Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    831 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Την χρήση ενός συστήματος «φωτεινού σηματοδότη» (πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο) αποφάσισε να χρησιμοποιήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις ζώνες κινδύνου από κορωνοϊό, στοχεύοντας στην καλύτερη επισκόπηση της πανδημίας σε όλη την ήπειρο. Υπάρχει όμως μια παγίδα: Οι χώρες συμμετέχουν σε εθελοντική βάση.
      Προκειμένου να δώσει στους ταξιδιώτες στην Ευρώπη μια καλύτερη επισκόπηση των λοιμώξεων και των περιορισμών του κορωνοϊού, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εισαγάγει ένα σύστημα «φωτεινού σηματοδότη» με ζώνες με χρωματική κωδικοποίηση, βάσει των επιπέδων κινδύνου: Πράσινο, πορτοκαλί και κίτρινο. Υπάρχει επίσης, μια γκρίζα ζώνη όπου δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα.
      Πώς μπαίνει όμως κάθε περιοχή σε ένα από τα τρία χρώματα;
      Το ποσοστό νέων κρουσμάτων ή συχνότητα ανά 100.000 κατοίκους τις προηγούμενες 14 ημέρες και το ποσοστό των θετικών τεστ κορωνοϊού, αποφασίζουν με ποιο χρώμα θα αποδοθεί μια δεδομένη περιοχή:
      Το πράσινο είναι για περιοχές που αναφέρουν λιγότερα από 25 κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους και τα θετικά τεστ είναι κάτω από 4%
      Το πορτοκαλί είναι για περιοχές που αναφέρουν λιγότερα από 50 νέα κρούσματα και τα θετικά τεστ είναι πάνω από 4% ή η συχνότητα είναι μεταξύ 25 και 150 και τα θετικά τεστ είναι κάτω από 4%.
      Το κόκκινο είναι για περιοχές με περισσότερα από 50 νέα κρούσματα ανά 100.00 περιστατικά και τα θετικά τεστ είναι πάνω από 4% – ή η συχνότητα είναι πάνω από 150 ανά 100.000 τις τελευταίες 14 ημέρες.
      Πώς ενημερώνονται οι πληροφορίες;
      Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) στην Στοκχόλμη, θα δημοσιεύσει σήμερα έναν χάρτη της ΕΕ στην ιστοσελίδα του, που θα επισημαίνει ποιο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί για μια δεδομένη περιοχή.
      Η ιστοσελίδα προσφέρει ήδη μια επισκόπηση των ταξιδιωτικών κανονισμών για καθένα από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Μέχρι στιγμής, κάθε κράτος -μέλος της ΕΕ έχει καθορίσει ζώνες κινδύνου σύμφωνα με την διακριτική του ευχέρεια. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είπε πως η προσέγγιση αυτή δημιούργησε ένα συνονθύλευμα που ήταν δύσκολο να αποκρυπτογραφηθεί.
      «Είναι δύσκολο να γνωρίζεις πού μπορείς να ταξιδέψεις, ποιους κανόνες πρέπει να ακολουθήσεις όταν φτάσεις εκεί και ποιοι κανόνες ισχύουν όταν επιστρέψεις στην πατρίδα σου» είπε. «Πρέπει να συντονίσουμε αυτά τα μέτρα για να διευκολύνουμε την ζωή των Ευρωπαϊών».
      Το κορυφαίο ινστιτούτο μολυσματικών ασθενειών της Γερμανίας, το Ινστιτούτο Robert Koch, το οποίο συνέβαλε καθοριστικά στον καθορισμό της πολιτικής της γερμανικής κυβέρνησης, θα προσαρμόσει τα μέτρα του για να κηρύξει τις περιοχές σε ζώνες κινδύνου.
      Μέχρι στιγμής, η υπηρεσία χρησιμοποιεί τα 50 νέα κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους τις τελευταίες 7 ημέρες ως σημείο αναφοράς έως τώρα – και όχι τις 14 ημέρες που έχουν δοθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
      Η Γαλλία επέβαλε χθες νέα αυστηρότερα μέτρα προκειμένου να περιορίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού
      Η Λιθουανία, από την πλευρά της, θα πρέπει να αλλάξει το σημείο αναφοράς της από 25 νέα κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους σε 50 νέες λοιμώξεις.
      Κριτική για το νέο σύστημα «φωτεινού σηματοδότη»
      Ο υπουργός Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Λουξεμβούργου Ζαν Άσελμπορν επέκρινε τον αριθμό των 50 ανά 100.000 κατοίκους, λέγοντας πως αυτή ήταν μια γερμανική εφεύρεση και πως ήταν απλώς αυτό που θα μπορούσαν να διαχειριστούν οι υγειονομικές αρχές της Γερμανίας όταν εντοπίζουν τις λοιμώξεις στην χώρα.
      Ο ανώτερος απεσταλμένος του Λουξεμβούργου δήλωσε ότι η χώρα του είχε εισαγάγει εκτενή τεστ από την αρχή και διερευνούσε όλα τα κρούσματα και λόγω της αύξησης των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, έχει ανακηρυχθεί ως ζώνη κινδύνου. Ο διπλωμάτης, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής των ευρωπαϊκών υποθέσεων του Λουξεμβούργου, απείχε από την ψηφοφορία για το νέο σύστημα αφού είπε πως η χώρα του «τιμωρήθηκε» για τα ευρείας κλίμακας τεστ.
      6.000 τεστ στο Λουξεμβούργο και μόλις 380 στην Βουλγαρία
      Μάλιστα, το Λουξεμβούργο ηγείται της Ευρώπης στα τεστ, με πάνω από 6.000 ανά 100.000 κατοίκους. Η Γερμανία είναι πολύ πίσω – με 1.300 τεστ. Η Βουλγαρία, όπου η Γερμανία έχει κατηγοριοποιήσει μόνο δύο περιοχές της ως περιοχές κινδύνου, κυμαίνεται στα 380 τεστ. Η Γερμανία επίσης, έχει χαρακτηρίσει το Λουξεμβούργο ως περιοχή κινδύνου από τις 25 Σεπτεμβρίου, δεύτερη φορά για την χώρα αυτή, από τον Ιούλιο.
      Εκτός όμως από τον Ζαν Άσελμπορν, τα νέα κριτήρια επέκρινε ως ανακριβή και ο υπουργός της ΕΕ της Αυστρίας Καρολίν Εντστάντλερ, σημειώνοντας πως «οι περισσότερες χώρες στην Ευρώπη είναι κόκκινες». «Πρέπει να είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε καλύτερα τον κίνδυνο και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε την ελευθερία κυκλοφορίας και εμπορευμάτων» πρόσθεσε.
      Η Αυστρία ανησυχεί ιδιαίτερα πως ο χειμερινός τουρισμός στις Άλπεις θα υποφέρει εάν δηλώνεται συνεχώς ως ζώνη κινδύνου (και δεδομένου ότι ένα μεγάλο ξέσπασμα κορωνοϊού συνέβη σε ένα θέρετρο στο Ισγκλ).
      Αυτή την στιγμή, 19 από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ έχουν πάνω από 50 κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους, τις τελευταίες 14 ημέρες. Δώδεκα χώρες έχουν ποσοστό θετικών κρουσμάτων άνω του 4%.
      Η Γερμανία, από την πλευρά της έχει ποσοστό 34 θετικά τεστ ανά 100.000 κατοίκους και 1,4% – έτσι, αυτή την στιγμή βρίσκεται στην πορτοκαλί ζώνη. Ωστόσο, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική όταν εξετάζει κανείς τα ποσοστά σε μεγάλες πόλεις και περιοχές της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου του Βερολίνου. Το μόνο κράτος της ΕΕ που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «πράσινο» είναι η Φινλανδία.
      Εν κατακλείδι, το σύστημα φωτεινού σηματοδότη της ΕΕ είναι τελικά μόνο μια σύσταση – που σημαίνει ότι οι χώρες της ΕΕ δεν υποχρεούνται νομικά να εφαρμόσουν ή να επιβάλουν το σύστημα αυτό. Τα κράτη μέλη θα εξακολουθούν να είναι σε θέση να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν τα προτεινόμενα μέτρα. Έτσι, θα μπορούν να εισαγάγουν καραντίνα και τεστ για τους ταξιδιώτες εάν θέλουν, αλλά δεν θα είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν. Ούτε οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ θα υπερισχύσουν των εθνικών κανονισμών.
      Κάθε κράτος της ΕΕ αποφασίζει τους δικούς κανονισμούς
      Προς το παρόν, δεν είναι σαφές επίσης, εάν η ΕΕ θα θεσπίσει ομοιόμορφους κανόνες σχετικά με το μήκος της καραντίνας, σχετικά με το εάν οι άνθρωποι θα πρέπει να φορούν μάσκα, ή για τις αποστάσεις που θα πρέπει να τηρούν, την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ, τους περιορισμούς των αθλητικών δραστηριοτήτων, το κλείσιμο των σχολείων και άλλα μέτρα. Ωστόσο, ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Μάικλ Ροθ δήλωσε ότι αυτό ήταν «ένα πρώτο βήμα, το οποίο φυσικά πρέπει να ακολουθήσουν κι άλλα».
      Ανεξάρτητα από την συζήτηση για το σύστημα φωτεινού σηματοδότη, τα κράτη μέλη της ΕΕ συνέχισαν να επιβάλλουν τους δικούς τους νέους περιορισμούς αυτή την εβδομάδα. Τα σχολεία έκλεισαν στην Τσεχία, για παράδειγμα, και η Ολλανδία ανακοίνωσε την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ το βράδυ και έκλεισαν μπαρ και εστιατόρια σε ολόκληρη την χώρα. Την ίδια ώρα, ο Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε χθες απαγόρευση κυκλοφορίας στο Παρίσι και άλλες 8 πόλεις.
      Η γερμανίδα καγκελάριος πάντως, Άνγκελα Μέρκελ, απευθυνόμενη στο Συμβούλιο των Περιφερειών στις Βρυξέλλες, προειδοποίησε για ένα ακόμη lockdown. «Πρέπει να δείξουμε ότι πήραμε το μάθημά μας. Πρέπει να ζητήσουμε από τους λαούς της Ευρώπης να είναι προσεκτικοί, να ακολουθούν τους κανόνες, να διατηρούν αποστάσεις, να καλύπτουν τα στόματα και τις μύτες τους και να κάνουν ότι μπορούν για να περιορίσουν τον ιό, διατηρώντας παράλληλα την οικονομικά δραστηριότητα».
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Αθήνα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ, ενώ τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί τόσο πολύ που οι ταχύτητες ακόμη και στην εθνική τις ώρες αιχμής είναι πολύ αργές.
      Χαοτικό και άλυτο πρόβλημα για όλους λοιπόν είτε είναι οδηγοί, είτε πεζοί δεν είναι άλλο από την παράνομη στάθμευση.
      Για να βρεθούν λύσεις θα πρέπει να «χαρτογραφηθούν» όλα τα θέματα που συνθέτουν μια κατάσταση που δημιουργεί πονοκέφαλο και νεύρα σε όλους μας, μηδενός εξαιρουμένου.
      Η «θέση που σου αξίζει» είναι διαδικτυακός τόπος καταγραφής της παράνομης στάθμευσης, με τη χρήση προσέγγισης πληθοπορισμού (crowdsourcing). Η ιστοσελίδα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ.
      Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου αναπληρωτής καθηγητής σχεδιασμού μεταφορών ΕΜΠ, ο οποίος είναι ο επιβλέπων της διπλωματικής εργασίας που εκπονείται από τον προπτυχιακό φοιτητή της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών- Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ κ. Παρμενίωνα Δελιαλή μιλά στο Newbomb.gr γι’ αυτή την εφαρμογή.
      Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου αναπληρωτής καθηγητής σχεδιασμού μεταφορών ΕΜΠ
      Τονίζει πως μαγικές λύσεις για να ξεμπλοκάρει η κίνηση δεν υπάρχουν. Σημειώνει δε ότι η εφαρμογή αν χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες θα δώσει χρήσιμα συμπεράσματα για μια κατάσταση που είναι ήδη ασφυκτική και συνεχώς γιγαντώνεται.
      Ένα άλλο ζήτημα που θέτει είναι ότι τα οχήματα που είναι παράνομα σταθμευμένα αποτελούν πηγή επικινδυνότητας καθώς ως εμπόδια «παρεμποδίζουν» οδηγούς και πεζούς και περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα.
      Διαβάστε την συνέντευξη που ακολουθεί και επισκεφθείτε την σελίδα https://gisanalysis.gr/ αξίζει το χρόνο σας…
      Η παράνομη στάθμευση δυσχεραίνει την ζωή μας. Ποια ήταν η λογική της νέας εφαρμογή σας;
      «Μέσω του ιστότοπου «Η θέση που σου αξίζει» επιχειρούμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την έκταση και τα χαρακτηριστικά της παράνομης στάθμευσης στον αστικό χώρο, αξιοποιώντας την προσέγγιση του πληθοπορισμού (crowdsourcing). . Στόχος είναι να διερευνήσουμε αφενός παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή για παράνομη στάθμευση και αφετέρου την επίπτωση της παράνομης στάθμευσης στη λειτουργία των ΜΜΜ, στην πεζή μετακίνηση και στην κυκλοφορία».
      Πώς λειτουργεί;
      «Καλούμε οποιονδήποτε πολίτη να υποδείξει μέσω της ιστοσελίδας ανώνυμα θέσεις στον αστικό χώρο όπου παρατηρείται συστηματικά παράνομη στάθμευση και να τις χαρακτηρίσει (πχ διπλοπαρκάρισμα), μέσα από ένα αριθμό συγκεκριμένων επιλογών».
      Ουσιαστικά ποια είναι τα οφέλη του χρήστη της εφαρμογής;
      «Η υποστήριξη στη συλλογή κατάλληλων στοιχείων ώστε να αναδειχθεί ένα σημαντικό πρόβλημα στον αστικό χώρο, να αξιολογηθούν και να τονιστούν οι επιπτώσεις του».
      Ποιοι είστε πίσω από αυτή την ιδέα;
      «Πρόκειται για διπλωματική εργασία που εκπονείται από τον προπτυχιακό φοιτητή της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ κ. Παρμενίωνα Δελιαλή υπό την επίβλεψή μου. Η εκπόνηση της εργασίας εντάσσεται στις ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής (lte.survey.ntua.gr) της Σχολής και δεν χρηματοδοτείται από κάπου».
      Η Αθήνα ασφυκτιά πλέον και στους δρόμους αλλά και στα πεζοδρόμια;
      «Αυτό είναι γεγονός. Συχνά τα πεζοδρόμια αποτελούν χώρο στάθμευσης ΙΧ και δικύκλων, πράξη που αποτελεί αντικοινωνική συμπεριφορά απέναντι στους συμπολίτες μας. Αυτό όμως δεν είναι πάντα αποτέλεσμα της έλλειψης διαθέσιμων χώρων (δηλαδή ανάγκη) αλλά δυστυχώς και στάση ζωής συμπολιτών μας(δηλαδή άποψη, μαγκιά κλπ). Οι συμπολίτες αυτοί δεν επιθυμούν να περπατήσουν λίγο περισσότερο για να φτάσουν στον προορισμό τους, ή αρνούνται (συχνά αναίτια αν κρίνει κανείς από την αξία των οχημάτων τους) να πληρώσουν για να σταθμεύσουν εκτός οδού. Σε όλες τις περιπτώσεις όμως απλά αδιαφορούν για το γεγονός ότι δυσχεραίνουν τη μετακίνηση των άλλων».
      Οι παράνομες σταθμεύσεις προκαλούν προβλήματα στη αστική συγκοινωνία και στην κυκλοφορία αλλά στην ασφάλεια των πεζών και των ήπιων μέσων μετακίνησης, με ποιον τρόπο;
      «Υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων. Παρεμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, πχ λόγω της δυσκολίας διέλευσης μιας οδού, της αδυναμίας στρέφουσας κίνησης ή της μείωσης του διαθέσιμου πλάτους των οδών. Παράλληλα, η περιορισμένη ορατότητα που συχνά συνεπάγεται η παράνομη στάθμευση, αποτελεί συχνή αιτία ατυχημάτων».
      Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνετε για να ξεμπλοκάρει αυτή η τρομερή κίνηση;
      «Δυστυχώς όσο και να μην μας αρέσει, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Οι πόλεις μας δεν είναι «φτιαγμένες» για τόσα αυτοκίνητα και δίκυκλα. Η επιλογή μέσων μαζικής μεταφοράς και ήπιων μέσων από μεγαλύτερη μερίδα των μετακινούμενων και ο περιορισμός/λελογισμένη χρήση ΙΧ μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας και ζωής στις Ελληνικές πόλεις. Όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία, η δημιουργία νέου οδικού δικτύου (πλην στοχευμένων παρεμβάσεων) δεν προσφέρει συνήθως βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στον αστικό χώρο».
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Τεχνολογία, Media, Τηλεπικοινωνίες στην υπηρεσία αντιμετώπισης καθημερινών προβλημάτων.
       
      Το 2017 είναι η χρονιά της ΤΜΤ’s επανάστασης (Τεχνολογία, Media, Τηλεπικοινωνίες), σύμφωνα με την Deloitte. Αν και η λέξη «επανάσταση» μπορεί για κάποιους να θεωρείται κλισέ, είναι όμως γεγονός πως αρέσει πολύ στους ανθρώπους της τεχνολογίας. Οι συσκευές εμπλουτίζονται με ανθρώπινη ευφυΐα με στόχο την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων και κινδύνων, προκειμένου ο άνθρωπος να ασχοληθεί με άλλα πιο σύνθετα ζητήματα.
       
      Σύμφωνα με τον Paul Sallomi, Deloitte Global TMT Industry Leader, «το 2017 η τεχνολογία, τα μέσα ενημέρωσης και οι τηλεπικοινωνίες πρόκειται να γίνουν ακόμα πιο φορητά και σε συνδυασμό με εξυπνότερες και γρηγορότερες ικανότητες, αυτές οι καινοτομίες θα αναγκάσουν επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και καταναλωτές να εξελίξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και δημιουργούν ευκαιρίες για ευρείας κλίμακας μετασχηματισμό σε όλους τους κλάδους».
       
      Απρόβλεπτες νέες τεχνολογίες
       
      Αυτές οι ικανότητες είναι πιθανό να είναι διαθέσιμες και σε εκατομμύρια drones, tablets, αυτοκίνητα, συσκευές εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας, ιατρικά εργαλεία, συσκευές Internet of Things (IoT) και απρόβλεπτες νέες τεχνολογίες. «Οι δυνατότητες εκμάθησης των μηχανών πρόκειται να φέρουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο εκτελούμε απλές ενέργειες, όπως μια μετάφραση περιεχομένου, ενώ παράλληλα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην ασφάλεια και την υγεία που μπορούν να βελτιώσουν την κοινωνία» επισημαίνει η Deloitte.
       
      Η αυτόματη πέδηση
       
      Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η αυτόνομη πέδηση, που εκτιμάται ότι θα είναι κυρίαρχη τεχνολογία από τώρα μέχρι και το 2022, χρονιά υποχρεωτικής χρήσης της, με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Περισσότερα από 300 εκατομμύρια smartphones ή περισσότερες από το ένα πέμπτο των συσκευών που πρόκειται να πωληθούν το 2017, θα έχουν ενσωματωμένες δυνατότητες εκμάθησης (machine learning). Οι δαπάνες σχετικά με το IT-as-a-Service για κέντρα δεδομένων, λογισμικό και υπηρεσίες θα ανέλθουν περίπου στα 550 δισ. δολ. παγκοσμίως, από τα 361 δισ. δολ. το 2016. Επίσης η χρήση των αισθητήρων αυξάνει ραγδαία, με κάθε ενεργό αισθητήρα να χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο 30 φορές την ημέρα, που σημαίνει πάνω από 10 τρισεκατομμύρια συνολικά χτυπήματα σε παγκόσμιο επίπεδο στη διάρκεια του 2017.
       
      Μετασχηματισμός της επιχείρησης
       
      Στο περιβάλλον αυτό οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν τις τεχνολογίες που θα συμβάλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους με σκοπό να γίνουν περισσότερο καινοτόμες, ανταγωνιστικές και αποτελεσματικές. Οι βασικές τεχνολογικές τάσεις που παρατηρούνται στην εποχή του Digital Transformation, όπως τονίζει στη «Ν» ο Θοδωρής Πούλιας, Business Solutions Department Manager, Uni Systems, αφορούν τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη-πελάτη και την ικανοποίηση των αναγκών του με στόχο τη διατήρηση της συνεργασίας (Customer Experience).
       
      Επίσης αφορά την αξιοποίηση της συσχέτισης δομημένων και αδόμητων δεδομένων και την υιοθέτηση νέων μοντέλων προβλέψεων και αλγορίθμων για την ανάλυση συμπεριφορών των πελατών πριν από την πραγματοποίηση μιας αγοράς, την πιθανότητα απώλειας πελατών ή τη μέτρηση και πρόβλεψη της αποτελεσματικότητας στοχευμένων ενεργειών προώθησης marketing κ.ά.
       
      Σημαντική θέση στον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας επιχείρησης έχει η χάραξη της στρατηγικής επιλογής του Cloud, Private, Public ή Hybrid Cloud. Βασικό συστατικό επιτυχίας για την υιοθέτηση cloud τεχνολογιών είναι η αυτοματοποίηση των IT λειτουργιών με σκοπό το ΙΤ της επιχείρησης να μπορεί να λειτουργεί ενιαία τόσο σε ομαλές όσο και σε αυξημένου φόρτου συνθήκες με κατά το δυνατόν περισσότερο βιομηχανοποιημένο τρόπο σε επαναλαμβανόμενες διαδικασίες (Industrialized IT). Σε τεχνολογικό επίπεδο, οι νέες τεχνολογίες όπως Augmented Reality και Artificial Intelligence θα ενισχύσουν σημαντικά την εμπειρία του χρήστη και την αλληλεπίδρασή του με προϊόντα και υπηρεσίες δημιουργώντας τις έξυπνες εφαρμογές επόμενης γενιάς.
       
      Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο οι mobile τεχνολογίες υιοθετούνται σε enterprise επίπεδο ως βασικό κανάλι επικοινωνίας και διαχείρισης των πελατών.
       
      Το 2017 τα mobile apps download θα ξεπεράσουν τα 268 εκατομμύρια με έσοδα 77 δισ. δολάρια για εφαρμογές που καλύπτουν διάφορους τομείς. Η εποχή όπου η χρήση του API αφορούσε αποκλειστικά την επικοινωνία μεταξύ συστημάτων, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Οι επιχειρήσεις σήμερα το αξιοποιούν προκειμένου να επικοινωνούν ολοκληρωμένα, αυτοματοποιημένα και με μετρήσιμα αποτελέσματα, τα οποία οδηγούν σε νέους τρόπους λειτουργίας και νέες πηγές εισοδήματος.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1199984/
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια βρετανική εταιρεία υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών, παρουσιάζοντας τα σχέδια της για αεροπλάνα χωρίς παράθυρα, που θα επιτρέπουν στους επιβάτες τους να επιλέγουν τη θέα που θέλουν να απολαύσουν ή μέσα από μια οθόνη αφής να "σερφάρουν" στο διαδίκτυο ή να βλέπουν τα email τους στα 35.000 πόδια ύψος!
       
      Τα παράθυρα θα αντικατασταθούν από εξαιρετικά λεπτές και άκρως ευέλικτες οθόνες, που θα προβάλλουν το εξωτερικό τοπίο από ειδικά σχεδιασμένες κάμερες, που θα βρίσκονται στο εξωτερικό της ατράκτου. Παράλληλα, οι οθόνες θα έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν σε υπολογιστές.
       
      Η ιδέα είναι το πνευματικό τέκνο του Centre for Process Innovation (CPI) και βρίσκεται ακόμα σε σχεδιαστικό στάδιο, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να ταξιδεύει στη γη τα επόμενα δέκα χρόνια.
       

       
       
      Οι επιβάτες που θα κάθονται δίπλα στο παράθυρο θα διαλέγουν την προσωπική τους θέα και θα απασχολούνται με ένα εν πτήσει σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ εκείνοι στα μεσαία ή διαδρόμου καθίσματα θα έχουν πρόσβαση στο φουτουριστικό σύστημα από μια οθόνη ενσωματωμένη στο μπροστινό τους κάθισμα.
       
      Εκτός από την ψυχαγωγία, οι οθόνες θα παρέχουν απαλό φωτισμό από τα τοιχώματα της καμπίνας, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί.
       

       
       
      Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αντιστάθμιση του jet lag, καθώς οι πίνακες φωτισμού θα επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν την αλλαγή χρωμάτων, που συνδέονται με την ανατολή και τη δύση του ηλίου.
       
      Στόχος, δεν είναι μόνο η απόλαυση των επιβατών, αλλά και η μείωση του βάρους του αεροσκάφους και του κόστους για επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες.
       

       
       
      Παράλληλα, η ελαφρύτερη άτρακτος θα μεταφραστεί σε εξοικονόμηση καυσίμου, λιγότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα θα σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τους επιβάτες και μεγαλύτερα καθίσματα!
       

       
      Πηγή: http://www.news.gr/travel/oti-neo/article-wide/187220/horis-parathyra-ta-aeroplana-toy-mellontos.html
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Πρόσβαση χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, από την Τετάρτη 8 Απριλίου, έχει εξασφαλίσει η συνεργασία της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, και των παρόχων κινητής τηλεφωνίας της χώρας Cosmote, Vodafone και Wind.

      Το τεράστιο έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές της χώρας μας διεκπεραιώνεται μέσω των σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων που διατίθενται εμπορικά για κάθε νοικοκυριό, με κάλυψη που σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) υπερβαίνει το 99% σε όλη την Επικράτεια.

      Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις κάτωθι ιστοσελίδεςπου χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία:

      URL: https://www.sch.gr/

      URL: http://eclass.sch.gr

      URL: http://blogs.sch.gr

      URL: http://lessons.sch.gr

      URL: http://mmpres.sch.gr/

      URL: sso.sch.gr

      URL: https://dschool.edu.gr/

      URL: https://e-me.edu.gr

      URL: https://4all.e-me.edu.gr

      URL: http://ebooks.edu.gr/new/

      URL: http://photodentro.edu.gr/aggregator

      URL: micro.photodentro.edu.gr

      URL: saas.photodentro.edu.gr

      URL: aggregation-service.photodentro.edu.gr

      URL: http://aesop.iep.edu.gr

      URL: http://www.study4exams.gr

      URL: https://cisco.webex.com/

      URL: https://www.mathainoumestospiti.gov.gr
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Τις απαραίτητες παραμέτρους για τη χρήση ψηφιακών θυρίδων από τους πολίτες και από τους Φορείς του Δημόσιου Τομέα, καθόρισε ο Υπουργός Επικρατείας, Κ. Πιερρακάκης, με Απόφασή του που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 4η Μαρτίου.
      Θυρίδα πολίτη σημαίνει ένα ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο, όπου τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδει μέσω της “Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” (gov.gr), καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται κατόπιν Αίτησής του από Φορείς του Δημόσιου Τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ.57 του αρ.2 του ν.4727/2020 (συμπεριλαμβάνονται και οι Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης).
      Θυρίδα Φορέα είναι το ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο όπου τηρούνται έγγραφα και αιτήσεις που απευθύνονται στον Φορέα και αποστέλλονται από τους πολίτες μέσω gov.gr, καθώς και οι αντίστοιχες απαντήσεις / έγγραφα των αιτήσεων αυτών.
       Στην Απόφαση ορίζεται πως γίνεται η έκδοση εγγράφων μέσω gov.gr (αρ.2), τι ισχύει για τις αιτήσεις των πολιτών (αρ.3), καθώς και λεπτομέρειες για τις θυρίδες τους (αρ.4).
      Στα αρ.5 και 6 περιλαμβάνονται οι λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά θυρίδων Φορέων και ζητήματα που αφορούν τους Υπαλλήλους-χρήστες. Αναλυτικότερα, η θυρίδα έχει αυτά τα χαρακτηριστικά: α) έχει μοναδικό κωδικό και όνομα, β) παρέχει στους εξουσιοδοτημένους Υπαλλήλους του Φορέα διαβαθμισμένη πρόσβαση, με ρόλους, μέσω εφαρμογής και σε πληροφοριακά συστήματα μέσω προγραμματιστικής διεπαφής, γ) περιέχει αναρτημένα έγγραφα και αιτήσεις, δ) οργανώνει τα αναρτημένα έγγραφά της ανά υπόθεση, ε) οι χειριστές της θυρίδας λαμβάνουν ενημερώσεις για την άφιξη ενός εγγράφου στη θυρίδα ανάλογα με τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας που έχουν ρυθμίσει (email, sms, κ.ά.).
      Για την διεκπεραίωση των αιτήσεων από τους διαχειριστές και χειριστές, υπάρχουν στη θυρίδα σχετικές επιλογές διαχείρισης, όπως: ανάθεση, ανάληψη υπόθεσης σε/από Υπάλληλο, κατάσταση αίτησης, δυνατότητα αλλαγής της κατάστασης της αίτησης, ανάρτηση απάντησης σε θυρίδα, αποστολή ενημερωτικού μηνύματος στον χρήστη.
      Υπογραμμίζεται ότι η παραγωγική λειτουργία της θυρίδας του κάθε Φορέα ξεκινά με την έκδοση ΚΥΑ,  όπως προβλέπεται στην παρ.17 του αρ.107 του ν.4727/2020, ύστερα από το αίτημα προς την Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης. Το αίτημα υποβάλλεται από τους ιεραρχικά ανώτερους Προϊσταμένους της αρμόδιας για ΤΠΕ Υπηρεσίας, η οποία έχει την ευθύνη για τα αντικείμενα της πληροφορικής, των επικοινωνιών και της ηλεκτρονικής διακυβέρνηση.
      Περισσότερες λεπτομέρειες, στο Φ.Ε.Κ. Β’ 849/4.3.2021.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια ψηφιακή «πόλη του μέλλοντος» πρόκειται να κατασκευάσει στο Τορόντο του Καναδά η Sidewalk Labs, η οποία υπάγεται στην Alphabet- την εταιρεία «ομπρέλα» στην οποία υπάγεται και η Google.
       
      Σκοπός είναι η μετατροπή μιας περιοχής-προκυμαίας σε ένα λειτουργικό εργαστήριο για μια σειρά «έξυπνων» τεχνολογιών. Σύμφωνα με το BBC θεωρείται αρκετά πιθανό πως θα διαθέτει γρήγορο Wi-fi, εκατομμύρια αισθητήρες, ανανεώσιμη ενέργεια και αυτόνομα οχήματα.
       
       
      Οι εταιρείες τεχνολογίες γενικότερα έχουν αρχίσει εδώ και καιρό να προωθούν το λογισμικό και το hardware τους για χρήση σε πόλεις, καθώς οι πολεοδόμοι ασχολούνται με την αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η υπερπληθυσμός, η μόλυνση και η συμφόρηση.
       

       
       
      Ο πρωθυπουργός του Καναδά, Τζάστιν Τριντό, καλωσόρισε το project στο Κουέισαϊντ, που θα γίνει γνωστό ως Sidewalk Toronto. «Θα δημιουργήσει έναν χώρο δοκιμών για νέες τεχνολογίες στο Κουέισαϊντ» είπε σχετικά, συμπληρώνοντας πως «τεχνολογίες οι οποίες μας βοηθούν να χτίσουμε πιο έξυπνες, πιο πράσινες, πιο φιλικές σε περισσότερους κατοίκους πόλεις- κάτι που ελπίζουμε να δούμε να επεκτείνεται στην ανατολική ακτή του Τορόντο και μακροπρόθεσμα σε άλλα μέρη του Καναδά και του κόσμου».
       
      Ο Νταν Ντοκτόροφ, πρώην αντιδήμαρχος Νέας Υόρκης και διευθύνων σύμβουλος της Sidewalk Labs, προέβη στην εκτίμηση πως το Sidewalk Toronto μπορεί να δείξει στον κόσμο πώς η ζωή στις πόλεις μπορεί να γίνει «πιο φθηνή, πιο βολική, πιο υγιεινή, πιο πράσινη, πιο δίκαιη και ίσως ακόμα και πιο συναρπαστική».
       

       
       
      Η Google θα μεταφέρει τα κεντρικά της στον Καναδά στη συγκεκριμένη περιοχή, και η Sidewalk Labs θα δαπανήσει 50 εκατ. δολάρια για την έναρξη του προγράμματος.
       
      Σημειώνεται πως η Sidewalk Labs έχει ήδη εκκινήσει «έξυπνα» projects και σε άλλες πόλεις. Μεταξύ αυτών βρίσκεται και ένα για την παροχή κάλυψης Wi-fi στη Νέα Υόρκη, μέσω της χρήσης παλαιών τηλεφώνων με κερματοδέκτη- ωστόσο, ο στόχος ήταν πάντα η ανέγερση μιας «έξυπνης» πόλης εκ βάθρων.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1286758/psifiaki-poli-tou-mellontos-ston-kanada-apo-tinalphabet
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Την δημιουργία μιας ψηφιακής αγοράς (digital marketplace) υπηρεσιών και εφαρμογών Cloud στην οποία θα εγγράφονται οι φορείς του δημοσίου τομέα και οι πάροχοι υπηρεσιών Cloud, προβλέπει το νομοσχέδιο για τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης που βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή.
      Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο στην συγκεκριμένη ψηφιακή αγορά που θα υλοποιήσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι πάροχοι υπηρεσιών θα μπορούν να αναρτούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τις τεχνικές λεπτομέρειες και τα κόστη προμηθειών.
      Στόχος της συγκεκριμένης ψηφιακής αγοράς είναι η προώθηση της χρήσης του Cloud από την ελληνική δημόσια διοίκηση, η οποία έτσι και αλλιώς καθίσταται υποχρεωτική από το 2022. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει τη λειτουργία τριών ξεχωριστών υπολογιστικών νεφών και συγκεκριμένα το Κυβερνητικό Νέος Δημοσίου Τομέα (G-Cloud), το Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και το Κυβερνητικό Νέος Τομέα Υγείας (H-Cloud).
      Ως Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (G-Cloud) νοείται το σύνολο των ψηφιακών υποδομών που διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) είτε αφορούν ψηφιακές υποδομές εντός της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., είτε αφορούν το ιδιωτικό νέφος της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. είτε αφορούν δημόσιο υπολογιστικό νέφος που διαχειρίζεται η Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.
      Στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα πρέπει υποχρεωτικά να εγκατασταθούν έως την 1η Ιανουαρίου όλες οι κεντρικές ηλεκτρονικές εφαρμογές και τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα που διατηρούν όλα τα υπουργεία, εκτός των υπουργείων Υγείας και Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα Ν.Π.Δ.Δ. εκτός των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας, οι ανεξάρτητες αρχές και η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΑΕ) και αφορούν σε συναλλαγές με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες και τη δημόσια διοίκηση.
      Ως Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) νοείται το σύνολο των ψηφιακών υποδομών που διαχειρίζεται το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.) είτε αφορούν ψηφιακές υποδομές εντός του Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. είτε αφορούν το ιδιωτικό νέφος του Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. είτε αφορούν δημόσιο υπολογιστικό νέφος που διαχειρίζεται το Ε.Δ.Υ.Τ.Ε.
      Στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) πρέπει υποχρεωτικά να εγκατασταθούν έως την 1η Ιανουαρίου.2023 όλες οι ηλεκτρονικές εφαρμογές και τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, των εποπτευόμενων φορέων του, καθώς και οι εφαρμογές και υπηρεσίες που προσφέρονται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στην εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα.
      Ως Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud) νοείται το σύνολο των ψηφιακών υποδομών που διαχειρίζεται η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) είτε αφορούν ψηφιακές υποδομές εντός της Η.ΔΙ.Κ.Α. είτε αφορούν το ιδιωτικό νέφος της Η.ΔΙ.Κ.Α. είτε αφορούν δημόσιο υπολογιστικό νέφος που διαχειρίζεται η Η.ΔΙ.Κ.Α..
       
      Στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud) πρέπει υποχρεωτικά να εγκατασταθούν έως την 1η Ιανουαρίου 2023 όλες οι ηλεκτρονικές εφαρμογές και τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Υγείας, των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας, που αφορούν σε επεξεργασία ιατρικών δεδομένων, καθώς και σε συναλλαγές ιατρικής φύσεως πολιτών.
      Όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο τα Κυβερνητικά Νέφη Δημόσιου Τομέα (G-Cloud), Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RECloud) και Τομέα Υγείας (H-Cloud) μπορούν να διασυνδέονται, με σκοπό την βέλτιστη παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών και τη δημιουργία συστημάτων εφεδρικής λειτουργίας, επιχειρησιακής συνέχειας και αποκατάστασης λειτουργίας από καταστροφές (disaster recovery), τηρώντας τις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
      [email protected]
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Ιστορία αιώνων κυλάει κάτω από τα πόδια μας και την άσφαλτο των δρόμων της πρωτεύουσας, με τη φαντασία όλων μας ωστόσο να αποδεικνύεται αδύναμη μπροστά σε αυτά τα μεγέθη. Μια δόση από τα αρχαία χρόνια και την ισχυρή πόλη-κράτος που πρωτοστάτησε σε διοικητική και πολιτική οργάνωση παίρνουμε στα σκάμματα με μνημεία μεγάλων σωστικών ανασκαφών: από το αρχαίο νεκροταφείο του Κεραμεικού μέχρι την Αρχαία Αγορά πάνω απ’ το Μοναστηράκι.
      Αλήθεια, όμως, πόσο ξεκάθαρη είναι στο μυαλό μας η εικόνα μιας πόλης όπως η Αρχαία Αθήνα με οχύρωση, κρήνες και λατρευτικά κέντρα;
      Ποιος μπορεί να φανταστεί ότι τα τείχη τελείωναν στη Βασιλίσσης Σοφίας, στο ύψος του Εθνικού Κήπου, ότι στο τμήμα του Ηλεκτρικού μεταξύ Πλάκας και Αγίων Ασωμάτων στο Θησείο έχουν βρεθεί τα περισσότερα ευρήματα από την εποχή του Χαλκού, καθώς και ότι κάτω από την πλατεία Συντάγματος διαπερνούν υπόγεια ρεύματα που για εκατονταετίες τροφοδοτούσαν τους πολίτες αυτής της πόλης;
      Τέτοιους είδους αναπάντεχα τετ-α-τετ με την ιστορία της αρχαίας Αθήνας σε περιμένουν, εάν ξεκινήσεις μια βόλτα στο κέντρο με το κινητό στο χέρι, συγχρονισμένο στη web-mapping πλατφόρμα Χαρτογραφώντας τις Αρχαιότητες των Αθηνών – ένα πολύτιμο εργαλείο για τους ερευνητές, όσο και τους περιπατητές της πόλης που θέλουν να ανακαλύψουν βιωματικά όσα κρύβονται κάτω από την τωρινή της εμφάνιση.
      Τι είναι το Χαρτογραφώντας τις Αρχαιότητες των Αθηνών
      https://player.vimeo.com/video/616833401?h=263e76c1bc Χρειάστηκαν χρόνια και αξιέπαινη επιμονή για το αποτέλεσμα που βρίσκεται πλέον δύο κλικ μακριά, με ελεύθερη πρόσβαση. Δεδομένου του ιστορικού βάρους που φέρει στην πλάτη της η Αθήνα, πράγματι η δημιουργία ενός χάρτη με το σύνολο των σωστικών ανασκαφών που έχουν πραγματοποιηθεί ήταν χρόνιο αίτημα από πλευράς της αρχαιολογικής κοινότητας, κυρίως διότι θα διευκόλυνε ραγδαία το έργο της.
      Το απαιτητικό και κοπιώδες έργο ανέλαβε η μη κερδοσκοπική οργάνωση Δίπυλον, η οποία προσεγγίζει την αρχαιολογική τοπογραφία με διεπιστημονικές μεθόδους. Η ομάδα για να προχωρήσει την έρευνα για την πλατφόρμα «Χαρτογραφώντας τις Αρχαιότητες των Αθηνών» συνεργάστηκε με πολλούς αρχαιολόγους, χαρτογράφους, τοπογράφους μηχανικούς, φιλόλογους και ειδικούς σε βάσεις δεδομένων, φτάνοντας εν τέλει σε ένα πρωτοφανές αποτέλεσμα: την αποδελτίωση όλων των σωστικών ανασκαφών που έχουν γίνει τα τελευταία 160 χρόνια σε 1.470 σημεία του κέντρου.
        https://www.instagram.com/dipylon_athens/ «Προσπαθήσαμε να αποδώσουμε σε έναν χάρτη την εικόνα της τοπογραφίας της αρχαίας Αθήνας με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια», εξηγεί η ομάδα σε ένα από τα κείμενα της ιστοσελίδας του πρότζεκτ. «Με τη χαρτογράφηση των σωστικών ανασκαφών, σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη των όψεων μιας εντελώς άγνωστης Αθήνας».
      Στην Αρχαία Αθήνα με ξεναγό μία ψηφική πλατφόρμα
      Χαρτογραφήθηκαν στο σύνολο περίπου 6.700 στρέμματα σύγχρονου αστικού χώρου, από τα Πετράλωνα και το Θησείο μέχρι το Κολωνάκι και από το Μεταξουργείο έως τον Νέο Κόσμο. «Αντιστοιχεί στο τμήμα εκείνο της αρχαίας πόλης που περιέκλειαν στα όριά τους το Θεμιστόκλειο και το Βαλεριάνειο τείχος με μία εξωτερική περιμετρική ζώνη πλάτους 500 μέτρων», διευκρινίζουν οι ερευνητές της ομάδας Δίπυλον.
      Μία επιλογή είναι η ελεύθερη περιπλάνηση με φιλοσοφία flaneur που επιθυμεί να βουτήξει στα κεφάλαια του βιβλίου «Αθήνα», χωρίς πολύ σκέψη και προετοιμασία. Αλλά το ουσιαστικό προτέρημα που κάνει καινοτόμα και εξαιρετικά χρήσιμη την όλη προσπάθεια της web-mapping πλατφόρμας είναι η αναλυτική ταξινόμηση που εμπεριέχει: ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στον ιστό της πόλης ανά ιστορική περίοδο, είτε ανά είδος και χρήση μνημείου που έχει εντοπιστεί, πχ δρόμοι, κτίρια, λουτρά, αγορές. Ανάλογα με όσα επιλέξει στα φίλτρα, αποκαλύπτεται ο αντίστοιχος χάρτης.
      Η ψηφιακή πλατφόρμα είναι διαθέσιμη σε ελληνικά και αγγλικά, ενώ επόμενος στόχος είναι να διευρυνθεί η χαρτογράφηση προς τα νοτιοδυτικά και τα βορειοδυτικά, όπου βρίσκεται και η πολύτιμη για την ιστορία Ακαδημία των Αθηνών στον Κολωνό. Μέγας δωρητής για την υλοποίηση της πλατφόρμας ήταν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε από τον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) η τεχνολογική αναβάθμιση των Κέντρων Ελέγχου Ενέργειας. Ο Διαχειριστής της υψηλής τάσης ολοκλήρωσε την αντικατάσταση των αναλογικών προβολικών συστημάτων με ψηφιακά καθώς και τον εκσυγχρονισμό των αιθουσών ελέγχου (control rooms).
      Το Σύστημα Ελέγχου Ενέργειας και το Σύστημα Διαχείρισης Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ αποτελούν κρίσιμες εθνικές υποδομές απαραίτητες για την παρακολούθηση, τη λειτουργία και τον έλεγχο του Εθνικού Διασυνδεδεμένου Συστήματος Παραγωγής και Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
      Στο Κρυονέρι Αττικής,  στεγάζονται το Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας και το Νότιο Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας.   Το Βόρειο Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας λειτουργεί στην Πτολεμαΐδα ενώ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται εγκατεστημένο και λειτουργεί το Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας για την ευρύτερη περιοχή.
      Το νέο ψηφιακό σύστημα ελέγχου Πριν το καλοκαίρι, σχεδιάζεται να  ολοκληρωθεί και το νέο Κέντρο Ελέγχου που κατασκευάζεται στην Κρήτη, ώστε να είναι έτοιμο για λειτουργία μόλις διασυνδεθεί το νησί με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Το συνολικό έργο υλοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Οι πληροφορίες των τριών Κέντρων απεικονίζονται στους ειδικούς πίνακες, οι οποίοι από αναλογικοί έγιναν ψηφιακοί και προστέθηκαν οι νέες διασυνδέσεις. Όσο διασυνδέονται τα νησιά, θα προστίθενται νέες γραμμές στους ψηφιακούς πίνακες. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της λειτουργίας του Εθνικού Διασυνδεδεμένου Συστήματος Παραγωγής και Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, σε πραγματικό χρόνο γίνεται 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο από το αρμόδιο προσωπικό του ΑΔΜΗΕ, που εργάζεται στις αίθουσες ελέγχου των Κέντρων.
       
      Το αναλογικό σύστημα ελέγχου που αντικαταστάθηκε Στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ στο Κρυονέρι βρέθηκε χθες και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, συνοδευόμενος από τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου. Μιλώντας προς τη Διοίκηση και τους εργαζόμενους του ΑΔΜΗΕ  επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι οι νέες υποδομές του Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας συνδέονται άρρηκτα με το νέο τοπίο της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας, «ένα τοπίο στο οποίο θέλουμε να περάσουμε το ταχύτερο δυνατόν με το target model (σ.σ. το ευρωπαϊκό Μοντέλο Στόχο για την ενοποίηση των ευρωπαϊκών αγορών ενέργειας), που θα εισάγει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και καλύτερες τιμές για τον καταναλωτή».
      Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, η τεχνολογική πρόοδος στο νέο Σύστημα Ελέγχου Ενέργειας θέτει τις βάσεις για τη μετάβαση στο target model, που απαιτεί μια πιο σύνθετη λειτουργία σε επίπεδο παρακολούθησης του συστήματος. Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε στο σημαντικό βήμα που έγινε με την ίδρυση του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη, ώστε η συμπρωτεύουσα να γίνει το κέντρο της ενεργειακής συνεργασίας με την Ιταλία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
      Ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας για τον ρόλο του ΑΔΜΗΕ σε σχέση με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στάθηκε στο «κεφάλαιο» της περιβαλλοντικής προστασίας, το οποίο συνδέεται με τις νησιωτικές διασυνδέσεις που αναπτύσσει ο ΑΔΜΗΕ. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης, «μιλώντας για το περιβάλλον, αναφέρομαι στις υποθαλάσσιες διασυνδέσεις της Κρήτης και των υπόλοιπων νησιών. Διότι κάθε χρόνο οι Έλληνες φορολογούμενοι δίνουμε 700-800 εκατ. ευρώ στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Όχι μόνο θα εξοικονομούμε πάρα πολλά χρήματα εάν γίνουν αυτές οι διασυνδέσεις που θα αποσβεστούν πολύ γρήγορα, αλλά κυρίως δεν θα έχουμε τη σημερινή περιβαλλοντική επιβάρυνση με τους λειτουργούντες σταθμούς στην Κρήτη και στα υπόλοιπα νησιά. Γι’ αυτό το λόγο θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια του ΑΔΜΗΕ για την επιτάχυνση της υποθαλάσσιας ηλεκτρικής σύνδεσης της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά μας γιατί μόνο να κερδίσουμε έχουμε».
      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης προανήγγειλε την κατασκευή του νέου Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας στο Ηράκλειο Κρήτης, ενόψει της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα.
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουλίου 2021, η δεύτερη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, η οποία  αποτελεί ανώτατο διοικητικό όργανο σχεδιασμού, εφαρμογής και εποπτείας της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια.
      Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, πρόεδρος της Επιτροπής, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Γιώργος Γεωργαντάς και η συντονίστρια της Εκτελεστικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, κα Αμαλία Πολυδωροπούλου.
      Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τέθηκαν τα εξής θέματα:
      -Αναβάθμιση και προώθηση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας «e – drive academy»
      Η θεματική ενότητα Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια εντάχθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας για το έτος 2020-2021 με εκπαιδευτικό υλικό, το περιεχόμενο της πλατφόρμας «e-drive academy» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας με την «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» εφήρμοσε κατά τη διάρκεια του ίδιου σχολικού έτους, πιλοτικά, την παιδαγωγική των δεξιοτήτων, στον σχεδιασμό της οποίας χρησιμοποιήθηκε και πάλι το υλικό του «e-drive academy».
      Η πλατφόρμα ανασχεδιάζεται ώστε να γίνει περισσότερο σύγχρονη και διαδραστική. Οι  χρήστες με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες θα μπορούν να εκπαιδευτούν από οποιοδήποτε μέσο διαθέτει ο καθένας (Tablet, Υπολογιστή, κινητό).
      Προωθείται η διαδικασία μεταφοράς του υλικού σε ανασχεδιασμένο ψηφιακό χώρο, ώστε το υλικό που μέχρι σήμερα ήταν καταχωρημένο σε φυλλάδια και PDF να μετατραπεί σε διαδραστικά «video animation» για παιδιά.
      Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν έξυπνα διαδραστικά παιχνίδια quiz, ώστε να επαληθεύουν οι χρήστες τη γνώση τους μέσα από το παιχνίδι.
      Επίσης, μέσω της αξιοποίησης παιχνιδομηχανών (gamification) οι χρήστες θα μαζεύουν «πόντους ή σήματα» ανάλογα με τις επιδόσεις τους και θα επιβραβεύονται για την εξέλιξη τους.
      Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας και για μαθήματα με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση, ενώ η πλατφόρμα ικανοποιεί όλα τα πρωτοκολλά για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
      -Ψηφιοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων από παραβάσεις του ΚΟΚ:
      Επανεξέταση του πλαισίου που αφορά στη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία, να αναβαθμιστεί η επικοινωνία των συναρμόδιων υπηρεσιών και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα.
      Για τον σκοπό αυτό, οι εργασίες της Επιτροπής θα επικεντρωθούν στα ακόλουθα:
      Ø  Απλούστευση των διαδικασιών
      Ø  Πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας είσπραξης
      Ø  Προσδιορισμός του τρόπου απόδοσης των συγκεκριμένων ποσών στους Δήμους
      Ø  Η ενίσχυση της χρήσης οπτικοακουστικών μέσων (καμερών) κατά τους ελέγχους
      -Συλλογή δεδομένων καλής ποιότητας με στόχο την ενιαία και συστηματική καταγραφή των ατυχημάτων
      Οδικός χάρτης για την ενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που θα συλλέγει κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα.
      Με βάση την παρουσίαση που έγινε από τον καθηγητή του ΕΜΠ κ. Γιώργο Γιαννή, προβλέπεται η οργάνωση συλλογής στοιχείων από κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους φορείς, η υποστήριξη της συλλογής δεδομένων με συγκεκριμένες μεθοδολογίες και ο συντονισμός των δράσεων των φορέων για την  υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.
    12. Τεχνολογία

      GTnews

      Πλήθος δυνατοτήτων για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών στις Υπηρεσίες Μεταφορών και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών εξασφαλίζει το νέο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Το νέο Πληροφοριακό Σύστημα τέθηκε σε λειτουργία στις 24 Ιανουαρίου 2022 και χρησιμοποιείται ήδη από τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών σε όλη τη χώρα, οι οποίες, πλέον, μπορούν να διεκπεραιώνουν με υψηλότερη ταχύτητα τις υποθέσεις των πολιτών.
      Εκατομμύρια στοιχεία που αφορούν στις ταξινομήσεις των οχημάτων, τις  άδειες κυκλοφορίας, τις άδειες οδήγησης και τις ειδικές άδειες μεταφέρθηκαν με επιτυχία σε ένα καινούργιο ψηφιακό περιβάλλον με πολλές δυνατότητες υποστήριξης νέων εφαρμογών. 
      Ειδικότερα, έγινε μετάπτωση στοιχείων που αφορούσε 13 εκατομμύρια οχήματα και 14 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, 8 εκατομμύρια άδειες οδήγησης και προσαρμογή 150 διοικητικών διαδικασιών σε 5 ομάδες εφαρμογών.  
      Βασικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι η διαλειτουργικότητά του με  πληροφοριακά συστήματα άλλων Υπηρεσιών, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό με το προηγούμενο πληροφοριακό σύστημα που είχε εγκατασταθεί το 1984 και ήταν ανεπτυγμένο στη γλώσσα προγραμματισμού «COBOL».
      Σταδιακά, στο νέο Πληροφοριακό Σύστημα θα ενσωματώνονται νέες εφαρμογές όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος των δικαιολογητικών για τις μεταβιβάσεις, καθώς και η ηλεκτρονική ενημέρωση του συστήματος για τους ελέγχους ΚΤΕΟ και την πληρωμή των τελών Κυκλοφορίας.
      Το νέο σύστημα μπορεί να υποστηρίξει νέες υπηρεσίες επιτρέποντας τη διασύνδεση της βάσης δεδομένων των Διευθύνσεων Μεταφορών με πληροφοριακά συστήματα άλλων Υπηρεσιών, με άμεσο όφελος την ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. 
      «Η δημιουργία μιας πλατφόρμας που διαλειτουργεί με τα υπόλοιπα συστήματα του ελληνικού δημοσίου, δίνει τη δυνατότητα σε μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία που σε πρώτη φάση επιλύουν μια σειρά από καθημερινά ζητήματα, όπως η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, η αύξηση της παραγωγικότητας των Υπηρεσιών του Υπουργείου και η ενίσχυση της διαφάνειας, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν τη βάση για την παραγωγή άλλων εργαλείων και εφαρμογών που σχετίζονται ακόμη και με την οδική ασφάλεια».
      Ο Όμιλος ΟΝΕΧ υλοποίησε ένα στρατηγικής σημασίας έργο, αυτό της μετάπτωσης του κεντρικού πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και μετάβασής του στη νέα εποχή των νέων τεχνολογιών, για την υποστήριξη 88 περιφερειακών υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.