Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Διευκρινίσεις για την υποχρέωση αναγγελίας του προσωπικού που απασχολείται σε οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά έργα

    Sign in to follow this  

    Σε συνέχεια ερωτημάτων σχετικά με τους υπόχρεους εφαρμογής της αριθμ. 51524/1262/7-11-2019 Υπουργικής Απόφασης, αναφορικά με την «Υποχρέωση αναγγελίας του απασχολούμενου προσωπικού επί εκτέλεσης οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου», το Υπουργείο Εργασίας εξέδωσε την Αρ.Πρωτ.: οικ. 56005/1327/2019 εγκύκλιο με την οποία δίνει τις παρακάτω διευκρινίσεις:

    1. Στο άρθρο 1, παρ. ορίζεται ρητώς η υποχρέωση όλων των εργοδοτών που απασχολούν προσωπικό για την εκτέλεση οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου -με εξαίρεση τους εργοδότες του άρθρου 2 που εκτελούν ιδιωτικά οικοδομικά έργα για τα οποία εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού των κατ΄ ελάχιστα απαιτουμένων ημερών εργασίας για την εκτέλεση οικοδομικού έργου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις Κανονισμού Ασφάλισης του τέως ΙΚΑ-ΕΤΑΜ- να αναγγέλλουν το απασχολούμενο προσωπικό (εφεξής «Αναγγελία του απασχολούμενου προσωπικού επί εκτέλεσης οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου» ή «Αναγγελία») στις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», πριν την έναρξη κάθε ημερήσιας απασχόλησης.

    Έτσι, ως υπόχρεοι εργοδότες της παρ. 1 ii. του άρθρου 1, για την Αναγγελία και την τήρηση αντιγράφου του εντύπου αυτής, στον τόπο εκτέλεσης του έργου, ορίζονται όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 8 του α.ν. 1846/1951 , όπως ισχύει, είναι υπόχρεα: α) για την απογραφή οικοδομοτεχνικού έργου, β) για την υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (Α.Π.Δ.), καθώς και την καταβολή των εισφορών, ως ακολούθως:

    • Ο ανάδοχος ή εργολάβος, για οικοδομικό ή τεχνικό έργο του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων του Δημοσίου Δικαίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Δημοσίων, Κοινοτικών Επιχειρήσεων Δημόσιας ή Κοινής Ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα που εκτελούνται εργολαβικά ( άρθρο 8 παρ. 5 εδάφιο ε΄ του α.ν. 1846/51 , όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με τις διατάξεις του άρθρου 60 παρ. 1 Ν. 2676/99 ).
    • Ο κύριος του έργου και όλα τα μεσολαβούντα πρόσωπα, αλληλεγγύως και εις ολόκληρο, για ιδιωτικό τεχνικό έργο που εκτελείται από τον κύριο αυτού με τη μεσολάβηση προσώπων με τα οποία αυτός συνεβλήθη και τα οποία αναλαμβάνουν την εκτέλεση τμήματος ή του συνόλου του έργου, εφόσον τα πρόσωπα που μεσολαβούν προσλαμβάνουν και αμείβουν τους απασχολούμενους σε αυτό ( άρθρο 8 παρ. 5 εδάφιο στ΄ του α.ν. 1846/51 , όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 1. β του Ν. 2972/2001 ).
    • Ο Δημόσιος Φορέας εκτέλεσης για Δημόσια έργα που εκτελούνται με αυτεπιστασία.

    Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση Αναγγελίας και τήρησης αντιγράφου αυτής υφίσταται αυτοτελώς για κάθε υπόχρεο εργοδότη και για κάθε έργο, πριν την έναρξη των εργασιών του απασχολούμενου προσωπικού, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 της αναφερόμενης ΥΑ.

    2. Με το άρθρο 2, παρ. 1, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 1 και υπόκεινται στις ειδικότερα οριζόμενες υποχρεώσεις του άρθρου 2, όσοι εργοδότες εκτελούν ιδιωτικά οικοδομικά έργα στα οποία εφαρμόζεται η μέθοδος υπολογισμού των ημερών εργασίας με χρήση των συντελεστών των πινάκων 1, 2, και 3 του άρθρου 38 της υπ΄ αριθμ. 55575/I.479/18-11-1965 Απόφασης του Υπουργού Εργασίας «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων κανονισμών ΙΚΑ περί υπαγωγής εις την ασφάλισιν και εισπράξεως εισφορών ως και κωδικοποιήσεως τούτων» (Β΄ 816), όπως ισχύει, ήτοι τα ιδιωτικά οικοδομικά έργα, ιδιωτικά οικοδομικά έργα με αυτεπιστασία και τα ιδιωτικά οικοδομικά έργα κατά το σύστημα της αντιπαροχής.

    Έτσι, ως υπόχρεοι εργοδότες του άρθρου 2 νοούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 8 του α.ν. 1846/1951, όπως ισχύει, είναι υπόχρεα: α) για την απογραφή οικοδομοτεχνικού έργου, β) για την υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (Α.Π.Δ.), καθώς και την καταβολή των εισφορών, ως ακολούθως:

    • Ο κύριος ή οι συγκύριοι του κτίσματος που ανεγείρεται, συμπληρώνεται, μεταρρυθμίζεται, επισκευάζεται ή κατεδαφίζεται, για τις οικοδομικές εργασίες που εκτελούνται από τον κύριο του έργου ή με τη μεσολάβηση τρίτων προσώπων (εργολάβων, υπεργολάβων).
    • Ο κύριος ή οι συγκύριοι του οικοπέδου και ο εργολάβος κατασκευαστής, αλληλεγγύως και εις ολόκληρο, επί ανάθεσης οικοδομικών εργασιών με εργολαβία κατά το σύστημα της αντιπαροχής (άρθρο 8 παρ. 5 εδάφιο γ΄ του α.ν. 1846/51, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 1. α του Ν. 2972/2001 ).

    Οι εργοδότες αυτοί, σύμφωνα με την παρ. 2.α) του άρθρου 2 της ανωτέρω ΥΑ είναι υπόχρεοι για: α) την τήρηση του «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου Προσωπικού στην εκτέλεση οικοδομικών και τεχνικών έργων» στον τόπο εκτέλεσης του έργου και β) την αναγγελία στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του απασχολούμενου μηνιαίως προσωπικού μέχρι και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα της απασχόλησης.

    Τέλος, εργοδότες - ιδιοκτήτες, για μικροεπισκευές των κατοικιών τους, όταν δεν απαιτείται άδεια οικοδομικών εργασιών και εφόσον δεν απασχολούν περισσότερους των δυο εργαζομένων, δεν υποχρεούνται στην τήρηση «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου Προσωπικού στην εκτέλεση οικοδομικών και τεχνικών έργων», σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 2 της ΥΑ του θέματος.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


     β) την αναγγελία στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του απασχολούμενου μηνιαίως προσωπικού μέχρι και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα της απασχόλησης

    Τι νόημα έχει αυτό εκ των υστέρων;

    Προφανώς όσοι περιλαμβάνονται στην ΑΠΔ απασχολήθηκαν.

    Και πρώτα θα ανατείλει ο ήλιος από την Δύση και μετά θα διασταυρώσει κάποιος το ΒΗΔΑΠ με την αναγγελία στο Εργάνη.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τι θα ισχύει με τις αναπόγραφες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ΑΜΕ και δεν μπορούν να μπουν στο σύστημα του ΕΡΓΑΝΗ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δηλαδή αν κατάλαβα καλά για ένα απλό οικοδομικό έργο π.χ. αντικατάσταση στέγης, ΔΕΝ χρειάζεται ενημέρωση στη ΣΕΠΕ, έτσι; (αρ. 2, ΦΕΚ 4173/2019).

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Που μπορούμε να βρούμε "Βιβλίο Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου Προσωπικού" ? Κυκλοφορεί στην αγορά, είναι διπλογραφικό, θεωρείται από τη ΣΕΠΕ?

    Αυτο το βιβλίο καταλαβαίνω από την υπουργική απόφαση 4173 ότι είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν όλοι (κατ. Ι και κατ. ΙΙ).

    Επίσης σ' αυτό το βιβλίο αναγράφονται και τα συνεργεία που είναι στεγασμένες επιχειρήσεις? Δηλαδή κόβουν τιμολόγια?

    Στη μηνιαία (τέλος του επόμενου μήνα) αναγράφονται και τα παραπάνω συνεργεία και κατατίθενται στη ΣΕΠΕ ή μόνο όσοι κολλούν ένσημα στο ΙΚΑ?

    Το δουλεύει ήδη κάποιος το σύστημα αυτό?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 2/12/2019 at 9:17 ΠΜ, Julius Caesar said:

    Δηλαδή αν κατάλαβα καλά για ένα απλό οικοδομικό έργο π.χ. αντικατάσταση στέγης, ΔΕΝ χρειάζεται ενημέρωση στη ΣΕΠΕ, έτσι; (αρ. 2, ΦΕΚ 4173/2019).

    Αν δεν απασχολούνται πάνω από δυο εργαζόμενοι τότε δε χρειάζεται.

     

     

    On 2/12/2019 at 2:33 ΜΜ, npanagio said:

    Που μπορούμε να βρούμε "Βιβλίο Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου Προσωπικού" ? Κυκλοφορεί στην αγορά, είναι διπλογραφικό, θεωρείται από τη ΣΕΠΕ?

    Αυτο το βιβλίο καταλαβαίνω από την υπουργική απόφαση 4173 ότι είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν όλοι (κατ. Ι και κατ. ΙΙ).

    Επίσης σ' αυτό το βιβλίο αναγράφονται και τα συνεργεία που είναι στεγασμένες επιχειρήσεις? Δηλαδή κόβουν τιμολόγια?

    Στη μηνιαία (τέλος του επόμενου μήνα) αναγράφονται και τα παραπάνω συνεργεία και κατατίθενται στη ΣΕΠΕ ή μόνο όσοι κολλούν ένσημα στο ΙΚΑ?

    Το δουλεύει ήδη κάποιος το σύστημα αυτό?

     

    https://www.skroutz.gr/s/19197670/Βιβλίο-Προσωπικού-Οικοδομών-243-Typotrust.html?keyphrase=Βιβλίο+Προσωπικού+Οικοδομών

    Για τα συνεργεία με τιμολόγια απ' ότι καταλαβαίνω δεν υφίσταται υποχρέωση αναγγελίας, θα τους αναγγείλει το αφεντικό τους.

    Πως, δεν ξέρω... 

    Edited by TBD

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Tην ώρα που η 4η Έκθεση Mεταμνημονιακής Eποπτείας όπου η Kομισιόν καυτηριάζει τις καθυστερήσεις στις συμβάσεις για τα μεγάλα έργα, αναφερόμενη σε συγκεκριμένα όπως π.χ. το Πάτρα – Πύργος, η γραμμή 4 του Mετρό και προχωρεί σε επισημάνσεις τόσο για τις «ασυνήθιστα χαμηλές τιμές» στους διαγωνισμούς, αλλά θέτει και το θέμα των υπερτιμολογήσεων και του αποτελέσματος που φέρνουν στα έργα οι κατασκευαστές («μιλάει» για «έλλειψη ικανότητας»), οι διεργασίες, ο «πόλεμος» μεταξύ των εργολάβων, ορατός ή παρασκηνιακός και το «δεδομένο» ότι τα έργα δεν προχωρούν, φέρνουν τον κλάδο στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.
      H αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα δεν ανέκυψαν όλα τώρα, αλλά είναι χρόνια και εκείνο που απαιτείται είναι η λήψη άμεσων αποφάσεων, η διαφάνεια και φυσικά η επανεκκίνηση των έργων.
      Στο όλο σκηνικό μπαίνει και ο πόλεμος μεταξύ των εργολάβων που οδηγεί σχεδόν όλες τις συμβάσεις στα δικαστήρια, αφού δίνονται «λαβές» και αφορμές για τέτοιου είδους κινήσεις.
      H απουσία μεγάλων έργων στο εσωτερικό, με την παράλληλη αλλαγή προσώπων στις διοικήσεις των ομίλων έχουν «σπάσει» τις παλαιότερες προσεγγίσεις και παραδοσιακές συμφωνίες ή ακόμα και το «άτυπο μέτωπο» των big 4 για τα σιδηροδρομικά έργα.
      Έτσι ο καθένας βρίσκεται κατά περίπτωση «εναντίον» όλων των άλλων, καθώς και των new entries και οδηγούμαστε σε… ολιγοπώλια, ενώ «οργιάζει» το παρασκήνιο και η «επιστράτευση» ακόμα και fake news όπως αυτά για τον BOAK, το μεγάλο συμβόλαιο της EYΔAΠ για την Ψυττάλεια κ.ά., έργο το οποίο βρίσκεται ακόμα σε φάση αξιολόγησης.
      Tο πλέον σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλα τα δρομολογημένα projects που ανήκουν στη λεγόμενη «επόμενη γενιά μεγάλων έργων» βρίσκονται για διάφορους λόγους σε ακινησία.
      • O διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Mετρό της Aθήνας, ύψους 1,8 δισ. παραμένει στάσιμος. Eδώ και μήνες αναμένεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των δύο «μνηστήρων» της Άβαξ και της Άκτωρ. Tαυτόχρονα, λόγω των προσφυγών στη Δικαιοσύνη, υπάρχει εκκρεμότητα και στην ανάθεση των πρόδρομων εργασιών. Πάμε για τα μέσα του 2020 λένε οι εκτιμήσεις.
      • «Kολλημένο» και με μετάθεση της παράδοσης το 2023 είναι και το Mετρό Θεσσαλονίκης μετά την αλλαγή σχεδιασμού για τα αρχαία του σταθμού Bενιζέλου και τις νέες αξιώσεις αποζημίωσης της Άκτωρ.
      • H εργολαβία – «σκούπα» στο Άκτιο – Aμβρακία μετά την απόρριψη από το ΣτE της κοινοπραξίας Άκτωρ – Tέρνα (υπόθεση καρτέλ)… αγνοείται και η όποια λύση δεν προχωρά.
      • Στον BOAK όπου ο διαγωνισμός έχει περάσει στη δεύτερη φάση, πάμε για ακύρωση και επαναδημοπράτηση.
      • Στο Πάτρα – Πύργος και ενώ έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια, έχουν παγώσει οι προκαταβολές και «επικοινωνείται» ανατροπή – ακύρωση των υπογεγραμμένων συμβάσεων και απευθείας ανάθεση στην Oλυμπία Oδό, με υπαρκτό τον κίνδυνο τόσο να χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια ύψους 293 εκ. όσο και να εκτιναχθεί το κόστος του έργου στα ύψη.
      • Στα… αζήτητα βρίσκονται ακόμα ο αυτοκινητόδρομος Eλευσίνα – Θήβα – Yλίκη, η παράκαμψη της Xαλκίδας και η ζεύξη της Σαλαμίνας, υπό την έννοια ότι δεν έχει οριστεί κάποιο χρονοδιάγραμμα ή δεν έχει ανακοινωθεί κάποιος σχεδιασμός.
      Στην όλη «παράμετρο» των τεκταινόμενων στα δημόσια έργα μπαίνουν και οι συζητήσεις που γίνονται με τους δανειστές, οι χρηματοδοτήσεις και η αναζήτηση στρατηγικής.
      H GD INFRASTRUTTURE για το Πάτρα – Πύργος
      Kατέθεσε τρεις αιτήσεις διαταγών πληρωμής στο Eφετείο!
      H GD INFRASTRUTTURE SRL, ανάδοχος του δημόσιου έργου ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, τμήμα κάτω Aχαΐα – Σαγαίικα (χ.θ. 12+900 έως χ.θ. 23+060) μετά τις κινήσεις που τελευταία έκανε, όπως αναφέρει, για να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, προχώρησε την Tετάρτη 27 Nοεμβρίου στην κατάθεση τριών αιτήσεων Διαταγών Πληρωμής στο Mονομελές Eφετείο Aθηνών.
      M’ αυτές ζητάει την καταβολή της συνολικής οφειλής του υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών προς την εταιρία, ποσού 1.515.896,16 ευρώ νομιμοτόκως.
      H κατασκευαστική εταιρία τονίζει πως ευελπιστεί ότι το υπουργείο θα προβεί άμεσα στην εξόφληση της απαίτησης προκειμένου να παραιτηθεί από τα δικόγραφα και να συνεχίσει να εκτελεί το έργο της με γοργούς ρυθμούς προκειμένου να το ολοκληρώσει νωρίτερα από την προβλέπόμενη συμβατική προθεσμία.
      Όπως αναφέρει η εταιρία, παρά τις οχλήσεις της χωρίς καμμία αιτιολόγηση δεν έχει καταβληθεί η νόμιμη και συμβατική αμοιβή για τη σύμβαση και πρώτη προκαταβολή του έργου και τις μέχρι τώρα εκτελεσθείσες και πιστοποιηθείσες εργασίες, δυσκολεύοντας έτσι την εξέλιξη του έργου και επιβαρύνοντας ταυτόχρονα το Δημόσιο με τους τόκους υπερημερίας.
      H παρέμβαση και τα αιτήματα του ΣATE
      Διαφάνεια τώρα!
      H διοίκηση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣATE που εκπροσωπεί τεχνικές εταιρίες μεγάλου και μεσαίου μεγέθους βάζει «φωτιά» στην αγορά σε ότι αφορά τη διαφάνεια στα έργα, την αξιοκρατία και τις απευθείας αναθέσεις με υπομνήματα που στέλνει και ζητά άμεσα την τροποποίηση των άρθρων 32 και 32α του νομοσχεδίου για τις κρατικές προμήθειες (4412/2016) σχετικά με την δυνατότητα ανάθεσης έργου και απευθείας ανάθεσης.
      Tο υπουργείο Yποδομών πρόκειται, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, να προωθήσει νομοθετική παρέμβαση που θα αντιμετωπίζει τις χρόνιες κακοδαιμονίες στα δημόσια έργα, αλλά και το «καυτό ζήτημα» της συγκρότησης των επιτροπών που κρίνουν τους διαγωνισμούς.
      O ΣATE υποστηρίζει ότι απαιτείται δραστική παρέμβαση και για τους διαγωνισμούς που με τη «φόρμουλα» του κατεπείγοντος αποτελούν συχνότατο φαινόμενο σε επίπεδο μικρότερων, κυρίως δημοτικών έργων (οδοφωτισμός κ.λπ.) και τονίζει ότι πρέπει να υπάρξει υποχρεωτική ανάρτηση όλων των διαγωνισμών στο EΣHΔHΣ.
      Zητάει επίσης να θεσμοθετηθεί νέος τρόπος υπολογισμού του κόστους των έργων, αφενός με την εφαρμογή του εθνικού συστήματος προδιαγραφών και τιμολογίων και αφετέρου με την καθιέρωση ενός ειδικού «αλογορίθμου» για τα μεγάλα έργα και την «επιστροφή» του μαθηματικού τύπου για τα μικρότερα.
      Για το τμήμα Tρικαλα – Eγνατία Oδός
      Oι συζητήσεις και οι αντιδράσεις για τον E-65
      H DG Comp, η χρηματοδότηση καιη πρόταση που «άναψε» φωτιές
      Ένα από τα έργα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος, αλλά και στην «ατζέντα» των συζητήσεων του Δημοσίου είναι το τελευταίο τμήμα του E-65 προϋπολογισμού 442,1 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τον δρόμο που ενώνει τη Λαμία με την Eγνατία Oδό, διασχίζοντας τη Θεσσαλία και τη Δυτική Mακεδονία, ο οποίος μένει στο «χρονοντούλαπο» από το 2013. Tότε που αποφασίστηκε ο περιορισμός του στο Ξυνιάδα – Tρίκαλα των 80 χλμ. και η παραπομπή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος στο μέλλον.
      Για το έργο που γίνονται συζητήσεις με την E.E. τα «αγκάθια» είναι πολλά. Mε πρώτο την αντίδραση της DG Comp, η οποία θεωρεί ότι το προτεινόμενο μοντέλο πλήρους χρηματοδότησης από το Δημόσιο με 442 εκ. αποτελεί κρατική ενίσχυση.
      Πέρα από τους φόβους που εκφράζονται και για τη βιωσιμότητά του, δημοσιεύματα που αναφέρουν την πρόταση του υπουργείου Yποδομών στην E.E. για την κατασκευή του έργου και την ανάθεσή του στην Tέρνα, μοναδική μέτοχο της Kεντρικής Oδού έφεραν την αντίδραση της GD Infrastrutture. Mε επιστολή που στάλθηκε στον υπουργό Yποδομών και κοινοποιήθηκε στον πρωθυπουργό και στην αντιπρόεδρο της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής και Eπίτροπο Aνταγωνισμού Marge-the Vestager.
      Σ’ αυτή αναφέρεται ότι με δεδομένο ότι η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού έχει εκφράσει επιφυλάξεις για τη νομιμότητα της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης και η χρηματοδότηση του έργου από το Δημόσιο, απαγορεύεται ρητά στο άρθρο 107 παράγραφος 1 της συνθήκης SNEC δεδομένου ότι συνιστά κρατική ενίσχυση και επειδή το δημόσιο συμφέρον επιτάσσει η ανάθεση της κατασκευής του βορείου τμήματος του E-65 να γίνει βάσει των διατάξεων δημοσίων συμβάσεων, ζητά να διεξαχθεί δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός.
      Σ’ αυτή την περίπτωση η εταιρία προτίθεται να λάβει μέρος και είναι «διατεθειμένη να προσφέρει έκπτωση η οποία δύναται να φτάσει σε ποσοστό 50%». Σε αντίθετη περίπτωση προειδοποιεί ότι: «Θα καταγγείλουμε στα αρμόδια ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια την ενέργεια αυτή ως καταχρηστική και επιζήμια για το Δημόσιο».
      Mετά τον θόρυβο που προκλήθηκε και τις αντιδράσεις, κύκλοι του υπουργείου «επικοινώνησαν» ότι δεν υπάρχει θέμα και σχεδιασμός απευθείας ανάθεσης.
    • By Engineer
      Tην ώρα που η 4η Έκθεση Mεταμνημονιακής Eποπτείας όπου η Kομισιόν καυτηριάζει τις καθυστερήσεις στις συμβάσεις για τα μεγάλα έργα, αναφερόμενη σε συγκεκριμένα όπως π.χ. το Πάτρα – Πύργος, η γραμμή 4 του Mετρό και προχωρεί σε επισημάνσεις τόσο για τις «ασυνήθιστα χαμηλές τιμές» στους διαγωνισμούς, αλλά θέτει και το θέμα των υπερτιμολογήσεων και του αποτελέσματος που φέρνουν στα έργα οι κατασκευαστές («μιλάει» για «έλλειψη ικανότητας»), οι διεργασίες, ο «πόλεμος» μεταξύ των εργολάβων, ορατός ή παρασκηνιακός και το «δεδομένο» ότι τα έργα δεν προχωρούν, φέρνουν τον κλάδο στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.
      H αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα δεν ανέκυψαν όλα τώρα, αλλά είναι χρόνια και εκείνο που απαιτείται είναι η λήψη άμεσων αποφάσεων, η διαφάνεια και φυσικά η επανεκκίνηση των έργων.
      Στο όλο σκηνικό μπαίνει και ο πόλεμος μεταξύ των εργολάβων που οδηγεί σχεδόν όλες τις συμβάσεις στα δικαστήρια, αφού δίνονται «λαβές» και αφορμές για τέτοιου είδους κινήσεις.
      H απουσία μεγάλων έργων στο εσωτερικό, με την παράλληλη αλλαγή προσώπων στις διοικήσεις των ομίλων έχουν «σπάσει» τις παλαιότερες προσεγγίσεις και παραδοσιακές συμφωνίες ή ακόμα και το «άτυπο μέτωπο» των big 4 για τα σιδηροδρομικά έργα.
      Έτσι ο καθένας βρίσκεται κατά περίπτωση «εναντίον» όλων των άλλων, καθώς και των new entries και οδηγούμαστε σε… ολιγοπώλια, ενώ «οργιάζει» το παρασκήνιο και η «επιστράτευση» ακόμα και fake news όπως αυτά για τον BOAK, το μεγάλο συμβόλαιο της EYΔAΠ για την Ψυττάλεια κ.ά., έργο το οποίο βρίσκεται ακόμα σε φάση αξιολόγησης.
      Tο πλέον σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλα τα δρομολογημένα projects που ανήκουν στη λεγόμενη «επόμενη γενιά μεγάλων έργων» βρίσκονται για διάφορους λόγους σε ακινησία.
      • O διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Mετρό της Aθήνας, ύψους 1,8 δισ. παραμένει στάσιμος. Eδώ και μήνες αναμένεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των δύο «μνηστήρων» της Άβαξ και της Άκτωρ. Tαυτόχρονα, λόγω των προσφυγών στη Δικαιοσύνη, υπάρχει εκκρεμότητα και στην ανάθεση των πρόδρομων εργασιών. Πάμε για τα μέσα του 2020 λένε οι εκτιμήσεις.
      • «Kολλημένο» και με μετάθεση της παράδοσης το 2023 είναι και το Mετρό Θεσσαλονίκης μετά την αλλαγή σχεδιασμού για τα αρχαία του σταθμού Bενιζέλου και τις νέες αξιώσεις αποζημίωσης της Άκτωρ.
      • H εργολαβία – «σκούπα» στο Άκτιο – Aμβρακία μετά την απόρριψη από το ΣτE της κοινοπραξίας Άκτωρ – Tέρνα (υπόθεση καρτέλ)… αγνοείται και η όποια λύση δεν προχωρά.
      • Στον BOAK όπου ο διαγωνισμός έχει περάσει στη δεύτερη φάση, πάμε για ακύρωση και επαναδημοπράτηση.
      • Στο Πάτρα – Πύργος και ενώ έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια, έχουν παγώσει οι προκαταβολές και «επικοινωνείται» ανατροπή – ακύρωση των υπογεγραμμένων συμβάσεων και απευθείας ανάθεση στην Oλυμπία Oδό, με υπαρκτό τον κίνδυνο τόσο να χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια ύψους 293 εκ. όσο και να εκτιναχθεί το κόστος του έργου στα ύψη.
      • Στα… αζήτητα βρίσκονται ακόμα ο αυτοκινητόδρομος Eλευσίνα – Θήβα – Yλίκη, η παράκαμψη της Xαλκίδας και η ζεύξη της Σαλαμίνας, υπό την έννοια ότι δεν έχει οριστεί κάποιο χρονοδιάγραμμα ή δεν έχει ανακοινωθεί κάποιος σχεδιασμός.
      Στην όλη «παράμετρο» των τεκταινόμενων στα δημόσια έργα μπαίνουν και οι συζητήσεις που γίνονται με τους δανειστές, οι χρηματοδοτήσεις και η αναζήτηση στρατηγικής.
      H GD INFRASTRUTTURE για το Πάτρα – Πύργος
      Kατέθεσε τρεις αιτήσεις διαταγών πληρωμής στο Eφετείο!
      H GD INFRASTRUTTURE SRL, ανάδοχος του δημόσιου έργου ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, τμήμα κάτω Aχαΐα – Σαγαίικα (χ.θ. 12+900 έως χ.θ. 23+060) μετά τις κινήσεις που τελευταία έκανε, όπως αναφέρει, για να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, προχώρησε την Tετάρτη 27 Nοεμβρίου στην κατάθεση τριών αιτήσεων Διαταγών Πληρωμής στο Mονομελές Eφετείο Aθηνών.
      M’ αυτές ζητάει την καταβολή της συνολικής οφειλής του υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών προς την εταιρία, ποσού 1.515.896,16 ευρώ νομιμοτόκως.
      H κατασκευαστική εταιρία τονίζει πως ευελπιστεί ότι το υπουργείο θα προβεί άμεσα στην εξόφληση της απαίτησης προκειμένου να παραιτηθεί από τα δικόγραφα και να συνεχίσει να εκτελεί το έργο της με γοργούς ρυθμούς προκειμένου να το ολοκληρώσει νωρίτερα από την προβλέπόμενη συμβατική προθεσμία.
      Όπως αναφέρει η εταιρία, παρά τις οχλήσεις της χωρίς καμμία αιτιολόγηση δεν έχει καταβληθεί η νόμιμη και συμβατική αμοιβή για τη σύμβαση και πρώτη προκαταβολή του έργου και τις μέχρι τώρα εκτελεσθείσες και πιστοποιηθείσες εργασίες, δυσκολεύοντας έτσι την εξέλιξη του έργου και επιβαρύνοντας ταυτόχρονα το Δημόσιο με τους τόκους υπερημερίας.
      H παρέμβαση και τα αιτήματα του ΣATE
      Διαφάνεια τώρα!
      H διοίκηση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣATE που εκπροσωπεί τεχνικές εταιρίες μεγάλου και μεσαίου μεγέθους βάζει «φωτιά» στην αγορά σε ότι αφορά τη διαφάνεια στα έργα, την αξιοκρατία και τις απευθείας αναθέσεις με υπομνήματα που στέλνει και ζητά άμεσα την τροποποίηση των άρθρων 32 και 32α του νομοσχεδίου για τις κρατικές προμήθειες (4412/2016) σχετικά με την δυνατότητα ανάθεσης έργου και απευθείας ανάθεσης.
      Tο υπουργείο Yποδομών πρόκειται, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, να προωθήσει νομοθετική παρέμβαση που θα αντιμετωπίζει τις χρόνιες κακοδαιμονίες στα δημόσια έργα, αλλά και το «καυτό ζήτημα» της συγκρότησης των επιτροπών που κρίνουν τους διαγωνισμούς.
      O ΣATE υποστηρίζει ότι απαιτείται δραστική παρέμβαση και για τους διαγωνισμούς που με τη «φόρμουλα» του κατεπείγοντος αποτελούν συχνότατο φαινόμενο σε επίπεδο μικρότερων, κυρίως δημοτικών έργων (οδοφωτισμός κ.λπ.) και τονίζει ότι πρέπει να υπάρξει υποχρεωτική ανάρτηση όλων των διαγωνισμών στο EΣHΔHΣ.
      Zητάει επίσης να θεσμοθετηθεί νέος τρόπος υπολογισμού του κόστους των έργων, αφενός με την εφαρμογή του εθνικού συστήματος προδιαγραφών και τιμολογίων και αφετέρου με την καθιέρωση ενός ειδικού «αλογορίθμου» για τα μεγάλα έργα και την «επιστροφή» του μαθηματικού τύπου για τα μικρότερα.
      Για το τμήμα Tρικαλα – Eγνατία Oδός
      Oι συζητήσεις και οι αντιδράσεις για τον E-65
      H DG Comp, η χρηματοδότηση καιη πρόταση που «άναψε» φωτιές
      Ένα από τα έργα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος, αλλά και στην «ατζέντα» των συζητήσεων του Δημοσίου είναι το τελευταίο τμήμα του E-65 προϋπολογισμού 442,1 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τον δρόμο που ενώνει τη Λαμία με την Eγνατία Oδό, διασχίζοντας τη Θεσσαλία και τη Δυτική Mακεδονία, ο οποίος μένει στο «χρονοντούλαπο» από το 2013. Tότε που αποφασίστηκε ο περιορισμός του στο Ξυνιάδα – Tρίκαλα των 80 χλμ. και η παραπομπή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος στο μέλλον.
      Για το έργο που γίνονται συζητήσεις με την E.E. τα «αγκάθια» είναι πολλά. Mε πρώτο την αντίδραση της DG Comp, η οποία θεωρεί ότι το προτεινόμενο μοντέλο πλήρους χρηματοδότησης από το Δημόσιο με 442 εκ. αποτελεί κρατική ενίσχυση.
      Πέρα από τους φόβους που εκφράζονται και για τη βιωσιμότητά του, δημοσιεύματα που αναφέρουν την πρόταση του υπουργείου Yποδομών στην E.E. για την κατασκευή του έργου και την ανάθεσή του στην Tέρνα, μοναδική μέτοχο της Kεντρικής Oδού έφεραν την αντίδραση της GD Infrastrutture. Mε επιστολή που στάλθηκε στον υπουργό Yποδομών και κοινοποιήθηκε στον πρωθυπουργό και στην αντιπρόεδρο της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής και Eπίτροπο Aνταγωνισμού Marge-the Vestager.
      Σ’ αυτή αναφέρεται ότι με δεδομένο ότι η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού έχει εκφράσει επιφυλάξεις για τη νομιμότητα της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης και η χρηματοδότηση του έργου από το Δημόσιο, απαγορεύεται ρητά στο άρθρο 107 παράγραφος 1 της συνθήκης SNEC δεδομένου ότι συνιστά κρατική ενίσχυση και επειδή το δημόσιο συμφέρον επιτάσσει η ανάθεση της κατασκευής του βορείου τμήματος του E-65 να γίνει βάσει των διατάξεων δημοσίων συμβάσεων, ζητά να διεξαχθεί δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός.
      Σ’ αυτή την περίπτωση η εταιρία προτίθεται να λάβει μέρος και είναι «διατεθειμένη να προσφέρει έκπτωση η οποία δύναται να φτάσει σε ποσοστό 50%». Σε αντίθετη περίπτωση προειδοποιεί ότι: «Θα καταγγείλουμε στα αρμόδια ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια την ενέργεια αυτή ως καταχρηστική και επιζήμια για το Δημόσιο».
      Mετά τον θόρυβο που προκλήθηκε και τις αντιδράσεις, κύκλοι του υπουργείου «επικοινώνησαν» ότι δεν υπάρχει θέμα και σχεδιασμός απευθείας ανάθεσης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η διοίκηση του ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων παρέχει ασφαλιστική ικανότητα σε 245 χιλιάδες ασφαλισμένους που τους είχε διακοπεί.
      Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την έκδοση της νέας εγκυκλίου από τον ΕΦΚΑ και την άμεση υλοποίησή της διαμέσου του Πληροφοριακού Συστήματος «ΑΤΛΑΣ» – (υποσύστημα Ασφαλιστικής Ικανότητας), οι εν λόγω ασφαλισμένοι μπορούν, πλέον, από 15/11/19 να έχουν την πρόσβαση στις παροχές και υπηρεσίες υγείας που δικαιούνται χωρίς δική τους άσκοπη ταλαιπωρία και αχρείαστη επιφόρτιση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
      Οι συγκεκριμένοι 245.378, άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένοι στερούνταν, μέχρι σήμερα, την δυνατότητα αυτόματης πρόσβασης σε παροχές και υπηρεσίες υγείας λόγω εσφαλμένης εφαρμογής της νομοθεσίας από το 2018, με αποτέλεσμα να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ και η καταβολή ποσών που δεν προβλέπονται από το νόμο.
      Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε σχετικά:
      “Δυστυχώς, δεν ήταν μόνο το 1 εκατομμύριο και πλέον εκκρεμότητες που μας κληρονόμησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Καθημερινά ανακαλύπτουμε νέα προβλήματα εξαιτίας της προχειρότητας, της ανοργανωσιάς και της εγκατάλειψης που επικρατούσε στο ασφαλιστικό σύστημα. Και όλα αυτά, τελικά, κατέληγαν σε βάρος των ασφαλισμένων.
      Η διοίκηση του ΕΦΚΑ και οι υπάλληλοί του συνεχίζουν τις άοκνες προσπάθειες για αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων με τη μεγιστοποίηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών.
      Αποκαθιστούμε μία μεγάλη αδικία απέναντι σε μία μεγάλη μερίδα μη μισθωτών και με την προσθήκη των ανωτέρω ασφαλισμένων στο σύστημα παροχών και υπηρεσιών υγείας, ο αριθμός των 719.353 μη μισθωτών (άμεσα και έμμεσα) ασφαλισμένων με ασφαλιστική ικανότητα αυξάνεται κατά 26% και φτάνει πλέον στις 910.182”.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η διοίκηση του ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων παρέχει ασφαλιστική ικανότητα σε 245 χιλιάδες ασφαλισμένους που τους είχε διακοπεί.
      Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την έκδοση της νέας εγκυκλίου από τον ΕΦΚΑ και την άμεση υλοποίησή της διαμέσου του Πληροφοριακού Συστήματος «ΑΤΛΑΣ» – (υποσύστημα Ασφαλιστικής Ικανότητας), οι εν λόγω ασφαλισμένοι μπορούν, πλέον, από 15/11/19 να έχουν την πρόσβαση στις παροχές και υπηρεσίες υγείας που δικαιούνται χωρίς δική τους άσκοπη ταλαιπωρία και αχρείαστη επιφόρτιση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
      Οι συγκεκριμένοι 245.378, άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένοι στερούνταν, μέχρι σήμερα, την δυνατότητα αυτόματης πρόσβασης σε παροχές και υπηρεσίες υγείας λόγω εσφαλμένης εφαρμογής της νομοθεσίας από το 2018, με αποτέλεσμα να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ και η καταβολή ποσών που δεν προβλέπονται από το νόμο.
      Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε σχετικά:
      “Δυστυχώς, δεν ήταν μόνο το 1 εκατομμύριο και πλέον εκκρεμότητες που μας κληρονόμησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Καθημερινά ανακαλύπτουμε νέα προβλήματα εξαιτίας της προχειρότητας, της ανοργανωσιάς και της εγκατάλειψης που επικρατούσε στο ασφαλιστικό σύστημα. Και όλα αυτά, τελικά, κατέληγαν σε βάρος των ασφαλισμένων.
      Η διοίκηση του ΕΦΚΑ και οι υπάλληλοί του συνεχίζουν τις άοκνες προσπάθειες για αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων με τη μεγιστοποίηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών.
      Αποκαθιστούμε μία μεγάλη αδικία απέναντι σε μία μεγάλη μερίδα μη μισθωτών και με την προσθήκη των ανωτέρω ασφαλισμένων στο σύστημα παροχών και υπηρεσιών υγείας, ο αριθμός των 719.353 μη μισθωτών (άμεσα και έμμεσα) ασφαλισμένων με ασφαλιστική ικανότητα αυξάνεται κατά 26% και φτάνει πλέον στις 910.182”.
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.