Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Δικαστική έρευνα για τις «μαύρες» ενοικιάσεις

    Στα δίχτυα της Δικαιοσύνης κινδυνεύουν να βρεθούν το επόμενο διάστημα χιλιάδες Ελληνες που νοικιάζουν βίλες, διαμερίσματα ή ακόμη και δωμάτια σε διαμερίσματα μέσω ειδικών ιστοσελίδων χωρίς να δηλώνουν τα έσοδα στην εφορία.

     

    Οι «μαύρες» ενοικιάσεις έχουν μπει στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών αλλά και σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία και το «καμπανάκι» χτυπάει και για την Ελλάδα.

     

    Αλλωστε, μόνο από την ενοικίαση βιλών χωρίς καμιά άδεια και χωρίς να ξέρει η εφορία τι γίνεται, κοστίζει στις επίσημες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περί το 1 δις ευρώ από απώλεια τζίρου. Ιστοσελίδες που κάνουν θραύση σε όλο τον κόσμο, όπως Airbnb, Tripping, Homeaway, Onefinestay, βρίσκονται ήδη υπό τον έλεγχο των εισαγγελέων στις ΗΠΑ, οι οποίοι τους ζητούν να καταθέσουν στοιχεία σχετικά με τα ακίνητα που ενοικιάζουν, αν δηλώνονται τα έσοδα στην Εφορία και αν υπάρχουν οι σχετικές άδειες ως τουριστικά καταλύματα.

     

    Μετά την εισαγγελική παρέμβαση στις ΗΠΑ, και οι επιτήδειοι στην Ελλάδα κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αναθέσει στην Οικονομική. Η παρέμβαση του εισαγγελέα της Νέας Υόρκης για την αμερικανική εταιρεία Airbnb, που έχει παρουσία και στην Ελλάδα, ανοίγει ξανά το θέμα των «μαύρων» ακινήτων και της τεράστιας απώλειας εσόδων για τους νόμιμους ξενοδόχους και τα κρατικά ταμεία. Το φαινόμενο της ενοικίασης κατοικιών ή ακόμη κι ενός δωματίου μέσα σε διαμέρισμα, έναντι χαμηλού τιμήματος αλλά χωρίς απόδειξη παροχής υπηρεσιών, έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις και στην Ελλάδα.

     

    Μέσω διεθνών ιστοσελίδων οι ιδιοκτήτες νοικιάζουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μικρά εξοχικά, πολυτελείς βίλες, διαμερίσματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ή ακόμη και δωμάτια ή έναν... καναπέ για τη φιλοξενία τουριστών.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/content/Dikastiki_ereuna_gia_tis_%C2%ABmaures%C2%BB_enoikiaseis_/




    User Feedback




    Λογω του οτι πληρωνουν με εμβασματα οι εταιρειες αυτες, δεν νομιζω οτι ευκολο να μην κοπουν τα απαιτουμενα παραστατικα.

     

    Οποιος θελει μαυρο χρημα, ας πληρωσει για να μαθει.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    δεν εχω επαφή με τα site αυτά

    αλλά αναρωτιέμαι αν πρέπει να τα δηλώνουν τα εισοδήματα αυτά ως εκμετάλευση ακινήτου ή έσοδα από το διαδίκτυο

    από εκει και πέρα αν θέλει να σε βρει η εφορία δεν είναι καθόλου δύσκολο

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ο ιδιοκτητης θα τα δηλωνει αναλογα με το καθεστως με το οποιο μισθωνει το ακινητο.

    Αν κανει αστικη μισθωση, θα λογιζονται ως εισοδηματα απο μισθωσεις.

    Αν ειναι επειχειρηση (ατομικη ή νομικο προσωπο) και κοβει κανονικα ΑΠΥ, τοτε τα εσοδα αυτα μπαινουν στο συνολικο εισοδημα της.

     

    Δεν εχει καμια σχεση η μισθωση με εισοδημα απο ιντερνετ.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

     

    Συνήθως δεν ειναι αστικές μισθώσεις αυτά αλλά άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας .

    Edited by terry

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    και παλι λεω οτι δεν εχω συνδιαλλαγει με τετοια site αλλα απο οτι εχω δει ο επισκεπτης πληρωνει το site και ο ιδιοκτητης εισπράτει από το site

     

    αυτό θεωρείται επιχειρηματική δραστηριότητα;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Συνήθως δεν ειναι αστικές μισθώσεις αυτά αλλά άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας .

     

    Σωτηρη, πλεον οι ενοικιαζομενες επιπλωμενες βιλλες και επιπλωμενα διαμερισματα,  μπορουν να πανε αστικη μισθωση, με καποιους περιορισμους, λογω ειδικου καθεστωτος.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Ισχύει ο νόμος 4172/2013 , άρθρο 21 παρ. 3. 

    Edited by terry

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ισχυει ομως και ο Ν4179/2013, αρθρο 46, παρ. 5.

    Καθως επισης και η ΥΑ27715/2013, Αρθρο 1, παρ 1,2 και παρ. 2.3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αρθρο  21/3 του 4172/13

     

     

    Να δουμε αυτο το πολυ σημαντικο αρθρο που ανεφερε ο σοτηρης  [με τις καλημερες μου]

     

    [διοτι,  δεν εχει γινει σαφες τι σημαινει να εχουν γινει  με 2+1 πωλησεις  ακινητων εντος 2ετιας......κι αν αφορα πωλησεις ολοκληρων ακινητων ή ποσοστων επι ακινητων..πχ. κληρονομουνται 5-6 μικρα χωραφακια απο 3 κληρονομους...και πωλουνται για να πληρωθουν οι φοροι...]

     

     

     
    ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

    Άρθρο 21

    Κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα

    1. Ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις
    επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων
    και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Στα έσοδα από τις επιχειρηματικές συναλλαγές
    περιλαμβάνονται και τα έσοδα από την πώληση των στοιχείων του ενεργητικού της επιχείρησης,
    καθώς και το προϊόν της εκκαθάρισης της, όπως αυτά προκύπτουν στη διάρκεια του φορολογικού
    έτους. Ειδικά, για τον προσδιορισμό του εισοδήματος από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα
    στα έσοδα από επιχειρηματικές συναλλαγές περιλαμβάνονται τα έσοδα από την παραγωγή
    γεωργικών, «πτηνοτροφικών»,κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών
    προϊόντων.

    *** Η λέξη «πτηνοτροφικών» της παρ.1 προστέθηκε με τη παρ.6.α άρθρου 22
    Ν.4223/2013,ΦΕΚ Α 287/31.12.2013.

    2. Το κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα προσδιορίζεται για κάθε φορολογικό έτος με
    βάση το λογαριασμό αποτελεσμάτων χρήσης, ο οποίος συντάσσεται σύμφωνα με το Ελληνικό
    Λογιστικό Σχέδιο και τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), όπως ισχύει. Σε
    περίπτωση που η επιχείρηση εφαρμόζει Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, το κέρδος προσδιορίζεται
    αποκλειστικά, σύμφωνα με τον πίνακα φορολογικών αποτελεσμάτων χρήσης.

    3. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ως «επιχειρηματική συναλλαγή» θεωρείται κάθε
    μεμονωμένη ή συμπτωματική πράξη με την οποία πραγματοποιείται συναλλαγή ή και η
    συστηματική διενέργεια πράξεων στην οικονομική αγορά με σκοπό την επίτευξη κέρδους.

    Κάθε  τρεις ομοειδείς συναλλαγές που λαμβάνουν χώρα εντός ενός εξαμήνου θεωρούνται συστηματική
    διενέργεια πράξεων.

    «Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται για τους τίτλους του άρθρου 42 που
    αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε οργανωμένη αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της
    Εναλλακτικής Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ή για τα ομόλογα που εκδίδονται από
    εισηγμένες εταιρείες, καθώς και για τα κρατικά ομόλογα, εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο
    φορολογούμενος ασχολείται κατ` επάγγελμα με τις ανωτέρω συναλλαγές. Με απόφαση του
    Υπουργού Οικονομικών μπορεί να προβλέπεται η εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου και σε
    κάθε άλλη ρυθμιζόμενη αγορά ή άλλους τίτλους. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι
    φορολογούμενοι που ασχολούνται κατ` επάγγελμα με τις ανωτέρω συναλλαγές.»


    *** Τα τρία πιο πάνω εδάφια προστέθηκαν με τη παρ.6β άρθρου 21
    Ν.4223/2013,ΦΕΚ Α 287/31.12.2013.


    Σε περίπτωση συναλλαγών που αφορούν ακίνητα, η περίοδος του
    «δεύτερου» εδαφίου είναι δύο (2) έτη.


    *** Η λέξη «προηγούμενου» αντικαταστάθηκε με τη λέξη «δεύτερου»,ως άνω,
    με τη παρ.6.γ άρθρου 22 Ν.4223/2013,ΦΕΚ Α 287/31.12.2013.

    4. Κάθε προσαύξηση περιουσίας που προέρχεται από παράνομη ή αδικαιολόγητη ή άγνωστη πηγή
    ή αιτία θεωρείται κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα υπό τις προϋποθέσεις που
    προβλέπονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αφήστε τον κόσμο να νοικιάζει το σπίτι του , ώστε να μπορεί να πληρώνει τον ΕΝΦΙΑ .

     

    Αλλωστε η μεγάλη πλειοψηφία αυτών αφορά κόσμο που νοικιάζει το σπίτι του η δωμάτια .

     

    Αν έχεις βίλλα στην Μύκονο , σε συμφέρει να κάνεις επιχείρηση ώστε να περνάς και τα έξοδα .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μια πρωτοποριακή πλατφόρμα μέσα από την οποία μπορεί ο καθένας να έχει άμεση πρόσβαση στους δείκτες τιμών ακινήτων, για κάθε γωνιά της Ελλάδας, «εγκαινίασε» η Spitogatos. 
      Πρόκειται για τον δείκτη Spitogatos Property Index (SPI), ο οποίος τροφοδοτείται με τις τιμές ακινήτων από τη βάση δεδομένων του Spitogatos που, σήμερα, περιέχει περισσότερες από 3 εκατομμύρια καταχωρήσεις ακινήτων. 
      Με τη χρήση εξειδικευμένων συστημάτων επεξεργασίας και ανάλυσης, ο Spitogatos Property Index δίνει μια ευκρινή εικόνα της διακύμανσης των τιμών ακινήτων από το 2011 έως και σήμερα. Να σημειωθεί ότι στην πλατφόρμα περιλαμβάνονται όλων των ειδών τα ακίνητα, σε κάθε περιοχή της χώρας. 
      Ο δείκτης τιμών ακινήτων, χρησιμοποιώντας ως χρονολογική βάση εκκίνησης το 2011, αποτυπώνει τις μεταβολές σε μονάδες δίνοντας την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να επιλέξουν ενοικιάσεις ή πωλήσεις στην περιοχή που τους ενδιαφέρει, όπως και την κατηγορία ακινήτου, παρακολουθώντας την εξέλιξη των τιμών στο χρόνο.  
      Σύμφωνα με την εταιρεία, τα δεδομένα του δείκτη ακινήτων SPI θα ανανεώνονται σε μηνιαία βάση. 
      Μελαχροινός (Spitogatos): Ο SPI δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς ακινήτων
      Με αφορμή το λανσάρισμα του Spitogatos Property Index (SPI) ο CEO του Spitogatos, Δημήτρης Μελαχροινός, σημειώνει: «Η αγορά των ακινήτων, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει αυξημένο ενδιαφέρον για όλους, ιδιοκτήτες, ενοικιαστές, αγοραστές, αλλά και υποψήφιους επενδυτές». 
      Οπως αναφέρει ο κ. Μελαχροινός, «ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες για μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς, λανσάραμε τον SPI, ώστε να βοηθήσουμε τους χρήστες της πλατφόρμας μας να σχεδιάσουν τις κινήσεις τους και να πάρουν αποφάσεις για τα ακίνητά τους, να ορίσουν ενδεχομένως το καταλληλότερο χρονικό διάστημα για να επενδύσουν, αλλά και να έχουν μια αίσθηση όχι μόνο για τη «μεγάλη εικόνα», αλλά και τους δείκτες στην ευρύτερη περιοχή που τους ενδιαφέρει». 
      Καταλήγοντας, ο Δημήτρης Μελαχροινός επισημαίνει ότι «στο Spitogatos είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό το βήμα, καθώς θέλαμε να μοιραστούμε με τους χρήστες μας τη γνώση και την ιστορικότητα για το χώρο του Real estate, που μας παρέχει η πολυετής και συνεχώς αυξανόμενη χρήση της ιστοσελίδας από το ελληνικό κοινό».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μια πρωτοποριακή πλατφόρμα μέσα από την οποία μπορεί ο καθένας να έχει άμεση πρόσβαση στους δείκτες τιμών ακινήτων, για κάθε γωνιά της Ελλάδας, «εγκαινίασε» η Spitogatos. 
      Πρόκειται για τον δείκτη Spitogatos Property Index (SPI), ο οποίος τροφοδοτείται με τις τιμές ακινήτων από τη βάση δεδομένων του Spitogatos που, σήμερα, περιέχει περισσότερες από 3 εκατομμύρια καταχωρήσεις ακινήτων. 
      Με τη χρήση εξειδικευμένων συστημάτων επεξεργασίας και ανάλυσης, ο Spitogatos Property Index δίνει μια ευκρινή εικόνα της διακύμανσης των τιμών ακινήτων από το 2011 έως και σήμερα. Να σημειωθεί ότι στην πλατφόρμα περιλαμβάνονται όλων των ειδών τα ακίνητα, σε κάθε περιοχή της χώρας. 
      Ο δείκτης τιμών ακινήτων, χρησιμοποιώντας ως χρονολογική βάση εκκίνησης το 2011, αποτυπώνει τις μεταβολές σε μονάδες δίνοντας την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να επιλέξουν ενοικιάσεις ή πωλήσεις στην περιοχή που τους ενδιαφέρει, όπως και την κατηγορία ακινήτου, παρακολουθώντας την εξέλιξη των τιμών στο χρόνο.  
      Σύμφωνα με την εταιρεία, τα δεδομένα του δείκτη ακινήτων SPI θα ανανεώνονται σε μηνιαία βάση. 
      Μελαχροινός (Spitogatos): Ο SPI δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς ακινήτων
      Με αφορμή το λανσάρισμα του Spitogatos Property Index (SPI) ο CEO του Spitogatos, Δημήτρης Μελαχροινός, σημειώνει: «Η αγορά των ακινήτων, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει αυξημένο ενδιαφέρον για όλους, ιδιοκτήτες, ενοικιαστές, αγοραστές, αλλά και υποψήφιους επενδυτές». 
      Οπως αναφέρει ο κ. Μελαχροινός, «ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες για μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς, λανσάραμε τον SPI, ώστε να βοηθήσουμε τους χρήστες της πλατφόρμας μας να σχεδιάσουν τις κινήσεις τους και να πάρουν αποφάσεις για τα ακίνητά τους, να ορίσουν ενδεχομένως το καταλληλότερο χρονικό διάστημα για να επενδύσουν, αλλά και να έχουν μια αίσθηση όχι μόνο για τη «μεγάλη εικόνα», αλλά και τους δείκτες στην ευρύτερη περιοχή που τους ενδιαφέρει». 
      Καταλήγοντας, ο Δημήτρης Μελαχροινός επισημαίνει ότι «στο Spitogatos είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό το βήμα, καθώς θέλαμε να μοιραστούμε με τους χρήστες μας τη γνώση και την ιστορικότητα για το χώρο του Real estate, που μας παρέχει η πολυετής και συνεχώς αυξανόμενη χρήση της ιστοσελίδας από το ελληνικό κοινό».
    • By Engineer
      Ελεγκτικό κλοιό γύρω από 1,2 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες δημιουργεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιώντας νέα κριτήρια και βήματα για τον έλεγχο φορολογικών υποθέσεων της τελευταίας 5ετίας.
      Με απόφασή του, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δίνει νέες οδηγίες στους ελεγκτές καθορίζοντας  νέα βήματα και κριτήρια για τον έλεγχο επιτηδευματιών που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Το ελεγκτικό ξεσκόνισμα στα βιβλία και στοιχεία τους αφορά τις χρήσεις από το 2014, δηλαδή της τελευταίας πενταετίας ενώ στο μάτι των ελεγκτών βρίσκονται οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
      Εκεί ο έλεγχος θα φθάνει μέχρι τον αριθμό των μελών/φίλων της επιχείρησης, των σχολίων πελατών και των  κριτικών κ.λπ. στην ιστοσελίδα ή ενδεχομένως και στο facebook και άλλες πλατφόρμες συναλλαγών, δικτύωσης. Ο έλεγχος θα επεκτείνεται ακόμα και σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ αλλά και τυχόν σύνδεση συσκευών POS/e-POS με ξένες τράπεζες. αλιεύουν μέσα από το διαδίκτυο στοιχεία διερευνούν
      Σύμφωνα με την απόφαση Πιτσιλή, τα βήματα που θα ακολουθούν οι ελεγκτές είναι τα εξής:
      1ο Βήμα: Επιλογή υποθέσεων
      Πριν τον έλεγχο και αφού εκδοθεί εντολή ελέγχου,  εξετάζονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
      αν δεν υποβλήθηκαν δηλώσεις κάθε είδους φορολογίας
      αν είχαν διαπραχθεί φορολογικές παραβάσεις
      αν υπάρχουν κατασχεθέντα βιβλία ή άλλα έγγραφα και στοιχεία από τα οποία πιθανολογείται φοροδιαφυγή
      στοιχεία διασταυρώσεων κλπ από Οργανισμούς, Τράπεζες ή αρχές
      συναλλαγές  με εκδότες πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων όπως εξαφανισμένους εμπόρους κλπ
      διασταυρώσεις βάσει καταστάσεων τιμολογίων πελατών – προμηθευτών
      στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο για την λήψη περαιτέρω πληροφοριών αναφορικά με την ηλεκτρονική δραστηριοποίηση του ελεγχόμενου προσώπου.
      2ο βήμα: Τυπική συμμόρφωση και διασταυρώσεις
      1.      Γενικές επαληθεύσεις σε νομιμοποιητικά έγγραφα, βιβλία και στοιχεία, όπως:
      έγγραφα σύστασης ή νομιμοποίησης της επιχείρησης
      ορθή τήρηση των βιβλίων και έκδοση των φορολογικών στοιχείων.
      ορθή μεταφορά των δεδομένων των βιβλίων και στοιχείων στις σχετικές δηλώσεις φόρου (εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
      έλεγχος κλειστής αποθήκης τουλάχιστον δύο ειδών, επιλεκτικά με βάση την τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      «ορθή αποτίμηση» για τουλάχιστον 2 είδη επιλεκτικά με βάση τη τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      2.   Ενδείξεις ή διαφορές που προκύπτουν από διασταυρώσεις καταστάσεων φορολογικών στοιχείων προμηθευτών και πελατών.
      3.   Κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών της ελεγχόμενης επιχείρησης, για τις εισπράξεις, τα εισοδήματά της, της πληρωμές υποχρεώσεων κ.λπ.,
      4.  Ύπαρξη επιχορηγήσεων ή επιδοτήσεων
      5.   Φορολογικοί Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί (ταμειακές μηχανές και φορολογικές μνήμες)
      3ο βήμα: Επαληθεύσεις επί εσόδων και αγορών
      Ελέγχεται αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία τα εκδοθέντα στοιχεία λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών και τα τιμολόγια για κάθε πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται αν έγινε ορθή καταχώρηση του Φ.Π.Α. και των λοιπών φόρων, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται  αν έγιναν σωστά οι αθροίσεις των ποσών των εσόδων και των αγορών του φορολογικού έτους, επί χειρόγραφης τήρησης των βιβλίων.
      Ελέγχεται  αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία, με βάση τα τιμολόγια και τις διασαφήσεις εισαγωγής, η αξία και ο αναλογών Φ.Π.Α. για συνολικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      4ο βήμα: Έρευνα διαδικτυακών συναλλαγών
      Εάν ο ελεγχόμενος διενεργεί συναλλαγές μέσω διαδικτύου, θα ελέγχονται και θα επαληθεύονται τα παρακάτω:
      Η καταχώρηση του ελεγχόμενου προσώπου στο Γ.Ε.Μ.Η., αναφορικά με την δραστηριοποίησή του σε ηλεκτρονικό ή εξ αποστάσεως εμπόριο ή παροχή υπηρεσιών.
      Η ύπαρξη τυχόν άλλων διαδικτυακών τόπων που σχετίζονται με το ελεγχόμενο πρόσωπο, καθώς και το όνομα του φυσικού/νομικού προσώπου στο οποίο έχουν κατοχυρωθεί.
      Το κόστος της παρουσίας και δραστηριοποίησής του στο διαδίκτυο , συμπεριλαμβανομένης και της διαφημιστικής του δαπάνης. Μεταξύ άλλων, ερευνώνται και στοιχεία όπως ο αριθμός των μελών/φίλων, σχολίων πελατών, κριτικών κ.λπ.
      Η ύπαρξη συμβάσεων/συμφωνιών με εταιρείες μεταφορών (courier)
      Η διαδικασία που ακολουθείται κατά τη λήψη και καταχώρηση της παραγγελίας, την πληρωμή, καθώς και την αποστολή των αποθεμάτων ή την παροχή υπηρεσιών.
      Οι τρόποι πληρωμής των ηλεκτρονικών και εξ αποστάσεως συναλλαγών, όπως πληρωμή μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, αντικαταβολών μέσω επιχειρήσεων ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδρυμάτων έκδοσης ηλεκτρονικού χρήματος, ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ.
      Η τυχόν σύνδεση των συσκευών POS/e-POS με ξένα πιστωτικά ιδρύματα.
      Η ύπαρξη εσόδων από προμήθειες, διαφημιστικά συμβόλαια ή άλλα έσοδα από συναλλαγές με επιχειρήσεις ή πρόσωπα που έχουν παρουσία στο διαδίκτυο.
      5ο βήμα: Πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία
      Μέσω των καταστάσεων πελατών- προμηθευτών, αναζητούνται ως «ύποπτες» μεμονωμένες αγορές ή δαπάνες ιδιαίτερα μεγάλης αξίας σε σχέση με τα δεδομένα του ελεγχόμενου προσώπου, ιδίως από προμηθευτές με τους οποίους δεν υπάρχουν συστηματικές συναλλαγές καθώς επίσης και φορολογικά στοιχεία, ιδιαίτερα αυτά με μεγάλη αξία, για τυχόν πλαστότητα, εικονικότητα ή νόθευσή τους.
      6ο Βήμα: Φόροι Εισοδήματος
      «Ανεξαρτήτως ποσού». Αναζητούνται «μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες», καθώς και οι δαπάνες προβλέψεων επισφαλών απαιτήσεων.
      7ο βήμα: Έλεγχος Φ.Π.Α.
      Θα ελέγχεται:
      Η συμφωνία φορολογητέων εκροών και εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα και σε περίπτωση σημαντικής απόκλισης αν η απόκλιση αυτή αιτιολογείται.
      η ορθή μεταφορά σωστά στις δηλώσεις οι εκροές (έσοδα), και οι εισροές (αγορές και δαπάνες), όπως προκύπτουν από τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία.
      Η ορθή εφαρμογή των προβλεπόμενων συντελεστών Φ.Π.Α.
      Εάν το δικαίωμα έκπτωσης έχει ασκηθεί υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 32 του Κώδικα Φ.Π.Α.
      Εάν υφίστανται δαπάνες, για τις οποίες η ελεγχόμενη επιχείρηση έχει εκπέσει τον αναλογούντα Φ.Π.Α., χωρίς να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα.
      Εάν η επιχείρηση έλαβε επιστροφή Φ.Π.Α. χωρίς να το δικαιούται.
      Εάν διενεργήθηκε επιμερισμός του φόρου των κοινών εισροών (Pro-rata)
      8ο βήμα: Έλεγχος ΦΜΥ – παρακρατούμενων φόρων:
      Θα διενεργείται έλεγχος συμφωνίας των ακαθάριστων αποδοχών που εμφανίζονται στις υποβληθείσες δηλώσεις Φόρου Μισθωτής Εργασίας (Φ.Μ.Ε.) με αυτές που εμφανίζονται στα τηρούμενα βιβλία/λογιστικά αρχεία της ελεγχόμενης
      Η ίδια συμφωνία διενεργείται και ως προς τους παρακρατηθέντες και καταβληθέντες φόρους.
      Θα επαληθεύεται η ορθή παρακράτηση του φόρου μισθωτής εργασίας και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε 2 υπαλλήλους της επιχείρησης.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.