Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/05/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Χριστός Ανέστη!! Καλό το σκαρίφημα αλλά μια φωτογραφία θα ήταν καλύτερη. Η αστοχία όπως την περιγράφεις θα μπορούσε να οφείλεται π.χ. σε τοπική καθίζηση αν το κτήριο ήταν από φέρουσα τοιχοποιία. Τώρα με την κολώνα που αναφέρεις είναι κάπως σπαζοκεφαλιά με το σκίτσο, οπότε μια φωτογραφία θα βοηθούσε περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την επιτόπου αυτοψία από τον μηχανικό σου, ο οποίος θα προτείνει υπεύθυνα τρόπους επισκευής της ρωγμής, θα δει την έκτασή της και εάν είναι εφικτό θα άρει τις αιτίες που την προκάλεσαν.1 point
-
Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά. Εννοείται και πολύ σωστά αναφέρθηκε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ευμενέστερος ΣΔ που όριζε το ΦΕΚ 270/Δ/85 πριν τροποποιηθεί με το νόμο 4759. Να προσέξει η/ο συνάδελφος ότι στην εκτός σχεδίου δόμηση, ο ΣΔ διαφοροποιείται ανάλογα με την προς αδειοδότηση χρήση και ο ΣΔ=0,20 ισχύει ως γενική διάταξη, μόνο στην περίπτωση που δεν ορίζεται ειδικώς ΣΔ για την εκάστοτε χρήση.1 point
-
Καλό Πάσχα!! Από τη στιγμή που ο νόμος σου δίνει τη δυνατότητα να πας με τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί το 0,20.1 point
-
Ναι άνετα (προφανώς προ 30/9) Για τα υπόλοιπα θεωρώ ότι εννοεί τους κλειστούς (όπως λέει και στην αρχή).1 point
-
@RON@tettris@Skrats Αν είναι ανεξάρτητη στατικά κατασκευή είναι <25μ² και απαλλάσεται αν δεν με απατά η μνήμη μου. Αν δεν είναι εφόσον όπως λες δεν έχεις άλλες υπερβάσεις με επιφάνεια πάλι σε καλύπτει το <25μ². Επιπλέον για τα στέγαστρα, τραβώντας λίγο τον ορισμό της κατηγορίας σπουδαιότητας, τα κατατάσσεις και Σ1 και τα απαλλάσεις. Δες αναλυτικά το 1643Β2018. Φυσικά, αν δεν είναι ετοιμόρροπο. Σφραγίδα, υπογραφή, ανέβασμα και τέλος. Ούτε χαρτάκια που να υποστηρίζεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ούτε τπτ. (Δεν ξέρεις σε τι ελέφαντα θα πέσει μελλοντικά η ρύθμιση)1 point
-
Με την Εγκύκλιο 2, διευκρινίστηκε ότι: Για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης του ακινήτου, με την εξαίρεση μη αυτοτελών αυθαίρετων χώρων εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές, καθώς και τακτοποιηθέντων ημιυπαιθρίων χώρων με τους νόμους ν.3775/2009, ν.3843/2010, ν.4014/2011 και ν.4178/2013 για τους οποίους έχει περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής. Επομένως, δεν συνυπολογίζεται η επιφάνεια των κλεισμένων Η/Χ που τακτοποιήθηκαν με τον 3843.1 point
-
Version 1.0.0
92 downloads
Εκδόθηκε στην ελληνική γλώσσα το Εγχειρίδιο Στρατηγικών Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, μια έκδοση του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ένα χρήσιμο εργαλείο για όσους ενδιαφέρονται για την Πολιτική Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σημαντικές πληροφορίες για το σχεδιασμό των μελλοντικών αστικών στρατηγικών που θα υποστηρίζονται από προγράμματα όπως το #ΕΣΠΑ. Υπάρχουν, επίσης, συγκεκριμένα παραδείγματα και παραπομπές σε υφιστάμενα εργαλεία και κατευθυντήριες γραμμές.1 point -
@RON Στην Εγκύκλιο 2 (Εγκύκλιος Δ' Τμήματος ν. 4495/2017) δίδονται παραδείγματα παραβάσεων των διατάξεων του κτιριοδομικού κανονισμού. Μία εξ αυτών είναι η διάνοιξη ανοίγματος σε τοίχο παρά το όριο οικοπέδου. Οπότε, εάν πρόκειται για κάτι τέτοιο είναι κατηγορία 3, αλλιώς λοιπή παράβαση (αναλυτικός).1 point
-
Είχα την ίδια απορία για μια περίπτωση σε κτίριο με οριζόντιες. Δεν βρήκα σίγουρη απάντηση οπότε έμεινα στη δική μου ερμηνεία. Από τη στιγμή που υπάρχουν οριζόντιες και έχεις το δικαίωμα φυσικά να τις εξετάζεις ξεχωριστά, γτ να μην μπορεί να ισχύει και η παράγραφος? Σκέψου σε μια πολυκατοικία αν τακτοποιείς ένα διαμέρισμα, μόνο αυτό θα εξετάσεις ως προς τις υπερβάσεις του οχι όλο το κτίριο. Είναι κάτι που χρειάζεται διευκρίνιση, αλλά από τη στιγμή που δε λέει συγκεκριμένα οτι δεν ισχύει σε ιδιοκτησίες με σύσταση τότε είμαστε καλυμένοι θεωρώ. Άλλωστε σκέψου τι θα μπορούσε να σου πει ένας ελεγκτής σε αυτή την περίπτωση? Να βασιστεί σε τι και να σου πει ότι είσαι λάθος? Εν ολίγοις η δική μου ερμηνεία είναι ότι μπορείς να το εφαρμόσεις ανά οριζόντια ιδιοκτησία. Πιστεύω είναι κάτι που έκαναν μετά την "λήξη" της κατ.5 γτ έτσι έμμεσα λύνονται αρκετές περιπτώσεις που θα πήγαιναν για 5, όπως και με το προκήπιο που αφήνουν 20cm πια. Δεν αναφέρει κάτι σε ύψος, και μιας και σου μιλάει για επιφάνεια αφορά μόνο κάλυψη-δόμηση. Για το ύψος ισχύουν τα γνωστά.1 point
-
Η απάντηση είναι θετική και στα τρία ερωτήματά σου. Δεν λαμβάνεται υπόψιν η μη κατασκευή τμήματος του πρώην γκαράζ και νυν αποθήκης.1 point
-
@janna, Όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που προκαλούν υπέρβαση κάλυψης και δόμησης συνυπολογίζονται για τον έλεγχο του ποσοστού της κατηγορίας 4. Για τον έλεγχο θα λάβεις υπόψη σου τα 70 τ.μ., αλλά στην κατηγορία 4 μπαίνουν μόνο τα 20 τ.μ. ενώ τα υπόλοιπα στην κατηγορία 2.1 point
-
Γενικά η καθολική χρήση της προθεσμίας στα πάντα είναι ανόητη. Δεν ξέρω ποιος την σκέφτηκε, αλλά μας έχει καταστρέψει. Από εκεί και πέρα, είναι γνωστό το ότι άλλα λένε οι νόμοι, άλλα ερμηνεύονται από δω και από εκεί και το ΥΠΕΝ δεν θέλει να κακοκαρδίσει κανέναν.1 point
-
[@efoula] Μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία 4. Η υπέρβαση δόμησης που προκύπτει από την αλλαγή χρήσης δεν επηρεάζει την επιλογή κατηγορίας.1 point
-
Σε προσθήκες χρησιμοποιείς τους νέους όρους δόμησης. Σε νομιμοποιήσεις μπορείς (αν σε βολεύει) να χρησιμοποιήσεις αυτούς που ίσχυαν για αυτό που είχε χτιστεί. Όταν λες εξωτερικό για τον πάνω και το προσθέτεις στο ισόγειο, εννοείς ότι θα βγαίνουν έξω από τον όροφο να πάνε στο λουτρό; Αυτό σίγουρα δεν προβλέπεται από την διάταξη (το αντίθετο επιβάλει). Και παίζει και ρόλο το πόσο μεγάλο είναι ήδη το σπίτι. Αν έχεις 30τμ, θα σου δώσουν να κάνεις μια τουαλέτα κατ' επέκταση. Αν είναι 200τμ θα σου πουν να αλλάξεις ένα δωμάτιο, γιατί τα 70τμ είναι αρκετά για να ζήσει μια οικογένεια. Ουσιαστικά, στην περίπτωση που δεν μπορείς να κάνεις τουαλέτα εντός του υφιστάμενου κέλυφους, τότε μπορείς να κάνεις κατ' επέκταση στην ίδια στάθμη και χωρίς ανεξάρτητη είσοδο. Και τότε μόνο κατά παρέκλιση της επιτρεπόμενης δόμησης.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-