Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/10/2019 in Δημοσιεύσεις
-
2 points
-
1.40+3 ήταν το πραγματοποιούμενο. Κάνει κάτι λάθη στα σχέδια αλλά και στην τομή του ιδεατού στερεού φαίνεται και στην αρχιτεκτονική τομή φαίνεται το 1,40. Το υψόμετρο δεξιά στην αρχιτεκτονική τομή είναι λανθασμένο, διότι αν αθροίσεις 3+1,40 δεν δίνει 4.10. Πιθανόν να εννοεί το υψόμετρο στο κάτω μέρος του στεγάστρου ή να έχει αθροίσει λανθασμένα σε εκείνη τη θέση τις στάθμες λαμβάνοντας το μπάζωμα με το 1.20 ύψος και όχι το 1,40. Γενικώς φαίνεται μια "σύγχυση" στις μελέτες και λάθη στα υψόμετρα. Άρα το προβλεπόμενο από την άδεια ύψος για να υλοποιηθεί ήταν 4.40 μ. Για το ύψος βλέπω ότι στην άδεια υπάρχει και πρόβλεψη μελλοντικού ορόφου. Υπέρβαση ύψους δεν έχεις, αλλά αν έχεις λοιπή παράβαση στο ακίνητο (που αποκλείεται να μην έχεις) βάλε και τις εσωτερικές διαφοροποιήσεις που έγιναν στο ισόγειο (κατάργηση της ανισοσταθμίας κλπ).1 point
-
Για να μην μπερδευουμε τους ιδιωτες και αλλους που θα μπουν να διαβασουν στο μελλον παραθετω τα εξης σε συμφωνια και με τον οδηγο του προγραμματος: 1. Πριν την αιτηση ο μηχανικος εκδιδει το ΠΕΑ. Και μονο. Εφοσον ειναι ενεργειακος επιθεωρητης. Τα ΠΕΑ εκδιδονται ανεξαρτητως αδειων, με την πραγματικη χρηση, δομηση και μεγεθη του κελυφους. (Και να μην υπαρχει το παραθυρο στο βορειο τοιχο, στο ΠΕΑ πρεπει να μπει, θελετε να το αλλαξετε, κ.λπ κ.λπ). Ελεγχος σε ε1,ε9, νομιμο ακινητο, δεη, βεβαιωσεις διευθυνσης, κ.α. απαιτουμενα απο το προγραμμα ειναι προσθετες εργασιες. Οι συναδελφοι αποφασιζουν εαν θελουν να τα κανουν δωρεαν η οχι κατα τις προπαρασκευαστικες ενεργειες που γινονται παραλληλα με το ΠΕΑ. Ο σωστος συναδελφος προειδοποιει πριν την εκδοση ΠΕΑ ή κατα τις ενεργειες αυτες. Το προγραμμα θεωρει οτι ολα αυτα τα λοιπα ειναι σωστα τη στιγμη που γινεται η αιτηση. Εμεις ελεγχομαστε ως προς τα ΠΕΑ. Οποιος ιδιωτης θελει μπορει προφανως να εκδωσει μονο το ΠΕΑ, να κανει την αιτηση μονος και να ανεβασει την οικοδομικη αδεια, το λογαριασμο ΔΕΗ, το εντυπο παρεμβασεων που του παρεχει ο επιθεωρητης (μαζι με το ΠΕΑ), να συμπληρωσει εισοδηματα, ατακ, παροχη κ.λπ. Και μπορει να το κανει αυτο ρισκαροντας οτι ολα ειναι ενταξει. Προσωπικα εγω ΠΡΙΝ την εκδοση του 1ου ΠΕΑ ελεγχω αυτα. Υπαρχουν καποια ΠΕΑ στο Β κυκλο που δεν εξεδωσα γιατι κατα τη μετρηση, ελεγχο δικαιολογητικων υπηρξε ασυμφωνια. Θα μπορουσα και να τα εκδωσω καθως το ΠΕΑ εκδιδεται ανεξαρτητα απο το τι εχει δηλωσει ο καθενας στο ε9, ε1, τι λεει η αδεια, και η δεη. Ειχα επισης περιπτωση που εκανε την αιτηση μονος στον α κυκλο. Απενταχθηκε για λαθη στην αιτηση. Τον εχω ενταξει πλεον κανοντας εγω την αιτηση στο β κυκλο. 2. Το ΠΕΑ πληρωνεται με εκδοση αναλογου παραστατικου στην εκδοση του. Το κοστος του ΠΕΑ βρισκεται σε ελευθερη διαπραγματευση (2ο μνημονιο και καταργηση του ΠΔ100 περι ελαχιστων αμοιβων στο συστημα αμοιβων του ΤΕΕ). 3. Το προγραμμα καλυπτει σε περιπτωση ενταξης αλλα και επιτυχους ολοκληρωσης στον δικαιουχο - ιδιωτη συγκεκριμενο ποσο το οποιο κατεβαλε (διατραπεζικα) στο μηχανικο για το 1ο ΠΕΑ και 2ο ΠΕΑ. Οι περισσοτεροι συναδελφοι πριν την αιτηση χρεωνουν για αυτο το 1ο ΠΕΑ αυτο το οριο (εως 310€ με φπα) που εν δυναμη επιστρεφεται ολοκληρο στον ιδιωτη. Αρκετοι συναδελφοι χρεωνουν ευλογα και τις προπαρασκευαστικες ενεργειες και ελεγχους και τις εργασιες που πραγματικα εκτελουν πριν την αιτηση (αυτο εννοειτε μαλλον φακελο). Πολλοι χρεωνουν και κατα τη διαρκεια καθως ακομα και σε επιτυχη ενταξη δεν ειναι γνωστο εαν θα ολοκληρωθει το προγραμμα. (Εαν δεν ολοκληρωθει το προγραμμα δεν πληρωνεται ο συμβουλος ο οποιος μπορει να παρακοκουθει το φακελο 1, 2 η και 5 μηνες). 4. Η αιτηση γινεται απο το δικαιουχο με τους κωδικους taxis του. Εαν ο δικαιουχος αποφασισει να του την κανει ο μηχανικος α) ειναι προσθετη εργασια β) αποφασιζει αλλος να του κανει την αιτηση με οτι αυτο συνεπαγεται. Πολλοι συναδελφοι εκαναν την αιτηση ως εξυπηρετηση. Αλλοι την χρεωσαν εξτρα. Ο καθενας αποφασιζει. Ο οδηγος αναφερει ρητα οτι μονο ο δικαιουχος κανει την αιτηση. Πολλοι ιδιωτες εκαναν την αιτηση μονοι. Πολλοι απο αυτους ενταχθηκαν. Αλλοι εκαναν λαθος στις αιτησεις και ενταχθηκαν επιτυχως και το συστημα τους απενταξε αργοτερα. 5. Ο συμβουλος οριζεται κατα την αιτηση απο τον ιδιωτη. Και μονο. Και μπορει να τον αλλαξει σε οποιο σταδιο επιθυμει. Και ο συμβουλος αναλαμβανει απο την ενταξη και μετα την παρακολουθηση της πορειας της αιτησης. Αυτο το κοστος καλυπτεται απο το προγραμμα εως τα 248€ με φπα εαν ολοκληρωθουν οι παρεμβασεις. Προσωπικα παρακολουθησα καποιους φακελους στον α κυκλο που δεν εγκριθηκαν στο δανειο. Δεν πληρωνομαι ως συμβουλος εκει αφου δεν κλεινει ο φακελος και δεν προχωρησαν. Τους παρακολουθησα 3.5 μηνες και καναμε μαζι Χ3 αιτησεις σε τραπεζες για το δανειο. Κακως δεν χρεωσα τα ποσα που αναφερετε. Ειμαι σημερα μειον. Δεν μπορουσα να ξερω αν θα προχωρησουν η οχι. Σε οσους ολοκληρωσαν επιτυχως ειμαι σχετικα καλα αν οχι στα ιδια. Δεν βγαινει ενας χρονος παρακολουθησης απο μηχανικο με 310€ 1ο ΠΕΑ και 248€ του συμβουλου. (24%φπα+20%φορος+περιπου 20% εφκα, καθαρα 300€). Θεωρω οτι ο καθενας κοστολογει την εργασια τού οπως νομιζει. Και καλα κανει. Ειμαστε σε ελευθερη αγορα. Μπορειτε να απευθυνθειτε σε αλλο συναδελφο εαν δεν σας καλυπτει καποιος σημερα. Μπορειτε επισης να περιμενετε το Γ κυκλο η επομενη προκηρυξη εαν σας ανεβασαν την τιμη 1 ημερα πριν. Εννοω ο συναφελφος τοσα ζηταει. Δεν παιρνω θεση. Καλως ή κακως. Εσεις θα τα δωσετε; Δεν ειστε υποχρεωμενη. Αξιολογειτε εαν θελετε η οχι. ΥΓ: Ο οδηγος βγηκε τον Ιουνιο και οι αιτησεις κανονικα ξεκινουσαν τον Ιουλιο. Παραταθηκαν μεχρι τον Σεπτεμβρη. Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι δεν επρεπε να φτασετε 1 ημερα πριν χωρις ΠΕΑ στα χερια σας. ΥΓ2: Γι αυτο τό ΤΕΕ και οι συναδελφοι ζηταμε αλλαγες στό προγραμμα, ωστε να περιορισουμε φαινομενα αισχροκερδιας (δεν ειναι η δικη σάς περιπτωση με βαση το ποσο - εχω ακουσει και το 5πλο 1 ημερα πριν), να διασφαλισουμε την ορθη μελετη και προετοιμασια που δε γινεται σε 1 βδομαδα και κυριως την ισοτητα.1 point
-
Η απόφαση του στε δέν έχει πρακτικό νόημα. Στην ουσία του θέματος ο νόμος κατρούγκαλου είναι σωστός. Δηλαδή, πληρώνεις εισφορές, πολλαπλασιάζεις τις εισφορές επι 5 και έχεις το συντάξιμο μισθό και μετά πολλαπλασιάζεις με το ποσοστό αναπλήρωσης για να βρείς την σύνταξή σου. Οπότε, όσο περισότερες εισφορές πληρώνεις τόσο μεγαλύτερη σύνταξη θα πάρεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το να πάρεις μεγαλύτερη σύνταξη πρέπει να αλλάξουν οι συντελεστές αναπλήρωσης ή/και να πληρώνεις μεγαλύτερες εισφορές. Το πραγματικό ποσοστό εισφορών επί του εργοδοτικού κόστους πρέπει να είναι ίδιο για όλους, μισθωτούς και μη, δηλαδή [20%/(1+13.33%)=17.65%]. Εναλλακτικά, για τους μή μισθωτούς, ο νόμος απλά θα μπορούσε να λέει πλήρωσε ότι μπορείς τώρα και θα πάρεις αναλογικά στο τέλος μια σύνταξη ανάλογα με το τί θα έχεις πληρώσει όλα τα έτη. Οπότε οποιαδήποτε συζήτηση για μείωση ή άυξηση εισφορών από την εκάστοτε κυβέρνηση δέν έχει νόημα αφού στο τέλος ότι δίνεις αναλογικά θα πάρεις. Επιπλέον προβλέπεται από τον νόμο να πληρώνεις παραπάνω από το υποχρεωτικό άν θέλεις. Αστείο αυτό του στε, "μη έχοντες εργοδότη". Εργοδότης του μηχανικού είναι ο πελάτης του. Έχω πεί εδώ, κι εδώ, κι εδώ.1 point
-
Αυτο ειναι λαθος. Και θα σου αποδειξω που ακριβως ειναι λαθος. Στον ποιοτικο ελεγχο κατα τον φεροντα οργανισμο ο ελεγχος των διαστασεων γινεται μεχρι να ολοκληρωθει ο φερων. Γιατι εκτος απο περιγραμμα, κανεις και ελεγχο κατακορυφοτητας υποστηλωματων. Και αν τα υποστηλωματα χανουν στην κατακορυφοτητα (πολυ ΜΑ ΠΟΛΥ συνηθισμενο), σε 3 μονο πλακες υψος σε μια μικρη διασταση κτιριου (π.χ. 3 μετρα) εχεις ηδη βγει εκτος του 2% και εκτος των 20 εκατοστών αν σου εχει κατσει η στραβη να χανουν αντίρροπα. Εκτός αυτου, διασταση ειναι και το υψος, επομενως ο ελεγχος των διαστασεων γινεται πριν απο ΚΑΘΕ σκυροδετηση. Αρα ο Επιβλεπων πρεπει να παραλαμβανει συνεχως, γιατι ο τεχνικος κλαδος (κοινώς τα μαστορια) ακομα και εν ετει 2019 συνεχίζει να μετραει με αυτο το γαμημενο το ξυλινο κωλόμετρο, το μοναδικο εργαλειο μετρησης διαστασεων σε ολη την επικρατεια που χρησιμοποιειται κατα τις κατασκευές κατοικιων... Και στο λεω εγω που την εχω πατησει σε δουλεια που δεν υπηρχε κανενα σεναριο να την πατησω, εγω ειδημων δεν είμαι αλλα τουλάχιστον μαθαινω απο τα λαθη μου. Ακομη, στον ελεγχο των διαστασεων περιλαμβανεται και το παχος της θερμομονωσης που μπαινει αργοτερα, και οι διαστασεις και οι θεσεις των ανοιγματων, τα οποια ειναι και στο checklist του ελεγκτη δομησης στον τελικό ελεγχο. Επομενως αν θες να εχεις κανει σωστα τη δουλεια του Επιβλεποντος, ο ποιοτικος ελεγχος που κανεις θεωρειται επιτυχημενος στο κομματι των διαστασεων με το τελικο οκ του τελικου ελεγκτη δομησης. Το μονο που μπορεις να επικαλεστεις αν αποτυχεις ειναι οτι ο ιδιωτης σε εγραψε στ @@ του παρα τις γραπτες σου οδηγίες να σε καλει για παραλαβες. Και οχι μονο για παραλαβες ξυλοτυπου, αλλα και για αλλα στοιχεια ποιοτητας του εργου, π.χ. παραλαβη οπλισμου, ελεγχος δελτιου θλιψης δοκιμιων που σου εχει δωσει εντολη να παιρνεις σε καθε σκυροδετηση και διαφορα αλλα που αναφερονται στον ποιοτικο ελεγχο και τα εχουμε συζητησει διεξοδικα στο φορουμ για πανω απο μια δεκαετία. Ακομα και οι old school μηχανικοι που εφαγαν με 30 μασελες τις χρυσες εποχες και βαριοντουσαν να κανουν επίβλεψη, κατα την κατασκευή του φεροντος δεν απουσίαζαν. Μολις τελειωνε ο φερων, γι αυτούς πρακτικα τελειωνε και η επιβλεψη. Μεχρι που εχωσαν στη νομοθεσια και την υποχρέωση για Α&Υ. Και βεβαια ολα αυτα πανε περίπατο με τη διαλυση του κλαδου, όταν οι αμοιβες εχουν σκοτωθεί, γιατι με την άγνοια των συναδελφων για τις ευθυνες τους και τις σκοτωμενες αμοιβες, ποιος πρόκειται να ασχοληθει με ολα αυτα τα πανηγυρια....Μονο οταν στραβωνει η δουλεια με αναθεωρησεις σαν του φιλου μας ή ξερω γω χτυπα ξυλο σε κανα θανατηφορο αυτος που εχει παρει σκοτωμένη επιβλεψη θα το μετανιωσει. Ειδαλλως μιλαμε για ακομη ενα βιομηχανοποιημενο προϊόν-μιασμα της γραφειοκρατιας.1 point
-
Προφανως ο συνάδελφος εννοει οτι αν δεν χρησιμοποιεις τον Επιβλεποντα με τον τροπο που θα επρεπε, τοτε ο Επιβλεπων δεν εχει κανενα απολυτως λογο να βαραει σκοπέτα εξω απο το οικοπεδο σου περιμενοντας εσενα ποτε θα κτισεις. Καθεται σπιτι του και απολαμβανει την πιο ευκολη αμοιβη Επιβλεψης που ειχε ποτε του. Σου εχει κανει και μια γραπτη ενημερωση να τον καλεσεις για ελεγχο, σου εχει χωσει και 5-6 παλουκια εκει που δε λεμε με γραπτους κανονες ασφαλειας, και εσυ κανε ο,τι καταλαβαινεις. Και ναι, σε τετοια περιπτωση (που σου εχει κανει γραπτή ενημερωση) δεν εχει καμια απολυτως ευθυνη αν δεν τον καλεσεις, οσο κ αν φαινεται απιστευτο. Και ειναι και απολυτως λογικο. Αν ο ιδιωτης δεν σεβεται ο ιδιος τη δαπανη της αμοιβης του Επιβλεποντα, ο Επιβλεπων δεν ειναι Δον Κιχωτης με το ζορι να κατασκηνωσει εξω απο το project. Ξαναλεμε, ο Επιβλεπων δεν ειναι project manager οπως εσφαλμενα πιστευει ο κοσμος. Οι υπηρεσιες project management χρεωνονται πολυ ακριβοτερα, οσο θα πληρωνες μια κατασκευαστικη να σου φτιάξει το εργο, χοντρικα ως ταξη μεγεθους ενα 20-30% του συνολικου κοστους. Ο Επιβλεπων εχει ευθύνη συμβούλου ποιοτητας και συμβουλου ασφαλειας-υγιεινης. Μόνο. Και μόνο. Και τιποτε αλλο. Τελος. Και όποιος γνωριζει τους ορισμους ποιοτητας και Α&Υ καταλαβε. Και ναι, στις προδιαγραφες ποιοτητας ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι συμπεριλμβανονται και οι διαστασεις του εργου. Οποιος δεν γνωριζει, θα το μαθει με τον κακο τρόπο, δυστυχως γι αυτόν. Οποιος θελει κατασκευαστες εργολαβους, τους προσλαμβανει εξτρα, η αγορα ειναι γεματη απο υποψηφιους. Τελος, οποιος θελει την εξασφαλιση ποιοτητας και Α&Υ για το εργο του ΧΩΡΙΣ να πληρωνει κατασκευαστες εργολαβους, καλα θα κανει να ενημερωνει τον Επιβλεποντα του να αναλαβει τις ευθύνες του ΕΓΚΑΙΡΑ.1 point
-
Για το πρώτο ερώτημα, η παραβίαση Δ αφορά την απόσταση κτιρίων από τα όρια του οικοπέδου. Η παράβαση αυτή θα μπορούσε να ενταχθεί καθαρά και μόνο για συστημικούς λόγους στην παραβιαση Δ, ελλείψει της συγκεκριμένης παράβασης στο πληροφοριακό σύστημα με μια επεξήγηση στην τεχνική έκθεση ότι αφορά την μεταξύ τους υποχρεωτική απόσταση και όχι την παραβίαση πλάγιας απόστασης. Σωστά έχεις υπολογίσεις την επιφάνεια που παραβιάζει σε κάθε περίπτωση. Αναγκαστικά όμως ο συντελεστής προσαύξησης λόγω παραβίασης Δ θα είναι ενιαίος στο οικόπεδο και όχι σε κάθε ΦΚ διαφορετικός. Αυτό που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχάσεις είναι να αναφέρεις στην τεχνική έκθεση ότι η επιφάνειες αυτές καταχωρούνται ως υπερβάσεις δόμησης καθαρά και μόνο για να υπολογιστεί η παραβίαση της πλάγιας απόστασης και δεν αφορά αύξηση πολεοδομικών μεγεθών δόμησης ή κάλυψης στο οικόπεδο. Αυτό διότι, θα δεις στην πρώτη σελίδα της δήλωσης να σου αθροίζει όλες τις επιφάνειες που έχεις καταχωρήσει στο κελί Υ.Δ ΚΧ. Είναι επιτακτική ανάγκη να το γράψεις αυτό για να είναι ξεκάθαρο στους χρήστες της δήλωσης (συμβολαιογράφος, ΔΕΗ, ΔΟΥ κλπ).1 point
-
Δεν σε απασχολεί το ποσοστό. Το συνολικό ύψος δεν υπερβαίνει το επιτρεπόμενο, οπότε θα κάνεις χρήση αναλυτικού συμπεριλαμβάνοντας και ότι άλλη παράβαση έχεις λοιπή παράβαση. Παρ2. Άρθρο 100: Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου ... η ερμηνεία της εγκ. 2-Ν. 4495: Επί της παραγράφου 2 διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων τα μεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας. Επομένως, έχουμε και γραπτώς ότι κατ ουσία επιλέγουμε τα ευμενέστερα και για τον υπολογισμό των επιβαρυντικών συντελεστών. Στην προκειμένη περίπτωση σήμερα το επιτρεπόμενο ύψος είναι ευμενέστερο από το ισχύον την εποχή έκδοσης της άδειας, οπότε στον παρανομαστή του κλάσματος θα τεθεί ο παράγοντας των 10 μ. Αν υποτεθεί σε κάποια περίπτωση ότι το επιτρεπόμενο κατά την έκδοση άδειας ήταν 8 μ και εμείς μαζί με τις αυθαιρεσίες έχουμε ύψος 11μ και έστω ότι και σήμερα το ύψος που επιτρέπεται είναι 10 μ. Ο συντελεστής υπέρβασης ύψους θα είναι: [(11-10)/10]Χ 100%=1/10=10%<20%, ενώ αν συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο ύψος κατά την εποχή έκδοσης της άδειας, ο συντελεστής επιβάρυνσης θα ήταν: 11-8/10=20% δηλαδή διπλάσιο. edit: Kατά λάθος είχα βάλει διακριτή διαγραφή στο πρώτο μέρος της απάντησής μου την οποία αφαίρεσα.1 point
-
Παντως, τον παραδέχομαι το συνάδελφο. Η τοπική μας πιάτσα, δε μπορώ να καταλάβω, πως απαιτεί με τα 250ε του ΠΕΑ (που ο πολίτης τα παίρνει πίσω) κια τα 250 του συμβούλου (που παλι ο πολίτης δε πληρώνει τίποτε) να υποβάλλει την αίτηση, να έχει την ευθύνη και τη ζαλάδα ολου του προγράμματος απ'την αρχή έως το τέλος... Γνωριζω πολλους συναδέλφους που θα προτιμούσαν να δώσουν τα 250ε του συμβούλου στον...πελάτη και να ασχοληθεί αυτός να "τρέξει" ολη τη διαδικασία!1 point
-
Το τσμεδε ήταν σαν τον εφκα. Τα έπαιρνε από τους μηχανικούς, μισθωτούς και Ελ. Επ., και τα έβαζε στον κουβά. Από τον κουβά τα μοίραζε στους συνταξιούχους του. Οπότε τι σημαίνει αντισυνταγματική ένταξη των ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών στον εφκα ενώ είναι σύννομη η ένταξη των μισθωτών μηχανικών του ιδιωτικού τομέα; Μένει να μας το εξηγήσει το ΣτΕ στην απόφασή του. Επίσης, για να πάρουν την ίδια σύνταξη, ποιοι πλήρωσαν τις τελευταίες δεκαετίες τις περισσότερες εισφορές (συμπεριλαμβανομένων των εργοδοτικών εισφορών) στον κουβά του τσμεδε; Εάν πλήρωσαν οι Ελ .Επ. τα περισσότερα χρήματα, τότε είναι καλύτερα να είναι στο δικό τους ταμείο, όπου τότε θα μπορούν να πάρουν και μεγαλύτερες συντάξεις. Κατ’ αναλογία πρέπει να διαμοιραστούν και τα χρήματα που χάθηκαν, για διάφορους λόγους (π.χ. PSI), εάν ποτέ επιστραφούν. Τα περισσότερα θα ανήκουν στους Ελ. Επ.1 point
-
Το θέμα είναι βάσει ποιων στοιχείων που έχεις στη διάθεσή σου τα οποία αποδεικνύουν ότι το ακίνητο ως είναι σήμερα με όποιες εργασίες έχουν γίνει σε αυτό είναι πράγματι προ 55. Στο ν. 4178 είχε δοθεί η δυνατότητα (βλ. εγκ. 4) με τεχνική έκθεση του μηχανικού της δήλωσης, να αποδεικνύεται η ύπαρξη του κτιρίου προ του έτους 1955 (ενδεικτικά αναφέρεται βάσει μορφολογικών χαρακτηριστικών του κτιρίου κλπ) και να υπάγονται οι μεταγενέστερες αυθαιρεσίες (χώροι, κατασκευές, επισκευές κλπ) μέσω δήλωσης υπαγωγής. Μεγάλη προσοχή λοιπόν σε τέτοιες βεβαιώσεις. Συνήθως υπάρχουν κάποια συμβόλαια μεταγενέστερα, τα οποία ο ιδιοκτήτης είχε δηλώσει ότι το κτίριο ήταν προ 55. Για να είσαι απολύτως σίγουρος κάνεις τα εξής: α) Μετά την αποτύπωση του κτιρίου, δίνεις τις επιφάνειες στο λογιστή του ιδιοκτήτη ώστε να διορθώσει το Ε9 σύμφωνα με τις νέες επιφάνειες, νέες χρήσεις και φυσικά με το σωστό έτος (προ 55). β) Υπάγεις κάποια ή κάποιες αυθαιρεσίες που συνήθως έχουν τέτοια ακίνητα. Ενδεικτικά και όχι δεσμευτικά, τέτοιες αυθαιρεσίες μπορεί να είναι αλλαγή στέγης (ψαλίδια, κεραμίδια ρωμαικα κλπ), κατασκευές από σκυρόδεμα (εδαφόπλακες, εξωτερικές σκάλες). Εξωτερικό λουτρό (συνήθως από τσιμεντόλιθους και μικρού πάχους πλάκα). Στέγαστρα (κεραμίδια ή λαμαρίνα). Αλλαγή κουφωμάτων. Μεταγενέστερα επιχρίσματα κλπ. Συνήθως στις πιο πολλές περιπτώσεις, μια λοιπή παράβαση είναι αρκετή. Επομένως, διασφαλίζεται η περιουσία του ιδιοκτήτη, αποκτώντας για πάντα τεχνικά έγγραφα μέσω της δήλωσης υπαγωγής και των σχεδίων που θα επισυναφθούν. Υ.Γ Για συστημικούς λόγους ώστε να "τρέξει" η δήλωση, όπου υπάρχει έτος οικοδομικής άδειας γράφεις "προ 55"1 point
-
Εάν το εφαρμόσει σωστά με τα 4 διαφορετικά συστατικα στα απαιτούμενα πάχη τότε η alchimica σου δίνει την εγγύηση αλλά το 90% των πωλητών και το 99% των μονωσάδων δεν τα ξέρει και τα 4 ούτε τον τρόπο εφαρμογης.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-