Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Χάραξη αιγιαλού έως τον Ιούνιο


    Τη χάραξη της γραμμής του αιγιαλού, σύμφωνα με την ερευνητική εργασία που είχε γίνει προ δεκαετίας από την εταιρεία Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ), πρόκειται να ολοκληρώσει έως τον Ιούνιο του 2018 το υπουργείο Οικονομικών.

     

    Η πίεση για την ολοκλήρωση του έργου είναι μεγάλη, καθώς έχει συνδεθεί στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας με την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, καθώς είναι απαραίτητη για τον καθορισμό των ιδιοκτησιών προς τη θάλασσα.

     

    Σήμερα, το ποσοστό του αιγιαλού που είναι οριοθετημένο κυμαίνεται περίπου στο 15%-20%. Ωστόσο οι οριοθετήσεις είναι αποσπασματικές, καθώς (λόγω της τραγικής υποστελέχωσης στα κατά τόπους γραφεία δημόσιας περιουσίας) γίνονται μόνο κατά περίπτωση, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου. Η υπόθεση επισπεύδεται πλέον υποχρεωτικά ως μνημονιακή υποχρέωση, με εργαλείο την προκαταρκτική χάραξη αιγιαλού που πραγματοποίησε το 2008 για το σύνολο της χώρας η ΕΚΧΑ. Οι χάρτες θα εξεταστούν και θα εγκριθούν από τα γραφεία δημόσιας περιουσίας.

     

    Τα πλεονεκτήματα της οριστικής χάραξης του αιγιαλού είναι πολλά. Κατ’ αρχάς ξεκαθαρίζουν οριστικά τα όρια των ιδιωτικών ιδιοκτησιών, άρα και τα όρια των όποιων επεμβάσεων. Επιπλέον, θα αποκαλυφθεί και το πλήθος των αυθαιρεσιών που έχουν ανά τα έτη ανεγερθεί στους αιγιαλούς, επιτρέποντας στο υπουργείο Οικονομικών να προωθήσει τον καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων. Το μειονέκτημα, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, είναι ότι οι ορθοφωτοχάρτες της εταιρείας Κτηματολόγιο Α.Ε. αποτυπώνουν μεν τη σημερινή κατάσταση, αλλά δεν λαμβάνουν υπόψη οικολογικά κριτήρια. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ακόμα και μετά την οριστικοποίηση, ο πολίτης δικαιούται να ζητήσει επανακαθορισμό της γραμμής του αιγιαλού, αν κρίνει ότι θίγεται.

     

    Ποια είναι η εικόνα των αιγιαλών της χώρας μας; Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν στοιχεία από την περιβαλλοντική βάση δεδομένων που δημιούργησαν τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Αιγαίου. Οπως ανέφερε ο καθηγητής Ωκεανογραφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Σεραφείμ Πούλος, το 97% της ελληνικής ακτογραμμής περιλαμβάνει 7.384 παραλίες με συνολικό εμβαδόν άνω των 52 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Από αυτές, περίπου 3.950 παραλίες βρίσκονται στον νησιωτικό χώρο. Κύριο χαρακτηριστικό των ελληνικών παραλιών είναι το μικρό τους πλάτος (σε ποσοστό 67% είναι μικρότερες από 25 μέτρα σε πλάτος και το 24% κυμαίνεται μεταξύ πλάτους 25-50 μέτρων). Τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεπτυγμένων τουριστικά παραλιών βρίσκονται στην Κρήτη (34%), στην Πελοπόννησο (26%), στο Ιόνιο (23%) και στα νησιά του Αιγαίου (20%). Μάλιστα, στο 55% των ανεπτυγμένων τουριστικά παραλιών συναντάμε παράκτια έργα προστασίας από τη διάβρωση.

     

    Πηγή kathimerini.gr





    basgoud

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Μα, με ευθύνη του μηχανικού δεν γίνεται και τώρα?

    Όπου οι χαράξεις είναι με εξάρτηση ΕΓΣΑ '87, δεν υπάρχει πρόβλημα.

    Τα ζόρια είναι στις παλιές περιπτώσεις με εξάρτηση από κτίσματα τα οποία δεν υπάρχουν

    Και η τελική χάραξη δεν θα αργήσει, δεδομένου ότι μια προεργασία έχει γίνει

     

    Γίνεται με ευθύνη μηχανικού, όμως στο τοπογραφικό μπαίνει σφραγίδα υπηρεσίας οτι ελέγχθηκε.

     

    Υπάρχει χαώδης διαφορά.

    Link to comment
    Share on other sites

    Η υπηρεσία ελέγχει ΜΟΝΟ τους όρους δόμησης και τα τυπικά (αν το διάγραμμα έχει συνταχθεί σύμφωνα με το πρότυπο)

    Ξεφεύγουμε από το θέμα, αλλά ας μάθουμε επί τέλους να λειτουργούμε με υπευθυνότητα και χωρίς το "άλλοθι/ομπρέλα" της υπηρεσίας

    Τόσο δύσκολο είναι?

    Link to comment
    Share on other sites

    Η υπηρεσία ελέγχει ΜΟΝΟ τους όρους δόμησης και τα τυπικά (αν το διάγραμμα έχει συνταχθεί σύμφωνα με το πρότυπο)

    Ξεφεύγουμε από το θέμα, αλλά ας μάθουμε επί τέλους να λειτουργούμε με υπευθυνότητα και χωρίς το "άλλοθι/ομπρέλα" της υπηρεσίας

    Τόσο δύσκολο είναι?

     

    tetris με όλο το σεβασμό,αλλά δώσε σαν κράτος τα κατάλληλα εργαλεία να δουλέψει ο μηχανικός και μια χαρά υπευθυνότητα υπάρχει.

     

    Όταν έχεις χάραξη αιγιαλού με γραφική αποτύπωση σε χάρτη, άντε βγάλε άκρη....

     

    Τεσπα μακάρι να ολοκληρωθεί το έργο του Υπουργείου,ώστε να μη "ψέγουμε" την υπευθυνότητα συναδέλφων...

    Link to comment
    Share on other sites

    tetris είναι πολύ δύσκολο γιατί μιλάμε για το αναξιόπιστο ελληνικό κράτος !

    Παραθέτω 2 πραγματικά παραδείγματα.

    Παράδειγμα 1 : Τμήμα του κράτους (νομαρχία) κατασκεύασε πριν ( όχι πολλά ) χρόνια παραλιακό δρόμο. Αλλο τμήμα του κράτους ήρθε μετά από χρόνια και αποφάνθηκε ότι ο δρόμος είναι εντός αιγιαλού , κακώς κατασκευάσθηκε , δεν αναγνωρίζεται πλέον ως οδός και όλα τα οικόπεδα/γήπεδα  μετατράπηκαν σε τυφλά.

     

    Πως το ακούς αυτό ?

    Παράδειγμα 2.: Γήπεδο συνορεύει με μη οριοθετημένο ρέμα. Εκδόθηκε άδεια με θεώρηση προσωρινής  οριογραμμής  ρέματος αφήνοντας την απαιτούμενη απόσταση. Μερικά χρόνια αργότερα έγινε η κανονική οριοθέτηση ήταν δυσμενέστερη της προσωρινής και πλέον το κτίριο ΔΕΝ έχει τις απαιτούμενες αποστάσεις από το ρέμα. Η θεώρηση της προσωρινής οριογραμμής όμως σώζει την παρτίδα .

    Link to comment
    Share on other sites

    tetris είναι πολύ δύσκολο γιατί μιλάμε για το αναξιόπιστο ελληνικό κράτος !

     

    Παραθέτω 2 πραγματικά παραδείγματα.

     

    Παράδειγμα 1 : Τμήμα του κράτους (νομαρχία) κατασκεύασε πριν ( όχι πολλά ) χρόνια παραλιακό δρόμο. Αλλο τμήμα του κράτους ήρθε μετά από χρόνια και αποφάνθηκε ότι ο δρόμος είναι εντός αιγιαλού , κακώς κατασκευάσθηκε , δεν αναγνωρίζεται πλέον ως οδός και όλα τα οικόπεδα/γήπεδα  μετατράπηκαν σε τυφλά.

     

    Πως το ακούς αυτό ?

     

    Παράδειγμα 2.: Γήπεδο συνορεύει με μη οριοθετημένο ρέμα. Εκδόθηκε άδεια με θεώρηση προσωρινής  οριογραμμής  ρέματος αφήνοντας την απαιτούμενη απόσταση. Μερικά χρόνια αργότερα έγινε η κανονική οριοθέτηση ήταν δυσμενέστερη της προσωρινής και πλέον το κτίριο ΔΕΝ έχει τις απαιτούμενες αποστάσεις από το ρέμα. Η θεώρηση της προσωρινής οριογραμμής όμως σώζει την παρτίδα .

     

    τι λες τώρα.....σκέψου τώρα να έχεις οικόπεδο "στο κύμα" και να συμβεί αυτό...

     

    Εγω εχω περίπτωση επέκτασης σχεδίου σε παραλιακό τουριστικό οικισμό όπου το κράτος δεν έλαβε υπόψη την απαλλοτρίωση ΟΣΕ (λολ) με αποτέλεσμα να εκδοθούν παράτυπα πάνω απο 150 Ο.Α. οι οποίες και είναι κανονικά πρός ανάκληση (Ξενοδοχεία,Μη κύρια καταλύματα,τουριστικές κατοικίες)... Είχα λοιπόν πελάτη απο το 2009 που είχε καταθέσει αίτηση για Ο.Α. με άλλο συνάδελφο, πλήρωσε αμοιβές μελέτης κ επίβλεψης (ο καλός "συνάδελφος" δεν επέστρεψε καν την αμοιβή επίβλεψης) , έσκασε η βόμβα με τον ΟΣΕ, η άδεια παρέμεινε σε εκκρεμότητα κ επεστράφη ο φάκελος..... Ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η αναθεώρηση της επέκτασης ,ενώ ο πελάτης απεβίωσε.....

     

    Στο μεταξύ είχε γίνει διανομή οικοπέδων (10 συνιδιοκτήτες σε εξαδιαιρέτου έκταση 2000+ τ.μ.) με βάση την πράξη εφαρμογής που είχε κυρωθεί και ανεκλήθη.....ο πατέρα απεβίωσε...οι κληρονόμοι θεωρητικά πρέπει να κάνουν αποδοχή κ το σχέδιο θα αλλάξει.....αναρωτιέμαι τι θα πρέπει να γίνει με τα συμβόλαια....χάος...

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.