Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Στην τελική ευθεία οι εργασίες ανάπλασης της πλατείας Ομονοίας

    Sign in to follow this  

    Τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάπλασης της πλατείας Ομονοίας από τον Δήμο Αθηναίων.
     
    Τα έργα περιλαμβάνουν την αντικατάσταση της επίστρωσης της πλατείας Ομονοίας συνολικής επιφάνειας 4.500 τ.μ.με υλικά φιλικά στο περιβάλλον και συγκεκριμένα με πλάκες ψυχρού υλικού, που θα συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, θα αποκατασταθούν οι εξέδρες οι οποίες είχανε υποστεί καθίζηση και οι λίμνες και το μικρό συντριβάνι που ως τώρα παρέμεναν αναξιοποίητα. Παράλληλα, θα γίνουν και εργασίες επισκευής βλαβών και βελτίωσης της στεγάνωσης και των υποδομών άρδευσης και αποχέτευσης.
      
    Η πλατεία Ομονοίας η οποία ειχε προβλεφθεί ήδη από το πρώτο ρυμοτομικό σχέδιο της Αθήνας των Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ έχει αλλάξει πρόσωπο αρκετές φορές μέχρι σημερα Αρχικά ονομαζόταν πλατεία Ανακτόρων και προοριζόταν για να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά, το 1862, σε πλατεία Ομονοίας, λόγω των Πεδινών και των Ορεινών, των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων, η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.
     
    Το 1930 με τα έργα κατασκευής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου δημιουργήθηκε μια υπόγεια πλατεια με καταστήματα ενώ το 1960  απέκτησε και το εμβληματικό σιντριβάνι. Το 1988 το σιντριβάνι ξηλώνεται για να εγκατασταθεί ο γυάλινος «Δρομέας», έργο του γλύπτη Κώστα Βαρώτσου, ο οποίος στην συνέχεια απομακρύνθηκε και μεταφέρθηκε στο Hilton όταν ξεκίνησαν εκεί οι εργασίες του μετρό.   Η τελευταία αναπλαση της πλατείας έγινε την περίοδο πριν από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στο πλαίσιο μιας ευρύτερης παρέμβασης στην περιοχή που προέβλεπε επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και πεζοδρομήσεις 

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Στην εποχή μας που αν μη τι άλλο αναζητάμε στις πόλεις το πράσινο,  που προσδοκάμε, μιλάμε, επιδοτούμε και νομοθετούμε ακόμη και για  σκαρφαλωμένους στα δώματα κήπους,  που βγάζαμε μέχρι χθές το σπαθί μας να υπερασπιστούμε τα φρύγανα ως δάσος, τάχα για να διατηρήσουμε το πράσινο,  που αναστέλλουμε ή φρενάρουμε επενδύσεις για 38 στα 6200 στρέμματα "δασικού " στο Ελληνικό, που απαιτούμε την φύτευση του 67% του υποχρεωτικού ακαλύπτου σε κάθε οικόπεδο,......

    φτάνουμε εντούτοις να προβάλουμε ως σύγχρονη  .... "ανάπλαση"  μιά πλακοστρωμένη γκρίζα και μίζερη αυλή με μόνο 5% πράσινο, κι ακόμη χωρίς σκιά, χωρίς μέρος να κάτσεις σαν άνθρωπος......

    Ίσως θεωρούν ότι  σε μιά απάνθρωπη πόλη δεν βρίσκεις πιά ανθρώπους .....! 

    image.png.5706220ceda11801b4b32355e7570f74.png

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θεωρώ οτι ένα απο τα βασικά προβλήματα της πλατείας Ομόνοιας είναι πως δεν μπορεί να αποτελεί χώρο στάσης μέσα στην πόλη.  Η γεωμετρία του χώρου και η ύπαρξη 8 οδών γύρω γύρω δημιουργούν ιδανικά ένα τόπο περίοπτης θέασης και κίνησης. Πιο λογικό θα ήταν να υπήρχε ένα σημαντικό τοπόσημο πχ. γλυπτό όπως ο Δρομέας ή το συντριβάνι και ο σχεδιασμός να περιελάμβανε κυκλική κίνηση γύρω του με ήπια σημεία στάσης. Κανείς δεν θα πάει να κάτσει στο κέντρο και ιδιαίτερα όταν λείπει το πράσινο και η σκίαση. Αποτυχία απο τη αρχή η λογική σχεδίασης ενός τέτοιου αστικού χώρου που σε συνδυασμό με την απουσία δέντρων και χώματος δημιουργούν μια καταθλιπτική εικόνα. Οι επιφάνειες νερού δεν νομίζω οτι βοηθούν και αν δεν συντηρούνται κατάλληλα (τόσο από το Δήμο όσο και απο τους χρήστες) γίνονται και αυτές απωθητικές. Με κινήσεις καλλωπισμού και φρεσκαρίσματος δεν καλύπτεται το σοβαρό κατα τη γνώμη μου πρόβλημα πολεοδομικού σχεδιασμού που έχει αυτός ο χώρος  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Killertomato. Το ζήτημα με την πλατεία ομόνοιας είναι σίγουρα πολεοδομικό και κατ’επέκταση κοινωνικοπολιτικό. Στη λογική της κατάργησης των round-about ως αναχρονιστικό 70s σχεδιασμό που δεν ανταποκρινόταν πλέον στις συνθήκες των πόλεων (και καλά λόγω μετρό, πεζοδρομήσεων κλπ), επιλέχτηκε στις αρχές του 2000 η «ενοποίηση» των δυο πλευρών της πρώην κυκλικής πλατείας, ώστε να διαμορφώνει έναν περίπατο/ promenade. Όπως αποδείχτηκε, αυτός ο διευρυμένος πεζόδρομος οδηγεί στο πουθενά. Γιατί, από συστάσεώς της, η πλ. Ομονοίας δεν είναι μια ενδιάμεση στάση μέσα στην πόλη, είναι (μαζί με Αθηνάς & Πατησίων) το φυσικό ΟΡΙΟ των κοινωνικοπολιτικών ανισοτήτων της πρωτεύουσας. Δεν συνδέεται το Κολωνάκι με την πλ.Βάθης επειδή πεζοδρομήσαμε. Ούτε και χρειάζεται να συνδεθούν κατά τη γνώμη μου. Συνήθως βέβαια είναι η ελίτ που πεζοδρομεί/αναπλάθει και μετά (μαζί με μεσαία τάξη) αγανακτεί «μα κάντε κάτι να διωχτούν οι παρείσακτοι» γιατί «φοβάσαι να περάσεις». Οι όποιες επιλογές για ανάπλαση της Ομόνοιας ή της φυσικής της σύνδεσης με την πλ. Συντάγματος  (Πανεπιστημίου) είναι και θα είναι πάντα πρωτίστως πολιτικές.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τι να τις κάνουμε αυτές τις πλάκες; Ξύλωμα, χώμα και γκαζόν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μπαα!!... συνάδελφοι, ..........

    ούτε πράσινα και νερά, ούτε χώματα και γκροτέτσκα παγκάκια με αραχτούς αστούς και άλλους κομφορμιστές και πράχτορες που ξεπούλησαν τον αγώνα του καταπιεσμένου λαού της Αθήνας....!

    Όπως δείχτηκε  και από πιό πάνω απ' τη Φωνή της Αλήθειας, η δίκαιη ανάπλαση της πλατείας αυτής θα ξεπηδήσει μόνο μέσα απ΄το προτσές της ταξικής πάλης και της ιστορικής σύγκρουσης που θα γίνει στο τόπο που οι σεχταριστές  διάλεξαν για φυσικό όριο των οικονομικο-κοινωνικών ανισοτήτων που δυναστεύουν τη πόλη τούτη...!    

    Κόντρα στις   λικβινταριστικές πολιτικές που κάποιοι προσπαθούν να περάσουν για να μαλθακώσουν τη φλόγα της δίκαιης διεκδίκησης της Μεταξουργιώτισας να πιει καφέ στο Κολωνάκι, ......

    Κόντρα στις φράξιες του αντιδραστικού αστικού κράτους, αλλά και  στους παλαιορεβιζιονιστές που ως πράχτορες του ιμπεριαλισμού σχεδιάζουν ύπουλα την άμβλυνση της πάλης των τάξεων για να τις ανακατέψουν μαζί στην ίδια πλατεία, στο ίδιο παγκάκι, με το ίδιο φραπόγαλο.   

    Κόντρα σε σιτουασιονιστικές φράξιες,  που με  ψευτο-καλλιτεχνικές παρεμβάσεις και ψευτο διλήμματα ή τσιτάτα του στυλ "Παραλία κάτω απ'  την πλακόστρωση",  θέλουν να αποπροσανατολίσουν  τον δυναμικό αγώνα αυτών που στρατεύονται αυθόρμητα για την επανάσταση και τον συμβολισμό της πλατείας Ομόνοιας που τους ανήκει...!

    Η ανάπλαση της πλατείας Ομόνοιας θα ξεπηδήσει από μόνη της πάνω στις στάχτες, τα μολότωφ και τις κρεμάλες που θ αφήσει εκεί η γνήσια ταξική πάλη και αφού.....

    "ο τελευταίος Κολωνακιώτης κρεμαστεί με τ άντερα του τελευταίου ιμπεριαλιστή".....

     

     

    Μπρρρρρ......!!!!!!  :blink::blink:

             

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η πόλη δε θα σωθεί με λίγα τετραγωνικά πρασίνου ή νερού ή πεζοδρομίων ή έργων τέχνης σε ένα σημείο που υπολειτουργούν. Αντίθετα θα σωθεί εάν αυτά τα λίγα τετραγωνικά δοθούν στην κυκλοφορία ώστε να αποσυμφορείται μια ώρα αρχύτερα ο κόμβος από το μποτιλιάρισμα, τη φασαρία και καυσαέριο. Ας τολμήσουμε για πρώτη φορά να κόψουμε την πλατεία στη μέση, ενώνοντας Πανεπιστημίου και Αγ .Κωνσταντίνου με ευθεία γραμμή και ένα φανάρι να ρυθμίζει τη ροή προς Πειραιώς (που θα γίνει αμφίδρομη) και από Πειραιώς για Πατησίων για να σταματήσουν και αυτοί οι τραγικοί κύκλοι στα στενά (Σωκράτους, Μενάνδρου, Πατησίων) αν θες να κάνεις αναστροφή. Θα είναι πολύ καλύτερα έτσι και τυχόν χώρος που θα περισσέψει μπορεί να γίνει διαπλάτυνση στα εξωτερικά πεζοδρόμια, γύρω από τα μαγαζιά. Το ίδιο προτείνω και για την πλατεία Μεταξουργείου. Οι κανονικές πλατείες μπορούν και πρέπει να φτιαχτούν σε άλλα σημεία του κέντρου που η ηπιότερη κυκλοφορία επιτρέπει και τον περίπατο. Εξ άλλου στις δύο αυτές πλατείες οι περισσότεροι πεζοί κινούνται στις υπόγειες διαβάσεις και όχι στους πεζοδρόμους.

    Η λογική μειώνω το δρόμο για να αναπλάσω την περιοχή δε φέρνει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα: το αυτοκίνητο κολλάει πιο πολλή ώρα και σε υποβαθμίζει χειρότερα.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν σβύνεις Ιστορία όμως για να περνούν ρόδες......

    Ο μαξιμαλισμός της χρησιμοθηρίας για την  "πιό εύκολη διέλευση τροχοφόρων"  θα κινδύνευε τότε να ξηλώσει ιστορικά σημεία αναφοράς σε όλη την Ελλάδα.     

    Η πλ. Ομονοίας έχει Ιστορία κι αν απαξιωτικά την έχουν καταντήσει σε έναν πλατύ μόνο πεζόδρομο με παράλληλη πολυαξονική κινητότητα χωρίς τοποσημεία αναφοράς, χωρίς την έγερση διάθεσης να κάτσεις, να ξαποστάσεις, να ανασυγκροτήσεις την ημέρα σου, να ιδεαστείς για το τι έχει γίνει εκεί παλαιότερα, τουλάχιστον παραμένει ως "πλατεία" με την ελπίδα ότι κάποιοι άλλοι μελλοντικά  θα κάνουν αυτό που της αξίζει πραγματικά.......   

    image.png.342dfba20b8a2a4a9e37f92ae32e01ad.png

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θεωρώ ότι, ουδόλως απασχόλησε η ΙΣΤΟΡΙΑ και το ΜΕΛΛΟΝ της Πλατείας Ομονοίας ......

    Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν και είναι να γίνει, μια ακόμα "τσαπατσουλιά", μόνο και μόνο για να εισπραχθεί παραδάκι στις τσέπες τους!!! Τίποτα περισσότερο! Αν μπορούσαν, ακόμα και θα την πούλαγαν.... Δυστυχώς έτσι λειτουργούν οι επαΐοντες....

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μα και βέβαια.....,

    κανείς δεν θεωρεί την Ιστορία στοιχείο που μπορεί να τους απασχόλησε. 

    Για δε τις μίζες και τη ρεμούλα θα την είχαν ίσως  μετατρέψει  και σε μεγάλη διασταύρωση ....

    αν τους το επέτρεπε η φέρουσα ικανότητα της πλάκας του υπογείου σταθμού κλ.π που δεν θα είχε προβλεφθεί ως  οδοφόρα και με σημερινές προδιαγραφές ...

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλά όλα αυτά αλλά γιατί δεν λέτε απευθείας ποιό σχήμα πλατείας υποστηρίζετε; να την κάνουμε πχ όπως το 19ο αιώνα; δεκτό, αλλά πέστε το. Εμένα ας πούμε αυτή είναι η πρότασή μου:

    το κομμάτι που αποδίδω στην κυκλοφορία είναι το νεκρό, αχανές και υποβαθμισμένο τμήμα της πλατείας. αυτό που απελευθερώνω στην άλλη μεριά, μπροστά από τα Χόντος, μπορεί να γίνει και παρκάκι με σιντριβάνια, αγάλματα και ότι άλλο "τοπόσημο" θέλετε που θα είναι και άμεσα ορατό από το δρόμο.

    1280447302_Omonoianew.thumb.png.1496c5225b08646fbad6682c7e524161.png

    Edited by georgios_m

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα €250 εκατ. βρίσκονται στα... σκαριά στον Δήμο Πειραιά από τον Αγιο Νικόλα έως και τον Αγιο Διονύσιο σε περιοχές που μέχρι σήμερα θεωρούνταν "υποβαθμισμένες".
      Η αστική ανάπλαση σημαντικών τμημάτων του δήμου αλλά και η ανάπτυξη του Πύργου Πειραιά και της "Ιπποδάμειας αγοράς" σε συνδυασμό με το master plan του ΟΛΠ στο λιμάνι γεννούν αισιοδοξία για αλλαγή σελίδας στον Πειραιά.
      Οι επενδύσεις της Dimand, ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια για την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πάρκου, στις εγκαταστάσεις της ιστορικής καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτου» και τη δημιουργία τριών υπερσύγχρονων κτιρίων γραφείων, συνολικής επιφάνειας 65.000 τ.μ. με υπόγειους χώρους στάθμευσης. Η επένδυση στον Άγιο Διονύσιο, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Grivalia και την EBRD. Η αστική ανάπλαση σημαντικών τμημάτων του Πειραιά, με σημείο αναφοράς τον «Άγιο Διονύσιο» και τις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος», υλοποιούνται ήδη ή πρόκειται να αρχίσουν να «τρέχουν» τους επόμενους μήνες.Στο πλαίσιο διεύρυνσης του προγράμματος, η DIMAND πρόκειται να υλοποιήσει τρία επιπλέον οικιστικά έργα, για τη κατασκευή 9.000 τ.μ., με 200 επιπλωμένα διαμερίσματα. Τα συγκροτήματα  θα περιλαμβάνουν studios και μικρά διαμερίσματα των 60 τμ τα οποία απευθύνονται στους 10.000 περίπου εργαζόμενους στο επιχειρηματικό πάρκο ξαναζωντανεύοντας την περιοχή προσδίδοντας της τα χαρακτηριστικά της πόλης που λειτουργεί όλο το 24ωρο οπου οι κάτοικοι της ζουν εργάζονται και διασκεδάζουν υλοποιώντας το βασικό όραμα της επένδυσης.  
      Η αστική ανάπλαση ολοκληρώνεται με τη δημιουργία του μουσείου καπνού, ενός αθλητικού κέντρου, ενός σκοπευτηρίου για τη ΓΓΑ και μιας παιδικής χαράς ως δωρεά των επενδυτών στην πόλη.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα €250 εκατ. βρίσκονται στα... σκαριά στον Δήμο Πειραιά από τον Αγιο Νικόλα έως και τον Αγιο Διονύσιο σε περιοχές που μέχρι σήμερα θεωρούνταν "υποβαθμισμένες".
      Η αστική ανάπλαση σημαντικών τμημάτων του δήμου αλλά και η ανάπτυξη του Πύργου Πειραιά και της "Ιπποδάμειας αγοράς" σε συνδυασμό με το master plan του ΟΛΠ στο λιμάνι γεννούν αισιοδοξία για αλλαγή σελίδας στον Πειραιά.
      Οι επενδύσεις της Dimand, ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια για την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πάρκου, στις εγκαταστάσεις της ιστορικής καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτου» και τη δημιουργία τριών υπερσύγχρονων κτιρίων γραφείων, συνολικής επιφάνειας 65.000 τ.μ. με υπόγειους χώρους στάθμευσης. Η επένδυση στον Άγιο Διονύσιο, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Grivalia και την EBRD. Η αστική ανάπλαση σημαντικών τμημάτων του Πειραιά, με σημείο αναφοράς τον «Άγιο Διονύσιο» και τις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος», υλοποιούνται ήδη ή πρόκειται να αρχίσουν να «τρέχουν» τους επόμενους μήνες.Στο πλαίσιο διεύρυνσης του προγράμματος, η DIMAND πρόκειται να υλοποιήσει τρία επιπλέον οικιστικά έργα, για τη κατασκευή 9.000 τ.μ., με 200 επιπλωμένα διαμερίσματα. Τα συγκροτήματα  θα περιλαμβάνουν studios και μικρά διαμερίσματα των 60 τμ τα οποία απευθύνονται στους 10.000 περίπου εργαζόμενους στο επιχειρηματικό πάρκο ξαναζωντανεύοντας την περιοχή προσδίδοντας της τα χαρακτηριστικά της πόλης που λειτουργεί όλο το 24ωρο οπου οι κάτοικοι της ζουν εργάζονται και διασκεδάζουν υλοποιώντας το βασικό όραμα της επένδυσης.  
      Η αστική ανάπλαση ολοκληρώνεται με τη δημιουργία του μουσείου καπνού, ενός αθλητικού κέντρου, ενός σκοπευτηρίου για τη ΓΓΑ και μιας παιδικής χαράς ως δωρεά των επενδυτών στην πόλη.
    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.