Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Τοξωτή Γέφυρα Τσακώνας μήκους 390 μέτρων

    Παραδόθηκε χθες σε κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης Καλαμάτας. Πρόκειται για μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα μήκους 390 μέτρων, ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, με την αποπεράτωση του οποίου, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας.

    Το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης Καλαμάτας, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε τελικά σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000.

     

    Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του, εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

    Τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας. Τα αίτια της κατολίσθησης αυτής, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον Ελλαδικό Χώρο μετά την κατολίσθηση στην Περιοχή της Παναγοπούλας στην Αχαία, δεν έχουν διερευνηθεί πλήρως, ωστόσο σχετίζονται σίγουρα και με το τρόπο που κατασκευάστηκε το Έργο την περίοδο 1990 - 2000.

     

    Η έκταση της κατολίσθησης ήταν τέτοια (μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας) που παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην Π.Ε.Ο. Μεγαλόπολης Καλαμάτας (Δερβένι κλπ) τα οποία ακόμα μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο μας.

     

    Όλες οι μελέτες και εργασίες για αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έγιναν με μέριμνα και χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με δεδομένη την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων (από το 2003) από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Οι εργασίες αυτές περιλάμβαναν :

    - Τέσσερεις μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1.220 μέτρων και για διέλευση του αυτοκινητοδρόμου από τις περιοχές που εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα και συγκριμένα:

    o Μια κοιλαδογέφυρα μήκους 500 μέτρων

    o Δύο γέφυρες μήκους 160 μέτρων εκάστη

    o Μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων.

    Εξ αυτών η σημαντικότερη είναι η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης που είναι ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας τόσο ως προς την θεμελίωση όσο και ως προς την ανωδομή.

    - Δύο (2) Τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover). Το ένα μήκους 125 μέτρων διπλού κλάδου και το άλλο μήκους 300 μέτρων μονού κλάδου.

    - Σημαντικό αριθμό ειδικών γεωτεχνικών έργων σταθεροποίησης πρανών με αγκυρώσεις, κατασκευής οπλισμένων επιχωμάτων, πασσαλότοιχων, κλπ.

    - Ανακατασκευή ή επισκευή σημαντικού αριθμού εγκάρσιων τεχνικών απορροής των όμβριων του αυτοκινητοδρόμου.

     

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΞΩΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΣΑΚΩΝΑΣ

     

    Η Τ4 είναι μια σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Οι θέσεις αυτών έχουν κριθεί με βεβαιότητα από τη γεωλογική μελέτη ως απόλυτα ευσταθείς.

     

    Τα επί μέρους ανοίγματα, που δημιουργούνται ανέρχονται σε 90m και 300m. Το άνοιγμα των 90m γεφυρώνεται με ένα προεντεταμένο φορέα, με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος που στηρίζεται επί του μεσοβάθρου Μ1. Το άνοιγμα των 300m γεφυρώνεται εν μέρει (σε μήκος 40m) με προεντεταμένο φορέα, ολόσωμα συνδεδεμένο με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος επί του μεσοβάθρου.

     

    Το υπόλοιπο του ανοίγματος σε μήκος 260m καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα κιβωτιοειδούς διατομής (εσωτερικών διαστάσεων 1,60m X 2,80m). Τα τόξα αυτά αποτελούνται από χαλυβδόφυλλα πάχους 70÷120mm (πέλματα) και 20÷40mm (κορμοί). Κάθε τόξο διαθέτει 20 αναρτήρες που διατάσσονται ανά 12m, αναρτώντας το σύμμεικτο κατάστρωμα από τις 2 κύριες διαμήκεις δοκούς.

     

    Η γέφυρα αυτή, συνολικού μήκους 390m και μέγιστου ελευθέρου ανοίγματος 300m, είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την προσοχή παγκόσμιας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας με τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής.

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17706 και http://iliaweb.gr/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86/

     

    gefyra-16-12.jpg

     

    tsak2-thumb-large.jpg

     

    tsa3-thumb-large.jpg

     

    tsa5-thumb-large.jpg




    User Feedback




    Και ένα video πτήσης με drone πάνω από την γέφυρα:

     

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τοξωτή ή αλλιώς, Bowstring Arch. Και καμιά φωτογραφία νυχτερινή να ολοκληρωθεί η οπτική πλευρά του θέμματος, μιας και το βράδυ με τον ειδικό φωτισμό θα φαντάσει ακόμα πιο όμορφη!!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ξέρει κανείς να μας εξηγήσει γιατί κατασκευάστηκε με ένα μόνο άνοιγμα, ενώ το ύψος από το έδαφος είναι τόσο μικρό;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Κατω απο το ανοιγμα, υπαρχει ενεργη κατολισθηση.

    • Upvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτό θυμόμουν κι εγώ, αλλά βλέπω τώρα στο googleearth και διαπιστώνω ότι στα ανάντη (ανατολικά) το βουνό φαίνεται εξαιρετικά βραχώδες.

     

    Βρήκα και αυτό, όπου επίσης φαίνεται ότι όντως, στα ανάντη η έκταση της κατολίσθησης είναι περιορισμένη, αλλά και ότι το πλάτος της κατολίσθησης στο ύψος της εθνικής οδού είναι μόλις 150m.

     

    Οπότε μου δημιουργήθηκαν απορίες, που ίσως κάποιος μπορεί να καλύψει...

     

     

    ScreenHunter_98 Jan. 28 21.29.jpg

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ο μελετητης ειχε κανει μια ολοκλήρη παρουσιαση του εργου, της μελετης, των γεωλογικων δεδομενων, στο συνεδριο μεταλλικων στην Τριπολη.

     

    Ο λογος που επιλεχτηκε να κατασκευαστη στη θεση αυτη η γεφυρα και να ειναι ενος ανοιγματος, ειναι η κατολισθιση.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ήμουν στην εδαφική ενίσχυση και αποκατάσταση του εδάφους και των υπόγειων τεχνικών από κάτω.

     

    Το έδαφος είναι χαμηλών μηχανικών χαρακτηριστικων και έγινε μεγάλη προσπάθεια για την άρση της κατολίσθηση, τσιμεντενεσεις ,άγκυρία ειδική θεμελίωση κοκ.

    • Upvote 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μπράβο Κωστή .  Ωραία εμπειρία θα ήταν .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ήμουν στην εδαφική ενίσχυση και αποκατάσταση του εδάφους και των υπόγειων τεχνικών από κάτω.

     

    Το έδαφος είναι χαμηλών μηχανικών χαρακτηριστικων και έγινε μεγάλη προσπάθεια για την άρση της κατολίσθηση, τσιμεντενεσεις ,άγκυρία ειδική θεμελίωση κοκ.

     

    ε κωστή δεν τα λεγες νωρίτερα...

    τόσες φορές για δουλειά καλαμάτα από παράδρομο περασα...

    ακόμα και στον παράδρομο από ενισχύσεις στο φουλ ήταν

     

     

    μπράβο στους συναδέλφους στη μελέτη και στην κατασκευη.....πραγματικά αξιοθαύμαστοι

    Edited by akius

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δώσε καμιά πληροφορία παραπάνω αδελφέ για το έργο, μη μας λες μόνο ότι ήσουν κι εσύ εκεί!  :P

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.