Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
tetris replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
μέχρι να γίνει αποδοχή κληρονομιάς, δεν υπάρχει ιδιοκτήτης Αν στη σύσταση δεν υπήρχαν (ως φαίνεται) ποσοστά για τον "αέρα", κακώς εκδόθηκε άδεια και μπορεί να ανακληθεί οποτεδήποτε. Το "αν χτιστεί μελλοντικός όροφος..." (αν αναφέρεται έτσι στη σύσταση) σημαίνει τροποποίηση της σύστασης πριν την ανέγερση του "αέρα". Θεωρώ ότι (έτσι όπως μας παρουσίασες την κατάσταση) υπάρχει σοβαρό νομικό και πολεοδομικό θέμα -
Καλησπέρα σας, θα ήθελα να συμβάλλω κι εγώ με την σειρά μου στο νήμα που αφορά το ιδεατό στερεό και το Π. Σύμφωνα με τον Ν.4067/2012 (ΝΟΚ) δεν γίνεται καμία πλέον αναφορά-επεξήγηση για το πως μετράται το "Π", που μέχρι πριν τον ΝΟΚ πράγματι ως "Π" υπολογίζονταν μεταξύ των ΟΓ. Σύμφωνα με τον ΝΟΚ και την αιτιολογική έκθεση κατήργησαν τμήματα της παραγράφου που εξηγούσαν πως υπολογίζεται. Στην ιστοσελίδα εδώ σελίδα 13, γράφει για τις αλλαγές που έγιναν και συμπεριλήφθηκαν άρθρο 15 του ΝΟΚ. Καταργείται ως Π το από ΟΓ - σε ΟΓ(δεν γίνεται καμία αναφορά όπως γινόταν στον ΓΟΚ) κι εσύ πρέπει να μαντέψεις πως ο νομοθέτης ως Π θεωρεί το (Πλάτος του δρόμου) όπου στο άρθρο 2, §65 αποσαφηνίζει πως το πλάτος δρόμου σε κάθε σημείο είναι το μήκος της καθέτου στον άξονα της οδού μεταξύ των ρυμοτομικών γραμμών. Επομένως για τον ορθό σχεδιασμό του ιδεατού στερεού θα πρέπει να μετράται από την απέναντι ρυμοτομική γραμμή κι όχι την οικοδομική.
- Σήμερα
-
Με 14 εκατ. ευρώ θα ξεκινήσει ο ΔΕΔΔΗΕ τα έργα που του αναλογούν για τον εξηλεκτρισμό (cold Ironing) των λιμανιών. Τα πρώτα projects αφορούν τον λιμένα Ηγουμενίτσας με 7 εκατ. ευρώ και τον λιμένα Ραφήνας με 6,49 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 ενώ έχουν προγραμματιστεί και έργα 400.000 ευρώ για το λιμάνι της Κυλλήνης. Ο ΔΕΔΔΗΕ είχε ξεκινήσει ήδη από το 2021 συνεργασία με τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανικών του ΕΜΠ για την εκπόνηση μελετών για όλα τα λιμάνια του κύριου και του συμπληρωματικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της καταγραφής των υλοποιούμενων θέσεων ηλεκτροδότησης στα λιμάνια της χώρας με στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικού Δικτύου προς εξυπηρέτηση των λιμένων, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες που θα προκύψουν. Μάλιστα, λόγω της σημασίας του θέματος έχει συγκροτηθεί Κοινή Ομάδα εργασίας από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης στην οποία συμμετέχουν ενεργά οι δύο Διαχειριστές του δικτύου και του ηλεκτρικού συστήματος (ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ) με στόχο την έγκαιρη και συντονισμένη ανάπτυξη των απαιτούμενων υποδομών τροφοδότησης των σημαντικών ενεργειακών αναγκών των λιμένων. Συμμετοχή σε τέσσερα έργα Αναλυτικότερα, ο ΔΕΔΔΗΕ σε συνεργασία με το ΕΜΠ, τους οργανισμούς Λιμένων και άλλους τεχνολογικούς εταίρους, συμμετέχει σε τέσσερα έργα συγχρηματοδοτούμενα από το Connecting Europe Facility (CEF) για τη μελέτη και κατασκευή θέσεων ηλεκτροδότησης των ελλιμενιζόμενων πλοίων: • Μέσω του εμβληματικού ΑLFION-INFRA για την κατασκευή τριών θέσεων Cold Ironing (CI) επιβατηγών-μεταγωγών πλοίων στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας (ισχύος 2x3MVA και 1x0,5MVA) και εκπονούνται οι οριστικές τεχνικές, περιβαλλοντικές και οικονομοτεχνικές μελέτες (FEED studies) για μία μία θέση ηλεκτροδότησης κρουαζιερόπλοιων. • Μέσω του έργου DECOMPRES, για την κατασκευή τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης επιβατηγών-μεταγωγών πλοίων στο λιμάνι της Ραφήνας (ισχύος 4x1,5MVA) ενώ παράλληλα θα εκπονηθούν τα FEED studies για τους λιμένες Λαυρίου, Καβάλας και Κέρκυρας. • Μέσω των έργων CIPORT και CENTAVROS (τα οποία έχουν ολοκληρωθεί) έχουν εκπονηθεί τα FEED studies για την ηλεκτροδότηση πλοίων στους λιμένες Πειραιά και Βόλου. Τέλος, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υποβάλει πρόταση στο Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών (Decarbonization Fund) για τη χρηματοδότηση των έργων προμήθειας, εγκατάστασης και εκτέλεση όλων των απαιτούμενων εργασιών (στο Δίκτυο και εντός των λιμένων) για την πλήρη λειτουργία συστημάτων ηλεκτροδότησης πλοίων (CI) από τη στεριά σε νησιωτικά λιμάνια, είτε αυτά είναι ηλεκτρικά διασυνδεδεμένα, είναι όχι. Αναλυτικότερα, στην πρόταση περιλαμβάνονται τα λιμάνια Άνδρου, Πάρου, Νάξου, Ζακύνθου, Σκιάθου, Σκύρου, Μήλου, Μυτιλήνης, Σάμου, Χίου, Καλύμνου, Λέρου, Πάτμου, Νισύρου, Φούρνων, Χαρών, Οινουσσών και Κάσου (ανήκουν στην Κατηγορία Α), Ηρακλείου, Ρόδου και Κω (Κατηγορία Β1), Κέρκυρας και Σούδας (Κατηγορία Β2). Η συνολική ισχύ που θα τροφοδοτηθεί είναι της τάξης των 189 MVA ως εξής: • 140 ΜVΑ στα λιμάνια των κατηγοριών Β1 και Β2 • 49 ΜVΑ στα λιμάνια της κατηγορίας Α Το σχέδιο εξηλεκτρισμού των 630 MVA Είναι αξιοσημείωτο ότι ότι με βάση μελέτη, που εκπονήθηκε από το Υπερταμείο – ΤΑΙΠΕΔ με τη συνεργασία του Υπουργείου Ανάπτυξης (επιτελική Δομή ΕΣΠΑ) τον περασμένο Ιανουάριο, η συνολική μέγιστη ισχύς που απαιτείται για τον εξηλεκτρισμό των λιμένων είναι της τάξης των 630 MVA, γεγονός που αναδεικνύει ότι απαιτούνται σημαντικά έργα ενίσχυσης του Δικτύου, αλλά και του Συστήματος. Επισημαίνεται ότι για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των μεγάλων λιμένων (Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ρόδου, Μυκόνου, Ηρακλείου και Λαυρίου) θα απαιτηθεί η κατασκευή νέων υποσταθμών υψηλής και μέσης τάσης, για τους οποίους ο ΔΕΔΔΗΕ προτίθεται να συνεργαστεί με τις διοικήσεις των λιμανιών για την εξεύρεση χώρων εντός των λιμένων και το σχεδιασμό της συνολικής λύσης τροφοδότησης των πλοίων.
-
- δεδδηε
- εξηλεκτρισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Με 14 εκατ. ευρώ θα ξεκινήσει ο ΔΕΔΔΗΕ τα έργα που του αναλογούν για τον εξηλεκτρισμό (cold Ironing) των λιμανιών. Τα πρώτα projects αφορούν τον λιμένα Ηγουμενίτσας με 7 εκατ. ευρώ και τον λιμένα Ραφήνας με 6,49 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 ενώ έχουν προγραμματιστεί και έργα 400.000 ευρώ για το λιμάνι της Κυλλήνης. Ο ΔΕΔΔΗΕ είχε ξεκινήσει ήδη από το 2021 συνεργασία με τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανικών του ΕΜΠ για την εκπόνηση μελετών για όλα τα λιμάνια του κύριου και του συμπληρωματικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της καταγραφής των υλοποιούμενων θέσεων ηλεκτροδότησης στα λιμάνια της χώρας με στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικού Δικτύου προς εξυπηρέτηση των λιμένων, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες που θα προκύψουν. Μάλιστα, λόγω της σημασίας του θέματος έχει συγκροτηθεί Κοινή Ομάδα εργασίας από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης στην οποία συμμετέχουν ενεργά οι δύο Διαχειριστές του δικτύου και του ηλεκτρικού συστήματος (ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ) με στόχο την έγκαιρη και συντονισμένη ανάπτυξη των απαιτούμενων υποδομών τροφοδότησης των σημαντικών ενεργειακών αναγκών των λιμένων. Συμμετοχή σε τέσσερα έργα Αναλυτικότερα, ο ΔΕΔΔΗΕ σε συνεργασία με το ΕΜΠ, τους οργανισμούς Λιμένων και άλλους τεχνολογικούς εταίρους, συμμετέχει σε τέσσερα έργα συγχρηματοδοτούμενα από το Connecting Europe Facility (CEF) για τη μελέτη και κατασκευή θέσεων ηλεκτροδότησης των ελλιμενιζόμενων πλοίων: • Μέσω του εμβληματικού ΑLFION-INFRA για την κατασκευή τριών θέσεων Cold Ironing (CI) επιβατηγών-μεταγωγών πλοίων στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας (ισχύος 2x3MVA και 1x0,5MVA) και εκπονούνται οι οριστικές τεχνικές, περιβαλλοντικές και οικονομοτεχνικές μελέτες (FEED studies) για μία μία θέση ηλεκτροδότησης κρουαζιερόπλοιων. • Μέσω του έργου DECOMPRES, για την κατασκευή τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης επιβατηγών-μεταγωγών πλοίων στο λιμάνι της Ραφήνας (ισχύος 4x1,5MVA) ενώ παράλληλα θα εκπονηθούν τα FEED studies για τους λιμένες Λαυρίου, Καβάλας και Κέρκυρας. • Μέσω των έργων CIPORT και CENTAVROS (τα οποία έχουν ολοκληρωθεί) έχουν εκπονηθεί τα FEED studies για την ηλεκτροδότηση πλοίων στους λιμένες Πειραιά και Βόλου. Τέλος, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υποβάλει πρόταση στο Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών (Decarbonization Fund) για τη χρηματοδότηση των έργων προμήθειας, εγκατάστασης και εκτέλεση όλων των απαιτούμενων εργασιών (στο Δίκτυο και εντός των λιμένων) για την πλήρη λειτουργία συστημάτων ηλεκτροδότησης πλοίων (CI) από τη στεριά σε νησιωτικά λιμάνια, είτε αυτά είναι ηλεκτρικά διασυνδεδεμένα, είναι όχι. Αναλυτικότερα, στην πρόταση περιλαμβάνονται τα λιμάνια Άνδρου, Πάρου, Νάξου, Ζακύνθου, Σκιάθου, Σκύρου, Μήλου, Μυτιλήνης, Σάμου, Χίου, Καλύμνου, Λέρου, Πάτμου, Νισύρου, Φούρνων, Χαρών, Οινουσσών και Κάσου (ανήκουν στην Κατηγορία Α), Ηρακλείου, Ρόδου και Κω (Κατηγορία Β1), Κέρκυρας και Σούδας (Κατηγορία Β2). Η συνολική ισχύ που θα τροφοδοτηθεί είναι της τάξης των 189 MVA ως εξής: • 140 ΜVΑ στα λιμάνια των κατηγοριών Β1 και Β2 • 49 ΜVΑ στα λιμάνια της κατηγορίας Α Το σχέδιο εξηλεκτρισμού των 630 MVA Είναι αξιοσημείωτο ότι ότι με βάση μελέτη, που εκπονήθηκε από το Υπερταμείο – ΤΑΙΠΕΔ με τη συνεργασία του Υπουργείου Ανάπτυξης (επιτελική Δομή ΕΣΠΑ) τον περασμένο Ιανουάριο, η συνολική μέγιστη ισχύς που απαιτείται για τον εξηλεκτρισμό των λιμένων είναι της τάξης των 630 MVA, γεγονός που αναδεικνύει ότι απαιτούνται σημαντικά έργα ενίσχυσης του Δικτύου, αλλά και του Συστήματος. Επισημαίνεται ότι για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των μεγάλων λιμένων (Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ρόδου, Μυκόνου, Ηρακλείου και Λαυρίου) θα απαιτηθεί η κατασκευή νέων υποσταθμών υψηλής και μέσης τάσης, για τους οποίους ο ΔΕΔΔΗΕ προτίθεται να συνεργαστεί με τις διοικήσεις των λιμανιών για την εξεύρεση χώρων εντός των λιμένων και το σχεδιασμό της συνολικής λύσης τροφοδότησης των πλοίων. View full είδηση
-
- δεδδηε
- εξηλεκτρισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, θα ήθελα τη βοήθειά σας για το παρακάτω. Σχεδιάζω κατοικία εκτός σχεδίου, με ένα κομμάτι της να είναι διώροφο και κάποιο ισόγειο. Στο κομμάτι το ισόγειο θέλω να βάλω σοφίτα. Η εσωτερική σκάλα θα ενώνει το ισόγειο με τον όροφο και τη σοφίτα. Η απορία μου αφορά στο ύψος. Θα μπορούσα στο ισόγειο με σοφίτα να μην ακολουθήσω τα ύψη 4,00+1,20 αλλά θεωρώντας το κτίριο διώροφο λόγω του τμήματος της κατοικίας που έχει όροφο, να κάνω τη σοφίτα μαζί με το ισόγειο 7, 00μ;
-
s.lamp joined the community
-
Johnel123 joined the community
-
Η εγκύκλιος τα λέει μπερδεμένα ενώ η Υ.Α είναι ξεκάθαρη (υπερισχύει δε της εγκυκλίου) .Θα ακολουθούσα ότι λέει η Υ.Α και πάντως μπορείς να εφαρμόσεις την &ια που θα σε παίρνει σίγουρα Η υπουργική απόφαση δεν αναφέρει την λέξη μια (και ασφαλώς υπερισχύει της εγκυκλίου) ,Όπως πάντα το δημόσιο παίζει με τις λέξεις.
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Άρα τι σημαίνει αυτό; Κακώς χτίστηκε; -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Άρα αν καταλαβαίνω καλά ιδιοκτήτες του δώματος είμαστε οι απόγονοι του πατέρα μου και της θείας μου; -
Rennv joined the community
-
Θα εμφανίζεται η αρχειοθετημένη (κλειδωμένη χωρίς δυνατότητα τροποποίησης). Αν θέλεις (προαιρετικά) μπορείς να αναγράψεις στα σχόλια ότι προηγήθηκε έκδοση ΗΤΚ στο κτίριο και πλέον λόγω σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών συντάσσονται νέες ΗΤΚ. υγ Πρόσθεσε την ειδικότητά σου στο προφίλ σύμφωνα με τους κανόνες συμμετοχής.
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
σε ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση!!! μια απορία που μου προκύπτει είναι... πρώτα αρχειοθετώ την παλια ΗΤ. τι σχέση θα υπάρχει μεταξύ παλιάς και νέων? δεν πρέπει κάπως να συνδέονται αυτές? δεν ξερω αν θα σου φανεί πολύ ασχετη ερώτηση αλλα θα εκτιμούσα μια απάντηση.
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
vk00 joined the community
-
Καλησπέρα. Καθώς επήλθε σύσταση θα πρέπει οι ιδιοκτησίες να περιγραφούν στην ΗΤΚ με ξεχωριστές καταχωρήσεις. Η αρχική ΗΤΚ αρχειοθετείται. Στις νέες ΗΤΚ που θα κάνεις, θα αναγράψεις τα στοιχεία της ΠΣΟΙ και τους ιδιοκτήτες που θα είναι υπόχρεοι. Τα ΚΑΕΚ των Ο.Ι αν δεν έχουν ακόμη αποδοθεί θα κάνεις τις καταχωρήσεις σου (έχεις το ΚΑΕΚ οικοπέδου) και θα κάνεις τροποποιητική όταν εκδοθούν αυτά τα ΚΑΕΚ ώστε να τα καταχωρήσεις και αυτά. Μπορείς να το αναφέρεις ως παρατήρηση.
- 163 απαντήσεις
-
- 1
-
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
Chara Theodorou started following ΜΕΛΕΤΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
-
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ. ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΥΓΙΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟ 1 ΚΑΙ ΑΔΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΑΣΕΙ Π.Δ. 41/2018, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ, ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ. Η χρήση κεφαλαίων σε κείμενο δημοσίευσης και τίτλου δεν επιτρέπεται. Επίλεξε «επεξεργασία» (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσε το κείμενο της δημοσίευσής σου. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
-
dimitryf joined the community
-
Την δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό ανακοίνωσαν η LAMDA Development και ο τεχνολογικός κολοσσός. Η συνολική επένδυση του Ομίλου ION εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το τίμημα για τη LAMDA Development να ανέρχεται στα 450 εκατομμύρια ευρώ. Το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας που θα φιλοξενήσει περίπου 2.000 επαγγελματίες από 44 χώρες, θα αναπτυχθεί σε δύο περιοχές του Ελληνικού και θα καλύψει συνολική δόμηση περίπου 250.000 τ.μ. Το έργο θα περιλαμβάνει, εκτός από γραφεία και χώρους έρευνας, ένα αμφιθέατρο 1.000 θέσεων για διεθνείς εκδηλώσεις, καθώς και έως 200.000 τ.μ. οικιστικών μονάδων για τη στέγαση των εργαζομένων του Ομίλου ION. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος ION θα αποκτήσει ίδιες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας. Γεγονός που όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Ομίλου ΙΟΝ στο Ελληνικό. Η στρατηγική αυτή συνεργασία σηματοδοτεί την έναρξη της δημιουργίας του Επιχειρηματικού Κέντρου του Ελληνικού, το οποίο αποτελεί βασικό τμήμα του γενικού σχεδίου ανάπτυξης του έργου (masterplan), ενώ ταυτόχρονα τοποθετεί το The Ellinikon ως ευρωπαϊκό κόμβο τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακού μετασχηματισμού. «Η συμφωνία αυτή τοποθετεί το Ελληνικό στην κορυφή των παγκόσμιων επενδυτικών προορισμών, και αναδεικνύει την Ελλάδα ως κέντρο υψηλής τεχνολογίας και δημιουργικότητας στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο CEO της LAMDA Development Οδυσσέας Αθανασίου. Για τον Andrea Pignataro, ιδρυτή και CEO του Ομίλου ION «το μέγεθος, οι υποδομές και το όραμα του Ελληνικού συνάδουν με το όραμα της εταιρείας να συνδυάσει την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής σε ένα πρωτοποριακό μοντέλο για το μέλλον της εργασίας και της εκπαίδευσης, με ρίζες στην Ελλάδα και ανοιχτό στην παγκόσμια κοινότητα. «Οραματιζόμαστε αυτό το Κέντρο να λειτουργεί, ταυτόχρονα, ως χώρος εργασίας και εκπαίδευσης, διατηρώντας όμως πάντα τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς, καθιστώντας την Αθήνα έναν ευρωπαϊκό φάρο τεχνολογίας και δημιουργικότητας» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου. Η συνεργασία αυτή θα επιταχύνει την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Αττικής και ιδιαίτερα των Δήμων της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελκυστικότητα τους, ως κέντρα επενδύσεων, επιχειρηματικής δραστηριότητας, κατοικίας και εμπορίου. Ο Όμιλος ION, ιδρυτής και ηγέτης στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογίας, έχει επενδύσει σε καινοτόμα έργα και τεχνολογίες παγκοσμίως. Η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό για την χρηματοπιστωτική βιομηχανία και παρέχει λύσεις σε παγκόσμιες αγορές. Η αξία της ION εκτιμάται σε δισεκατομμύρια δολάρια, με τον Andrea Pignataro να κατατάσσεται ως ο δεύτερος πλουσιότερος Ιταλός με περιουσία της οποίας η καθαρή αξία ανέρχεται σε 35,7 δισ. δολ, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes (2025). Η στρατηγική της ION περιλαμβάνει επίσης επενδύσεις σε καινοτόμους τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή χρηματοοικονομία, ενώ η εταιρεία ενισχύει τη θέση της μέσω νέων έργων και επενδύσεων στην Ελλάδα και διεθνώς. Πριν από τη συμφωνία για το Κέντρο στο Ελληνικό, ο Όμιλος ION είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού campus στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ανάβυσσο, νοτιοανατολικά της Αθήνας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, στην αρχή του χρόνου, το σχέδιο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός κέντρου με δυνατότητα απασχόλησης έως και 3.000 ατόμων με την επένδυση να προυπολογίζεται στα 2 δισ. δολάρια. Το σχεδιασμό είχε αναλάβει ο διάσημος αρχιτέκτονας Renzo Piano, και είχε ως στόχο να συγκεντρώσει τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης του Ομίλου, οι οποίες επί του παρόντος είναι διασκορπισμένες σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία. View full είδηση
-
Διεθνές Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό
Engineer posted μια είδηση in Έργα-Υποδομές
Την δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό ανακοίνωσαν η LAMDA Development και ο τεχνολογικός κολοσσός. Η συνολική επένδυση του Ομίλου ION εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το τίμημα για τη LAMDA Development να ανέρχεται στα 450 εκατομμύρια ευρώ. Το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας που θα φιλοξενήσει περίπου 2.000 επαγγελματίες από 44 χώρες, θα αναπτυχθεί σε δύο περιοχές του Ελληνικού και θα καλύψει συνολική δόμηση περίπου 250.000 τ.μ. Το έργο θα περιλαμβάνει, εκτός από γραφεία και χώρους έρευνας, ένα αμφιθέατρο 1.000 θέσεων για διεθνείς εκδηλώσεις, καθώς και έως 200.000 τ.μ. οικιστικών μονάδων για τη στέγαση των εργαζομένων του Ομίλου ION. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος ION θα αποκτήσει ίδιες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας. Γεγονός που όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Ομίλου ΙΟΝ στο Ελληνικό. Η στρατηγική αυτή συνεργασία σηματοδοτεί την έναρξη της δημιουργίας του Επιχειρηματικού Κέντρου του Ελληνικού, το οποίο αποτελεί βασικό τμήμα του γενικού σχεδίου ανάπτυξης του έργου (masterplan), ενώ ταυτόχρονα τοποθετεί το The Ellinikon ως ευρωπαϊκό κόμβο τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακού μετασχηματισμού. «Η συμφωνία αυτή τοποθετεί το Ελληνικό στην κορυφή των παγκόσμιων επενδυτικών προορισμών, και αναδεικνύει την Ελλάδα ως κέντρο υψηλής τεχνολογίας και δημιουργικότητας στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο CEO της LAMDA Development Οδυσσέας Αθανασίου. Για τον Andrea Pignataro, ιδρυτή και CEO του Ομίλου ION «το μέγεθος, οι υποδομές και το όραμα του Ελληνικού συνάδουν με το όραμα της εταιρείας να συνδυάσει την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής σε ένα πρωτοποριακό μοντέλο για το μέλλον της εργασίας και της εκπαίδευσης, με ρίζες στην Ελλάδα και ανοιχτό στην παγκόσμια κοινότητα. «Οραματιζόμαστε αυτό το Κέντρο να λειτουργεί, ταυτόχρονα, ως χώρος εργασίας και εκπαίδευσης, διατηρώντας όμως πάντα τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς, καθιστώντας την Αθήνα έναν ευρωπαϊκό φάρο τεχνολογίας και δημιουργικότητας» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου. Η συνεργασία αυτή θα επιταχύνει την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Αττικής και ιδιαίτερα των Δήμων της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελκυστικότητα τους, ως κέντρα επενδύσεων, επιχειρηματικής δραστηριότητας, κατοικίας και εμπορίου. Ο Όμιλος ION, ιδρυτής και ηγέτης στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογίας, έχει επενδύσει σε καινοτόμα έργα και τεχνολογίες παγκοσμίως. Η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό για την χρηματοπιστωτική βιομηχανία και παρέχει λύσεις σε παγκόσμιες αγορές. Η αξία της ION εκτιμάται σε δισεκατομμύρια δολάρια, με τον Andrea Pignataro να κατατάσσεται ως ο δεύτερος πλουσιότερος Ιταλός με περιουσία της οποίας η καθαρή αξία ανέρχεται σε 35,7 δισ. δολ, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes (2025). Η στρατηγική της ION περιλαμβάνει επίσης επενδύσεις σε καινοτόμους τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή χρηματοοικονομία, ενώ η εταιρεία ενισχύει τη θέση της μέσω νέων έργων και επενδύσεων στην Ελλάδα και διεθνώς. Πριν από τη συμφωνία για το Κέντρο στο Ελληνικό, ο Όμιλος ION είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού campus στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ανάβυσσο, νοτιοανατολικά της Αθήνας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, στην αρχή του χρόνου, το σχέδιο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός κέντρου με δυνατότητα απασχόλησης έως και 3.000 ατόμων με την επένδυση να προυπολογίζεται στα 2 δισ. δολάρια. Το σχεδιασμό είχε αναλάβει ο διάσημος αρχιτέκτονας Renzo Piano, και είχε ως στόχο να συγκεντρώσει τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης του Ομίλου, οι οποίες επί του παρόντος είναι διασκορπισμένες σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία. -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
Didonis replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
ένα ενα τα λες... Άρα δεν έχει χιλιοστά ο "αέρας" ..... οπότε δες και τα σωστά που σου γράφει και ο ΙΑΣΟΝΑΣ -
Καλησπέρα σε ολους, Σε κτίριο 3οροφο χωρίς σύσταση, μετά από τακτοποίηση και έκδοση ταυτότητας κτιρίου που εξέδωσα, επήλθε θάνατος του ιδιοκτήτη. Έγινε στην συνέχεια σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας βάσει δια διατάξεως τελευταίας βουλήσεως. Τώρα μου ζητούν ταυτότητες για τις ιδιοκτησίες που προκύπτουν. Η ερώτηση μου αφορά βασικά το σύστημα του τεε. Θα κάνω επεξεργασία της αρχικής δήλωσης? Θα ξεκινήσω νέες δηλώσεις εξαρχής? ( μαλλον οχι) αλλα διάβασα κάπου για αρχειοθέτηση αλλά δεν κατάλαβα την διαδικασία.... επιπλέον χρειάζομαι λογικά και αριθμούς καεκ μετα την σύσταση λογικά... σωστά? εχω μόνο το καεκ του όλου κτιρίου... Ευχαριστώ προκαταβολικά για την βοήθεια σας Αν είσαι Μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο Προφίλ σου Didonis
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
@tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
ΙΑΣΟΝΑΣ replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Σωστά σας λέει ο μηχανικός σας! Αφού ο ιδιοκτήτης πατέρας σας και η θεία σας έχουν πεθάνει... Προϋπόθεση για την ύπαρξη ιδιοκτήτη είναι το να γίνει και να ολοκληρωθεί η αποδοχή κληρονομιάς των θανόντων, από τους κληρονόμους τους! Όταν ολοκληρωθεί αυτό, τότε θα "βρεθεί - βρεθούν" και ο ιδιοκτήτης - ιδιοκτήτες! -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Στη σύσταση λέει ότι αν χτιστεί νέος όροφος θα μειωθούν τα χιλιοστά των υπολοίπων. Αυτό που λέει ο μηχανικός ότι δεν μπορεί να κάνει αίτηση επειδή δεν υπάρχει ιδιοκτήτης για το δώμα ισχύει ή είναι μπαρούφα; -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
Didonis replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
να συνεργαστούν ο Μηχανικός σου με τον συμβολαιογράφο.... και φυσικά να υπάρχουν στην σύσταση οριζοντίου χιλιοστά για τον μελλοντικό αέρα προς τον πατέρα σου και όχι μόνο αποκλειστική χρήση. Υπάρχουν λύσεις αρκεί να γνωρίζουν τις διαδικασίες. Δεν μπορεί να δοθεί λύση με μπλα μπλα μόνο στο φόρουμ με ελάχιστα δεδομένα και μερικές λαθεμένες περιγραφές που άθελα σου κάνεις. -
"Αυγατίζει" εκ νέου ο όγκος των διαγωνισμών νέων έργων υποδομής, καθώς μέχρι το τέλος του 2026 δρομολογούνται συμβάσεις συνολικού ύψους 8-10 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτή την περίοδο ήδη εκτελούνται περίπου 20 μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 10 δισ. ευρώ, ενώ ξεκινούν και νέες παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τρέχουν και δημόσια έργα, όπως το πακέτο 1,4 δισ. ευρώ για την ανακατασκευή των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της Θεσσαλίας. Συνολικά δε, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η χώρα χρειάζεται πρόσθετες υποδομές αξίας 40-50 δισ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κατασκευαστικό κενό σε επενδύσεις, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Από αυτό το ποσό, περίπου το 37% θα πρέπει να κατευθυνθεί σε επενδύσεις για ενεργειακά έργα, το 31% σε σιδηροδρομικά έργα, το 17% σε οδικούς άξονες και αυτοκινητόδρομους και το 6% σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ σημαντικός είναι και ο όγκος των κεφαλαίων για νέα δημόσια κτίρια και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο 2010-2022, οι επενδύσεις σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως, έναντι 2% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. και ενώ πριν από την κρίση στην Ελλάδα οι ετήσιες επενδύσεις στις υποδομές διαμορφώνονταν σε 3%. Πρόκειται για μια απόκλιση που έχει δημιουργήσει ένα επενδυτικό κενό ύψους 1,8 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που πλέον είναι εμφανές, ειδικά σε επιβαρυμένες περιοχές, όπως η Αττική και οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας. Σε ανάλυσή της η Eurobank είχε επισημάνει επίσης, ότι κατά την περίοδο από το 2011 έως το 2023 οι πόροι που κατευθύνθηκαν στις υποδομές ήταν αισθητά χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα η μείωση του πάγιου κεφαλαίου που σημειώθηκε το διάστημα αυτό να αφαιρέσει από την οικονομία συνολικά 40,2 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Εξ αυτών, το 24%, ή 9,6 δισ. ευρώ, προήλθε από τον θεσμικό τομέα της γενικής κυβέρνησης. Έτσι, υπολογίζεται ότι οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές θα πρέπει να μεγεθύνονται σε μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 4,4% του ΑΕΠ για μία δεκαετία, ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι απώλειες του δημόσιου κεφαλαίου κατά τη διάρκεια της κρίσης χρέους. Επομένως, είναι ευπρόσδεκτη η πρόσφατη εξέλιξη αναφορικά με τον σχεδιασμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για το 2026, που θα διαμορφωθεί σε 16,7 δισ. ευρώ, ποσό που είναι αυξημένο κατά 14,5% σε σχέση με τα περίπου 14,6 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι το φετινό ύψος, στο οποίο θα κλείσει το τρέχον ΠΔΕ. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην επιτάχυνση μεγάλων έργων υποδομής, στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, αλλά και στην ολοκλήρωση δράσεων που ήδη τρέχουν με ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια. Από το συνολικό ποσό των 16,7 δισ. ευρώ, τα 6,2 δισ. θα κατευθυνθούν σε συγχρηματοδοτούμενα έργα, 3,3 δισ. σε έργα αποκλειστικά με εθνικούς πόρους και 7,219 δισ. σε δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Τον περασμένο μήνα η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 6ο αίτημα εκταμίευσης πόρων από το Ταμείο, ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις, μετά την εκπλήρωση 39 νέων οροσήμων και στόχων. Με την ολοκλήρωση του 6ου αιτήματος, οι συνολικές εκταμιεύσεις προς την Ελλάδα θα ανέρχονται πλέον σε 23,4 δισ. ευρώ, άρα σε ποσοστό 65% των συνολικών πόρων που της αναλογούν, ενώ οι εκταμιεύσεις, ειδικά των επιχορηγήσεων, θα φθάσουν σε 12,04 δισ. ευρώ (στο 66% των διαθέσιμων πόρων). Το αίτημα για το σκέλος των δανείων, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, θα υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου. Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο κατατέθηκε και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το επόμενο ΕΣΠΑ και την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) για την περίοδο 2028-2034. Η κατανομή των ποσών που θα αναλογούν σε κάθε κράτος-μέλος δεν είναι οριστική, καθώς θα ακολουθήσει διάλογος που μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί (ακόμα και μέχρι τις αρχές του 2027). Σε κάθε περίπτωση, με βάση την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (MFF) της νέας περιόδου, στην Ελλάδα αναλογούν 49,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 42,9 δισ. ευρώ αφορούν χρηματοδοτήσεις για πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης (π.χ. ΕΣΠΑ, ΚΑΠ, δράσεις για το προσφυγικό και την αλιεία κτλ.). Για το ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτούνται και οι επενδύσεις σε υποδομές και μεταφορές, υπολογίζεται (πάντα με βάση την πρόταση), ότι η Ελλάδα θα μπορεί να λάβει περί τα 24-25 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε ειδική ημερίδα με αντικείμενο τα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις εταιρείες των δύο μεγαλύτερων τάξεων του εργοληπτικού πτυχίου, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Υπερταμείου να δημιουργήσει το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο Υποδομών (σ.σ.: συστάθηκε στις αρχές Ιουνίου και διαθέτει ήδη διοικητικό συμβούλιο), το οποίο εκτιμάται ότι θα αξιοποιήσει μέρος των κεφαλαίων του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου (sovereign fund), αλλά και θα επιδιώξει περαιτέρω μόχλευση με κατεύθυνση τη χρηματοδοτική συμβολή σε έργα υποδομών. Επιπλέον, ο κ. Συριανός επανέλαβε και την πάγια θέση του ΣΤΕΑΤ για την ανάγκη σύστασης ενός Εθνικού Ταμείου Έργων Υποδομής, που θα παρέχει επενδυτικά κίνητρα και κεφάλαια σε ιδιωτικούς, αλλά και δημόσιους φορείς, ώστε να χρηματοδοτούνται έργα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, με έμφαση στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των υδάτινων πόρων. Ένα τέτοιο Ταμείο θα μπορούσε, σε πρώτη φάση, να χρηματοδοτηθεί από τέλη διοδίων ή λιμανιών, κοινοτικά κονδύλια ή και Ομόλογα Έργων (Project Bonds). View full είδηση
-
"Αυγατίζει" εκ νέου ο όγκος των διαγωνισμών νέων έργων υποδομής, καθώς μέχρι το τέλος του 2026 δρομολογούνται συμβάσεις συνολικού ύψους 8-10 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτή την περίοδο ήδη εκτελούνται περίπου 20 μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 10 δισ. ευρώ, ενώ ξεκινούν και νέες παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τρέχουν και δημόσια έργα, όπως το πακέτο 1,4 δισ. ευρώ για την ανακατασκευή των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της Θεσσαλίας. Συνολικά δε, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η χώρα χρειάζεται πρόσθετες υποδομές αξίας 40-50 δισ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κατασκευαστικό κενό σε επενδύσεις, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Από αυτό το ποσό, περίπου το 37% θα πρέπει να κατευθυνθεί σε επενδύσεις για ενεργειακά έργα, το 31% σε σιδηροδρομικά έργα, το 17% σε οδικούς άξονες και αυτοκινητόδρομους και το 6% σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ σημαντικός είναι και ο όγκος των κεφαλαίων για νέα δημόσια κτίρια και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο 2010-2022, οι επενδύσεις σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως, έναντι 2% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. και ενώ πριν από την κρίση στην Ελλάδα οι ετήσιες επενδύσεις στις υποδομές διαμορφώνονταν σε 3%. Πρόκειται για μια απόκλιση που έχει δημιουργήσει ένα επενδυτικό κενό ύψους 1,8 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που πλέον είναι εμφανές, ειδικά σε επιβαρυμένες περιοχές, όπως η Αττική και οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας. Σε ανάλυσή της η Eurobank είχε επισημάνει επίσης, ότι κατά την περίοδο από το 2011 έως το 2023 οι πόροι που κατευθύνθηκαν στις υποδομές ήταν αισθητά χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα η μείωση του πάγιου κεφαλαίου που σημειώθηκε το διάστημα αυτό να αφαιρέσει από την οικονομία συνολικά 40,2 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Εξ αυτών, το 24%, ή 9,6 δισ. ευρώ, προήλθε από τον θεσμικό τομέα της γενικής κυβέρνησης. Έτσι, υπολογίζεται ότι οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές θα πρέπει να μεγεθύνονται σε μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 4,4% του ΑΕΠ για μία δεκαετία, ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι απώλειες του δημόσιου κεφαλαίου κατά τη διάρκεια της κρίσης χρέους. Επομένως, είναι ευπρόσδεκτη η πρόσφατη εξέλιξη αναφορικά με τον σχεδιασμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για το 2026, που θα διαμορφωθεί σε 16,7 δισ. ευρώ, ποσό που είναι αυξημένο κατά 14,5% σε σχέση με τα περίπου 14,6 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι το φετινό ύψος, στο οποίο θα κλείσει το τρέχον ΠΔΕ. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην επιτάχυνση μεγάλων έργων υποδομής, στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, αλλά και στην ολοκλήρωση δράσεων που ήδη τρέχουν με ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια. Από το συνολικό ποσό των 16,7 δισ. ευρώ, τα 6,2 δισ. θα κατευθυνθούν σε συγχρηματοδοτούμενα έργα, 3,3 δισ. σε έργα αποκλειστικά με εθνικούς πόρους και 7,219 δισ. σε δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Τον περασμένο μήνα η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 6ο αίτημα εκταμίευσης πόρων από το Ταμείο, ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις, μετά την εκπλήρωση 39 νέων οροσήμων και στόχων. Με την ολοκλήρωση του 6ου αιτήματος, οι συνολικές εκταμιεύσεις προς την Ελλάδα θα ανέρχονται πλέον σε 23,4 δισ. ευρώ, άρα σε ποσοστό 65% των συνολικών πόρων που της αναλογούν, ενώ οι εκταμιεύσεις, ειδικά των επιχορηγήσεων, θα φθάσουν σε 12,04 δισ. ευρώ (στο 66% των διαθέσιμων πόρων). Το αίτημα για το σκέλος των δανείων, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, θα υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου. Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο κατατέθηκε και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το επόμενο ΕΣΠΑ και την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) για την περίοδο 2028-2034. Η κατανομή των ποσών που θα αναλογούν σε κάθε κράτος-μέλος δεν είναι οριστική, καθώς θα ακολουθήσει διάλογος που μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί (ακόμα και μέχρι τις αρχές του 2027). Σε κάθε περίπτωση, με βάση την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (MFF) της νέας περιόδου, στην Ελλάδα αναλογούν 49,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 42,9 δισ. ευρώ αφορούν χρηματοδοτήσεις για πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης (π.χ. ΕΣΠΑ, ΚΑΠ, δράσεις για το προσφυγικό και την αλιεία κτλ.). Για το ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτούνται και οι επενδύσεις σε υποδομές και μεταφορές, υπολογίζεται (πάντα με βάση την πρόταση), ότι η Ελλάδα θα μπορεί να λάβει περί τα 24-25 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε ειδική ημερίδα με αντικείμενο τα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις εταιρείες των δύο μεγαλύτερων τάξεων του εργοληπτικού πτυχίου, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Υπερταμείου να δημιουργήσει το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο Υποδομών (σ.σ.: συστάθηκε στις αρχές Ιουνίου και διαθέτει ήδη διοικητικό συμβούλιο), το οποίο εκτιμάται ότι θα αξιοποιήσει μέρος των κεφαλαίων του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου (sovereign fund), αλλά και θα επιδιώξει περαιτέρω μόχλευση με κατεύθυνση τη χρηματοδοτική συμβολή σε έργα υποδομών. Επιπλέον, ο κ. Συριανός επανέλαβε και την πάγια θέση του ΣΤΕΑΤ για την ανάγκη σύστασης ενός Εθνικού Ταμείου Έργων Υποδομής, που θα παρέχει επενδυτικά κίνητρα και κεφάλαια σε ιδιωτικούς, αλλά και δημόσιους φορείς, ώστε να χρηματοδοτούνται έργα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, με έμφαση στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των υδάτινων πόρων. Ένα τέτοιο Ταμείο θα μπορούσε, σε πρώτη φάση, να χρηματοδοτηθεί από τέλη διοδίων ή λιμανιών, κοινοτικά κονδύλια ή και Ομόλογα Έργων (Project Bonds).