Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Οι νέες αλλαγές στα διόδια: Αλλάζει ο τρόπος που θα πληρώνουμε διόδια www.dikaiologitika.gr


    Εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στις εθνικές οδούς με χρήση κάρτας ή άλλου μέσου, αλλά και απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο δίκτυο για "οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγών και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων", προβλέπεται στην τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

     

     

    Απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών οδών προβλέπει τροπολογία η οποία κατατέθηκε από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρίστο Σπίρτζη στο σχέδιο νόμου για την κύρωση της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ιράκ.

     

    Παράλληλα, προβλέπεται η σύσταση αυτοτελούς υπηρεσίας οδικών τελών, υπαγόμενης στον υπουργό, για την ηλεκτρονική διαχείριση των οδικών υποδομών. Όσον αφορά τον αποκλεισμό των βαρέων οχημάτων από τις παράπλευρες οδούς, αναφέρονται οχήματα επαγγελματικής χρήσης, μηχανήματα έργων, φορτηγά κ.λπ. μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων.

     

    Προβλέπονται όμως και εξαιρέσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται αγροτικής χρήσης οχήματα και τροχήλατα μηχανήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αγροκτηνοτροφικές δραστηριότητες και οι ιδιοκτήτες των οποίων είναι κύριοι ακινήτου όμορης περιοχής.

     

    Ακόμη, εξαιρούνται βαρέα οχήματα των οποίων ο ιδιοκτήτης διαμένει μόνιμα σε όμορη περιοχή. Εξαιρούνται επίσης τα ΚΤΕΛ, αλλά και οχήματα που συμμετέχουν στην εκτέλεση δημοσίου ή ιδιωτικού έργου. Με απόφαση του υπουργού θα οριστούν οι προϋποθέσεις λήψης σχετικής άδειας διέλευσης, καθώς και η αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου για την εκδοσή της.

     

    Η τροπολογία ορίζει μάλιστα τη δυνατότητα χρέωσης διοδίων ανά κατηγορία οχήματος, αναλογικά ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια), πέρα από τη χρέωση βάσει της χιλιομετρικής απόστασης.

     

    Νέα υπηρεσία

     

    Οι ρυθμίσεις για τα διόδια δεν αφορούν τους αυτοκινητόδρομους για τους οποίους υπάρχουν συμβάσεις παραχώρησης, μένει λοιπόν η υπό παραχώρηση Εγνατία Οδός, η οποία έχει δημόσια διόδια. Στην Εγνατία μάλιστα αναμένεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τον περασμένο Αύγουστο, να λειτουργούν 11 νέοι σταθμοί διοδίων ως το τέλος του 2016.

     

    Απαγορεύεται ακόμη ρητά η εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων, εφόσον ο τρόπος υπολογισμού των χρεώσεων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική χρήση καθενός διερχόμενου οχήματος χωριστά.

     

    Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ εξουσιοδοτείται για την έκδοση απόφασης με την οποία καθορίζονται τα σημεία ανέγερσης σταθμών διοδίων, το ύψος των τελών, οι απαλλαγές υποχρέωσης καταβολής τελών διοδίων για ειδικές κατηγορίες και ευάλωτες ομάδες (ΑμεΑ, άνεργοι, κάτοικοι όμορης του δικτύου περιοχής, οχήματα εξυπηρέτησης εκτάκτων αναγκών).

     

    Τέλος, ο υπουργός καλείται να αποφασίσει, βάσει των δεδομένων των ηλεκτρονικών συστημάτων της υπηρεσίας οδικών τελών, για την κατάργηση μετωπικών σταθμών διδοδίων. Αντικείμενο της νέας υπηρεσίας, στην οποία θα υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας, αποτελούν, ανάμεσα σε άλλα, η ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης και χρέωσης τελών διοδίων, όπως και συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων.

     

    Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματά της υπηρεσίας θα συνδέονται διαλειτουργικά με τα αντίστοιχα συστήματά του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων και όσων τμημάτων διέπονται από το ειδικό νομικό καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης.

     

    Πηγή: www.dikaiologitika.gr - http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/dhmosio/106224/telos-sta-metopika-diodia-apagorefsi-sta-varea-oximata-gia-tis-paraplevres-odoys





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Για να λέμε και τα σωστά, η απαγόρευση των φορτηγών στις παράπλευρες έπρεπε να γίνει. Στη Μαλακάσα τρέχουν τα βυτία με 90 και 100 km/h και προσπερνάνε τα ΙΧ παραβιάζοντας τη διπλή γραμμή.

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    Αν υπήρχε πραγματική βούληση, τόσα χρόνια θα είχε θεσμοθετηθεί ορθολογικό σύστημα διοδίων.

    Δηλαδή στην Ιταλία που έχουν καλής ποιότητας εθνικό δίκτυο, διόδια στην είσοδο που παίρνεις χαρτάκι, διόδια στην έξοδο που βγαίνεις και πληρώνεις για όσο χρησιμοποίησες το δίκτυο είναι κορόιδα τόσα χρόνια; (για να μην αναφερθώ στην ανταποδοτικότητα των διοδίων, στο επαρχιακό της δίκτυο, στην top ποιότητα της ασφάλτου ακόμα και εκεί, σε κόστος κατασκευής ανά χλμ., σε συμβάσεις παραχώρησης και σε ένα σωρό άλλα)

    Οι άνθρωποι είναι ανεκδιήγητοι, θεωρούν πως μπορούν να μας εμπαίζουν για πάντα.

    Edited by Ghostrider
    • Upvote 4
    Link to comment
    Share on other sites

    ωραία

    αφού βρήκαμε πως και ποιοί θα πληρώνουν διόδια (φαντάζομαι οι βολευτές θα εξαιρούνται μαζί με τα ασθενοφόρα ως βαρειά περιστατικά)

    ας βρούμε και κανένα δρόμο που να αξίζει να τον πληρώνεις

     

    οι νταλίκες κλπ. δεν φταίνε που χρησιμοποιούν τους παράπλευρους αφού δεν απαγορεύεται ως τώρα 

    το ότι οι δρόμοι (ελλειπείς παράπλευροι και επαρχιακοί) δεν έχουν προδιαγραφές βαρειάς κυκλοφορίας είναι άλλο ζήτημα

    αλλά μην νομίζετε ότι και η απαγόρευση θα τους εμποδίσει

    δηλ. όταν ο άλλος πάει από Πειραιά-Οινόφυτα μπορεί να βάλει στο δρομολόγιο και μια διανομή στην Άνοιξη κι άλλη μία στην Μαλακάσα

    ούτε η παράβαση του ορίου ταχύτητας κλπ. θα σταματήσει αν δεν υπάρχει τροχαία 

     

    κατά τα λοιπά το μόνο θετικό που βλέπω είναι η κατάργηση των μετωπικών σταθμών που δεν έπρεπε να υπάρχουν εξ αρχής

    όλα τα άλλα περί διοδίων στο σχέδιο νόμου για την κύρωση της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ιράκ είναι μίζες για "νέα" συστήματα

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    σωστα

    και συμπληρωνω

     

    "Παράλληλα, προβλέπεται η σύσταση αυτοτελούς υπηρεσίας οδικών τελών, υπαγόμενης στον υπουργό, για την ηλεκτρονική διαχείριση των οδικών υποδομών."

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Mα η απολυτη ειρωνεία δεν είναι το πως πληρώνουμε διόδια, αλλα το πόσο χρόνο χάνουμε πληρώνοντας τα.

     

    Δε γινεται κύριοι, να ριχνουμε πακτωλο εκατομυρίων για ένα τμήμα οδού, οπου θα κερδίζουμε 15 λεπτα στο ταξιδι μας και απο την άλλη να σταματάμε μεχρι την Αθήνα, απο Θεσ/νικη, 10 φορές για διοδια.

     

    Το χρόνο που χάνουμε στα σταματα-ξεκινα-πληρωσε, είναι σα να πηγαίνουμε απ'το παλιο μαλιακό με μια λωρίδα ανα κατευθυνση.

     

    Φυσικα και δε κοιμούνται όρθιοι και τα γνωρίζουν οι ιθύνοντες καλά....δεν ανακαλύψαμε μεις τον τροχό.

     

    Κατα τ'αλλα παίρνεις το κοστος των διοδίων απο ΘΕσνικη πχ για Αθήνα. Είναι τόσο. Τα διαιρείς με τα χιλιομετρα. Προκύπτει λοιπόν ενα ποσόν ανα χλμ.

     

    Και ομορφα και ωραάια, οπως ειπωθηκε για την Ιταλια, παιρνεις σε καθε εισοδο χαρτακι, το βάζεις σε καθε εξοδο, τόσα χλμ επί το ποσό-πληρωμή-τέλος...

     

    Κι ετσι πηγαίνεις θεσνικη - αθηνα σε 3.5-4 ωρες.

    Link to comment
    Share on other sites

    εδώ χρειάζεσαι ποσα μηχανηματακια για να κυκλοφορείς με εκπτωση

     

    αττικη οδο

    καλαματας

    ολυμπια

    γεφυρα

    ιονια

     

     

    το σύστημα της ιταλίας είναι το καλύτερο.....

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.