Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. alexandra_

    alexandra_

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      96


  2. sikyonios

    sikyonios

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      184


  3. APSP

    APSP

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      536


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      7.369


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/02/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. Νέα δήλωση σε ακίνητο δεν κάνουμε εφόσον υπάρχει ήδη στο Ν.4178. Επιλογές: 1) είτε άνοιγμα της δήλωσης Ν.4178, διόρθωση όλων, πληρωμή επιπλέον προστίμου και κλείσιμο ξανά, 2) είτε άνοιγμα 4178, μεταφορά στον 4495, εισαγωγη των τμ του 3843 σε ΦΚ για τα 100€ (οχι συμψηφισμος προστιμων του 3843), εισαγωγή ότι άλλων αυθαιρεσιών θέλετε, πληρωμή έξτρα προστίμου και κλείσιμο, 3) είτε άνοιγμα 4178, μεταφορά στον 4495, εισαγωγη των τμ του 3843 κανονικά προς ρύθμιση, συμψηφισμός των πληρωμών του 3843, εισαγωγή ότι άλλων αυθαιρεσιών θέλετε, πληρωμή έξτρα προστίμου και κλείσιμο.
    3 points
  2. Άρα, αντιστρόφως, δημιουργήθηκε κοινόχρηστος χώρος (φωταγωγός) εμβαδού 0,25 τ.μ, εις βάρος της επιφάνειας της οριζόντιας ιδιοκτησίας. Συνεπώς το διαμέρισμα κατά όρια και κατά επιφάνεια διαφέρει σε σχέση με αυτά της σύστασης και θα πρέπει να γίνει μονομερής τροποποίηση της σύστασης ώστε να εξαιρεθεί ο χώρος του φωτοαγωγού από την επιφάνεια του διαμερίσματος (παρ. 7 Αρ. 98). Η συμβολαιογράφος πως ακριβώς θα μεταβιβάσει το διαμέρισμα;
    1 point
  3. Συνάδελφε Dimidomo ευχαριστώ πολύ.
    1 point
  4. Καλησπέρα! Η αποτύπωση που πραγματοποιήθηκε, σε τι αποσκοπεί? 1. Σε νέο συμβόλαιο? 2. Σε άδεια δόμησης? Σενάριο 1: Σε σχέση με το κτηματολόγιο, είσαι ΟΚ και η νεότερη καταμέτρηση (που θα οδηγήσει σε νέο τίτλο) είναι αποδεκτή και εντός απόκλισης. Σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο, είσαι 18% πάνω, αλλά αυτό είναι θέμα του συμβολαιογράφου πως θα το χειριστεί (πχ φόρος χρησικτησίας κλπ). Σενάριο 2: Για την έκδοση άδειας δόμησης η επιτρεπτή απόκλιση της νεότερης καταμέτρησης, είναι 5% ή 10% (εντός ή εκτός σχεδίου) σε σχέση με το εμβαδό του τίτλου, αλλιώς απαιτείται η διόρθωσή του. Σε κάθε περίπτωση: Να προσέξεις την λεγόμενη εφαρμογή τίτλων, που άτυπα πρέπει να πραγματοποιήσεις: από που προκύπτει αυτή η μεγάλη διαφορά? τα όρια είναι υλοποιημένα? τα συμβόλαια των ομόρων ταυτίζονται με την πραγματικότητα ή θα αμφισβητήσουν μελλοντικά την οριοθέτησή σου? (να ναι καλά η έρευνα στο gov.gr)
    1 point
  5. Η εξαίρεση από κατεδάφιση στα 3843 δε γίνεται μέσω ΗΤΚ. Ν.4495/17, άρθρο 88 "Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 96 με την καταβολή παραβόλου ύψους εκατό (100) ευρώ."
    1 point
  6. @tetris Σε ποιά περίπτωση αναφέρεται; Το άρθρο 1 του ΠΔ 24-5-85 για τα δημιουργούμενα μετά την 31-12-2003 ισχύει εάν θα ήθελα να είναι οικοδομήσιμο το προκύπτον από την κατάτμηση. Από την στιγμή όμως που δεν με ενδιαφέρει αυτό και δεν απαγορεύεται η κατάτμηση, εάν στη συνέχεια το συνενώσω με το αρχικό των 9στρ, θα χάσει αυτό την κατά παρέκκλιση αρτιότητά του; Εάν ναι τότε που έχει εφαρμογή το παρακάτω έγγραφο; Εγγρ-1182/27-2-13 (ΔΝΕ) Εγγρ-1182/2013 Εγγρ-1182/27-2-2013 Εγγρ-1182/13 Συνένωση (όμορων - συνεχόμενων) ιδιοκτησιών αρτίων κατά παρέκκλιση ('Ομορα - συνεχόμενα οικόπεδα ή γήπεδα) Σε απάντηση του Εγγρ-7161/2499/19-12-12, σας γνωρίζουμε ότι συμφωνούμε με τις απόψεις που διατυπώνονται στο Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-09 για την συνένωση ομόρων κατά παρέκκλιση αρτίων γηπέδων ή οικοπέδων, καθώς και κατά παρέκκλιση αρτίων και μη αρτίων είτε αυτά βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου, διότι βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητας τους (σχετ. οι Γνωμ-326/77 , Γνωμ-128/88 και Εγκ-39/88 ). ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚ. ΚΑΙ ΕΠΕΞ. ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
    1 point
  7. Ποτέ μη βασίζεσαι σε άλλα διαγράμματα, ακόμη κι αν είναι από άδεια Πάντα να ζητάς πληροφόρηση από την Υ.ΔΟΜ. Ακόμη κι αυτό είναι επισφαλές. Σε οικισμούς χωρίς σχέδιο, δεν υπάρχει τίποτε
    1 point
  8. Καλημέρα, ένα γρήγορο έλεγχο μπορείς να κάνεις πηγαίνοντας στην ιστοσελίδα "e-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ", κάνοντας δεξί κλικ στο Οικοδομικό Τετράγωνο που σ' ενδιαφέρει. Εκεί μπορείς να κάνεις και εκτύπωση του αποσπάσματος, το οποίο περιέχει αρκετές πληροφορίες.
    1 point
  9. Δικό μου λάθος, οι παρατηρήσεις μου δεν αφορούσαν τον Νbr, αλλά τον Θεοχάρη. Δεν γνωρίζω κανένα από τους δύο σας, όσο πρόλαβα να καταλάβω αξίζετε αμφότεροι την εκτίμησή μας. Ξαναγράφω, αφού δεν απαντούσα στον Nbr με βεβαιότητα φαίνεται σαν εκτός θέματος. Τώρα, σχετικά με τα συστήματα αναφοράς κάτι γνωρίζω και γράφω σχετικά. Αντί για θεωρία, στέλνω εδώ χρήσιμο πινακάκι με τα άπαντα για τον Ελληνικό χώρο ΣΑ από παρουσίαση μου, πριν 21 χρόνια. Περιλαμβάνεται το ΤΜ3. HELLASGI 3_YSyg_8.pdf
    1 point
  10. Ο Θεοχάρης, πάντα, με τον αυστηρό τρόπο του, μπορεί και συνεισφέρει θετικά εδώ στο foroum. Όσα γράφει έχουν μόνο θετικό πρόσημο. Θέλω να ενισχύσω εδώ την τελευταία παράγραφο σχετικά με τις μετακινήσεις των εδαφών λόγω τεκτονικών παραμορφώσεων (από σεισμούς ή από τις τεκτονικές πλάκες γενικότερα). Πριν κάποια χρόνια (λόγω της πολυδιάσπασης των θεμάτων δεν το βρίσκω) έγραψε, εδώ στο φόρουμ, ο συνάδελφος Dr Αμπατζίδης Δημ. ένα άρθρο που υπολόγιζε τις μετακινήσεις των εδαφών της Κρήτης. Τα νούμερα τρόμαζαν. https://www.facebook.com/groups/GrSurveyors/permalink/1936370093111610/ Υ.γρ. επειδή έγινε εδώ κουβέντα και για την διόρθωση που πρέπει να γίνεται, σε μεγάλα μήκη, λόγω καμπυλότητας κλπ. Θέλω να πω πως αυτό ήταν απαραίτητο και δεν έχει σχέση με το datum (για ΗΑΤΤ κ=1,0). από την πρώτη εβδομάδα που είχα στο P.C. Excel έκανα αυτό το τιποτένιο προγραμματάκι DH.xls
    1 point
  11. Υπάρχει μήπως έτοιμος αναλυτικός για barbeque;
    1 point
  12. @Kapa ειλικρινά μην το ψάχνεις...σκέψου οτι οι μισοί μηχανικοί στην Ελλάδα τα έχουν δηλώσει διαφορετικά απο τους άλλους μισούς, παραδείγματα της προκοπής δεν βγήκαν ποτέ,κάποιο επίσημο έγγραφο που να εξηγεί τουλάχιστον τις κοινές περιπτώσεις επίσης, στην παλαιότητα γίνεται το ελα να δείς,στα συμβόλαια κτήσης κ περιπτώσεις κτισμάτων με Ο.Α. που το γήπεδο απο 5 στρ έγινε με χρησικτησία 1 επίσης....μιλάμε για το χαμό του χαμού..... Μιλάμε για ενα κράτος που έχει διαλύσει κάθε έννοια νομιμότητας,είμαι βέβαιος αν ρωτήσεις Χ μηχανικούς του ΤΕΕ για τις ίδιες περιπτώσεις ,θα λάβεις Χ + οο διαφορετικές απαντήσεις...πορευόμαστε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα...ενας νόμος που δεν απαιτεί μελέτη υφισταμένου σε κατοικίες και δεν προτάσσει την ασφάλεια πάνω απ όλα, δεν επιβάλλει λήψη δοκιμίων,δεν επιβάλλει καινούργια σχέδια,αλλά άρπα κόλλα στις παλιές κατόψεις,δεν λαμβάνει υπόψη του τις τεράστιες διαφορές που προκύπτουν στο εμβαδό οικοπέδων λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας.... άστο να πάει...κατάντια....διάλεξε μια μέθοδο υπολογισμού κατόπιν συζήτησης με συναδέλφους που εμπιστεύεσαι κ τέλος....προσωπικά κάνω αυτό που έγραψες με κοκκινα γράματα...έτσι κ αλλιώς αυτά δεν θα ελεγχθούν ποτέ....σκέψου οτι ακόμα ακόμα υπάρχουν 5όροφες οικοδομές με σύσταση οριζοντίου ενός ιδιοκτήτη στις οποίες γίνεται ρύθμιση με εναν φάκελο(το εχω δει κ αυτό)ποιός θα το απαγορέψει?Ποιός θα το ανακαλύψει?....άλλη μια φορά ....κατάντια...
    1 point
  13. Μετά το 2011 δεν μπορείς να το τακτοποιήσεις. Βέβαια, ********* λύση....... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 9. Προσέχουμε να μην παραβιάζουμε την νομοθεσία. - Έγινε η κατάλληλη επεξεργασία - jbosdas
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.