Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Προσυμπληρωμένοι κωδικοί στις δηλώσεις των ελεύθερων επαγγελματιών

    Sign in to follow this  

    Παύει η υποχρέωση της έντυπης αποστολής βεβαιώσεων από τους ελεύθερους επαγγελματίες καθώς από εφέτος υποβάλλεται ηλεκτρονικά η βεβαίωση για τις αμοιβές των ελευθέρων επαγγελματιών.

     

    Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στοχεύει σε προσυμπληρωμένους κωδικούς με τους παρακρατούμενους φόρους των ελευθέρων επαγγελματιών, καθώς τα σχετικά ποσά θα προκύψουν από την ηλεκτρονική υποβολή των βεβαιώσεων των αμοιβών από ελευθέρια επαγγέλματα στην ειδική εφαρμογή της ΓΓΔΕ.

     

    Μαζί με τις βεβαιώσεις αυτές θα πρέπει οι υπόχρεοι να υποβάλλουν ηλεκτρονικά και τις βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων , αλλά και τις βεβαιώσεις των εισοδημάτων από εμπορικές επιχειρήσεις. Εκτός από την υποβολή των βεβαιώσεων, οι υπόχρεοι θα πρέπει να υποβάλλουν και τις ανάλογες οριστικές δηλώσεις.

     

    Η υποβολή των βεβαιώσεων για τις αμοιβές των ελευθέρων επαγγελματιών ξεκίνησε στις 27 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 28 Μαρτίου 2014.

     

    Η έναρξη υποβολής των οριστικών δηλώσεων των ανωτέρω αμοιβών θα γίνει στις 17 Μαρτίου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί στις 30 Απριλίου 2014.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231292233


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    πέραν της σχετικής αοριστίας και της μερικής σύγχυσης και του εγκεφαλικού που θα πάθουν οι λογιστές

    γιατί την έντυπη βεβαίωση για τον παρακρατούμενο φόρο -από όποιον τον έχει παρακρατήσει- θα την έχεις πάρει για να συμπληρώσεις τον κωδικό

    και τον προκαταβλητέο ΦΕΜ τον έχεις ήδη στο συρτάρι

    δηλ. θα κάνουμε και τη δουλειά του ΚΕΠΥΟ που τα έχει ήδη, μη κουραστούνε τα παιδιά και χάσουν το διάβασμα της εφημερίδας με τον πρωινό καφέ

    ...

    30 Απριλίου ??? και μετά δημοτικές εκλογές και ευρωεκλογές και....

    ..

    εάν δεν πάρει παράταση για μετά εμένα να μη με λένε imhotep (θα αλλάξω κωδικό)

    Edited by imhotep

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δηλαδή τι εννοεί ο ποιητής νομοθέτης , γιατί είναι και αργά ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πολυ απλα, αφου και το ΦΕΜ και οι παρακρατησεις θα υποβαλλονται ηλεκτρονικα, τελος του χρονου θα ξερουν τι εχει αποδωθει/παρακρατηθει για καθε ΑΜΦ.

    Αρα δεν θα χρειαζεται να συμπληρωσουμε το ποσο, αλλα θα ειναι αυτοματα "συμπληρωμενο".

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Και γιατί μας το ανακοινώνουν;

    Δεν είμαι σίγουρος ότι εννοεί αυτό, γιατί λέει :

     

    "Εκτός από την υποβολή των βεβαιώσεων, οι υπόχρεοι θα πρέπει να υποβάλλουν και τις ανάλογες οριστικές δηλώσεις.
    Η υποβολή των βεβαιώσεων για τις αμοιβές των ελευθέρων επαγγελματιών ξεκίνησε στις 27 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 28 Μαρτίου 2014.
    Η έναρξη υποβολής των οριστικών δηλώσεων των ανωτέρω αμοιβών θα γίνει στις 17 Μαρτίου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί στις 30 Απριλίου 2014."

     

    Εμείς υποβάλλουμε δήλωση ΦΕΜ και παίρνουμε την οριστική δήλωση και την βεβαίωση...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    εγώ καταλαβαίνω ότι αναφέρονται στο 2013 (τι άλλο να δηλώσεις τους πρώτους μήνες του 14?) και γι αυτό έγραψα ότι έγραψα πιο πάνω

    για το 14 θα ισχύει (ενδεχομένως...) ο αυτοματισμός του ΦΕΜ όχι όμως και του παρακρατούμενου (εξ όσων έχω δει)

    είπαμε μην κουραστούν να ανοίγουν φακέλους ή να τα περνάνε μόνοι τους

    Edited by imhotep

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Χαχα, τον παλιό λογιστή με θυμίζεις που έλεγε "δεν τα κάνω ηλεκτρονικά για να μην τους τα δίνω όλα έτοιμα..."

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έτοιμη είναι η εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, σε ότι αφορά στους συμβαλλόμενους, χωρίς να πηγαίνουν στην εφορία.
      Το απόγευμα της Δευτέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε στους συμβολαιογράφους το οριστικό πλαίσιο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, η οποία τελικά θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020. Η πλατφόρμα, θα διεκπεραιώνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων αιτία ανταλλάγματος (αγορές, πωλήσεις), ενώ σε δεύτερη φάση, το 2020, θα καλύψει και τις υποθέσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών.
      Από τον Ιανουάριο αναμένεται έκρηξη των μεταβιβάσεων ακινήτων, ενόψει των νέων αυξημένων αντικειμενικών αξιών, που θα ισχύσουν από τον Μάιο ή Ιούνιο και οι περισσότερες θα υλοποιηθούν μέ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.
      Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο και οι φορολογούμενοι επιβεβαιώνουν την ορθότητα των στοιχείων της δήλωσης μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών και υποβάλλουν τη δήλωση.
      Τα στοιχεία των δηλώσεων καταχωρούνται ηλεκτρονικά απευθείας στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και δεν απαιτείται η καταχώρησή τους από τις ΔΟΥ κατά την κατάθεση της δήλωσης.
      Ο φόρος θα υπολογίζεται κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης, με βάση τα δεδομένα αυτής. Τα δικαιολογητικά που οδηγούν σε μείωση ή απαλλαγή φόρου θα αποστέλλονται στη ΔΟΥ σε μεταγενέστερο χρόνο από τον Συμβολαιογράφο, προς επαλήθευση και έλεγχο.
      Πώς θα γίνονται οι e-μεταβιβάσεις ακινήτων 
      Όπως έχει γράψει το Σin, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα:
      Σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που παρουσίασε η ΑΑΔΕ, οι μεταβιβάσεις των ακινήτων θα ολοκληρώνονται στα ακόλουθα 11 βήματα:
      1ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι προσκομίζουν στον Συμβολαιογράφο όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη σύνταξη του συμβολαίου.
      2ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση, με βάση τα δικαιολογητικά. Συμπληρώνει τα φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας. Συμπληρώνει το τίμημα.
      3ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή: Υπολογίζει το φόρο και γίνεται προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης (με δυνατότητα τροποποίησής της οποτεδήποτε).
      4ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος οριστικοποιεί τη δική του συμμετοχή στη συμπλήρωση της δήλωσης.
      5ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Ελέγχουν τη δήλωση
      •    Απαντούν στις ερωτήσεις για την απαλλαγή Α΄ Κατοικίας
      •    Εξουσιοδοτούν ή μη τον Συμβολαιογράφο για υποβολή δήλωσης Ε9 (εντός 2020)
      6ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι οριστικοποιούν  και υποβάλλουν τη δήλωση.  Μετά την οριστικοποίηση της δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση, παρά μόνο υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
      Η δήλωση θεωρείται οριστικά υποβληθείσα, εφόσον την αποδεχθούν και οι 2 συμβαλλόμενοι.
      7ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή:
      •    Βεβαιώνει το φόρο
      •    Παράγει Ταυτότητα Οφειλής
      8ο ΒΗΜΑ: Ο Αγοραστής Εξοφλεί το Φόρο με βάση την Ταυτότητα Οφειλής.
      9ο ΒΗΜΑ: ο Συμβολαιογράφος μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Εκτυπώνει αποδεικτικό καταβολής του φόρου
      •    Εκτυπώνει τη Δήλωση
      10ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι Υπογράφουν το συμβόλαιο και οριστικοποιούν τη μεταβίβαση.
      11ο ΒΗΜΑ: Ο συμβολαιογράφος μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες ενημερώνει ηλεκτρονικά για τη σύνταξη του συμβολαίου και το αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟY (μαζί με τα τυχόν δικαιολογητικά). Από τη στιγμή αυτή ο Συμβολαιογράφος παύει να έχει πρόσβαση στη δήλωση ΦΜΑ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έτοιμη είναι η εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, σε ότι αφορά στους συμβαλλόμενους, χωρίς να πηγαίνουν στην εφορία.
      Το απόγευμα της Δευτέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε στους συμβολαιογράφους το οριστικό πλαίσιο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, η οποία τελικά θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020. Η πλατφόρμα, θα διεκπεραιώνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων αιτία ανταλλάγματος (αγορές, πωλήσεις), ενώ σε δεύτερη φάση, το 2020, θα καλύψει και τις υποθέσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών.
      Από τον Ιανουάριο αναμένεται έκρηξη των μεταβιβάσεων ακινήτων, ενόψει των νέων αυξημένων αντικειμενικών αξιών, που θα ισχύσουν από τον Μάιο ή Ιούνιο και οι περισσότερες θα υλοποιηθούν μέ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.
      Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο και οι φορολογούμενοι επιβεβαιώνουν την ορθότητα των στοιχείων της δήλωσης μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών και υποβάλλουν τη δήλωση.
      Τα στοιχεία των δηλώσεων καταχωρούνται ηλεκτρονικά απευθείας στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και δεν απαιτείται η καταχώρησή τους από τις ΔΟΥ κατά την κατάθεση της δήλωσης.
      Ο φόρος θα υπολογίζεται κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης, με βάση τα δεδομένα αυτής. Τα δικαιολογητικά που οδηγούν σε μείωση ή απαλλαγή φόρου θα αποστέλλονται στη ΔΟΥ σε μεταγενέστερο χρόνο από τον Συμβολαιογράφο, προς επαλήθευση και έλεγχο.
      Πώς θα γίνονται οι e-μεταβιβάσεις ακινήτων 
      Όπως έχει γράψει το Σin, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα:
      Σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που παρουσίασε η ΑΑΔΕ, οι μεταβιβάσεις των ακινήτων θα ολοκληρώνονται στα ακόλουθα 11 βήματα:
      1ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι προσκομίζουν στον Συμβολαιογράφο όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη σύνταξη του συμβολαίου.
      2ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση, με βάση τα δικαιολογητικά. Συμπληρώνει τα φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας. Συμπληρώνει το τίμημα.
      3ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή: Υπολογίζει το φόρο και γίνεται προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης (με δυνατότητα τροποποίησής της οποτεδήποτε).
      4ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος οριστικοποιεί τη δική του συμμετοχή στη συμπλήρωση της δήλωσης.
      5ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Ελέγχουν τη δήλωση
      •    Απαντούν στις ερωτήσεις για την απαλλαγή Α΄ Κατοικίας
      •    Εξουσιοδοτούν ή μη τον Συμβολαιογράφο για υποβολή δήλωσης Ε9 (εντός 2020)
      6ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι οριστικοποιούν  και υποβάλλουν τη δήλωση.  Μετά την οριστικοποίηση της δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση, παρά μόνο υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
      Η δήλωση θεωρείται οριστικά υποβληθείσα, εφόσον την αποδεχθούν και οι 2 συμβαλλόμενοι.
      7ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή:
      •    Βεβαιώνει το φόρο
      •    Παράγει Ταυτότητα Οφειλής
      8ο ΒΗΜΑ: Ο Αγοραστής Εξοφλεί το Φόρο με βάση την Ταυτότητα Οφειλής.
      9ο ΒΗΜΑ: ο Συμβολαιογράφος μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Εκτυπώνει αποδεικτικό καταβολής του φόρου
      •    Εκτυπώνει τη Δήλωση
      10ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι Υπογράφουν το συμβόλαιο και οριστικοποιούν τη μεταβίβαση.
      11ο ΒΗΜΑ: Ο συμβολαιογράφος μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες ενημερώνει ηλεκτρονικά για τη σύνταξη του συμβολαίου και το αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟY (μαζί με τα τυχόν δικαιολογητικά). Από τη στιγμή αυτή ο Συμβολαιογράφος παύει να έχει πρόσβαση στη δήλωση ΦΜΑ.
    • By Engineer
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (201Α/ 12.1.2.2019) ο νέος φορολογικός νόμος, ο οποίος- εκτός από τις μειώσεις φόρων για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καθώς και τις εκπτώσεις για τις δαπάνες ανακαίνισης- περιλαμβάνει και τη διάταξη για την παροχή του έκτακτου επιδόματος των 700 ευρώ σε πολύτεκνους, ΑμεΑ και ευάλωτα νοικοκυριά.
      Σύμφωνα, δε, με το οικονομικό επιτελείο, από το επόμενο έτος αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις σε ΕΝΦΙΑ και φόρο επιχειρήσεων, αλλά και στο τέλος επιτηδεύματος, αλλά και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
      Με τη μείωση του φορολογικού συντελεστή στο 9% από το 22% για τα νοικοκυριά, θα υπάρξει άμεσο όφελος για τους συνταξιούχους όλων των ταμείων με την καταβολή της σύνταξης του Ιανουαρίου.
       
      Όσοι μισθωτοί του δημόσιου τομέα λαμβάνουν πάνω από 617 ευρώ κάθε μήνα και δεν έχουν παιδιά θα έχουν αύξηση το επόμενο έτος έως 14,75 ευρώ τον μήνα. Με παιδιά, τα κέρδη ανέρχονται σε έως 13,33 ευρώ τον μήνα (ένα παιδί και εισόδημα πάνω από 633 ευρώ), ή σε 16,67 ευρώ (δύο παιδιά και αποδοχές 700 ευρώ τον μήνα). Οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα χωρίς παιδιά θα δουν τον Ιανουάριο αύξηση έως 12,64 ευρώ, έως 11,43 ευρώ εάν έχουν ένα παιδί, ή 14,29 ευρώ εάν έχουν δύο παιδιά.
       
      Τα οφέλη αυξάνονται όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των παιδιών (επιπλέον 18 ευρώ τον μήνα, ή 220 ευρώ ετησίως για κάθε επιπλέον παιδί). Ακόμη μεγαλύτερα οφέλη, έως 1.400 ευρώ τον χρόνο, θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά το 2021 και εφόσον δηλώνουν κέρδη.
       
      Παράλληλα, μειώνεται στο 5% ο φόρος στα μερίσματα και στο 24% για τις επιχειρήσεις. Για τα ακίνητα, εκτός του «παγώματος» του ΦΠΑ και της αναστολής του φόρου υπεραξίας, προβλέπονται εκπτώσεις για την ανακαίνιση της κατοικίας. Ενώ, όσοι κάνουν χρήση της έκπτωσης φόρου για δαπάνες ανακαίνισης, δεν θα χάνουν την έκπτωση 5% που ισχύει αυτομάτως για όλους τους ιδιοκτήτες που εισπράττουν ενοίκια.
       
      Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, μέρος των δαπανών για εργασίες και υπηρεσίες ανακαίνισης (εξαιρούνται οι αγορές υλικών) θα επιστρέφεται ως μείωση φόρου το επόμενο έτος και σε βάθος 4ετίας. Το μέτρο θα ισχύσει για τρία χρόνια: για δαπάνες που θα γίνουν την περίοδο 2020- 2022 και για εισοδήματα που θα δηλωθούν στην τριετία 2021- 2023, κατά τα οποία και θα εκπίπτει το 40% της δαπάνης από τον φόρο (επιμεριζόμενο σε 4 χρόνια συνολικά).
       
      Σημαντική θεωρείται και η διάταξη που διαγράφει εφάπαξ όλα τα υπόλοιπα οφειλών στην εφορία ύψους έως 10 ευρώ, συνολικά ανά οφειλέτη ή νομικό πρόσωπο. Το μέτρο αφορά σε έναν στους οκτώ οφειλέτες (500.000 οφειλέτες από τους συνολικά 4 εκατομμύρια ΑΦΜ που χρωστούν 105 δισ. ευρώ στην εφορία). Ταυτόχρονα, καθιερώνεται μηχανισμός που περιοδικά θα διαγράφει απλήρωτα χρέη κάτω από 1 ευρώ, ώστε να μην σωρεύονται άχρηστα βάρη.
       
      Στις δαπάνες με ηλεκτρονικές πληρωμές, τέλος, από την 1η Ιανουαρίου θα απαιτείται να δαπανάται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών το 30% του εισοδήματος για να μην υπάρξει «πέναλτι». Ωστόσο, δεν θα απαιτείται να καλυφθεί το 30% για ποσά διατροφής διαζυγίου, όπως και για ποσά πληρωμής εισφοράς αλληλεγγύης. Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα 50.000 ευρώ και καταβάλει 7.000 ευρώ για διατροφή και 2.000 ευρώ για εισφορά αλληλεγγύης, θα υποχρεούται σε ηλεκτρονικές δαπάνες 12.300 ευρώ (30% Χ 41.000 ευρώ).
       
      Εάν ο ίδιος πληρώνει ταυτόχρονα περισσότερα από 25.800 ευρώ σε φόρους εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ και ενοίκια για τον ίδιο ή προστατευόμενα τέκνα- φοιτητές κ.ά., τότε θα υποχρεούται σε 20% δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (8.600 ευρώ αντί 12.300 ευρώ).
       
    • By Engineer
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (201Α/ 12.1.2.2019) ο νέος φορολογικός νόμος, ο οποίος- εκτός από τις μειώσεις φόρων για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καθώς και τις εκπτώσεις για τις δαπάνες ανακαίνισης- περιλαμβάνει και τη διάταξη για την παροχή του έκτακτου επιδόματος των 700 ευρώ σε πολύτεκνους, ΑμεΑ και ευάλωτα νοικοκυριά.
      Σύμφωνα, δε, με το οικονομικό επιτελείο, από το επόμενο έτος αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις σε ΕΝΦΙΑ και φόρο επιχειρήσεων, αλλά και στο τέλος επιτηδεύματος, αλλά και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
      Με τη μείωση του φορολογικού συντελεστή στο 9% από το 22% για τα νοικοκυριά, θα υπάρξει άμεσο όφελος για τους συνταξιούχους όλων των ταμείων με την καταβολή της σύνταξης του Ιανουαρίου.
       
      Όσοι μισθωτοί του δημόσιου τομέα λαμβάνουν πάνω από 617 ευρώ κάθε μήνα και δεν έχουν παιδιά θα έχουν αύξηση το επόμενο έτος έως 14,75 ευρώ τον μήνα. Με παιδιά, τα κέρδη ανέρχονται σε έως 13,33 ευρώ τον μήνα (ένα παιδί και εισόδημα πάνω από 633 ευρώ), ή σε 16,67 ευρώ (δύο παιδιά και αποδοχές 700 ευρώ τον μήνα). Οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα χωρίς παιδιά θα δουν τον Ιανουάριο αύξηση έως 12,64 ευρώ, έως 11,43 ευρώ εάν έχουν ένα παιδί, ή 14,29 ευρώ εάν έχουν δύο παιδιά.
       
      Τα οφέλη αυξάνονται όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των παιδιών (επιπλέον 18 ευρώ τον μήνα, ή 220 ευρώ ετησίως για κάθε επιπλέον παιδί). Ακόμη μεγαλύτερα οφέλη, έως 1.400 ευρώ τον χρόνο, θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά το 2021 και εφόσον δηλώνουν κέρδη.
       
      Παράλληλα, μειώνεται στο 5% ο φόρος στα μερίσματα και στο 24% για τις επιχειρήσεις. Για τα ακίνητα, εκτός του «παγώματος» του ΦΠΑ και της αναστολής του φόρου υπεραξίας, προβλέπονται εκπτώσεις για την ανακαίνιση της κατοικίας. Ενώ, όσοι κάνουν χρήση της έκπτωσης φόρου για δαπάνες ανακαίνισης, δεν θα χάνουν την έκπτωση 5% που ισχύει αυτομάτως για όλους τους ιδιοκτήτες που εισπράττουν ενοίκια.
       
      Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, μέρος των δαπανών για εργασίες και υπηρεσίες ανακαίνισης (εξαιρούνται οι αγορές υλικών) θα επιστρέφεται ως μείωση φόρου το επόμενο έτος και σε βάθος 4ετίας. Το μέτρο θα ισχύσει για τρία χρόνια: για δαπάνες που θα γίνουν την περίοδο 2020- 2022 και για εισοδήματα που θα δηλωθούν στην τριετία 2021- 2023, κατά τα οποία και θα εκπίπτει το 40% της δαπάνης από τον φόρο (επιμεριζόμενο σε 4 χρόνια συνολικά).
       
      Σημαντική θεωρείται και η διάταξη που διαγράφει εφάπαξ όλα τα υπόλοιπα οφειλών στην εφορία ύψους έως 10 ευρώ, συνολικά ανά οφειλέτη ή νομικό πρόσωπο. Το μέτρο αφορά σε έναν στους οκτώ οφειλέτες (500.000 οφειλέτες από τους συνολικά 4 εκατομμύρια ΑΦΜ που χρωστούν 105 δισ. ευρώ στην εφορία). Ταυτόχρονα, καθιερώνεται μηχανισμός που περιοδικά θα διαγράφει απλήρωτα χρέη κάτω από 1 ευρώ, ώστε να μην σωρεύονται άχρηστα βάρη.
       
      Στις δαπάνες με ηλεκτρονικές πληρωμές, τέλος, από την 1η Ιανουαρίου θα απαιτείται να δαπανάται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών το 30% του εισοδήματος για να μην υπάρξει «πέναλτι». Ωστόσο, δεν θα απαιτείται να καλυφθεί το 30% για ποσά διατροφής διαζυγίου, όπως και για ποσά πληρωμής εισφοράς αλληλεγγύης. Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα 50.000 ευρώ και καταβάλει 7.000 ευρώ για διατροφή και 2.000 ευρώ για εισφορά αλληλεγγύης, θα υποχρεούται σε ηλεκτρονικές δαπάνες 12.300 ευρώ (30% Χ 41.000 ευρώ).
       
      Εάν ο ίδιος πληρώνει ταυτόχρονα περισσότερα από 25.800 ευρώ σε φόρους εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ και ενοίκια για τον ίδιο ή προστατευόμενα τέκνα- φοιτητές κ.ά., τότε θα υποχρεούται σε 20% δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (8.600 ευρώ αντί 12.300 ευρώ).
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ελεγκτικό κλοιό γύρω από 1,2 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες δημιουργεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιώντας νέα κριτήρια και βήματα για τον έλεγχο φορολογικών υποθέσεων της τελευταίας 5ετίας.
      Με απόφασή του, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δίνει νέες οδηγίες στους ελεγκτές καθορίζοντας  νέα βήματα και κριτήρια για τον έλεγχο επιτηδευματιών που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Το ελεγκτικό ξεσκόνισμα στα βιβλία και στοιχεία τους αφορά τις χρήσεις από το 2014, δηλαδή της τελευταίας πενταετίας ενώ στο μάτι των ελεγκτών βρίσκονται οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
      Εκεί ο έλεγχος θα φθάνει μέχρι τον αριθμό των μελών/φίλων της επιχείρησης, των σχολίων πελατών και των  κριτικών κ.λπ. στην ιστοσελίδα ή ενδεχομένως και στο facebook και άλλες πλατφόρμες συναλλαγών, δικτύωσης. Ο έλεγχος θα επεκτείνεται ακόμα και σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ αλλά και τυχόν σύνδεση συσκευών POS/e-POS με ξένες τράπεζες. αλιεύουν μέσα από το διαδίκτυο στοιχεία διερευνούν
      Σύμφωνα με την απόφαση Πιτσιλή, τα βήματα που θα ακολουθούν οι ελεγκτές είναι τα εξής:
      1ο Βήμα: Επιλογή υποθέσεων
      Πριν τον έλεγχο και αφού εκδοθεί εντολή ελέγχου,  εξετάζονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
      αν δεν υποβλήθηκαν δηλώσεις κάθε είδους φορολογίας
      αν είχαν διαπραχθεί φορολογικές παραβάσεις
      αν υπάρχουν κατασχεθέντα βιβλία ή άλλα έγγραφα και στοιχεία από τα οποία πιθανολογείται φοροδιαφυγή
      στοιχεία διασταυρώσεων κλπ από Οργανισμούς, Τράπεζες ή αρχές
      συναλλαγές  με εκδότες πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων όπως εξαφανισμένους εμπόρους κλπ
      διασταυρώσεις βάσει καταστάσεων τιμολογίων πελατών – προμηθευτών
      στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο για την λήψη περαιτέρω πληροφοριών αναφορικά με την ηλεκτρονική δραστηριοποίηση του ελεγχόμενου προσώπου.
      2ο βήμα: Τυπική συμμόρφωση και διασταυρώσεις
      1.      Γενικές επαληθεύσεις σε νομιμοποιητικά έγγραφα, βιβλία και στοιχεία, όπως:
      έγγραφα σύστασης ή νομιμοποίησης της επιχείρησης
      ορθή τήρηση των βιβλίων και έκδοση των φορολογικών στοιχείων.
      ορθή μεταφορά των δεδομένων των βιβλίων και στοιχείων στις σχετικές δηλώσεις φόρου (εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
      έλεγχος κλειστής αποθήκης τουλάχιστον δύο ειδών, επιλεκτικά με βάση την τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      «ορθή αποτίμηση» για τουλάχιστον 2 είδη επιλεκτικά με βάση τη τιμή μονάδας ή την ποσότητα ή τη συνολική αξία.
      2.   Ενδείξεις ή διαφορές που προκύπτουν από διασταυρώσεις καταστάσεων φορολογικών στοιχείων προμηθευτών και πελατών.
      3.   Κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών της ελεγχόμενης επιχείρησης, για τις εισπράξεις, τα εισοδήματά της, της πληρωμές υποχρεώσεων κ.λπ.,
      4.  Ύπαρξη επιχορηγήσεων ή επιδοτήσεων
      5.   Φορολογικοί Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί (ταμειακές μηχανές και φορολογικές μνήμες)
      3ο βήμα: Επαληθεύσεις επί εσόδων και αγορών
      Ελέγχεται αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία τα εκδοθέντα στοιχεία λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών και τα τιμολόγια για κάθε πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται αν έγινε ορθή καταχώρηση του Φ.Π.Α. και των λοιπών φόρων, για συνολικό χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      Ελέγχεται  αν έγιναν σωστά οι αθροίσεις των ποσών των εσόδων και των αγορών του φορολογικού έτους, επί χειρόγραφης τήρησης των βιβλίων.
      Ελέγχεται  αν καταχωρήθηκαν ορθά στα βιβλία, με βάση τα τιμολόγια και τις διασαφήσεις εισαγωγής, η αξία και ο αναλογών Φ.Π.Α. για συνολικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
      4ο βήμα: Έρευνα διαδικτυακών συναλλαγών
      Εάν ο ελεγχόμενος διενεργεί συναλλαγές μέσω διαδικτύου, θα ελέγχονται και θα επαληθεύονται τα παρακάτω:
      Η καταχώρηση του ελεγχόμενου προσώπου στο Γ.Ε.Μ.Η., αναφορικά με την δραστηριοποίησή του σε ηλεκτρονικό ή εξ αποστάσεως εμπόριο ή παροχή υπηρεσιών.
      Η ύπαρξη τυχόν άλλων διαδικτυακών τόπων που σχετίζονται με το ελεγχόμενο πρόσωπο, καθώς και το όνομα του φυσικού/νομικού προσώπου στο οποίο έχουν κατοχυρωθεί.
      Το κόστος της παρουσίας και δραστηριοποίησής του στο διαδίκτυο , συμπεριλαμβανομένης και της διαφημιστικής του δαπάνης. Μεταξύ άλλων, ερευνώνται και στοιχεία όπως ο αριθμός των μελών/φίλων, σχολίων πελατών, κριτικών κ.λπ.
      Η ύπαρξη συμβάσεων/συμφωνιών με εταιρείες μεταφορών (courier)
      Η διαδικασία που ακολουθείται κατά τη λήψη και καταχώρηση της παραγγελίας, την πληρωμή, καθώς και την αποστολή των αποθεμάτων ή την παροχή υπηρεσιών.
      Οι τρόποι πληρωμής των ηλεκτρονικών και εξ αποστάσεως συναλλαγών, όπως πληρωμή μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, αντικαταβολών μέσω επιχειρήσεων ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδρυμάτων έκδοσης ηλεκτρονικού χρήματος, ηλεκτρονικών πορτοφολιών, Paysafe, Paypal κ.λπ.
      Η τυχόν σύνδεση των συσκευών POS/e-POS με ξένα πιστωτικά ιδρύματα.
      Η ύπαρξη εσόδων από προμήθειες, διαφημιστικά συμβόλαια ή άλλα έσοδα από συναλλαγές με επιχειρήσεις ή πρόσωπα που έχουν παρουσία στο διαδίκτυο.
      5ο βήμα: Πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία
      Μέσω των καταστάσεων πελατών- προμηθευτών, αναζητούνται ως «ύποπτες» μεμονωμένες αγορές ή δαπάνες ιδιαίτερα μεγάλης αξίας σε σχέση με τα δεδομένα του ελεγχόμενου προσώπου, ιδίως από προμηθευτές με τους οποίους δεν υπάρχουν συστηματικές συναλλαγές καθώς επίσης και φορολογικά στοιχεία, ιδιαίτερα αυτά με μεγάλη αξία, για τυχόν πλαστότητα, εικονικότητα ή νόθευσή τους.
      6ο Βήμα: Φόροι Εισοδήματος
      «Ανεξαρτήτως ποσού». Αναζητούνται «μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες», καθώς και οι δαπάνες προβλέψεων επισφαλών απαιτήσεων.
      7ο βήμα: Έλεγχος Φ.Π.Α.
      Θα ελέγχεται:
      Η συμφωνία φορολογητέων εκροών και εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα και σε περίπτωση σημαντικής απόκλισης αν η απόκλιση αυτή αιτιολογείται.
      η ορθή μεταφορά σωστά στις δηλώσεις οι εκροές (έσοδα), και οι εισροές (αγορές και δαπάνες), όπως προκύπτουν από τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία.
      Η ορθή εφαρμογή των προβλεπόμενων συντελεστών Φ.Π.Α.
      Εάν το δικαίωμα έκπτωσης έχει ασκηθεί υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 32 του Κώδικα Φ.Π.Α.
      Εάν υφίστανται δαπάνες, για τις οποίες η ελεγχόμενη επιχείρηση έχει εκπέσει τον αναλογούντα Φ.Π.Α., χωρίς να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα.
      Εάν η επιχείρηση έλαβε επιστροφή Φ.Π.Α. χωρίς να το δικαιούται.
      Εάν διενεργήθηκε επιμερισμός του φόρου των κοινών εισροών (Pro-rata)
      8ο βήμα: Έλεγχος ΦΜΥ – παρακρατούμενων φόρων:
      Θα διενεργείται έλεγχος συμφωνίας των ακαθάριστων αποδοχών που εμφανίζονται στις υποβληθείσες δηλώσεις Φόρου Μισθωτής Εργασίας (Φ.Μ.Ε.) με αυτές που εμφανίζονται στα τηρούμενα βιβλία/λογιστικά αρχεία της ελεγχόμενης
      Η ίδια συμφωνία διενεργείται και ως προς τους παρακρατηθέντες και καταβληθέντες φόρους.
      Θα επαληθεύεται η ορθή παρακράτηση του φόρου μισθωτής εργασίας και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε 2 υπαλλήλους της επιχείρησης.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.