Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα συνάδελφοι, είμαι αρκετά νέος στο χώρο οπότε συγχωρέστε με για πιθανά λάθη μου. Έχω διαβάσει και διαβάζω αρκετά κάθε μέρα αυτή τη χαοτική νομοθεσία (μαζί με τις νομολογίες του ΣτΕ). Με βοήθησαν πολύ όσα διάβασα εδώ οπότε και μετά την απόφαση του ΣτΕ συμπερανα ότι για τυφλό οικόπεδο εκτός σχεδίου πλέον δεν υπογράφουμε άρτιότητα και οικοδομησιμότητα. Έτυχε να δω 3 διαφορετικά τοπογραφικά, πολύ πρόσφατα, για εκτός σχεδίου (εκτος ΓΠΣ ΣΧΟΟΑΠ κλπ) σε τελείως τυφλά ή με δουλεία διόδου τα οποία πήραν δήλωση αρτιότητας "ως προυφιστάμενα του 2003"( έτσι αναφερόταν). Διαβάζοντας τα νιώθω ότι ανόητος. Λέω τι δεν έχω καταλάβει; και αρχίζω ξανά να αναζητώ τη νομοθεσία. Είμαστε εμείς πολύ συντηρητικοί; Έχω φτάσει στο σημείο να σκέφτομαι ότι για το παραμικρό πρέπει να τρέξω στην ΥΔΟΜ της περιοχής μου αλλά και πάλι έχω την ανασφάλεια. Είναι λογικό όλο αυτο που βιώνω; Τα καταθέτω ως νέος και άπειρος για να δω αν συμπάσχει κι άλλος.
  3. Σε αδόμητο οικόπεδο που λειτουργεί ως ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και θέλω να ηλεκτροδοτηθεί για να φωτιστεί, με ποια αιτιολογία μπορεί να εκδοθεί η βεβαίωση.
  4. Σήμερα
  5. Καλησπέρα Δεν θα υπάρχουν κατακόρυφα διαζώματα, μόνο 1 η 2 σεναζ , ποια θα είναι η καλύτερη τοιχοποιια κατά την γνώμη σας
  6. Ούτε σε μένα έχουν ζητηθεί, ποιός ιδιώτης ξέρει να τα ζητήσει; Την αμοιβή όλοι την παίρναμε για όλα αυτά, (Μελέτη Εφαρμογής), δες τους συντελεστές που χρησιμοποιεί το πρόγραμμά σου, εγώ έχω 15 χρόνια να βγάλω άδεια και δεν έχω τίποτα σχετικό. Πάντως όταν έβγαζα άδειες, και πίνακα κουφωμάτων και λεπτομέρειες και ένα στοιχειώδες GANTT έδινα.
  7. τεχνική εταιρεία= Τεχνολόγοι Μηχανικοί Τ.Ε ή Υπομηχανικοί
  8. Δεν υπαρχει πρόβλημα, αρκεί να μελετηθεί (με αντισεισμικό) και να κατασκευαστεί (και με κατακόρυφα διαζώματα) σωστά
  9. Πάντως, στα 40 χρόνια εργασίας μου, ουδέποτε έχουν ζητηθεί (τόσο από μένα, όσο κι από τους λοιπούς συναδέλφους). Αν, όμως, εσύ τα εφαρμόζεις (παίρνοντας και την αντίστοιχη αμοιβή), μπράβο σου...
  10. δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί μια τεχνική εταιρεία που δεν έχει καμια σχέση με το έργο να μπορει να αναλάβει την αίτηση και όχι ένας άσχετος μηχανικός...
  11. Αριθμ. απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946/ΦΕΚ 2090β’/20-5-21 ΑΡΘ 2 ε)... Διαχειριστής της αίτησης νοείται ένας εκ των μηχανικών του έργου ή τεχνική εταιρεία, στους οποίους ανα- τίθεται από τον κύριο του έργου η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών και στοιχείων για την έκδοση της διοικητικής πράξης.
  12. καλησπέρα και καλό μήνα, ΥΔΟΜ μας γύρισε φάκελο για προέγκριση οικοδομικής άδειας κατ3 με παρατήρηση ότι ο διαχειριστής της προέγκρισης δεν συμμετέχει στις μελέτες. Ισχύει αυτό;
  13. Ναι, γιατί οι Αμοιβές με αυτό το ΠΔ υπολογίζονται και οι συντελεστές στην Άδεια είναι για Μελέτη Εφαρμογής. Όλα αυτά αφορούν την υποχρέωση του Μηχανικού προς τον Ιδιοκτήτη και όχι την Πολεοδομία. Η Πολεοδομία θέλει σαφή περιγραφή του κτηρίου και των εγκαταστάσεων, τα υπόλοιπα που αφορουν την κατασκευή, παρακολούθηση κλπ δεν τα χρειάζονται, απλά τους έπιαναν τόπο στο αρχείο. Καθώς οι ιδιώτες ιδιοκτήτες (αλλά και πολλοί Μηχανικοί) δεν τα ξέρουν όλα αυτά, οι Μηχανικοί, τον καιρό της τρελής ανοικοδόμηση, σιγά σιγά και βολικά ξεχάσαμε κάποιες από τις υποχρεώσεις μας, πχ πίνακες κουφωμάτων, λεπτομέρειες, τεχνικές εκθέσεις, προμετρήσεις-προϋπολογισμούς κλπ κλπ.
  14. Με τη μέθοδο ΣΔΙΤ θα προχωρήσει σύντομα και το Αποτεφρωτήριο Θεσσαλονίκης: Το επιβεβαίωσε τις προάλλες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, καθώς όπως είπε υπήρξαν ήδη πέντε εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και ο Δήμος μπορεί πλέον να καταλήξει σε μια πρόταση και να προχωρήσει σύντομα στα τεύχη δημοπράτησης. Το νέο έργο ΣΔΙΤ θα αφορά την εκμετάλλευση, την αξιοποίηση, την κατασκευή και λειτουργία του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στα κοιμητήρια «Αναστάσεως του Κυρίου» στη Θέρμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρόθεσή του να προχωρήσει στη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην πόλη, είχε εκφράσει για πρώτη φορά ο αείμνηστος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στον ίδιο χώρο (Κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου) καθώς η συγκεκριμένη έκταση ανήκει στον Δήμο. Επειδή όμως ο χώρος στο βόρειο τμήμα ήταν στα όρια του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, το έργο παρέμεινε σε εκκρεμότητα 15 χρόνια μέχρι που τον Φεβρουάριο 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το διάταγμα με το οποίο εγκρίθηκε το τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο σε εκτός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή της Δημοτικής Ενότητας. Το διάταγμα που έφερε τις υπογραφές της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του υφ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά, ενέκρινε το σχέδιο σε περιοχή της δημοτικής ενότητας Πυλαίας του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, για τον καθορισμό χώρου των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου και του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (Κ.Α.Ν.). Ειδικότερα, εγκρίθηκαν οδοί και πεζόδρομοι και καθορίστηκαν οικοδομήσιμοι χώροι, χώροι πρασίνου – κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ταφώνων, χώροι στάθμευσης, χώροι βοηθητικών εγκαταστάσεων, χώροι νεκροστασίων, χώρος ανέγερσης Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (Κ.Α.Ν.), χώρος βοηθητικών εγκαταστάσεων και αποδυτηρίων, χώρος γραφείων διοίκησης, χώρος ιερών ναών και κτιρίου γραφείου ιερέων, χώρος πλυντηρίων οστών, χώρος οστεοφυλακίων, χώρος χωνευτηρίου, χώρος ανθοπωλείων και αίθουσας δεξιώσεων και χώρος εισόδου – θυρωρείου. Στη συνέχεια η δημοτική αρχή έτρεξε την πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος η οποία είχε θετική ανταπόκριση και έτσι όπως φαίνεται, το έργο θα προχωρήσει πλέον γρήγορα. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές είναι πέντε. View full είδηση
  15. Με τη μέθοδο ΣΔΙΤ θα προχωρήσει σύντομα και το Αποτεφρωτήριο Θεσσαλονίκης: Το επιβεβαίωσε τις προάλλες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, καθώς όπως είπε υπήρξαν ήδη πέντε εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και ο Δήμος μπορεί πλέον να καταλήξει σε μια πρόταση και να προχωρήσει σύντομα στα τεύχη δημοπράτησης. Το νέο έργο ΣΔΙΤ θα αφορά την εκμετάλλευση, την αξιοποίηση, την κατασκευή και λειτουργία του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στα κοιμητήρια «Αναστάσεως του Κυρίου» στη Θέρμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρόθεσή του να προχωρήσει στη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην πόλη, είχε εκφράσει για πρώτη φορά ο αείμνηστος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στον ίδιο χώρο (Κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου) καθώς η συγκεκριμένη έκταση ανήκει στον Δήμο. Επειδή όμως ο χώρος στο βόρειο τμήμα ήταν στα όρια του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, το έργο παρέμεινε σε εκκρεμότητα 15 χρόνια μέχρι που τον Φεβρουάριο 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το διάταγμα με το οποίο εγκρίθηκε το τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο σε εκτός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή της Δημοτικής Ενότητας. Το διάταγμα που έφερε τις υπογραφές της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του υφ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά, ενέκρινε το σχέδιο σε περιοχή της δημοτικής ενότητας Πυλαίας του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, για τον καθορισμό χώρου των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου και του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (Κ.Α.Ν.). Ειδικότερα, εγκρίθηκαν οδοί και πεζόδρομοι και καθορίστηκαν οικοδομήσιμοι χώροι, χώροι πρασίνου – κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ταφώνων, χώροι στάθμευσης, χώροι βοηθητικών εγκαταστάσεων, χώροι νεκροστασίων, χώρος ανέγερσης Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (Κ.Α.Ν.), χώρος βοηθητικών εγκαταστάσεων και αποδυτηρίων, χώρος γραφείων διοίκησης, χώρος ιερών ναών και κτιρίου γραφείου ιερέων, χώρος πλυντηρίων οστών, χώρος οστεοφυλακίων, χώρος χωνευτηρίου, χώρος ανθοπωλείων και αίθουσας δεξιώσεων και χώρος εισόδου – θυρωρείου. Στη συνέχεια η δημοτική αρχή έτρεξε την πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος η οποία είχε θετική ανταπόκριση και έτσι όπως φαίνεται, το έργο θα προχωρήσει πλέον γρήγορα. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές είναι πέντε.
  16. Καλησπέρα Ήθελα να ρωτήσω γνώμη για κατασκευή φερουσας τοιχοποιιας ύψους 1,80 μαζί με το σεναζ Υπάρχει 0,25 εκ δοκάρι που από εκεί θα ξεκινήσει η φερουσα και πάνω της κεραμοσκεπη. Πως βλέπετε το 12ωπο πλεκτό 0,19 εκ πάχους, ή τουβλετα 0,25 εκ πάχους. Ευχαριστώ
  17. γενικά έχω δει πολλές άδειες παλιές, που στο φάκελο δεν υπάρχει κάν χρονικός προγραμματισμός. Για τα ιδιωτικά έργα (που έχουν λιγότερη γραφειοκρατία), υπάρχει μια γενική απαίτηση για να τελειώσουν στην 4ετία οι όψεις (που ούτε και αυτό το τηρούν, γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί). Επίσης στα ιδιωτικά δεν απαιτούνται προμετρήσεις και αναλυτικοί προϋπολογισμοί, για προσφορές κλπ. Παλιά νομίζω κατέθετες πράγματα σε εφορίες για την άδεια, που έχουν καταργηθεί. Γενικά πιστεύω ότι αλλάζουν συνέχεια πράγματα και έχουν μείνει κατάλειπα νομοθεσιών από δω και από εκεί (όπως όταν σβήνεις προγράμματα στον υπολογιστή σου) και κανείς δεν έκατσε να κάνει εκκαθάριση. Πάντως είναι χρήσιμο να έχεις μια λίστα με τις εργασίες και την σειρά τους, έστω για την επίβλεψη μετά και να την δίνεις του πελάτη και να του λες να σε φωνάζει πριν ξεκινάει το κάθε τι. (υπάρχουν ακόμα πελάτες που σε "ξεχνάνε" και αυτοσχεδιάζουν, μόλις τελειώσουν τα μπετά).
  18. Τα ε, ζ, 3, 4 αφορούν και στα ιδιωτικά (άδειες)? Κι αν ναι, γιατί δεν ζητούνται από τις ΥΔΟΜ?
  19. Το έργο αν το μελετήσεις σωστά - απαίτηση έμπειρου Στατικού - και αφιερώσεις ουσιαστικό χρόνο στη επίβλεψη (πρέπει να αμειφθείς καταλλήλως) γίνεται βατό, απλό με τις όποιες δυσκολίες του. Αν έχεις όρεξη για δουλειά μην το αφήσεις, προχώρα.
  20. @sdakos Από ποιό άρθρο του ΓΟΚ προκύπτεί ότι το επιτρεόμενο ύψος ήταν 14μ. ? Από που προκύπτει ότι ο Μηχανικός θεώρησε επιτρεπόμενο ύψος 15μ. ?
  21. Αφορούν όλα τα Έργα, Δημόσια και Ιδιωτικά, εγώ δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιος διαχωρισμός. Και οι Αμοιβές των Ιδιωτικών με αυτό ορίζονται, και φυσικά και οι προδιαγραφές.
  22. Αυτά αφορούν σε μελέτες του Δημοσίου.
  23. είτε στα όρια είτε στα δ και Δ
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι, η παρ. 3 ορίζει: "Σε περίπτωση εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή κατά την επέκταση ή αναθεώρησή τους, όπου το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων της περιοχής καθορίζεται μέχρι και οκτώ μέτρα και πενήντα εκατοστά (8,50 μ.) και επιβάλλεται η τήρηση απόστασης του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου, επιτρέπεται η απόσταση αυτή να είναι μικρότερη του Δ της παρ. 1, όχι όμως μικρότερη των 2,50 μ." όπως το κατανοώ εγώ, για να δύναται ένα ακίνητο να ενταχθεί σε αυτήν την παράγραφο πρέπει να πληρούνται δύο συνθήκες, η πρώτη είναι αυτή του ύψους και η δεύτερη είναι η υποχρέωση της τήρησης απόστασης από τα όρια του οικοπέδου. Η ερώτηση μου είναι η εξής, αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα αδόμητο οικόπεδο με αδόμητα όλα τα όμορα οικόπεδα, και συνεπώς το υπό μελέτη κτίριο μπορεί να εφάπτεται των ορίων ή και να αφεθεί απόσταση δ και Δ, δύναται να ενταχθεί στην παρ. 3 ή πρέπει να πάμε είτε στα όρια είτε στα δ και Δ?
  25. Με σύμμαχο την ηλιοφάνεια που επικρατεί τις πιο πολλές ημέρες του έτους, τα αεροδρόμια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη επενδύουν στην ηλιακή ενέργεια. Μαζί με τα έργα ενεργειακής απόδοσης, ηλεκτρικής κινητικότητας και διαχείρισης αποβλήτων και λυμάτων, στοχεύουν στην απαλλαγή των δραστηριοτήτων τους από τις εκπομπές άνθρακα και στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντίκτυπου. Οι επιφάνειες γύρω από υποδομές, όπως οι σιδηρόδρομοι και οι αυτοκινητόδρομοι, είναι βολικές για την ηλιακή ενέργεια, καθώς υπάρχουν λίγες εναλλακτικές λύσεις για τη χρήση τους και η τεχνολογία μπορεί να τους παρέχει άμεσα ηλεκτρική ενέργεια. Τα αεροδρόμια, επίσης, έχουν υιοθετήσει την παγκόσμια τάση εισαγωγής φωτοβολταϊκών και ηλεκτροδότησης των λειτουργιών, και η Νοτιοανατολική Ευρώπη δεν αποτελεί εξαίρεση, με αρκετές αξιοσημείωτες επενδύσεις. Όπως γράφει σε ανάλυσή του το balkangreenenergynews.com, τα μεγαλύτερα αεροδρόμια στην Κωνσταντινούπολη και την Αθήνα πρόκειται να στραφούν 100% στην ηλιακή ενέργεια, γεγονός που θα τα καταστήσει από τα πρώτα στον κόσμο. Επιπλέον, τα αεροδρόμια στην περιοχή αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση και αναπτύσσουν στόλους ηλεκτρικών οχημάτων. Εισάγουν συστήματα διαχείρισης πόρων, αποβλήτων και λυμάτων για την απαλλαγή των δραστηριοτήτων τους από τις εκπομπές άνθρακα και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντίκτυπου. Η Αθήνα θα ενσωματώσει ισχυρές μπαταρίες Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος έθεσε σε λειτουργία ένα ηλιακό πάρκο ισχύος 8,05 MW το 2011, ακολουθούμενο από ένα ακόμη το 2023, με μέγιστη ισχύ 15,8 MW. Φέτος, δύο ακόμη μονάδες με συνολική μέγιστη χωρητικότητα 35,5 MW τίθενται σε λειτουργία, μαζί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας από μπαταρίες (BESS) 82 MWh. Στην Τουρκία Ο φορέας εκμετάλλευσης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Τουρκίας ολοκληρώνει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο σχεδόν 200 MW και στοχεύει να καλύψει σχεδόν όλες τις ενεργειακές του ανάγκες από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το αεροδρόμιο IGA της Κωνσταντινούπολης ανέφερε ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2024 ήταν 10,5% χαμηλότερες από τον στόχο του. Επιπλέον, ο φορέας εκμετάλλευσης αύξησε τον στόχο του για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για το 2030 από 50% σε 90%. Συγκεκριμένα, αναμένει ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο στο Εσκί Σεχίρ, ισχύος 199,3 MW, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πριν από το τέλος του έτους. Η τοποθεσία εκτείνεται σε 300 εκτάρια και η επένδυση ανέρχεται σε 212 εκατομμύρια ευρώ. Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα παράγει περίπου 340 GWh ετησίως. Το αεροδρόμιο Νταλαμάν φιλοξενεί τον μεγαλύτερο ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας σε στέγη στον κόσμο μεταξύ των τερματικών σταθμών του αεροδρομίου Αρκετά άλλα αεροδρόμια στην Τουρκία επίσης απαλλάσσουν τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας από τις εκπομπές άνθρακα. Η TAV Airports Holding (TAV Havalimanları Holding), μέρος του Groupe ADP, ολοκλήρωσε έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 6,7 MW σε μέγιστη χωρητικότητα στο αεροδρόμιο Milas-Bodrum στα νοτιοδυτικά της χώρας. Στο πλαίσιο του ίδιου έργου για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε χώρους στάθμευσης, το αεροδρόμιο Adnan Menderes της Σμύρνης αποκτά μια μονάδα 5,9 MW. Το αεροδρόμιο Νταλαμάν, κοντά στην Αλικαρνασσό, λειτουργεί έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας μέγιστης χωρητικότητας 8,3 MW. Είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο στην οροφή ενός κτιρίου τερματικού σταθμού αεροδρομίου. Η εγκατάσταση καλύπτει πλέον περισσότερο από το 55% της κατανάλωσής της από ηλιακή ενέργεια. Η επένδυση ανήλθε σε 5,4 εκατομμύρια ευρώ. Ο φορέας εκμετάλλευσης, YDA Airport Investment and Management, έχει δεσμευτεί να φτάσει το 100% στη δεύτερη φάση. Το αεροδρόμιο έχει μεταβεί πλήρως σε ηλεκτρικά οχήματα. Τα project στην Αλβανία Σε άλλα πρόσφατα νέα, ο φορέας εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Κούκεσι Ζαγέντ στα βορειοανατολικά της Αλβανίας βρίσκεται στη διαδικασία απόκτησης άδειας παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Global Technical Mechanics έλαβε άδεια παραχώρησης πριν από πέντε μήνες σε κοινοπραξία με την τοπική κατασκευαστική εταιρεία Bami για την κατασκευή και λειτουργία ενός ηλιακού σταθμού παραγωγής ενέργειας ισχύος 12 MW. Η τοποθεσία στο χωριό Shtiqen βρίσκεται στον δήμο Kukës. Το αεροδρόμιο, που κατασκευάστηκε με επενδύσεις από την Emaar Properties από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εγκαινιάστηκε το 2021. Ωστόσο, σταμάτησε να λειτουργεί εν τω μεταξύ, καθώς η Wizz Air αποσύρθηκε από την εγκατάσταση. Ολόκληρο το Διεθνές Αεροδρόμιο του Αυλώνα, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, θα καλυφθεί με ηλιακούς συλλέκτες, δήλωσαν νωρίτερα Αλβανοί αξιωματούχοι. Το φωτοβολταϊκό έργο έχει ισχύ 5,2 MW. Μια κοινοπραξία με επικεφαλής την ελβετική Mabco Constructions κατασκευάζει και χρηματοδοτεί την κατασκευή. Η εταιρεία αποτελεί μέρος του ομίλου Mabetex, που ελέγχεται από τον Μπεχτζέτ Πατσόλι, Κοσοβάρο επιχειρηματία και πρώην πρόεδρο, αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών. Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ ξεκινά μια μικρή φωτοβολταϊκή μονάδα Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ, το οποίο εγκατέστησε φέτος μια φωτοβολταϊκή μονάδα 250 kW, δήλωσε ότι σχεδιάζει να την επεκτείνει σύντομα. Επιπλέον, άλλαξε σε 100% παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Όπως και άλλα αεροδρόμια στην περιοχή, το κύριο στην Κροατία αντικατέστησε τον συμβατικό φωτισμό αλογόνου με LED. Ο φορέας εκμετάλλευσης έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές του σύμφωνα με τις συστάσεις της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC). Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ ανακαινίζει τα κτίριά του και χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο ηλιακή ενέργεια για τη θέρμανση του νερού. Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδιάζει να στραφεί από γεννήτριες που λειτουργούν με ντίζελ σε συστήματα έτοιμα για χρήση με υδρογόνο. Ρουμάνοι επιχειρηματίες στηρίζονται σε κονδύλια της ΕΕ Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ιασίου πρόκειται να επεκτείνει τον ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 1 MW, ο οποίος εγκαταστάθηκε το 2023. Ήταν ο πρώτος στη Ρουμανία στον τομέα. Η κυβέρνηση σκοπεύει να προσθέσει 5 MW και μια μονάδα αποθήκευσης ενέργειας 2 MW. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση θα υποστηριχθεί με επιχορήγηση από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο υβριδικός σταθμός παραγωγής ενέργειας υποτίθεται ότι θα καλύπτει το ένα πέμπτο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας της εγκατάστασης στα βορειοανατολικά της Ρουμανίας. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Maramureş (AIM) αναζητά επίσης χρηματοδότηση για ένα σύστημα μέγιστης χωρητικότητας 2,6 MW σε στέγαστρα στάθμευσης. Αυτό θα περιλαμβάνει και αποθήκευση σε μπαταρίες. Η φωτοβολταϊκή μονάδα θα διαθέτει 25 μετατροπείς των 100 kW ο καθένας. Το έργο, αξίας 12,1 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Η εγκατάσταση βρίσκεται στα βορειοδυτικά της Ρουμανίας, κοντά στα σύνορα με την Ουκρανία και την Ουγγαρία. Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κλουζ, Avram Iancu, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι θα εγκαταστήσει ένα φωτοβολταϊκό σύστημα με μπαταρίες. Ισχυρίστηκε ότι θα το καταστήσει ενεργειακά ανεξάρτητο το 2026. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εγκατάστασης, το έργο ηλιακής ενέργειας έχει ισχύ 2 MW. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μπακάου George Enescu είναι ένα ακόμη αεροδρόμιο που υπέβαλε αίτηση για χρηματοδότηση. Η διοίκηση προβλέπει μια μονάδα ηλιακής ενέργειας 1,25 MW και μια μονάδα BESS χωρητικότητας 2,1 MWh, για την πλήρη κάλυψη της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σιμπίου αναπτύσσει ένα έργο για μια επίγεια μονάδα μέγιστης χωρητικότητας 1,7 MW. Η τοποθεσία απέχει δύο χιλιόμετρα από τον τερματικό σταθμό. Η διοίκηση αναμένει να καλύψει το κόστος κυρίως με επιχορήγηση μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Ανέφερε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί εντός ενάμιση έτους και πρότεινε την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και λεωφορείων, καθώς και σταθμών φόρτισης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εθνική Εταιρεία Αεροδρομίων Βουκουρεστίου (CNAB) διαθέτει ένα έργο γεωθερμικής ενέργειας. Στην Κύπρο Η Hermes Airports έθεσε σε λειτουργία δύο ηλιακούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας στην Κύπρο πριν από δύο χρόνια. Η μονάδα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας έχει μέγιστη ισχύ 3,5 MW και αυτή στο Διεθνές Αεροδρόμιο Πάφου 1,1 MW. Καλύπτουν το 25% και 30%, αντίστοιχα, των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεων. Το αεροδρόμιο Νίκολα Τέσλα του Βελιγραδίου στη Σερβία έθεσε σε λειτουργία ένα φωτοβολταϊκό σύστημα μέγιστης χωρητικότητας 1 MW το 2022. Ο ανάδοχος της εγκατάστασης, Vinci Airports, έχει επίσης εγκαταστήσει ηλιακό φωτισμό LED. Τα διεθνή αεροδρόμια στο Σεράγεβο και την Τούζλα στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη αποκάλυψαν σχέδια για φωτοβολταϊκά συστήματα πριν από μερικά χρόνια. View full είδηση
  26. Με σύμμαχο την ηλιοφάνεια που επικρατεί τις πιο πολλές ημέρες του έτους, τα αεροδρόμια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη επενδύουν στην ηλιακή ενέργεια. Μαζί με τα έργα ενεργειακής απόδοσης, ηλεκτρικής κινητικότητας και διαχείρισης αποβλήτων και λυμάτων, στοχεύουν στην απαλλαγή των δραστηριοτήτων τους από τις εκπομπές άνθρακα και στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντίκτυπου. Οι επιφάνειες γύρω από υποδομές, όπως οι σιδηρόδρομοι και οι αυτοκινητόδρομοι, είναι βολικές για την ηλιακή ενέργεια, καθώς υπάρχουν λίγες εναλλακτικές λύσεις για τη χρήση τους και η τεχνολογία μπορεί να τους παρέχει άμεσα ηλεκτρική ενέργεια. Τα αεροδρόμια, επίσης, έχουν υιοθετήσει την παγκόσμια τάση εισαγωγής φωτοβολταϊκών και ηλεκτροδότησης των λειτουργιών, και η Νοτιοανατολική Ευρώπη δεν αποτελεί εξαίρεση, με αρκετές αξιοσημείωτες επενδύσεις. Όπως γράφει σε ανάλυσή του το balkangreenenergynews.com, τα μεγαλύτερα αεροδρόμια στην Κωνσταντινούπολη και την Αθήνα πρόκειται να στραφούν 100% στην ηλιακή ενέργεια, γεγονός που θα τα καταστήσει από τα πρώτα στον κόσμο. Επιπλέον, τα αεροδρόμια στην περιοχή αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση και αναπτύσσουν στόλους ηλεκτρικών οχημάτων. Εισάγουν συστήματα διαχείρισης πόρων, αποβλήτων και λυμάτων για την απαλλαγή των δραστηριοτήτων τους από τις εκπομπές άνθρακα και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντίκτυπου. Η Αθήνα θα ενσωματώσει ισχυρές μπαταρίες Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος έθεσε σε λειτουργία ένα ηλιακό πάρκο ισχύος 8,05 MW το 2011, ακολουθούμενο από ένα ακόμη το 2023, με μέγιστη ισχύ 15,8 MW. Φέτος, δύο ακόμη μονάδες με συνολική μέγιστη χωρητικότητα 35,5 MW τίθενται σε λειτουργία, μαζί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας από μπαταρίες (BESS) 82 MWh. Στην Τουρκία Ο φορέας εκμετάλλευσης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Τουρκίας ολοκληρώνει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο σχεδόν 200 MW και στοχεύει να καλύψει σχεδόν όλες τις ενεργειακές του ανάγκες από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το αεροδρόμιο IGA της Κωνσταντινούπολης ανέφερε ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2024 ήταν 10,5% χαμηλότερες από τον στόχο του. Επιπλέον, ο φορέας εκμετάλλευσης αύξησε τον στόχο του για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για το 2030 από 50% σε 90%. Συγκεκριμένα, αναμένει ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο στο Εσκί Σεχίρ, ισχύος 199,3 MW, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πριν από το τέλος του έτους. Η τοποθεσία εκτείνεται σε 300 εκτάρια και η επένδυση ανέρχεται σε 212 εκατομμύρια ευρώ. Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα παράγει περίπου 340 GWh ετησίως. Το αεροδρόμιο Νταλαμάν φιλοξενεί τον μεγαλύτερο ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας σε στέγη στον κόσμο μεταξύ των τερματικών σταθμών του αεροδρομίου Αρκετά άλλα αεροδρόμια στην Τουρκία επίσης απαλλάσσουν τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας από τις εκπομπές άνθρακα. Η TAV Airports Holding (TAV Havalimanları Holding), μέρος του Groupe ADP, ολοκλήρωσε έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 6,7 MW σε μέγιστη χωρητικότητα στο αεροδρόμιο Milas-Bodrum στα νοτιοδυτικά της χώρας. Στο πλαίσιο του ίδιου έργου για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε χώρους στάθμευσης, το αεροδρόμιο Adnan Menderes της Σμύρνης αποκτά μια μονάδα 5,9 MW. Το αεροδρόμιο Νταλαμάν, κοντά στην Αλικαρνασσό, λειτουργεί έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας μέγιστης χωρητικότητας 8,3 MW. Είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο στην οροφή ενός κτιρίου τερματικού σταθμού αεροδρομίου. Η εγκατάσταση καλύπτει πλέον περισσότερο από το 55% της κατανάλωσής της από ηλιακή ενέργεια. Η επένδυση ανήλθε σε 5,4 εκατομμύρια ευρώ. Ο φορέας εκμετάλλευσης, YDA Airport Investment and Management, έχει δεσμευτεί να φτάσει το 100% στη δεύτερη φάση. Το αεροδρόμιο έχει μεταβεί πλήρως σε ηλεκτρικά οχήματα. Τα project στην Αλβανία Σε άλλα πρόσφατα νέα, ο φορέας εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Κούκεσι Ζαγέντ στα βορειοανατολικά της Αλβανίας βρίσκεται στη διαδικασία απόκτησης άδειας παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Global Technical Mechanics έλαβε άδεια παραχώρησης πριν από πέντε μήνες σε κοινοπραξία με την τοπική κατασκευαστική εταιρεία Bami για την κατασκευή και λειτουργία ενός ηλιακού σταθμού παραγωγής ενέργειας ισχύος 12 MW. Η τοποθεσία στο χωριό Shtiqen βρίσκεται στον δήμο Kukës. Το αεροδρόμιο, που κατασκευάστηκε με επενδύσεις από την Emaar Properties από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εγκαινιάστηκε το 2021. Ωστόσο, σταμάτησε να λειτουργεί εν τω μεταξύ, καθώς η Wizz Air αποσύρθηκε από την εγκατάσταση. Ολόκληρο το Διεθνές Αεροδρόμιο του Αυλώνα, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, θα καλυφθεί με ηλιακούς συλλέκτες, δήλωσαν νωρίτερα Αλβανοί αξιωματούχοι. Το φωτοβολταϊκό έργο έχει ισχύ 5,2 MW. Μια κοινοπραξία με επικεφαλής την ελβετική Mabco Constructions κατασκευάζει και χρηματοδοτεί την κατασκευή. Η εταιρεία αποτελεί μέρος του ομίλου Mabetex, που ελέγχεται από τον Μπεχτζέτ Πατσόλι, Κοσοβάρο επιχειρηματία και πρώην πρόεδρο, αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών. Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ ξεκινά μια μικρή φωτοβολταϊκή μονάδα Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ, το οποίο εγκατέστησε φέτος μια φωτοβολταϊκή μονάδα 250 kW, δήλωσε ότι σχεδιάζει να την επεκτείνει σύντομα. Επιπλέον, άλλαξε σε 100% παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Όπως και άλλα αεροδρόμια στην περιοχή, το κύριο στην Κροατία αντικατέστησε τον συμβατικό φωτισμό αλογόνου με LED. Ο φορέας εκμετάλλευσης έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές του σύμφωνα με τις συστάσεις της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC). Το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ ανακαινίζει τα κτίριά του και χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο ηλιακή ενέργεια για τη θέρμανση του νερού. Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδιάζει να στραφεί από γεννήτριες που λειτουργούν με ντίζελ σε συστήματα έτοιμα για χρήση με υδρογόνο. Ρουμάνοι επιχειρηματίες στηρίζονται σε κονδύλια της ΕΕ Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ιασίου πρόκειται να επεκτείνει τον ηλιακό σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 1 MW, ο οποίος εγκαταστάθηκε το 2023. Ήταν ο πρώτος στη Ρουμανία στον τομέα. Η κυβέρνηση σκοπεύει να προσθέσει 5 MW και μια μονάδα αποθήκευσης ενέργειας 2 MW. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση θα υποστηριχθεί με επιχορήγηση από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο υβριδικός σταθμός παραγωγής ενέργειας υποτίθεται ότι θα καλύπτει το ένα πέμπτο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας της εγκατάστασης στα βορειοανατολικά της Ρουμανίας. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Maramureş (AIM) αναζητά επίσης χρηματοδότηση για ένα σύστημα μέγιστης χωρητικότητας 2,6 MW σε στέγαστρα στάθμευσης. Αυτό θα περιλαμβάνει και αποθήκευση σε μπαταρίες. Η φωτοβολταϊκή μονάδα θα διαθέτει 25 μετατροπείς των 100 kW ο καθένας. Το έργο, αξίας 12,1 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Η εγκατάσταση βρίσκεται στα βορειοδυτικά της Ρουμανίας, κοντά στα σύνορα με την Ουκρανία και την Ουγγαρία. Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κλουζ, Avram Iancu, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι θα εγκαταστήσει ένα φωτοβολταϊκό σύστημα με μπαταρίες. Ισχυρίστηκε ότι θα το καταστήσει ενεργειακά ανεξάρτητο το 2026. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εγκατάστασης, το έργο ηλιακής ενέργειας έχει ισχύ 2 MW. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μπακάου George Enescu είναι ένα ακόμη αεροδρόμιο που υπέβαλε αίτηση για χρηματοδότηση. Η διοίκηση προβλέπει μια μονάδα ηλιακής ενέργειας 1,25 MW και μια μονάδα BESS χωρητικότητας 2,1 MWh, για την πλήρη κάλυψη της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σιμπίου αναπτύσσει ένα έργο για μια επίγεια μονάδα μέγιστης χωρητικότητας 1,7 MW. Η τοποθεσία απέχει δύο χιλιόμετρα από τον τερματικό σταθμό. Η διοίκηση αναμένει να καλύψει το κόστος κυρίως με επιχορήγηση μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Ανέφερε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί εντός ενάμιση έτους και πρότεινε την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και λεωφορείων, καθώς και σταθμών φόρτισης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εθνική Εταιρεία Αεροδρομίων Βουκουρεστίου (CNAB) διαθέτει ένα έργο γεωθερμικής ενέργειας. Στην Κύπρο Η Hermes Airports έθεσε σε λειτουργία δύο ηλιακούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας στην Κύπρο πριν από δύο χρόνια. Η μονάδα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας έχει μέγιστη ισχύ 3,5 MW και αυτή στο Διεθνές Αεροδρόμιο Πάφου 1,1 MW. Καλύπτουν το 25% και 30%, αντίστοιχα, των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεων. Το αεροδρόμιο Νίκολα Τέσλα του Βελιγραδίου στη Σερβία έθεσε σε λειτουργία ένα φωτοβολταϊκό σύστημα μέγιστης χωρητικότητας 1 MW το 2022. Ο ανάδοχος της εγκατάστασης, Vinci Airports, έχει επίσης εγκαταστήσει ηλιακό φωτισμό LED. Τα διεθνή αεροδρόμια στο Σεράγεβο και την Τούζλα στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη αποκάλυψαν σχέδια για φωτοβολταϊκά συστήματα πριν από μερικά χρόνια.
  27. Προδιαγραφές Μελετών ΠΔ 696/74, Αρθρο 231. Μελέτη Εφαρμογής Παράγραφος 2.Στ "στοιχεία χρονικού προγραμματισμού της κατασκευής" Ενα απλό GANT αρκεί.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.