Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.900


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.017


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.662


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.769


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/08/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Τα κριτήρια απαλλαγής είναι γνωστά και από την σχετική απόφαση. Το στέγαστρο στον ακάλυπτο απαλλάσσεται και λόγω κατηγορίας σπουδαιότητας Σ1 (ανεξάρτητο κτίσμα από την κατοικία) και λόγω του ότι μεταβιβάζει φορτία στο έδαφος και δεν επιβαρύνει την κατασκευή. Το κλιμακοστάσιο είναι κοινόχρηστος χώρος και δεν αφορά την δήλωση κάποιας οριζόντιας. Αν όμως κάνεις και δήλωση για κοινόχρηστες αυθαιρεσίες και πάλι το πιθανότερο είναι ότι θα το απαλλάξεις από την υποχρέωση ΜΣΕ με την προσαύξηση φορτίου μικρότερη του 20%
    2 points
  2. Ο Άκης έχει δίκιο σε ό,τι αφορά τις αποθήκες. Η εγκύκλιος 2 Ν. 4495/17 αντέγραψε στο σημείο αυτό την εγκύκλιο 4 Ν. 4178/13 και δεν έκανε καμία μνεία στο ότι το άρθρο 100 δεν αφορά κατασκευές που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου με εξαίρεση τα όσα ρητά αναφέρονται (πχ κιόσκια, Η.Χ, στέγαστρα κλπ). Οι αποθήκες δεν περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατασκευές και πρέπει να υπολογιστούν είτε με κατηγορία 3 είτε με γενικές διατάξεις υπολογισμού προστίμου (αναλόγως τι συμφέρει).
    2 points
  3. Υπολογίζεις τα κατακόρυφα φορτία των κατασκευών που έγιναν (τοίχοι κλπ) και τα συγκρίνεις με τα αξονικά nd της θεμελίωσης. Θα χρειαστεί να πάρεις το στατικό τεύχος.
    1 point
  4. Η διορθωτική πράξη είναι απαραιτητη, σε πρωτηφαση για την αλλαγη ονόματος, Η μεταγραφή έγινε με την αγορά της αρχικής ιδιοκτησίας. Αρα στη μερίδα του είναι οι αρχικές με τα τ. μ. Της αγοράς. Τα "νέα" οικόπεδα είναι εντελώς διαφορετικά οικόπεδα ως προς την γεωμετρία κλπ. Μία στιγμή. Μας έγραψες πως αγόρασε πριν 30 χρόνια. Τώρα γράφεις μετά το 2010. Πριν ή μετά την κύρωση; Οι ημερομηνίες, επειδή παίζουν ρόλο, πρέπει πάντα να είναι ακριβείς. Μετά τις συναντήσεις που θα έχεις.... Ουτουρ μπακαλουμ. Θα τα ξαναπούμε.
    1 point
  5. Αν καταλαβαίνω καλά ο πελάτης σου αγόρασε τις "αρχικές ιδιοκτησίες" (από 4 διαφορετικούς) Τις δηλώσεις ιδιοκτησίας τις εκαναν κάποιοι άλλοι. Απομένως στους πίνακες της ΠΕ αναφέρονται άλλοι; Άρα στην μερίδα του πελάτη σου υπάρχουν οι αρχικές ιδιοκτησίες και όχι τα "νέα" οικόπεδα που προήλθαν από την πράξη, τα οποία σιγουρα διαφέρουν από τις αρχικές ιδιοκτησίες αφού, για να είναι άρτια με τον κανόνα, σημαίνει πως είναι και μεγαλούτσικα, άρα μεγαλύτερες εισφορές σε γη. Σε πρωτη φαση (δεν ξέρω σε ποια πολεοδομία ανήκουν τα οικόπεδα) πρέπει να γίνει /γίνουν διορθωτικές πραξεις, τουλάχιστον αλλαγής ονόματος. Ο πελάτης σου θέλει να πωλήσει τα "νέα" οικόπεδα. Αυτά όμως δεν υπάρχουν στην μερίδα του στο υποθηκοφυλακειο. Η παρέκκλιση του ενός οικοπέδου είναι για την περίπτωση που θα το κρατούσε ο ιδιοκτήτης που έκανε την δήλωση ιδιοκτησίας. Θέλει εδώ λίγη προσοχή, όπως και ο έλεγχος στις ημερομηνίες, για τις εισφορές σε γη και χρήμα. Καλά είναι να το συζητήσεις με νομικό. Συμβολαιογράφο. ΥΓ. Τι ισχύει για τις αρτιότητες. Κανόνας και παρεκκλιση; Συνήθως ο κανόνας στη α' κατοικία είναι 800τμ. Το σχέδιο που μας δίνεις, νομίζω, δεν έχει να μας πει κάτι. Δώσε απόσπασμα (αντίγραφο) από την τελική πινακίδα της πραξης.
    1 point
  6. το Α ισούται με 0 (γιατί ο προϋπολογισμός καταστήματος είναι μεγαλύτερος της κατοικίας και επειδή δεν έχεις εργασίες προς εκτέλεση για την αλλαγή χρήσης ) το Β ισούται με τον συμβατικό προϋπολογισμό του ορόφου ως κατοικία Χ 65% (το 35% αντιστοιχεί στα υπάρχοντα μπετά ορόφου)
    1 point
  7. Καλημέρα, προσωπικά δεν θα έβαζα τις αποθήκες της κατ.3 μαζί με τα στέγαστρα ως λοιπή παράβαση. Ο λόγος είναι ότι αυθαιρεσίες της κατ.3 που αντιστοιχούν σε επιφάνεια δεν μπορεί να ενσωματωθούν σε λοιπές παραβάσεις. Βέβαια, αρκετοί συν/φοι δεν τηρούν το παραπάνω αλλά προσωπικά διαφωνώ. Επίσης ένα άλλο θέμα είναι αν έχεις προκήπιο και είσαι σε παλαιότητα μετά το '83, θα πρέπει να δεις αν οι κατασκευές πατάνε εκεί μέσα προκειμένου να αποκλείσεις την πιθανότητα κατ.5. Αν δεν έχεις καθόλου προκήπιο είσαι οκ.
    1 point
  8. Καλημέρα, προσωπικά δεν βλέπω κάποιο θέμα να συμπεριληφθεί αυτή η τοπική υπερύψωση στην ΕΕΔΜΚ που θα βγάλεις για την λειτουργική συνένωση συν την αλλαγή χρήσης. Θα μπορούσε να γίνει πχ. ίσως πιο φτηνά και με την κατασκευή μεταλλικής ράμπας τοπικά, ώστε να είναι και πιο εύκολη η αφαίρεση αν χρειαστεί μελλοντικά. Κατά τα άλλα εννοείται ότι κάποια άλλα πράματα (πχ. κανονισμός, φορτία πλακών) τα έχεις κοιτάξει από πριν ώστε να μην υπάρξει θέμα με την έκδοση της ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  9. Ο προβληματισμός μου πηγάζει από δύο πράγματα. Αρχικά το ότι σαν πράξη, η αναθεώρηση δεν μπορεί να σταθεί από μόνη της, γιατί έτσι κι αλλιώς το στέλεχος είναι το ίδιο, η αρχική άδεια δόμησης+αναθεώρηση. Ακόμα και να θέλουμε δηλαδή να ανεβάσουμε το ίδιο έγγραφο σε δύο διαφορετικές πράξεις, η εφαρμογή, σαν τύπο πράξης, έχει αυτά τα δύο, Ο.Α. και άδεια δόμησης, τίποτα για αναθεώρηση σαν ξεχωριστή πράξη. Και δεύτερον, το ΦΕΚ λέει "άδειες δόμησης μαζί με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών". Αυτό δεν ξέρω άμα το λέει για λόγους πληρότητας ή εννοεί κάτι διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για την απάντησή σου.
    1 point
  10. Λυπάμαι όχι.... Ψάχνοντας βρήκα (και νομίζω σε καλύπτει) το ΠΔ 115/12 άρθρο 14 παρ. 6 (Η ατμογεννήτρια μπορεί να θεωρηθεί ως ατμολέβητας κατ. Γ, αν η χωρητικότητα της σερπαντίνας της είναι μικρότερη από 1000 λίτρα))
    1 point
  11. Αν ο νομοθέτης ήθελε αυτό που υποστηρίζετε , θα μπορούσε να βάλει στο άρθρο 87 στις περιπτώσεις θ , ι , ια , απαγόρευση υπαγωγής με επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 116 ή "μετά από σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΟ" όπως κάνει αμέσως μετά στην περίπτωση ιβ για τους παραδοσιακούς. Επίσης , θα μπορούσε να βάλει στο άρθρο 99 στα δικαιολογητικά την έγκριση του ΥΠΠΟ. Ομως δεν υπάρχει τίποτα από τα παραπάνω. Και σας ξαναλέω , στην ηλ. πλατφόρμα που υλοποιεί τον νόμο δεν υπάρχει ούτε ως κατηγορία η περίπτωση αυθαιρέτων συναρμοδιότητας ΥΠΠΟ. Και ξαναλέω , το άρθρο 116 ορίζει στις πρώτες 2 παραγράφους το πεδίο εφαρμογής του : Παραδοσιακοί οικισμοί. ! Τυπολατρικά - ξετυπολατρικά , ο νόμος αυτό λέει γι αυτό και επιμένω στην άποψή μου. Αν άλλο ήθελαν και άλλο έγραψαν δεν θα το λύσω εγώ !
    1 point
  12. Συνάδελφοι θα επανέλθω στο θέμα της έκτασης ισχύος της διάταξης. Στο άρθρο 116 αναφέρει στην παρ. 1 "Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό οικισμό ή τμήμα πόλης ..." Η επίμαχη παρ. 9 που θέλει προέγκριση ΕΦΑ είναι μέρος του άρθρου 116 άρα με βάση το παραπάνω έχει εφαρμογή μόνο στους παραδοσιακούς οικισμούς. Αρα ΔΕΝ πρόκειται απλώς περί λάθος τίτλου όπως αναφέρθηκε γιατί υπάρχει στην πρώτη παράγραφο και η έκταση εφαρμογής του άρθρου. ! Αν ο νομοθέτης ήθελε να είναι γενικής εφαρμογής θα την είχε βάλει ή στο άρθρο 99 ως δικαιολογητικό ή στο άρθρο 89 ως απαγόρευση "με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 116" , όπως έχει κάνει με τους παραδοσιακούς οικσιμούς. Αρα με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι η παρ. 9 του Αρθρου 116 ΔΕΝ είναι υποχρεωτικής εφαρμογής για τις υπαγωγές εκτός παραδοσιακών οικισμών.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.