Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.999


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.473


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/05/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. @vasilis01 Αν σήμερα η αποθήκη δεν υπάρχει (έχει δηλαδή γκρεμιστεί) εκδίδεις βεβαίωση αδόμητου. Για το αρχείο σου βγάλε και φωτογραφίες του αδόμητου γηπέδου όπως θα έκανες σε κάθε άλλη περίπτωση αυτοψίας σου.
    2 points
  2. εσυ "αδομητο" βλεπεις και τι εννοεις επίσεις δεν αναφέρεται κάποιου το υπάρχον συμβόλαιο) δεν φαινεται η αποθηκη στο συμβολαιο? ή δεν υπαρχει συμβολαιο?
    2 points
  3. σωστά εφόσον δεν απαγορευόταν η κατασκευή του κατά τον χρόνο κατασκευής
    1 point
  4. Οι λύσεις από τις οποίες θα επιλέξεις θέλουν έναν ελάχιστο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ώστε να δοθούν στα συνεργεία (δομικά και αλουμινίου και τζαμα) να υλοποιηθεί... Οπότε πας σε συνάδελφο και το αναθέτεις .... Μέχρι εδώ φτάνουν τα όρια του φόρουμ
    1 point
  5. Καταρχάς έχουμε δυο διακριτές περιπτώσεις. Διατάξεις για έκδοσης άδειας και διατάξεις για υπαγωγή στο ν. 4495. Η συνάδελφος έχει αναφέρει ότι δεν έχει τηρηθεί η απόσταση των 2 μ (Υπάρχει μετατόπιση προς το δρόμο κατά 0,5 μ και η απόσταση μίκρυνε στο 1,50 μ). Τι εννοείς καθορισμένη γραμμή δόμησης; Μιλάμε για προ 23 οικισμό. Αν υφίσταται διαμορφωμένη γραμμή δόμησης αυτό όφειλε να το λάβει υπόψιν η υπηρεσία. Όπως επίσης είχε κάθε δικαίωμα για λόγους κυκλοφοριακούς (δες παραπάνω ποστ που έχω παραθέσει) να ορίσει ανέγερση οικοδομής εσώτερα της οριογραμμής του δρόμου. Επίσης, ενδέχεται να υπάρχει απαιτούμενη απόσταση της γραμμής δόμησης λόγω νομαρχιακής απόφασης που να αφορά όλους τους οικισμούς, ακόμη και αν οι δρόμοι δεν είναι χαρακτηρισμένοι ως κύριοι δημοτικοί (άλλοτε κοινοτικοί). Πάμε τώρα στην τακτοποίηση. Από τη στιγμή που ορίστηκε γραμμή δόμησης στα 2μ και αυτή έχει παραβιαστεί θα πρέπει με κάποιο τρόπο αυτή η παράβαση να ρυθμιστεί. Μπορεί όμως η συνάδελφος να πατήσει στο ότι προκήπιο ορίζεται μόνο σε εντός ρυμοτομικού σχεδίου (βλ. ορισμούς παρακάτω) περιοχή και αφού δεν υπάρχει ρυμοτομικό σχέδιο δεν υφίσταται πρασιά. Βεβαίως, στην έκδοση άδειας υπάρχουν έγγραφα που αναφέρουν ότι το τμήμα ανάμεσα στην γραμμή δόμησης (όπως αυτή καθορίστηκε) και στο όριο της οδού προσομοιώνεται με προκήπιο. Όμως, όπως προανέφερα, επειδή άλλο πράγμα έκδοση άδειας και άλλο τακτοποίηση, θεωρώ ότι μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν υφίσταται προκήπιο και να μην έχει παραβίαση πρασιάς, αλλά να το υπολογίσει ενδεχομένως ως παραβίαση Δ (με την ανάλογη τεκμηρίωση στην Τ.Ε) γλυτώνοντας έτσι και το μεγαλύτερο πρόστιμο (οι συντ/τες πρασιάς είναι μεγαλύτεροι) αλλά κυρίως, γλυτώνοντας την κατηγορία 5. Παραθέτω τους ορισμούς κατά ΓΟΚ 85 (άρθρο 2) αλλά και στο ΝΟΚ δεν υπάρχει διαφοροποίηση. 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού.
    1 point
  6. Για την περίπτωση αυτή όπως προανέφερε ο Δημήτρης, με την διαφορά να αφορά ημέρες, δεν μπορείς (αλλά και κανείς άλλος δεν μπορεί) να αποδείξεις κάτι. Οπότε με τροποποίηση του Ε9 είσαι εντάξει. Η τροποποίηση θα αφορά το νέο εμβαδόν μετά την αποτύπωση.
    1 point
  7. Επειδή λοιπόν πάντα θα βρεθεί κάποιος που θα αμφισβητήσει αυτό που ο μηχανικός βεβαιώνει, είναι μονόδρομος να μη χορηγήσει ο μηχανικός τη βεβαίωση τήρησης των διατάξεων σε μη άρτιο. Επομένως ο ιδιώτης θα πάει παρακάτω θα την πάρει και θα βγάλει και το όνομα στο μηχανικό που δεν την έδωσε ... Να λοιπόν γιατί ποτέ δεν ασχολήθηκα με ΕΕΔΜΚ, γιατί εφόσον ο νόμος και οι διατάξεις δεν αναθέτουν την ευθύνη στο μηχανικό και αυτός ποτέ δεν την αναλαμβάνει δεν μπορεί και να την υποστηρίξει πουθενά ... Οι διαδικασίες αυτές (θεώρηση εργασιών ήσσονος σημασίας/μεγέθους) θα έπρεπε γίνονται μόνο με ένα τρόπο. Οι εργασίες να είναι σαφέστατες και με σαφή όρια σε ένα πίνακα πολλών επιλογών, τη διαδικασία επιλογής να την κάνει ο ιδιώτης μόνος του, ο λογιστής ή ο ανηψιός του σε ανεξάρτητη πλατφόρμα τύπου Κτηματολογίου, η δυνατότητα εκτέλεσης στην περιοχή να βγαίνει αυτόματα από τον γεωεντοπισμό και τα τυχόν απαιτούμενα τεχνικά κείμενα/υπολογισμοί/μελέτες να επισυνάπτονται με την ηλεκτρονική υπογραφή του αρμόδιου μηχανικού. Εδώ που φτάσαμε να θεωρείται μια ΕΕΔΜΚ κανονική άδεια για την οποία γίνεται δήθεν δημόσιος έλεγχος πολεοδομικών μεγεθών με απειλή δήθεν ευθύνης μηχανικού και όλα αυτά με ηλεκτρονικό δήθεν μανδύα, μάλλον εξυπηρετούνται μόνον αυτοί που τη θέλησαν να είναι έτσι για δική τους διευκόλυνση ...
    1 point
  8. δεν μπορεις να εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον 4495
    1 point
  9. Έχω ενεργή ρύθμιση 120 δόσεων και πλήρωνα κανονικά όλες τις δόσεις. Σήμερα είδα οτι οι καταβολές που έκανα για Μάρτιο και Απρίλιο εμφανίζονται ως δόσεις Ιουνίου και Ιουλίου και η επόμενη δόση που πρέπει να πληρώσω είναι τον Αύγουστο. Φυσικά δεν μου χαρίσαν τις 3 δόσεις αλλά προστέθηκαν στο τέλος των δόσεων (η ημερομηνία λήξης του διακονονισμού μεταφέρθηκε 3 μήνες μετά)
    1 point
  10. Συνεχίζεις και δεν το σώζεις.. Περιμένω τον συντονιστή να μας πει την γνώμη του.. Εκτός εάν θέλει το site να κλειδώνει κάθε topic αναλόγως των εδ.. Εσύ πάντως θα ήσουν υπέρμαχος αυτού. Λες τιμή στους συναδέλφους π απαντούν αλλά ουσιαστικά τους χλευαζεις π κάθονται κ ασχολούνται.. Ωραίο επίπεδο.. Όσο για συγνωμες κ ειλικρινειες, Τραβα σε κάνα reality μπας κ στα εκτιμήσει κάνεις.. Για τον υγιή ανταγωνισμό σου π θίγεται από τύπους σαν εμένα, μόνο γέλια.. Απορώ αν είσαι Ελ. Επαγγ. ή βοηθάς τον μπαμπάκα στο γραφείο.. Τέλος, το άσχετος το είπα για την σταθερά πρισματος.. Μην απομονώνεις εκφράσεις για δημιουργία εντυπώσεων.. Υγ: σταματώ την διένεξη στην οποία προκλήθηκα κ αισθάνθηκα ότι πρέπει να απαντήσω κ ζητώ συγνώμη από τους υγιείς συναδέλφους π αμέσως απάντησαν εμπεριστατωμενα στα ερωτήματα.. Δεν ασχολούμαι άλλο γτ βγήκαμε εκτός topic
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.