Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Χθες
  2. maroudas

    Νόμος 4495/2017

    Αυτή η επαναφορά σου Συνάδελφε, είναι καταπληκτική. Τα Ευχαριστώ μας, είναι λίγα, μπροστά στην όντως τεράστια διευκόλυνση, με την εξαιρετική κωδικοποίηση που κάνεις. Να σε προτείνω στο ΤΕΕ ως μόνιμο συνεργάτη και υπόδειγμα, για ομάδα εργασίας στην κωδικοποίηση;; είναι σοβαρό. Αν σε φέρει η τύχη στην Ζάκυνθο, σου χρωστάω κεράσματα.
  3. 1)Aρθρο 5, ΝΟΚ: "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης" Δεν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο στο Δ.Κ., ή στα φορτία της στατικής μελέτης (ισόγειο χωρίς υπόγειο) ή των Η/Μ από διέλευση τους στον επάνω όροφο. 2)Άρθρο 29, παρ.2ιζ, Ν4495: "ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ" Μήπως μπορώ να χρησιμοποιήσω το άρθρο αυτό, υποβάλλοντας νέες μελέτες Η/Μ εγκαταστάσεων , ενερ.-παθ. πυροπροστασία & ΑμΕΑ;
  4. Όχι, εφόσον αδειοδοτήθηκε ως εμπορικό κατάστημα, θέλει άδεια.
  5. Οικοδομική άδεια του 2011 προβλέπει ισόγειο κατάστημα το οποίο βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης. Με ενημέρωση φακέλου θα υποβάλλω τροποποιήσεις ως προς τα αρχιτεκτονικά και υποβολή νέας μελέτης που δεν προβλεπόταν τότε για ¨Προσβασιμότητα". Πρόκειται να λειτουργήσει ως καφετέρια με καθήμενους και με θεωρητικό πληθυσμό >50 ατόμων. Άρα μόλις ολοκληρωθεί το κτίριο, πρέπει να κάνω "αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε συνάθροιση κοινού". Γίνεται με ΕΕΔΜΚ υποβάλλοντας νέες μελέτες πυρασφάλειας & Η/Μ εγκαταστάσεων;
  6. Kαλησπέρα @galini eir . Yπό την προϋπόθεση ότι όλα τα υπόλοιπα είναι σωστά, δηλαδή υπάρχει πληρότητα στις δυο δηλώσεις Ν. 1337/83 και τα σχέδια αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση, ασχολούμαστε με την διαφοροποίηση των 10 τ.μ που έκλεισαν. Ο τρόπος υπολογισμού προστίμου είναι αυτός που ανέφερες, δηλαδή με αναλυτικό (1 Λ.Π άρθρου 100). Όμως, αν πεις ότι ο Η.Χ έκλεισε μετά το 1983 δυστυχώς δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση εκτός και αν υπάρχει κάποια εξαίρεση (κληρονομική διαδοχή, πλειστηριασμός κλπ). Οι δυο φάσεις Ν. 1337 δεν σημαίνουν Ο.Α για την τακτοποίηση. Στο Ε9 τους οι ιδιοκτήτες ποιο εμβαδόν κτιρίου δηλώνουν όλα αυτά τα χρόνια και με ποιο έτος παλαιότητας;
  7. Καλησπέρα, Σε ακίνητο εκτός σχέδιο εχουμε Α και Β φάση Τρίτση με αποδεικτικά κατασκευής 1978, επιπλέον αυτών το 1985 "κλειστηκαν" 10 τ.μ. ημιυπαίθριου χώρου όπως αυτός παρουσιάζεται στα σχεδια που παραδώθηκαν στη Β' φάση. Η ερωτήση μου είναι τακτοποιώ το σύνολο του ακινήτου ως Κατ.2 χώρις Ο.Α. τα επιπλέον τ.μ. μπορούν να ρυθμιστούν α) ως λοιπή παράβαση με αναλυτικό, εφόσον φαίνεται ο Η/Υ στα σχέδια της Β φάσης, β) ως κατ. 4 ή γ)θεωρούνται κατ. 5 και δεν μπορούν να τακτοποιηθουν;
  8. Καλησπέρα. Βεβαίωση περί "αδόμητου" σημαίνει Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου! Εκδίδεται, κατόπιν ανάθεσης, μέσα από την οικεία πλατφόρμα του ΤΕΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ: σύμφωνα με το ΦΕΚ 334 Β/21 "αδόμητο" λογίζεται γήπεδο στο οποίο ΔΕΝ υπάρχουν κατασκευές απαιτούσες Άδεια! Βεβαίωση περί "μη δασικού" σημαίνει Τοπογραφικό!
  9. Αφου δώσατε εγκρίσεις για ανεμογενήτριες σε πολλά από τα "απάτητα βουνά" μη υπολογίζοντας τις τοπικές αντιδράσεις ,ούτε αρνητικές γνωματεύσεις ειδικών φορέων τώρα παριστάνετε ότι δεν συνέβη τίποτα και ότι απ'εδώ και στο εξής ,τί θα κάνετε ? θα αποζημιώσετε τη φύση ? Ηταν λάθος που μέχρι σήμερα δεν έγινε καταγγελία της κυβέρνησης στον ΟΗΕ.
  10. @galini eir Ό νόμος 4178 έγραφε τα εξής 9. Η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας δεν συνιστά αυθαίρετη κατασκευή και απαλλάσσεται της υποχρέωσης υπαγωγής στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου. Συνεπώς ο συνάδελφος ορθώς δεν έβαλε κάποια παράβαση. Το θέμα είναι αν ανέβασε κάτοψη στο σύστημα με την υφιστάμενη διαρρύθμιση. Αν ναι, τότε μπορείς να προχωρήσεις στην έκδοση ΗΤΚ χωρίς άλλη ενέργεια (εφόσον βεβαίως όλα τα υπόλοιπα είναι σύννομα) Y.Γ Αυτά λέγαμε τότε (εποχές 2013) ότι για καλό όλων και ιδίως του ιδιοκτήτη συστήναμε να μπει μια εικονική έστω παράβαση (πχ ένα κούφωμα κλπ) ώστε με μια παράβαση αναλυτικού να δοθεί η δυνατότητα ανάρτησης κάτοψης προς πάσα νόμιμη χρήση στη συνέχεια (προβλέποντας ότι αυτή η κάτοψη θα χρειάζονταν στο μέλλον, όπως και έγινε).
  11. Καλησπέρα και πάλι, Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση, εγω θα επιθυμούσα την ένταξη στον Ν.4495/2017 θεωρείται όμως οτι θα υπάρχει "αντικρουόμενο συμφέρον ¨με την βεβαιώση περι μη αυθαίρεσιών που έχει εκδωθεί απο τον προηγούμενο μηχανικο;
  12. @manos_arch Καλησπέρα. Πρωτίστως θα πρέπει ο ίδιος να συζητήσεις με τον πελάτη σου και να κατανοήσεις το ποιος τα ζητάει και για ποιο σκοπό. Για παράδειγμα. Σκοπεύει να μεταβιβάσει ακίνητο εκτός σχεδίου με κτίριο; Αν ναι, στο τοπογραφικό διάγραμμα οπωσδήποτε υπάρχει και υπεύθυνη δήλωση μηχανικού περί μη δασικότητας της έκτασης σύμφωνα με κυρωμένο δασικό χάρτης περιοχής . Επιπλέον, βεβαίωση μέσω του πιστοποιητικού πληρότητας ΗΤΚ (η άλλοτε βεβαίωση του άρθρου 83 Ν. 4495/17 έχει ενσωματωθεί στο εν λόγω πιστοποιητικό). Διευκρίνισε τι ακριβώς συμβαίνει και επανέρχεσαι.
  13. @Geo Aν θέλεις, προς οικονομία της συζήτησης, περιέγραψε με πληρότητα το θέμα που αντιμετωπίζεις.
  14. @galini eir Kαλησπέρα. Ο νόμος ορίζει ότι θα πρέπει να γίνει ενημέρωση της Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ. Επομένως, η μια επιλογή είναι η ενημέρωση και η άλλη, εφόσον έχεις τη δυνατότητα να πάρεις την υπαγωγή στο ν. 4495/17 μεταφέροντας τη δήλωση και βάζοντας κάπου (π΄χ σε μια Λ.Π) και την αλλαγή διαρρύθμισης ανεβάζοντας νέα κάτοψη. Αυτή η (νέα) κάτοψη θα συνδεθεί και μετά στην ΗΤΚ με την υπαγωγή.
  15. @lydia1 Καλησπέρα. Αναφορικά με την εύρεση της κατηγορίας: "δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής" Μας αφήνει μια μικρή αμφιβολία εάν στις αλλαγές χρήσεις συμπεριλαμβάνονται και αυτές που οδηγούν σε αύξηση του Σ.Δ ή μόνο αυτές που δεν αυξάνουν το Σ.Δ (πχ από κύρια χρήση, όπως κατάστημα, σε κύρια χρήση, όπως κατοικία). Προσωπικά, θεωρώ ότι αν ήθελαν να το διαφοροποιήσουν θα το είχαν κάνει, όπως με την εκτός σχεδίου δόμηση, όπου σε πλείστες περιπτώσεις η αλλαγή χρήσης οδηγεί σε υπέρβαση επιτρεπόμενου Σ.Δ (πχ από κατοικία σε γραφείο, από βιομηχανία σε κατοικία κλπ). Επιπλέον, από το λεκτικό της υποπαραγράφου δδ, διαφαίνεται ότι το μοναδικό κριτήριο είναι η αυθαίρετη χρήση να είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες της περιοχής. Επομένως, η αλλαγή χρήσης να μην προσμετρήσει στην εύρεση κατηγορίας. Αναφορικά με την ρυθμισμένη αλλαγή χρήσης Ν. 3843/10 μπορείς με παράβολο 100 Ευρώ να την εντάξεις στο Ν. 4495/17 και ο χώρος να εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση (υπάρχει ειδική κατηγορία στις δηλώσεις για να το εντάξεις σε ένα ξεχωριστό φ.κ.) Σε ό,τι αφορά τη θέση του λεβητοστασίου. Η εγκεκριμένη του θέση εμβαδού 8 τ.μ καταλήφθηκε από την κατοικία. Άρα, θα πρέπει να υπάρξει Υ.Δ=8.τμ καθώς υποθέτω ότι τα 8 τ.μ δεν είχαν συμπεριληφθεί στο Ν. 3843/10. Η υφιστάμενη θέση του λεβητοστασίου, κατέλαβε τμήμα του τακτοποιημένου διαμερίσματος υπογείου κατά 5 τ.μ. Αν δεν υπάρχει ΠΣΟΙ το θέμα αντιμετωπίζεται με διαφορετική διαρρύθμιση. Αν όμως το λεβητοστάσιο βάσει σύστασης είναι Κ.Χ θα αντιμετωπιστεί με το άρθρο 98.
  16. Καλησπέρα, Σε ακίνητο με χρήση υπηρεσίες (καταστημα) έχει εκδοθεί βεβαίωση περι μη αυθαιρεσιών με τον Ν.4178/2013, μετά απο αυτοψία εντοπίστηκε wc το οποίο δεν φαίνεται στην Ο.Α.. στο ακίνητο δεν εντοπίζεται άλλη αυθαιρεσία και το wc είναι απο ανέγερσης. Για την έκδοση της ΗΤΚ μπορεί να γίνει ενταξη στον Ν.4495/2017 στο αρθρό 100 με εσωτερικές διαρρυθμίσεις ή να γίνει ενημέρωση; θεώρω οτι ο προηγούμενος μηχανικός δεν τακτοποιήσε με βάση το αρθρό 23 παρ 9 "η διαφορετική διαρρύθμιση αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας δεν συνιστά αυθαίρετη κατασκευή ανεξάρτητα αν έχει επιφέρει τροποποίηση των μηχανολογικών εγκαταστάσεων και δεν έχει υποχρέωση υπαγωγής στο νόμο."
  17. zxar

    Νόμος 4495/2017

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!
  18. Σε νέο «ΕΝΦΙΑ» υπέρ των Δήμων φαίνεται ότι θα εξελιχθεί η ενοποίηση του ΤΑΠ και του δημοτικού φόρου Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων στο νέο «Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» (ΤΤΑ) που προβλέπεται με το σχέδιο του νέου «Κώδικα Αυτοδιοίκησης», το οποίο έχει καταρτίσει το υπουργείο Εσωτερικών και έχει αποστείλει στην ΚΕΔΕ. Στο σχέδιο προβλέπεται επίσης μεταξύ άλλων: Μείωση των δημοτικών τελών Καθαριότητας και Φωτισμού (ΤΚΦ) στο 10% για κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα και μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα, με αποτέλεσμα την κατάργηση της πλήρους απαλλαγής των κενών ακινήτων, αλλά και της κατάργησης της υποχρέωσης δήλωσής τους στους Δήμους από τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες, που διεκδικεί η ΠΟΜΙΔΑ. Καθιέρωση «απαράγραπτου» σειράς οφειλών προς τους Δήμους και ουσιαστική δυνατότητα διεκδίκησης οφειλών ακόμη και εντός δεκαετίας από το έτος δημιουργίας τους. Αναγκαστική 24ετής (12+12) διάρκεια των μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων προς τους Δήμους με δυνατότητα περαιτέρω παράτασής τους έως και για διπλάσιο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο (δηλαδή έως και 36 ή 48 έτη;). Αναγκαστική τριετής παράταση των ισχυουσών μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων προς τους Δήμους χωρίς αύξηση ενοικίου. Απαλλοτριώσεις και κάθε είδους επεμβάσεις στην ιδιωτική ακίνητη περιουσία με συνοπτικές διαδικασίες και προθεσμίες προσφυγής που καταστρατηγούν στην πράξη τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα. Κύριος στόχος είναι η σημαντική αύξηση των εσόδων των Ο.Τ.Α. από το νέο "Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης" (ΤΤΑ), με συντελεστή μεσοσταθμικά τριπλάσιο του ΤΑΠ, στο οποίο θα συγχωνευτεί ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων (ΦΗΧ). Συγκεκριμένα με τα άρθρα 32-36 («Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» (Τ.Τ.Α.)) το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) (0,25 - 0,35 / οοο) που βαρύνει τους ιδιοκτήτες και ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων που βαρύνει τους χρήστες των ακινήτων, το ύψος του οποίου καθορίζεται από κάθε Δήμο ξεχωριστά ανά τ.μ. εμβαδού των ακινήτων, από την 1.1.2027 θα αντικατασταθούν από το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ) (0,8 - 1,00/οοο) το οποίο θα επιβάλλεται και θα εισπράττεται ουσιαστικά με τη διαδικασία του ΤΑΠ και θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Επειδή στην ανάλυση των λογαριασμών ενέργειας ο Φ.Η.Χ. είναι μεσοσταθμικά λιγότερος από το 50% του ΤΑΠ του ίδιου ακινήτου για το ίδιο διάστημα, είναι προφανές ότι ο στόχος και το τελικό αποτέλεσμα από την επιβολή του ΤΤΑ φαίνεται ότι είναι περίπου ο διπλασιασμός έως και τριπλασιασμός της συνολικής επιβάρυνσης και η επίρριψή της συνολικά στους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Με το άρθρο 29 επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο δημοτικό Τέλος Καθαριότητας και Φωτισμού (Τ.Κ.Φ.). α) Τα ακίνητα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτροδότηση η οποία διακόπτεται, θα χρεώνονται με το ένα δέκατο (1/10) του Τ.Κ.Φ. που θα πλήρωναν κανονικά. Η ένταξη στον μειωμένο συντελεστή θα γίνεται αυτοδικαίως, χωρίς δηλαδή υποχρέωση του ιδιοκτήτη για δήλωση στον οικείο Δήμο, από την ημερομηνία διακοπής της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, για την οποία ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.) θα ενημερώνει αμελλητί τον οικείο δήμο, η αρμόδια υπηρεσία του οποίου θα πραγματοποιεί τη μετάπτωση εντός μηνός από τη γνωστοποίηση της διακοπής. β) Οι στεγασμένοι χώροι που χρησιμοποιούνται χωρίς να διαθέτουν ηλεκτρική εγκατάσταση θα χρεώνονται με Τ.Κ.Φ. που θα υπολογίζεται από την οικονομική υπηρεσία του δήμου στο ένα δέκατο (1/10) εκείνου που θα όφειλαν κανονικά εάν διέθεταν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. γ) Οι στεγασμένοι χώροι με ηλεκτρική σύνδεση που χρησιμοποιούν ελάχιστο ρεύμα για λόγους ασφαλείας, θα χρεώνονται με το ένα δέκατο (1/10) του Τ.Κ.Φ. που θα πλήρωναν κανονικά. Με το άρθρο 162 η παραγραφή των οικονομικών απαιτήσεων των δήμων επεκτείνεται σε διάστημα 5 + 5 = 10 ετών ενώ καθιερώνεται το ουσιαστικά "απαράγραπτο" των απαιτήσεών τους (από τη γένεση της υποχρέωσής τους!!!) εναντίον όσων ιδιοκτητών ακινήτων για οποιοδήποτε λόγο (άγνοια, ασθένεια, απουσία στο εξωτερικό κλπ.) δεν υπέβαλαν δήλωση, ή ο Δήμος θεωρεί ότι τα δηλωθέντα στοιχεία ήταν ελλιπή!!! Με το άρθρο 199 παρ. 3 καθιερώνονται πολυετείς αναγκαστικές δεσμεύσεις (12 + 12 = 24 έτη) των ιδιωτικών ακινήτων που μισθώνουν οι Δήμοι, οι οποίες με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου μπορούν να παραταθούν περαιτέρω έως και για διπλάσιο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο (δηλαδή έως και 36 ή 48 έτη;)!!! Με το ίδιο άρθρο 199 παρ. 5. αν ο Δήμος παραμένει στο μισθωμένο ακίνητο μετά τη λήξη της μίσθωσης παρά τη θέληση του ιδιοκτήτη, αυτό θεωρείται ως σιωπηρά παράταση της μίσθωσης η οποία θα συνεχίζεται αναγκαστικά και με το ίδιο μίσθωμα!!! Με το άρθρο 248 καθιερώνεται η δυνατότητα τριετούς αναγκαστικής παράτασης των μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων που έχουν ήδη λήξει ή πρόκειται να λήξουν εντός έτους από τη δημοσίευση του Κώδικα, χωρίς καμιά αύξηση του μισθώματος!!! Με το άρθρο 289 ορίζεται ότι οι απαλλοτριώσεις ιδιωτικών ακινήτων από τους Δήμους και οι κάθε είδους επεμβάσεις σε αυτά θα γίνονται με συνοπτικές διαδικασίες και ακόμη και με απλές δημοσιεύσεις σε μια εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού όπου βρίσκεται το απαλλοτριούμενο ακίνητο. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα άσκησης προσφυγής εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης. View full είδηση
  19. Σε νέο «ΕΝΦΙΑ» υπέρ των Δήμων φαίνεται ότι θα εξελιχθεί η ενοποίηση του ΤΑΠ και του δημοτικού φόρου Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων στο νέο «Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» (ΤΤΑ) που προβλέπεται με το σχέδιο του νέου «Κώδικα Αυτοδιοίκησης», το οποίο έχει καταρτίσει το υπουργείο Εσωτερικών και έχει αποστείλει στην ΚΕΔΕ. Στο σχέδιο προβλέπεται επίσης μεταξύ άλλων: Μείωση των δημοτικών τελών Καθαριότητας και Φωτισμού (ΤΚΦ) στο 10% για κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα και μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα, με αποτέλεσμα την κατάργηση της πλήρους απαλλαγής των κενών ακινήτων, αλλά και της κατάργησης της υποχρέωσης δήλωσής τους στους Δήμους από τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες, που διεκδικεί η ΠΟΜΙΔΑ. Καθιέρωση «απαράγραπτου» σειράς οφειλών προς τους Δήμους και ουσιαστική δυνατότητα διεκδίκησης οφειλών ακόμη και εντός δεκαετίας από το έτος δημιουργίας τους. Αναγκαστική 24ετής (12+12) διάρκεια των μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων προς τους Δήμους με δυνατότητα περαιτέρω παράτασής τους έως και για διπλάσιο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο (δηλαδή έως και 36 ή 48 έτη;). Αναγκαστική τριετής παράταση των ισχυουσών μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων προς τους Δήμους χωρίς αύξηση ενοικίου. Απαλλοτριώσεις και κάθε είδους επεμβάσεις στην ιδιωτική ακίνητη περιουσία με συνοπτικές διαδικασίες και προθεσμίες προσφυγής που καταστρατηγούν στην πράξη τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα. Κύριος στόχος είναι η σημαντική αύξηση των εσόδων των Ο.Τ.Α. από το νέο "Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης" (ΤΤΑ), με συντελεστή μεσοσταθμικά τριπλάσιο του ΤΑΠ, στο οποίο θα συγχωνευτεί ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων (ΦΗΧ). Συγκεκριμένα με τα άρθρα 32-36 («Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» (Τ.Τ.Α.)) το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) (0,25 - 0,35 / οοο) που βαρύνει τους ιδιοκτήτες και ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων που βαρύνει τους χρήστες των ακινήτων, το ύψος του οποίου καθορίζεται από κάθε Δήμο ξεχωριστά ανά τ.μ. εμβαδού των ακινήτων, από την 1.1.2027 θα αντικατασταθούν από το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ) (0,8 - 1,00/οοο) το οποίο θα επιβάλλεται και θα εισπράττεται ουσιαστικά με τη διαδικασία του ΤΑΠ και θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Επειδή στην ανάλυση των λογαριασμών ενέργειας ο Φ.Η.Χ. είναι μεσοσταθμικά λιγότερος από το 50% του ΤΑΠ του ίδιου ακινήτου για το ίδιο διάστημα, είναι προφανές ότι ο στόχος και το τελικό αποτέλεσμα από την επιβολή του ΤΤΑ φαίνεται ότι είναι περίπου ο διπλασιασμός έως και τριπλασιασμός της συνολικής επιβάρυνσης και η επίρριψή της συνολικά στους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Με το άρθρο 29 επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο δημοτικό Τέλος Καθαριότητας και Φωτισμού (Τ.Κ.Φ.). α) Τα ακίνητα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτροδότηση η οποία διακόπτεται, θα χρεώνονται με το ένα δέκατο (1/10) του Τ.Κ.Φ. που θα πλήρωναν κανονικά. Η ένταξη στον μειωμένο συντελεστή θα γίνεται αυτοδικαίως, χωρίς δηλαδή υποχρέωση του ιδιοκτήτη για δήλωση στον οικείο Δήμο, από την ημερομηνία διακοπής της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, για την οποία ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.) θα ενημερώνει αμελλητί τον οικείο δήμο, η αρμόδια υπηρεσία του οποίου θα πραγματοποιεί τη μετάπτωση εντός μηνός από τη γνωστοποίηση της διακοπής. β) Οι στεγασμένοι χώροι που χρησιμοποιούνται χωρίς να διαθέτουν ηλεκτρική εγκατάσταση θα χρεώνονται με Τ.Κ.Φ. που θα υπολογίζεται από την οικονομική υπηρεσία του δήμου στο ένα δέκατο (1/10) εκείνου που θα όφειλαν κανονικά εάν διέθεταν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. γ) Οι στεγασμένοι χώροι με ηλεκτρική σύνδεση που χρησιμοποιούν ελάχιστο ρεύμα για λόγους ασφαλείας, θα χρεώνονται με το ένα δέκατο (1/10) του Τ.Κ.Φ. που θα πλήρωναν κανονικά. Με το άρθρο 162 η παραγραφή των οικονομικών απαιτήσεων των δήμων επεκτείνεται σε διάστημα 5 + 5 = 10 ετών ενώ καθιερώνεται το ουσιαστικά "απαράγραπτο" των απαιτήσεών τους (από τη γένεση της υποχρέωσής τους!!!) εναντίον όσων ιδιοκτητών ακινήτων για οποιοδήποτε λόγο (άγνοια, ασθένεια, απουσία στο εξωτερικό κλπ.) δεν υπέβαλαν δήλωση, ή ο Δήμος θεωρεί ότι τα δηλωθέντα στοιχεία ήταν ελλιπή!!! Με το άρθρο 199 παρ. 3 καθιερώνονται πολυετείς αναγκαστικές δεσμεύσεις (12 + 12 = 24 έτη) των ιδιωτικών ακινήτων που μισθώνουν οι Δήμοι, οι οποίες με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου μπορούν να παραταθούν περαιτέρω έως και για διπλάσιο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο (δηλαδή έως και 36 ή 48 έτη;)!!! Με το ίδιο άρθρο 199 παρ. 5. αν ο Δήμος παραμένει στο μισθωμένο ακίνητο μετά τη λήξη της μίσθωσης παρά τη θέληση του ιδιοκτήτη, αυτό θεωρείται ως σιωπηρά παράταση της μίσθωσης η οποία θα συνεχίζεται αναγκαστικά και με το ίδιο μίσθωμα!!! Με το άρθρο 248 καθιερώνεται η δυνατότητα τριετούς αναγκαστικής παράτασης των μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων που έχουν ήδη λήξει ή πρόκειται να λήξουν εντός έτους από τη δημοσίευση του Κώδικα, χωρίς καμιά αύξηση του μισθώματος!!! Με το άρθρο 289 ορίζεται ότι οι απαλλοτριώσεις ιδιωτικών ακινήτων από τους Δήμους και οι κάθε είδους επεμβάσεις σε αυτά θα γίνονται με συνοπτικές διαδικασίες και ακόμη και με απλές δημοσιεύσεις σε μια εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού όπου βρίσκεται το απαλλοτριούμενο ακίνητο. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα άσκησης προσφυγής εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης.
  20. Συνάδελφοι προκύπτει από κάποιο έγγραφο ότι απαιτείται εισοδος-έξοδος ή ανθρωποθυρίδα σε μη αναγνωρισμένη οδο (αγροτικές που έχουν διανοιχθεί μετα το 1923) γιατι το ΦΕΚ που απαιτεί μιλάει μόνο για αναγνωρισμένες οδούς (Επαρχιακές, Δημοτικές κλπ)
  21. Καλησπέρα! Θα ήθελα τιμή ζώνης για εντός οικισμού Σημάντρων Χαλκιδικής με συντεταγμένες: Χ: 441207.80 και Υ: 4465839.31 Ευχαριστώ!
  22. Συνάδελφοι καλησπέρα σας, Εχω την εξής περίπτωση , έχω κληθεί να κάνω μια τακτοποίηση για σύνταξη συμβολαίων για μια μεζονέτα( εντός σχεδίου) στην οποία στο υπόγειο ( το οποίο έχει 4/1000) έχει γίνει αλλαγή χρήσης συμφωνα με τον Ν3843 και το πρόβλημα είναι το εξής : στο υπόγειο υπάρχει και ένα λεβητοστάσιο(8τμ) ,οπότε η αλλαγή χρησης έχει γίνει στο υπόλοιπο τμήμα /ομως η πραγματική θέση του λεβητοστασίου δεν είναι αυτη που φαίνεται στην Ο.Α αλλά έχει μεταφερθεί σε άλλη ΄θέση και το εμβαδόν του είναι 5τμ , αρα το κομματι αυτό που δεν είχε γίνει αλλαγή χρήσης (λεβητοστασιου) θα πρέπει να γίνει τώρα με τον Ν4495.Τα ερωτήματα είναι 2 1)Για τον υπολογισμό κατηγορίας θα πρεπει να υπολογίαω και τα τμ που έχουν τακτοποιηθει με τον Ν3843??στην εγκύκλιο 2 αναφέρει το εξής : αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με τη προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήσεις είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής δεν συνυπολογίζονται. Διαφορετικά αν συνυπολογίζονται πάω κατηγορία 5 άρα δεν μπορεί να τακτοποιηθεί. Επίσης στην περίπτωση που με πιάνει η κατ4 τι εμβαδόν επιπλέον πρέπει να τακτοποιήσω? τα 8 τμ του παλιου λεβητοστασίου που τώρα είναι κ.χ. η τα 8-5 = 3τμ αφαιροντας το λεβητοστάσιο στην νέα του θέση ? επισυνάπτω και ένα σκίτσο για να είναι πιο κατανοήτο. Report_0000003009 (1).pdf
  23. Καλημέρα σε όλους! Έχω περίπτωση δύο όμορων οικοπέδων, το πρώτο με ισόγειο και όροφο και το δεύτερο με ισόγειο, ο ιδιοκτήτης του πρώτου αγόρασε σε δεύτερο χρόνο και το όμορο. Ένας παλαιός μισθωτής του τα συνένωσε (εν γνώση του) προ του 2011. Νέος μισθωτής (πελάτης μου) θέλει να νοικιάσει το ενιαίο κατάστημα, και να το μετατρέψει σε ΚΥΕ . Η σειρά που σκέφτομαι είναι σωστή; 1) Πρέπει ο ιδιοκτήτης να νομιμοποιήσει την συνένωση με Ν. 4495/17, αφού πάρε έγκριση από αρχαιολογία 2) Χρειάζεται συμβολαιογραφική πράξη συνένωσης ή όχι; 3) Έγκριση εργασιών από αρχαιολογία για μετατροπή σε ΚΥΕ 4) Μετά έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για αλλαγή σε ΚΥΕ και λοιπές εργασίες.
  24. @John61Kf Kαλημέρα. Η ΗΤΚ "αποτυπώνει" ότι πραγματικά έχει συμβεί στο ακίνητο. Η αυθαίρετη-ήδη τακτοποιημένη-χρήση, αφορά χρήση γραφείου, δηλαδή κύρια χρήση. Στην τακτοποίηση η χρήση μειωτικού συντελεστή αφορά τον υπολογισμό προστίμου, ενώ η χρήση είναι κύρια και σύμφωνα με παλαιότερη εγκύκλιο (εγκ. 3 Ν. 4178/13) για την τακτοποίηση δεν λαμβάνονται υπόψη οι περιορισμοί (π.χ ύψος) των εκάστοτε ΓΟΚ για τον χαρακτηρισμό της χρήσης. Με άλλα λόγια όπως και στη δική σου περίπτωση, μπορεί να έχεις ένα χώρο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί η χρήση του κύρια, αλλά από τη στιγμή που η εγκατεστημένη χρήση είναι η κύρια (πχ γραφείο) εσύ αυτή θα λάβεις υπόψη και θα τακτοποιήσεις (όπως και έκανες).
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.