Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Η μετάβαση των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ) από την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην κεντρική διοίκηση έχει ξεκινήσει να υλοποιείται. Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έχει εκπονήσει ένα νέο θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο για την απόδοση των πολεοδομιών σε κρατικό έλεγχο. Αποκαλυπτικά τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Παπασταύρου μιλώντας στο InForum «Brain, Retain & Regain». Το σχέδιο αυτό φιλοδοξεί να βάλει τέλος σε μια χρόνια κατάσταση διοικητικής δυσλειτουργίας, η οποία – όπως παραδέχονται ακόμη και θεσμικοί υποστηρικτές του Καλλικράτη – δεν έχει βελτιωθεί ούτε στο ελάχιστο εδώ και 13 χρόνια. Αντίθετα, η πολυδιάσπαση των ΥΔΟΜ, η υποστελέχωση και οι ασύμμετρες πρακτικές έχουν συντηρήσει ή και επιδεινώσει προβλήματα που υπήρχαν και στην προ-Καλλικρατική εποχή των Νομαρχιακών Πολεοδομιών. Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι το πώς θα στελεχωθούν οι νέες ΥΔΟΜ που θα μεταβιβαστούν στο Κράτος. Η εικόνα των ΥΔΟΜ σήμερα Μέχρι σήμερα, σε μόλις 168 δήμους λειτουργούν Υπηρεσίες Δόμησης, εκ των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό με στοιχειώδη ή καθόλου στελέχωση. Ορισμένοι δήμοι εξυπηρετούνται από άλλους γειτονικούς, ενώ πολλοί – ιδίως νησιωτικοί ή ορεινοί – έχουν αναγκαστεί να παρατείνουν ατελείωτα την προσφυγή σε συνεργασίες τύπου «διαδημοτικής κάλυψης». Στατιστικά ανά Περιφέρεια Παρακάτω παρουσιάζονται στοιχεία ανά Περιφέρεια, όπως έχουν αποτυπωθεί σε στοιχεία του ΥΠΕΝ και επεξεργασία των δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών: Περιφέρεια Σύνολο Δήμων Δήμοι με ΥΔΟΜ Πλήρως Στελεχωμένες Υποστελεχωμένες/Ανενεργές Αττικής 66 23 15 8 Κεντρικής Μακεδονίας 38 15 9 6 Δυτικής Ελλάδας 19 9 4 5 Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης 22 11 6 5 Θεσσαλίας 25 12 7 5 Στερεάς Ελλάδας 25 10 5 5 Πελοποννήσου 26 11 6 5 Δυτικής Μακεδονίας 13 6 2 4 Ηπείρου 18 6 3 3 Βορείου Αιγαίου 10 4 2 2 Νοτίου Αιγαίου 34 7 3 4 Ιονίων Νήσων 11 5 2 3 Κρήτης 24 12 8 4 Συνολικά 168 ΥΔΟΜ λειτουργούν σήμερα, ενώ 164 δήμοι δεν διαθέτουν δική τους υπηρεσία. Το σχέδιο του ΥΠΕΝ Το νέο σχέδιο του ΥΠΕΝ περιλαμβάνει: Επανένταξη των ΥΔΟΜ στην κρατική διοίκηση υπό το ΥΠΕΝ. Σύσταση Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης με παραρτήματα σε περιφέρειες και μεγάλες πόλεις. Καθολική ψηφιοποίηση φακέλων, εγκρίσεων και αποφάσεων. Ανασύσταση των Παρατηρητηρίων Δόμησης για εποπτεία, έλεγχο και αναφορά παραβάσεων. Νέα κωδικοποίηση πολεοδομικής νομοθεσίας έως το τέλος του 2025. Κίνητρα για μηχανικούς που θα ενταχθούν στις υπηρεσίες μέσω ΑΣΕΠ ή μετατάξεων. Μπορεί οι σημερινές δομές να μην λειτουργούν, αλλά ο παραπάνω σχεδιασμός μάλλον παραπέμπει σε χειρότερα σενάρια. Οι αντιδράσεις των Δήμων Η ΚΕΔΕ και σειρά δημάρχων, κυρίως από νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές, αντιδρούν σθεναρά στην επανακρατικοποίηση. Τονίζουν ότι: «Η λειτουργία των ΥΔΟΜ σε τοπικό επίπεδο είναι απαραίτητη για την άμεση αντιμετώπιση καταγγελιών, την πρόληψη παρανομιών και την εξυπηρέτηση του πολίτη». «Βάσει του άρθρου 102 του Συντάγματος αφορά τοπική υπόθεση και έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για τους Δήμους.» Η αντίδραση δεν είναι τυχαία. Για πολλούς δήμους, οι ΥΔΟΜ λειτούργησαν ως εργαλείο ελέγχου ανάπτυξης, προσλήψεων και τοπικής επίβλεψης έργων. Πλέον, φοβούνται απώλεια επιρροής και καθυστερήσεις από τον διοικητικό συγκεντρωτισμό. Από πλευράς αυτοδιοίκησης, η ΚΕΔΕ εκφράζει έντονη αντίθεση στο σχέδιο, με επιχείρημα ότι οι ΥΔΟΜ είναι ένα από τα ελάχιστα «εργαλεία πρόληψης της αυθαιρεσίας» που διαθέτουν οι δήμοι. Όπως τονίζεται: «Η ΥΔΟΜ δεν είναι απλώς μία τεχνική υπηρεσία. Είναι η βάση για τον πολεοδομικό έλεγχο στην πόλη, τοπικά, με ευθύνη και γνώση του εδάφους». Δήμαρχοι σε πολεοδομικά φορτισμένες περιοχές (όπως Ανατολική Αττική, Δυτική Ελλάδα, νησιωτικοί δήμοι) προειδοποιούν ότι η απομάκρυνση των ΥΔΟΜ από τους δήμους θα οδηγήσει σε επιπλέον καθυστερήσεις και αποδιοργάνωση, αλλά και σε αδυναμία ταχείας παρέμβασης σε περιπτώσεις καταγγελιών ή αυθαιρέτων. Όμως η δυνατότητα καταγγελιών και ελέγχου αυθαιρεσιών έχει ήδη αρχίσει να συγκεντρώνεται σε κεντρικές κρατικές πλατφόρμες, κυρίως μέσω του συστήματος “e-Άδειες” και του Μητρώου Αυθαιρέτων της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Δόμησης και Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠΔ). Κεντρικές Πλατφόρμες Ελέγχου και Καταγγελιών 1. e-Άδειες (eadeies.gov.gr) Πλατφόρμα του ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ. Εκεί εκδίδονται, αναρτώνται και παρακολουθούνται ψηφιακά όλες οι οικοδομικές άδειες. Επιτρέπει ανοιχτό έλεγχο νομιμότητας για τις αδειοδοτήσεις μέσω μοναδικού αριθμού άδειας. Σύντομα θα ενσωματωθούν και οι προβλέψεις για ενστάσεις και καταγγελίες. 2. Ηλεκτρονικό Μητρώο Αυθαιρέτων (ΣΥΠΟΘΑ – ΤΕΕ) Διατηρεί τις δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων και διενεργεί έλεγχο συμβατότητας. Οι πολίτες έχουν περιορισμένη πρόσβαση, αλλά οι ΥΔΟΜ και οι επιθεωρητές του ΥΠΕΝ μπορούν να επαληθεύσουν σε πραγματικό χρόνο την ύπαρξη παραβάσεων. 3. Καταγγελίες στο ΥΠΕΝ & ΕΥΕΠΔ Οι καταγγελίες για αυθαίρετα υποβάλλονται πλέον ψηφιακά μέσω gov.gr ή απευθείας στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών (ΕΥΕΠΔ). Υπάρχει δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας, αλλά απαιτείται τεκμηρίωση. Το γεγονός ότι οι καταγγελίες, οι έλεγχοι, οι αυτοψίες και οι άδειες συγκεντρώνονται σταδιακά σε κρατικές πλατφόρμες, ενισχύει το επιχείρημα του ΥΠΕΝ ότι η ψηφιοποίηση αντικαθιστά την ανάγκη αποκεντρωμένων ΥΔΟΜ, τουλάχιστον για τις βασικές διοικητικές διαδικασίες. Ωστόσο, οι δήμοι υποστηρίζουν ότι η φυσική παρουσία και η τοπική γνώση παραμένουν αναντικατάστατες, ειδικά για: Άμεσες αυτοψίες σε καταγγελίες. Παρεμβάσεις σε μικρές κατασκευές που δεν απαιτούν πλήρη άδεια. Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου. Παράρτημα: Το θεσμικό ιστορικό των ΥΔΟΜ Έτος Γεγονός 2010 Με τον «Καλλικράτη» (Ν. 3852/2010) οι πολεοδομικές αρμοδιότητες περνούν από τις Νομαρχίες στους Δήμους. 2011–2013 Συστήνονται σταδιακά οι ΥΔΟΜ. Πολλές παραμένουν ανενεργές λόγω έλλειψης μηχανικών και χρηματοδότησης. 2014–2019 Η δημιουργία Παρατηρητηρίων Δόμησης προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται ποτέ. 2020 Εκθέσεις του ΤΕΕ και του Συνηγόρου του Πολίτη αναδεικνύουν σοβαρές δυσλειτουργίες και άνιση μεταχείριση. 2023 Προετοιμασία για ψηφιακή διασύνδεση των ΥΔΟΜ με το e-Άδειες και το Ελληνικό Κτηματολόγιο. 2025 Το ΥΠΕΝ ανακοινώνει τον σχεδιασμό πλήρους επιστροφής των ΥΔΟΜ στο κράτος. Τι διακυβεύεται Η επαναφορά των ΥΔΟΜ στο κράτος αναγνωρίζει ότι η κατάσταση δεν βελτιώθηκε ποτέ ουσιαστικά από το 2011 μέχρι σήμερα. Αντίθετα, η διαχείριση των οικοδομικών θεμάτων παραμένει για δεκάδες δήμους μια άσκηση επιβίωσης μέσα σε κενά νόμου, χωρίς επαρκές προσωπικό, χωρίς εποπτεία και χωρίς διαφάνεια. Το ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο ποιος θα έχει την αρμοδιότητα, αλλά ποιος μπορεί να την ασκήσει αποτελεσματικά, διαφανώς και με ίσους όρους για όλους τους πολίτες της χώρας. Η λύση βέβαια βρίσκεται στα Ανοιχτά Δεδομένα και στην άμεση δυνατότητα καταγγελιών από τους περίοικους που είναι και οι άμεσα θιγόμενοι. Καλή είναι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και σε ένα βαθμό στο θέμα της αδειοδότησης ήδη υπάρχει. Όμως το ζητούμενο είναι αν θα υπάρχουν ανοικτά δεδομένα έτσι ώστε κάθε θιγόμενος να μπορεί να καταγγείλει και να προσφύγει. Και όταν υπάρχει η προσφυγή θα υπάρχει άμεσος έλεγχος από συνεργεία των ΥΔΟΜ; Και όταν εξακριβωθεί παρανομία και υπέρβαση, τότε θα σταματάνε άμεσα τα έργα ή θα συνεχίζονται και με ένα πρόστιμο θα νομιμοποιούνται; Το ότι η συζήτηση δεν στρέφεται σε αυτά τα ερωτήματα, ούτε δημιουργεί μηχανισμούς για την αντιμετώπιση τους δείχνει ότι η κακοδαιμονία θα συνεχιστεί σε ψηφιακή μορφή. View full είδηση
  3. Η μετάβαση των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ) από την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην κεντρική διοίκηση έχει ξεκινήσει να υλοποιείται. Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έχει εκπονήσει ένα νέο θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο για την απόδοση των πολεοδομιών σε κρατικό έλεγχο. Αποκαλυπτικά τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Παπασταύρου μιλώντας στο InForum «Brain, Retain & Regain». Το σχέδιο αυτό φιλοδοξεί να βάλει τέλος σε μια χρόνια κατάσταση διοικητικής δυσλειτουργίας, η οποία – όπως παραδέχονται ακόμη και θεσμικοί υποστηρικτές του Καλλικράτη – δεν έχει βελτιωθεί ούτε στο ελάχιστο εδώ και 13 χρόνια. Αντίθετα, η πολυδιάσπαση των ΥΔΟΜ, η υποστελέχωση και οι ασύμμετρες πρακτικές έχουν συντηρήσει ή και επιδεινώσει προβλήματα που υπήρχαν και στην προ-Καλλικρατική εποχή των Νομαρχιακών Πολεοδομιών. Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι το πώς θα στελεχωθούν οι νέες ΥΔΟΜ που θα μεταβιβαστούν στο Κράτος. Η εικόνα των ΥΔΟΜ σήμερα Μέχρι σήμερα, σε μόλις 168 δήμους λειτουργούν Υπηρεσίες Δόμησης, εκ των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό με στοιχειώδη ή καθόλου στελέχωση. Ορισμένοι δήμοι εξυπηρετούνται από άλλους γειτονικούς, ενώ πολλοί – ιδίως νησιωτικοί ή ορεινοί – έχουν αναγκαστεί να παρατείνουν ατελείωτα την προσφυγή σε συνεργασίες τύπου «διαδημοτικής κάλυψης». Στατιστικά ανά Περιφέρεια Παρακάτω παρουσιάζονται στοιχεία ανά Περιφέρεια, όπως έχουν αποτυπωθεί σε στοιχεία του ΥΠΕΝ και επεξεργασία των δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών: Περιφέρεια Σύνολο Δήμων Δήμοι με ΥΔΟΜ Πλήρως Στελεχωμένες Υποστελεχωμένες/Ανενεργές Αττικής 66 23 15 8 Κεντρικής Μακεδονίας 38 15 9 6 Δυτικής Ελλάδας 19 9 4 5 Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης 22 11 6 5 Θεσσαλίας 25 12 7 5 Στερεάς Ελλάδας 25 10 5 5 Πελοποννήσου 26 11 6 5 Δυτικής Μακεδονίας 13 6 2 4 Ηπείρου 18 6 3 3 Βορείου Αιγαίου 10 4 2 2 Νοτίου Αιγαίου 34 7 3 4 Ιονίων Νήσων 11 5 2 3 Κρήτης 24 12 8 4 Συνολικά 168 ΥΔΟΜ λειτουργούν σήμερα, ενώ 164 δήμοι δεν διαθέτουν δική τους υπηρεσία. Το σχέδιο του ΥΠΕΝ Το νέο σχέδιο του ΥΠΕΝ περιλαμβάνει: Επανένταξη των ΥΔΟΜ στην κρατική διοίκηση υπό το ΥΠΕΝ. Σύσταση Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης με παραρτήματα σε περιφέρειες και μεγάλες πόλεις. Καθολική ψηφιοποίηση φακέλων, εγκρίσεων και αποφάσεων. Ανασύσταση των Παρατηρητηρίων Δόμησης για εποπτεία, έλεγχο και αναφορά παραβάσεων. Νέα κωδικοποίηση πολεοδομικής νομοθεσίας έως το τέλος του 2025. Κίνητρα για μηχανικούς που θα ενταχθούν στις υπηρεσίες μέσω ΑΣΕΠ ή μετατάξεων. Μπορεί οι σημερινές δομές να μην λειτουργούν, αλλά ο παραπάνω σχεδιασμός μάλλον παραπέμπει σε χειρότερα σενάρια. Οι αντιδράσεις των Δήμων Η ΚΕΔΕ και σειρά δημάρχων, κυρίως από νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές, αντιδρούν σθεναρά στην επανακρατικοποίηση. Τονίζουν ότι: «Η λειτουργία των ΥΔΟΜ σε τοπικό επίπεδο είναι απαραίτητη για την άμεση αντιμετώπιση καταγγελιών, την πρόληψη παρανομιών και την εξυπηρέτηση του πολίτη». «Βάσει του άρθρου 102 του Συντάγματος αφορά τοπική υπόθεση και έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για τους Δήμους.» Η αντίδραση δεν είναι τυχαία. Για πολλούς δήμους, οι ΥΔΟΜ λειτούργησαν ως εργαλείο ελέγχου ανάπτυξης, προσλήψεων και τοπικής επίβλεψης έργων. Πλέον, φοβούνται απώλεια επιρροής και καθυστερήσεις από τον διοικητικό συγκεντρωτισμό. Από πλευράς αυτοδιοίκησης, η ΚΕΔΕ εκφράζει έντονη αντίθεση στο σχέδιο, με επιχείρημα ότι οι ΥΔΟΜ είναι ένα από τα ελάχιστα «εργαλεία πρόληψης της αυθαιρεσίας» που διαθέτουν οι δήμοι. Όπως τονίζεται: «Η ΥΔΟΜ δεν είναι απλώς μία τεχνική υπηρεσία. Είναι η βάση για τον πολεοδομικό έλεγχο στην πόλη, τοπικά, με ευθύνη και γνώση του εδάφους». Δήμαρχοι σε πολεοδομικά φορτισμένες περιοχές (όπως Ανατολική Αττική, Δυτική Ελλάδα, νησιωτικοί δήμοι) προειδοποιούν ότι η απομάκρυνση των ΥΔΟΜ από τους δήμους θα οδηγήσει σε επιπλέον καθυστερήσεις και αποδιοργάνωση, αλλά και σε αδυναμία ταχείας παρέμβασης σε περιπτώσεις καταγγελιών ή αυθαιρέτων. Όμως η δυνατότητα καταγγελιών και ελέγχου αυθαιρεσιών έχει ήδη αρχίσει να συγκεντρώνεται σε κεντρικές κρατικές πλατφόρμες, κυρίως μέσω του συστήματος “e-Άδειες” και του Μητρώου Αυθαιρέτων της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Δόμησης και Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠΔ). Κεντρικές Πλατφόρμες Ελέγχου και Καταγγελιών 1. e-Άδειες (eadeies.gov.gr) Πλατφόρμα του ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ. Εκεί εκδίδονται, αναρτώνται και παρακολουθούνται ψηφιακά όλες οι οικοδομικές άδειες. Επιτρέπει ανοιχτό έλεγχο νομιμότητας για τις αδειοδοτήσεις μέσω μοναδικού αριθμού άδειας. Σύντομα θα ενσωματωθούν και οι προβλέψεις για ενστάσεις και καταγγελίες. 2. Ηλεκτρονικό Μητρώο Αυθαιρέτων (ΣΥΠΟΘΑ – ΤΕΕ) Διατηρεί τις δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων και διενεργεί έλεγχο συμβατότητας. Οι πολίτες έχουν περιορισμένη πρόσβαση, αλλά οι ΥΔΟΜ και οι επιθεωρητές του ΥΠΕΝ μπορούν να επαληθεύσουν σε πραγματικό χρόνο την ύπαρξη παραβάσεων. 3. Καταγγελίες στο ΥΠΕΝ & ΕΥΕΠΔ Οι καταγγελίες για αυθαίρετα υποβάλλονται πλέον ψηφιακά μέσω gov.gr ή απευθείας στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών (ΕΥΕΠΔ). Υπάρχει δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας, αλλά απαιτείται τεκμηρίωση. Το γεγονός ότι οι καταγγελίες, οι έλεγχοι, οι αυτοψίες και οι άδειες συγκεντρώνονται σταδιακά σε κρατικές πλατφόρμες, ενισχύει το επιχείρημα του ΥΠΕΝ ότι η ψηφιοποίηση αντικαθιστά την ανάγκη αποκεντρωμένων ΥΔΟΜ, τουλάχιστον για τις βασικές διοικητικές διαδικασίες. Ωστόσο, οι δήμοι υποστηρίζουν ότι η φυσική παρουσία και η τοπική γνώση παραμένουν αναντικατάστατες, ειδικά για: Άμεσες αυτοψίες σε καταγγελίες. Παρεμβάσεις σε μικρές κατασκευές που δεν απαιτούν πλήρη άδεια. Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου. Παράρτημα: Το θεσμικό ιστορικό των ΥΔΟΜ Έτος Γεγονός 2010 Με τον «Καλλικράτη» (Ν. 3852/2010) οι πολεοδομικές αρμοδιότητες περνούν από τις Νομαρχίες στους Δήμους. 2011–2013 Συστήνονται σταδιακά οι ΥΔΟΜ. Πολλές παραμένουν ανενεργές λόγω έλλειψης μηχανικών και χρηματοδότησης. 2014–2019 Η δημιουργία Παρατηρητηρίων Δόμησης προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται ποτέ. 2020 Εκθέσεις του ΤΕΕ και του Συνηγόρου του Πολίτη αναδεικνύουν σοβαρές δυσλειτουργίες και άνιση μεταχείριση. 2023 Προετοιμασία για ψηφιακή διασύνδεση των ΥΔΟΜ με το e-Άδειες και το Ελληνικό Κτηματολόγιο. 2025 Το ΥΠΕΝ ανακοινώνει τον σχεδιασμό πλήρους επιστροφής των ΥΔΟΜ στο κράτος. Τι διακυβεύεται Η επαναφορά των ΥΔΟΜ στο κράτος αναγνωρίζει ότι η κατάσταση δεν βελτιώθηκε ποτέ ουσιαστικά από το 2011 μέχρι σήμερα. Αντίθετα, η διαχείριση των οικοδομικών θεμάτων παραμένει για δεκάδες δήμους μια άσκηση επιβίωσης μέσα σε κενά νόμου, χωρίς επαρκές προσωπικό, χωρίς εποπτεία και χωρίς διαφάνεια. Το ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο ποιος θα έχει την αρμοδιότητα, αλλά ποιος μπορεί να την ασκήσει αποτελεσματικά, διαφανώς και με ίσους όρους για όλους τους πολίτες της χώρας. Η λύση βέβαια βρίσκεται στα Ανοιχτά Δεδομένα και στην άμεση δυνατότητα καταγγελιών από τους περίοικους που είναι και οι άμεσα θιγόμενοι. Καλή είναι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και σε ένα βαθμό στο θέμα της αδειοδότησης ήδη υπάρχει. Όμως το ζητούμενο είναι αν θα υπάρχουν ανοικτά δεδομένα έτσι ώστε κάθε θιγόμενος να μπορεί να καταγγείλει και να προσφύγει. Και όταν υπάρχει η προσφυγή θα υπάρχει άμεσος έλεγχος από συνεργεία των ΥΔΟΜ; Και όταν εξακριβωθεί παρανομία και υπέρβαση, τότε θα σταματάνε άμεσα τα έργα ή θα συνεχίζονται και με ένα πρόστιμο θα νομιμοποιούνται; Το ότι η συζήτηση δεν στρέφεται σε αυτά τα ερωτήματα, ούτε δημιουργεί μηχανισμούς για την αντιμετώπιση τους δείχνει ότι η κακοδαιμονία θα συνεχιστεί σε ψηφιακή μορφή.
  4. Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω άμεσα, καθώς εδώ και κάποιον καιρό, ανήκω στην άλλη πλευρά (Αναθέτουσα/Διευθύνουσα Αρχή, ως μόνιμος υπάλληλος σε τμήμα έργων Κεντρικής Υπηρεσίας Υπουργείου). Αυτό όμως που μπορώ να κάνω, ειναι να ρωτήσω κάποιον από τους μελετητές που συναλλάσσονται με την Υπηρεσία.
  5. Οι ομιλίες των συγγραφέων είναι όλη η ουσία. Η Νίκη, στα χνάρια του Δάσκαλου, επιβεβαιώνει την άποψη ότι ο σωστός επιστήμονας (πρέπει να) είναι πλήρως κατανοητός από τους μαθητές του (κάθε ηλικίας). Μια ευτυχής κι αγαστή συνεργασία, δεν μπορούσε παρά να παράξει ένα σπουδαίο αποτέλεσμα.
  6. Σήμερα
  7. Παρουσίαση του βιβλίου «Σχεδιασμός και εφαρμογή των υδραυλικών ενεμάτων για την ενίσχυση της τοιχοποιίας» των Ανδρονίκης Μιλτιάδου & Θεοδόσιου Π. Τάσιου που έγινε την Τετάρτη 11 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο «Δημήτριος Παντερμαλής» του Μουσείου της Ακρόπολης. των: Θεοδόση Τάσιου, Ομότιμου Καθηγητής Ε.Μ.Π. και, Ανδρονίκης Μιλτιάδου-Fezans, Διευθύντριας επί τιμή του ΥΠ.ΠΟ. και τ. Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Ε.Μ.Π. Αναλυτικά η συζήτηση για την εκδήλωση εδώ:
  8. Παρουσίαση του βιβλίου «Σχεδιασμός και εφαρμογή των υδραυλικών ενεμάτων για την ενίσχυση της τοιχοποιίας» των Ανδρονίκης Μιλτιάδου & Θεοδόσιου Π. Τάσιου που έγινε την Τετάρτη 11 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο «Δημήτριος Παντερμαλής» του Μουσείου της Ακρόπολης. των: Θεοδόση Τάσιου, Ομότιμου Καθηγητής Ε.Μ.Π. και, Ανδρονίκης Μιλτιάδου-Fezans, Διευθύντριας επί τιμή του ΥΠ.ΠΟ. και τ. Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Ε.Μ.Π. Αναλυτικά η συζήτηση για την εκδήλωση εδώ: View full είδηση
  9. Καλησπέρα συνάδελφοι. Σε ΔΓΜ, εκτός σχεδίου, με δύο Κ.Ι. στο δικό μου ακίνητο, έχω μεταβολές με 2 όμορα. Αν και το προσπάθησα, μου βγάζει συνεχώς το ίδιο: ""Τα περιμετρικά όρια των παρακάτω επιπέδων δεν ταυτίζονται με τα περιμετρικά όρια του PST_KAEK: • Layer DGM_PROP_FINAL 232572.70,4180080.30"" Το σημείο αυτός, δηλώνει την ευρύτερη περιοχή που υπάρχει το πρόβλημα. Όμως, προφανώς θα υπάρχει, αυτήν διορθώνω. Τι λάθος κάνω;; Μπορώ να στέλω το dxf με π.μ. Ευχαριστώ.
  10. Χθες
  11. @Pavlos33 σε ευχαριστώ ειλικρινά πολύ! Λίγο που το έψαξα μόλις κι αυτό λύνεται ευτυχώς (η πυροσβεστική διάταξη 13/2022 απαιτεί η απόσταση της οικοδομής από προσβάσιμη οδό να μην υπερβαίνει τα 45 μ (από την πλησιέστερη δυνατή πρόσβαση πυροσβεστικού οχήματος έως την πρόσοψη του κτηρίου) κάτι το οποίο εν προκειμένω ισχύει).
  12. Αν αναφέρεσαι σε ακίνητο χωρίς ΠΣΟΙ μπορείς να ελέγξεις το κτίριο με το σημερινό μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ή με αυτό που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της Ο.Α.
  13. Οι όροι δόμησης πληρούνται. Αυτό σε ενδιαφέρει. Το αν δεν μπορεί να περάσει η Πυροσβεστική ή το ασθενοφόρο σαφώς και αποτελεί ένα πρόβλημα αυτό για μια έκτακτη ανάγκη αλλά δεν αφορά τη δουλειά σου. Εκατοντάδες τέτοιοι στενοί πεζόδρομοι σε όλη τη χώρα. Πάντως τα 3,50 μέτρα πλάτος που αναφέρεις στο αρχικό ποστ, δεν είναι απαγορευτικό για την διέλευση του πυροσβεστικού.
  14. @Pavlos33 ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκριση. Κι εγώ αυτή τη γνώμη είχα εξ αρχής. Με προβληματίζει όμως και το θέμα προσπέλασης της πυροσβεστικής..
  15. Eπομένως, από τη στιγμή που το πλάτος οδού (κοινόχρηστου δρόμου ή πεζόδρομου) είναι το προβλεπόμενο από το Ρ.Σ και το αρχικό οικόπεδο έχει τουλάχιστον τη διπλάσια επιφάνεια της κατά κανόνα αρτιότητας και τουλάχιστον το διπλάσιο μήκος προσώπου από το απαιτούμενο της αρτιότητας, σε πλήρως διανοιγμένο δρόμο, δεν διαφαίνεται κάποιο κόλλημα για την επικείμενη κατάτμηση. Σημείωσε δε ότι η κατάτμηση συντελείται με συμβολαιογραφική μεταβίβαση δικαιώματος και όχι απλώς σαν μια σχεδίαση επί του τοπογραφικού.
  16. Καλησπέρα, Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Το όλο οικόπεδο είναι κενό (έχει κάποια ασκεπή ερείπια δηλαδή, χωρίς ΟΑ) και δεν υπάρχει ρυμοτομούμενο τμήμα είτε στο δικό μου είτε απέναντι. Στην περιοχή δεν υπάρχει πράξη εφαρμογής.
  17. @Marianna_N Καλησπέρα. Το οικόπεδο είναι κενό ή έχει κτίριο μέσα; Αν έχει κτίριο, αυτό διαθέτει Ο.Α; Έχεις ελέγξει μέσω του τοπογραφικού που συνέταξες αν υπάρχει ρυμοτομούμενο τμήμα (στο δικό σου ή το απέναντι ή και τα δυο μαζί); Στην περιοχή υπάρχει πράξη εφαρμογής; Αν ναι, σε ποια φάση είναι; (ανάρτηση, φάση ενστάσεων, κυρωμένη κλπ);
  18. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα τα φώτα σας. Ενδιαφέρομαι να κατατμήσω ένα οικόπεδο εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλεως, σε δύο επιμέρους διαιρετά τμήματα στα οποία θα πληρούνται προφανώς τα ελάχιστα όρια προσώπου και εμβαδών. Από τα τμήματα που θα προκύψουν το ένα θα έχει πρόσωπο σε δημοτική οδό ενώ το άλλο σε πεζόδρομο πλάτους 3,5 μ. Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχει κάποιος περιορισμός σχετικά με το πλάτος της οδού σε ό,τι αφορά στην οικοδομησιμότητα (προφανώς αναφέρομαι στο πλάτος του πεζοδρόμου); Γιατί αναφέρθηκε από κάποιο συνάδερφο αλλά δεν μπορώ να εντοπίσω τη σχετική νομοθεσία. Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
  19. Οπότε αφού διαφωνείς στο ότι υπάρχει πρόβλημα θα ενέκρινες τη συγκεκριμένη κατασκευή ;
  20. Αφού θα γίνει αλλαγή χρήσης όλο το κτήριο, με ΕΕΜΚ ή κανονική άδεια, απαιτείται παθητική και πας με το ΠΔ 41/18. Την ενεργητική, ανάλογα τι είναι και τι φτιάχνει, θα την κάνεις με την ΚΥΑ 136860/1673/Φ15/2018 ή με την ΥΑ Φ.15/οικ.1589/104/2006.
  21. Με 7 μετρα προσωπο δυσκολο το βλεπω.Και κοινοχρηστος ας πουμε οτι ειναι θελεις 25 μετρα,και οι παρεκκλισεις σε δημοτικο επαρχιακο εθνικο ξεκινανε απο 10 μετρα
  22. Καλησπέρα συνάδελφε, ευχαριστώ Έχεις καταλάβει αν πρέπει να κάνουμε αίτηση επανάκρισης εμεις που έχουμε ατομική επιχείρηση και μελετητικό πτυχίο Α τάξης; και αν ναι, πως
  23. Μπράβο. Σωστά το είπες : θεωρείς. Δεν γνωρίζεις με ακρίβεια. Προφανώς. Διαφορετικά δεν θα συζητούσαμε για κάτι με το οποίο συμφωνούμε, τόση ώρα. Όσο για τη δυναμική επίδραση του νερού, δεν θα σχολιάσω κάτι. Δεν υπήρχε κάποια ένσταση απ' αυτού.
  24. Ενδιαφέρον σύγγραμμα. Το αγόρασα τον Απρίλιο του 2023 (εις διπλούν μάλιστα, το ένα προορίστηκε για δώρο). Για κάποιον που έχει πραγματοποιήσει έστω και μια φορά στη ζωή του, ενεματα ομογενοποίησης μάζας (by the book μιλώντας και όχι άρπα κόλλα) και έχει παρακολουθήσει και τμήμα των εργαστηριακών ελέγχων (ante και post operam), είναι πάρα πολύ χρήσιμο. Κάποιος όμως, που δεν είχε ή έχει επαφή με το αντικείμενο, θα δυσκολευτεί πολύ να το κατανοήσει.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.