Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Αλέξανδρος

    Αλέξανδρος

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.294


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.516


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      840


  4. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.630


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Όγκος Στέγης.pdfΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΓΚΟΥ ΣΤΕΓΗΣ.xls
    2 points
  2. Το έχουμε συζητήσει πάλι. Ο ορισμός του ημιυπαιθρίου ισχύει από τον ΓΟΚ. Ο ΑΗΧ έχει πάντα τοίχους πλήρωσης εξ ορισμού. Αυτό δεν σημαίνει πως κάθε φορά που βάζουμε διακοσμητικά στοιχεία στον εξώστη όπως; τοίχους αυτό μετατρέπεται αυτόματα σε ημιυπαίθριο!!! Δες τα σχέδια των τεχνικών οδηγιών που ανέφερες και θα καταλάβεις "Εκτός αν κάτι μου διαφεύγει στο άρθρο 2 του ΝΟΚ." Σου διαφεύγει!! Διάβασε τις τεχνικές οδηγίες μέχρι τέλους και θα καταλάβεις πως υπάρχουν ακόμα ορισμοί και διατάξεις του ΓΟΚ που ισχύουν
    1 point
  3. Το πρόβλημα το έχει δημιουργήσει το ίδιο το ΤΕΕ. Σήμερα στο σύστημα της ταυτότητας, δεν υπάρχει επιλογή στις πράξεις για 4014. Το ΤΕΕ το 2013 είχε βγάλει ανακοίνωση πως περαιωμένες δηλώσεις με όλα τα δικαιολογητικά ανεβασμένα στον 4014 δε χρειάζεται να μεταφερθούν στον 4178 (αν και είχε προβλέψει στο σύστημα να μην υπάρξει μεταβολή προστίμου αν δεν μεταβάλλονταν οι επιφάνειες). Σήμερα όμως στο σύστημα των αυθαιρέτων αν πας να μεταφέρεις δήλωση του 4014 στον 4178 το σύστημα ζητάει υποχρεωτικά τη μεταφορά τους στον 4495 με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό (ΜΣΕ, άλλα πρόστιμα, κατ 5 κτλ). Θα έπρεπε το ΤΕΕ να επιτρέπει έστω και εκπρόθεσμα την μεταφορά του 4014 στον "παρόμοιο" 4178 ανεξαρτήτου κατηγορίας χωρίς να επιτρέπεται η μεταβολή επιφανειών και προστίμων.
    1 point
  4. Απαιτείται φέρων οργανισμός και όχι απλά τοίχος για να είναι ημιυπαίθριος
    1 point
  5. Σε πρόχειρους υπολογισμούς δεν μπορούμε να βασιστούμε, ειδικά για λειτουργία ενδοδαπέδιας. Άρα λέμε μια γνώμη και "ότι προκύψει". Βλέπω ότι το διαμέρισμα είναι διαμπερές, μακρόστενο, έχει ανοίγματα μόνο στις δύο φάτσες και θέλεις να ανεβάσεις τη θερμοκρασία ουσιαστικά στο μισό σπίτι. Αν ανεβάσεις τη θερμοκρασία προσερχομένου νερού γενικά, θα αυξήσεις και την ενέργεια στο άλλο μισό σπίτι που τώρα θερμαίνεται επαρκώς. Άρα, για να μην έχεις άσκοπη σπατάλη ενέργειας πρέπει να επικοινωνήσεις με τον κατασκευαστή της ενδοδαπέδιας, ή άλλο μηχανολόγο, μήπως και χρειάζεται σχετική αλλαγή παροχής στα κυκλώματα. Η ενδοδαπέδια θέρμανση, ειδικά αυτή που συνδυάζεται με Αντλία Θερμότητας, είναι το οικονομικότερο μέσο θέρμανσης. Αν όμως ξεφύγουν οι ρυθμίσεις της αρχίζουν να ξεφεύγουν και οι λογαριασμοί ρεύματος οπότε αυξάνεται ο χρόνος απόσβεσης.
    1 point
  6. Ίσως να μπορέσω να σε βοηθήσω αν: 1) Μου πεις την ενεργειακή κλάση του κτιρίου, ή του διαμερίσματος που θερμαίνεις 2) Μου δώσεις το αποτέλεσμα (πόσα kW ή kcal/h) της μελέτης θερμικών απωλειών του μηχανολόγου. Και βέβαια η βοήθεια που θα λάβεις πάλι σχετική θα είναι.
    1 point
  7. 1. Οι επιδοτήσεις όντως θα κοπούν, οι τιμές θα υποχωρήσουν κάπως αλλά τα 6-7 λεπτά την kWh να ζήσουμε να την θυμόμαστε. 2. Προφανώς για όσους έχουν η λύση είναι Φ/Β και net metering. 3. Άμεσα ενεργειακή αναβάθμιση όσοι μπορούν είτε μέσω ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ είτε με δικά τους μέσα. 4. Για την στροφή προς το Υγραέριο που προς το παρόν δείχνει να κρατάει τιμές αλλά 4.1. Σε αυτή την παράνοια κανείς δεν ξέει τι να περιμένει και 4.2. Θέλει πολύ προσοχή, να τηρήσεις την νομοθεσία του 100% αλλά δυστυχώς δεν έχει κάποιο φορέα ελέγχου με αποτέλεσμα να γίνονται και εγκαταστάσεις τραγικές. 5. Φυσικό αέριο, όσοι πρόλαβαν 0,05 €/kWh ακόμα και τα 0,125 €/kWh είναι μια χαρά προς το παρόν. Οι υπόλοιποι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Θα πρέπει να αντιδράσει ο κόσμος σε όλο αυτό που γίνεται.
    1 point
  8. Καλησπέρα Νίκο. Αναφέρεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 100. Για την πληρότητα της απάντησης, αναφέρω ότι ο νόμος κάνει λόγο για "υπόγειες στάθμες" (η ερμηνεία δική μας και το "δώρο" για τους ιδιοκτήτες....). Η εγκύκλιος 2 (*) διαφοροποιείται από το νόμο (χωρίς να υπάρχει τέτοια δικαιοδοσία) και θέτει ως απαιτούμενο για την εφαρμογή του μειωτικού το υπόγειο να πληροί τον ορισμό του υπογείου κατά ΓΟΚ 85/00. 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50. (*) Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ.6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85...
    1 point
  9. 4.359 downloads

    Αιτιολογική Έκθεση ΕΠΑΕ
    1 point
  10. Αν βοηθάει καθόλου την κουβέντα, οι τελευταίες <<hot!!!>> διευκρινιστικές (Φεβρ. 2012) που έβγαλε το ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ λένε: <<Επισημαίνεται ότι ειδικά κατά την διαδικασία ενεργειακής επιθεώρησης τμήματος κτηρίου και μόνο (π.χ. διαμερίσματος), το οποίο εφάπτεται με μη θερμαινόμενους χώρους (π.χ. κλιμακοστάσιο), για τους υπολογισμούς της ενεργειακής απόδοσης του κτηρίου, θεωρείται κατά παραδοχή ότι εφάπτεται με τον εξωτερικό αέρα. Σ’ αυτήν την περίπτωση, όλα τα δομικά στοιχεία του τμήματος κτηρίου που εφάπτονται με το μη θερμαινόμενο χώρο (τοιχοποιίες, ανοίγματα κ.ά.), περιγράφονται ως εφαπτόμενα με τον εξωτερικό αέρα αλλά με συντελεστή θερμοπερατότητας (U) μειωμένο κατά το ήμισυ του υπολογιζόμενου (δηλαδή πολλαπλασιαζόμενο επί μειωτικό συντελεστή b=0,5) και με πλήρη σκίαση (μηδενικό συντελεστή σκίασης) χειμώνα και καλοκαίρι. Ο υπολογισμός του συντελεστή θερμοπερατότητας U γίνεται βάσει της πραγματικής θέσης του δομικού στοιχείου, δηλαδή σε επαφή με μη θερμαινόμενο χώρο.>>
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.