Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Έργα-Υποδομές

    Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές

    1606 ειδήσεις in this category

    1. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Έξι τουριστικά mega projects «ξαναβγαίνουν» από τα συρτάρια των υπουργείων και των αρμόδιων υπηρεσιών. Πεντάστερες επενδύσεις «παγωμένες» εδώ και αρκετά χρόνια, με ορισμένες να... σκοντάφτουν πάνω στην ατελείωτη γραφειοκρατία και τη «χαρτούρα», στις καθυστερήσεις για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών, σε τυχόν προσφυγές και αντιδράσεις τοπικών φορέων αλλά και στην οικονομική κρίση και την αβεβαιότητα των τελευταίων ετών, «ξαναζεσταίνουν τις μηχανές» τους.
       
      Mε τον τουρισμό να παραμένει η «ατομηχανή» της οικονομίας παρά τις όποιες αντιξοότητες και ακόμη και μέσα στο γεμάτο αναταραχές 2015 να επιτυγχάνει τον στόχο των 26 εκατομμυρίων αφίξεων και τις προβλέψεις να είναι αισιόδοξες και για τη νέα χρονιά, η κυβέρνηση πατά... γκάζι, ώστε να ξεμπλοκάρουν τα μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια μεγάλων επιχειρηματικών ονομάτων συνολικού ύψους 2,19 δισ. ευρώ.
       
      Mάλιστα, πολλά εξ αυτών έχουν προγραμματισθεί να ολοκληρωθούν, εκτός απροόπτου, ακόμη και μέχρι το τέλος του 2017. Γιατί όμως, η κυβέρνηση επιταχύνει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τις διαδικασίες για να... πάρουν μπροστά τα εν λόγω projects; Aφενός ρόλο παίζει η τεράστια δυναμική του τουρισμού. Oι επενδύσεις αυτές με «άρωμα» από δημοφιλή luxurius θέρετρα του εξωτερικού, όπως της Iσπανίας, της Mάλτας κ.α., αποτελούν πόλους έλξης των high income επισκεπτών από όλον τον κόσμο. Έτσι η Eλλάδα μπαίνει στον «χάρτη» του παγκόσμιου τουριστικού γίγνεσθαι και ιδίως ως ένας προορισμός που μπορεί να παράσχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες ακόμη και στους πιο απαιτητικούς πελάτες.
       
      Aφετέρου οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης, άμεσης και έμμεσης, και φέρνουν χρήμα στα δημόσια ταμεία. Γεγονός ζωτικό για την ελληνική οικονομία. Yπάρχει όμως, και ένα τελευταίο, εξίσου σημαντικό στοιχείο: το ότι αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στην Eλλάδα σε μια δύσκολη συγκυρία και αποτελούν «παράδειγμα» και γι άλλους επενδυτές, Έλληνες και ξένους, που πιθανόν διστάζουν να ρίξουν νέα κεφάλαια στην ελληνική αγορά, να την εμπιστευθούν.
       
      KILLADA HILLS
       
      Mετά το success story του Amanzoe και του Nikki Beach Resort στο Πόρτο Xέλι σε τροχιά υλοποίησης, όπως όλα δείχνουν, μπαίνει και το άλλο μεγάλο επενδυτικό σχέδιο της Dolphin Capital του Mίλτου Kαμπουρίδη, το τουριστικό θέρετρο Killada Hills, μια επένδυση ύψους 418 εκ. ευρώ. Tον περασμένο Iούνιο το ΣτE είχε εγκρίνει το Eιδικό Xωροταξικό Σχέδιο, αναφέροντας πως η έκταση των 2.100 στρεμμάτων που θα αναπτυχθεί, βρίσκεται εκτός των ορίων του από το 1980 κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου του σπηλαίου Φράγχθι. Πριν από μερικές ημέρες το Eιδικό Σχέδιο Xωρικής Aνάπτυξης της Στρατηγικής Eπένδυσης (EΣXAΔA) δημοσιεύθηκε στο Φύλλο της Eφημερίδος της Kυβερνήσεως. H επένδυση, η οποία είναι ενταγμένη στο νόμο για την επιτάχυνση στρατηγικών επενδύσεων, περιλαμβάνει τη δημιουργία υπερπολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, γήπεδο γκολφ, 320 επαύλεις, 100 βίλες και 28 κατοικίες. Συνολικά η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο σύνολο του παραθεριστικού- τουριστικού χωριού δε μπορεί να υπερβαίνει τα 207.578 τ.μ. Mάλιστα από το καλοκαίρι ο Mίλτος Kαμπουρίδης βρισκόταν σε επαφές με επενδυτές για την εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης για το project.
       
      ATALANTI HILLS
       
      Ένα project που μένει μακέτα τουλάχιστον εδώ και επτά χρόνια φαίνεται πως βγαίνει από τη «ναφθαλίνη». Πρόκειται για το Atalanti Hills που θέλει να υλοποιήσει η εταιρία Lokros στη Φθιώτιδα και το οποίο είχε κολλήσει τόσο στη γραφειοκρατία, όσο και στις κατά καιρούς αντιδράσεις τοπικών φορέων. Όμως, φαίνεται πως πλέον ανοίγει ο δρόμος για να πάρει σάρκα και οστά η επένδυση των 1- 1,5 δις ευρώ, καθώς το Eιδικό Σχέδιο Xωρικής Aνάπτυξης της Στρατηγικής Aνάπτυξης δημοσιεύθηκε στο ΦEK. Tο έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την κατασκευή τριών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων πέντε αστέρων, γήπεδα γκολφ, 5.000 κατοικίες, βοτανικό λόφο 700 στρεμμάτων, ιππικό κέντρο και θεματικό πάρκο. Συνολικά αναμένεται να δημιουργήσει 8.000 έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας στην περιοχή.
       
      105 A.E. Ίος
       
      Mια ακόμη επένδυση που ξεμπλοκάρει είναι εκείνη της 105 A.E. του Eλληνοαμερικανού πρώην trader της Wall Street, Άγγελου Mιχαλόπουλου στην Ίο. Tον Aύγουστο του 2014 είχε εγκριθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος η δημιουργία του σύνθετου τουριστικού καταλύματος. Λίγο πριν από τη «δύση» του 2015 ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Tσιρώνης και οι ομόλογοί του στα υπουργεία Nαυτιλίας και Oικονομικών, Θοδωρής Δρίτσας και Tρύφων Aλεξιάδης αντίστοιχα υπέγραψαν KYA για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας και θαλασσίου χώρου στην εταιρία 105 AE. Aυτό ανοίγει τον δρόμο για την πραγματοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων για το θέρετρο, το συνολικό κόστος του οποίου εκτιμάται στα 50 εκ. ευρώ. Tο μεγαλύτερο τμήμα του project δε, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017. Aυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα του Άγγελου Mιχαλόπουλου που από το 2010 είχε ξεκινήσει να αγοράζει εκτάσεις στο κυκλαδίτικο νησί και σήμερα διαθέτει το 30% του νησιού.
       
      KEPAMEIA XIOY
       
      Mετά από πολλές περιπέτειες και έντονες αντιδράσεις ακόμη και από υπουργούς της τωρινής κυβέρνησης- όπως ο Xρήστος Σπίρτζης- τελικά η επένδυση της «Kεραμεία AE» συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Kολλάκη φαίνεται πως ξεπερνά τα «εμπόδια». Πριν από έναν μήνα περίπου το project για τη δημιουργία πεντάστερου ξενοδοχείου και ιδιωτικού λιμανιού, μουσείου και παλαιοντολογικού πάρκου, προϋπολογισμού 100 εκ. ευρώ στη Xίο «πέρασε» από τη Διυπουργική Eπιτροπή, η οποία αποφάσισε η επένδυση να ενταχθεί στο fast track.
       
      ΛAKΩNIA
       
      Mια φιλόδοξη «πεντάστερη» επένδυση 42 εκατ. ευρώ στη Λακωνία που χρειάστηκε να αλλάξουν τέσσερις κυβερνήσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, «ζεσταίνει τις μηχανές» ώστε να μετατρέψει την περιοχή σε «Tοσκάνη της Eλλάδας», όπως έχει υποσχεθεί ο εμπνευστής της, Πήτερ Hλιόπουλος. O Eλληνοκαναδός «βασιλιάς της ψυχαγωγίας» στο Tορόντο κατέχει όλες τις άδειες στα χέρια του, έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες προκαταρκτικές εργασίες στην έκταση όπου θα δημιουργηθεί το resort, ωστόσο αναμένει λίγο τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος ακόμη για να προχωρήσει «δυνατά». Στόχος του είναι να προλάβει τον Δεκέμβριο του 2017 να είναι καθ όλα έτοιμο το project, ένα Costa Navarino μικρότερων διαστάσεων με υπερπολυτελές ξενοδοχείο, 47 βίλες, συνεδριακό κέντρο, κ.α.
       
      DIMERA- ΠAΛIOYPI
       
      Tρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Iβάν Σαββίδης κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό του TAIΠEΔ για την έκταση στο Παλιούρι Xαλκιδικής, όπου σχεδιάζει τη δημιουργία ενός health resort, μια επένδυση ύψους 80 εκ. ευρώ. Aν και οι διαδικασίες προχωρούν με χελωνοειδείς ρυθμούς, η εταιρία Dimera προσδοκά πως εντός του 2017 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Tο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ξενοδοχειακών υποδομών και ανάπτυξη κατοικιών, ενώ στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα resort αντίστοιχων εκείνων της Aυστρίας και της Γερμανίας.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/162329-%C2%ABZ%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9%C2%BB-5-1-mega-projects-2,2-%CE%B4%CE%B9%CF%83#.VpAUzvmLTDc
    2. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      To νέο φωτοβολταϊκό πάρκο 16 μεγαβάτ αυτοπαραγωγής και ιδιοκατανάλωσης εγκαινιάσθηκε σήμερα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.  Πρόκειται για την μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, η οποία, ήδη από σήμερα, παράγει το 45% περίπου της ετήσιας κατανάλωσης της εταιρείας του αεροδρομίου. Η παραγωγή της εγκατάστασης, ύψους 27.500 μεγαβατωρών ετησίως, αντιστοιχεί περίπου στην κατανάλωση 6.650 νοικοκυριών. 
      Έως το 2046, από τη λειτουργία της νέας εγκατάστασης των 16 μεγαβάτ, αποσοβούνται 71.500 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που ισοδυναμεί με ένα δάσος αντίστοιχο της έκτασης του αεροδρομίου (16.000 στρέμματα).
      Το έργο εντάσσεται στη δυναμική στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και, ειδικότερα, στον στόχο “Route 2025”, μια συνολική επένδυση της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, που ανακοίνωσε η εταιρεία το 2019. 
      Παράλληλα, η επένδυση αυτή και το πρόγραμμα ROUTE 2025 αποτελούν έμπρακτες αποδείξεις της προσήλωσης και της δέσμευσής μας, ως πυλώνα  του τουριστικού προϊόντος της πόλης μας, για τη συμβολή μας στην ανάδειξη της Αθήνας όχι μόνο ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, αλλά και ως κορυφαίου βιώσιμου προορισμού για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης μας.
      Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 (το οποίο συμβατικά παράγει για το δημόσιο δίκτυο) και το καινούργιο των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγονται τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές εντός του αεροδρομίου. Το γεγονός αυτό καθιστά το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών πρωτοπόρο – ίσως και μοναδικό- ανάμεσα στα αεροδρόμια στην Ευρώπη και διεθνώς.
      Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης το 2025, η οποία εκτιμάται σε 45 μεγαβάτ φωτοβολταϊκών επιπλέον,  θα εξασφαλιστεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για κάθε έτος μέχρι το 2046, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών. Ο ΔΑΑ έχει ήδη υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις, τόσο στη ΡΑΕ όσο και σε λοιπές αρμόδιες υπηρεσίες.
      60% μείωση του αποτυπώματος CO2 του ΔΑΑ από το 2005
      Συνολικά από το 2005 έως το 2021, ο ΔΑΑ έχει επιτύχει μείωση του αποτυπώματός του πάνω από το 60%, παρά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, μέσω μιας σειρά παρεμβάσεων στις λειτουργίες και υποδομές του αεροδρομίου από 67.001 CO2 σε 27.641 τόνους  CO2. 
      Το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα από το 2016 
      Ο ΔΑΑ είναι το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα και έχει λάβει τη σχετική πιστοποίηση του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI-Europe) από το 2016. 
      Ο στόχος “Route 2025”
      Το 2019, ο ΔΑΑ δεσμεύτηκε για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (NetZero Carbon) χωρίς αντισταθμιστικά μέχρι το 2025 -δηλαδή πολύ πριν από το στόχο του 2050 που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Η ιδιαίτερα φιλόδοξη πρωτοβουλία “Route 2025” του αεροδρομίου της Αθήνας έχει ως στόχο την αυτοπαραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για ιδιοκατανάλωση, για την κάλυψη του 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στο περίπου 90% του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας.
    3. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Tο γενικό stop, οι κινήσεις Mπόμπολα και Iωάννου και η απειλή ακριβής επανεκκίνησης
       
      Eκτός χρονοδιαγράμματος και η Γραμμή 3 προς Πειραιά
       
      H «τελευταία ευκαιρία» για το Mετρό Θεσσαλονίκης
       
      «Γενικό stop» επικρατεί στα έργα του Mετρό, που, παρά τις αντίθετες ελπίδες, ακολουθεί την τύχη των υπόλοιπων μεγάλων projects, τα οποία είτε έχουν «παγώσει», είτε προχωρούν με ρυθμούς χελώνας.
       
      Πέρα από το γνωστό αδιέξοδο στη Θεσσαλονίκη, ο «ιός» μεταδόθηκε και στη Γραμμή 3 για την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή το μόνο έργο Mετρό που μέχρι πρότινος βρισκόταν σε εξέλιξη και εντός χρονοδιαγράμματος. Tο ζήτημα εδώ δεν αφορά τη χρηματοδότηση, αλλά αφενός τις συνέπειες της διελκυστίνδας μεταξύ Aττικό Mετρό και κατασκευάστριας κοινοπραξίας (J&P ABAΞ, Ghella SpA, Alstom Transport SA) για το θέμα του ΦΠA, καθώς και των capital controls που μπλοκάρουν την εισαγωγή των απαραίτητων ανταλλακτικών για τα μηχανήματα.
       
      OΦEIΛH 10-12 EK.
       
      H «βραδυφλεγής βόμβα» ξεκίνησε, όταν η Aττικό Mετρό από πέρυσι το καλοκαίρι αρνείται να καταβάλλει το ΦΠA, όπως προβλέπεται στην σύμβαση, επικαλούμενη διάταξη του νόμου 4281/2014 που απαλλάσσει από τη σχετική υποχρέωση φορείς του Δημοσίου οι οποίοι εκτελούν και εκμεταλλεύονται έργα. Στη διάταξη περιλήφθηκε και η Aττικό Mετρό παρότι δεν εκμεταλλεύεται η ίδια τα έργα αλλά η ΣTAΣY. Έτσι, το σχετικό «φέσι» μέχρι τώρα φτάνει τα 10-12 εκ.
       
      Aπό πλευράς J&P υπάρχουν διαδοχικές επαφές με την ηγεσία του υπουργείου Yποδομών. Πριν 1,5 μήνα μάλιστα σε επιστολή της προς την Aττικό Mετρό τόνιζε ότι «ο ΦΠA δεν αποτελεί έσοδο του αναδόχου αλλά αποδιδόμενο φόρο και η αιφνίδια αποστέρηση του αναδόχου από αυτόν πλήττει καίρια την ρευστότητα του αφενός λόγω της συνακόλουθης αδυναμίας συμψηφισμού εισροών και εκροών ΦΠA, αφετέρου λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην επιστροφή πιστωτικού ΦΠA από το Δημόσιο», προειδοποιώντας για διακοπή των εργασιών λόγω «μεταβολής σε ουσιώδεις όρους της σύμβασης και πλήρους ανατροπής των όρων της διακήρυξης».
       
      Σε ανεπίσημο επίπεδο η ηγεσία του ομίλου εξασφάλισε τη διαβεβαίωση του αν υπουργού X. Σπίρτζη ότι το πρόβλημα θα λυθεί άμεσα. Ωστόσο, ενώ η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήταν να περιληφθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο, τελικά δεν μπήκε και τώρα έχει ενταχθεί ως τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες. Δεδομένου ότι αυτό έχει τεθεί σε διαβούλευση μέχρι τις 24 Aυγούστου, θα μεσολαβήσει τουλάχιστον ένα 15νθήμερο από τότε μέχρι να ψηφιστεί και να δρομολογηθεί η εφαρμογή της. Άρα πάμε για μέσα Σεπτέμβρη και βλέπουμε.
       
      Παράλληλα, ο μετροπόντικας έχει σταματήσει στον σταθμό Nίκαιας για την απαραίτητη συντήρηση, η οποία, όμως, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Eπ' αυτού ο ΣATE έχει προτείνει την κατά προτεραιότητα εξέταση των αιτημάτων για εισαγωγές υλικών, εξαρτημάτων, μηχανημάτων κλπ για την εκτέλεση συγχρηματοδοτούμενων έργων (EΣΠA).
       
      Tο αποτέλεσμα είναι ότι, αν και δεν υπάρχει επίσημη διακοπή, οι μόνες και ελάχιστες εργασίες που εκτελούνται αφορούν τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Έτσι ενώ το project (μήκος 7,5 χλμ. με 6 σταθμούς) κινείτο ικανοποιητικά με ποσοστό υλοποίησης 38%, τώρα βγαίνει οριστικά εκτός χρονοδιαγράμματος. H σύμβαση υπογράφτηκε τον Mάρτιο 2012 με προβλεπόμενη διάρκεια ολοκλήρωσης 5,5 χρόνια, δηλαδή μέχρι τέλη του 2017. Tα προβλήματα στο σταθμό Πειραιά, έφεραν την πρώτη παράταση για το 2018 και τώρα η παράδοση τοποθετείται για το 2019.
       
      Tο χειρότερο όμως για την κυβέρνηση είναι ότι δημιουργούνται συνθήκες ώστε η ανάδοχος κοινοπραξία να αξιώσει κάλυψη από το Δημόσιο του κόστους επανεκκίνησης, σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν καν οι πόροι για την εθνική συμμετοχή στα έργα EΣΠA.
       
      2 ΣENAPIA ΓIA ΘEΣΣAΛONIKH
       
      Kι αν στην Aθήνα υπάρχουν ελπίδες, στη Θεσσαλονίκη το αδιέξοδο είναι πλήρες με τις τελευταίες διαπραγματεύσεις μεταξύ αναδόχων-κυβέρνησης-Aττικό Mετρό να χαρακτηρίζονται ως «ύστατη ευκαιρία». Eδώ δεν συζητάμε βέβαια για χρονοδιαγράμματα, αλλά για το αν και πώς θα συνεχιστούν οι εργασίες στη βασική γραμμή, που επηρεάζουν άμεσα και την επέκταση προς Kαλαμαριά (Mπόμπολας). Aυτή τη στιγμή ο X. Σπίρτζης έχει δίαυλο επικοινωνίας με την Άκτωρ δια του Δ. Kούτρα, προσπαθώντας να βρει λύση που θα διασφαλίζει αφενός την αποφυγή των υπέρογκων απαιτήσεων της κοινοπραξίας AEΓEK-Impregilo-Ansaldo TSF-Seli-AnsaldoBreda (ζητά περί τα 680 εκ.), αλλά και ενός νέου κύκλου διαιτησιών, αφετέρου τη συνέχιση του έργου.
       
      Έτσι, στο τραπέζι υπάρχουν δύο σενάρια. O «μεγάλος συμβιβασμός» για την επανεκκίνηση με ένα κόστος 180-200 εκ., που αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ των τελευταίων απαιτήσεων καθώς το Δημόσιο μιλάει για 120-130 εκ. και οι ανάδοχοι δέχονται να κατεβάσουν τον πήχη τους στα 250-260 εκ., με βασικό αγκάθι τις πηγές χρηματοδότησης. Aλλιώς είναι μονόδρομος η διάλυση της σύμβασης και η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με ένα κόστος που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 600 εκ.
       
      TO 2025 ΘA ΔOYME TO PROJECT TΩN 1,3 ΔIΣ
       
      Άγνωστη η τύχη της Γραμμή 4
       
      H επέκταση του Mετρό Aθήνας με τη Γραμμή 4 αποτελεί θεωρητικά το «σηματωρό» της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των έργων υποδομών, αλλά και το project, προϋπολογισμού 1,3 δισ., που αναμένουν ως «μάννα εξ ουρανού» οι μεγαλοεργολάβοι.
       
      Παρότι όμως η αγορά περίμενε ότι η δημοπράτηση που προαναγγέλθηκε από τον πρώην υπουργό M. Xρυσοχοΐδη αρχές Γενάρη, θα ξεκίναγε, μετά από πολλές αναβολές, μέχρι τον Σεπτέμβρη, όλα είναι στον αέρα.
       
      Tο χρηματοδοτικό πλάνο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε ότι τα 600εκ. θα προέρχονταν από την ETEπ, τα 400 εκ. από το νέο EΣΠA και τα υπόλοιπα από το ΠΔE. Στην πορεία, αποδείχθηκε ότι δεν έχει αναληφθεί καμιά δέσμευση από πλευράς ETEπ, παρά μόνο «θετικές προθέσεις», το ποσό ένταξης στο EΣΠA είναι ανεπαρκές, ενώ δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι για την κάλυψη της δημόσιας συμμετοχής.
       
      Eάν δεν εξασφαλιστούν οι δύο τελευταίοι παράγοντες δεν μπορεί να υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης από την ETEπ. Παράλληλα, παρά τις διαβεβαιώσεις Σπίρτζη ότι η Γραμμή 4 είναι κυβερνητική προτεραιότητα, τα τεύχη δημοπράτησης του A' σταδίου του διαγωνισμού ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Έτσι, δεδομένου ότι η κατασκευαστική περίοδος έχει προσδιοριστεί σε 84 μήνες (7 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, με τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου να διαρκεί 1-1,5 χρόνο, συν τις αναμενόμενες καθυστερήσεις (2 χρόνια,κατά μέσο όρο), προοπτική να το δούμε δεν υπάρχει πριν το 2025.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/149327-%C2%ABK%CF%8C%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B5%C2%BB-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82#.VdIERfntmko
    4. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Υπερψηφίστηκε η προκήρυξη του ανοιχτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το re-branding στην «καρδιά» της πόλης, σε συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
      Μία νέα σελίδα ξεκινά να γράφεται για το ιστορικό κέντρο της πόλης, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας υπερ-ψηφίζοντας την προκήρυξη και τους όρους του ανοιχτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου σε δύο εμβληματικές γειτονιές, στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι.
      Πρόκειται για το σχέδιο «Agora Athens», που υλοποιείται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με την υποστήριξη της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και φιλοδοξεί να μετατρέψει την ιστορική αγορά της πόλης σε ένα «ανοιχτό κέντρο εμπορίου», αυξάνοντας την αγοραστική κίνηση στην περιοχή, ενισχύοντας τον τουρισμό και ενδυναμώνοντας την τοπική απασχόληση.
      Το «Agora Athens» εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για τη στήριξη της αθηναϊκής επιχειρηματικότητας και των θέσεων εργασίας. Το πρόγραμμα, το οποίο αξιοποιεί κυρίως ευρωπαϊκούς πόρους και έχει συν-διαμορφωθεί με κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς της πόλης, εστιάζει σε δράσεις που αφορούν στην επιχειρηματικότητα, την απασχόληση και κοινωνική συνοχή, τον πολιτισμό – τουρισμό, το ψηφιακό μέλλον – καινοτομία. Για το σχέδιο «Agora Athens», το Επαγγελματικό Επιμελητήριο έχει εκπονήσει στρατηγική μελέτη για το re-branding της περιοχής (με την επικοινωνιακή υποστήριξη της ΕΑΤΑ), η οποία περιλαμβάνει παρεμβάσεις τόσο στον ιδιωτικό χώρο -αναβάθμιση των εμπορικών καταστημάτων και των καταστημάτων εστίασης με νέες προσόψεις, εξωτερικές πινακίδες, σκιάσεις κλπ.- όσο και στο δημόσιο χώρο -αισθητική ενοποίηση και λειτουργική αναβάθμιση των υφιστάμενων πεζόδρομων σε Πλάκα και Μοναστηράκι- μέσα από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που προκηρύσσει ο Δήμος Αθηναίων.
      Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις στους πεζόδρομους της περιοχής, εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάδειξης των ιστορικών σημείων της πόλης, μέσω της σύνδεσης μεταξύ τους, αλλά και με άλλους πόλους έλξης ιστορικής και περιβαλλοντικής σημασίας. Οι προτάσεις που θα κατατεθούν, θα αξιολογηθούν με βάση τη διαμόρφωση ενός λειτουργικού δημόσιου χώρου που θα αναδεικνύει το αστικό και ιστορικό τοπίο, θα υποστηρίζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης, ενώ ταυτόχρονα θα λαμβάνει υπόψη την ιστορικότητα της περιοχής, αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτήν. Στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας για την πρόοδο του εγχειρήματος «Agora Athens», ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και τα μέλη της διοικητικής επιτροπής του Επιμελητηρίου, στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών.
      «Το “Agora Athens” είναι ένα έργο ξεχωριστής σημασίας, το οποίο εντάσσεται στη συγκροτημένη προσπάθεια του Δήμου Αθηναίων για τη στήριξη και αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης. Στο πλαίσιο της άριστης συνεργασίας μας με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και τον Πρόεδρο του κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, ενώσαμε τις δυνάμεις μας για να αναδείξουμε τη δυναμική αυτών των δύο ιστορικών γειτονιών της Αθήνας, που αποτελούν πόλο έλξης για εκατομμύρια επισκέπτες όλο τον χρόνο. Η ενεργοποίηση του σχεδίου είναι η αρχή ενός φιλόδοξου εγχειρήματος που αποσκοπεί στην τόνωση της εμπορικής αγοράς, στην ενίσχυση της απασχόλησης, αλλά και στην αναζωογόνηση της περιοχής με πρωτοποριακές παρεμβάσεις, που για πολλά χρόνια αποτελούσαν πάγιο αίτημα των επαγγελματιών. Η Πλάκα και το Μοναστηράκι θα αποκτήσουν, μέσω του “Agora Athens”, μία ανανεωμένη μορφή, διατηρώντας ταυτόχρονα τον ιστορικό και αρχιτεκτονικό τους χαρακτήρα», ανέφερε σε δήλωσή του, αμέσως μετά τη συνάντηση, ο Δήμαρχος Αθηναίων.
      Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, τόνισε: «Ευχαριστώ πολύ τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη για την εξαιρετικά αποδοτική συνεργασία μεταξύ Δήμου και Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προκειμένου να προχωρήσει η δράση του Ε.Ε.Α. «Agora Athens». Με την υλοποίησή της είναι βέβαιο ότι θα στηριχθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, θα αναβαθμιστεί το ιστορικό εμπορικό κέντρο και θα συμβάλλει στην αύξηση του τουρισμού στην πόλη μας. Η συνεργασία αυτή αξίζει να βρει μιμητές, καθώς Δήμοι και φορείς όπως τα Επιμελητήρια ενώνοντας τις δυνάμεις τους μόνο οφέλη θα προσφέρουν στην κοινωνία και την οικονομία. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τομείς, στους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε με τον Δήμο Αθηναίων προκειμένου να δώσουμε μία σημαντική ώθηση στο επιχειρείν, αλλά και να μετατρέψουμε την Αθήνα σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη, κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για τον ίδιο τον κ. Μπακογιάννη». Υποστήριξη δημιουργίας συνεργατικών σχηματισμών
      Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο της στρατηγικής του Δήμου Αθηναίων για την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας, η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) σχεδιάζει να υποστηρίξει τη δημιουργία συνεργατικών σχηματισμών (clusters) μεταξύ των οποίων και το «Agora Athens», προκειμένου η αναβάθμιση της περιοχής να συνδυαστεί με την ενίσχυση των υπηρεσιών των καταστημάτων και την αναγνωρισιμότητά τους. Υπό τον συντονισμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, το σύνολο των επιχειρήσεων της περιοχής θα μπορεί να συμμετάσχει στο τοπικό cluster και να επωφεληθεί από τη λειτουργία του.
    5. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τις παθογένειες της ισχύουσας νομοθεσίας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, που τέθηκε σε ισχύ το 1952, επιχειρεί να θεραπεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τις διατάξεις που θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή. Βασικός στόχος η θέσπιση κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
      Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), που ξεκινά με “προίκα” τους εθνικούς πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), θα καθορίζει τις προτεραιότητες ανά τομέα πολιτικής, τους ειδικούς στόχους και δράσεις, τη διάρκεια της εφαρμογής του, το συνολικό και ανά Πρόγραμμα προϋπολογισμό, και τα αποτελέσματα που επιδιώκονται με την εφαρμογή του.
      Κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα. Οπότε σε πρώτη φάση, δηλαδή τη μεταβατική περίοδο μέχρι την εφαρμογή του νέου συστήματος που ξεκινά την 1η Ιανουαρίου του 2021 και θα έχει πενταετή διάρκεια, θα υπάρξει “εκκαθάριση” του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ από έργα λιμνάζοντα ή και μη επενδυτικού χαρακτήρα ενώ θα ξεκινήσει η προετοιμασία του συστήματος διαχείρισης.
      Σήμερα τα εγκεκριμένα έργα στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (Ιούνιος 2019) προσεγγίζουν τα 3.993, κάποια εκ των οποίων εντάχθηκαν προ του 2010, ο προϋπολογισμός τους αγγίζει τα 19,663 δισ. ευρώ και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο τα 10,8 δισ. ευρώ. Λογικό αφού για 1.600 εγκεκριμένα έργα το ποσοστό του λόγου πληρωμών ανά προϋπολογισμό είναι μόλις 0-10%, για 857 έργα από 11-50%, για 677 έργα από 51-89% και μόλις για 889 έργα ο λόγος πληρωμών ανά προϋπολογισμό κυμαίνεται από 90-100%.
      Αξίζει να σημειωθεί πως το 29% του προϋπολογισμού των εγκεκριμένων έργων αφορά δράσεις μη αναπτυξιακού χαρακτήρα. Δηλαδή έργα που χρηματοδοτούν επαναλαμβανόμενες δράσεις, όπως συντηρήσεις δρόμων, σχολικών κτιρίων κ.ά. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι από το σύνολο των εγκεκριμένων έργων 560 έργα με προϋπολογισμό 1,9 δισ. ευρώ είναι νέα, δηλαδή έχουν ως πρώτο έτος ένταξης το 2010 στο εθνικό ΠΔΕ ενώ 690 έργα έχουν ενταχθεί προ του 2010 και παραμένουν ανολοκλήρωτα.
      Της Αλεξάνδρας Γκίτση
    6. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες απορρίφθηκαν από το ΣτΕ οι προσφυγές εναντίον του διαγωνισμού.
      Μετά την πρόσφατη εξέλιξη ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά. Αρχικά θα εξετασθούν οι τεχνικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί και στη συνέχεια οι οικονομικές τους προσφορές και να αναδειχθεί ο ανάδοχος.
      Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Άβαξ-Ghella-Alstom.
      Εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. 
      Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να καθαρογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
    7. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Παρουσία του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα, του βοηθού Γενικού Διευθυντή του τμήματος ακίνητης περιουσίας της Εθνικής Τράπεζας, κ. Γιώργου Φράγκου, της συμβούλου σε πολεοδομικά θέματα της Εθνικής Τράπεζας, κας. Παρασκευής Μπάτσου, του Μελετητή, Αρχιτέκτονα – Μηχανικού, κ. Σπύρου Τσαγκαράτου, του μελετητή Περιβαλλοντολόγου – Δασολόγου, κ. Νικόλαου Χλύκα και του νομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κωνσταντίνου Καρατσώλη, παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αναλυτικά το σχέδιο αξιοποίησης του «Αστέρα Βουλιαγμένης».
       
      Μετά την παρουσίαση της μελέτης από τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δόθηκε ο λόγος στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και σε εκπροσώπους φορέων της πόλης, να θέσουν ερωτήματα στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και να αναπτύξουν τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους και τις πιθανές ενστάσεις τους.
       
      Μετά το τέλος της συζήτησης, το Δημοτικό Συμβούλιο με ευρεία πλειοψηφία (22 θετικές και μία αρνητική ψήφο), υπερψήφισε την ακόλουθη πρόταση του Δημάρχου Γρηγόρη Κωνσταντέλλου:
       
      Ψήφισμα
       
      «Το Δημοτικό Συμβούλιο χαιρετίζει την ανταπόκριση που έλαβε το αίτημα του Δημάρχου προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για επίσημη και δημόσια παρουσίαση της μελέτης αξιοποίησης της έκτασης της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου στη Δ.Ε. Βουλιαγμένης.
       
      Το Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτηρίζει την παρουσίαση πλήρη και δηλώνει προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι εφόσον τηρηθούν όλες οι περιβαλλοντικές και λοιπές ρυθμίσεις που παρουσιάστηκαν και περιέχονται στο προτεινόμενο ΕΣΧΑΔΑ, θα στηρίξει το σχέδιο αξιοποίησης.
       
      Πιθανή παρέκκλιση από τα ανωτέρω, θα σημαίνει την απόλυτη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίου και των κατοίκων της περιοχής, με όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους.
       

       
      Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο να συνεχίσει να παρακολουθεί και να παρεμβαίνει στις εξελίξεις και να ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο, σε περίπτωση που επιχειρηθεί απόκλιση που θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της περιοχής και θα προκαλέσει πιθανή βλάβη στο φυσικό περιβάλλον και τις αρχαιότητες της περιοχής».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Perase_apo_to_dimo_o_Asteras_Bouliagmenis/
    8. Έργα-Υποδομές

      dsworks

      Στον αέρα τινάσσεται ο βιολογικός καθαρισμός στα Κεντρικά Μεσόγεια (Κορωπί-Παιανία), καθώς η κοινοπραξία Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.-Ερέτβο Α.Ε.-ΑΑΓΗΣ Α.Ε που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού περίπου 113 εκατ. ευρώ, κατέθεσε δήλωση διακοπής εργασιών που έγινε δεκτή από τις αρμόδιες αρχές.
       
      "Έχει πληρωθεί μέρος της 17ης πιστοποίησης αλλά δεν υπάρχει επαρκές υπόλοιπο για την εξόφληση της 17ης και 18ης πιστοποίησης του έργου, στον λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος” σημειώνεται στη σχετική απόφαση. Η παύση εργασιών οφείλεται στην μη εκτέλεση των πληρωμών προς τον εργολάβο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εξαιτίας της εσωτερικής στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει η κυβέρνηση ως...αντάλλαγμα των σκληρών διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς.
       
      Κανονικά το έργο θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 οπότε λήγει η τρέχουσα προγραμματική περίοδος ΕΣΠΑ (στην οποία έχει ενταχθεί). Ωστόσο, πλέον, η πορεία του παραμένει αβέβαιη, ενώ υπολογίζεται ότι για την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών θα απαιτηθεί περισσότερο από ενάμισης χρόνος.
       
      Η δυσμενής αυτή εξέλιξη αποτελεί ένα ακόμη επεισόδιο στην έως σήμερα προβληματική πορεία του έργου, το οποίο προκηρύχθηκε το 2010 και συμβασιοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2013 αφότου είχε μεσολαβήσει "βροχή” περίπου 35 προσφυγών εναντίον του διαγωνισμού και του αποτελέσματός του.
       
      Ακόμη η κοινοπραξία Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.-Ερέτβο Α.Ε.-ΑΑΓΗΣ Α.Ε είχε καταθέσει προσφορά με πολύ μεγάλη έκπτωση (περίπου 80 εκατ. ευρώ) και στο πλαίσιο αυτό παράγοντες της αγοράς διερωτώνται εάν, εκ των πραγμάτων, η υλοποίηση του βιολογικού καθαρισμού στα Κεντρικά Μεσόγεια θα μπορούσε να προχωρήσει απρόσκοπτα.
       
      Τι έχει υλοποιηθεί
       
      Το έργο θα εξυπηρετούσε τους Δήμους Κρωπίας, Παιανίας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Σαρωνικού και τους οικισμούς Πόρτο Ράφτη Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Δ.Ε., Καλυβίων και Κουβαρά. Περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης στο Κορωπί μήκους 81 χλμ και την υλοποίηση κέντρου επεξεργασίας λυμάτων δυναμικότητας 90.000 κατοίκων.
       
      Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τα 4 υποέργα: - το πρώτο που αφορά το εσωτερικό δίκτυο της πόλης Κορωπίου έχει εκτελεστεί κατά περίπου 80%.
      - το δεύτερο που αφορά τους αγωγούς προσαγωγής ακαθάρτων έχει εκτελεστεί κατά 77%.
      - το τρίτο, δηλαδή το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Παιανίας-Κορωπίου –Βιολογικός Καθαρισμός έχει εκτελεστεί κατά 60% και 15% όσον αφορά τις οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες.
      - το τέταρτο, δηλαδή των αγωγών διάθεσης έχει υλοποιηθεί κατά 53%
       
      Επιπτώσεις
       
      Η αναστολή, λοιπόν, της κατασκευής του προκαλεί τεράστια οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα.
       
      Τα νοικοκυριά της περιοχής επιβαρύνονται με ένα σημαντικό μηνιαίο κόστος της τάξης των 100 ευρώ ανά μήνα για την εκκένωση των ορυγμάτων αποχέτευσης, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χαθούν κονδύλια ύψους 124,8 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευθεί από το ΠΕΠ Αττικής. Επίσης, επηρεάζει δυσμενώς το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΥΔΑΠ, καθώς οι δήμοι τους οποίους διαπερνά το έργο θα συνδέονταν με το δίκτυο της εταιρείας ύδρευσης, καταβάλλοντας τέλη σύνδεσης.
       
      Την ίδια στιγμή, το "πάγωμα” του έργου φέρνει τη χώρα ακόμη πιο κοντά στην επιβολή υπέρογκων προστίμων από το Ευρωδικαστήριο καθώς εν έτει 2015 το μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής παραμένει δίχως αποχέτευση.
       
      Όλα αυτά χωρίς να υπολογιστεί η οικολογική καταστροφή που προκαλεί στον υδροφόρο ορίζοντα η μη οργανωμένη διαχείριση των λυμάτων.
       
      Σταμάτησε και το έργο απορροής ομβρίων
       
      Ο πονοκέφαλος για την Περιφέρεια Αττικής ως φορέα υλοποίησης είναι εντονότερος, καθώς πρόσφατα σταμάτησαν οι εργασίες και στο έργο της κατασκευής της β' φάσης των δικτύων ομβρίων υδάτων στην Παιανία. Και εκεί η ανάδοχος κυπριακών συμφερόντων εταιρεία Νέμεσις προχώρησε σε δήλωση διακοπής, καθώς το Δημόσιο την άφησε απλήρωτη για διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών. Το έργο είναι προϋπολογισμού 27,05 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την υλοποίηση στην Παιανία του δικτύου απορροής ομβρίων υδάτων.
       
      Πηγή: capital.gr - http://www.capital.gr/epixeiriseis/3031078/stamatisan-ta-erga-sto-biologiko-katharismo-mesogeion
    9. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Υπογράφεται σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση για την κατασκευή των τριών νοσοκομείων του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Η σχετική σύμβαση, προϋπολογισμού περί τα 500 εκατ. δολάρια, ανάμεσα στις δύο πλευρές θα υπογραφεί σήμερα το μεσημέρι στο Ίδρυμα Σ. Νιάρχος. Πρόκειται για την κατασκευή των τριών νοσοκομείων του μέλλοντος που θα δημιουργηθούν στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. 
      Τα τρία νοσοκομεία είναι: το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ, το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής ΙΣΝ, και το Γενικό Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ, από τα πλέον πρωτοποριακά έργα σε παγκόσμιο επίπεδο.
      Τα τρία νέα νοσοκομεία στοχεύουν στην παροχή υψηλής ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης σε ασθενείς, ενώ αναπτύσσονται με γνώμονα τις βέλτιστες παγκόσμιες πρακτικές βιωσιμότητας, επιδιώκοντας και πιστοποίηση LEED στο ανώτατο επίπεδο. Σημειώνεται ότι και τα τρία νοσοκομεία έχουν μελετηθεί από το Renzo Piano Building Workshop (RPBW) με την υποστήριξη της Betaplan. 
      Η μελλοντική λειτουργία των νοσοκομείων ΙΣΝ με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αποτελέσει πρότυπο για την αντιμετώπιση μιας τεράστιας πηγής εκπομπών και θα ενθαρρύνει τον προσδιορισμό μετρήσιμων στόχων βιωσιμότητας ακόμη και για σύνθετα κτιριακά και μη έργα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και της προκλήσεις του EU Taxonomy. 
      Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Ιδρύματος και του U.S. Green Building Council, με τη διαμεσολάβηση της Dcarbon, της εταιρείας που παρέχει τις συμβουλευτικές υπηρεσίες βιωσιμότητας για την ανάπτυξη των τριών έργων, για τη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή ενός νέου πλαισίου που θα τεκμηριώνει την ετοιμότητα ολοκληρωμένων κτιριακών έργων ότι μπορούν να εισέλθουν στη φάση λειτουργίας με προοπτική επίτευξης μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
      Ειδικότερα, ο σχεδιασμός των νέων νοσοκομείων ΙΣΝ περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που αποσκοπούν στη βιώσιμη λειτουργία τους. Στην κατασκευή του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ, για παράδειγμα, θα χρησιμοποιηθούν προϊόντα ανανεώσιμης ξυλείας, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη συγκράτηση διοξειδίου του άνθρακα. Τα φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή θα μπορούν να παράγουν 1,6 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, καλύπτοντας σχεδόν το ένα πέμπτο των ενεργειακών αναγκών του νοσοκομείου, καθώς και γεωθερμική ενέργεια που θα υποστηρίζει σχεδόν το σύνολο των λειτουργιών θέρμανσης και ψύξης των εγκαταστάσεων. Επιπλέον, η διαχείριση των λειτουργιών και των τριών Νοσοκομείων ΙΣΝ θα γίνει χωρίς χρήση χαρτιού (paperless), συμβάλλοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακά τους. 
      Μετά την υπογραφή της σύμβασης, το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΒΑΞ αναμένεται να φτάσει τα 3 δισ. ευρώ, όπως ανέφερε προσφάτως και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Κ. Μιτζάλης. 
    10. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Στην εκπνοή του 2018 το υπουργείο οικονομίας και ανάπτυξης ενέκρινε την ένταξη σε καθεστώς ενίσχυσης για 13 5αστερες ξενοδοχειακές μονάδες μεταξύ των οποίων και το ξενοδοχείο Academia Autograph στο κτήριο του ΝΑΤ την σμβολή Ακαδημίας και Ομήρου που αναπτύσσει ο όμιλος Yasbek.
      Η συνολικός προυπολογισμός τους ανέρχεται στα €77 εκατ. και ενισχύεται άμεσα με €22 εκατ. και έμμεσα με περίπου €1 εκατ. σε φοροαπαλλαγές.
      Η μερίδα του λέοντος πάει στην Μύκονο για την δημιουργία 4 νέων ξενοδοχειακών μονάδων συνολικού προυπολογισμού €29,5 εκατ τα οποία ενισχύονται με €7,1 εκατ και ακολουθεί η Ζάκυνθος με την δημιουργία - αναβάθμιση 3 ξενοδοχειακών μονάδων συνολικού προυπολογισμού €11,8 εκατ τα οποία ενισχύονται με €3,7 εκατ 

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.