Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    «Παγώνουν» τα πρόστιμα για τα διόδια της Εγνατίας οδού

    Sign in to follow this  

    Αίτημα προς τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ) να αναστείλουν τις βεβαιώσεις είσπραξης και επιβολής προστίμου σε πολίτες που δεν κατέβαλαν διόδια στην Εγνατία Οδό θα καταθέσει η εταιρεία, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε το διοικητικό της συμβούλιο, στην οποία αποκαλύπτεται ότι το υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση των προστίμων.

     

    Σύμφωνα με το κείμενο, στις 25 Φεβρουαρίου 2016 όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού υπέγραψαν πρακτικό, με το οποίο πιστοποίησαν την απόφασή τους να ζητηθεί από τις αρμόδιες ΔΟΥ η «αναστολή βεβαίωσης ή είσπραξης επιβληθέντων προστίμων για διάστημα δύο μηνών», ενώ εξουσιοδότησαν τον πρόεδρο του ΔΣ «να απευθύνει ο ίδιος προς τις οικείες ∆ΟΥ σχετικές επιστολές».

     

    Η απόφαση του ΔΣ ελήφθη «μετά την προφορική ενημέρωση από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου ότι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και ∆ικτύων πρόκειται τις προσεχείς ημέρες να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση επιβληθέντων από την εταιρεία προστίμων, λόγω μη καταβολής υπό χρηστών του εν γένει οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού του αντιτίμου τελών διοδίων».

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=783304


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    περιμένετε πρώτα να δείτε την ''νομοθετική πρωτοβουλία''...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    νομος Ρεππα νομος Βοριδη

    http://kinimadenplirono.blogspot.gr/2014/04/blog-post_8693.html

     

    [φυσικα και εξακολουθουν να ισχυουν...]

     

    «12Α. Απαγορεύεται η καθ` οιονδήποτε τρόπο κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του
    οδοστρώματος και των εγκατεστημένων σε αυτό σταθμών διοδίων των αυτοκινητοδρόμων,
    καθώς και η παρεμπόδιση ή διακοπή (μερική ή ολική) της λειτουργίας των σταθμών διοδίων με
    οποιονδήποτε τρόπο. Αυτοί που παραβαίνουν με πρόθεση τη διάταξη του προηγούμενου εδαφίου
    τιμωρούνται με τις ποινές της παραγράφου 1 του άρθρου 292 του Ποινικού Κώδικα.»

    *** Η παράγραφος 12Α προστέθηκε  με την παράγραφο 2 άρθρου 143
            Ν.4070/2012,ΦΕΚ Α 82/10.4.2012.

     

     

    υγ

    για να εχουμε ολοκληρωμενη εικονα

    να προσθεσουμε εδω και αυτη τη συζητηση που αρχισε απο χτες...

     

    http://www.michanikos.gr/topic/46137-Μειωνονται-τα-προστιμα-της-ΕΓΝΑΤΙΑ/?p=845047

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    κάτι τέτοια βλέπεις  και λες 

    ΚΙΜ ΠΑΤΑ ΤΟ ΚΟΥΜΠΙ

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δανέλλης : Χαρίζουν τα πρόστιμα της Εγνατίας

     

    ηθελα ναξερα αυτος ο Δανελλης τι ακριβως εννοει και τι θελει???

     Η ρυθμιση αφορα μονον την ΕΓΝΑΤΙΑ  και προφανως ειναι σωστη...

     

    [για τις αλλες οδους δεν υπαρχει προβλεψη και μαλλον ουτε σκεψη ή διαθεση...απο πλευρας Σπίρτζη]

     

    Αντι να πει να χαριστουν  τα προστιμα και προς τις εταιριες...εβγαλε μια ανακοινωση...

    που, ούτε λιγο ουτε πολυ....

     

    ειναι σαν να σηκωθηκε το ποταμι...να πνιξει τη θαλασσα.....

     

    ώρες- ώρες :mrgreen:

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ξέρουμε  πότε ανοίγει το ταχις   για φορολογικές? :mrgreen:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν έχω καταλάβει ρε παιδιά. Είστε με τους πολίτες ή με τους μεγαλοεργολάβους που εκμεταλλεύονται τα μεγάλα έργα για να συνεχίζουν να πλουτίζουν εις βάρος μας. Και τελικά πιο ισχυρός είναι κάποιος νόμος οποιουδήποτε ...Βορίδη ή Ρέππα... ή το σύνταγμα που κατοχυρώνει την ελεύθερη πρόσβαση σε όλους τους πολίτες σε οποιοδήποτε σημείο της επικράτειας.

     

    Θέλετε να τιμωρηθούν αυτοί που είχαν το θάρρος και σήκωσαν τις μπάρες, επειδή εσείς δεν είχατε το θάρρος να το κάνετε; Προφανώς και δεν πρέπει να υπάρχουν πουθενά διόδια. Αν κάπου υπάρχουν, αυτά πρέπει να είναι κρατικά και φθηνά και μόνο για να καλύψουν τα έξοδα συντήρησης των δρόμων.

     

    Τα μεγάλα έργα πρέπει να γίνονται με κρατική χρηματοδότηση. Σας αρέσει δηλαδή που ο μεγαλοεργολάβος έφταιαξε την Αττική οδό με ένα Α ποσό και έχει ήδη πάρει πίσω από εσάς 20xΑ. Και μάλιστα και αυτό το Α ποσό δεν το έβαλε καν από τα χρήματά του αλλά το δανείστηκε και το ξεπλήρωσε με τα χρήματα που μας παίρνει.

     

    Αν είναι έτσι γιατί δεν μπορεί ο κάθε μηχανικός με χρηματοδότηση από τις τράπεζες, να αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση ενός μεγάλου έργου. Προτιμάτε οι μηχανικοί να είναι χαμηλόμισθοι υπάλληλοι αυτού του μεγαλοεργολάβου; Γιατί εκεί οδηγούμαστε με την εφαρμογή αυτών αντιλήψεων.

    • Downvote 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αυτη ειναι μια  ερωτηση που εμπεριεχει και την απαντηση και δεν προτιθεμαι να απαντησω  "επι της ουσιας"  [αν υπαρχει...]

     

    ΒΑΣΙΛΗΣ K.  said

    "Θέλετε να τιμωρηθούν αυτοί που είχαν το θάρρος και σήκωσαν τις μπάρες, επειδή εσείς δεν είχατε το θάρρος να το κάνετε;"

     

    Aν ξαναδιαβασεις τους προλαλησαντες

    κανενας δεν ειπε "να τιμωρηθουν" οσοι σηκωσαν τις μπαρες 

     

    -και δεν μπορεις να γνωριζεις πόσοι απο μας είμασταν καποια στιγμη στα διοδια...οκ??.-

     

    Ο μονος που το ζητησε ηταν ο βουλευτης του ποταμιου

    για λογους που ουτε ο ιδιος καταλαβε.

    Για τα υπολοιπα που λες- μερικα απο τα οποια

    ειναι αυτονοητα-

     

    φωναξε τον Ρεππα και τον Βοριδη  να σου πούν με ποιους ειναι.

     

    [με την ευκαιρια...φωναξε να ρωτησεις και τους σημερινους....]

     

     

    ΑΥΤΟΙ υπεγραψαν....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ούτε με τους κρατικοδίαιτους εργολάβους ούτε με την πλέμπα. Όποιος δε γουστάρει να πάει από την παλαιά εθνική οδό.

     

    ΥΓ: άλλο πολίτες και άλλο πλέμπα.

    • Upvote 1
    • Downvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By andkour
      Υπολογισμός προστίμων αυθαιρέτων σύμφωνα με το νέο φύλλο καταγραφής όπως αυτό τέθηκε(από 1έως 22-9-2016) σε διαβούλευση από το ΥΠΕΝ.
      Δυνατότητα υπολογισμού για απεριόριστα φύλλα καταγραφής,επίσης υπολογίζεται το παράβολο υπερ δημοσίου(το οποίο δεν επιστρέφεται) σύμφωνα με το αρθρο 83.
      Στην έκδοση 1.06t προστέθηκε η δυνατότητα υπολογισμού προστίμου και με τον Ν.4178/2013 ώστε να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης των προστίμων και με τους δύο νόμους.
      Το πρόγραμμα υπολογίζει αυτόματα την αύξηση ή μείωση του προστίμου που προκύπτει από την εφαρμογή του νέου νόμου.
      Στην έκδοση 1.08t διορθώθηκε σφάλμα σε συντελεστή υπολογισμού.(ευχαριστώ τον συνάδελφο Faethon11).
      Παρακαλώ τους συναδέλφους ας το τσεκάρουν για τυχόν λάθη.
      Στην έκδοση 1.12t εισάγονται οι Τ.Ζ του 2011(Ν.4178/13) και αυτόματα μετατρέπονται σε Τ.Ζ.του 2016 σύμφωνα με το ΦΕΚ 48Β/20-1-2016 και καταχωρούνται σε ξεχωριστό πεδίο.Ετσι τα πρόστιμα Ν.4178/13 και νέου νόμου υπολογίζονται το κάθε ένα με την σωστή Τ.Ζ. και είναι απόλυτα συγκρίσιμα μεταξύ τους.Επίσης τα φ.κ είναι διαχειρίσιμα και μπορεί να γίνει ολική ή μερική τροποποίηση-διαγραφή του κάθε φ.κ. χωρίς να απαιτείται η επανάληψη της όλης διαδικασίας εξ΄αρχής.Το πρόγραμμα ενημερώθηκε στην έκδοση 1.12 σύμφωνα με τις επισημάνσεις-παρατηρήσεις των συναδέλφων :Didonis και themoiko.
      Στην έκδοση 1.20 υπολογίζονται τα πρόστιμα σύμφωνα με το νομοσχέδιο όπως αυτό κατατέθηκε προς ψήφιση στην βουλή τις 20-9-2017.Υπάρχουν διαφοροποιήσεις με το νομοσχέδιο της διαβούλευσης (π.χ. αυτοτελή υπόγεια κτλ).
      Στην έκδοση 1.24 έγινε ενημέρωση με τις αλλαγές που προέκυψαν στην συνεδρίαση της επιτροπής της βουλής στις 11-10-2017(αύξηση δόσεων στις 100 κτλ) και προστέθηκε η δυνατότητα υπολογισμού του προστίμου ανάλογα με τον τρόπο εξώφλησης του και τον χρόνο υπαγωγής.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Στην έκδοση 1.50 είναι διαθέσιμος ο υπολογισμός προστίμων με τον Ν.4495/2017 και προστέθηκε και η μείωση λόγω ταυτόχρονης υποβολής της ΜΣΕ.
      Σημαντικές αλλαγές της έκδοσης 1.64:
      α)Διόρθωση του γινομένου των συντελεστών κάλυψης-δόμησης-πλ.αποστάσεων-πρασιάς ώστε σε περίπτωση ύπαρξης οικ.άδειας το γινόμενο να είναι max=2.
      β)Προσθήκη δυνατότητας υπολογισμού προστίμου για στάσιμους οικισμούς και σταυλικές εγκαταστάσεις.
      Νέα έκδοση 1.72: Βελτιώθηκε η ρουτίνα υπολογισμού των δόσεων,λαμβάνεται υπόψην η ελάχιστη δόση(50ευρώ) και το παράβολο του άρθρου 99 και αυτόματα υπολογίζεται το ποσό δόσης και ο αριθμός δόσεων.
       
      Οδηγίες εγκατάστασης νέας έκδοσης(v.1.72):Σε όσους η/υ είναι εγκατεστημένη παλαιότερη έκδοση πρέπει να γίνει απεγκατάσταση για να εγκατασταθεί η νέα.
      Για νεότερες εκδόσεις επισκεφθείτε την διεύθυνση:http://www.Facebook.com/Freelogismiko
       
      Αξιολογήστε την εφαρμογή εδώ:
      https://goo.gl/EDg4Lj
      Βίντεο παρουσίασης:
    • By Engineer
      Μόνιμη λύση για το ζήτημα των αυθαιρέτων από τον Ιούνιο του 2020 και μετά, η οποία θα συνδεθεί με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, ύστερα από σχετική συνάντηση που είχε με τους προέδρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γ. Στασινό, και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Στρ. Παραδιά.
      Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτρης Οικονόμου, και ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
       
       Έως τότε, θα δοθεί μια νέα - η τελευταία- παράταση 
       
      Από τον Ιούνιο του 2020 όποιος δεν έχει τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων, θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή για καθυστέρηση ενός χρόνου, θα καταβάλλεται επιπλέον 25%, δύο χρόνων 30%, κ.ο.κ.. «Θεωρούμε ότι η ρύθμιση αυτή είναι δίκαιη και λειτουργική. Δίκαιη, διότι συνδέει το ύψος των χρημάτων που καταβάλλονται, με την ταχύτητα με την οποία κάποιος ιδιοκτήτης σπεύδει να τακτοποιήσει το ακίνητό του” σχολίασε ο υπουργός
       
      Η ρύθμιση θα αφορά τα αυθαίρετα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι την 28η Ιουλίου του 2011 που θεωρείται κόκκινη γραμμή για την ένταξη τους στους ισχύοντες νόμους και δεν θα αφορά την κατήγορία 5 (ακίνητα με μεγάλες αυθαιρεσίες)
       
      Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός, ο κ. Οικονόμου, η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτηρίου η οποία ισχύει ήδη στα νέα κτήρια θα αρχίσει σταδιακά να εφαρμοζεται και στις παλαιότερες άδειες όταν πρόκειται να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς και θα μπορεί να γίνεται ανα διηρημένη ιδιοκτησία
       
      Δηλαδή όποιος έχει μια διηρημένη ιδιοκτησία και θέλει να κάνει μια μεταβίβαση ή να το νοικιάσει ή οτιδήποτε, θα μπορεί να δημιουργήσει ηλεκτρονική ταυτότητα αποκλειστικά της διηρημένης ιδιοκτησίας του.
      Σιγά – σιγά θα προστίθενται και οι υπόλοιπες διηρημένες ιδιοκτησίες και στο τέλος θα έχουμε το συνολικό ακίνητο.
      Ο πρώτος που θα θέλει να κάνει μια τέτοια ηλεκτρονική ταυτότητα διηρημένης ιδιοκτησίας θα πρέπει να δηλώσει και το ποσοστό που του αντιστοιχεί σε χιλιοστά επί των κοινοχρήστων και αν υπάρχουν αυθαιρεσίες στα κοινόχρηστα, θα πρέπει να δηλώσει και τα κοινόχρηστα, δηλαδή να υπάρξουν σχετικά σχέδια.
       
      Γίνεται μία εξαίρεση για τη στατική επάρκεια, στην περίπτωση της διηρημένης ιδιοκτησίας, για μια πενταετία. Παραμένει όμως η υποχρέωση δήλωσης βεβαίωσης τρωτότητας. Αν η βεβαίωση τρωτότητας αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλημα στατικότητας ή οτιδήποτε άλλο, θα μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία και στο επόμενο στάδιο. 
       
      Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι οι προβλεπόμενοι, από τη σημερινή νομοθεσία, έλεγχοι των δηλώσεων αυθαιρέτων σε ποσοστό 5% που δεν έχουν ενεργοποιηθεί, θα ενεργοποιηθούν πάρα πολύ γρήγορα. Θα γίνεται από ιδιώτες ελεγκτές δόμησης και προφανώς στην περίπτωση που θα εντοπίζονται αυθαιρεσίες θα υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις.
       
      Η ενεργοποίηση αυτών των ελέγχων μαζί με την ηλεκτρονική ταυτότητα σίγουρα μας δίνει τους μηχανισμούς που θα εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρξουν αυθαίρετα από εδώ και πέρα, η αν έχουμε από κάποιους, θα υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις και θα μπορούν να αντιμετωπίζονται.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μόνιμη λύση για το ζήτημα των αυθαιρέτων από τον Ιούνιο του 2020 και μετά, η οποία θα συνδεθεί με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, ύστερα από σχετική συνάντηση που είχε με τους προέδρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γ. Στασινό, και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Στρ. Παραδιά.
      Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτρης Οικονόμου, και ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
       
       Έως τότε, θα δοθεί μια νέα - η τελευταία- παράταση 
       
      Από τον Ιούνιο του 2020 όποιος δεν έχει τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων, θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή για καθυστέρηση ενός χρόνου, θα καταβάλλεται επιπλέον 25%, δύο χρόνων 30%, κ.ο.κ.. «Θεωρούμε ότι η ρύθμιση αυτή είναι δίκαιη και λειτουργική. Δίκαιη, διότι συνδέει το ύψος των χρημάτων που καταβάλλονται, με την ταχύτητα με την οποία κάποιος ιδιοκτήτης σπεύδει να τακτοποιήσει το ακίνητό του” σχολίασε ο υπουργός
       
      Η ρύθμιση θα αφορά τα αυθαίρετα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι την 28η Ιουλίου του 2011 που θεωρείται κόκκινη γραμμή για την ένταξη τους στους ισχύοντες νόμους και δεν θα αφορά την κατήγορία 5 (ακίνητα με μεγάλες αυθαιρεσίες)
       
      Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός, ο κ. Οικονόμου, η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτηρίου η οποία ισχύει ήδη στα νέα κτήρια θα αρχίσει σταδιακά να εφαρμοζεται και στις παλαιότερες άδειες όταν πρόκειται να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς και θα μπορεί να γίνεται ανα διηρημένη ιδιοκτησία
       
      Δηλαδή όποιος έχει μια διηρημένη ιδιοκτησία και θέλει να κάνει μια μεταβίβαση ή να το νοικιάσει ή οτιδήποτε, θα μπορεί να δημιουργήσει ηλεκτρονική ταυτότητα αποκλειστικά της διηρημένης ιδιοκτησίας του.
      Σιγά – σιγά θα προστίθενται και οι υπόλοιπες διηρημένες ιδιοκτησίες και στο τέλος θα έχουμε το συνολικό ακίνητο.
      Ο πρώτος που θα θέλει να κάνει μια τέτοια ηλεκτρονική ταυτότητα διηρημένης ιδιοκτησίας θα πρέπει να δηλώσει και το ποσοστό που του αντιστοιχεί σε χιλιοστά επί των κοινοχρήστων και αν υπάρχουν αυθαιρεσίες στα κοινόχρηστα, θα πρέπει να δηλώσει και τα κοινόχρηστα, δηλαδή να υπάρξουν σχετικά σχέδια.
       
      Γίνεται μία εξαίρεση για τη στατική επάρκεια, στην περίπτωση της διηρημένης ιδιοκτησίας, για μια πενταετία. Παραμένει όμως η υποχρέωση δήλωσης βεβαίωσης τρωτότητας. Αν η βεβαίωση τρωτότητας αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλημα στατικότητας ή οτιδήποτε άλλο, θα μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία και στο επόμενο στάδιο. 
       
      Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι οι προβλεπόμενοι, από τη σημερινή νομοθεσία, έλεγχοι των δηλώσεων αυθαιρέτων σε ποσοστό 5% που δεν έχουν ενεργοποιηθεί, θα ενεργοποιηθούν πάρα πολύ γρήγορα. Θα γίνεται από ιδιώτες ελεγκτές δόμησης και προφανώς στην περίπτωση που θα εντοπίζονται αυθαιρεσίες θα υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις.
       
      Η ενεργοποίηση αυτών των ελέγχων μαζί με την ηλεκτρονική ταυτότητα σίγουρα μας δίνει τους μηχανισμούς που θα εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρξουν αυθαίρετα από εδώ και πέρα, η αν έχουμε από κάποιους, θα υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις και θα μπορούν να αντιμετωπίζονται.
    • By Engineer
      Έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων διοδίων που λειτουργούν στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, προκειμένου να μπορούν οι οδηγοί να χρησιμοποιούν ένα πομποδέκτη για τις διελεύσεις τους σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
      Η διαλειτουργικότητα των διοδίων δεν είχε υλοποιηθεί παρά τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και παρά τις επανειλημμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ των ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούν τους οδικούς άξονες, οι οποίες ξεκίνησαν το 2013.
      Η βασική διαφωνία μεταξύ των παραχωρησιούχων αφορούσε στο ύψος της προμήθειας που θα πρέπει να αποδίδει η μία εταιρεία στην άλλη.
      Ωστόσο, ενόψει της ακύρωσης του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και έπειτα από πιέσεις του υπουργείου Υποδομών, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν στο ύψος της προμήθειας η οποία θα διαμορφωθεί σε ποσοστό 2,12% επί του αντιτίμου των διοδίων και θα αποδίδεται στο τέλος κάθε μήνα.
      Το κοινό σύστημα GRITS
      Εδώ και μερικά χρόνια πέντε από τις συνολικά επτά ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους, είχαν συμφωνήσει στη λειτουργία ενός κοινού συστήματος με την ονομασία GRITS (Greece Interoperable Tolling Systems). Σε αυτό έχουν ενταχθεί η Αττική Οδός, η οποία έχει περίπου 650.000 ενεργούς συνδρομητές που χρησιμοποιούν πομποδέκτες, η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ωστόσο δεν είχε βρεθεί κοινός τόπος για τη συμμετοχή της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού.
      Οι δύο τελευταίες εταιρείες έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, την Κεντρική Οδό και την Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο λογισμικό των ηλεκτρονικών πομποδεκτών, οι οποίοι υπερβαίνουν τις 100.000, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αλλαγές θα πρέπει να γίνουν και στα συστήματα διοδίων για να μπορούν να δέχονται πομποδέκτες των υπόλοιπων πέντε εταιρειών, οι οποίες επίσης θα πρέπει να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στα νέα δεδομένα.
      Κατά τις ίδιες πηγές, πρόκειται για σύνθετη διαδικασία η οποία απαιτεί χρονικό διάστημα μεταξύ έξι και οκτώ μηνών. Ο στόχος που έχει τεθεί από το υπουργείο Υποδομών είναι έως το Πάσχα του 2020 να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων, για να μπορούν οι οδηγοί να ταξιδέψουν με ένα πομποδέκτη.
      Πάντως, το στοιχείο που θα παραμείνει αμετάβλητο είναι η αδυναμία φόρτισης των πομποδεκτών μίας εταιρείας στα διόδια άλλης. Αυτό οφείλεται σε φορολογικούς λόγους, δεδομένου ότι η κάθε εταιρεία παραχώρησης έχει διαφορετικό ΑΦΜ και η φόρτιση των πομποδεκτών αποτελεί προκαταβολή χρημάτων. Ως εκ τούτου, ένας οδηγός με πομποδέκτη της Αττικής Οδού για παράδειγμα, δε θα μπορεί να βάλει χρήματα στη συσκευή του στα διόδια Αφιδνών τα οποία λειτουργεί η Νέα Οδός.
      Η Εγνατία Οδός
      Στο GRITS αναμένεται να ενταχθεί και η Εγνατία Οδός, η οποία δεν διαθέτει υπηρεσία ηλεκτρονικών πομποδεκτών, παρά το γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας.
      Πηγές της εταιρείες αναφέρουν ότι ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία τροποποίησης του λογισμικού στους περίπου 3.000 πομποδέκτες τους οποίους η εταιρεία προμηθεύτηκε πριν μερικά χρόνια αλλά ουδέποτε μοίρασε στους οδηγούς. Η Εγνατία Οδός προμηθεύτηκε και εγκατέστησε το 2014 σύστημα αναγνώρισης πομποδεκτών, το οποίο κόστισε περίπου 500.000 ευρώ αλλά δεν λειτούργησε ποτέ, δεδομένου ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν ήθελε ο μελλοντικός επενδυτής να έχει δεσμεύσεις για τον τρόπο είσπραξης διοδίων. Εδώ και λίγο καιρό ωστόσο τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς το υπουργείο Υποδομών επιθυμεί να ενταχθεί στο GRITS η Εγνατία Οδός και το ΤΑΙΠΕΔ δίνει πλέον τη συναίνεσή του.
      Ο στόχος που έχει τεθεί από τη διοίκηση της εταιρείας είναι μέσα στο επόμενο εξάμηνο να έχουν τεθεί σε λειτουργία πομποδέκτες της Εγνατίας, αλλά και να γίνονται διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου με τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες των ιδιωτικών εταιρειών.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων διοδίων που λειτουργούν στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, προκειμένου να μπορούν οι οδηγοί να χρησιμοποιούν ένα πομποδέκτη για τις διελεύσεις τους σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
      Η διαλειτουργικότητα των διοδίων δεν είχε υλοποιηθεί παρά τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και παρά τις επανειλημμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ των ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούν τους οδικούς άξονες, οι οποίες ξεκίνησαν το 2013.
      Η βασική διαφωνία μεταξύ των παραχωρησιούχων αφορούσε στο ύψος της προμήθειας που θα πρέπει να αποδίδει η μία εταιρεία στην άλλη.
      Ωστόσο, ενόψει της ακύρωσης του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και έπειτα από πιέσεις του υπουργείου Υποδομών, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν στο ύψος της προμήθειας η οποία θα διαμορφωθεί σε ποσοστό 2,12% επί του αντιτίμου των διοδίων και θα αποδίδεται στο τέλος κάθε μήνα.
      Το κοινό σύστημα GRITS
      Εδώ και μερικά χρόνια πέντε από τις συνολικά επτά ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους, είχαν συμφωνήσει στη λειτουργία ενός κοινού συστήματος με την ονομασία GRITS (Greece Interoperable Tolling Systems). Σε αυτό έχουν ενταχθεί η Αττική Οδός, η οποία έχει περίπου 650.000 ενεργούς συνδρομητές που χρησιμοποιούν πομποδέκτες, η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ωστόσο δεν είχε βρεθεί κοινός τόπος για τη συμμετοχή της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού.
      Οι δύο τελευταίες εταιρείες έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, την Κεντρική Οδό και την Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο λογισμικό των ηλεκτρονικών πομποδεκτών, οι οποίοι υπερβαίνουν τις 100.000, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αλλαγές θα πρέπει να γίνουν και στα συστήματα διοδίων για να μπορούν να δέχονται πομποδέκτες των υπόλοιπων πέντε εταιρειών, οι οποίες επίσης θα πρέπει να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στα νέα δεδομένα.
      Κατά τις ίδιες πηγές, πρόκειται για σύνθετη διαδικασία η οποία απαιτεί χρονικό διάστημα μεταξύ έξι και οκτώ μηνών. Ο στόχος που έχει τεθεί από το υπουργείο Υποδομών είναι έως το Πάσχα του 2020 να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων, για να μπορούν οι οδηγοί να ταξιδέψουν με ένα πομποδέκτη.
      Πάντως, το στοιχείο που θα παραμείνει αμετάβλητο είναι η αδυναμία φόρτισης των πομποδεκτών μίας εταιρείας στα διόδια άλλης. Αυτό οφείλεται σε φορολογικούς λόγους, δεδομένου ότι η κάθε εταιρεία παραχώρησης έχει διαφορετικό ΑΦΜ και η φόρτιση των πομποδεκτών αποτελεί προκαταβολή χρημάτων. Ως εκ τούτου, ένας οδηγός με πομποδέκτη της Αττικής Οδού για παράδειγμα, δε θα μπορεί να βάλει χρήματα στη συσκευή του στα διόδια Αφιδνών τα οποία λειτουργεί η Νέα Οδός.
      Η Εγνατία Οδός
      Στο GRITS αναμένεται να ενταχθεί και η Εγνατία Οδός, η οποία δεν διαθέτει υπηρεσία ηλεκτρονικών πομποδεκτών, παρά το γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας.
      Πηγές της εταιρείες αναφέρουν ότι ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία τροποποίησης του λογισμικού στους περίπου 3.000 πομποδέκτες τους οποίους η εταιρεία προμηθεύτηκε πριν μερικά χρόνια αλλά ουδέποτε μοίρασε στους οδηγούς. Η Εγνατία Οδός προμηθεύτηκε και εγκατέστησε το 2014 σύστημα αναγνώρισης πομποδεκτών, το οποίο κόστισε περίπου 500.000 ευρώ αλλά δεν λειτούργησε ποτέ, δεδομένου ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν ήθελε ο μελλοντικός επενδυτής να έχει δεσμεύσεις για τον τρόπο είσπραξης διοδίων. Εδώ και λίγο καιρό ωστόσο τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς το υπουργείο Υποδομών επιθυμεί να ενταχθεί στο GRITS η Εγνατία Οδός και το ΤΑΙΠΕΔ δίνει πλέον τη συναίνεσή του.
      Ο στόχος που έχει τεθεί από τη διοίκηση της εταιρείας είναι μέσα στο επόμενο εξάμηνο να έχουν τεθεί σε λειτουργία πομποδέκτες της Εγνατίας, αλλά και να γίνονται διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου με τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες των ιδιωτικών εταιρειών.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.