Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Didonis started following Ελαφροσκυρόδεμα
-
Άρα μετά από ερωτήσεις 15 χρόνια, οι Ελληνικές εταιρίες ή έστω στην περιοχή που ρώτησες, δεν έχουν λατομία δικά τους με αυτά τα αδρανή ..... Αμφιβάλω αν κάνουν εισαγωγή αδρανή εκτός αν υπάρξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και φυσικά με άλλες τιμές.
- Σήμερα
-
Ρώτησα, αλλά δέν πήρα απάντηση... ίσως να μήν υπάρχει ενδιαφέρον για το θέμα τού δομικού ελαφροσκυροδέματος από τίς εταιρείες...
-
10ο Εθνικό Συνέδριο Μεταλλικών Κατασκευών
ΟΩΝ replied to 3DR ENGINEERING SOFTWARE's θέμα in Συνέδρια-ημερίδες-σεμινάρια
Επίσης, θα γίνει το 2026 (ανά τριετία είναι ο θεσμός) και το 11ο συνέδριο; -
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση , Να πω την αλήθεια και εγώ αυτό σκεφτόμουν απλά ήλπιζα να υπήρχε κάτι που θα μου επέτρεπε να το αποφύγω μιας και η σύσταση έγινε αφού είχε κτιστεί το διώροφο, αλλά να μου πεις και στις πολυκατοικίες με τις οριζόντιες όπως ανέφερες ,πολλές φορές τα διαμερίσματα παίρνουν λιγότερα χιλιοστά από αυτά που τους αναλογούν στον Σ.Δ. αφού μέρος των χιλιοστών πάνε σε αποθήκες και υπόγεια γκαράζ κτλπ , η λογική του παράλογου αυτός ο νομός .
-
Οι τίτλοι ΔΕΝ διασφαλίζουν τίποτε (εκτός από το χρόνο δημιουργίας του γεωτεμαχίου), δεδομένου ότι ο μηχανικός του τοπογραφικού φέρει την αποκλειστική ευθύνη. Ο συμβ/φος απλώς αντιγράφει αυτά που βλέπει στο διάγραμμα. Μην προσπαθούμε να κρυφτούμε πίσω από κλωστές...
-
Στην καταβολή προστίμου για την αδιανόητη κατάσταση του ΧΥΤΑ Ζακύνθου υποχρεώνεται η Ελλάδα από το Ευρωδικαστήριο. Η χώρα θα καταβάλει άμεσα 5,5 εκατ. ευρώ και επιπλέον 12.500 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης από σήμερα, έως την πλήρη εφαρμογή της προηγούμενης καταδικαστικής απόφασης του Ευρωδικαστηρίου, η οποία εκδόθηκε πριν από 11 χρόνια. Μάλιστα στην αυστηρότητα της απόφασης έπαιξε ρόλο το κακό παρελθόν της Ελλάδας στη διαχείριση των απορριμμάτων, όπως ρητά αναφέρεται στην απόφαση. Ο ΧΥΤΑ κατασκευάστηκε το 1996, μέσα στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου Ζακύνθου. Κατά τη διάρκεια ζωής του επεκτάθηκε τέσσερις (!) φορές νόμιμα και αρκετές φορές παράνομα, φτάνοντας τα 92.000 τ.μ. και στην ουσία λειτουργούσε ως χωματερή στην οποία πετάγονταν χύδην τα πάντα. Βάσει υπολογισμών, έως τον Δεκέμβριο του 2017 που ο ΧΥΤΑ έκλεισε οριστικά, είχε δεχθεί περίπου 528.600 τόνους σκουπιδιών, 25.000-27.000 τόνους τον χρόνο. Οι καταγγελίες των περιβαλλοντικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί οδήγησαν την υπόθεση στην Ε.Ε. και το 2014 η Ελλάδα καταδικάστηκε για πρώτη φορά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Όπως θύμισε χθες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με ανακοίνωσή του, η Ελλάδα καταδικάστηκε το 2014 επειδή «δεν είχε θέσει τέρμα στη λειτουργία χώρου υγειονομικής ταφής (ΧΥΤΑ) ευρισκόμενου στο θαλάσσιο εθνικό πάρκο της Ζακύνθου, φυσικό οικότοπο της θαλάσσιας χελώνας «Caretta -Caretta», ενώ ο χώρος αυτός ήταν κορεσμένος και δυσλειτουργικός, με αποτέλεσμα να θέτει σε κίνδυνο την υγεία και το περιβάλλον». Μετά την ψυχρολουσία, οι αρχές διέταξαν τη διακοπή λειτουργίας του ΧΥΤΑ, ο οποίος όμως εξακολούθησε να λειτουργεί έως το 2017 (σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τουλάχιστον έως το 2020), ελλείψει εναλλακτικής. Ετσι η Ελλάδα παραπέμφθηκε εκ νέου το 2023 στο Ευρωδικαστήριο. Όπως αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση, «το Δικαστήριο επισημαίνει ότι, κατά τον κρίσιμο χρόνο που ορίζεται στην προειδοποιητική επιστολή, δηλαδή στις 28 Ιουνίου 2017, η Ελλάδα ούτε είχε προβλέψει σχέδιο διευθέτησης ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία του ΧΥΤΑ Ζακύνθου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της οδηγίας περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, ούτε είχε παύσει τη λειτουργία του ΧΥΤΑ. Επιπλέον, ο ΧΥΤΑ Ζακύνθου συνέχισε να δέχεται απόβλητα μέχρι τα τέλη του 2017. Κατά συνέπεια, το Δικαστήριο υποχρεώνει την Ελλάδα σε καταβολή χρηματικής ποινής ύψους 12.500 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης από τη δημοσίευση της σημερινής απόφασης έως την ημερομηνία εκτέλεσης της απόφασης του 2014, καθώς και σε καταβολή κατ’ αποκοπήν ποσού ύψους 5.500.000 ευρώ στην Επιτροπή. Τα ποσά των κυρώσεων δικαιολογούνται από τη σοβαρότητα της παράβασης. Η παράβαση ενέχει σοβαρό κίνδυνο για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία». Μάλιστα έπαιξε ρόλο και το… κακό παρελθόν της χώρας στη διαχείριση απορριμμάτων. «Επιπλέον, το Δικαστήριο συνεκτίμησε τον μεγάλο αριθμό αποφάσεων με τις οποίες διαπιστώθηκε κατά το παρελθόν ότι η Ελλάδα είχε παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων, τον αριθμό των περιπτώσεων στις οποίες το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο κράτος μέλος είχε παραλείψει να εκτελέσει αποφάσεις του Δικαστηρίου στον τομέα αυτόν, το γεγονός ότι η παράβαση συνεχίστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης του 2014, καθώς και την ικανότητα πληρωμής του κράτους μέλους». Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα έδωσε σε δημόσια διαβούλευση τον Φεβρουάριο μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αποκατάσταση του ΧΥΤΑ. Λόγω της τραγικής κατάστασης του ΧΥΤΑ και της μεγάλης έκτασης που αυτός καταλαμβάνει, οι μελετητές προτείνουν να κατασκευαστεί ένας τεράστιος τοίχος που θα στηρίξει τον ΧΥΤΑ και περιμετρικοί αναβαθμοί (πεζούλες), ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χώρος για να «απλωθούν» τα σκουπίδια «προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ανάγλυφο ήπιων κλίσεων». Το κόστος της αποκατάστασης του ΧΥΤΑ εκτιμήθηκε σε 5,2 εκατ. ευρώ. View full είδηση
-
Πρόστιμο 5,5 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε στην Ελλάδα για τον ΧΥΤΑ Ζακύνθου
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον
Στην καταβολή προστίμου για την αδιανόητη κατάσταση του ΧΥΤΑ Ζακύνθου υποχρεώνεται η Ελλάδα από το Ευρωδικαστήριο. Η χώρα θα καταβάλει άμεσα 5,5 εκατ. ευρώ και επιπλέον 12.500 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης από σήμερα, έως την πλήρη εφαρμογή της προηγούμενης καταδικαστικής απόφασης του Ευρωδικαστηρίου, η οποία εκδόθηκε πριν από 11 χρόνια. Μάλιστα στην αυστηρότητα της απόφασης έπαιξε ρόλο το κακό παρελθόν της Ελλάδας στη διαχείριση των απορριμμάτων, όπως ρητά αναφέρεται στην απόφαση. Ο ΧΥΤΑ κατασκευάστηκε το 1996, μέσα στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου Ζακύνθου. Κατά τη διάρκεια ζωής του επεκτάθηκε τέσσερις (!) φορές νόμιμα και αρκετές φορές παράνομα, φτάνοντας τα 92.000 τ.μ. και στην ουσία λειτουργούσε ως χωματερή στην οποία πετάγονταν χύδην τα πάντα. Βάσει υπολογισμών, έως τον Δεκέμβριο του 2017 που ο ΧΥΤΑ έκλεισε οριστικά, είχε δεχθεί περίπου 528.600 τόνους σκουπιδιών, 25.000-27.000 τόνους τον χρόνο. Οι καταγγελίες των περιβαλλοντικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί οδήγησαν την υπόθεση στην Ε.Ε. και το 2014 η Ελλάδα καταδικάστηκε για πρώτη φορά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Όπως θύμισε χθες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με ανακοίνωσή του, η Ελλάδα καταδικάστηκε το 2014 επειδή «δεν είχε θέσει τέρμα στη λειτουργία χώρου υγειονομικής ταφής (ΧΥΤΑ) ευρισκόμενου στο θαλάσσιο εθνικό πάρκο της Ζακύνθου, φυσικό οικότοπο της θαλάσσιας χελώνας «Caretta -Caretta», ενώ ο χώρος αυτός ήταν κορεσμένος και δυσλειτουργικός, με αποτέλεσμα να θέτει σε κίνδυνο την υγεία και το περιβάλλον». Μετά την ψυχρολουσία, οι αρχές διέταξαν τη διακοπή λειτουργίας του ΧΥΤΑ, ο οποίος όμως εξακολούθησε να λειτουργεί έως το 2017 (σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τουλάχιστον έως το 2020), ελλείψει εναλλακτικής. Ετσι η Ελλάδα παραπέμφθηκε εκ νέου το 2023 στο Ευρωδικαστήριο. Όπως αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση, «το Δικαστήριο επισημαίνει ότι, κατά τον κρίσιμο χρόνο που ορίζεται στην προειδοποιητική επιστολή, δηλαδή στις 28 Ιουνίου 2017, η Ελλάδα ούτε είχε προβλέψει σχέδιο διευθέτησης ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία του ΧΥΤΑ Ζακύνθου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της οδηγίας περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, ούτε είχε παύσει τη λειτουργία του ΧΥΤΑ. Επιπλέον, ο ΧΥΤΑ Ζακύνθου συνέχισε να δέχεται απόβλητα μέχρι τα τέλη του 2017. Κατά συνέπεια, το Δικαστήριο υποχρεώνει την Ελλάδα σε καταβολή χρηματικής ποινής ύψους 12.500 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης από τη δημοσίευση της σημερινής απόφασης έως την ημερομηνία εκτέλεσης της απόφασης του 2014, καθώς και σε καταβολή κατ’ αποκοπήν ποσού ύψους 5.500.000 ευρώ στην Επιτροπή. Τα ποσά των κυρώσεων δικαιολογούνται από τη σοβαρότητα της παράβασης. Η παράβαση ενέχει σοβαρό κίνδυνο για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία». Μάλιστα έπαιξε ρόλο και το… κακό παρελθόν της χώρας στη διαχείριση απορριμμάτων. «Επιπλέον, το Δικαστήριο συνεκτίμησε τον μεγάλο αριθμό αποφάσεων με τις οποίες διαπιστώθηκε κατά το παρελθόν ότι η Ελλάδα είχε παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων, τον αριθμό των περιπτώσεων στις οποίες το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο κράτος μέλος είχε παραλείψει να εκτελέσει αποφάσεις του Δικαστηρίου στον τομέα αυτόν, το γεγονός ότι η παράβαση συνεχίστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης του 2014, καθώς και την ικανότητα πληρωμής του κράτους μέλους». Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα έδωσε σε δημόσια διαβούλευση τον Φεβρουάριο μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αποκατάσταση του ΧΥΤΑ. Λόγω της τραγικής κατάστασης του ΧΥΤΑ και της μεγάλης έκτασης που αυτός καταλαμβάνει, οι μελετητές προτείνουν να κατασκευαστεί ένας τεράστιος τοίχος που θα στηρίξει τον ΧΥΤΑ και περιμετρικοί αναβαθμοί (πεζούλες), ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χώρος για να «απλωθούν» τα σκουπίδια «προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ανάγλυφο ήπιων κλίσεων». Το κόστος της αποκατάστασης του ΧΥΤΑ εκτιμήθηκε σε 5,2 εκατ. ευρώ. -
-
Αν είναι αποστραγγιστική δηλαδή για τα όμβρια όχι , αν είναι άρδευσης λογικά ναι...πηγή νερού αναφέρει από φρέατα (πηγάδια) ή πηγές νερού ή τη θάλασσα
-
O ΔΕΣΦΑ ολοκλήρωσε τα έργα αναβάθμισης και ενίσχυσης του ελληνικού συστήματος (σταθμοί συμπίεσης στην Αμπελιά και στη Νέα Μεσημβρία στη Βόρεια Ελλάδα) που θα επιτρέψουν τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του TAP από τα 10 bcm αερίου ετησίως στα 20 bcm. Την έγκριση για την πιστοποίηση των έργων αναμένεται να δώσει σήμερα η ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ. Ο σχεδιασμός αυτός ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας και της Ευρώπης και σηματοδοτεί την είσοδο στην τελική ευθεία για τον οριστικό τερματισμό των ροών ρωσικού αερίου το 2027, ενώ, παράλληλα, αναδεικνύει τη χώρα μας σε διαμετακομιστικό κόμβο στην περιοχή. Ο ρόλος αυτός, που έχει ήδη εδραιωθεί με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων LNG του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας και του FSRU Aλεξανδρούπολης, αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με τη λειτουργία του «Κάθετου Αξονα» μέσω του οποίου το LNG από τους δύο τερματικούς σταθμούς θα φτάνει μέχρι την Ουκρανία. Ως γνωστόν, ο αγωγός TAP μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζερικού τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 877 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Νότια Ιταλία. Ο TAP συνδέεται με τον Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), ο οποίος ξεκίνησε την εμπορική του λειτουργία τον Οκτώβριο του 2022, παρέχοντας αέριο από την Κασπία στη Βουλγαρία. Ο αγωγός λειτουργεί από το 2020 με δυναμικότητα 10 bcm αερίου ετησίως, εκ των οποίων ποσότητες 1 bcm έχουν δεσμευτεί από την Ελλάδα και 1 δισ. από τη Βουλγαρία, με τις υπόλοιπες να κατευθύνονται στην Ιταλία και από εκεί στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Από την έναρξη της λειτουργίας του το 2020 ο TAP, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου η κοινοπραξία, έχει μεταφέρει στην Ευρώπη 50 bcm αερίου. Περισσότερα από 41,7 bcm αερίου παρέδωσε στην Ιταλία, 4,8 bcm στην Ελλάδα και 3,2 bcm στη Βουλγαρία. Για να αντιμετωπιστεί η αυξανόμενη ζήτηση της Ευρώπης μετά την ενεργειακή κρίση του 2022, ο αγωγός λειτουργεί ήδη πάνω από την ονομαστική του δυναμικότητα των 10 bcm. Ο στόχος είναι να διπλασιασθεί η δυναμικότητα του αγωγού στα 20 bcm αερίου ετησίως από το 2027. Για να υλοποιηθεί το σχέδιο έχουν ήδη δρομολογηθεί επενδύσεις 40 δισ. δολ., ενώ προγραμματίζονται επιπλέον επενδύσεις 6,3-9,3 δισ. δολ. για αναβαθμίσεις. Τα έργα στην Αμπελιά και στη Νέα Μεσημβρία που ολοκλήρωσε ο ΔΕΣΦΑ κρίθηκαν αναγκαία για την αμφίδρομη ροή φυσικού αερίου από το ελληνικό σύστημα στον TAP. View full είδηση
-
O ΔΕΣΦΑ ολοκλήρωσε τα έργα αναβάθμισης και ενίσχυσης του ελληνικού συστήματος (σταθμοί συμπίεσης στην Αμπελιά και στη Νέα Μεσημβρία στη Βόρεια Ελλάδα) που θα επιτρέψουν τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του TAP από τα 10 bcm αερίου ετησίως στα 20 bcm. Την έγκριση για την πιστοποίηση των έργων αναμένεται να δώσει σήμερα η ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ. Ο σχεδιασμός αυτός ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας και της Ευρώπης και σηματοδοτεί την είσοδο στην τελική ευθεία για τον οριστικό τερματισμό των ροών ρωσικού αερίου το 2027, ενώ, παράλληλα, αναδεικνύει τη χώρα μας σε διαμετακομιστικό κόμβο στην περιοχή. Ο ρόλος αυτός, που έχει ήδη εδραιωθεί με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων LNG του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας και του FSRU Aλεξανδρούπολης, αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με τη λειτουργία του «Κάθετου Αξονα» μέσω του οποίου το LNG από τους δύο τερματικούς σταθμούς θα φτάνει μέχρι την Ουκρανία. Ως γνωστόν, ο αγωγός TAP μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζερικού τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 877 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Νότια Ιταλία. Ο TAP συνδέεται με τον Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), ο οποίος ξεκίνησε την εμπορική του λειτουργία τον Οκτώβριο του 2022, παρέχοντας αέριο από την Κασπία στη Βουλγαρία. Ο αγωγός λειτουργεί από το 2020 με δυναμικότητα 10 bcm αερίου ετησίως, εκ των οποίων ποσότητες 1 bcm έχουν δεσμευτεί από την Ελλάδα και 1 δισ. από τη Βουλγαρία, με τις υπόλοιπες να κατευθύνονται στην Ιταλία και από εκεί στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Από την έναρξη της λειτουργίας του το 2020 ο TAP, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου η κοινοπραξία, έχει μεταφέρει στην Ευρώπη 50 bcm αερίου. Περισσότερα από 41,7 bcm αερίου παρέδωσε στην Ιταλία, 4,8 bcm στην Ελλάδα και 3,2 bcm στη Βουλγαρία. Για να αντιμετωπιστεί η αυξανόμενη ζήτηση της Ευρώπης μετά την ενεργειακή κρίση του 2022, ο αγωγός λειτουργεί ήδη πάνω από την ονομαστική του δυναμικότητα των 10 bcm. Ο στόχος είναι να διπλασιασθεί η δυναμικότητα του αγωγού στα 20 bcm αερίου ετησίως από το 2027. Για να υλοποιηθεί το σχέδιο έχουν ήδη δρομολογηθεί επενδύσεις 40 δισ. δολ., ενώ προγραμματίζονται επιπλέον επενδύσεις 6,3-9,3 δισ. δολ. για αναβαθμίσεις. Τα έργα στην Αμπελιά και στη Νέα Μεσημβρία που ολοκλήρωσε ο ΔΕΣΦΑ κρίθηκαν αναγκαία για την αμφίδρομη ροή φυσικού αερίου από το ελληνικό σύστημα στον TAP.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τους υποψήφιους δικαιούχους του προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ». Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αίτησης για τους υποψήφιους δικαιούχους ορίζεται η 10η Οκτωβρίου 2025. Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Μονάδα Υποστήριξης Δυνητικών Δικαιούχων (Helpdesk) καθημερινά, στα τηλέφωνα επικοινωνίας με αριθμό 210 6603311 και 210 6603296 και ώρες 09:00 – 17:00. Επίσης η υποβολή ερωτημάτων γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected] View full είδηση
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τους υποψήφιους δικαιούχους του προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ». Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αίτησης για τους υποψήφιους δικαιούχους ορίζεται η 10η Οκτωβρίου 2025. Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Μονάδα Υποστήριξης Δυνητικών Δικαιούχων (Helpdesk) καθημερινά, στα τηλέφωνα επικοινωνίας με αριθμό 210 6603311 και 210 6603296 και ώρες 09:00 – 17:00. Επίσης η υποβολή ερωτημάτων γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected]
- Χθες
-
@sirkos81Kαλησπέρα. Είναι το ίδιο σαν να είχες οριζόντια ιδιοκτησία και να έπαιρνες τον ΣΔ και το Π.Κ που αναλογούσαν στα χιλιοστά της. Το ίδιο κάνεις και τώρα με την αναλογούσα δόμηση και κάλυψη στην κάθετη ιδιοκτησία. Το ότι δεν μοίρασαν σωστά τα ποσοστά των δυο καθέτων ώστε τουλάχιστον να καλύπτεται στην κάθε κάθετη η υφιστάμενη δόμηση είναι τραγικό λάθος και τώρα φαίνονται οι συνέπειες. Με άλλα λόγια, αν στην κάθετη που μελετάς, το ποσοστό της, κάλυπτε ή υπερκάλυπτε την υφιστάμενη δόμηση, θα έμοιαζε λογικό να λάβεις υπόψη σου τον ΣΔ και το Π.Κ που της αναλογεί (όπως σε μια οριζόντια).
-
Καλησπέρα συνάδελφοι Έχω την εξής περίπτωση σε οικόπεδο εντός σχεδίου εμβαδού 425 τ.μ και συντελεστή δόμησης 80% και κάλυψης 40% με υπάρχουσα κατοικία εμβαδού 68 τ.μ βγαίνει άδεια για δεύτερη κατοικία διώροφη με συνολική κάλυψη 100 τ.μ , ΗΜΧ και κατάστημα 50 τ.μ στο ισόγειο και κατοικία 100 τ.μ. στον όροφο. Το θέμα είναι μετρά από 2-3 χρονιά που χτίστηκε η δεύτερη οικοδομή πήγανε και κάνανε κάθετες στο οικόπεδο με 500% εξ αδιαίρετου . Ο ιδιοκτήτης της κάθετης που έχει το διώροφο μου ανέθεσε την τακτοποίηση των αυθαιρεσιών της οικοδομής του οι οποίες είναι ουσιαστικά ένα τέντωμα της όλης οικοδομής κατά 11 τ.μ ανά όροφο και την αλλαγή χρήσης του καταστήματος σε διαμέρισμα Το θέμα είναι εγώ την υπέρβαση κάλυψης και δόμησης πως την υπολογίζω; 1) βάσει της αδείας που εχω στα χερια μου που θεωρεί το οικόπεδο ενιαίο ( σε αυτήν την περίπτωση η παραβίαση κάλυψης είναι <20 ) 2) Ή βάσει του ποσοστού των κάθετων και λέω ο καθένας έχει 50% των οικοδομικών μεγεθών και βρισκω τους ανάλογους συντελεστές . Το θέμα σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι έτσι όπως κάνανε την σύσταση ο πελάτης μου και να μην είχε προβεί σε καμία παράβαση ήδη θα υπέρβαινε την δόμηση και την κάλυψη που του αναλογεί Έχει ξανατυχει σε κάποιον κάτι παρόμοιο ;
-
Η 176 απόφαση του ΣτΕ δεν γραφει " δρομος διανοιγμενος" αλλα, "πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) νομίμως υφιστάμενο και μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση, κατά τα ειδικότερον οριζόμενα στην περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 αυτού [= άρθρο 162 παρ. 2 περ. β΄ του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Κ.Β.Π.Ν.)]." Πιθανον να μπορεί να θεωρηθει οτι δεν απαιτειται να ειναι και "διανοιγμενος" Κατα τα λοιπα, - Ορους δομησης θα βρεις στον 4759/20 αρθρα 32 και 33. Και, εχει ερωτηθει πιο πανω - αν δεν υπαρχει δρομος, πώς περναει σημερα προς τα γηπεδα του; - Επίσης, το ιδιο ερωτημα αφορά και τους εκατερωθεν ομορους καθως και για τους απεναντι... Θεωρητικα, αναμεσα στα γηπεδα, υπαρχει σημερα μια λωριδα- δρομος αδιαμορφωτος. Θα ελεγα να ξεκινουσες απο τον Δημο. υγ χρησιμη ειναι και η εγκυκλιος του ΥΠΕΝ https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2022/11/Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3.pdf
-
Με στόχο τη δημιουργία του τρίτου πόλου στην αγορά ενέργειας με δραστηριότητα τόσο στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου οι εταιρίες Ήρων και NRG ξεκίνησαν τις διαδικασίες δημιουργίας της κοινής εταιρίας που σε πρώτη φάση ονομάζεται UtilityCo και εν συνεχεία κατά πάσα πιθανότητα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 θα πάρει την εμπορική της επωνυμία. Οι δύο εταιρίες κατέθεσαν στη ΡΑΑΕΥ αιτήσεις για την τροποποίηση των αδειών προμήθειας φυσικού αερίου που κατέχουν και τη μεταβίβαση τους στη UtilityCo, τη νέα εταιρία όπου η συμμετοχή των δυο ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil θα είναι ισότιμη. Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες αιτήσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις άδειες προμήθειας ηλεκτρισμού όπως και για τις άδειες παραγωγής των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που θα μεταβιβαστούν στο νέο σχήμα, ενώ το κρισιμότερο σημείο της διαδικασίας θεωρείται η έγκριση της συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στόχος της νέας Utilily είναι η δημιουργία ενός ισχυρού, καθετοποιημένου ενεργειακού παίκτη με επιρροή στην Ελλάδα και την ΝΑ Ευρώπη. Η πελατειακή βάση της Ήρων και της NRG αριθμεί 488.000 καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας που αντιπροσωπεύει πωλήσεις 8,3 TWh και μερίδιο αγοράς 17% με βάση τα στοιχεία του 2024, όπως έχουν ανακοινώσει οι δύο εταιρίες. Στην αγορά φυσικού αερίου, το αθροιστικό μερίδιο του ανέρχεται σε 11%, που αντιστοιχεί σε περίπου 61.000 πελάτες. Όσον αφορά στην παραγωγή ηλεκτρισμού, στη UtilityCo εισφέρονται μονάδες καύσης φυσικού αερίου συνολικής ισχύος 1,5 GW, που αντιστοιχεί περίπου στο 12% της εγκατεστημένης ισχύος στη χώρα – χωρίς να προσμετράται η έμμεση συμμετοχή (35%) στην Korinthos Power, η οποία προσθέτει ακόμη 3,5% περίπου στο ενεργειακό ισοζύγιο. Tο παραγωγικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει: Τη νέα μονάδα CCGT στην Κομοτηνή (877 MW), ένα από τα μεγαλύτερα έργα φυσικού αερίου νέας γενιάς στην Ελλάδα, που αποτελεί ήδη σύμπραξη των εταιριών΄ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil. Τη μονάδα ΗΡΩΝ II (441 MW). Τη συμμετοχή 35% της Motor Oil στην Korinthos Power (437 MW). Η παραγωγή από αυτές τις μονάδες έρχεται να καλύψει σημαντικό μέρος της αιχμής του συστήματος, σε μια περίοδο όπου η ανάγκη για ισχύ εξισορρόπησης αυξάνεται λόγω της ταχείας διείσδυσης ΑΠΕ. Στο νέο σχήμα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, CEO θα είναι ο Λουκάς Δημητρίου, deputy CEO ο Αναστάσιος Λωσταράκος, ενώ ο Κωνσταντίνος Μπασλής θα κατέχει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Energy portfolio και προμήθειας. View full είδηση
-
Με στόχο τη δημιουργία του τρίτου πόλου στην αγορά ενέργειας με δραστηριότητα τόσο στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου οι εταιρίες Ήρων και NRG ξεκίνησαν τις διαδικασίες δημιουργίας της κοινής εταιρίας που σε πρώτη φάση ονομάζεται UtilityCo και εν συνεχεία κατά πάσα πιθανότητα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 θα πάρει την εμπορική της επωνυμία. Οι δύο εταιρίες κατέθεσαν στη ΡΑΑΕΥ αιτήσεις για την τροποποίηση των αδειών προμήθειας φυσικού αερίου που κατέχουν και τη μεταβίβαση τους στη UtilityCo, τη νέα εταιρία όπου η συμμετοχή των δυο ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil θα είναι ισότιμη. Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες αιτήσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις άδειες προμήθειας ηλεκτρισμού όπως και για τις άδειες παραγωγής των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που θα μεταβιβαστούν στο νέο σχήμα, ενώ το κρισιμότερο σημείο της διαδικασίας θεωρείται η έγκριση της συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στόχος της νέας Utilily είναι η δημιουργία ενός ισχυρού, καθετοποιημένου ενεργειακού παίκτη με επιρροή στην Ελλάδα και την ΝΑ Ευρώπη. Η πελατειακή βάση της Ήρων και της NRG αριθμεί 488.000 καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας που αντιπροσωπεύει πωλήσεις 8,3 TWh και μερίδιο αγοράς 17% με βάση τα στοιχεία του 2024, όπως έχουν ανακοινώσει οι δύο εταιρίες. Στην αγορά φυσικού αερίου, το αθροιστικό μερίδιο του ανέρχεται σε 11%, που αντιστοιχεί σε περίπου 61.000 πελάτες. Όσον αφορά στην παραγωγή ηλεκτρισμού, στη UtilityCo εισφέρονται μονάδες καύσης φυσικού αερίου συνολικής ισχύος 1,5 GW, που αντιστοιχεί περίπου στο 12% της εγκατεστημένης ισχύος στη χώρα – χωρίς να προσμετράται η έμμεση συμμετοχή (35%) στην Korinthos Power, η οποία προσθέτει ακόμη 3,5% περίπου στο ενεργειακό ισοζύγιο. Tο παραγωγικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει: Τη νέα μονάδα CCGT στην Κομοτηνή (877 MW), ένα από τα μεγαλύτερα έργα φυσικού αερίου νέας γενιάς στην Ελλάδα, που αποτελεί ήδη σύμπραξη των εταιριών΄ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil. Τη μονάδα ΗΡΩΝ II (441 MW). Τη συμμετοχή 35% της Motor Oil στην Korinthos Power (437 MW). Η παραγωγή από αυτές τις μονάδες έρχεται να καλύψει σημαντικό μέρος της αιχμής του συστήματος, σε μια περίοδο όπου η ανάγκη για ισχύ εξισορρόπησης αυξάνεται λόγω της ταχείας διείσδυσης ΑΠΕ. Στο νέο σχήμα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, CEO θα είναι ο Λουκάς Δημητρίου, deputy CEO ο Αναστάσιος Λωσταράκος, ενώ ο Κωνσταντίνος Μπασλής θα κατέχει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Energy portfolio και προμήθειας.
-
Vladislav Biliuc started following ΝΟΚ + Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών
-
Kαλησπέρα. Ξεκάθαρα "ναι". Η οριστική εξαίρεση επέχει θέση Ο.Α (σχετικό το παράρτημα Α). Δεν έχει σημασία αν ένα μικρό τμήμα δεν εξαιρέθηκε επειδή παραβίαζε διατάξεις ή ήταν ρυμοτομούμενο. Αν θεωρήσεις ότι υφίσταται αυθαιρεσία και πας να την τακτοποιήσεις, προσκρούει στο άρθρο 89, καθώς η κυρωμένη πράξη εφαρμογής δεν αφήνει περιθώριο σκέψης για μη συντέλεση απαλλοτρίωσης (η εξαίρεση που αναφέρεται στο άρθρο 89). Για να κρίνεις σήμερα μια παράβαση πρέπει να έχεις εγκεκριμένα σχέδια για να συγκρίνεις. Τα 'εγκεκριμένα" για σένα είναι αυτά της οριστικής εξαίρεσης βάσει της απόφασης Νομάρχη. Άρα, με βάση αυτά, προκύπτει διαφοροποίηση; Η κατηγορία 5 αφορά είτε υπερβάσεις άνω του 40-40-20 σε δόμηση κάλυψη, ύψος ή σε ακίνητα με αυθαιρεσίες μετά το 1983, τα οποία δεν διαθέτουν Ο.Α. Στο άρθρο κατηγορίας 5 υπάρχουν εξαιρέσεις (πχ ακίνητα από κληρονομική διαδοχή, πλειστηριασμό κλπ). 3) Ακίνητο με ρυμοτομικό βάρος μεταβιβάζεται με το βάρος αυτό
-
AlexPlom started following Smart Survey Solver and Συνόρθωση Τριγωνομετρικού Δικτύου
-
Όταν αναθεωρείται ισχύουσα άδεια δεν επιβάλλεται πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής, εφόσον τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής και οι συντελεστές δόμησης και όγκου, σύμφωνα με την παρ.13 του αρ.42 του ΝΟΚ. Αποκλίσεις άνω του 2% συνιστούν μεταβολή περιγράμματος. Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών που περιγράφεται στην παρ.6 του ίδιου άρθρου. Αν δεν υποβληθεί εγκαίρως (σύμφωνα με την παρ.6) η γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, οι εργασίες καταγράφονται ως αυθαίρετες.
-
Καλησπέρα nbr! Διάβασα το προηγούμενο thread πριν κάνω καινούργιο - δεν είναι οτι δεν "πείστηκα", είναι οτι το προηγούμενο thread αφορούσε ένα βήμα "πίσω" στην δικιά μου διαδικασία. Συγκεκριμένα, τα συμβόλαια μεταβίβασης των γηπέδων που μελετάω ήδη τα αναγνωρίζουν ως άρτια και οικοδομήσιμα και αναφέρουν οτι συνορεύουν με κοινόχρηστο δρόμο (και ας μην είναι διανοιγμένος). Εγω αυτή τη στιγμή πρέπει να εξετάσω τα μεγέθη δόμησης και κάλυψης που θα προέκυπταν ΕΑΝ όντως ο εντολέας μου έχτιζε στις εκτάσεις. Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση ΣτΕ που αναφέρει οτι ο δρόμος πρέπει να είναι διανοιγμένος και οχι απλά σχεδιασμένος πρέπει να προχωρήσω στην εξέταση των μεγεθών αυτών αφου έχω πρώτα αναφέρει εντός της μελέτης την διαδικασία που θα έπρεπε να κινηθεί για την διάνοιξη των συγκεκριμένων δρόμων (π.χ. αίτημα στον Δήμο, Ιδιωτική διάνοιξη κτλπ.)
-
Sakisfrg joined the community
-
Καλημέρα. Εδώ και κάποια χρόνια είναι 0.62 και 2.00 μ. αντίστοιχα. (ΦΕΚ 2436Β/18.05.2022 σελ.23892) Ναι, δυστυχώς αφορά μόνο τις κτηματογραφήσεις, καθόσον από το 2008 έχει ανασταλεί το 13α του Ν2664/98 (κοντεύει να πιάσει τα χρονικά όρια της... χρησικτησίας!). Η πραγματικότητα σήμερα το έχει φέρει έτσι ώστε λίγο-πολύ όλοι να ακολουθούμε αυτά τα νούμερα και να προβαίνουμε σε διορθώσεις, γιατί το ζητάει είτε ο δικηγόρος, είτε ο συμβολαιογράφος, είτε μια υπηρεσία είτε εμείς οι μηχανικοί, είτε οποιοσδήποτε άλλος. Και εξηγούμαι με μερικά παραδείγματα: α) Έστω ότι σε μια έκταση με όριο σε Ρυμοτομική Γραμμή, αντί να βλέπεις σε ΕΚ, βλέπεις ένα παλιό ΚΑΕΚ για το οποίο είχε συνταχθεί πράξη αναλογισμού, αλλά επειδή ήταν πριν το Λειτουργούν, ποτέ δε δηλώθηκε. Πιστεύεις ότι η Πολεοδομία θα σε αφήσει να χτίσεις αν δε διορθώσεις; β) Έστω ότι χρειάζεται να γίνει μια αγοραπωλησία σε ένα ακίνητο, όπου αντί να υπάρχει 1 ΚΑΕΚ βλέπεις 2. Δε θα προχωρήσεις σε διόρθωση; Και πολύ λογικά αν δεν θες να διορθώσεις, δε θα σου μεταγράψει το συμβόλαιο ο υποθηκοφύλακας. Ή και πάλι η πολεοδομία θα σε σταματήσει. (Μου έτυχε περίπτωση εχτές από συνάδελφο, όπου η περιφέρεια δε του δίνει άδεια για γεώτρηση, διότι τα ΚΑΕΚ στην ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ δεν ταιριάζουν με την ιδιοκτησία!!! Άσχετο αλλά πιάνεις το νόημα). γ) Έστω άλλο (περιφραγμένο) ακίνητο που πάει για αγοραπωλησία, όπου το ΚΑΕΚ του γείτονα (ο οποίος είναι τελείως γκάου), έχει μπει 5 μέτρα μέσα σε εσένα. Πιστεύεις ότι εγώ, σαν μηχανικός του αγοραστή, θα τον συμβουλεύσω να το πάρει όπως είναι και να μπλέξει αυτός με το γείτονα ή θα του πω ο πωλητής να τα βγάλει πέρα και να σου παραδώσει ένα ακίνητο χωρίς προβλήματα; δ) Πλείστες άλλες περιπτώσεις.... Ναι γίνεται (και εκτός των ορίων των ανοχών), αν δεν αμφισβητείται έντονα η ιδιοκτησία (πχ τα όριά σου είναι η ΡΓ και απέχεις από αυτήν 2,5 μέτρα σε κάποια σημεία ή πχ έχεις μια έκταση εκατοντάδων στρεμμάτων, ή πχ έχεις όρια με ένα μη οριοθετημένο ρέμα κ.α.). Αυτό γίνεται διότι δεν είναι δυνατόν σήμερα να προβαίνουν σε διόρθωση για το κάθε τι, παρά μόνο για μεγαλύτερα σφάλματα. Επίσης δεν έχουν δημοσιοποιήσει κάπου τα όρια του Αστικού-Αγροτικού (δεν ταυτίζονται πάντα με τα όρια Οικισμών ή Σχ.Πόλεως) για να γνωρίζεις ποια ανοχή θα εφαρμόσεις.