Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/01/2023 σε όλες τις περιοχές
-
@petros71 Aν και καθυστερημένη η απάντηση το site του ΥΠ.ΟΙΚ. που έβαλες, δίνει Τ.Ζ του 2018 ή του 2021. Το πρόστιμο στις υπαγωγές Ν. 4495 προσδιορίζεται με τις Τ.Ζ όπως αναπροσαρμόστηκαν το 2016. Πριν το Ν. 4495 ίσχυαν οι προ 2016 τιμές ζώνης όπως αναφέρει ο Άκης και βεβαίως η Τ.Ζ της βεβαίωσης του άρθρου 83 Ν. 4495 η οποία καταχωρήθηκε δεν επηρεάζει και δεν σχετίζεται με τον προσδιορισμό προστίμου.2 points
-
@Lorenzo Τώρα θίγεις ένα μεγάλο θέμα το οποίο δεν έχει θεσμοθετημένη-βάσει νόμων αυθαιρέτων-απάντηση. Γενικά, μπορούμε να πούμε ότι οι νόμοι τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών δεν πραγματεύονται με αλλαγές στατικού φορέα. Θεωρητικά και κάτω από άλλες προϋποθέσεις, θα έπρεπε να γίνεται νομιμοποίηση ως προς αλλαγές (ειδικά αυτές που είναι εκτενείς και αφού θα είχε οριστεί με σαφήνεια τι είναι εκτενείς και τι όχι) στατικού φορέα. Σήμερα, μετά από 3 νόμους αυθαιρέτων, έχει επικρατήσει (καλώς ή κακώς δεν το κρίνουμε εδώ) αλλαγές τέτοιου είδους να εισέρχονται ως λοιπές παραβάσεις. Επικουρικά στα παραπάνω, αρκεί να σκεφτείς ότι τα προ 83, προ 75 απαλλάσσονται πλήρως από Μ.Σ.Ε ακόμη και αν είναι μια δεκαώροφη-παντελώς αυθαίρετη-πολυκατοικία. Αν το πάμε και γενικότερα, σε μια χώρα σεισμογενή όπως η δική μας, δαπανώνται τεράστια ποσά για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και διαμερισμάτων, αλλά ελάχιστα για την περαιτέρω αντισεισμική θωράκιση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος. Στα πλαίσια λοιπόν των νόμων τακτοποίησης αυθαιρεσιών, αυτό που έχεις να κάνεις (μετά το γεγονός ότι ξεχνάς ότι ήξερες) είναι να ασχολείσαι με τα πρόστιμα, τις αποτυπώσεις και να βρίσκεις τρόπο να απαλλάσσεται το κτίριο από την Μ.Σ.Ε (σε ελάχιστες-συγκεκριμένες-περιπτώσεις θα απαιτείται Μ.Σ.Ε), διότι τις περισσότερες (για να μην πω όλες) το κόστος της είναι μεγάλο, ο πελάτης δεν θα το πληρώσει, θα απευθυνθεί σε άλλον που θα το απαλλάξει με συνοπτικές διαδικασίες. Επομένως, το δικό σου ακίνητο, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσες, φαίνεται (λόγω του ότι προβλέπονταν μελλοντικός όροφος και άρα, έχει μελετηθεί ο σκελετός και τα επιπλέον φορτία σχεδιασμού-σεισμού που θα προέκυπταν) το πιθανότερο είναι το κτίριο να πληροί το κριτήριο απαλλαγής του 20% κατακόρυφων φορτίων. Οι υπόλοιπες αυθαιρεσίες απαλλάσσονται (πχ κλεισμένοι Η.Χ κλπ) όπως σου αναφέρω στο προηγούμενο ποστ.1 point
-
@Lorenzo Kαλή χρονιά και χρόνια πολλά. Ο εξώστης με πλάτος 2.04 να ξαναμετρηθεί. Μπορεί να σε θάμπωνε ο ήλιος όταν τον μετρούσες και να σου βγεί τελικά 2,0 μ... Για τα υπόλοιπα ότι σου αναφέρει παραπάνω ο Άκης με εξέταση του κριτηρίου του 20% των φορτίων. Κάποιες αυθαιρεσίες απαλλάσσονται από την υποχρέωση ΜΣΕ, όπως για παράδειγμα το κλείσιμο Η.Χ, επέκταση εξωστών μέχρι 2 μ, κλπ. Δες το άρθρο 2 της σχετικής απόφασης. Η πρόβλεψη μελλοντικού ορόφου, δεν οδηγεί αυτομάτως σε απαλλαγή από την υποχρέωση σύνταξης ΜΣΕ, αλλά το πιθανότερο είναι να συμβάλλει θετικά στο κριτήριο μη προσαύξησης των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% και τελικά να σε οδηγήσει σε απαλλαγή από την υποχρέωση σύνταξης ΜΣΕ.1 point
-
Κρατήσεις Μόνιμου Υπαλλήλου διπλωματούχου μηχανικού τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ στο δημόσιο τομέα: Φορολογικές κρατήσεις: -Φόρος εισοδήματος κλίμακας -δεν υπολογίζεται με ποσοστό, ανάλογα με το ύψος του μισθού, ανάγεται σε ετήσια και εκτιμάται με την κλίμακα φόρου που ισχύει κάθε έτος (συμψηφίζεται κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης). -Εισφορά αλληλεγγύης κλίμακας αρθ.43Α του ν.4172/13-καταργείται από 01/01/23. -Ειδική εισφορά αλληλεγγύης (2%) για την καταπολέμηση της ανεργίας (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011) -Ειδική εισφορά 1% υπέρ ΔΥΠΑ (ΟΑΕΔ) (αρθ. 38, παρ. 2, Ν. 3986/2011) -καταργείται από 01/01/23 Ασφαλιστικές κρατήσεις: -Κύρια σύνταξη: 6,67% -Υγειονομική περίθαλψη: 2,55% (2,15% παροχή σε είδος, 0,40% παροχή σε χρήμα) -Επικουρική ασφάλιση: Επιλογή μίας ασφαλιστικής κατηγορίας: 19,5€, 23,5€, 28€ (από 01/06/22 και εξής) -Εφάπαξ παροχή: Επιλογή μίας ασφαλιστικής κατηγορίας (ανεξάρτητα με την επιλογή της επικουρικής): 26€, 31€, 37€ -Μετοχικό ταμείο πολιτικών υπαλλήλων: 4,5%1 point
-
Οπότε ο δικός μας ο ρόλος έληξε. Εμείς εδώ προσπαθούμε να αναδείξουμε το ρόλο του μηχανικού και του επαγγελματία τεχνικού κλάδου στις κατασκευές και όχι να τον ελέγξουμε ή να τον υποκαταστήσουμε. Έχει δίκιο ο συνάδελφος @Didonis. Η μελέτη προβλέπει μία Αντλία Θερμότητας για ψύξη θέρμανση ανεξαρτήτως του αν υπάρχει λέβητας αερίου ή όχι. Αν εσείς πάτε και βάλετε κλιματιστικά σε κάθε δωμάτιο τότε κατεβάζετε στην πράξη την ενεργειακή κλάση του σπιτιού σας.1 point
-
Συγνώμη μεν..... αλλά σας έκανε συνάδερφος μια μελέτη..... Υποθέτω την πληρώσατε και έκανε κάποιες εργατοώρες να σας το φτιάξει και να σας το δώσει... Τώρα ρωτάς στο φόρουμ αν είναι οκ? Να ξανα κάνει κάποιος άλλος μελέτη όλη εξ αρχής για να σας πει τι? ή θες με το μάτι από μακριά και με τηλεπάθεια να πει ααααα.... οκ είναι? ή δεν είναι οκ έτσι με το μάτι.....1 point
-
@AN-CHR Επειδή έχουν τεθεί αρκετές φορές παρόμοια ερωτήματα θεωρώ περιττή την παράθεση των σχετικών διατάξεων. Η δική μου θέση είναι ότι η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί χωρίς να εμποδίζεται η δυνατότητα μελλοντικής ρύθμισης των μεταβολών στις διαστάσεις των ανοιγμάτων. Όσο για το περιεχόμενο της βεβαίωσης, θα βεβαίωνα ότι: στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια.1 point
-
@vagias Ναι. Η εμβαδομέτρηση που έκανες οδήγησε σε μηδαμινή διαφορά από την επιφάνεια της άδειας. Οπότε την αγνοείς.1 point
-
@Yanis83 Ναι και στα δύο. Εννοείται ότι υπάρχουν περιορισμοί για το ύψος.1 point
-
Τον Ιούλιο του 2020 η κοινότητα του Michanikos.gr κλείνει 15 χρόνια. Ήταν 19 Ιουλίου 2005 όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το φόρουμ online για να δημιουργήσει με την θεματολογία του μια κοινότητα μηχανικών που θα αλληλοσυμβάλουν στο να διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητά τους. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν καθημερινά αφιερώνοντας τον χρόνο, τις γνώσεις και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για να στηρίξουν τον κάθε συνάδελφο και τον κάθε νέο μηχανικό που ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Συνεχίζουμε!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-