Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      226


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.677


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.772


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. εφοσον το παραδοσιακο κτισμα προστατευεται οπως το διατηρητεο 5.α)Προϋπόθεση για την Έγκριση Δόμησης και χορήγηση Άδειας Δόμησης για την ανέγερση οικοδομών ή προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια σε ακίνητα όμορα διατηρητέων κτιρίων, αποτελεί η σύμφωνη γνώμη του οικείου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, το οποίο γνωμοδοτεί με γνώμονα την προστασία και ανάδειξη της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας του διατηρητέου κτιρίου. Με απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορεί να καθορίζονται ειδικότερα τα κριτήρια για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης παμε στον ΝΟΚ αρθρο 6 με τα εφαρμοστικα του, απο τον καν62 ΝΟΚ_X4 + Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών - 3.2 Νομοθεσία - Michanikos.gr καλησπερα Κωνσταντίνε
    1 point
  2. Εχει ξεκινήσει διαβούλευση για τις δύο πρώτες ΤΟΤΕΕ και σε λίγο θα ξεκινήσει και για άλλες. Αναθεώρηση ΤΟΤΕΕ 20701-2: Θερμοφυσικές ιδιότητες δομικών υλικών και έλεγχος της θερμομονωτικής επάρκειας των κτιρίων. Θεσμοθέτηση νέας ΤΟΤΕΕ 20701-7: Τεχνητός και Φυσικός Φωτισμός κτιρίων. Συνολικά αναθεωρούνται 3 ΤΟΤΕΕ και καθιερώνονται άλλες 5 νέες https://web.tee.gr/eidisis/anoichti-diavoyleysi-gia-tis-energeiakes-technikes-odigies-tee-totee/
    1 point
  3. Σκέψου πρακτικά: έχεις κάποιον στο περιβάλλον σου (πραγματικό ή και εικονικό) που να χρειάζεται ή να πρόκειται να χρειαστεί μηχανικό περιβάλλοντος;
    1 point
  4. η συσταση καθετης περιλαμβανει - την σύσταση χωριστής κυριότητας και πλειονες αυτοτελεις οικοδομες, σε ενα οικοπεδο. Εσυ δεν εχεις αυτοτελη οικοδομηματα. Ας το πούμε προς κατανοηση οτι, εχεις μια πολυκατοικια χτισμενη οριζοντίως, με τα διαμερισματα της να βρισκονται το ενα διπλα στο αλλο. Εχουν κοινη μεσοτοιχία... Εχεις βεβαια συσταση ΟΙ, οπότε η σχετικη πραξη συστασης ΟΙ και οι εξ αυτης μεταβιβασεις να ειναι νομιμες. Η αναφορα στο νδ 1024, εγινε, πιθανον, προς "κατοχυρωση" αποκλειστικων χρησεων σε ακαλυπτους χωρους ή άλλες διελευσεις....δξ. Αλλα δεν δημιουργει "ακυρωσια" των τιτλων. Μπορεις να τακτοποιησεις καθε ΟΙ , με βαση τυχον συμφωνιες χρησης ή λογω "επεκτασης" κλπκλπ.
    1 point
  5. Δυστυχώς ο φίλος "kane" από τη περιοχή που την ξέρει αρκετά καλά, τον τελευταίο καιρο μάλλον δεν συμμετέχει στο φόρουμ. Είναι ακόμη και άλλοι δύο συνάδελφοι, αρκετά καλοί γνωστές θεωρητικων βασικά θεμάτων της τοπογραφία και όχι μόνο, που απέχουν συστηματικά από το φόρουμ, γιατί δέχτηκαν, κατά καιρούς, έντονες παρεμβάσεις από συντονιστές της σελίδας. Χάνει έτσι το φόρουμ.
    1 point
  6. 1. Πολύ καλή επιλογή 2α. Αέρα - νερού 2β. Ενδοδαπέδιο = το καλύτερο για συνδυασμό με Α.Θ. (αν είναι μόνιμη κατοικία) + FCU για ψύξη. 3. Ότι βγεί από μελέτη απωλειών θερμότητας - ψυκτικών φορτίων
    1 point
  7. Το κυρίως τμήμα του ποσού που θα κληθείς να καταβάλεις είναι το αντίτιμο της απαιτούμενης μελέτης για την έκδοση της άδειας. Αυτό δεν είναι προκαθορισμένο. Είναι αντικείμενο συμφωνίας με τον μηχανικό που θα του αναθέσεις την εκπόνηση της μελέτης.
    1 point
  8. @cstribal Ναι, απαιτείται άδεια. Ο μηχανικός, στον οποίον θα απευθυνθείς, θα εξετάσει κατά πόσον είναι σύννομο αυτό που θέλεις και αναλόγως πράττεις.
    1 point
  9. Αν χρησιμοποιούνται ως αποθήκες της κατοικίας χώροι εμβαδού 250 τ.μ., είναι πράγματι βοηθητικοί. Μου φαίνεται λίγο περίεργο βέβαια, κάτι σαν διασταλτική ερμηνεία του νόμου.
    1 point
  10. @MHD Η διάταξη εφαρμόζεται για όλους χώρους της κατοικίας, δηλαδή και για τους βοηθητικούς. Όμως οι χώροι που περιγράφεις δεν είναι βοηθητικοί για την κατοικία.
    1 point
  11. Το τελευταίο. Έτσι κι αλλιώς δεν ισχύει η έγκριση δόμησης του 2017.
    1 point
  12. Η κατάσταση είναι σαφής. Και οι νόμοι στο θέμα επίσης. Το ότι υπάρχουν διάσπαρτοι στη χώρα ανεγκέφαλοι καρεκλοκένταυροι που δεν άνοιξαν ποτέ τους ένα κείμενο για να καταλάβουν γιατί και πότε απαιτείται από τον νομοθέτη η αλλαγή χρήσης, είναι άλλο θέμα. Τα διάφορα χαρτιά που βγαίνουν από την Αμαλιάδος κάθε φορά απαντούν σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Διαβάζοντάς το κάποιος που δεν ξέρει την υπόθεση μπορεί να βγάλει πολλά συμπεράσματα, πολλές φορές βγαίνουν ως συμπέρασμα τα καλά και συμφέροντα. Έτσι και αλλιώς δεν θα στοιχήσει τίποτε στον υπάλληλο να το ερμηνεύσει όπως αυτός θέλει. Και το ξέρει ... όπως επίσης ξέρει ότι εκεί υπάρχει "χαρτί" και μάλιστα το χαρτί που ανοίγει δρόμους ... Παραθέτω λοιπόν ένα λίγο μεταγενέστερο χαρτί από το ίδιο τμήμα που είναι και πιό κοντά στην πραγματικότητα. Το βάζω κυρίως γιατί λέει τι πρέπει να κάνουμε εμείς ως μηχανικοί εφαρμόζοντας το νόμο. Η αλλαγή χρήσης υπάρχει από το 1986 και μετά. Όμως δεν χρειάζεται πάντοτε αλλαγή χρήσης. Το πότε χρειάζεται είναι επίσης σαφές από το 1989. Τα "καταστήματα" υπήρχαν και προ του 1986, όταν ακόμη δεν υπήρχε εκτός από τον ΓΟΚ85 και ο κτηριοδομικός. Τα ΚΥΕ δεν είναι χρήση, χρήση είναι το καφενείο, το εμπορικό κατάστημα, το μπαρ, το θέτρο, το κρεοπωλείο κλπ. Κάποια από αυτά μπορούν να φιλιξενηθούν σε χώρους συνάθροισης κοινού. Χωρίς άδεια ... Συγνώμη για το ύφος μου αλλά βγαίνω από τα ρούχα μου όταν ακούω προϊστάμενο ΥΔΟΜ να λέει ότι "αφού η κάτοψη λέει κατάστημα τότε εννοεί εμπορικό κατάστημα και έχει γίνει παράνομη αλλαγή χρήσης σε ΚΥΕ". ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΠ 38283-ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ (17-9-13).pdf Υ.Γ. και κάτι τελευταίο : η αδειοδότηση των ΚΥΕ δεν είναι δουλειά των ΥΔΟΜ, είναι δουλειά της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου και του υγειονομικού. Η ΥΔΟΜ ας αρκεστεί στις χρήσεις που γνωρίζει. Σε κανένα κείμενο πολεοδομικής νομοθεσίας δεν υπάρχει αναφορά σε χρήση ΚΥΕ.
    1 point
  13. Ως καθηγητής έχεις δικαίωμα να τραβάς μόνο γραμμούλες, φρόντισε να τις επιβεβαιώνεις μόνο γιατί κουράζομαι να διορθώνω.Αν είχες έστω λίγη εμπειρία απο "εργοτάξιο" και όχι απο "εργαστήριο" θα έδειχνες θρησκευτική ευλάβεια στους Πολιτικούς Μηχανικούς που δείχνουν υπομονή με παρεμβάσεις που γίνονται απο μη - Πολιτικούς Μηχανικούς
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.