Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Σήμερα
  3. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις Επιχειρήσεις», έως τις 30 Ιουνίου του 2025. Στόχος της παράτασης είναι η διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπονται στον οδηγό του προγράμματος. Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 153,7 εκατ. ευρώ, επιχορηγεί επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου οικονομικής δραστηριότητας, για την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης (μπαταρίας) σε σχεδιαζόμενα φωτοβολταϊκά συστήματα ή για την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης (μπαταρίας) σε υφιστάμενα, ενεργά φωτοβολταϊκά συστήματα. Και στις δύο περιπτώσεις, επιδοτείται, αποκλειστικά, το σύστημα αποθήκευσης. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: http://exoikonomo-epixeiro-fotovoltaika.gov.gr. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Το παραπάνω πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGeneration EU. Φορέας διαχείρισης και ελέγχου του προγράμματος είναι η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας/Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ).
  4. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις Επιχειρήσεις», έως τις 30 Ιουνίου του 2025. Στόχος της παράτασης είναι η διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπονται στον οδηγό του προγράμματος. Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 153,7 εκατ. ευρώ, επιχορηγεί επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου οικονομικής δραστηριότητας, για την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης (μπαταρίας) σε σχεδιαζόμενα φωτοβολταϊκά συστήματα ή για την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης (μπαταρίας) σε υφιστάμενα, ενεργά φωτοβολταϊκά συστήματα. Και στις δύο περιπτώσεις, επιδοτείται, αποκλειστικά, το σύστημα αποθήκευσης. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: http://exoikonomo-epixeiro-fotovoltaika.gov.gr. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Το παραπάνω πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGeneration EU. Φορέας διαχείρισης και ελέγχου του προγράμματος είναι η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας/Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ). View full είδηση
  5. Στην προμήθεια 2.760.000 έξυπνων μετρητών νέας γενιάς και νέου κεντρικού συστήματος Meter Data Management προχωρά ο ΔΕΔΔΗΕ με την υπογραφή σύμβασης με τις Ενώσεις εταιριών «Iskraemeco d.d. & Oracle France SAS», «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.» και «Protasis AE – Sagemcom Energy & Telecom SAS», ανοίγοντας το δρόμο για την αντικατάσταση όλων των μετρητών με έξυπνους μετρητές πανελλαδικά μέχρι το 2030. Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αναστάσιος Μάνος δήλωσε σχετικά: «Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο εκσυγχρονισμού της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μετόχους μας, τη ΔΕΗ και την Macquarie Asset Management για την εμπιστοσύνη και τη θερμή υποστήριξή τους στο επενδυτικό μας πρόγραμμα και τη στρατηγική ανάπτυξης και μετασχηματισμού μας, βασικό κομμάτι της οποίας αποτελεί η μετατροπή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα έξυπνο και πελατοκεντρικό δίκτυο. Οι έξυπνοι μετρητές ανοίγουν το δρόμο για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα πιο αποδοτικό, διαφανές και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας. Η εγκατάστασή τους είναι καθοριστική για την πράσινη μετάβαση, ενισχύοντας τη συμμετοχή των πελατών στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για έναν πιο ανταγωνιστικό και ευέλικτο ενεργειακό τομέα με νέες υπηρεσίες απόκρισης ζήτησης με οφέλη τόσο για τους πελάτες, όσο και τους προμηθευτές καθώς και το συνολικό ενεργειακό κόστος. Οι έξυπνοι μετρητές δεν είναι επιλογή αλλά αναγκαιότητα για ένα βιώσιμο και ψηφιακά εξελιγμένο ενεργειακό μέλλον». Έχουν ήδη παραληφθεί 600.000 έξυπνοι μετρητές νέας γενιάς, και με βάση τη συμφωνία πλαίσιο και την 1η εκτελεστική σύμβαση που υπέγραψαν σήμερα 28 Μαΐου 2025 οι τρεις ανάδοχοι του έργου, προβλέπεται να προμηθεύσουν ακόμα 2.760.000 νέας γενιάς έξυπνους μετρητές με τις νέες προδιαγραφές του ΔΕΔΔΗΕ, μαζί με τα απαραίτητα συστήματα middleware και λογισμικό τύπου Advanced Metering Infrastructure System (ΑΜΙ) για την διαχείριση της επικοινωνίας, τον έλεγχο των συσκευών και την συλλογή δεδομένων από τους μετρητές. Οι νέοι μετρητές του ΔΕΔΔΗΕ ενσωματώνουν το σύνολο των νεότερων λειτουργιών παγκοσμίως διαθέτουν επίσης, αυξημένες δυνατότητες επικοινωνίας με υπομετρητές και Home Energy Management συστήματα όπως και με μετρητές νερού και φυσικού αερίου για μια ολοκληρωμένη διαχείριση της ενέργειας μέσω νέων υπηρεσιών προς τους πελάτες και τους prosumers. Το σύνολο των νέας γενιάς έξυπνων μετρητών που περιλαμβάνει η 1η εκτελεστική, κατανέμονται στους τρεις αναδόχους με βάση το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας (διαδικασία με διαπραγμάτευση με προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού) σε ποσοστό 40% (ένωση «Iskraemeco d.d. & Oracle France SAS») με την προμήθεια 1,104,000 μετρητών και Advanced Metering Infrastructure System (AMI System), 35% (ένωση «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.») με την προμήθεια 966,000 μετρητών, συστήματος Advanced Metering Infrastructure System (AMI System) και συστήματος Metering Data Management System (MDM System) και 25% (ένωση «Protasis AE – Sagemcom Energy & Telecom SAS») με την προμήθεια 690.000 μετρητών και Advanced Metering Infrastructure System (AMI System). Στόχος του διαγωνισμού, η επιλογή κορυφαίων στρατηγικών προμηθευτών συνεργατών και ταυτόχρονα η διασφάλιση της προμήθειας, του χρόνου υλοποίησης και το futurability σε ένα τόσο απαιτητικό και πολύπλοκο έργο. Επιπλέον, στην ένωση εταιρειών «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.» και συγκεκριμένα στο μέλος της ένωσης «Itron Spain SLU», ανατίθεται και η προμήθεια του συστήματος Meter Data Management System που θα αποτελέσει το κεντρικό σύστημα συλλογής αποθήκευσης, επεξεργασίας και σύνθετης ανάλυσης από το σύνολο των μετρητών, παρέχοντας νέες αυξημένες δυνατότητες ψηφιακών υπηρεσιών στην αγορά ενέργειας. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι το πιο διαδεδομένο παγκοσμίως για τηλεδιαχείριση δεδομένων μετρητών. Η εγκατεστημένη του βάση περιλαμβάνει πάνω από 100 πελάτες σε έξι ηπείρους με περισσότερους από 45 εκατομμύρια μετρητές σε παραγωγή. Πέραν από τους 600.000 μετρητές που έχουν ήδη παραδοθεί, με την 1η εκτελεστική σύμβαση που τίθεται σε ισχύ, οι πρώτοι 100.000 μετρητές αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2025 ώστε να εκκινήσουν και τα πρώτα end-to-end tests και οι τελευταίοι μέσα στο 2027 ενώ, η νέα υποδομή μαζί με το έξυπνο σύστημα MDM αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική σε ένα έτος από σήμερα -δηλαδή μέχρι τέλη Μαΐου του 2026-όταν και θα ξεκινήσει να προσφέρεται στους πελάτες ακόμα μεγαλύτερος αριθμός υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η διάρκεια της συμφωνίας πλαίσιο ορίζεται σε οκτώ έτη. Με βάση την συμφωνία αυτή, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει δικαίωμα να διεξάγει νέους διαγωνισμούς με την μέθοδο των mini-tender, προκειμένου να αναθέτει πρόσθετο όγκο έξυπνων μετρητών μέχρι το ύψος των 7,7 εκατ. μονάδων συνολικά που θα απαιτηθούν για την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών μετρητών ως το 2030 ή και νωρίτερα εφόσον/κατόπιν έγκρισης πιο επιταχυνόμενου πλάνου εγκατάστασης από τη Ρυθμιστική Αρχή. Το πλήθος, οι ποσότητες προς ανάθεση και ο χρόνος διεξαγωγής των Mini-Tenders, είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς εξελίσσεται το πλάνο της εγκατάστασης. Να τονιστεί ότι ο ΔΕΔΔΗΕ πιστός στη δέσμευσή του για ταχύτερο μετασχηματισμό του αλλά και εκσυγχρονισμό της αγοράς ενέργειας, έχει ήδη εγκαταστήσει μέχρι σήμερα 1.100.000 έξυπνους μετρητές πανελλαδικά, με στρατηγική επιλογή την εγκατάστασή τους σε μεγάλους πελάτες, με αποτέλεσμα περισσότερο από το 55% της ενέργειας της χώρας να τηλεμετράται. View full είδηση
  6. Στην προμήθεια 2.760.000 έξυπνων μετρητών νέας γενιάς και νέου κεντρικού συστήματος Meter Data Management προχωρά ο ΔΕΔΔΗΕ με την υπογραφή σύμβασης με τις Ενώσεις εταιριών «Iskraemeco d.d. & Oracle France SAS», «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.» και «Protasis AE – Sagemcom Energy & Telecom SAS», ανοίγοντας το δρόμο για την αντικατάσταση όλων των μετρητών με έξυπνους μετρητές πανελλαδικά μέχρι το 2030. Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αναστάσιος Μάνος δήλωσε σχετικά: «Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο εκσυγχρονισμού της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μετόχους μας, τη ΔΕΗ και την Macquarie Asset Management για την εμπιστοσύνη και τη θερμή υποστήριξή τους στο επενδυτικό μας πρόγραμμα και τη στρατηγική ανάπτυξης και μετασχηματισμού μας, βασικό κομμάτι της οποίας αποτελεί η μετατροπή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα έξυπνο και πελατοκεντρικό δίκτυο. Οι έξυπνοι μετρητές ανοίγουν το δρόμο για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα πιο αποδοτικό, διαφανές και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας. Η εγκατάστασή τους είναι καθοριστική για την πράσινη μετάβαση, ενισχύοντας τη συμμετοχή των πελατών στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για έναν πιο ανταγωνιστικό και ευέλικτο ενεργειακό τομέα με νέες υπηρεσίες απόκρισης ζήτησης με οφέλη τόσο για τους πελάτες, όσο και τους προμηθευτές καθώς και το συνολικό ενεργειακό κόστος. Οι έξυπνοι μετρητές δεν είναι επιλογή αλλά αναγκαιότητα για ένα βιώσιμο και ψηφιακά εξελιγμένο ενεργειακό μέλλον». Έχουν ήδη παραληφθεί 600.000 έξυπνοι μετρητές νέας γενιάς, και με βάση τη συμφωνία πλαίσιο και την 1η εκτελεστική σύμβαση που υπέγραψαν σήμερα 28 Μαΐου 2025 οι τρεις ανάδοχοι του έργου, προβλέπεται να προμηθεύσουν ακόμα 2.760.000 νέας γενιάς έξυπνους μετρητές με τις νέες προδιαγραφές του ΔΕΔΔΗΕ, μαζί με τα απαραίτητα συστήματα middleware και λογισμικό τύπου Advanced Metering Infrastructure System (ΑΜΙ) για την διαχείριση της επικοινωνίας, τον έλεγχο των συσκευών και την συλλογή δεδομένων από τους μετρητές. Οι νέοι μετρητές του ΔΕΔΔΗΕ ενσωματώνουν το σύνολο των νεότερων λειτουργιών παγκοσμίως διαθέτουν επίσης, αυξημένες δυνατότητες επικοινωνίας με υπομετρητές και Home Energy Management συστήματα όπως και με μετρητές νερού και φυσικού αερίου για μια ολοκληρωμένη διαχείριση της ενέργειας μέσω νέων υπηρεσιών προς τους πελάτες και τους prosumers. Το σύνολο των νέας γενιάς έξυπνων μετρητών που περιλαμβάνει η 1η εκτελεστική, κατανέμονται στους τρεις αναδόχους με βάση το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας (διαδικασία με διαπραγμάτευση με προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού) σε ποσοστό 40% (ένωση «Iskraemeco d.d. & Oracle France SAS») με την προμήθεια 1,104,000 μετρητών και Advanced Metering Infrastructure System (AMI System), 35% (ένωση «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.») με την προμήθεια 966,000 μετρητών, συστήματος Advanced Metering Infrastructure System (AMI System) και συστήματος Metering Data Management System (MDM System) και 25% (ένωση «Protasis AE – Sagemcom Energy & Telecom SAS») με την προμήθεια 690.000 μετρητών και Advanced Metering Infrastructure System (AMI System). Στόχος του διαγωνισμού, η επιλογή κορυφαίων στρατηγικών προμηθευτών συνεργατών και ταυτόχρονα η διασφάλιση της προμήθειας, του χρόνου υλοποίησης και το futurability σε ένα τόσο απαιτητικό και πολύπλοκο έργο. Επιπλέον, στην ένωση εταιρειών «Itron Spain SLU - ZIV Aplicaciones y Tecnologia S.L.» και συγκεκριμένα στο μέλος της ένωσης «Itron Spain SLU», ανατίθεται και η προμήθεια του συστήματος Meter Data Management System που θα αποτελέσει το κεντρικό σύστημα συλλογής αποθήκευσης, επεξεργασίας και σύνθετης ανάλυσης από το σύνολο των μετρητών, παρέχοντας νέες αυξημένες δυνατότητες ψηφιακών υπηρεσιών στην αγορά ενέργειας. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι το πιο διαδεδομένο παγκοσμίως για τηλεδιαχείριση δεδομένων μετρητών. Η εγκατεστημένη του βάση περιλαμβάνει πάνω από 100 πελάτες σε έξι ηπείρους με περισσότερους από 45 εκατομμύρια μετρητές σε παραγωγή. Πέραν από τους 600.000 μετρητές που έχουν ήδη παραδοθεί, με την 1η εκτελεστική σύμβαση που τίθεται σε ισχύ, οι πρώτοι 100.000 μετρητές αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2025 ώστε να εκκινήσουν και τα πρώτα end-to-end tests και οι τελευταίοι μέσα στο 2027 ενώ, η νέα υποδομή μαζί με το έξυπνο σύστημα MDM αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική σε ένα έτος από σήμερα -δηλαδή μέχρι τέλη Μαΐου του 2026-όταν και θα ξεκινήσει να προσφέρεται στους πελάτες ακόμα μεγαλύτερος αριθμός υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η διάρκεια της συμφωνίας πλαίσιο ορίζεται σε οκτώ έτη. Με βάση την συμφωνία αυτή, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει δικαίωμα να διεξάγει νέους διαγωνισμούς με την μέθοδο των mini-tender, προκειμένου να αναθέτει πρόσθετο όγκο έξυπνων μετρητών μέχρι το ύψος των 7,7 εκατ. μονάδων συνολικά που θα απαιτηθούν για την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών μετρητών ως το 2030 ή και νωρίτερα εφόσον/κατόπιν έγκρισης πιο επιταχυνόμενου πλάνου εγκατάστασης από τη Ρυθμιστική Αρχή. Το πλήθος, οι ποσότητες προς ανάθεση και ο χρόνος διεξαγωγής των Mini-Tenders, είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς εξελίσσεται το πλάνο της εγκατάστασης. Να τονιστεί ότι ο ΔΕΔΔΗΕ πιστός στη δέσμευσή του για ταχύτερο μετασχηματισμό του αλλά και εκσυγχρονισμό της αγοράς ενέργειας, έχει ήδη εγκαταστήσει μέχρι σήμερα 1.100.000 έξυπνους μετρητές πανελλαδικά, με στρατηγική επιλογή την εγκατάστασή τους σε μεγάλους πελάτες, με αποτέλεσμα περισσότερο από το 55% της ενέργειας της χώρας να τηλεμετράται.
  7. ο παρακάτω ΑΠΕ είναι σωστός; Σύμβαση 1ος ΑΠΕ επί πλεον επί έλαττον Σύνολο εργασιών 64.623,88 65.493,86 869,98 ΓΕ & ΟΕ 18% 11.632,30 11.788,89 156,59 Αθροισμα 76.256,18 77.282,75 1.026,57 Απρόβλεπτα 15% 11.438,43 7.945,20 3.493,23 Αθροισμα 87.694,61 85.227,95 1.026,57 3.493,23 Απολογιστικά 1.900,00 4.000,00 2.100,00 (ΓΕ&ΟΕ 18% απολογιστικών με έκπτωση 3%) 331,74 698,40 366,66 Αθροισμα 89.926,35 89.926,35 3.493,23 3.493,23
  8. Καλημέρα...σε ποιά οδό έχει πρόσωπο/α το ακίνητο που σε ενδιαφέρει, γιατί επηρεάζει την τιμή ζώνης; Έχει πρόσωπο στην Ολυμπιών αλλά η είσοδός γίνεται από την Κυρίλου Ωλένης.
  9. Εκδόθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), φορέα υλοποίησης του Προγράμματος, η 22η απόφαση Υπαγωγής αιτήσεων στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021». Με την απόφαση, υπάγονται 89 Ωφελούμενοι, οι αιτήσεις των οποίων έχουν συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό 1.779.540,45€, συμπεριλαμβανομένων παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας και λοιπών δαπανών απαραίτητων για την υλοποίηση των έργων. Οι Ωφελούμενοι σε αυτό το στάδιο, καλούνται να καταχωρήσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα αιτήσεων τον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ), στον οποίο θα καταβληθεί από το Πρόγραμμα, προκαταβολή της επιχορήγησης βάσει του Οδηγού Εφαρμογής. Μπορείτε να δείτε τη σχετική απόφαση πατώντας εδώ
  10. Εκδόθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), φορέα υλοποίησης του Προγράμματος, η 22η απόφαση Υπαγωγής αιτήσεων στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021». Με την απόφαση, υπάγονται 89 Ωφελούμενοι, οι αιτήσεις των οποίων έχουν συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό 1.779.540,45€, συμπεριλαμβανομένων παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας και λοιπών δαπανών απαραίτητων για την υλοποίηση των έργων. Οι Ωφελούμενοι σε αυτό το στάδιο, καλούνται να καταχωρήσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα αιτήσεων τον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ), στον οποίο θα καταβληθεί από το Πρόγραμμα, προκαταβολή της επιχορήγησης βάσει του Οδηγού Εφαρμογής. Μπορείτε να δείτε τη σχετική απόφαση πατώντας εδώ View full είδηση
  11. Χθες
  12. δεν ξέρω που είναι το παράνομο αλλά είναι άρες μάρες.... πχ.... η πρώτη άδεια δεν την ολοκληρώνουν ποτέ.... ή κάνουν σημαντικές υπερβάσεις που δεν προβλέπονταν και δεν μπορεί να γίνει παραλαβή. η δεύτερη έχει ολοκληρωθεί.... Τι θα παραλάβει ο ελεγκτής? Μη ξεχνάς ότι η τελευταία ως ημερομηνία άδεια που εχει εκδοθεί για το οικόπεδο είναι η εν ισχύ άδεια. Επίσης στα Διαγράμματα κάλυψης με τα λίγα που ξέρω πάντα γράφαμε υφιστάμενο (βάση Οικ, Άδειας ΧΧ κλπ). Δεν γράφαμε μελλοντικά υφιστάμενο βάση άλλης άδειας. Επικουρικά θα σου διηγηθώ ιστορία ΄δεκαετίας 90 Εκτός σχεδίου 4 στρέμματα. Άρα είχε δικαίωμα τα γνωστά 200τμ για Οικία Ο ιδιοκτήτης ανέθεσε σε 4 διαφορετικά τεχνικά γραφεία να βγάλουν άδεια η κάθε μία για τα 200τ.μ. και ζήτησε στην κάθε ανάθεση διαφορετική θέση (κοντά στις 4 γωνίες δηλαδή του γεωτεμαχίου). Άρα 4 άδειες σε διαφορετικά τεχνικά γραφεία που όλοι έβλεπαν αδόμητο 4 κτήρια 200 συνολικά 800τμ και φυσικά είχε και μια μικρη χρονική απόκλιση για να μη βρεθούν όλοι μαζι. Οι άδειες βγήκαν κανονικά.... το τι έγινε μετά όταν τους πήραν είδηση με δικαστήρια πειθαρχικά ΤΕΕ κλπ το αφήνω στην φαντασία σου
  13. Συνολικά 16 νέοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα, ενώ ήδη 12 βρίσκονται σε εξέλιξη από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ). Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ποικιλία «χακί» ακινήτων -από πρώην στρατόπεδα και οικόπεδα-φιλέτα έως νοσοκομεία, αγροτεμάχια και κατοικίες-, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε ιδιαίτερα προνομιακές τοποθεσίες. Την ίδια στιγμή, σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που προβλέπει τη σύσταση της Εταιρείας Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΤΑΕΔ), η οποία θα αποτελέσει το όχημα για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Στρατού. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο powergame.gr ο γενικός διευθυντής της ΥΠΑΑΠΕΔ, Παναγιώτης Κισκήρας, ο νέος φορέας αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τις διαδικασίες αξιοποίησης, ξεμπλοκάροντας περιουσιακά στοιχεία που έως σήμερα παρέμεναν αναξιοποίητα εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. «Με τη δημιουργία του φορέα η διαδικασία θα γίνει πιο ευέλικτη και αποτελεσματική. Οι διαγωνισμοί θα μπορούν να προκηρύσσονται ταχύτερα, καθώς θα αντικατασταθούν χρονοβόρες εσωτερικές διαδικασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά. Εφόσον ο σχετικός νόμος ψηφιστεί εντός Ιουνίου, η συγκρότηση του φορέα θα ξεκινήσει άμεσα, με στόχο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από το φθινόπωρο. Μέχρι τότε η υφιστάμενη υπηρεσία συνεχίζει κανονικά το έργο της, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη μετάβαση και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα οργανωτικά μέτρα. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχουν δρομολογηθεί και «τρέχουν» διαγωνισμοί, ενώ επίκεινται και νέοι. Όπως εξηγείται, αρκετά ακίνητα βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας, με την έγκριση των απαιτούμενων όρων από το Συμβούλιο Άμυνας, προκειμένου να τεθούν προς αξιοποίηση. Ποια ακίνητα θα αξιοποιηθούν Τα ακίνητα που προωθούνται προς αξιοποίηση περιλαμβάνουν ορισμένα ιδιαίτερης σημασίας, τόσο λόγω της τοποθεσίας τους, όσο και των δυνατοτήτων ανάπτυξης που προσφέρουν. Ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, το οκταώροφο κτίριο επί της οδού Σωκράτους 51, στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο φιλοξενούσε στο παρελθόν δομή της Αεροπορικής Άμυνας. Παράλληλα, προωθείται η διάθεση κατοικιών σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, όπως η Αγία Παρασκευή, το Παλαιό Φάληρο και το ευρύτερο κέντρο της Αθήνας. Στο πλάνο αξιοποίησης εντάσσονται επίσης ακίνητα στην περιφέρεια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εκμίσθωση του πρώην Στρατοπέδου «Ταμπακόπουλου», στον Τριπόταμο του Δήμου Βέροιας, Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας. Το ακίνητο διαθέτει γήπεδο επιφάνειας 4.402 τ.μ. και συγκεντρώνει επενδυτικό ενδιαφέρον. Αντίστοιχα, έχει δρομολογηθεί ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση της πρώην «Λέσχης Αξιωματικών Φρουράς Πύργου», που βρίσκεται στον Δήμο Πύργου, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Το ακίνητο αποτελείται από κτίρια συνολικού εμβαδού 800,25 τ.μ., εντός οικοπέδου 5.665 τ.μ., και παρουσιάζει σημαντικές δυνατότητες αξιοποίησης. Στην Κρήτη προωθείται η αξιοποίηση ενός μεγάλου οικοπέδου σε εξαιρετική τοποθεσία, πλησίον του ΒΟΑΚ, το οποίο δύναται να προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Ακόμη, οι πρώην Αποθήκες Πυρομαχικών Αμπελοκήπων στη Δράμα, το ακίνητο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θεμιστοκλέους 62 και Τζαβέλα στην Αθήνα, το πρώην Στρατόπεδο «Παπαποστόλου» στον Καραβόμυλο Στυλίδας και το πρώην 409 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Πατρών (409 Γ.Ν.Σ.Π.) «ΧΡΙΣΤΙΑ» στην Πάτρα. Στα Μέθανα ξεχωρίζει ο διαγωνισμός που θα βγει στον αέρα για το πρώην Κέντρο Λουτροθεραπείας (ΚΛΑΠ), ένα ακίνητο που έχει απασχολήσει αρκετές φορές στο παρελθόν και για το οποίο επιχειρείται εκ νέου προκήρυξη, με στόχο την ουσιαστική αξιοποίησή του. Αντίστοιχη προσπάθεια γίνεται και για την πολυσυζητημένη έκταση της Πέρδικας στην Αίγινα. Η εταιρεία ολοκληρώνει τις αναγκαίες εργασίες εκκαθάρισης, προκειμένου να άρει τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που καθυστέρησαν τον προηγούμενο διαγωνισμό, ο οποίος ματαιώθηκε επ’ αόριστον το προηγούμενο έτος, κατόπιν κοινής απόφασης του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, και της Δημοτικής Αρχής. Η εν λόγω έκταση, συνολικού εμβαδού 318 στρεμμάτων και εφαπτόμενη του οικισμού Πέρδικα, θεωρείται ένα από τα πλέον προνομιούχα «φιλέτα» του χαρτοφυλακίου της ΥΠΑΑΠΕΔ και στόχος είναι να επανέλθει σε τροχιά αξιοποίησης, με καλύτερους όρους και αυξημένες πιθανότητες επιτυχούς έκβασης. Το χαρτοφυλάκιο των 2.088 ακινήτων Επί του παρόντος η υπηρεσία διαχειρίζεται περίπου 400 ακίνητα που έχουν ήδη μεταβιβαστεί από τα ταμεία. Συνολικά, όμως, τα ακίνητα των Ενόπλων Δυνάμεων φτάνουν τα 2.088, με το μεγαλύτερο μέρος να παραμένει ακόμα εκτός του χαρτοφυλακίου της υπηρεσίας. Το επικείμενο νομοσχέδιο φιλοδοξεί να ρυθμίσει αυτό ακριβώς το ζήτημα, ώστε ο νέος φορέας να αναλάβει ενιαία τη διαχείριση όλων των περιουσιακών στοιχείων. Με το νέο νομοσχέδιο η Υπηρεσία Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ) αναβαθμίζεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία Εταιρεία Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΤΑΕΔ). Ο στόχος της νέας Εταιρείας είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων που ανήκουν στο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ), με σκοπό τη χρηματοδότηση της στεγαστικής πολιτικής του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Επιπλέον, η ΕΤΑΕΔ θα διαχειρίζεται την αξιοποίηση των ακινήτων που ανήκουν στα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εξασφαλίζοντας ότι αυτό γίνεται προς όφελος των ίδιων των φορέων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης και απόφασης των διοικήσεών τους. Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκεται η μεγιστοποίηση των εσόδων από την ακίνητη περιουσία, ενισχύοντας τόσο την αποδοτικότητα, όσο και την υποστήριξη των στόχων του ΥΠΕΘΑ. Το οργανωτικό μοντέλο της ΕΤΑΕΔ αναμένεται να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις ανάγκες των στρατηγικών και επιχειρησιακών προτεραιοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, λαμβάνοντας υπόψη σύγχρονα μοντέλα οργάνωσης και λειτουργίας στον τομέα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας. Επιπλέον, παρέχεται εξουσιοδότηση για έκδοση σύγχρονου οργανογράμματος, με πρόβλεψη στελέχωσης με εξειδικευμένο στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό του ΥΠΕΘΑ και δυνατότητα απόσπασης εξειδικευμένου προσωπικού από τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα. Από τα συνολικά 2.088 ακίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους οι Ένοπλες Δυνάμεις, τα 1.304 είναι επιχειρησιακά απαραίτητα, ενώ τα υπόλοιπα 784 χαρακτηρίζονται μη επιχειρησιακά. Από αυτά τα 784, τα 211 είναι προβληματικά, 29 έχουν παραχωρηθεί δωρεάν, 218 έχουν ήδη αξιοποιηθεί και μόλις 326 είναι κατάλληλα για περαιτέρω αξιοποίηση. Τα βασικά προβλήματα Η ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων είναι μεν εκτεταμένη, αλλά η διαχείρισή της παρουσιάζει σοβαρές παθογένειες, λόγω κατακερματισμού και απουσίας ενιαίας στρατηγικής. Τα ακίνητα είναι διασκορπισμένα σε χαρτοφυλάκια εννέα διαφορετικών φορέων και έντεκα νομικών προσώπων, χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένη και ακριβής αποτύπωσή τους. Η διοίκηση διέπεται συχνά από αναποτελεσματικές πρακτικές και αυθαίρετες ερμηνείες του θεσμικού πλαισίου, γεγονός που οδηγεί σε φαινόμενα κακονομίας, πολυνομίας και αλληλοεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων -μεταξύ άλλων, μεταξύ των ΤΕΘΑ, ΤΕΣ και ΤΑΑ. Το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει τη διαχείριση των στρατιωτικών ακινήτων είναι παρωχημένο και αποσπασματικό, με κάθε φορέα να διέπεται από διαφορετικούς κανόνες, αρκετοί εκ των οποίων βασίζονται σε νομοθετήματα που χρονολογούνται από το 1929 ή και παλαιότερα. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα των δυσλειτουργιών αποτελεί η απόδοση εσόδων που προορίζονται για την ενίσχυση της εθνικής άμυνας σε επικουρικά ταμεία, γεγονός που υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για αναθεώρηση και ενοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Ελλιπής αποτύπωση ακίνητης περιουσίας Η απουσία στρατηγικού σχεδίου για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων και η έλλειψη τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης στο προσωπικό επιτείνουν το πρόβλημα. Η συχνή εναλλαγή προσωπικού, λόγω του συστήματος μεταθέσεων, οδηγεί σε απώλεια θεσμικής μνήμης, καθιστώντας τη διαχείριση ακόμα πιο δύσκολη. Σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η απουσία ενός μητρώου ακίνητης περιουσίας, που δημιουργεί αδυναμία εποπτείας, προστασίας και αξιοποίησης των ακινήτων. Πολλά ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα, λόγω αμφισβητούμενου ιδιοκτησιακού καθεστώτος και της αδυναμίας καταχώρισής τους στο Κτηματολόγιο, εξαιτίας έλλειψης σαφών τίτλων. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 82 ανεντόπιστα ακίνητα του ΤΕΣ, 166 αμφισβητούμενης κυριότητας ακίνητα των ΤΕΘΑ και ΤΕΣ, 118 Καταπατημένα ακίνητα του ΤΕΘΑ (από ιδιώτες και Δήμους) και 76 Ακίνητα σε δικαστική διεκδίκηση μεταξύ ΤΕΘΑ και υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. View full είδηση
  14. Συνολικά 16 νέοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα, ενώ ήδη 12 βρίσκονται σε εξέλιξη από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ). Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ποικιλία «χακί» ακινήτων -από πρώην στρατόπεδα και οικόπεδα-φιλέτα έως νοσοκομεία, αγροτεμάχια και κατοικίες-, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε ιδιαίτερα προνομιακές τοποθεσίες. Την ίδια στιγμή, σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που προβλέπει τη σύσταση της Εταιρείας Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΤΑΕΔ), η οποία θα αποτελέσει το όχημα για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Στρατού. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο powergame.gr ο γενικός διευθυντής της ΥΠΑΑΠΕΔ, Παναγιώτης Κισκήρας, ο νέος φορέας αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τις διαδικασίες αξιοποίησης, ξεμπλοκάροντας περιουσιακά στοιχεία που έως σήμερα παρέμεναν αναξιοποίητα εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. «Με τη δημιουργία του φορέα η διαδικασία θα γίνει πιο ευέλικτη και αποτελεσματική. Οι διαγωνισμοί θα μπορούν να προκηρύσσονται ταχύτερα, καθώς θα αντικατασταθούν χρονοβόρες εσωτερικές διαδικασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά. Εφόσον ο σχετικός νόμος ψηφιστεί εντός Ιουνίου, η συγκρότηση του φορέα θα ξεκινήσει άμεσα, με στόχο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από το φθινόπωρο. Μέχρι τότε η υφιστάμενη υπηρεσία συνεχίζει κανονικά το έργο της, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη μετάβαση και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα οργανωτικά μέτρα. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχουν δρομολογηθεί και «τρέχουν» διαγωνισμοί, ενώ επίκεινται και νέοι. Όπως εξηγείται, αρκετά ακίνητα βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας, με την έγκριση των απαιτούμενων όρων από το Συμβούλιο Άμυνας, προκειμένου να τεθούν προς αξιοποίηση. Ποια ακίνητα θα αξιοποιηθούν Τα ακίνητα που προωθούνται προς αξιοποίηση περιλαμβάνουν ορισμένα ιδιαίτερης σημασίας, τόσο λόγω της τοποθεσίας τους, όσο και των δυνατοτήτων ανάπτυξης που προσφέρουν. Ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, το οκταώροφο κτίριο επί της οδού Σωκράτους 51, στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο φιλοξενούσε στο παρελθόν δομή της Αεροπορικής Άμυνας. Παράλληλα, προωθείται η διάθεση κατοικιών σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, όπως η Αγία Παρασκευή, το Παλαιό Φάληρο και το ευρύτερο κέντρο της Αθήνας. Στο πλάνο αξιοποίησης εντάσσονται επίσης ακίνητα στην περιφέρεια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εκμίσθωση του πρώην Στρατοπέδου «Ταμπακόπουλου», στον Τριπόταμο του Δήμου Βέροιας, Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας. Το ακίνητο διαθέτει γήπεδο επιφάνειας 4.402 τ.μ. και συγκεντρώνει επενδυτικό ενδιαφέρον. Αντίστοιχα, έχει δρομολογηθεί ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση της πρώην «Λέσχης Αξιωματικών Φρουράς Πύργου», που βρίσκεται στον Δήμο Πύργου, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Το ακίνητο αποτελείται από κτίρια συνολικού εμβαδού 800,25 τ.μ., εντός οικοπέδου 5.665 τ.μ., και παρουσιάζει σημαντικές δυνατότητες αξιοποίησης. Στην Κρήτη προωθείται η αξιοποίηση ενός μεγάλου οικοπέδου σε εξαιρετική τοποθεσία, πλησίον του ΒΟΑΚ, το οποίο δύναται να προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Ακόμη, οι πρώην Αποθήκες Πυρομαχικών Αμπελοκήπων στη Δράμα, το ακίνητο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θεμιστοκλέους 62 και Τζαβέλα στην Αθήνα, το πρώην Στρατόπεδο «Παπαποστόλου» στον Καραβόμυλο Στυλίδας και το πρώην 409 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Πατρών (409 Γ.Ν.Σ.Π.) «ΧΡΙΣΤΙΑ» στην Πάτρα. Στα Μέθανα ξεχωρίζει ο διαγωνισμός που θα βγει στον αέρα για το πρώην Κέντρο Λουτροθεραπείας (ΚΛΑΠ), ένα ακίνητο που έχει απασχολήσει αρκετές φορές στο παρελθόν και για το οποίο επιχειρείται εκ νέου προκήρυξη, με στόχο την ουσιαστική αξιοποίησή του. Αντίστοιχη προσπάθεια γίνεται και για την πολυσυζητημένη έκταση της Πέρδικας στην Αίγινα. Η εταιρεία ολοκληρώνει τις αναγκαίες εργασίες εκκαθάρισης, προκειμένου να άρει τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που καθυστέρησαν τον προηγούμενο διαγωνισμό, ο οποίος ματαιώθηκε επ’ αόριστον το προηγούμενο έτος, κατόπιν κοινής απόφασης του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, και της Δημοτικής Αρχής. Η εν λόγω έκταση, συνολικού εμβαδού 318 στρεμμάτων και εφαπτόμενη του οικισμού Πέρδικα, θεωρείται ένα από τα πλέον προνομιούχα «φιλέτα» του χαρτοφυλακίου της ΥΠΑΑΠΕΔ και στόχος είναι να επανέλθει σε τροχιά αξιοποίησης, με καλύτερους όρους και αυξημένες πιθανότητες επιτυχούς έκβασης. Το χαρτοφυλάκιο των 2.088 ακινήτων Επί του παρόντος η υπηρεσία διαχειρίζεται περίπου 400 ακίνητα που έχουν ήδη μεταβιβαστεί από τα ταμεία. Συνολικά, όμως, τα ακίνητα των Ενόπλων Δυνάμεων φτάνουν τα 2.088, με το μεγαλύτερο μέρος να παραμένει ακόμα εκτός του χαρτοφυλακίου της υπηρεσίας. Το επικείμενο νομοσχέδιο φιλοδοξεί να ρυθμίσει αυτό ακριβώς το ζήτημα, ώστε ο νέος φορέας να αναλάβει ενιαία τη διαχείριση όλων των περιουσιακών στοιχείων. Με το νέο νομοσχέδιο η Υπηρεσία Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ) αναβαθμίζεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία Εταιρεία Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΤΑΕΔ). Ο στόχος της νέας Εταιρείας είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων που ανήκουν στο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ), με σκοπό τη χρηματοδότηση της στεγαστικής πολιτικής του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Επιπλέον, η ΕΤΑΕΔ θα διαχειρίζεται την αξιοποίηση των ακινήτων που ανήκουν στα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εξασφαλίζοντας ότι αυτό γίνεται προς όφελος των ίδιων των φορέων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης και απόφασης των διοικήσεών τους. Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκεται η μεγιστοποίηση των εσόδων από την ακίνητη περιουσία, ενισχύοντας τόσο την αποδοτικότητα, όσο και την υποστήριξη των στόχων του ΥΠΕΘΑ. Το οργανωτικό μοντέλο της ΕΤΑΕΔ αναμένεται να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις ανάγκες των στρατηγικών και επιχειρησιακών προτεραιοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, λαμβάνοντας υπόψη σύγχρονα μοντέλα οργάνωσης και λειτουργίας στον τομέα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας. Επιπλέον, παρέχεται εξουσιοδότηση για έκδοση σύγχρονου οργανογράμματος, με πρόβλεψη στελέχωσης με εξειδικευμένο στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό του ΥΠΕΘΑ και δυνατότητα απόσπασης εξειδικευμένου προσωπικού από τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα. Από τα συνολικά 2.088 ακίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους οι Ένοπλες Δυνάμεις, τα 1.304 είναι επιχειρησιακά απαραίτητα, ενώ τα υπόλοιπα 784 χαρακτηρίζονται μη επιχειρησιακά. Από αυτά τα 784, τα 211 είναι προβληματικά, 29 έχουν παραχωρηθεί δωρεάν, 218 έχουν ήδη αξιοποιηθεί και μόλις 326 είναι κατάλληλα για περαιτέρω αξιοποίηση. Τα βασικά προβλήματα Η ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων είναι μεν εκτεταμένη, αλλά η διαχείρισή της παρουσιάζει σοβαρές παθογένειες, λόγω κατακερματισμού και απουσίας ενιαίας στρατηγικής. Τα ακίνητα είναι διασκορπισμένα σε χαρτοφυλάκια εννέα διαφορετικών φορέων και έντεκα νομικών προσώπων, χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένη και ακριβής αποτύπωσή τους. Η διοίκηση διέπεται συχνά από αναποτελεσματικές πρακτικές και αυθαίρετες ερμηνείες του θεσμικού πλαισίου, γεγονός που οδηγεί σε φαινόμενα κακονομίας, πολυνομίας και αλληλοεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων -μεταξύ άλλων, μεταξύ των ΤΕΘΑ, ΤΕΣ και ΤΑΑ. Το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει τη διαχείριση των στρατιωτικών ακινήτων είναι παρωχημένο και αποσπασματικό, με κάθε φορέα να διέπεται από διαφορετικούς κανόνες, αρκετοί εκ των οποίων βασίζονται σε νομοθετήματα που χρονολογούνται από το 1929 ή και παλαιότερα. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα των δυσλειτουργιών αποτελεί η απόδοση εσόδων που προορίζονται για την ενίσχυση της εθνικής άμυνας σε επικουρικά ταμεία, γεγονός που υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για αναθεώρηση και ενοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Ελλιπής αποτύπωση ακίνητης περιουσίας Η απουσία στρατηγικού σχεδίου για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων και η έλλειψη τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης στο προσωπικό επιτείνουν το πρόβλημα. Η συχνή εναλλαγή προσωπικού, λόγω του συστήματος μεταθέσεων, οδηγεί σε απώλεια θεσμικής μνήμης, καθιστώντας τη διαχείριση ακόμα πιο δύσκολη. Σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η απουσία ενός μητρώου ακίνητης περιουσίας, που δημιουργεί αδυναμία εποπτείας, προστασίας και αξιοποίησης των ακινήτων. Πολλά ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα, λόγω αμφισβητούμενου ιδιοκτησιακού καθεστώτος και της αδυναμίας καταχώρισής τους στο Κτηματολόγιο, εξαιτίας έλλειψης σαφών τίτλων. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 82 ανεντόπιστα ακίνητα του ΤΕΣ, 166 αμφισβητούμενης κυριότητας ακίνητα των ΤΕΘΑ και ΤΕΣ, 118 Καταπατημένα ακίνητα του ΤΕΘΑ (από ιδιώτες και Δήμους) και 76 Ακίνητα σε δικαστική διεκδίκηση μεταξύ ΤΕΘΑ και υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
  15. Ναι ποιος ο λόγος Κώστα να μην αναφέρεται ως υπό ή προς ανέγερση βάσει της υπ' αρ..... Ο.Α. Που είναι το παράνομο. Με τον Ν 4030 όμως είχε νόημα η απαγόρευση. Γιατί τότε μπορούσες να εκδώσεις β' Ο.Α με σκοπό να ηλεκτροδοτήσεις το β' κτίσμα και να δώσεις και ρεύμα στο α' χωρίς ο μηχανικός να έχει κάποια ευθύνη ενώ σήμερα για την ηλεκτροδότηση και τα ΠΕΚ και του α΄και του β' κτιρίου την ευθύνη την έχει αποκλειστικά ο μηχανικός
  16. Τα καλώδια TV, όλα, coax και balanced, είναι γραμμές μεταφοράς (transmission lines). 4. είναι ο εξωτερικός αγωγός που περιβάλλει τον κεντρικό και που μαζί με το διηλεκτρικό καθορίζουν την Zo (χαρακτηριστική αντίσταση) της γραμμής και άλλα.
  17. Αν δε μπορεί να γίνει κάτι πάνω στον αυτόματο, τότε θα προχωρήσω στη λύση που είχε εφαρμόσει ο προκάτοχος με το λαμπτήρα πυρακτώσεως. Απλά θα ψάξω σε ντουι ε27 και με χαμηλότερη κατανάλωση από τα 60w της υπάρχουσας.
  18. Διότι αν μπορεί θα γίνουν άρες μάρες το Διάγραμμα Δόμησης πχ. Τι θα δείχνει στο Β Διάγραμμα ως υφιστάμενα…. Τα της άδειας Α ως προβλεπόμενα (να γίνουν) βάση της Οικοδομικης άδειας Α ??
  19. κατά το χρόνο έκδοσης αυτής της εγκυκλίου δεν προβλέπονταν έλεγχος από Ε.Δ. Σήμερα όμως εκδίδοντας 2 Ο.Α για την κάθε μία είσαι υποχρεωμένος να καλέσεις και έναν Ε.Δ. Επομένως γιατί να μην μπορείς!
  20. Ελπίζω να τα καταφέρετε
  21. Δες παραπάνω. Αναφέρω κάτι για όρους μισθωτικής σύμβασης. Συνεχίζω όμως να απορώ γιατί σε απασχολεί. Εσύ ζήτησε το μισθωτήριο και προχώρησε στην έκδοση.
  22. Το θέμα είναι η ασάφεια που δημιουργεί η έννοια "ο έχων το νόμιμο δικαίωμα" διότι ενδεχομένως το νόμιμο δικαίωμα να στο εξασφαλίζει τόσο η εξουσιοδότηση όσο και το μισθωτήριο ή ενδεχομένως και κανένα από τα δύο. Έψαξα μήπως σε κάποια παλαιότερη εγκύκλιο δινόταν κάποια εξήγηση αλλά μάταια. Γενικά είμαστε τόσο καλυμμένοι όσο και εκτεθειμένοι καθώς δεν υπάρχει κάποια σαφής εξήγηση. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι οτι ίσως μία σύμβαση σου παρέχει το δικαίωμα αυτοδίκαια και δεν χρειάζεσαι εξουσιοδότηση για να ασκήσεις το δικαίωμά σου, ενώ πιθανώς μια εξουσιοδότηση είναι παραχώρηση δικαιώματος εκπροσώπησης δίχως να πηγάζει δικαίωμα.
  23. Aν η κεραία ειναι δίπολο ισχύει το τρία αν ειναι μονόπολο ισχύει το 2
  24. Όπως ανέφερε και ο @tetris παραπάνω δεν πρέπει να πας με την λογική "ελάχιστη κυκλοφορία αυτοκίνητων" Δεν γνωρίζεις τι θα περασει. Μπορει πχ. να περασει μια τζαπα για να ριξει ενα σπιτι.... Γι'αυτο πρότεινα παραπάνω να μπει γρανιτο-κυβόλιθος με κονίαμα ή κάποια ορθογωνισμένη πέτρα πχ συκής.
  25. Από ότι βλέπω, και στις δύο συνδεσμολογίες τα φώτα παίρνουν εντολή (φάση) από την κλέμα 3 του χρονοδιακόπτη. Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο συνδεσμολογιών είναι οτι τα μπουτόν στη μία περίπτωση δίνουν φάση στην κλεμα 4 του χρονοδιακόπτη ενώ στην άλλη ουδέτερο. Μου διαφεύγει κάτι;
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.