Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.490


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      13.812


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/11/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. α)2, β)2, γ)2 Καλό θα ήταν να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην ανάγνωση της ΗΤΚ, να δείτε και κανά - δύο παρουσιάσεις, επειδή δεν πρόκειται περί απλής καταχώρησης πολεοδομικών μεγεθών. Επηρεάζει την νομική υπόσταση των ακινήτων και καλό είναι να έχουμε άποψη.
    2 points
  2. Το αγοράζεις από τον ΕΛΟΤ. Ελεύθερα στο internet μπορείς να βρεις οδηγίες για την εφαρμογή του.
    1 point
  3. Πάντως τόσο στην Αθήνα, όσο και σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο που είχε τομείς υψών, από το 1985 μέχρι σήμερα θεωρούνται ως μη ισχύοντες, και ως όρους δόμησης δίνουν ως ΓΟΚ, ΝΟΚ, δηλαδή από εκδόσεως ΓΟΚ θεωρείται ότι καταργήθηκαν, διαχρονικά από όλες τις Πολεοδομίες της Αττικής, είτε παλιά Νομαρχιακές ή τώρα Δημοτικές. Οπότε κοντά 40 χρόνια δίνουν όρους δόμησης στη συγκεκριμένη περιοχή (και σε πολλές άλλες) αυτές που είχαν και οι ακυρωθείσες άδειες.
    1 point
  4. Πρόσφατη γνωμοδότηση ΚΕΣΥΠΟΘΑ για πατάρια-σοφίτες, εκτός αλλά και εντός σχεδίου. Κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο σε κτήριο κατοικίας σε εκτός σχεδίου περιοχές, • το κενό που αφήνεται στον όροφο δεν καθιστά το κτήριο ή το τμήμα αυτό του κτηρίου μονώροφο και εφαρμόζεται το αντίστοιχο ύψος που προβλέπεται από τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης για τα διώροφα κτήρια, • το μέγιστο ύψος του κτηρίου για την επιφάνεια που καταλαμβάνει το πατάρι στον όροφο αντιστοιχεί στο ύψος διώροφης οικοδομής. Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση, • κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο, δεν επιβάλλεται ο διαχωρισμός με κατακόρυφα δομικά στοιχεία, της επιφανείας που καταλαμβάνει το πατάρι από αυτήν του ορόφου, ούτε και υφίσταται προϋπόθεση/αναλογία σχέσης μεταξύ του προσμετρούμενου στον σ.δ εμβαδού του ορόφου σε συνάρτηση με την επιφάνεια (εμβαδόν) του παταριού, • το εμβαδόν σοφίτας, όταν ο υποκείμενος αυτής όροφος περιλαμβάνει και τμήμα εσωτερικού εξώστη (παταριού), υπολογίζεται επί της συνολικής επιφάνειας της κάτοψης του υποκείμενου ορόφου, όπως αυτή ορίζεται από τους περιμετρικούς τοίχους, συμπεριλαμβανομένης της επιφάνειάς τους. Πράξη-48-Εσωτερικοί-εξώστες-και-σοφίτες-σε-εκτός-σχεδίου.pdf
    1 point
  5. Ψάχνετε ψύλο στα άχυρα. Άντε και αποδείξατε ότι ο πίνακας είναι "άδικος". Μετα τι ? Η ζωη είναι άδική. Εαν δεν συμφωνήσουν όλοι ο πίνακας δεν αλλάζει, ο θεός ο ίδιος να κατέβει κάτω. Οι γονείς αφού είδαν την "αδικία" γιατι δεν τροποποίησαν τότε τον πίνακα και μεινανε στο προφορικό ? Το ίδιο ακριβώς θα συνεβαινε εαν κάποιος πουλούσε και ερχόταν κάποιος "ξένος" στην πολυκατοικία. Λέτε να συμφωνούσε να πληρώνει με βάση μια προφορική συμφωνία των ιδιοκτητών? Στην πράξη δεν υπάρχει μονοσήμαντος τρόπος να συνταχθεί ένας πίνακας δαπανών. Υπάρχουν διάφοροι εμπειρικοι και λογικοι κανόνες που δεν θα τους αναφέρω γιατι περισσότερο θα περιπλέξουν την κατάσταση. Ο μηχανικός κάνει μια κατανομή και οι ιδιοκτήτες την αποδέχονται. Δεν υπάρχει "σωστό και λάθος", αν και μπορούν πάντα να βρεθούν επιχειρήματα προς μια πιο δικαιη κατανομή. Συμπέρασμα : Μοναδική λύση η ομοφωνη αποδοχή ενος νέου πίνακα, σε διαφορετική περίπτωση απλά ατυχήσατε
    1 point
  6. Από τη διατύπωση του συγκεκριμένου εδαφίου προκύπτει ότι, προκειμένου να κάνεις χρήση της μειωμένης επιφάνειας, θα πρέπει ο χώρος της στάθμευσης να μην καταλαμβάνει επιφάνεια >10% της επιτρ. κάλυψης (=36 μ²). Επειδή δεν έχω σχετική εμπειρία, βασίζομαι στο λεκτικό του ΝΟΚ.
    1 point
  7. Μπορείς να κάνεις την πλατφόρμα σαν τμήμα ενιαίου χώρου στάθμευσης της παρ.6.ιγ ; Τότε λύνεται το πρόβλημα ...
    1 point
  8. Θα σου πω μιαν ιστορία (πραγματική) Πριν κάμποσα χρόνια (φτασμένος ων επαγγελματικά), πελάτης μου θέλησε να συνεργαστώ με αρχιτέκτονα για την οικοδομή του. Στο στατικό μοντέλο που συζητούσαμε, προέκυψε αμφιέρειστο δοκάρι ανοίγματος περίπου 7 μ. Το ήθελε (ο συνάδελφος) με κρέμαση 30 εκ (αν θυμάμαι καλά). Μετά από έλεγχο, του εξήγησα ότι δεν βγαίνει, και του πρότεινα δυο λύσεις. Είτε η στατική μελέτη θα γίνει όπως πρέπει και την υπογράφω, είτε κάνω τη μελέτη όπως τη θέλει και την υπογράφει αυτός. Αρνήθηκε και τα δυο. Αρνήθηκα κι εγώ να συνεχίσω τη συνεργασία μαζί του, και χωρίσαμε όμορφα κι ωραία. Φυσικά, βρέθηκε κάποιος από αυτούς που "κάνουν τα πάντα" και υπέγραψε. Το κέρδος μου από την ιστορία (και από άλλες παρόμοιες)? Κοιμάμαι ήσυχος. Όπως κι ο άλλος, αλλά δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι. Σημασία έχει να πορεύομαι σύμφωνα με τη συνείδησή μου. Και, δεν μου βγήκε σε κακό.
    1 point
  9. Δήλωση σε αρχική υποβολή, χωρίς να έχει πληρωθεί το παράβολο, είναι σα να μην υπάρχει. Αν όντως δεν προχωρήσει μπορείς να αλλάξεις τα στοιχεία και να χρησιμοποιήσεις τη δήλωση για άλλον ιδιοκτήτη.
    1 point
  10. xarhs1990, Για να μην τρελαθείς από τις διάφορες αλλοπρόσαλλες απαντήσεις θα σου πρότεινα το εξής : Επειδή η Στατική Ανάλυση της πισίνας είναι σχετικά απλό Στατικό πρόβλημα, ανέτρεξε σε ανάλογη βιβλιογραφία και λύσε το μόνος σου. Είναι μια καλή αρχή να ασχοληθείς με Στατικές Αναλύσεις, αν βέβαια έχεις χρόνο και διάθεση. Αρχισε από την Ανάλυση Τοίχων Αντιστήριξης για τη προσομοίωση των φορτίων – τριγωνικές ωθήσεις – ύδατος, εδάφους και Σεισμού και προσομοίωσε τα Τοιχεία ως τριέρειστες πλάκες πλήρως πακτωμένες και τη πλάκα θεμελίωσης – δάπεδο - ως τετραέρειστη πλήρως πακτωμένη με φορτία που προκύπτουν από την ανάλυση του αντίστοιχου τοίχου αντιστήριξης σε κάθε διεύθυνση και βέβαια θα χρειασθείς ΝΕΑΚ και ΕΚΟΣ. Αυτά ως γενική κατεύθυνση, τώρα αν τα θεωρείς πολλά δίνεις τη μελέτη έξω και ησυχάζεις. Υ.Γ. Για να μην τρελαίνεσαι ούτε από τα διάφορα ΕΜΠ ΑΠΘ ΔΠΘ κλπ βγήκαν «προφέσορες & στατικοί». Η πλειονότητα των συναδέλφων δεν έχει καμία σχέση με Στατικές Μελέτες, τις δίνουν έξω – φατούρα που λέγαμε παλιά – και απλά τις υπογράφουν.
    -1 points
  11. Για τους περισσότερους είναι Κνέζικα να είσαι σίγουρος, όμως αυτό δεν λέει κάτι. Αν υπάρχει θέληση επιμονή και υπομονή τα πάντα γίνονται. Εξ άλλου ο συνάδελφος χρειάζεται υποστήριξη και όχι αποτροπή, ας μη το ξεχνάμε.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.