Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Μετατίθεται η ημερομηνία λήξης της ανάρτησης των εκθέσεων για τις αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων των ακινήτων σε περιοχές των Καλλικρατικών Δήμων Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, Αρχαίας Ολυμπίας, Ζαχάρως, Ήλιδας, Πηνειού και Πύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έως και την 20η Ιουλίου 2025. Η διαδικασία διενεργείται αποκλειστικά ψηφιακά, μέσω του ktimatologio.gr (με τη χρήση κωδικών taxisnet), με σκοπό τη συγκέντρωση όλων των τεκμηριωμένων απόψεων πριν ξεκινήσει το έργο της η Επιτροπή Εξέτασης Υποθέσεων. Όσοι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης κατά την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στις περιοχές αυτές, μπορούν να δουν την Έκθεση που έχει συντάξει το Γραφείο Κτηματογράφησης, η οποία περιλαμβάνει αιτιολογία για την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες μπορούν έως και την 20η Ιουλίου 2025 συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία της εφαρμογής στο ktimatologio.gr, είτε να συμφωνήσουν με τη διόρθωση είτε να αιτιολογήσουν τις αντίθετες απόψεις τους, προσκομίζοντας σχετικά στοιχεία, διαφορετικά θεωρείται ότι συμφωνούν με τη διόρθωση. Επισημαίνεται ότι οι δικηγόροι και μηχανικοί των αιτούντων και των θιγόμενων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις εκθέσεις και στα τυχόν συνημμένα που αναρτώνται στο ktimatologio.gr (χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο portal.olomeleia.gr και στο ΤΕΕ, αντίστοιχα). Δείτε αναλυτικά τις περιοχές: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας Περιφερειακή Ενότητας Ηλείας Καλλικρατικός Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αετορράχης, Ανδραβίδας, Βάρδας (Βουπρασίου)*, Καπελέτου, Κάστρου, Κάτω Παναγίας, Κουρτεσίου, Κυλλήνης, Μελίσσης, Μυρσίνης, Νεαπόλεως, Νεοχωρίου Μυρτούντιων, Νησίου, Ξενίων (Καλυβακίων)*, Σταφιδοκάμπου, Στρουσίου Καλλικρατικός Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων Καλλικρατικός Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας Καλλικρατικός Δήμος Ζαχάρως Καλλικρατικός Δήμος Ήλιδας: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίου Δημητρίου, Αγίου Ηλία Πηνηίων, Αγνάντων, Αγραπηδοχωρίου, Αμπελοκάμπου, Ανθώνος, Αρχαίας Ήλιδας (Ήλιδας), Αυγείου, Αυγής, Βελανιδίου, Βουλιαγμένης, Γερακίου, Δάφνης, Δαφνιωτίσσης, Δουναίικων, Εφύρας, Καλυβίων Ήλιδος, Κάμπου, Καρδαμά, Κέντρου, Κεραμιδιάς, Κρυονέρου, Λαγανά, Λάτα, Λουκά, Μαζαρακίου, Οινόης, Περιστερίου, Ροβιάτας, Ροδιάς, Σαβαλίων, Σιμοπούλου, Σκλίβας, Σωστίου, Χαβαρίου Καλλικρατικός Δήμος Πηνειού Καλλικρατικός Δήμος Πύργου: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίας Άννης, Αγίου Ηλία Πύργου, Αγίου Ιωάννου, Αγίων Αποστόλων, Αγριδίου, Αλποχωρίου, Αλφειούσης, Αμπελώνος, Ανεμοχωρίου, Αρβανίτη, Βαρβασαίνης, Βουνάργου, Βροχίτσης, Βυτιναίικων, Γουμέρου, Γρανιτσαιίκων, Ελαιώνος, Επιταλίου, Καράτουλα, Καρυάς, Κατακόλου, Κατσαρού, Κλινδιάς, Κορακοχωρίου, Κορυφής, Κουτσοχέρας, Λανθίου, Λατζοΐου, Λεβεντοχωρίου, Μαγούλας, Μουζακίου, Μυρτέας, Ξυλοκέρας, Παλαιοβαρβασαίνης, Πεύκης, Πρασίνου, Σαλμώνης, Σκαφιδιάς, Σκουροχωρίου, Σοπίου, Φοναϊτίκων, Χαριάς, Χειμαδιού, Ωλένης. Επικοινωνία με το Γραφείο Κτηματογράφησης Ρήγα Φεραίου 113 (πάροδος Forum), 27131, Πύργος Ηλείας Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 8.00-16.00 και κάθε Τετάρτη 8.00-20.00 Πληροφορίες: 2621121363 (τηλεφωνικό κέντρο) - e-mail: kt18.pyrgos.anartisi@gmail.com
  3. Μετατίθεται η ημερομηνία λήξης της ανάρτησης των εκθέσεων για τις αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων των ακινήτων σε περιοχές των Καλλικρατικών Δήμων Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, Αρχαίας Ολυμπίας, Ζαχάρως, Ήλιδας, Πηνειού και Πύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έως και την 20η Ιουλίου 2025. Η διαδικασία διενεργείται αποκλειστικά ψηφιακά, μέσω του ktimatologio.gr (με τη χρήση κωδικών taxisnet), με σκοπό τη συγκέντρωση όλων των τεκμηριωμένων απόψεων πριν ξεκινήσει το έργο της η Επιτροπή Εξέτασης Υποθέσεων. Όσοι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης κατά την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στις περιοχές αυτές, μπορούν να δουν την Έκθεση που έχει συντάξει το Γραφείο Κτηματογράφησης, η οποία περιλαμβάνει αιτιολογία για την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής τους. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες μπορούν έως και την 20η Ιουλίου 2025 συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία της εφαρμογής στο ktimatologio.gr, είτε να συμφωνήσουν με τη διόρθωση είτε να αιτιολογήσουν τις αντίθετες απόψεις τους, προσκομίζοντας σχετικά στοιχεία, διαφορετικά θεωρείται ότι συμφωνούν με τη διόρθωση. Επισημαίνεται ότι οι δικηγόροι και μηχανικοί των αιτούντων και των θιγόμενων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις εκθέσεις και στα τυχόν συνημμένα που αναρτώνται στο ktimatologio.gr (χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο portal.olomeleia.gr και στο ΤΕΕ, αντίστοιχα). Δείτε αναλυτικά τις περιοχές: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας Περιφερειακή Ενότητας Ηλείας Καλλικρατικός Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αετορράχης, Ανδραβίδας, Βάρδας (Βουπρασίου)*, Καπελέτου, Κάστρου, Κάτω Παναγίας, Κουρτεσίου, Κυλλήνης, Μελίσσης, Μυρσίνης, Νεαπόλεως, Νεοχωρίου Μυρτούντιων, Νησίου, Ξενίων (Καλυβακίων)*, Σταφιδοκάμπου, Στρουσίου Καλλικρατικός Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων Καλλικρατικός Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας Καλλικρατικός Δήμος Ζαχάρως Καλλικρατικός Δήμος Ήλιδας: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίου Δημητρίου, Αγίου Ηλία Πηνηίων, Αγνάντων, Αγραπηδοχωρίου, Αμπελοκάμπου, Ανθώνος, Αρχαίας Ήλιδας (Ήλιδας), Αυγείου, Αυγής, Βελανιδίου, Βουλιαγμένης, Γερακίου, Δάφνης, Δαφνιωτίσσης, Δουναίικων, Εφύρας, Καλυβίων Ήλιδος, Κάμπου, Καρδαμά, Κέντρου, Κεραμιδιάς, Κρυονέρου, Λαγανά, Λάτα, Λουκά, Μαζαρακίου, Οινόης, Περιστερίου, Ροβιάτας, Ροδιάς, Σαβαλίων, Σιμοπούλου, Σκλίβας, Σωστίου, Χαβαρίου Καλλικρατικός Δήμος Πηνειού Καλλικρατικός Δήμος Πύργου: Προ-καποδιστριακοί ΟΤΑ: Αγίας Άννης, Αγίου Ηλία Πύργου, Αγίου Ιωάννου, Αγίων Αποστόλων, Αγριδίου, Αλποχωρίου, Αλφειούσης, Αμπελώνος, Ανεμοχωρίου, Αρβανίτη, Βαρβασαίνης, Βουνάργου, Βροχίτσης, Βυτιναίικων, Γουμέρου, Γρανιτσαιίκων, Ελαιώνος, Επιταλίου, Καράτουλα, Καρυάς, Κατακόλου, Κατσαρού, Κλινδιάς, Κορακοχωρίου, Κορυφής, Κουτσοχέρας, Λανθίου, Λατζοΐου, Λεβεντοχωρίου, Μαγούλας, Μουζακίου, Μυρτέας, Ξυλοκέρας, Παλαιοβαρβασαίνης, Πεύκης, Πρασίνου, Σαλμώνης, Σκαφιδιάς, Σκουροχωρίου, Σοπίου, Φοναϊτίκων, Χαριάς, Χειμαδιού, Ωλένης. Επικοινωνία με το Γραφείο Κτηματογράφησης Ρήγα Φεραίου 113 (πάροδος Forum), 27131, Πύργος Ηλείας Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 8.00-16.00 και κάθε Τετάρτη 8.00-20.00 Πληροφορίες: 2621121363 (τηλεφωνικό κέντρο) - e-mail: kt18.pyrgos.anartisi@gmail.com View full είδηση
  4. είναι απίθανο διοικητικός υπάλληλος τράπεζας να εμπλακεί σε τεχνικά θέματα. Θα υπάρχει ειδική παρατήρηση ελλείψεων ή άλλων από τον εκτιμητή Μηχανικό που είχαν αναθέσει τον έλεγχο του ακινήτου.
  5. Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω τι ισχύει σχετικά με τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου και το υψόμετρο. Πιο συγκεκριμένα, έχω ένα κτίσμα με υπερύψωση 0,5 μ. Το διαμορφωμένο έδαφος στην πρόσοψη είναι στο επίπεδο του δρόμου όμως στην πίσω πλευρά είναι 1,5 μ. πάνω από το φυσικό έδαφος. Θέλω όμως να κάνω μία ράμπα για να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα στην πυλωτή και ένα χώρο για να στρίβουν, οπότε σε αυτή την περίπτωση είμαστε 1,5+0,5=2,00 μ. πάνω από το φυσικό έδαφος. Αυτό μπορεί να γίνει με ένα τοιχείο αντιστήριξης και μπάζωμα ή δεν επιτρέπεται? πρέπει να περάσει από συμβούλιο αρχιτεκτονικής?
  6. Σήμερα
  7. Αν στην άδεια εμφανίζεται το υπόγειο ως ενιαίος χώρος, ενώ στην πράξη υπάρχουν δύο ή περισσότερες αποθήκες με κοινό διάδρομο και λέβητα, τότε μπορεί να γίνει ανανέωση της μελέτης και έκδοση νέας άδειας που να αντικατοπτρίζει την πραγματική κατάσταση. Απλά χρειάζεται να ακολουθηθούν όλες οι διαδικασίες για να νομιμοποιηθεί η χρήση και να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα.
  8. Καλημέρα σας, ο πελάτης μου αγόρασε μια κατοικία ισογείου σε εκτός σχεδίου περιοχή και μου ζήτησε βεβαίωση σύνδεσης με δίκτυα. Στα αρχεία που μου προσκομίστηκαν δεν υπάρχει κάποια οικοδομική άδεια και το ακίνητο τακτοποιήθηκε από άλλη μηχανικό το 2022 με τον Ν.4178/2013 και η βεβαίωση δεν παραδόθηκε στον πελάτη μου παρά μόνο το σχέδιο κάτοψης και το τοπογραφικό της τακτοποίησης. Το ακίνητο τακτοποιήθηκε ως αυθαίρετο εξ ολοκλήρου. Σε αυτήν την περίπτωση είμαστε στην ε κατηγορία? και αρκεί να ανεβάσω στο σύστημα τη βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής στο νόμο (αφού πρώτα την βρω)? Ευχαριστώ πολύυ
  9. Αν ένα τμήμα δρόμου σύμφωνα με το διάταγμα του 1956 έχει χαρακτηριστεί επαρχιακός δρόμος, τότε ανεξάρτητα από την απόφαση του νομάρχη το 1981 να το χαρακτηρίσει δημοτικό, η ζώνη εκτός οικισμού παραμένει 20 μέτρα από τον άξονα του δρόμου, αφού αυτός είναι ο αρχικός του χαρακτήρας. Ο νομάρχης μπορεί να αλλάξει μόνο τη διοικητική υπαγωγή του δρόμου, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει την επίσημη ταξινόμηση σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, εκτός αν έχει την έγκριση του Υπουργείου Υποδομών. Έτσι, οποιαδήποτε απόφαση σε επίπεδο νομάρχη χωρίς αυτήν την έγκριση δεν έχει ισχύ να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
  10. Καλησπέρα συνάδελφοι, υπάρχει περίπτωση να έχει κάποιος σχέδια μικροφίλμ της άδειας Α17/65, για Λεωφόρο Αλεξάνδρας 91, Δήμος Αθηναίων, καθώς από την πολεοδομία με ενημέρωσαν πως δεν θα κάνω σχέδια νωρίτερα από τριμηνο; Δας ευχαριστώ πολύ. Βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες του φόρουμ. Didonis
  11. Επανέρχομαι....τι γίνεται με τους ανελκυστηρες στα υπόσκαφα; το κοβούκλιο θα υπερυψώνεται περίπου 1,5m, επιτρέπεται αυτο; δεν βρίσκω κάτι ξεκαθαρο σto NOK και ούτε εδώ στις συζητήσεις..
  12. Επίσημη απάντηση του τεχνικού επιμελητηριου είναι "δεν συστήνεται "....όταν κανει όμως κανένα σεισμό καλό θα λέμε όλοι η κακία στιγμή...Έλα όμως που δεν θα φταίει η κακία στιγμή, μόνο; Επειδή ο oasp αφορά την Ελλάδα γνωρίζει κάποιος, επανέρχομαι, την ευρωπαϊκή οδηγία που έχει ισχύ και εφαρμογή σε όλα τα μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης που απαγορεύει ρητά την τοποθέτηση υδρορροων εντος των υποστυλωμάτων; Θα χαρώ να με βοηθήσει κάποιος
  13. Δεν νομίζω ότι επιτρέπεται επίσημα. Απλώς, δεν έχει κάνει κανα γερό κούνημα ακόμη...
  14. Ο ορισμός είναι σαφής. Ειδικό κατάστημα θεωρείται η υπεραγορά και ο χώρος συνάθροισης κοινού
  15. Συνολικά 108 αλλαγές σε στόχους και ορόσημα περιλαμβάνει το νέο Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0» που συμφώνησαν στο τέλος του περασμένου μήνα οι δύο πλευρές, Κομισιόν και Ελλάδα. Οι αλλαγές που επέρχονται είναι πολλές και αντιστοιχούν περίπου στο 50% των στόχων και οροσήμων που πρέπει να επιτύχει η χώρα μέσα στους επόμενους 12-15 μήνες. Κάποιοι στόχοι και ορόσημα φεύγουν οριστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάποιοι άλλοι μειώνονται σε έκταση και βάθος και κάποιοι άλλοι επεκτείνονται χάρις τους πόρους που αφήνουν τα έργα που απεντάσσονται ή μειώνεται το αντικείμενό τους. Σύμφωνα με την Κομισιόν, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως: 8 μέτρα λόγω απροσδόκητων καθυστερήσεων που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων 9 μέτρα λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης 6 μέτρα λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού 8 μέτρα λόγω απρόβλεπτων νομικών ζητημάτων και 3 μέτρα λόγω απρόβλεπτων τεχνικών προκλήσεων. Επίσης, 27 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή καλύτερων εναλλακτικών λύσεων, ενώ άλλα 33 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή μιας καλύτερης εναλλακτικής λύσης που επιτρέπει τη μείωση του διοικητικού φόρτου, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους των αντίστοιχων μέτρων. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα έχει ζητήσει και έχει λάβει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους πόρους που απελευθερώθηκαν από την άρση ορισμένων μέτρων αλλά και τη μείωση του επιπέδου εφαρμογής τους σε άλλα μέτρα, για να αυξήσει το επίπεδο εφαρμογής σε άλλα 14 μέτρα. Ένα τέτοιο μέτρο είναι το 16924 όπου ο στόχος 52 για τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δημόσιες συγκοινωνίες έχει αναβαθμιστεί από 220 σε 425. Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος των πόρων θα διατεθούν στο «Εξοικονομώ» δηλαδή για ενεργειακές αναβαθμίσεις κτιρίων κατοικιών, σε ψηφιακά έργα του υπουργείου Υγείας (Φάκελος Υγείας) και του υπουργείου Εργασίας, όπως επίσης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ. Τα έργα που φεύγουν από το Ταμείο Ανάκαμψης Ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων: O στόχος 35 προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση 150 δημοσίων κτιρίων με την εξοικονόμηση ρύπων (CO2) άνω του 30% και την αναβάθμιση 100.000 σημείων οδικού φωτισμού. Το έργο είχε προϋπολογιστεί σε 170 εκατ. ευρώ. Ο στόχος καταργήθηκε εντελώς. Επίσης ο στόχος 36 που προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων 7.000 ιδιωτικών επιχειρήσεων, στόχος που περικόπηκε στο μισό. Πλέον ο νέος στόχος αφορά σε 3.500 εγκαταστάσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ήταν 180 εκατ. ευρώ και αναμένεται να μειωθεί στο μισό. Τεχνολογίες δέσμευσης & αποθήκευσης CO2: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των στόχων 372 και 373 αντικείμενο των οποίων ήταν η δημιουργία αποθήκης και αγωγού μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Η αποθήκη θα ήταν το άδειο κοίτασμα του Πρίνου και ο αγωγός που θα θα συνδέει το κοίτασμα με τον τερματικό σταθμό που πιάνουν τα πλοία. Το έργο είχε ενταχθεί στο Repower EU και είναι άγνωστο το ύψος του. Ο στόχος 372 που αφορά στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων και ολοκλήρωση της τεχνικής προμελέτης εφαρμογής ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. Επαναφόρτιση και ανεφοδιασμός: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη του έργου δημιουργίας σημείων φόρτισης με εγκατεστημένη ισχύ 300 000 kW για τουλάχιστον 4 500 σημεία φόρτισης οχημάτων. Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ που πριν την αναθεώρηση του σχεδίου ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. ΠΕΚΕΠΠ: To έργο προέβλεπε την αγορά 13 κτιρίων που θα στεγάζανε τα Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) συνολικής αξίας 143 εκατ. ευρώ. Αρχικά προβλέπονταν η κατασκευή των κτιρίων από την ΚΤΥΠ με δαπάνη 23 εκατ. ευρώ. Τελικά το έργο απεντάχθηκε εντελώς από το ΤΑΑ. Το έργο είχε αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Αρδευτικά φράγματα: H χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του μέτρου 16825 «Επενδύσεις στο εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ» που προέβλεπε την κατασκευή και τη λειτουργία επτά αρδευτικών έργων. Η κατάργηση του μέτρου απελευθερώνει πόρους επιδοτήσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ. Υποδομές παροχής και εξοικονόμησης πόσιμου νερού/ Υποδομές διαχείρισης αστικών λυμάτων και λυματολάσπης από την επεξεργασία λυμάτων: Πρόκειται για δύο μεγάλα έργα της ΓΓ Περιβάλλοντος συνολικού προϋπολογισμού άνω των 600 εκατ. ευρώ. Η χώρα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των δύο δράσεων που στόχο είχαν, η μεν πρώτη (162 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία: Υποδομών παροχής νερού, Τηλεμετρίας – Έργων τηλεχειρισμού για τον εντοπισμό διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης, Την προμήθεια ψηφιακών μετρητών νερού Μονάδων αφαλάτωσης Η δε δεύτερη δράση (ύψους 467 εκατ. ευρώ) στόχο είχε: Έργα υποδομής δικτύου αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Έργα αναβάθμισης, επέκταση και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού. Έργα υλοποίησης υποδομής διαχείρισης ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Νηπιοβρεφικοί σταθμοί: H χώρα ζήτησε και απένταξε το έργο της δημιουργίας βρεφικών/παιδικών σταθμών που θα προσέθεταν στη χώρα 20.000 θέσεις φύλαξης παιδιών σε όλη την επικράτεια. Το έργο της δημιουργίας των σταθμών είχε αναλάβει το ΤΕΕ για λογαριασμό του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Επίσης απεντάχθηκε το έργο της «Επαγγελματικής αναδοχής 100 ανηλίκων με σοβαρές αναπηρίες (ποσοστό αναπηρίας άνω του 67 %) και/ή σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας τα οποία επί του παρόντος διαμένουν σε ιδρύματα». Τα δύο αυτά έργα είχαν προϋπολογιστεί σε 76 εκατ. ευρώ. Αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων: Η χώρα ζήτησε την απένταξη του μέτρου 16975 που αφορά σε «Παρεμβάσεις αναβάθμισης περιφερειακών λιμένων». Πρόκειται για μια σειρά πολλών και μικρών έργων βελτίωσης των υποδομών σε λιμάνια, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι εκείνο της αναβάθμισης του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης που δρομολόγησε το ΤΑΙΠΕΔ (σήμερα υπερταμείο). Το μέτρο περιλαμβάνει πάνω από 30 έργα συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ. Δίκτυα οικονομικής διπλωματίας: Απεντάχθηκε από το ΤΑΑ το έργο «Ψηφιοποίηση Δικτύου Οικονομικής Διπλωματίας» συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. Κέντρα Υγείας: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του στόχου 161 που ήταν ανάθεση όλων των συμβάσεων των 156 Κέντρων Υγείας της χώρας. Ο στόχος αυτός ήταν ορόσημο που έπρεπε να είχε επιτευχθεί για την καταβολή της 6ης δόσης των μη-επιστρεπτέων καταβολών. Το έργο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν ενδιάμεσους στόχους Ψηφιοποιήσεις αρχείων: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 94 που προέβλεπε την ολοκλήρωση του 30% των ψηφιοποιήσεων σε όλα τα μεγάλα έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο στόχος ωστόσο 95 και 95α που θέλει το 90% της ολοκλήρωσης του αντικειμένου των έργων σε όλα τα έργα ψηφιοποιήσεων αρχείων παραμένει για τέλος 2025. Ο στόχος 94 αποτελούσε προαίρεση για την καταβολή της 6ης δόσης των επιδοτήσεων. E-65: Η χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 255 που αφορά στην ολοκλήρωση του 60% των εργασιών της κατασκευής του οδικού άξονα Ε-65. Παραμένει ωστόσο ο στόχος της ολοκλήρωσης του 100% των εργασιών μέχρι τέλος του έτους. ΒΟΑΚ: Η Ελλάδα ζήτησε και έλαβε και την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 261 που ήθελε το 60% των πόρων του ΒΟΑΚ να απορροφηθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Ο ενδιάμεσος στόχος καταργήθηκε, αλλά παραμένει ο τελικός στόχος 262 για απορρόφηση του 100% των πόρων μέχρι το τέλος του 2025. Οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι είναι 204 εκατ. ευρώ (ΤΑΑ) και αφορούν σε συγκεκριμένες υποχρεώσεις υλοποίησης εργασιών και στα τρία τμήματα του έργου. Υπάρχουν δεκάδες άλλες αλλαγές στους περίπου 250 στόχους και ορόσημα του ΣΑΑ «Ελλάδα 2.0» που απομένουν να επιτευχθούν από τη χώρα μας. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος παραμένει ως είχε στα 36 δισ. ευρώ, και μάλιστα η Ελλάδα δεν έχει αλλάξει καθόλου τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις. Άλλαξε ωστόσο τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων των δανείων που από 8 που ήταν πριν, τώρα έγιναν 9. Πιο αναλυτικά οι επιδιωκόμενες δόσεις αναφορικά με τα δάνεια είναι: Q2 2025 (6η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q4 2025 (7η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q1 2026 (8η δόση): 0,40 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 2,69 δισ. ευρώ. (αντί 1,23 δισ. ευρώ) Για τις επιδοτήσεις οι δόσεις εξακολουθούν και παραμένουν ως είχαν στην αναθεώρηση του τέλους 2024: Q2 2025 (6η δόση): 2,44 δισ. ευρώ Q4 2025 (7η δόση): 1,95 δισ. ευρώ Q2 2026 (8η δόση): 1,70 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 3,50 δισ. ευρώ.
  16. Συνολικά 108 αλλαγές σε στόχους και ορόσημα περιλαμβάνει το νέο Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0» που συμφώνησαν στο τέλος του περασμένου μήνα οι δύο πλευρές, Κομισιόν και Ελλάδα. Οι αλλαγές που επέρχονται είναι πολλές και αντιστοιχούν περίπου στο 50% των στόχων και οροσήμων που πρέπει να επιτύχει η χώρα μέσα στους επόμενους 12-15 μήνες. Κάποιοι στόχοι και ορόσημα φεύγουν οριστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάποιοι άλλοι μειώνονται σε έκταση και βάθος και κάποιοι άλλοι επεκτείνονται χάρις τους πόρους που αφήνουν τα έργα που απεντάσσονται ή μειώνεται το αντικείμενό τους. Σύμφωνα με την Κομισιόν, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως: 8 μέτρα λόγω απροσδόκητων καθυστερήσεων που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων 9 μέτρα λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης 6 μέτρα λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού 8 μέτρα λόγω απρόβλεπτων νομικών ζητημάτων και 3 μέτρα λόγω απρόβλεπτων τεχνικών προκλήσεων. Επίσης, 27 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή καλύτερων εναλλακτικών λύσεων, ενώ άλλα 33 μέτρα έχουν τροποποιηθεί για την εφαρμογή μιας καλύτερης εναλλακτικής λύσης που επιτρέπει τη μείωση του διοικητικού φόρτου, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους των αντίστοιχων μέτρων. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα έχει ζητήσει και έχει λάβει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους πόρους που απελευθερώθηκαν από την άρση ορισμένων μέτρων αλλά και τη μείωση του επιπέδου εφαρμογής τους σε άλλα μέτρα, για να αυξήσει το επίπεδο εφαρμογής σε άλλα 14 μέτρα. Ένα τέτοιο μέτρο είναι το 16924 όπου ο στόχος 52 για τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δημόσιες συγκοινωνίες έχει αναβαθμιστεί από 220 σε 425. Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος των πόρων θα διατεθούν στο «Εξοικονομώ» δηλαδή για ενεργειακές αναβαθμίσεις κτιρίων κατοικιών, σε ψηφιακά έργα του υπουργείου Υγείας (Φάκελος Υγείας) και του υπουργείου Εργασίας, όπως επίσης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ. Τα έργα που φεύγουν από το Ταμείο Ανάκαμψης Ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων: O στόχος 35 προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση 150 δημοσίων κτιρίων με την εξοικονόμηση ρύπων (CO2) άνω του 30% και την αναβάθμιση 100.000 σημείων οδικού φωτισμού. Το έργο είχε προϋπολογιστεί σε 170 εκατ. ευρώ. Ο στόχος καταργήθηκε εντελώς. Επίσης ο στόχος 36 που προέβλεπε την ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων 7.000 ιδιωτικών επιχειρήσεων, στόχος που περικόπηκε στο μισό. Πλέον ο νέος στόχος αφορά σε 3.500 εγκαταστάσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ήταν 180 εκατ. ευρώ και αναμένεται να μειωθεί στο μισό. Τεχνολογίες δέσμευσης & αποθήκευσης CO2: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των στόχων 372 και 373 αντικείμενο των οποίων ήταν η δημιουργία αποθήκης και αγωγού μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Η αποθήκη θα ήταν το άδειο κοίτασμα του Πρίνου και ο αγωγός που θα θα συνδέει το κοίτασμα με τον τερματικό σταθμό που πιάνουν τα πλοία. Το έργο είχε ενταχθεί στο Repower EU και είναι άγνωστο το ύψος του. Ο στόχος 372 που αφορά στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων και ολοκλήρωση της τεχνικής προμελέτης εφαρμογής ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. Επαναφόρτιση και ανεφοδιασμός: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την απένταξη του έργου δημιουργίας σημείων φόρτισης με εγκατεστημένη ισχύ 300 000 kW για τουλάχιστον 4 500 σημεία φόρτισης οχημάτων. Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ που πριν την αναθεώρηση του σχεδίου ήταν συνδεδεμένος με την 6η δόση των επιδοτήσεων. ΠΕΚΕΠΠ: To έργο προέβλεπε την αγορά 13 κτιρίων που θα στεγάζανε τα Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) συνολικής αξίας 143 εκατ. ευρώ. Αρχικά προβλέπονταν η κατασκευή των κτιρίων από την ΚΤΥΠ με δαπάνη 23 εκατ. ευρώ. Τελικά το έργο απεντάχθηκε εντελώς από το ΤΑΑ. Το έργο είχε αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Αρδευτικά φράγματα: H χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του μέτρου 16825 «Επενδύσεις στο εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ» που προέβλεπε την κατασκευή και τη λειτουργία επτά αρδευτικών έργων. Η κατάργηση του μέτρου απελευθερώνει πόρους επιδοτήσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ. Υποδομές παροχής και εξοικονόμησης πόσιμου νερού/ Υποδομές διαχείρισης αστικών λυμάτων και λυματολάσπης από την επεξεργασία λυμάτων: Πρόκειται για δύο μεγάλα έργα της ΓΓ Περιβάλλοντος συνολικού προϋπολογισμού άνω των 600 εκατ. ευρώ. Η χώρα ζήτησε και έλαβε την απένταξη των δύο δράσεων που στόχο είχαν, η μεν πρώτη (162 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία: Υποδομών παροχής νερού, Τηλεμετρίας – Έργων τηλεχειρισμού για τον εντοπισμό διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης, Την προμήθεια ψηφιακών μετρητών νερού Μονάδων αφαλάτωσης Η δε δεύτερη δράση (ύψους 467 εκατ. ευρώ) στόχο είχε: Έργα υποδομής δικτύου αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Έργα αναβάθμισης, επέκταση και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού. Έργα υλοποίησης υποδομής διαχείρισης ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Νηπιοβρεφικοί σταθμοί: H χώρα ζήτησε και απένταξε το έργο της δημιουργίας βρεφικών/παιδικών σταθμών που θα προσέθεταν στη χώρα 20.000 θέσεις φύλαξης παιδιών σε όλη την επικράτεια. Το έργο της δημιουργίας των σταθμών είχε αναλάβει το ΤΕΕ για λογαριασμό του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Επίσης απεντάχθηκε το έργο της «Επαγγελματικής αναδοχής 100 ανηλίκων με σοβαρές αναπηρίες (ποσοστό αναπηρίας άνω του 67 %) και/ή σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας τα οποία επί του παρόντος διαμένουν σε ιδρύματα». Τα δύο αυτά έργα είχαν προϋπολογιστεί σε 76 εκατ. ευρώ. Αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων: Η χώρα ζήτησε την απένταξη του μέτρου 16975 που αφορά σε «Παρεμβάσεις αναβάθμισης περιφερειακών λιμένων». Πρόκειται για μια σειρά πολλών και μικρών έργων βελτίωσης των υποδομών σε λιμάνια, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι εκείνο της αναβάθμισης του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης που δρομολόγησε το ΤΑΙΠΕΔ (σήμερα υπερταμείο). Το μέτρο περιλαμβάνει πάνω από 30 έργα συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ. Δίκτυα οικονομικής διπλωματίας: Απεντάχθηκε από το ΤΑΑ το έργο «Ψηφιοποίηση Δικτύου Οικονομικής Διπλωματίας» συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. Κέντρα Υγείας: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του στόχου 161 που ήταν ανάθεση όλων των συμβάσεων των 156 Κέντρων Υγείας της χώρας. Ο στόχος αυτός ήταν ορόσημο που έπρεπε να είχε επιτευχθεί για την καταβολή της 6ης δόσης των μη-επιστρεπτέων καταβολών. Το έργο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το PPF του υπερταμείου. Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν ενδιάμεσους στόχους Ψηφιοποιήσεις αρχείων: H Ελλάδα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 94 που προέβλεπε την ολοκλήρωση του 30% των ψηφιοποιήσεων σε όλα τα μεγάλα έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο στόχος ωστόσο 95 και 95α που θέλει το 90% της ολοκλήρωσης του αντικειμένου των έργων σε όλα τα έργα ψηφιοποιήσεων αρχείων παραμένει για τέλος 2025. Ο στόχος 94 αποτελούσε προαίρεση για την καταβολή της 6ης δόσης των επιδοτήσεων. E-65: Η χώρα ζήτησε και έλαβε την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 255 που αφορά στην ολοκλήρωση του 60% των εργασιών της κατασκευής του οδικού άξονα Ε-65. Παραμένει ωστόσο ο στόχος της ολοκλήρωσης του 100% των εργασιών μέχρι τέλος του έτους. ΒΟΑΚ: Η Ελλάδα ζήτησε και έλαβε και την κατάργηση του ενδιάμεσου στόχου 261 που ήθελε το 60% των πόρων του ΒΟΑΚ να απορροφηθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Ο ενδιάμεσος στόχος καταργήθηκε, αλλά παραμένει ο τελικός στόχος 262 για απορρόφηση του 100% των πόρων μέχρι το τέλος του 2025. Οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι είναι 204 εκατ. ευρώ (ΤΑΑ) και αφορούν σε συγκεκριμένες υποχρεώσεις υλοποίησης εργασιών και στα τρία τμήματα του έργου. Υπάρχουν δεκάδες άλλες αλλαγές στους περίπου 250 στόχους και ορόσημα του ΣΑΑ «Ελλάδα 2.0» που απομένουν να επιτευχθούν από τη χώρα μας. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος παραμένει ως είχε στα 36 δισ. ευρώ, και μάλιστα η Ελλάδα δεν έχει αλλάξει καθόλου τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις. Άλλαξε ωστόσο τον χρονοπρογραμματισμό των δόσεων των δανείων που από 8 που ήταν πριν, τώρα έγιναν 9. Πιο αναλυτικά οι επιδιωκόμενες δόσεις αναφορικά με τα δάνεια είναι: Q2 2025 (6η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q4 2025 (7η δόση): 1,94 δισ. ευρώ (αντί 2,53 δισ. ευρώ) Q1 2026 (8η δόση): 0,40 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 2,69 δισ. ευρώ. (αντί 1,23 δισ. ευρώ) Για τις επιδοτήσεις οι δόσεις εξακολουθούν και παραμένουν ως είχαν στην αναθεώρηση του τέλους 2024: Q2 2025 (6η δόση): 2,44 δισ. ευρώ Q4 2025 (7η δόση): 1,95 δισ. ευρώ Q2 2026 (8η δόση): 1,70 δισ. ευρώ και Q3 2026 (9η δόση): 3,50 δισ. ευρώ. View full είδηση
  17. Στην καταβολή αποζημιώσεων ύψους €5,18 εκατ. προς τους ιδιοκτήτες των απαλλοτριωμένων ακινήτων του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος της ΠΥΡΚΑΛ προχώρησε το ελληνικό Δημόσιο. Το ποσό κατατέθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, το οποίο καθόρισε την προσωρινή τιμή μονάδας για τα ακίνητα που απαλλοτριώθηκαν. Η απαλλοτρίωση αφορά ακίνητα στο χώρο των εγκαταστάσεων της ΠΥΡΚΑΛ συνολικής έκτασης 154,8 στρεμμάτων περίπου στον Δήμο Δάφνης-Υμηττού, όπου σχεδιάζεται η μεταστέγαση 9 υπουργείων και η δημιουργία ελεύθερων χώρων πρασίνου, στο πλαίσιο του έργου «Ανδρέας Λεντάκης». Στο "Κυβερνητικό Πάρκο Ανδρέας Λεντάκης" θα μεταφερθούν τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών καθώς και διάφοροι φορείς (ΕΕΣΥΠ ΑΕ, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ), που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, ενώ κάποιες διευθύνσεις ή και υπηρεσίες τους βρίσκονται επίσης στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό. Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο προβλέπει μέγιστη συνολική δόμηση 148.704 τ.μ., εκ των οποίων τα 98.000 θα αφορούν στα νέα κτήρια Στην περιοχή υπάρχουν 91 κτίρια συνολικής δόμησης 88.670,7 τ.μ. από τα οποία διατηρούνται τα 25. Το προφίλ του έργου Στο ακίνητο, συνολικής έκτασης 154.797,34 τ.μ. επιτρέπονται οι ακόλουθες γενικές κατηγορίες χρήσεων: (Α) πολεοδομικό κέντρο, όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 4 του π.δ. 59/2018 (Α’ 114) και (Β) ελεύθεροι χώροι-αστικό πράσινο, όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 7 του π.δ. 59/2018 (Α’ 114)». Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τη προτεινόμενη χωρική διάταξη, η οργάνωση των χρήσεων γης καθορίζεται ως εξής: Χωρική Ενότητα 1 – ΠΚ Τμήμα της περιοχής μελέτης, που αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου της έκτασης της περιοχής επέμβασης καθορίζεται ως ζώνη για την υποδοχή και χωροθέτηση «Κυβερνητικού Πάρκου» με γενική χρήση Πολεοδομικού Κέντρου. Η κυρίαρχη χρήση με βάση την ειδική λειτουργία του, που καθορίζει και τον χαρακτήρα του προτύπου χωρικής ανάπτυξης είναι αυτή της κεντρικής Διοίκησης, για τη μετεγκατάσταση Υπουργείων από το κέντρο της Αθήνας. Επιτρέπονται οι ακόλουθες ειδικές χρήσεις του άρθρου 4 του ΠΔ 59/2018 (Α’ 114): 1. διοίκηση, 2. κοινωνική πρόνοια, 3. μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, 4. θρησκευτικοί χώροι, 5. πολιτιστικές εγκαταστάσεις, 6. χώροι συνάθροισης κοινού/συνεδριακά κέντρα, 7. κέντρα έρευνας, 8. εστίαση, 9. αναψυκτήρια, 10. στάθμευση (κτήρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους κοινής χρήσης, μοτοσικλετών και ποδηλάτων, 11. γωνιές ανακύκλωσης Χωρική Ενότητα 2 – ΕΧ-ΑΠ Τμήμα της περιοχής επέμβασης, που αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου της έκτασης διατίθεται για τη χρήση «Ελεύθεροι Χώροι-Αστικό Πράσινο», σύμφωνα με το ειδικό περιεχόμενο χρήσεων του άρθρου 7 του π.δ. 59/2018. Στους ελεύθερους χώρους αστικού πρασίνου, εκτός από δραστηριότητες ήπιας αναψυχής, όπως παιδικές χαρές κ.λπ., και περιορισμένης έκτασης δραστηριότητες εστίασης και αναψυχής - επιτρέπονται και οι παρακάτω λειτουργίες: 1. Μικρές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις. 2. Ανοικτά θέατρα μικρής κλίμακας με απαραίτητους υποστηρικτικούς χώρους και θερινοί κινηματογράφοι 3. Πεζόδρομοι 4. Ποδηλατόδρομοι 5. Πλατείες 6. Γωνιές ανακύκλωσης 7. Αστική γεωργία. 8. Κατασκευές για: α)τη διαμόρφωση του εδάφους, όπως κλίμακες,τοίχοι, διάδρομοι, κεκλιμένα επίπεδα, μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, καθώς και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων, β) τον εξωραϊσμό και την αισθητική τους αναβάθμιση, τον εξοπλισμό και την ασφάλειά τους και γενικά κατασκευές για την εξυπηρέτηση του προορισμού των χώρων αυτών, γ) τη λειτουργία και την εξυπηρέτηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. 9. Εγκαταστάσεις: α) Οι κατασκευές δικτύων υποδομής και εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, μετά των παραρτημάτων αυτών (υπέργειων και υπόγειων), β) Η εγκατάσταση σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θορύβου και μετεωρολογικών παραμέτρων με τον αναγκαίο εξοπλισμό, γ) Η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. 10. Περίπτερα ενημέρωσης/έργα ερμηνείας περιβάλλοντος (πινακίδες, αποχωρητήρια, περίπτερα, στέγαστρα κ.λπ.) Στην εν λόγω Χωρική Ενότητα επιτρέπεται επιπλέον η ειδική χρήση «πολιτιστικές εγκαταστάσεις» για τα υφιστάμενα κτήρια που θα κριθούν διατηρητέα. Σημειώνεται ότι στα όρια της περιοχής παραμένουν οι θεσμοθετημένες χρήσεις εκπαίδευσης (Δημοτικό Σχολείο) και αθλητισμού (κλειστό γυμναστήριο)
  18. Στην καταβολή αποζημιώσεων ύψους €5,18 εκατ. προς τους ιδιοκτήτες των απαλλοτριωμένων ακινήτων του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος της ΠΥΡΚΑΛ προχώρησε το ελληνικό Δημόσιο. Το ποσό κατατέθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, το οποίο καθόρισε την προσωρινή τιμή μονάδας για τα ακίνητα που απαλλοτριώθηκαν. Η απαλλοτρίωση αφορά ακίνητα στο χώρο των εγκαταστάσεων της ΠΥΡΚΑΛ συνολικής έκτασης 154,8 στρεμμάτων περίπου στον Δήμο Δάφνης-Υμηττού, όπου σχεδιάζεται η μεταστέγαση 9 υπουργείων και η δημιουργία ελεύθερων χώρων πρασίνου, στο πλαίσιο του έργου «Ανδρέας Λεντάκης». Στο "Κυβερνητικό Πάρκο Ανδρέας Λεντάκης" θα μεταφερθούν τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών καθώς και διάφοροι φορείς (ΕΕΣΥΠ ΑΕ, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ), που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, ενώ κάποιες διευθύνσεις ή και υπηρεσίες τους βρίσκονται επίσης στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό. Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο προβλέπει μέγιστη συνολική δόμηση 148.704 τ.μ., εκ των οποίων τα 98.000 θα αφορούν στα νέα κτήρια Στην περιοχή υπάρχουν 91 κτίρια συνολικής δόμησης 88.670,7 τ.μ. από τα οποία διατηρούνται τα 25. Το προφίλ του έργου Στο ακίνητο, συνολικής έκτασης 154.797,34 τ.μ. επιτρέπονται οι ακόλουθες γενικές κατηγορίες χρήσεων: (Α) πολεοδομικό κέντρο, όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 4 του π.δ. 59/2018 (Α’ 114) και (Β) ελεύθεροι χώροι-αστικό πράσινο, όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 7 του π.δ. 59/2018 (Α’ 114)». Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τη προτεινόμενη χωρική διάταξη, η οργάνωση των χρήσεων γης καθορίζεται ως εξής: Χωρική Ενότητα 1 – ΠΚ Τμήμα της περιοχής μελέτης, που αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου της έκτασης της περιοχής επέμβασης καθορίζεται ως ζώνη για την υποδοχή και χωροθέτηση «Κυβερνητικού Πάρκου» με γενική χρήση Πολεοδομικού Κέντρου. Η κυρίαρχη χρήση με βάση την ειδική λειτουργία του, που καθορίζει και τον χαρακτήρα του προτύπου χωρικής ανάπτυξης είναι αυτή της κεντρικής Διοίκησης, για τη μετεγκατάσταση Υπουργείων από το κέντρο της Αθήνας. Επιτρέπονται οι ακόλουθες ειδικές χρήσεις του άρθρου 4 του ΠΔ 59/2018 (Α’ 114): 1. διοίκηση, 2. κοινωνική πρόνοια, 3. μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, 4. θρησκευτικοί χώροι, 5. πολιτιστικές εγκαταστάσεις, 6. χώροι συνάθροισης κοινού/συνεδριακά κέντρα, 7. κέντρα έρευνας, 8. εστίαση, 9. αναψυκτήρια, 10. στάθμευση (κτήρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους κοινής χρήσης, μοτοσικλετών και ποδηλάτων, 11. γωνιές ανακύκλωσης Χωρική Ενότητα 2 – ΕΧ-ΑΠ Τμήμα της περιοχής επέμβασης, που αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου της έκτασης διατίθεται για τη χρήση «Ελεύθεροι Χώροι-Αστικό Πράσινο», σύμφωνα με το ειδικό περιεχόμενο χρήσεων του άρθρου 7 του π.δ. 59/2018. Στους ελεύθερους χώρους αστικού πρασίνου, εκτός από δραστηριότητες ήπιας αναψυχής, όπως παιδικές χαρές κ.λπ., και περιορισμένης έκτασης δραστηριότητες εστίασης και αναψυχής - επιτρέπονται και οι παρακάτω λειτουργίες: 1. Μικρές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις. 2. Ανοικτά θέατρα μικρής κλίμακας με απαραίτητους υποστηρικτικούς χώρους και θερινοί κινηματογράφοι 3. Πεζόδρομοι 4. Ποδηλατόδρομοι 5. Πλατείες 6. Γωνιές ανακύκλωσης 7. Αστική γεωργία. 8. Κατασκευές για: α)τη διαμόρφωση του εδάφους, όπως κλίμακες,τοίχοι, διάδρομοι, κεκλιμένα επίπεδα, μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, καθώς και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων, β) τον εξωραϊσμό και την αισθητική τους αναβάθμιση, τον εξοπλισμό και την ασφάλειά τους και γενικά κατασκευές για την εξυπηρέτηση του προορισμού των χώρων αυτών, γ) τη λειτουργία και την εξυπηρέτηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. 9. Εγκαταστάσεις: α) Οι κατασκευές δικτύων υποδομής και εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, μετά των παραρτημάτων αυτών (υπέργειων και υπόγειων), β) Η εγκατάσταση σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θορύβου και μετεωρολογικών παραμέτρων με τον αναγκαίο εξοπλισμό, γ) Η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. 10. Περίπτερα ενημέρωσης/έργα ερμηνείας περιβάλλοντος (πινακίδες, αποχωρητήρια, περίπτερα, στέγαστρα κ.λπ.) Στην εν λόγω Χωρική Ενότητα επιτρέπεται επιπλέον η ειδική χρήση «πολιτιστικές εγκαταστάσεις» για τα υφιστάμενα κτήρια που θα κριθούν διατηρητέα. Σημειώνεται ότι στα όρια της περιοχής παραμένουν οι θεσμοθετημένες χρήσεις εκπαίδευσης (Δημοτικό Σχολείο) και αθλητισμού (κλειστό γυμναστήριο) View full είδηση
  19. Καλημέρα, ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα : Σε αυθαίρετο (κατηγορίας 4) τμήμα ενός δωματίου βρίσκεται εντός της ζώνης 50% από τον άξονα δημοτικής οδού (15μ*50%=7,5μ). Πρέπει να κατεδαφιστεί ? Και με ποιά διαδικασία ? Με έγκριση εργασιών του άρθρου 106 ή 107 ή αλλιώς ? Ως τμήμα χώρου υπάρχει στατική εξάρτηση. Μπορώ να το ρυθμίσω το τμήμα αυτό ? Ευχαριστώ
  20. Έχω αρχίσει να βομβαρδίζομαι αυτόν το καιρό με γελοίες ερωτήσεις του στυλ "μας είπε η τράπεζα "πού βρήκε ο Μηχανικός τα στοιχεία και έβγαλε ταυτότητα ακινήτου;"". Μήπως ήρθε η ώρα να κάνει κάποια παρέμβαση ο κλάδος; Δε μπορεί μια συντεχνία ανθρώπων που έχουν σπουδάσει οικονομικά και τίποτα άλλο, να μπλέκεται με εξουσία και θράσος σε τεχνικά και πολεοδομικά θέματα.
  21. Χθες
  22. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα , κοινοτική άδεια του 1983 της οποίας έχω μόνο το άδειο τύπο και καθόλου τα σχέδια έπειτα από αναζήτηση στην Υδομ δεν βρέθηκε κανένα άλλο στοιχείο , θα χρειαστεί ανασύσταση για να προχωρήσω σε δήλωση Ν4496/2017 για αυθαίρετες κατασκευές αποθήκης που κατασκευάστηκαν το 2009 επι του οικοπέδου ; Έπισης στο άδειο τύπο αναφέρει τις δύο διαστάσεις του κτισματος όπου στην πραγματικότητα η μία είναι λίγο μεγαλύτερη ξεπερνώντας ωστόσο το 2% της επιτρεπόμενης απόκλισης. Συνάδελφος μου είπε πως στις κοινοτικές άδειες δεν εμπεριέχονται σχέδια και μπορώ να κάνω την δήλωση υποβάλλοντας κατευθείαν τα νέα σχέδια . Γνωρίζει κάποιος αν ισχύει αυτό ;
  23. Συνάδελφοι, σε οριοθετημένο οικισμό κάτω των 2.000 κατοίκων, από ένα μεγάλο άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο μπορεί να ¨προσκυρωθεί¨ συμβολαιογραφικά τμήμα επιφανείας του στο όμορο οικόπεδο που είναι κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο, (έτσι ώστε να αποκτήσει ικανοποιητικό πρόσωπο, σχήμα και εμβαδό) , αλλά να συνεχίσει να είναι κατά παρέκκλιση άρτιο ή χάνει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα λόγω του χρόνου (σήμερα) δημιουργίας του; Μπορεί να θεωρηθεί ότι με την αύξηση του εμβαδού του βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση ιδιοκτησία;
  24. Ναι δυστυχώς υπάρχει. Ειναι οι κανόνας. Ενώ στην Ελλάδα απαγορεύεται στην Κύπρο παράνομα και επικίνδυνα επιτρέπεται. Εχεις την ευρωπαϊκή απόφαση που το απαγορεύει ρητώς; Ξέρω ότι το ECCE, όπου ο πρόεδρος τυγχάνει να είναι και Κύπριος ότι το απαγορεύει αλλα δεν μπορώ να βρω την απόφαση... Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;
  25. τι οδηγία να βγει για το αυτονόητο? υπάρχει μηχανικός στην Κύπρο που υπογράφει στατικά με ενσωματωμένη υδρορροή σε υποστυλώματα?? 18.4.4.1 ΕΚΩΣ σελιδα 373 https://oasp.gr/sites/default/files/library/2021-02/EKOS2000.pdf
  26. Αν έγινε ηλεκτρονικά, τότε παίζεται από 25 ημέρες έως 2 μήνες... Εξαρτάται από την περιοχή, το έτος της άδειας κ.λπ.
  27. Υπάρχει μια λανθασμένη τακτική στην Κύπρο για λόγους εμφάνισης να τοποθετούνται ακόμα και σημερα εν έτη 2025 οι υδρορροές εντός των υποστυλωμάτων, εντός των δοκαριών. Γνωρίζει κάποιος από εσάς την ευρωπαϊκή οδηγία που το απαγορεύει ; Εχει βγει απόφαση από τον ECCE που το απαγορεύει; και εαν ναι μπορει κάποιος να μου την προωθήσει;
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.