Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Έργα-Υποδομές

    Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές

    1606 ειδήσεις in this category

    1. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Σήμερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ered.gr, θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ Α.Ε. η προκήρυξη του διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλων που θα ξεκινήσουν το πρόγραμμα πλήρους καταγραφής των τεχνικών και νομικών χαρακτηριστικών 1.000 ακινήτων σε όλη την Ελλάδα.
       
      Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ αναμένεται να δώσει «ανάσα» σε μια σειρά από επαγγελματίες του χώρου καθώς θα γίνει συστηματική εργασία ώστε όλα τα στοιχεία των ακινήτων να ψηφιοποιηθούν, εμπλουτίζοντας και αναβαθμίζοντας έτσι το πληροφοριακό σύστημα της ΕΤΑΔ.Από ένα «καλάθι» 3.000 ακινήτων θα επιλεγούν τα 1.000 «φιλέτα» που θα μπορούσαν να «πακετοποιηθούν» και να μπουν ως εγγύηση σε μια έκδοση ομολόγων η οποία θα μπορούσε να αποφέρει από 500 εκατ. έως 1 δις ευρώ.
       
      Σύμφωνα με την ΕΤΑΔ, η «ωρίμανση» των 1.000 ακινήτων αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί σταδιακά έως το β΄ εξάμηνο 2015.
       
      Η επιλογή των 1.000 ακινήτων θα γίνει μετά από νομικό και τεχνικό έλεγχο με κριτήρια οικονομικά, εμπορικότητας, γεωγραφικά και τεχνικά.
       
      Ο επιμερισμός του έργου είναι γεωγραφικός και κατανέμεται σε τρεις γεωγραφικές ενότητες: (α) Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, (β) Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας και (γ) Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Νήσων Β. Αιγαίου, Ν. Αιγαίου και Κρήτης.
       
      Το πιλοτικό πρόγραμμα θα αναδειχθεί μέσω διεθνούς ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού και αφορά στην ανάδειξη τριών αναδόχων σχημάτων αποτελούμενων από νομικά γραφεία και τεχνικές εταιρείες και ενός σχήματος που θα έχει την ευθύνη του project management, καθώς και τη δημιουργία μηχανισμού διοίκησης του συνολικού έργου και ελέγχου παραλαβής των παραδοτέων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Simera_o_diagonismos_tis_ETAD_gia_tin_katagrafi_1000_akiniton/#.U8iwp_l_tc8
    2. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Το νέο Ρυθμιστικό για την Αθήνα και την Αττική είναι πραγματικά πλούσιο. Αν πραγματοποιηθούν όλα τα έργα για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς τότε η πρωτεύουσα θα αρχίσει να μοιάζει με Ευρωπαϊκή Μητρόπολη.
       
      Μετρό με 100 σταθμούς, 6 γραμμές Τραμ, ισχυρός Προαστιακός για την κάλυψη της Αττικής και διασύνδεση μεταξύ τους που δημιουργεί ένα πολύ ισχυρό πλέγμα. Αν όλα αυτά τα έργα κατασκευαστούν τότε θα έχουμε να λέμε για πολλά χρόνια.
       
      Το βέβαιο είναι πως σύμφωνα με τις επιταγές του Ρυθμιστικού θα πρέπει να κατασκευαστούν 43 χιλιόμετρα και 37 σταθμοί Μετρό, 32 χιλιόμετρα και περίπου 60 σταθμοί Τραμ, 36 χιλιόμετρα και 12 σταθμοί Προαστιακού, 1 περιμετρική γραμμή monorail (ή τραμ) στο λιμάνι του Πειραιά και μία γραμμή Ελληνικό-Αεροδρόμιο (αν τελικά αυτό αποφασιστεί) Προαστιακού ή BRT.
       
      Σήμερα στο Ypodomes.com κάναμε μία ανάλυση τι θα έπρεπε να κατασκευαστεί προκειμένου να έχουμε αυτό το εντυπωσιακό –στο χαρτί τουλάχιστον- αποτέλεσμα.
       
      ΜΕΤΡΟ: 43χλμ/37 Σταθμοί
      ΓΡΑΜΜΗ 1 : 3 ΣΤΑΘΜΟΙ. Στην Γραμμή 1 θα πρέπει να κατασκευαστεί η επέκταση Κηφισιά-Νέα Ερυθραία. Το μήκος είναι περίπου 2,5 χιλιόμετρα περιλαμβάνει 2 σταθμούς και υπογειοποίηση του υπάρχοντος σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ. Επιπρόσθετα αν έχουμε και την υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς θα προκύψει ένας ακόμα σταθμός στο ύψος του Κεράνη.
       
      ΓΡΑΜΜΗ 2: 5 ΣΤΑΘΜΟΙ. Στην γραμμή 2 θα πρέπει να κατασκευαστεί η επέκταση από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον με 4χλμ και 3 σταθμούς και η επέκταση από Ελληνικό στην Γλυφάδα με 3χλμ και 2 σταθμούς.
       
      ΓΡΑΜΜΗ 4: 29 ΣΤΑΘΜΟΙ: Μιλάμε για συνολική κατασκευή της γραμμής 4. Από τον Περισσό μέχρι τον Ευαγγελισμό (11χλμ-11 σταθμοί), από Ευαγγελισμό μέχρι Εθνική Οδό μέσω Κηφισίας (15 σταθμοί) και τον κλάδο Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη. Συνολικό μήκος 33χλμ.
       
      ΤΡΑΜ: 32 χιλιόμετρα γραμμών/60 σταθμοί περίπου
      Εδώ και αν έχουμε σωρεία κατασκευών. Δείτε παρακάτω:
      -Σύνταγμα-Πλ. Αιγύπτου -Άνω Πατήσια (8χλμ)
      -Σταθμός Λαρίσης-Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί (5χλμ)
      -Καμίνια-Κέντρο Πειραιά-Χατζηκυριάκειο-Φρεατίδα (3χλμ)
      -Λιμάνι Πειραιά-Κερατσίνι-Πέραμα (9χλμ)
      -Άγιος Κοσμάς- Λ.Βουλιαγμένης (σταθμός Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ) (2χλμ)
      -Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων- Ακτή Κονδύλη-Δραπετσώνα (5χλμ)
       
      ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: 36χλμ/12 σταθμοί
      Κλάδος Δ.Πλακεντίας-Ραφήνα: 6χλμ/4 σταθμοί
      Κορωπί-Λαύριο 30χλμ/8 σταθμοί
       
      Τέλος δεν ξεχνάμε πως μέσα στο Νέο Ρυθμιστικό υπάρχει η περιμετρική γραμμή monorail στο λιμάνι του Πειραιά (που εναλλακτικά θα είναι γραμμή Τραμ) και η γραμμή από το Ελληνικό μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος που ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει, δηλαδή αν θα έχουμε μία γραμμή BRT (Bus Rapid Transit) ή μία γραμμή Προαστιακού.
       
      Το κόστος όλων των παραπάνω για να πραγματοποιηθούν ξεπερνούν τα 5 δις ευρώ και υπόσχονται να μεταμορφώσουν την Αθήνα. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να ευχηθούμε όλα αυτά κάποτε να τα δούμε να λειτουργούν και να κάνουν την πρωτεύουσα μία εντυπωσιακή συγκοινωνιακή Μητρόπολη.
    3. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες δημοπρασιών, ο οίκος Sotheby’s και το eBay, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι σκοπεύουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους
       
      Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2015 και επιλεγμένες δημοπρασίες θα πραγματοποιούνται σε πραγματικό χρόνο και με ζωντανές προσφορές.
       
      «Θα συνεργαστούμε με το eBay για να κάνουμε τις πωλήσεις μας πιο προσιτές στο ευρύτερο κοινό, σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Μπρούνο Βινσιγκέρα, γενικός διευθυντής του Sotheby’s.
       
      «Συνδυάζοντας την εμπειρίας μας με την τεχνολογική πλατφόρμα του eBay αναμένουμε πως θα προκύψει ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα», δήλωσε στο πρακτορείο Ρόιτερς ο Άντριου Γκάλι, υπεύθυνος επικοινωνίας του οίκου Sotheby’s. «Το κοινό είναι τόσο μεγάλο που δεν νομίζω ότι στο σημείο αυτό δεν μπορούμε να προβλέψουμε τον αντίκτυπο που θα έχει αυτή η συνεργασία. Αλλά με περισσότερους ενδιαφερόμενους, είναι λογικό να υποθέσουμε πως και οι τιμές θα ανεβαίνουν περισσότερο σε μια δημοπρασία», είπε.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το 1976 ιδρύθηκε η Sotheby's International Realty προκειμενου να αξιοποιήσει το πελατολόγιο του διεθνούς οίκου , αναλαμβάνοντας την προώθηση κατοικιών με αξία κατά κανόνα άνω του 1 εκατ. δολαρίων (650.000 ευρώ περίπου).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Sothebys_kai_eBay_mazi_stous_pleistiriamous/#.U8VQBvl_sg0
    4. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Πλήρης είναι η επιβεβαίωση του ypodomes.com για την ανομβρία στην δημοπράτηση νεών μεγάλων δημόσιων έργων. Το 2014 ήταν χαρακτηρισμένο από πολλούς ως δύσκολο έτος καθώς κλείνει (σε θέματα δημοπρατήσεων τουλάχιστον) το ΕΣΠΑ 2007-2013 και αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση ως τις 31 Δεκεμβρίου 2015 όπου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα που "τραβούν" χρηματοδότηση από το 4ο Πρόγραμμα της Ε.Ε
       
      Τα έργα που θα εξακολουθήσουν το 2016 θα είναι τα λεγόμενα έργα-γέφυρες που θα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το ΣΕΣ. Το ΣΕΣ είναι το νέο ΕΣΠΑ και οι πρώτοι διαγωνισμοί δειλά-δειλά θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Είναι το 4ο χρηματοδότικο Πρόγραμμα της ΕΕ και η Ελλάδα θα πάρει συνολικά 26 δις ευρώ μέχρι το 2020 και δυνητικά μέχρι το 2023 (με τον κανόνα Ν+3 που δίνει τη δυνατότητα κασθυστερήσεων στις ολοκληρώσεις έργων στις χώρες που λαμβάνουν χρήματα).
       
      Αυτή τη στιγμή, εδώ και αρκετούς μήνες είμαστε σε ένα ιδιότυπο "κενό" μεταξύ των 2 προγραμμάτων. Η Κομισιόν έχει εγκρινεί το πρόγραμμα για την Ελλάδα (και μάλιστα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που πήραν την έγκριση) όμως οι διαδικασίες ολοκλήρωσης για να ξεκινήσουν οι δημοπρατήσεις είναι χρονοβόρες και έχουμε το φαινόμενο της απραξίας με τα μεγάλα έργα να απουσιάζουν παντελώς.
       
      Αυτή η εικόνα αναμένεται να αλλάξει από το Φθινόπωρο που θα έχουμε τις πρώτες δημοπρατήσεις μεγάλων έργων. Ανάπλαση Πανεπιστημίου, Ανάπλαση Φαλήρου και σιδηροδρομικά έργα Πειραιάς-3 Γέφυρες και Ψαθόπυργος-Ρίο θα είναι από τα πρώτα.
       
      Πάντως οι γνώστες των διαγωνιστικών διαδικασιών λένε πως είναι αδύνατο να δούμε να υπογράφεται κάποιο από τα παραπάνω ή άλλα μεγάλα εργα μέσα στο 2014 δεδομένης της ακολουθούμενης διαδικασίας που απαιτεί μερικούς μήνες για να προκύψει ανάδοχος και να φτάσουμε στην υπογραφή σύμβασης.
       
      Χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης που δημοπρατήθηκε στις 7 Ιανουαρίου και παρότι δεν είχε προβλήματα με προσφυγές κλπ το έργο υπογράφεται αυτή την εβδομάδα, 6 μήνες μετά την δημοπράτηση του.
       
      Σε αντίθεση με φέτος το 2015 αναμένεται να είναι μία χρονιά μεγάλης παραγωγής έργων, με το ΣΕΣ να είναι έτοιμο να δώσει και άλλες μεγάλες δημοπρατήσεις που θα ωριμάσουν και θα παραδοθούν μέχρι το 2020.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/25890-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD
    5. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Οι Αθηναίοι θα ιδρύσουν μια νέα σχέση με την πόλη. Μια νέα θέα θα αναδυθεί, καθώς μία πρωτόγνωρη για τους περισσότερους γεωμετρία ανάμεσα στη θάλασσα, τους λόφους και τα σπίτια θα μεταβάλει για πάντα τη ματιά.
       
      Ακουγα την αφήγηση του αρχιτέκτονα Τζόρτζιο Μπιάνκι, στενού συνεργάτη του Ρέντσο Πιάνο, καθώς ξετύλιγε σκέψεις γύρω από το μεγάλο έργο στο Δέλτα Φαλήρου, αυτού που ήδη έχει αλλάξει τη δυναμική της Καλλιθέας και της ακτογραμμής. Και λίγο μετά, ο Μάρτιν Κνάιτ, ο Ολλανδός αρχιτέκτων του γραφείου Okra που έχει αναλάβει τη μεγάλη παρέμβαση στο αθηναϊκό κέντρο, γνωστή και ως Rethink Athens, μιλούσε για την ανάγκη μιας νέας ισορροπίας (αστικού χώρου, χρήστη, συναισθήματος και λειτουργίας). Ηταν σαν δύο κανάλια, από άλλες πηγές, που και τα δύο εξέβαλαν στην ίδια δεξαμενή.
       
      Σπάνια ευκαιρία να έχεις ενώπιόν σου σε αντιπαραβολή και αλληλοσυμπλήρωση δύο βασικούς συντελεστές όσων συμβαίνουν και θα συμβούν στην Αθήνα. Mε οικοδεσπότη το Harvard Club of Greece και με βασικούς πόλους της εκδήλωσης τα Ιδρύματα Νιάρχου και Ωνάση, το The Hub, στα Πετράλωνα, μεταβλήθηκε για δύο ώρες σε έναν αντιδραστήρα ιδεών. Με συνδετικό κρίκο, τον αρχιτέκτονα Αλέξανδρο Σαμαρά, που συντόνισε και εμπλούτισε την εκδήλωση και με σημαντικό βραχίονα ιδεών και σκέψης τον αρχιτέκτονα καθηγητή Γεώργιο Πανέτσο, αυτή η εκδήλωση με τίτλο «Aλλάζοντας την Αθήνα» έγινε μία πλατφόρμα πάνω στην οποία εκτέθηκαν βασικές έννοιες και προτάσεις για το μέλλον των πόλεων. Εν προκειμένω της Αθήνας.
       
      Αν μπορώ να συνοψίσω την αίσθηση αυτής της συνάντησης, είναι η ανάγκη δημιουργίας ρηγμάτων στην ομοιομορφία της Αθήνας. Η ανάγκη ανάδυσης νέων σημείων αναφοράς μέσα από την ευεργετική ένταση που γεννά η αναδιάταξη του αστικού χώρου. Η ανάγκη να υπογραμμιστεί το ζυγοστάθμισμα μιας σειράς φυγόκεντρων και αδρανών στοιχείων της πόλης προς όφελος του πολίτη. Δύσκολο να ορίσει κανείς, πόσο μάλλον να προβλέψει, πώς και κατά πόσον θα ωφεληθεί η Αθήνα από τις μεγάλες αυτές πρωτοβουλίες των Ιδρυμάτων. Δεν είναι μόνο θέμα ποιότητος έργων. Είναι και θέμα χρήσης και ένταξης από την ευρύτερη κοινωνία. Τα έργα στην Καλλιθέα, στο Φαληρικό Δέλτα, προχωρούν ολοταχώς και τα έργα στο κέντρο της Αθήνας θα αρχίσουν στο τέλος του έτους.
       
      Διεθνές και τοπικό
       
      Πάντως, η παρουσία των νέων, αυτών, ανδρών, του Τζόρτζιο Μπιάνκι (για το Δέλτα Φαλήρου) και του Μάρτιν Κνάιτ (για το Rethink Athens) μου ενίσχυσε την εντύπωση ότι υπάρχει η εκ μέρους τους συναίσθηση ότι δραστηριοποιούνται στην Αθήνα και όχι σε οποιαδήποτε πόλη. Ηταν συγκινητική η στάση του Μάρτιν Κνάιτ όταν είπε ότι αποφάσισε να λάβει μέρος στον διαγωνισμό για το Rethink Athens, «επειδή ήταν η Αθήνα» (και «γιατί δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι»). Παρομοίως, ο Τζόρτζιο Μπιάνκι, με έδρα την Τζένοβα, όπου και εκεί δούλεψε για την αναγέννηση του λιμανιού, είπε, και όχι μόνο μία φορά, ότι μπορούσε να καταλάβει τον μεσογειακό αέρα στο Δέλτα, τα χρώματα, τις μυρωδιές, τα δέντρα. Ασύνδετα φαινομενικά τα δύο έργα μεταξύ τους, αποκτούν μία δραματική συγχρονία και η σχεδόν παράλληλη ανάπτυξή τους δημιουργεί τον αντικειμενικά ευεργετικό κλυδωνισμό στην αστική ακινησία. Και οι δύο αρχιτέκτονες έχουν τον συνδυασμό του διεθνούς κάδρου και της αθηναϊκής εντοπιότητας. Δεν είναι τυχαίες οι αναφορές τους σε διεθνή παραδείγματα. Μου άρεσε η αναφορά του Μάρτιν Κνάιτ στο Ρότερνταμ, που ως γνωστόν ισοπεδώθηκε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ηταν επιλογή της ολλανδικής κυβέρνησης, τότε, να προσφερθεί το Ρότερνταμ ως ένα αστικό πείραμα μοντερνισμού και να μην ανοικοδομηθεί ως είχε το ιστορικό κέντρο. Εγιναν ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα κτίρια (και ο περίφημος πεζόδρομος του 1952), αλλά η πόλη άδειασε από μόνιμους κατοίκους. Η επιστροφή των κατοίκων ήταν η πρόκληση στην οποία αναφέρθηκε ο Μάρτιν Κνάιτ.
       
      Ακόμη πιο εντυπωσιακό ήταν το παράδειγμα που παρουσίασε ο Τζόρτζιο Μπιάνκι όταν μας έδειξε μία φωτογραφική αντιπαράθεση. Δύο αεροφωτογραφίες, από τη μία ο Κήπος του Λουξεμβούργου στο Παρίσι και από την άλλη το Πάρκο στο Δέλτα Φαλήρου, με τη Λυρική Σκηνή και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Aπό ψηλά φαίνονται παρόμοια σε μέγεθος και σχήμα, ορίζουν ένα σύνορο και ταυτόχρονα το διαλύουν. Γίνονται, δυνητικά και οι δύο περιπτώσεις, μοχλοί αλλαγής και ανάπτυξης (οικονομικής, αστικής, συναισθηματικής, οργανώνοντας εκ νέου το «βίωμα»).
       
      Η τεχνολογική πρωτοπορία και των δύο έργων φέρνει στη συζήτηση τη διάσταση της καινοτομίας ως βασικού μοχλού σε κάθε έργο προόδου. Στο Πάρκο του Δέλτα Φαλήρου η δημιουργία ενός τεχνητού λόφου που «καταπίνει» την ανθρώπινη κατασκευή, όπως και η στέγη-κάναβος από μείγμα ατσαλιού και τσιμέντου, που συλλέγει ενέργεια, είναι τομές σε διεθνές επίπεδο. Στην οδό Πανεπιστημίου, οι δεξαμενές νερού σε πολύ μικρό βάθος δημιουργούν, αντιστοίχως, μία υδάτινη εφεδρεία πρωτόγνωρη για τα αθηναϊκά δεδομένα.
       
      Πάντως, η παρέμβαση του Γιώργου Πανέτσου, που ήρθε και προέκτεινε τις βασικές παρατηρήσεις του Αλέξανδρου Σαμαρά περί δημοσίου χώρου, έθεσε το ζήτημα σε μία βάση κοινωνική, πολιτική, αισθητική και ηθική. Συνδέοντας τις βασικές του θέσεις για την Αθήνα, την «πιο αμερικανική πόλη» της Ευρώπης, με ένα μικρό αστικό πυρήνα που ομοιόμορφα και πληκτικά έχει πολλαπλασιαστεί, χωρίς τοπόσημα, εμμένοντας σε κατάσταση ημιτελούς αρρυθμίας, υπό τη δυναστεία «παραγόντων», ο Γιώργος Πανέτσος ενέπλεξε τα δύο μεγάλα αυτά έργα των Ιδρυμάτων Νιάρχου και Ωνάση ως καταλύτες που δημιουργούν το απαραίτητο «βάθος» και τη ζητούμενη «ποικιλία».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/775827/article/proswpa/proskhnio/dyo-erga-dyo-maties-mia-polh
    6. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) συνεργάσθηκαν, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, από το Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013, για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ.
       
      Αξιολόγηση των υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας από τους ίδιους τους επιβάτες, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην περιοχή της Αττικής. Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) συνεργάσθηκαν, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, από το Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013, για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ, μέσω καθημερινών παρατηρήσεων των επιβατών.
       
      Κατά τη διάρκεια του έργου αξιολογήθηκαν οι συγκοινωνιακές γραμμές όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι επιβάτες, που παρακολούθησαν ως εθελοντές του έργου ENERQI τις γραμμές που χρησιμοποιούν, επικοινωνούσαν απευθείας με το ΚΑΠΕ για πληροφορίες, υποδείξεις, παράπονα ή βοήθεια. Το ΚΑΠΕ ενημέρωνε τον ΟΑΣΑ για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, συμπεράσματα και προτάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του, αλλά και στοιχεία σχετικά με έκτακτα περιστατικά (π.χ. ζημιά σε στάση, σπασμένο τζάμι σε λεωφορείο)και στη συνέχεια ο ΟΑΣΑ επικοινωνούσε με τις δύο θυγατρικές του εταιρείες, ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) και ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ), επισημαίνοντας συγκεκριμένα θέματα προς βελτίωση.
       
      Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του έργου ENERQI, η γνώμη των επιβατών για τη δημόσια συγκοινωνία κρίνεται ως ικανοποιητική, ενώ η σχέση «ποιότητας-κόστους» αποτελεί για αυτούς το πιο σημαντικό κριτήριο. Ακολουθούν η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συχνότητα των δρομολογίων.
       
      Οι εθελοντές επιβάτες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν μετρό ή τραμ παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ, ότι σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών δεν είχαν επαρκή πληροφόρηση, ενώ ανέφεραν ζημιές και έλλειψη υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές.
       
      Στις μελλοντικές ενέργειες βελτίωσης περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση), η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων, η λειτουργία πινάκων τηλεματικής, η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και σχέδιο για επέκταση του τραμ, ενώ εκτιμώνται επιπλέον αλλαγές σε διαδρομές και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
       
      Το Ευρωπαϊκό Έργο ENERQI αποτέλεσε ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για τη βελτίωση των υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Λειτούργησε ως ένα αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας, μέσω του οποίου ο επιβάτης εξέφραζε σε πραγματικό χρόνο την άποψή του για τις γραμμές συγκοινωνίας που χρησιμοποιούσε, ενώ ο ΟΑΣΑ ελάμβανε έγκαιρα την πληροφορία αυτή, με αποτέλεσμα να μπορεί να την επεξεργαστεί εγκαίρως και να δράσει αναλόγως.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/sugkoinonies/item/24593-%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B1-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82
    7. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Eχθές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ περί δημοσίων συμβάσεων στον κατασκευαστικό τομέα.
       
      Η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει ένα σύστημα υποχρεωτικής εγγραφής σε μητρώο όλων των εγκεκριμένων εγχώριων τεχνικών εταιρειών, τις οποίες ταξινομεί σε κατηγορίες· κάθε κατηγορία αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα κατώτατα και ανώτατα όρια προϋπολογισμού.
       
      Όταν πρόκειται για δημόσιους διαγωνισμούς, οι αναθέτουσες αρχές έχουν τη δυνατότητα να δέχονται μόνο τις εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες σε ορισμένες από αυτές τις κατηγορίες, ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προβλέπεται για την προτεινόμενη σύμβαση. Με τον τρόπο αυτό, η ελληνική νομοθεσία έχει θεσπίσει ένα σύστημα το οποίο καθορίζει εκ των προτέρων ποιες εργοληπτικές επιχειρήσεις μπορούν να συμμετάσχουν σε κάθε δημόσιο διαγωνισμό.
       
      Αυτό το σύστημα υποχρεωτικής εγγραφής έχει ως αποτέλεσμα να αποκλείονται από τη διαδικασία υποβολής προσφορών εταιρείες που έχουν την οικονομική, δημοσιονομική, επαγγελματική και τεχνική επάρκεια ώστε να εκτελέσουν μια σύμβαση, για τον μόνο λόγο ότι η χρηματοοικονομική τους επάρκεια είναι διαφορετική –συνήθως μεγαλύτερη– από τη συγκεκριμένη κατηγορία προϋπολογισμού που επιτρέπεται για τη διαδικασία.
       
      Κατά συνέπεια, οι εθνικές διατάξεις περιορίζουν τις δυνατότητες που παρέχει η αγορά στις επιχειρήσεις και παρεμποδίζουν τον ανταγωνισμό μεταξύ οικονομικών φορέων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό το περιοριστικό νομικό καθεστώς παραβιάζει την οδηγία 2004/18/ΕΚ και τις θεμελιώδεις αρχές για ίση μεταχείριση και απαγόρευση των διακρίσεων στις οποίες στηρίζονται οι κανόνες της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις.
       
      Ιστορικό
      Τον Νοέμβριο του 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απηύθυνε αιτιολογημένη γνώμη (το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας επί παραβάσει) στην Ελλάδα (MEMO/13/1005), με την οποία ζητούσε από τις ελληνικές αρχές να τροποποιήσουν την εθνική νομοθεσία η οποία εμποδίζει την πρόσβαση οικονομικών φορέων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στις αγορές δημόσιων συμβάσεων. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα αναγκαία νομοθετικά μέτρα και οι περιοριστικές εθνικές διατάξεις εξακολουθούν να εφαρμόζονται. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/25865-%CE%B7-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%8C%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BD
    8. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τον γόρδιο δεσμό των οικοδομικών συνεταιρισμών (Ο.Σ.) όλης της ελληνικής επικράτειας, που για χρόνια αποτελούσε το μεγάλο ταμπού της πολιτικής εξουσίας, επιλύει το υπουργείο Περιβάλλοντος διαμορφώνοντας ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, που φιλοδοξεί να βγάλει από την πολυετή απραξία και την απαξίωση χιλιάδες στρέμματα γης, τα οποία η αλλαγή της νομοθεσίας βρήκε αγκαλιά με δάση και δασικές εκτάσεις. Η υπόθεση μυρίζει μπαρούτι από καιρό αφού πολλοί εξ αυτών κατέφυγαν στα αρμόδια ευρωπαϊκά δικαστήρια, με κάποιους να δικαιώνονται διεκδικώντας αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο για τη δέσμευση περιουσιακών τους στοιχείων. Γι’ αυτό στην κυβέρνηση και στο ΥΠΕΚΑ έγινε συντονισμένη προσπάθεια να καταγραφεί και να αξιολογηθεί με στοιχεία το μέγεθος του προβλήματος από μηδενική βάση, να βρεθούν λύσεις και να υπάρξει διέξοδος.
       
      Το σχέδιο που εκπονείται από το ΥΠΕΚΑ εντατικά την τελευταία διετία και πρόκειται να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Ταγαρά θα αποτελέσει τον νέο χάρτη πολεοδόμησης για περίπου 550 οικοδομικούς συνεταιρισμούς, προβλέποντας για όσους έχουν ανυπέρβλητα δασικά προβλήματα τη μετακόμισή τους σε νέες νομικά και πολεοδομικά «καθαρές» περιοχές, τις οποίες θα επιλέξει το Ελληνικό Δημόσιο, δίνοντας ταυτόχρονα κίνητρα αναβίωσης εγκαταλειμμένων οικισμών. Πόσοι από τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς θα παραμείνουν στη θέση τους είναι μάλλον πρόωρο να πούμε (μόνο στην Αττική οι μισοί από τους 220 είναι αντιμέτωποι με δασικά προβλήματα), ωστόσο είναι σαφές ότι η πλειονότητα θα πάρει τον δρόμο της ανταλλαγής, η οποία θα πραγματοποιηθεί με τον καθορισμό ζωνών συγκέντρωσης δικαιωμάτων κατά τα πρότυπα της Τράπεζας Γης και της ιδιωτικής πολεοδόμησης. Σε πιο πλεονεκτική θέση βρίσκονται όσοι οικοδομικοί συνεταιρισμοί κατέχουν δάση και δασικές εκτάσεις πριν από την έναρξη της ισχύος του Συντάγματος, ή βρίσκονται σε περιοχές που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας με εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο πριν από το 1975.
       
      Αυτή η κατηγορία εντάσσεται αυτομάτως σε καθεστώς ιδιωτικής πολεοδόμησης, εισφέροντας το 50% της έκτασης στο Ελληνικό Δημόσιο, είτε ενιαία είτε διαιρεμένη σε κομμάτια επιφάνειας τουλάχιστον δέκα στρεμμάτων η καθεμία. Οπως ορίζει το σχέδιο, η έκταση που θα δομηθεί δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνόλου της ρυθμιζόμενης επιφάνειας. Πιο σύνθετη αναμένεται η περίπτωση της ανταλλαγής, καθώς δεν είναι σαφές με τι είδους εκτάσεις και τι διαδικασίες θα διατεθούν από το κράτος τα νέα οικόπεδα για να επιλύσουν τα οικιστικά προβλήματα των οικοδομικών συνεταιρισμών.
       
      «Γίνεται ένα πρώτο βήμα»
       
      «Είναι σημαντικό να γίνει ένα πρώτο βήμα ώστε όσοι αγόρασαν γη με νόμιμο τρόπο και στη συνέχεια η νομοθεσία άλλαξε να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους», δηλώνει η κυρία Γεωργία Ρωμαίου, νομικός και πρόεδρος οικοδομικού συνεταιρισμού στον Νομό Κορινθίας. Οπως σημειώνει, η οργάνωση των συνεταιρισμών σε Επιτροπή Πρωτοβουλίας Συλλογικής Δράσης και η ενημέρωση που έχει γίνει από το 2012 συστηματικά στα κόμματα έχουν αποδώσει καρπούς αφού ακόμη και η Κουμουνδούρου φαίνεται να αναγνωρίζει ότι δεν μπορεί να σέρνονται αντίστοιχα κοινωνικά θέματα για πολλά χρόνια. «Το σχέδιο νόμου δεν είναι τέλειο. Χρειάζεται να διευκρινιστούν και να επιλυθούν ζητήματα που ανακύπτουν ώστε να προχωρήσουν οι ανταλλαγές. Ωστόσο έχει μπει ένα λιθαράκι και αυτό είναι το σημαντικότερο», καταλήγει η κυρία Ρωμαίου. Διαφορετική είναι η άποψη που διατυπώνει ο συνταγματολόγος κ. Απόστολος Παπακωνσταντίνου. «Θεωρώ ότι το σχέδιο νόμου είναι ανεπαρκές. Οι ρυθμίσεις για την πολεοδόμηση εκτάσεων Ο.Σ. αφορούν τελικώς ελάχιστους Ο.Σ. Φωτογραφίζουν ως εκ τούτου συγκεκριμένες, αριθμητικά ελάχιστες περιπτώσεις. Το μοναδικό ουσιαστικό ζήτημα που ρυθμίζεται είναι η δυνατότητα ανταλλαγής δεσμευμένων εκτάσεων Ο.Σ. με άλλες μη δεσμευμένες». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το βασικό πρόβλημα των Ο.Σ. δεν επιλύεται. Το κράτος έχει παραβιάσει τις διατάξεις του Συντάγματος και της ΕΣΔΑ για την προστασία της ιδιοκτησίας και τη θεμελίωση περιουσιακού δικαιώματος προσδοκίας, εγκρίνοντας τη σύσταση των Ο.Σ. και τη δυνατότητα δόμησης εκτάσεων που εκ των υστέρων θεωρεί δεσμευμένες (δασικές ή αναδασωτέες). «Από την άποψη αυτή οι Ο.Σ. θα συνεχίσουν τις προσφυγές τους στα εθνικά δικαστήρια και στο ΕΔΑΔ, αφού οι ανταλλαγές δεν επιλύουν το πρόβλημα, πλην ελάχιστων περιπτώσεων όπου οι εκτάσεις υποδοχής θα είναι αντίστοιχης αξίας με εκείνες που είχαν αρχικώς επιλεγεί...».
       
      Πώς θα γίνει η πολεοδόμηση
       
      Δικαίωμα στην ανταλλαγή οικοπέδων έχουν όσοι οικοδομικοί συνεταιρισμοί είναι ιδιοκτήτες δασών και δασικών εκτάσεων ή εκτάσεων στις οποίες απαγορεύεται η δόμηση. Επιπλέον όσοι διέπονται από ειδικό καθεστώς προστασίας (δάση ή κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι ή αποτελούν τμήμα γης υψηλής παραγωγικότητας και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο). Τις περιοχές μετεγκατάστασης των οικοδομικών συνεταιρισμών μέσω του θεσμού της Τράπεζας Γης θα καθορίσουν τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ανάπτυξης που θα εκπονεί το κράτος, με στόχο την αναζωογόνηση μικρών και εγκαταλειμμένων οικισμών κάτω των 150 κατοίκων. Εξαιρούνται από τον κανόνα πυκνοδομημένες περιοχές όπως οι Αττική, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Πάτρα, Βόλος και Ηράκλειο. Για την ανταλλαγή λαμβάνεται υπόψη η τιμή ζώνης της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητο της ανταλλαγής, καθώς και η τιμή ζώνης της έκτασης που ανταλλάσσεται. Εάν δεν είναι καθορισμένη, υπολογίζεται η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική δημοτική κοινότητα ή αντίστοιχα στην περιφερειακή ενότητα. Σε περίπτωση ανταλλαγής με ιδιωτική έκταση που έχει πολεοδομική μελέτη, η αποδιδόμενη έκταση μειώνεται κατά 50%.
       
      Η έκταση που αποδίδεται οφείλει να βρίσκεται στην ίδια ή σε όμορη περιφέρεια με το ακίνητο ανταλλαγής, με εξαίρεση συνεταιρισμούς της Αττικής που θα μπορούν να ανταλλάσσουν εκτάσεις με όλη την επικράτεια. Δικαίωμα υπάρχει και για «κατά παραγγελία» ζώνες συγκέντρωσης δόμησης από συνεταιρισμούς που επιθυμούν συγκεκριμένες περιοχές. Τα αιτήματα αυτά θα ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα και με βάση εννέα κριτήρια που θέτει το Δημόσιο - εκτάσεις με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, με άκυρα ρυμοτομικά σχέδια, με προωθημένες πολεοδομικές μελέτες, οικιστική καταλληλότητα κ.ά. Στην κατηγορία των ανταλλαγών με την ανάλογη διεκπεραίωση από την Πολιτεία των αναγκαίων εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων μπαίνουν επίσης εκτάσεις επιφάνειας μεγαλύτερης των 300 στρεμμάτων όπου δεν έχουν συντελεστεί πράξεις χαρακτηρισμού, δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις, αλλά και ακίνητα ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, των ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ μεγαλύτερες των 300 στρεμμάτων. Συνολικά, η προς πολεοδόμηση έκταση πρέπει να έχει ελάχιστη επιφάνεια 50 στρέμματα, με το 50% να είναι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι.
       
      Εντός έτους αποδοχή, αλλιώς το οικόπεδο πάει σε άλλον
       
      Με βάση τη ρύθμιση, ο κύριος της προτεινόμενης προς ανταλλαγή έκτασης υποβάλλει αίτηση στη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ με αντικείμενο την ανταλλαγή της ιδιοκτησίας του με ακίνητο ιδιοκτησίας του Δημοσίου. Η αίτηση συνοδεύεται από έκθεση τίτλων με πλήρη περιγραφή του ακινήτου, το ιστορικό της νομικής του κατάστασης, όσων έχουν δικαίωμα κυριότητας ή άλλα εμπράγματα δικαιώματα σε αυτό κ.ά.
       
      Το νομοσχέδιο προβλέπει σφιχτά χρονοδιαγράμματα καθώς εντός τριών μηνών από την υποβολή της αίτησης το ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να ενημερώνει περί της αποδοχής ή της απόρριψης της αίτησης. Το προτεινόμενο ακίνητο ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου οφείλει να είναι ελεύθερο βαρών, διεκδικήσεων και τυχόν άλλων περιορισμών αρχαιολογικής, περιβαλλοντικής, δασικής ή άλλης σχετικής νομοθεσίας. Ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 60 ημερών να αποδεχτεί εγγράφως την ανταλλαγή της εκτάσεώς του με το προτεινόμενο ακίνητο και εντός ενός έτους από τη χορήγηση του νέου τίτλου την υποβολή πολεοδομικής μελέτης. Απρακτη παρέλευση των συγκεκριμένων προθεσμιών συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος ανταλλαγής και χορήγηση αυτής σε άλλο ενδιαφερόμενο.
       
      Η ανταλλαγή εγκρίνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Η διαδικασία της ανταλλαγής ολοκληρώνεται με τη μεταγραφή της οικείας σύμβασης στα αρμόδια υποθηκοφυλακεία ή την καταχώριση αυτής στα κτηματολογικά βιβλία του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου.
       
      Πηγή: Oικοδομικοί συνεταιρισμοί: Μετακομίζουν για να χτίσουν σε εγκαταλειμμένους οικισμούς | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/58148/oikodomikoi-synetairismoi-metakomizoyn-gia-na-htisoyn-se-egkataleimmenoys-oikismoys#ixzz36xu0TWJQ
    9. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η προγραμματική σύμβαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου, για την κατασκευή της μαρίνας στο λιμάνι Ναυπλίου με ΣΔΙΤ.
       
      Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης με δηλώσεις του τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που εγκρίνεται προγραμματική σύμβαση Περιφέρειας για κατασκευή μαρίνας με ΣΔΙΤ» και ανέφερε ότι πολύ σύντομα θα γίνει ο διεθνής διαγωνισμός για τη δημοπράτηση του έργου, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ευόδωση των πρωτοβουλιών της Περιφέρειας για τη δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, που θα βελτιώσουν το επίπεδο των υποδομών ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος, ιδίως σε ένα εμβληματικό προορισμό όπως το Ναύπλιο.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Prasino_fos_gia_kataskeui_marinas_sto_Nauplio_me_SDIT/#.U7wAoPl_sg0
    10. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ο διακοσμημένος με τοιχογραφία καμαροσκεπής τάφος του 4ου αι. π. Χ., που βρέθηκε στον σταθμό «Συντριβάνι», στο πλαίσιο των εργασιών για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα αποσπαστεί ολόκληρος. Το αν θα μεταφερθεί εντός σταθμού αυτό είναι ζήτημα σχετικής μελέτης του Μετρό. Σ' αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν -κατά πλειοψηφία- τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου στη προχτεσινή συνεδρίασή τους.
       
      Η άλλη άποψη ήταν να αποσπαστεί μόνο η παράσταση, που απεικονίζει γραμμικά σχέδια και πτηνά, και να μεταφερθεί εντός πλαισίου στον σταθμό του Μετρό καθώς, όπως ειπώθηκε, πρόκειται για μια πιο εύκολη και οικονομική λύση. Εξάλλου, όπως τόνισε η γγ του ΥΠΠΟΑ, Λίνα Μενδώνη, «το κόστος των αρχαιολογικών έργων του Μετρό έχει ανέβει στα 215 εκατ. ευρώ».
       
      Τελικά, σχεδόν οριακά (7 έναντι 5 ψήφων) επικράτησε η πρόταση της ΙΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, που έκανε λόγο για απόσπαση του τάφου μετά από στερέωση της τοιχογραφίας, η οποία έχει αποκολληθεί τμηματικά, ενώ η μεταφορά του εντός σταθμού είναι θέμα που πρέπει να μελετηθεί από το Μετρό.
       
      Σημειώνεται ότι στο β΄ αρχαιολογικό στρώμα της βόρειας εισόδου του σταθμού «Σιντριβάνι» αποκαλύφθηκαν 83 τάφοι από το Ανατολικό Νεκροταφείο της αρχαίας πόλης.
       
      Οι τάφοι, που ανήκουν σε διάφορους τύπους (κιβωτιόσχημοι, λακκοειδείς, εκχυτρισμοί), χρονολογούνται στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή, ενώ περίπου στους μισούς δεν βρέθηκαν κτερίσματα. Εκτός από τον καμαροσκεπή με την παράσταση, οι υπόλοιποι τάφοι θα διαλυθούν.
       
      Τέλος, τα μέλη του ΚΑΣ ασχολήθηκαν και με τα αρχαία κατάλοιπα που βρέθηκαν κατά τις εργασίες διάνοιξης του βορειοδυτικού φρεατίου στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό» του Μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      Πρόκειται για τρεις τάφους, που ανήκαν στο δυτικό νεκροταφείο της πόλης και οι οποίοι χρονολογούνται μεταξύ 2ου και 3ου αι. μ. Χ. Σύμφωνα με το Συμβούλιο, οι τάφοι δεν θα διατηρηθούν.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/25732-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-215%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.