργου που ηλεκτρίζεται αντιστοιχούν τρεις ακυρωμένες αιτήσεις, ενώ έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο ακυρωμένων έργων με γνωστοποίηση αδυναμίας σύνδεσης (87.4%). Οι θεσμικές αλλαγές στην αυτοπαραγωγή επιβράδυναν την πορεία των αιτήσεων: Μετά το «άλμα» του 2023 όπου κατατέθηκαν 21,350 νέες αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, οι νέες αιτήσεις το 2024 περιορίστηκαν στις 13,966, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 υποβλήθηκαν μόνο 1,576 νέες αιτήσεις. Η «σκυτάλη» της αυτοπαραγωγής περνά σταδιακά στον ταυτοχρονισμό: Από την έναρξη υποδοχής αιτήσεων (εικονικού) ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού τον Οκτώβριο 2024, το 62.2% των 2,644 νέων αιτήσεων αυτοπαραγωγής πανελλαδικά, εφαρμόζουν είτε ταυτοχρονισμένο (1.529), είτε εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (116). Κοντά στο «ορόσημο» του 1 GW η αυτοπαραγωγή: Ως τον Μάρτιο του 2025, είχαν συνδεθεί 32,955 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 937.6 MW σε ολόκληρη την επικράτεια, με το μεγαλύτερο τμήμα αυτών (871.9 MW) να χρησιμοποιεί φωτοβολταϊκά συστήματα. Σε αναζήτηση επιπλέον ηλεκτρικού χώρου για αυτοπαραγωγή: Το άθροισμα της ισχύος των εκκρεμών έργων αυτοπαραγωγής και αυτής των ηλεκτρισμένων έργων αγγίζει τα 1,865 MW, πλησιάζοντας έτσι τα 2 GW που είναι ο ηλεκτρικός χώρος για έργα αυτοπαραγωγής, ο οποίος προβλέπεται από τον ν.5037/2023. «Επτά χρόνια μετά τον ιδρυτικό νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες και ενώ η αυτοπαραγωγή ενέργειας έχει μπει στην καθημερινότητα αρκετών πολιτών, η διεύρυνση της συμμετοχής στην ενεργειακή μετάβαση, παραμένει ζητούμενο. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύει των θεσμό των ενεργειακών κοινοτήτων και την αυτοπαραγωγή συνολικότερα, επεκτείνοντας τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο στα 3GW, και αξιοποιώντας τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για τη στήριξη έργων αυτοπαραγωγής», δήλωσε ο Νίκος Μάντζαρης, αναλυτής πολιτικής του Green Tank. Σημειώσεις για τους/τις συντάκτες/συντάκτριες: Για το πλήθος των ενεργειακών κοινοτήτων έχουν χρησιμοποιηθεί τα δεδομένα του ΓΕΜΗ έως τον Απρίλιο 2025, ενώ για όλα τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι και τον Μάρτιο 2025. Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανασκόπηση με τίτλο «Ενεργειακές κοινότητες & αυτοπαραγωγή στην Ελλάδα #7» σε αυτόν τον σύνδεσμο. Μπορείτε να διατρέξετε τα νέα δεδομένα στο Παρατηρητήριο Ενεργειακών Κοινοτήτων & Αυτοπαραγωγής του Green Tank σε αυτόν τον σύνδεσμο. View full είδηση
  7. Ανησυχητική ωστόσο η επιβράδυνση τόσο της ηλέκτρισης όσο και των νέων αιτήσεων έργων αυτοπαραγωγής, από πολίτες, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, μετά την έναρξη εφαρμογής του ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού, σύμφωνα με τη νέα ανασκόπηση του Green Tank. Η λιγνιτική περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Η 7η ανασκόπηση του Green Tank για την αυτοπαραγωγή και τις ενεργειακές κοινότητες στην Ελλάδα αναλύει τα πιο πρόσφατα δεδομένα του ΓΕΜΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και καταγράφει τις σημαντικότερες εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Από τον Οκτώβριο του 2024 καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η μετάβαση από τον (εικονικό) ενεργειακό συμψηφισμό στον (εικονικό) ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η θεσμική αλλαγή επέφερε στασιμότητα στις αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, ειδικά από ενεργειακές κοινότητες, ενώ επιβράδυνε σημαντικά και τα νέα αιτήματα για έργα αυτοπαραγωγής συνολικά. Την ίδια στιγμή, υπήρξε θετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα «Απόλλων» από τις περιφέρειες της χώρας, καθώς δέκα Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών (ΕΚΠ) συστάθηκαν σε ισάριθμες περιφέρειες προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα που έχει στόχο την κάλυψη μεγάλου τμήματος των ενεργειακών αναγκών των περιφερειών καθώς και των ευάλωτων πολιτών με την εφαρμογή εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Με φόντο αυτές τις εξελίξεις, τα βασικότερα ευρήματα της ανάλυσης συνοψίζονται ως εξής: Μειώθηκαν οι ενεργειακές κοινότητες: Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 1,703 ενεργειακές κοινότητες όλων των νομικών μορφών, 20 λιγότερες από την τελευταία καταγραφή (Σεπτέμβριος 2024). Στασιμότητα στις νέες αιτήσεις: Tην περίοδο Ιανουαρίου 2024 – Μαρτίου 2025 κατατέθηκαν μόνο 60 νέες αιτήσεις έργων, ενώ μόλις 2 από αυτές εφαρμόζουν το νέο σχήμα του εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Παραμένει μικρό το μερίδιο της αυτοπαραγωγής ανάμεσα στα ηλεκτρισμένα έργα ενεργειακών κοινοτήτων: Έχουν συνδεθεί 1,932 έργα ισχύος 1,397.5 MW. Τα 1,792 από αυτά με ισχύ 1,335.7 MW είναι εμπορικά έργα, ενώ μόνο 140 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 61.8 MW έχουν ηλεκτριστεί ως τώρα (μόλις το 4.4% του συνόλου). Επιβραδύνεται η ηλέκτριση έργων ενεργειακών κοινοτήτων: Ενώ το 2023 συνδέθηκαν 408 έργα ισχύος 309.9 MW, το 2024 συνδέθηκαν 299 έργα ισχύος 212.3 MW ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 ηλεκτρίστηκαν μόλις 42 έργα ισχύος 34.4 MW. Εξαίρεση αποτελούν τα έργα αυτοπαραγωγής από ενεργειακές κοινότητες των οποίων η ηλεκτρισμένη ισχύς υπερ-τριπλασιάστηκε το 2024, αλλά παραμένει συγκριτικά χαμηλή. H Κεντρική Μακεδονία διατηρεί τα ηνία: Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε πλήθος (380) και ηλεκτρισμένη ισχύ έργων ενεργειακών κοινοτήτων (353.7 MW). Σε δυσμενή θέση η «λιγνιτική» Δυτική Μακεδονία: Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι δεύτερη πανελλαδικά σε πλήθος ενεργειακών κοινοτήτων (294) αλλά αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Σε κάθε μία αίτηση έργου που ηλεκτρίζεται αντιστοιχούν τρεις ακυρωμένες αιτήσεις, ενώ έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο ακυρωμένων έργων με γνωστοποίηση αδυναμίας σύνδεσης (87.4%). Οι θεσμικές αλλαγές στην αυτοπαραγωγή επιβράδυναν την πορεία των αιτήσεων: Μετά το «άλμα» του 2023 όπου κατατέθηκαν 21,350 νέες αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, οι νέες αιτήσεις το 2024 περιορίστηκαν στις 13,966, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 υποβλήθηκαν μόνο 1,576 νέες αιτήσεις. Η «σκυτάλη» της αυτοπαραγωγής περνά σταδιακά στον ταυτοχρονισμό: Από την έναρξη υποδοχής αιτήσεων (εικονικού) ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού τον Οκτώβριο 2024, το 62.2% των 2,644 νέων αιτήσεων αυτοπαραγωγής πανελλαδικά, εφαρμόζουν είτε ταυτοχρονισμένο (1.529), είτε εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (116). Κοντά στο «ορόσημο» του 1 GW η αυτοπαραγωγή: Ως τον Μάρτιο του 2025, είχαν συνδεθεί 32,955 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 937.6 MW σε ολόκληρη την επικράτεια, με το μεγαλύτερο τμήμα αυτών (871.9 MW) να χρησιμοποιεί φωτοβολταϊκά συστήματα. Σε αναζήτηση επιπλέον ηλεκτρικού χώρου για αυτοπαραγωγή: Το άθροισμα της ισχύος των εκκρεμών έργων αυτοπαραγωγής και αυτής των ηλεκτρισμένων έργων αγγίζει τα 1,865 MW, πλησιάζοντας έτσι τα 2 GW που είναι ο ηλεκτρικός χώρος για έργα αυτοπαραγωγής, ο οποίος προβλέπεται από τον ν.5037/2023. «Επτά χρόνια μετά τον ιδρυτικό νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες και ενώ η αυτοπαραγωγή ενέργειας έχει μπει στην καθημερινότητα αρκετών πολιτών, η διεύρυνση της συμμετοχής στην ενεργειακή μετάβαση, παραμένει ζητούμενο. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύει των θεσμό των ενεργειακών κοινοτήτων και την αυτοπαραγωγή συνολικότερα, επεκτείνοντας τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο στα 3GW, και αξιοποιώντας τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για τη στήριξη έργων αυτοπαραγωγής», δήλωσε ο Νίκος Μάντζαρης, αναλυτής πολιτικής του Green Tank. Σημειώσεις για τους/τις συντάκτες/συντάκτριες: Για το πλήθος των ενεργειακών κοινοτήτων έχουν χρησιμοποιηθεί τα δεδομένα του ΓΕΜΗ έως τον Απρίλιο 2025, ενώ για όλα τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι και τον Μάρτιο 2025. Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανασκόπηση με τίτλο «Ενεργειακές κοινότητες & αυτοπαραγωγή στην Ελλάδα #7» σε αυτόν τον σύνδεσμο. Μπορείτε να διατρέξετε τα νέα δεδομένα στο Παρατηρητήριο Ενεργειακών Κοινοτήτων & Αυτοπαραγωγής του Green Tank σε αυτόν τον σύνδεσμο.
  8. Καταρχήν η πολεοδομία θα πρέπει να απαντήσει γραπτά στην αίτηση άρσης ανάκλησης με πλήρη αιτιολόγηση. Μήπως είναι καλύτερα να επιλέξετε τη νομιμοποίηση χρησιμοποιώντας της ήδη υπάρχουσες μελέτες; Κάνοντας βέβαια ένα νέο σωστό τοπογραφικό?
  9. @AdCu Αν το έχει εγκρίνει "αγιοποιήσει" η τοπική Εκκλησία Μητρόπολη με τη διαδικασία που ονομάζεται "Θυρανοίξια", τότε δεν μπορεί να γκρεμιστεί έτσι απλά... για τον έλεγχο όλων αυτών απαιτείται μηχανικός και δικηγόρος. Προσωπικά θα πρότεινα να ζητήσετε από τον ιδιοκτήτη να τα τακτοποιήσει πρώτα και μετά να προχωρήσετε σε αγορά ... Φαντάζομαι έχετε ακούσει τι τραβάει ο Ρέμος ...
  10. επίκαιρο..... φτάσαμε στο κάποτε .....
  11. Χθες
  12. όχι δεν σου έδινε το Άγιο Πνεύμα για την χάρη που του έκανες.... Ήταν άλλη η "πατέντα", εκεί που δεν είχε αρτιότητα πχ έφτιαχναν παράνομα το εκκλησάκι, έκαναν διαδικασία με την τοπική Εκκλησία να το "εγκρίνει" //// οπότε με βάση αυτό έπαιρναν ρεύμα για το εκκλησάκι και εντελώς τυχαία έφτιαχναν και κάνα δυόροφο και βάλε χωρίς άδεια το οποίο όμως είχε ρεύμα από το εκκλησάκι... Έτσι δούλευε το Άγιο Πνεύμα κλπ ....
  13. Καλησπέρα, είχες δίκιο για την διαπιστωτική, η τιμή είναι 900 είτε 1050 ανάλογα αν η τιμή ζώνης ειναι >2200 σε ποσοστό 10% της έκτασης. Το θέμα είναι ότι δεν γνωρίζω αν υπάρχει διαπιστωτική πράξη. Αν κάνεις αναζήτηση ίσως βρεις παρόμοια αναφορά σε παλαιότερη ανάρτηση.
  14. Ευχαριστώ πολύ. Παλιά δεν υπήρχε καποιος νόμος ππυ επιτρεποταν να χτίσεις αμα ειχες το εκκλησακι; Σε αυτό αναφερόμουν. Θα μιλήσω με τον μηχανικό.
  15. Καλησπέρα σας, Πληρώνομαι με μπλοκάκι (αρ. 9 παρ.39) τις εισφορές μου στον ΕΦΚΑ τις πληρώνει η μοναδική εταιρία που κόβω τιμολόγιο. Αφού ετοίμασα το Ε3 με τη χρήση της βεβαίωσης αποδοχών από την εταιρία μου με τα ακαθάριστα έσοδα και τις ασφαλιστικές κρατήσεις, στην υποβολή του δεν προχωράει λόγω απόκλισης εξόδων. Από ότι κατάλαβα επειδή δεν διαβίβασα τις εισφορές εργαζομένου που πληρώνει η εταιρία μου στον ΕΦΚΑ. Από ότι διάβασα από τις "Συχνές Ερωτήσεις mydata της ΑΑΔΕ" και την ανάρτηση του @Apsekastos πρέπει να κάνω το παρακάτω διαδικασία στην Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στο mydata ανα τιμολόγιο για τα δώδεκα περσινά ΤΠΥ στη μια εταιρία που δουλεύω. Μπορείτε να με βοηθήσετε λίγο στις επιλογές; Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.5 ΕΦΚΑ και λοιποί ασφαλιστικοί οργανισμοί" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά Παραστατικού: ΑΦΜ λήπτη (η εταιρία που με πληρώνει;) το αναφέρει στο FaQ του mydata της ΑΑΔΕ ΑΑ: 202401 (για εισφορές Ιανουαρίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία του τιμολογίου του Ιανουαρίου 2024 Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ 997072577 Στοιχεία αντισυμβαλλόμενου: τα στοιχεία μου και το ΑΦΜ μου Σύνοψη στο πινακάκι Χαρακτηρισμός εξόδων Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Ποσό: Το ποσό της εισφοράς εργαζομένου στον ΕΦΚΑ που καταβάλει η εταιρία απευθείας στον ΕΦΚΑ (δηλαδή τη διαφορά από το ποσό που γράφει στο ΤΠΥ πληρωτέο, από το ποσό που κατατίθεται στη τράπεζα.) Ευχαριστώ πολύ! Γιάννης Πάμε για σελίδα 100 μπράβο το mydata έχει πέραση στους μηχανικούς!
  16. Καλησπέρα σας, Έχω κάνει μια τακτοποίηση σε μια κατοικία η οποία βρίσκεται εντός χαρακτηρισμένου αρχαιολογικού χώρου βάσει του αρχαιολογικού κτηματολογίου. Το πρόβλημα μου είναι οτι εξοφλήθηκε το πρόστιμο με εφάπαξ καταβολή καθώς δεν είχα δει πως απαιτούνται οι εγκρίσεις των επιτροπών του αρθρου 116. Γνωρίζεται μήπως μπορώ να καταθέσω στις επιτροπές χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα με το γεγονός πως το το πρόστιμο είναι ήδη εξοφλημένο; Θα πρέπει να κάνω αίτημα να επιστραφεί το ποσό και να το ξανακαταθέσουμε κατόπιν της γνωμοδότησης;
  17. Συναδελφοι καλησπερα, Σε οριζοντια ιδιοκτησια εχει βγει ΕΕΔΜΚ και ΗΤΑ. Στην πραγματικοτητα εκτος μεταβολων στα ανοιγματα εχει σταθμες, κλεισιμο παραθυρου και διαμερισματωση. Μπορει να γινει τακτοποιηση εκ νεου και διορθωση ΗΤΑ;
  18. Δεν θα σώσω εγώ τον κόσμο αγαπητέ/η επειδή δεν διάβασα ένα πραγραφάκι του άρθρου. Οπότε το να με θίγεις λόγω της ιδιότητας μου (χωρίς καν να με γνωρίζεις) είναι τουλάχιστον απρεπές! και όχι δεν έχω καμία αγωνία, δεν ξέρω καν προς τα που πέφτει ο Δήμος Σιθωνίας.
  19. Μπόνους δόμησης, για εκκλησάκι, δεν υπάρχει. Το πιο πιθανό είναι να είναι αυθαίρετο. Αν έχει τακτοποιηθεί, μπορείς να το κατεδαφίσεις με τη σχετική άδεια. Αν δεν έχει τακτοποιηθεί, δεν γίνεται αγοραπωλησία. Επίσης, για να μη συμπεριληφθεί στο φόρο μεταβίβασης, μπορεί να εκδοθεί άδεια κατεδάφισης (η οποία πρέπει να εκτελεστεί εντός του χρόνου ισχύος της) πριν το συμβόλαιο. Για λεπτομέρειες, συνεννοήσου με το συμβ/φο και το μηχανικό σου.
  20. Καλησπέρα, αν η τελευταία γραμμή στα διαφανή ειναι κενή, σβήστη.
  21. [οπως προανεφεραν και οι συναδελφοι] ΣτΕ 2056/2014 [αποσπασμα] 7. Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή - το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, - την πολεοδομική μελέτη - και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους.
  22. Μετά από πολλά χρόνια ήρθε κα αυτή η στιγμή να ακούσουμε Και αυτό. Ο tetris έχει δίκαιο, όπως και τις περισσότερες φορές. Τα Γ.Π.Σ. (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια) είναι μελέτες που βασικά "προτείνουν" πράγματα που .... πρέπει να γίνουν (πχ επεκτάσεις, αλλαγές χρήσεις γης κλπ. κλπ). Πολλά από αυτά έγιναn-εφαρμόστηκαν και άλλαξαν πράγματι καταστάσεις. Αμέτρητα όμως ΓΠΣ, που πήραν & ΦΕΚ. παραμένουν στα συρτάρια των Τ. Υ. των δήμων...... Θα έπρεπε και εσύ να μας πεις με τι είδος οικισμό έχεις να κάνεις................ Συνήθως ξεκινάμε με "μιάμιση αράδα" (όπως εσύ εδώ) και μπορεί αργότερα να φτάσουμε σε κατεβατά δίνοντας μας διάφορα στοιχεία.
  23. Καλησπέρα σας Μετά από καταγγελία & αυτοψία της Πολεοδομίας διαπιστώθηκε λόγω εσφαλμένου τοπογραφικού αυθαιρεσία σε κτήριο κατοικίας με άδεια του 2020 (πιο αναλυτικά διαπιστώθηκε μικρότερη έκταση - κτίσμα μέσα σε όμορο-κακή εφαρμογή του οικοπέδου συνοικισμού). Η άδεια ανακλήθηκε το 2023 και επιβλήθηκαν πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης για το ανεγερθέν κτίσμα.Με εξαγορά όμορης έκτασης προ μηνός λύθηκε το πρόβλημα της έκτασης.Βάσει των ανωτέρω ήθελα να ρωτήσω τα εξής : Α.Δεδομένου οτι εξέλειπαν οι λόγοι της ανάκλησης (δόμηση εκτός ιδιοκτησίας) γίνεται να γίνει άρση της ανάκλησης της άδειας και αναθεώρησή της; (Ορθώς ανακλήθηκε , αλλά λόγω νεοτέρων στοιχείων γίνεται άρση ανάκλησής της;-H οικεία Πολεοδομία έχει την άποψη οτι δεν γίνεται άρση της ανάκλησης) Παραθέτω και απόσπασμα της 903/2012 απόφασης Αρείου Πάγου : "Εφόσον η ανάκληση της άδειας νομιμοποίησης εχώρησε με μόνη την αιτιολογία της μη τακτοποίησης του οικοπέδου από τον ιδιοκτήτη του, η μεταγενέστερη τακτοποίηση, συνεπαγόμενη μεταβολή των συνθηκών επί των οποίων βασίσθηκε η ανάκληση της άδειας, δικαιολογεί την ανάκληση της ανακλητικής πράξης" Β.Επί του ακινήτου , πλέον γίνεται να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης και βάσει του αρθ. 125ΙΑ παρ. 4α του Ν.4495/17 ο ιδιοκτήτης πληρώνει : 20% του προστίμου ανέγερσης και πρόστιμο μή έγκαιρης κατεδάφισης εως την ημέρα έκδοσης της άδειας. Αυτό το πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης το άρθ.125ΙΓ παρ.2 λέει οτι ισούται με το 50% του προστίμου ανέγερσης. Η εγκύκλιος 2/31.5.2019 που αφορούσε το παλίο άρθ. 94 όριζε ως πρόστιμο διατήρησης "το 50% του διαμορφωθέντος κατά τα ανωτέρω προστίμου ανέγερσης" Το ερώτημά μου είναι αν ισχύει και εδώ το ίδιο : Δηλαδή αν το πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης(=διατήρησης) είναι το 50% του 20% του προστίμου ανέγερσης ή αν είναι το 50% του αρχικού. Αριθμητικά με τιμή ζώνης 800 € και αυθαίρετο 100 τ.μ έχω : 1.Πρόστιμο ανέγερσης = 20% Χ 800 Χ 100 = 20% Χ 80 000,00 € = 16 000,00 € 2.Πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης = 50% Χ 16.000,00 € = 8 000,00 € ή 50%Χ 800 Χ 100 = 40 000,00 € Ευχαριστώ προκαταβολικά για το ενδιαφέρον και τις απαντήσεις σας.
  24. Καλησπέρα σας!!! Αντιμετωπίζω το ίδιο θέμα αλλά είναι όλα συμπληρωμένα σωστά. Γνωρίζει κανείς τι συμβαίνει; Ευχαριστώ πολύ!!!
  25. Καλησπέρα σας! ΤΖ για Μαραθώνος 3 Κορωπί. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
  26. Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, προσκαλεί τα Μέλη του να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στις νέες Μόνιμες Επιτροπές που πρόκειται να συγκροτήσει. Οι Μόνιμες Επιτροπές, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΤΕΕ, αποτελούν Όργανα με εισηγητικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα για τα θέματα που παραπέμπονται σε αυτές και η λειτουργία τους ρυθμίζεται με σχετικό Κανονισμό. Τα θεματικά αντικείμενα των υπό συγκρότηση νέων Μονίμων Επιτροπών είναι: ΜΕ Θεμάτων Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Ιδιωτικών Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Ιδιωτικών Έργων (Πολεοδομική Νομοθεσία) ΜΕ Θεμάτων Ενέργειας ΜΕ Θεμάτων Περιβάλλοντος ΜΕ Θεμάτων Πληροφορικής ΜΕ Θεμάτων Δημόσιας Διοίκησης ΜΕ Θεμάτων Απασχόλησης – Εργασιακού Πλαισίου και Θεμάτων Ασφάλειας και Υγιεινής της Εργασίας ΜΕ Θεμάτων Νέων Μηχανικών ΜΕ Θεμάτων Ποιότητας ΜΕ Θεμάτων Παιδείας και Επιμόρφωσης ΜΕ Θεμάτων Έρευνας και Καινοτομίας ΜΕ Θεμάτων Ανάπτυξης ΜΕ Θεμάτων Βιομηχανίας ΜΕ Θεμάτων Διεθνών Σχέσεων ΜΕ Θεμάτων Πολιτικής Προστασίας ΜΕ Ελευθέρων Επαγγελματιών Οι αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέχρι τις 15 Ιουλίου 2025. Αίτηση συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSexGQH-Do3rJWaFXPyg9vA6rWrbl5Vl44Yt7uYFFMV_f9QznA/viewform View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.