Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. @giel Στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α οι ΥΔΟΜ (βάσει προγενέστερων εγγράφων) προσομοιώνουν την ζώνη αυτή με προκήπιο, οπότε ισχύει το άρθρο 17 του ΝΟΚ στο οποίο (παρ Β.β) αναφέρεται ότι είναι επιτρεπτή η ράμπα οχημάτων (στην περίπτωσή σου ράμπα φορτοεκφόρτωσης και άρα ευμενέστερη περίπτωση κατασκευής) εντός του προκηπίου. Επιπλέον, έχει υπόψη ότι η εγκ 113/86 άρθρο 28 (*) ερμηνευτική του ΓΟΚ 85 διευκρίνισε διαφορετικά το θέμα από μεταγενέστερη απόφαση του ΣτΕ (4439/14)** για την υποχρέωση τήρησης 4 μέτρων σε οικόπεδο 500 τμ και άνω, αναφέροντας ότι στην ελεύθερη τοποθέτηση του κτίσματος η ελάχιστη απόσταση που θα πρέπει να τηρείται είναι αυτή των 2,50 μέτρων. (*) Σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο, προϋφισταμένους του 1923, στους οποίους έχει εφαρμογή το ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) στις περιπτώσεις οικοπέδου ίσου ή μεγαλύτερου των 500 τ.μ. (Αρθ-8 παρ.7 του ΠΔ/τος) παύει να ισχύει ο περιορισμός τοποθέτησης του κτιρίου σε απόσταση τουλάχιστον 4,0 μ. από την ΟΓ και ισχύει η παρ.1 του Αρθ-9 του Ν-1577/85 (ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου στο οικόπεδο), με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη σ' αυτές απόσταση Δ ορίζεται 2,5μ. ανεξάρτητα από το ύψος, όπως ορίζει το άρθ-28 παρ.3 του ΓΟΚ/85. (**) [Παράνομη οικοδομική άδεια για ανοικοδόμηση ακινήτου εκτός οικισμού προϋφιστάμενου του 1923, χωρίς την τήρηση της υποχρεωτικής απόστασης από την οικοδομική γραμμή] Πρόεδρος: Ν. Ρόζος Εισηγητής: Μ. Τριπολιτσιώτη Δικηγόροι: Ν. Γαρνέλης, Μ. Μουστάκας Οι διατάξεις, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης. Συνεπώς, οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το ν. 1577/1985 αλλά συνισχύουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου. Οι ημιϋπαίθριοι χώροι δεν εμπίπτουν στα επιτρεπόμενα στον υποχρεωτικό ακάλυπτο χώρο προστεγάσματα ή αρχιτεκτονικά στοιχεία, ούτε και στις κατασκευές που επιτρέπεται να ανεγερθούν στους ακάλυπτους χώρους και, επομένως, το βάθος τους δεν προσμετρείται για τον υπολογισμό της απόστασης του κτιρίου από την οικοδομική γραμμή.
  3. Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Αυτό αναφέρεται στην παρ. "η" άρθρου 2 ΠΔ 209/98 περί μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας. Πλάτος οδού θα ληφθεί αυτό που προβλέπεται από τα όρια απαλλοτρίωσης (αν αυτά είναι εκατέρωθεν του άξονα) ή το όριο απαλλοτρίωσης (αν αυτό είναι από την μια πλευρά) και το απέναντι όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98. Η διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά τον οικισμό αφορά στην απόσταση της γραμμής δόμησης, η οποία στην περίπτωσή σου ανέρχεται στα 3 μέτρα από το όριο της οδού, ενώ αν ήταν εκτός οικισμού θα ανέρχονταν στα 15 μέτρα. Θα αναζητήσεις όμως τυχόν αυστηρότερες διατάξεις για την γραμμή δόμησης μέσω κάποια νομαρχιακής απόφασης. Πάντως, για κάθε ενδεχόμενο κάνε και έναν έλεγχο μήπως η απαλλοτρίωση έχει ανακληθεί καθώς μοιάζει λίγο σπάνιο το σενάριο τέτοιας απαλλοτρίωσης εντός προ 23 οικισμού.
  4. Σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923 υπάρχει οικόπεδο με πρόσωπο σε Δευτερεύουσα Επαρχιακή οδό. Στην επαρχιακή οδό υπάρχει απαλλοτρίωση του 1977 η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί. Έτσι το πλάτος του οδοστρώματος είναι 7-8,50μ και το όριο της απαλλοτρίωσης 21-24μ Η πολεοδομία μου ζητάει στην Βεβαίωση όρων δόμησης να περάσω Σ.Α. καθώς: Απαιτείται η Έγκριση ΣΑ [άρθρο 7 Ν.4495/17] διότι το γήπεδο έχει πρόσωπο σε δρόμο πλάτους μεγαλύτερου των 20 μ. [όριο της οδού είναι το όριο της απαλλοτρίωσης, σύμφωνα με άρθρο 2 Π.Δ. 209/1998]. Και σας ρωτάω αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος. Ισχύει αυτό που λέει η υπάλληλος ότι δηλαδή το πλάτος δρόμου ταυτίζεται με το όριο απαλλοτρίωσης?? Που μπορώ να βρω τι σημαίνει πλάτος δρόμου σε εντός οικισμού περιοχή??? Ευχαριστώ.
  5. Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» των 177 αιτήσεων των Δικαιούχων Φορέων με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 29,488,805.78€ και συνολική επιχορήγηση ύψους 18,654,348.05€, που περιλαμβάνονται στον συνημμένο πίνακα, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Απόφασης, βάσει της εισήγησης της παρ. 59 του προοιμίου της παρούσας του Φορέα Υλοποίησης (ΤΕΕ) σύμφωνα με την οποία οι ανωτέρω Δικαιούχοι Φορείς πληρούν τις απαιτήσεις του υπόψη Προγράμματος του Υποέργου «Εξοικονομώ Επιχειρώντας» της 16874 Δράσης «Ανακαίνιση- Ενέργεια και επιχειρηματικότητα» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπό τους κάτωθι γενικούς και ειδικούς όρους:\ A. Οι δικαιούχοι των οποίων επενδύσεις υπάγονται στην παρούσα δράση κρατικής ενίσχυσης, μετά την ένταξή τους και για όσα έτη απαιτούνται ώστε να αποσβεστεί η επένδυση, θα πρέπει να τηρούν τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις, με κύρωση την υποχρέωση επιστροφής της συνεισφοράς, πλέον τόκων και μέχρι πλήρους εξοφλήσεως: ● Να υλοποιούν την επένδυση σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην εγκριτική απόφαση ενίσχυσης, όπως ισχύει κάθε φορά ● να μην διακόπτουν την επένδυση, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του Φορέα Υλοποίησης). ● Να μη διακόπτουν την δραστηριότητα ή/και να μην παύουν τη λειτουργία της επιχείρησης, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ● Να μη μεταβιβάζουν πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί. ● Να μη μεταβάλλουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ενισχυόμενης επιχείρησης, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων παρά μόνο μετά από έγκριση του Φορέα Υλοποίησης. ● να παρέχουν στοιχεία για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων. ● να πραγματοποιούν το σύνολο των ενεργειών μέσω του ΠΣΥΠΕΝ διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλουν ● να τηρούν ξεχωριστή λογιστική μερίδα για την πράξη ή να διαθέτουν επαρκή λογιστική κωδικοποίηση από την οποία να προκύπτει η καταχώρηση όλων των δαπανών που αντιστοιχούν πλήρως προς τις δαπάνες που δηλώνονται ● να λαμβάνουν όλα τα μέτρα πληροφόρησης που προβλέπονται και να αναφέρονται: η ονομασία του Δικαιούχου και της πράξης, σύνοψη της πράξης, ημερομηνία έναρξης της πράξης, καταληκτική ημερομηνία της πράξης, συνολική επιλέξιμη δαπάνη, ποσοστό συγχρηματοδότησης, ταχυδρομικός κώδικας ή άλλη κατάλληλη ένδειξη της τοποθεσίας, χώρα, ονομασία της κατηγορίας παρέμβασης της πράξης. ● για τον έλεγχο των μακροχρονίων υποχρεώσεων, ο δικαιούχος της ενίσχυσης, πρέπει να αποστέλλει στο Φορέα Υλοποίησης όλα τα σχετικά έγγραφα όταν ζητηθούν εγγράφως από αυτόν. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών, επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης. ● Η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για όσο χρόνο διαρκεί η απόσβεση των επιδοτούμενων παγίων και εργασιών που έγιναν στο πλαίσιο της ενίσχυσης. Β. Στο πλαίσιο του Προγράμματος κάθε Δικαιούχος Φορέας οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες δημοσιότητας σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται από την επίσημη διαδικτυακή πύλη του Προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 241/2021 και του άρθρου 6 της 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» περί πληροφόρησης, επικοινωνίας και δημοσιότητας. Γ. Η μη τήρηση, από τον Δικαιούχο Φορέα, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας Απόφασης και της Πρόσκλησης του σημείου 53 του προοιμίου της παρούσας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, συνεπάγεται την ανάκληση/τροποποίηση της Απόφασης Υπαγωγής και την ανάκτηση ή την αναπροσαρμογή των ποσών που καταβλήθηκαν, όπως ειδικότερα ορίζεται στην ανωτέρω Πρόσκληση. Η 4η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΛΨΞ4653Π8-ΔΕΣ Οι προηγούμενες αποφάσεις: 1η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 17/12/2024 2η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 25/2/2025 3η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 08/07/2025 Πρόγραμμα «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Πλατφόρμα: https://exoikonomoepixeiro.energy-invest.gov.gr/ View full είδηση
  6. Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» των 177 αιτήσεων των Δικαιούχων Φορέων με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 29,488,805.78€ και συνολική επιχορήγηση ύψους 18,654,348.05€, που περιλαμβάνονται στον συνημμένο πίνακα, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Απόφασης, βάσει της εισήγησης της παρ. 59 του προοιμίου της παρούσας του Φορέα Υλοποίησης (ΤΕΕ) σύμφωνα με την οποία οι ανωτέρω Δικαιούχοι Φορείς πληρούν τις απαιτήσεις του υπόψη Προγράμματος του Υποέργου «Εξοικονομώ Επιχειρώντας» της 16874 Δράσης «Ανακαίνιση- Ενέργεια και επιχειρηματικότητα» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπό τους κάτωθι γενικούς και ειδικούς όρους:\ A. Οι δικαιούχοι των οποίων επενδύσεις υπάγονται στην παρούσα δράση κρατικής ενίσχυσης, μετά την ένταξή τους και για όσα έτη απαιτούνται ώστε να αποσβεστεί η επένδυση, θα πρέπει να τηρούν τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις, με κύρωση την υποχρέωση επιστροφής της συνεισφοράς, πλέον τόκων και μέχρι πλήρους εξοφλήσεως: ● Να υλοποιούν την επένδυση σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην εγκριτική απόφαση ενίσχυσης, όπως ισχύει κάθε φορά ● να μην διακόπτουν την επένδυση, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του Φορέα Υλοποίησης). ● Να μη διακόπτουν την δραστηριότητα ή/και να μην παύουν τη λειτουργία της επιχείρησης, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ● Να μη μεταβιβάζουν πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί. ● Να μη μεταβάλλουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ενισχυόμενης επιχείρησης, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων παρά μόνο μετά από έγκριση του Φορέα Υλοποίησης. ● να παρέχουν στοιχεία για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων. ● να πραγματοποιούν το σύνολο των ενεργειών μέσω του ΠΣΥΠΕΝ διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλουν ● να τηρούν ξεχωριστή λογιστική μερίδα για την πράξη ή να διαθέτουν επαρκή λογιστική κωδικοποίηση από την οποία να προκύπτει η καταχώρηση όλων των δαπανών που αντιστοιχούν πλήρως προς τις δαπάνες που δηλώνονται ● να λαμβάνουν όλα τα μέτρα πληροφόρησης που προβλέπονται και να αναφέρονται: η ονομασία του Δικαιούχου και της πράξης, σύνοψη της πράξης, ημερομηνία έναρξης της πράξης, καταληκτική ημερομηνία της πράξης, συνολική επιλέξιμη δαπάνη, ποσοστό συγχρηματοδότησης, ταχυδρομικός κώδικας ή άλλη κατάλληλη ένδειξη της τοποθεσίας, χώρα, ονομασία της κατηγορίας παρέμβασης της πράξης. ● για τον έλεγχο των μακροχρονίων υποχρεώσεων, ο δικαιούχος της ενίσχυσης, πρέπει να αποστέλλει στο Φορέα Υλοποίησης όλα τα σχετικά έγγραφα όταν ζητηθούν εγγράφως από αυτόν. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών, επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης. ● Η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για όσο χρόνο διαρκεί η απόσβεση των επιδοτούμενων παγίων και εργασιών που έγιναν στο πλαίσιο της ενίσχυσης. Β. Στο πλαίσιο του Προγράμματος κάθε Δικαιούχος Φορέας οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες δημοσιότητας σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται από την επίσημη διαδικτυακή πύλη του Προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 241/2021 και του άρθρου 6 της 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» περί πληροφόρησης, επικοινωνίας και δημοσιότητας. Γ. Η μη τήρηση, από τον Δικαιούχο Φορέα, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας Απόφασης και της Πρόσκλησης του σημείου 53 του προοιμίου της παρούσας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, συνεπάγεται την ανάκληση/τροποποίηση της Απόφασης Υπαγωγής και την ανάκτηση ή την αναπροσαρμογή των ποσών που καταβλήθηκαν, όπως ειδικότερα ορίζεται στην ανωτέρω Πρόσκληση. Η 4η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΛΨΞ4653Π8-ΔΕΣ Οι προηγούμενες αποφάσεις: 1η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 17/12/2024 2η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 25/2/2025 3η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 08/07/2025 Πρόγραμμα «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Πλατφόρμα: https://exoikonomoepixeiro.energy-invest.gov.gr/
  7. Χθες
  8. Καλημέρα σας, Ετοιμάζω τα σχέδια για ένα διώροφο κτίριο σε οικισμό προ του 23. Στο ισόγειο θα υπάρχει κατάστημα το οποίο θα είναι υπερυψωμένα 0,80μ., η κλίση της ράμπας για πρόσβαση στο κατάστημα μπορεί να αρχίσει από την οικοδομική γραμμή ή πρέπει να ξεκινήσει μετά τα 4; Το άρθρο 8 αναφέρει το παρακάτω: ΄΄Επί οικοπέδων εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των 500τ.μ. το κτίριο δέον να τοποθετείται εις απόσταση τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής." Τη βεράντα για το κατάστημα την έχω τοποθετήσει στα 4 μέτρα. Προσπαθώ να καταλάβω αν είναι επιτρεπτή η διαμόρφωση της ράμπας μέσα στα 4 μέτρα ή αν πρέπει και η ράμπα να είναι εκτός.
  9. Υποθετω οτι: - εχει γινει συσταση ΟΙ και καθετου. - Το 1 εχει δκαιωμα περαιτερω ανοικοδομισης, στην δικη του καθετη μεχρις εξαντλησης του ΣΔ που δεν εχει χτισθει και του ανηκει και αφου τακτοποιησει προηγουμενως τυχον αυθαιρεσιες... - Προφανως εχει τον δικο του ανεξαρτητο φεροντα. Σε αυτον θα "πατησει" Αρα, εφοσον δεν υπαρχει κωλυμα "αντισεισμικου" θα χτισει τα τμ. που δικαιουται χωρις να τον παρεμποδιζει η υπαρξη "παραθυρων" ή αλλων ανοιγματων του Β. [καπου θα πρεπει να βαλεις την σκαλα ανοδου...] Αρα, ξεκινας απο το ιδιοκτησιακο μερος και μετα πας στο πολεοδομικο.
  10. Πράγματι και σε παλαιότερη δικιά μου βγάζει και το υδατογράφημα στο τοπογραφικό. Ίσως άλλαξε κάτι στο σύστημα και δεν βάζει πλέον, άνευ σημασίας όμως αφού το αρχείο έχει πάρει κλειδάριθμο.
  11. Κοίταξα και σε προηγούμενες ΕΕΔΜΚ το αντίγραφο τοπογραφικού που έχω ανεβάσει έχει πάρει και barcode και υδατογράφημα. Είσαι σίγουρος;
  12. Καλησπέρα! Αν έχω ισόγειο και μπροστά του βρίσκεται υποβιβασμένη αυλή, η οποία έχει πρόσβαση από άλλον όγκο, το συνολικό ύψος του ισογείου μετράει από την αυλή; Το ισόγειο θα έχει ύψος 3 μ. συν το μπάζωμα. Το μπάζωμα πρέπει να είναι ≤1,50 μ.;
  13. Το υπάρχουν τοπογραφικό δεν παίρνει το υδατογράφημα του Υπουργείου για ευνόητους λόγους. Δεν έχεις κάνει κάτι λάθος, μην ασχολείσαι έτσι είναι.
  14. Η λύση με δοκούς καταλληλου πλάτους σε συνδυασμό με δοκιδωτη ή προεντεταμένη πλάκα φαίνεται να είναι καταλληλότερη. Θα κάνω κάποιες δοκιμές με ταυτόχρονη ελαφρά αύξηση του πάχους των τοιχίων. Η προσομοίωση του παραπάνω έχει κάποιο βαθμό δυσκολίας αλλά θα κάνω μια προσπάθεια.
  15. Αν οι πλάκες είναι 15-20cm, τότε ενδεχομένως να μπορούν να ληφθούν δευτερεύοντα (έλεγχος μείωσης δυσκαμψίας). Αλλά εδώ αναφέρει 35cm και μείωση μετακινήσεων 50%, οπότε εκτιμώ δύσκολο να μπορούν να θεωρηθούν δευτερεύοντα. Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος συμβολής στην δυσκαμψία του συνόλου θα δείξει αν κύρια ή δευτερεύοντα (αν μπορεί να αγνοηθεί ουσιαστικά η συμβολή της πλάκας). Και επίσης ο χαρακτηρισμός κύρια ή δευτερεύοντα (ως προς εφαρμογή όπλισης) θα αφορά μόνο αυτές τις ζώνες, όχι όλη την επιφάνεια πλακών.
  16. αυτές τις ζώνες λέει ο Πενελης σύγγραμα που προανέφερα ) σαν δευτερεύοντα όμως στοιχεία (δεν είναι δοκοί αλλά ενισχυμένες ζώνες) και όχι όλη η πλάκα .
  17. Βγήκε ο Ιούλιος....
  18. @Vasilis101 δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τον χαρακτηρισμό πλακών ως κύρια ή δευτερεύοντα στοιχεία (ο EC8 αναφέρεται αποκλειστικά σε δοκούς ή/και υποστυλώματα). Αν θεωρήσουμε την συμμετοχή της καμπτικής δυσκαμψίας αυτών ως κύρια ή μη, τότε δεν μπορεί να αγνοηθεί, δεδομένης της μη ύπαρξης δοκών (την διαφορά στα αποτελέσματα την υπολόγισες και μόνος σου). Υπάρχουν και θα λειτουργήσουν καμπτικά, παρά μόνο εάν δημιουργήσεις εσύ κατασκευαστικά αρθρώσεις γύρω από τις συνδέσεις τους με υποστυλώματα. Οπότε θα υπάρχουν ζώνες των πλακών (αυτές που συνδέουν κατακόρυφα στοιχεία) που θα λειτουργήσουν ως δοκάρια (βλέπε θεωρίες ισοδύναμων πλαισίων που αναφέρθηκαν) και αυτές θα τις οπλίσεις ως τέτοια, και θα τις θεωρήσεις κύρια σεισμικά στοιχεία. Από την λύση πάντως που ανέβασες, και από τις διαπλατύνσεις κεφαλών ύψους 50cm, δείχνει ότι η ύπαρξη δοκών 50cm δεν αποτελεί πρόβλημα στα αρχιτεκτονικά. Επομένως σκέψου μήπως χρησιμοποιήσεις δοκούς ύψους 50cm και μεγάλου πλάτους (πχ 100/50) ή και πλάτους μεγαλύτερου των υποστυλωμάτων.
  19. Καλησπέρα, ανέβασα αρχείο (τοπογραφικό) pdf στο e-adeies αλλά ενώ εμφανίζεται πάνω στο σχέδιο "Έγκυρο αντίγραφο" και το ηλεκτρονικό κλειδί/barcode του αρχείου, δεν έλαβε όμως το πλάγιο υδατογράφημα. Δοκίμασα και από διαφορετικό browser αλλά δεν εμφανίζεται. Πρέπει να κάνω αναθεώρηση της άδειας και να το ξανανεβάσω το αρχείο;
  20. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 28 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    Πωλείται πολυλειτουργικός εκτυπωτής HP DesignJet T830 36 ιντσών ο οποίος έχει βλάβη και μη λειτουργική κεφαλή. Τα υπόλοιπα μέρη του είναι λειτουργικά. Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο 2310900590.

    300 €

  21. Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΕΛΜΕΠΑ ΦΕΚ 4528Β-2025.pdf
  22. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 28 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ

    Πωλούνται HP 728 γνήσια μελάνια εκτυπωτή InkJet (F9K17A) 300ml λόγω αλλαγής plotter. 1 yellow 1 cyan 1 magenta και 3 μελάνια μικρού μεγέθους yellow, cyan και magenta. Δεν έχουν χρησιμοποιηθεί καμία φορά. Πωλούνται και χωριστά 100€ το καθένα και 50€ συλονικά τα μικρά. Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία καλέστε στο 2310900590.

    350 €

  23. Τα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της, με τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα στη χώρα μας, έδειξαν ότι τα ποτάμια και τα ρέματα βρίσκουν την παλιά τους διαδρομή και μάλιστα διευρυμένα και θα πρέπει να επανεξεταστεί όλο το μοντέλο δόμησης και τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών πλησίον των ρεμάτων και ποταμών. Για να αντιμετωπίσει τα μεγάλα ζητήματα που προκαλούνται, η πολιτεία έχει θέσει πολεοδομικούς κανόνες στην οριοθέτηση των ρεμάτων, στη δόμηση και τα αυθαίρετα πλησίον των ρεμάτων. Στόχος των νομοθετημάτων είναι η προστασία των υδατικών πόρων και η αντιπλημμυρική θωράκιση των κατασκευών των περιοχών απ’ όπου διέρχονται. Σημαντικό επίσης είναι ότι απαιτείται πλέον καθορισμός ζωνών προστασίας των ρεμάτων σε κάθε πολεοδομική μελέτη ένταξης ή επέκτασης περιοχών σε σχέδιο πόλης, ενώ για τις εκτός σχεδίου περιοχές, η δόμηση οποιασδήποτε κατασκευής πλησίον ρέματος επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 20 μέτρων. Όμως, επιτρέπει το κράτος να συντηρεί κάποιος το σπίτι του ή ακόμα και να τακτοποιεί υπό προϋποθέσεις τυχόν αυθαιρεσίες σε κτίρια πλησίον των ρεμάτων. Τι ισχύει με τη δόμηση κοντά σε ρέμα σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό ; Με την υπ’ αριθμόν ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360 (ΦΕΚ 3985Β/22-06-2023) Υπουργική Απόφαση τέθηκε σε ισχύ ο Κτιριοδομικός Κανονισμός, που μαζί με τον Οικοδομικό Κανονισμό καθορίζουν τον τρόπο ανέγερσης κτιρίων στη χώρα. Ο Κτιριοδομικός Κανονισμός τροποποίησε τον προηγούμενο που είχε εγκριθεί το 1989, όπως αυτός είχε αναθεωρηθεί με τον Οικοδομικό κανονισμό του 2012. Ένα από τα βασικά άρθρα του ισχύοντος κτριοδομικού κανονισμού είναι το άρθρο 6 που αφορά τη δόμηση κτιρίου κοντά σε ρέμα. Με διάταξη που προστέθηκε στον κανονισμό, δίνεται η δυνατότητα χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, να γίνονται εργασίες σε παλιά υφιστάμενα κτίρια. Επίσης επιτρέπεται από τον νέο κανονισμό να εκδίδεται από την πολεοδομία άδεια αποπεράτωσης, άδεια αλλαγής χρήσης, καθώς και άδεια εργασιών πλήρης ανακαίνισης, και να επιδοτούνται οι κατοικίες από το « Εξ οικονομώ» . Συγκεκριμένα ισχύουν τα εξής : Α. Για τα ρέματα που έχουν οριοθέτηση Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθορισθεί με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους τρόπους, η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: 1.Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. 2.Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται με έργα, εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα τυχόν προβλεπόμενα έργα διευθέτησης αυτού. 3.Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται χωρίς έργα, στις περιπτώσεις όπου είτε η οριοθέτηση πραγματοποιήθηκε χωρίς πρόταση έργων διευθέτησης είτε αυτή πραγματοποιήθηκε με πρόταση έργων διευθέτησης αλλά τα προβλεπόμενα έργα διευθέτησης δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα. Β. Για τα ρέματα που έχουν καταργηθεί 1.Στα ρέματα που διαπιστώνεται ότι έχουν καταργηθεί αλλά απεικονίζονται στα εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια, η δόμηση επιτρέπεται ύστερα από σχετική βεβαίωση της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κατάργηση του ρέματος. Αν το ρέμα έχει αντικατασταθεί με άλλον αποδέκτη (αγωγό αποχέτευσης ή απορροής των νερών), η δόμηση επιτρέπεται μόνο εφ’ όσον διαπιστωθεί ότι δεν παραβλάπτονται οι κοινόχρηστοι αγωγοί, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της αρμόδιας για την κατασκευή του αποδέκτη υπηρεσίας (π.χ. ΕΥΔΑΠ). Γ. Για έκδοση Άδειας Δόμησης κοντά σε ρέμα χωρίς απαίτηση Οριοθέτησης ρέματος Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατή, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, άδεια για εργασίες άρσης επικινδυνότητας σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, άδεια αποπεράτωσης εργασιών σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια με ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, άδεια αλλαγής χρήσης, εφόσον η νέα χρήση επιτρέπεται στην περιοχή, εργασιών συντήρησης, επισκευής, ενεργειακής αναβάθμισης, διαρρυθμίσεων (πλήρης ανακαίνιση), εκσυγχρονισμού (εγκαταστάσεων) και στατικής ενίσχυσης σε κτίρια που ανεγέρθηκαν με νόμιμη άδεια κι εφόσον οι εργασίες περιορίζονται στο κέλυφος του υφιστάμενου κτιρίου και σε επαφή με αυτό. Επίσης, είναι δυνατή η έκδοση άδειας κατεδάφισης οποιασδήποτε κατασκευής, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης. Δ. Για Άδεια Προσθήκης Για προσθήκες κατ’ επέκταση και ύψος σε κτίρια που η ανέγερσή τους είχε εγκριθεί από την αρμόδια για τα ρέματα υπηρεσία και σε αποστάσεις από τις οριογραμμές του ρέματος τουλάχιστον ίσες με αυτές των κτισμάτων που υπάρχουν, μπορεί να χορηγείται η οικοδομική άδεια χωρίς να απαιτείται οπωσδήποτε νέα έγκριση. Σημειώνεται ότι: όλες οι προαναφερόμενες διατάξεις έχουν εφαρμογή για κάθε περίπτωση ρέματος, ανεξάρτητα αν αυτό βρίσκεται εντός σχεδίου ή οικισμού ή εκτός σχεδίου και οικισμού. Τι θεωρείται υδατόρευμα και πρέπει να οριοθετηθεί; Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμαρροι, ρέματα και ρυάκια) είναι οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι. Πώς ορίζονται οι οριογραμμές ενός υδατορεύματος; Οριογραμμές υδατορέματος είναι οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά: α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ οριοθέτησης και διευθέτησης ενός υδατορεύματος; Η οριοθέτηση είναι μια διοικητική πράξη, με στόχο την εξασφάλιση της απρόσκοπτης απορροής των επιφανειακών νερών και την περιβαλλοντική προστασία του υδατορέματος. Η διευθέτηση υδατορέματος είναι η επέμβαση στο υδατόρεμα, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ροής, τη μείωση των κινδύνων από πλημμύρες και τον έλεγχο των διαβρώσεων και των αποθέσεων φερτών υλικών. Πως χτίζουμε κοντά σε ρέμα σήμερα ; Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθοριστεί, η ανέγερση κτιρίων, ή εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: α) Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 10 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές. γ) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 20 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εκτός σχεδίου περιοχές. Μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου κοντά σε ρέμα; Ναι, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: Περίπτωση σε οριοθετημένο ρέμα α) Στην περίπτωση οριοθετημένων ρεμάτων ή όπου υπάρχει προσωρινή οριογραμμή, απαγορεύεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων που βρίσκονται εντός της περιοχής που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, η οποία βρίσκεται μεταξύ της οριογραμμής (οριοθέτησης του ρέματος) και της οικοδομικής γραμμής, επιτρέπεται η τακτοποίηση του αυθαιρέτου και εφαρμόζεται συντελεστής επιβάρυνσης ίσος με τον συντελεστή πρασιάς. Περίπτωση σε μη οριοθετημένο ρέμα Στην περίπτωση μη οριοθετημένων ρεμάτων, επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, ανάλογα με το αν το αυθαίρετο συνορεύει με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο ρέμα ως εξής: α) στα μικρά ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του ενός (1) τετραγωνικού χιλιομέτρου (τ.χ.), όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης του μισού (0,50) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, οι οριογραμμές συμπίπτουν με τις γραμμές όχθης, β) στα μεσαία ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή είκοσι (20) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, γ) στα μεγάλα ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μεγαλύτερης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μεγαλύτερης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή πενήντα (50) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
  24. Τα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της, με τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα στη χώρα μας, έδειξαν ότι τα ποτάμια και τα ρέματα βρίσκουν την παλιά τους διαδρομή και μάλιστα διευρυμένα και θα πρέπει να επανεξεταστεί όλο το μοντέλο δόμησης και τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών πλησίον των ρεμάτων και ποταμών. Για να αντιμετωπίσει τα μεγάλα ζητήματα που προκαλούνται, η πολιτεία έχει θέσει πολεοδομικούς κανόνες στην οριοθέτηση των ρεμάτων, στη δόμηση και τα αυθαίρετα πλησίον των ρεμάτων. Στόχος των νομοθετημάτων είναι η προστασία των υδατικών πόρων και η αντιπλημμυρική θωράκιση των κατασκευών των περιοχών απ’ όπου διέρχονται. Σημαντικό επίσης είναι ότι απαιτείται πλέον καθορισμός ζωνών προστασίας των ρεμάτων σε κάθε πολεοδομική μελέτη ένταξης ή επέκτασης περιοχών σε σχέδιο πόλης, ενώ για τις εκτός σχεδίου περιοχές, η δόμηση οποιασδήποτε κατασκευής πλησίον ρέματος επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 20 μέτρων. Όμως, επιτρέπει το κράτος να συντηρεί κάποιος το σπίτι του ή ακόμα και να τακτοποιεί υπό προϋποθέσεις τυχόν αυθαιρεσίες σε κτίρια πλησίον των ρεμάτων. Τι ισχύει με τη δόμηση κοντά σε ρέμα σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό ; Με την υπ’ αριθμόν ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360 (ΦΕΚ 3985Β/22-06-2023) Υπουργική Απόφαση τέθηκε σε ισχύ ο Κτιριοδομικός Κανονισμός, που μαζί με τον Οικοδομικό Κανονισμό καθορίζουν τον τρόπο ανέγερσης κτιρίων στη χώρα. Ο Κτιριοδομικός Κανονισμός τροποποίησε τον προηγούμενο που είχε εγκριθεί το 1989, όπως αυτός είχε αναθεωρηθεί με τον Οικοδομικό κανονισμό του 2012. Ένα από τα βασικά άρθρα του ισχύοντος κτριοδομικού κανονισμού είναι το άρθρο 6 που αφορά τη δόμηση κτιρίου κοντά σε ρέμα. Με διάταξη που προστέθηκε στον κανονισμό, δίνεται η δυνατότητα χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, να γίνονται εργασίες σε παλιά υφιστάμενα κτίρια. Επίσης επιτρέπεται από τον νέο κανονισμό να εκδίδεται από την πολεοδομία άδεια αποπεράτωσης, άδεια αλλαγής χρήσης, καθώς και άδεια εργασιών πλήρης ανακαίνισης, και να επιδοτούνται οι κατοικίες από το « Εξ οικονομώ» . Συγκεκριμένα ισχύουν τα εξής : Α. Για τα ρέματα που έχουν οριοθέτηση Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθορισθεί με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους τρόπους, η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: 1.Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. 2.Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται με έργα, εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα τυχόν προβλεπόμενα έργα διευθέτησης αυτού. 3.Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται χωρίς έργα, στις περιπτώσεις όπου είτε η οριοθέτηση πραγματοποιήθηκε χωρίς πρόταση έργων διευθέτησης είτε αυτή πραγματοποιήθηκε με πρόταση έργων διευθέτησης αλλά τα προβλεπόμενα έργα διευθέτησης δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα. Β. Για τα ρέματα που έχουν καταργηθεί 1.Στα ρέματα που διαπιστώνεται ότι έχουν καταργηθεί αλλά απεικονίζονται στα εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια, η δόμηση επιτρέπεται ύστερα από σχετική βεβαίωση της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κατάργηση του ρέματος. Αν το ρέμα έχει αντικατασταθεί με άλλον αποδέκτη (αγωγό αποχέτευσης ή απορροής των νερών), η δόμηση επιτρέπεται μόνο εφ’ όσον διαπιστωθεί ότι δεν παραβλάπτονται οι κοινόχρηστοι αγωγοί, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της αρμόδιας για την κατασκευή του αποδέκτη υπηρεσίας (π.χ. ΕΥΔΑΠ). Γ. Για έκδοση Άδειας Δόμησης κοντά σε ρέμα χωρίς απαίτηση Οριοθέτησης ρέματος Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατή, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, άδεια για εργασίες άρσης επικινδυνότητας σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, άδεια αποπεράτωσης εργασιών σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια με ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, άδεια αλλαγής χρήσης, εφόσον η νέα χρήση επιτρέπεται στην περιοχή, εργασιών συντήρησης, επισκευής, ενεργειακής αναβάθμισης, διαρρυθμίσεων (πλήρης ανακαίνιση), εκσυγχρονισμού (εγκαταστάσεων) και στατικής ενίσχυσης σε κτίρια που ανεγέρθηκαν με νόμιμη άδεια κι εφόσον οι εργασίες περιορίζονται στο κέλυφος του υφιστάμενου κτιρίου και σε επαφή με αυτό. Επίσης, είναι δυνατή η έκδοση άδειας κατεδάφισης οποιασδήποτε κατασκευής, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης. Δ. Για Άδεια Προσθήκης Για προσθήκες κατ’ επέκταση και ύψος σε κτίρια που η ανέγερσή τους είχε εγκριθεί από την αρμόδια για τα ρέματα υπηρεσία και σε αποστάσεις από τις οριογραμμές του ρέματος τουλάχιστον ίσες με αυτές των κτισμάτων που υπάρχουν, μπορεί να χορηγείται η οικοδομική άδεια χωρίς να απαιτείται οπωσδήποτε νέα έγκριση. Σημειώνεται ότι: όλες οι προαναφερόμενες διατάξεις έχουν εφαρμογή για κάθε περίπτωση ρέματος, ανεξάρτητα αν αυτό βρίσκεται εντός σχεδίου ή οικισμού ή εκτός σχεδίου και οικισμού. Τι θεωρείται υδατόρευμα και πρέπει να οριοθετηθεί; Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμαρροι, ρέματα και ρυάκια) είναι οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι. Πώς ορίζονται οι οριογραμμές ενός υδατορεύματος; Οριογραμμές υδατορέματος είναι οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά: α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ οριοθέτησης και διευθέτησης ενός υδατορεύματος; Η οριοθέτηση είναι μια διοικητική πράξη, με στόχο την εξασφάλιση της απρόσκοπτης απορροής των επιφανειακών νερών και την περιβαλλοντική προστασία του υδατορέματος. Η διευθέτηση υδατορέματος είναι η επέμβαση στο υδατόρεμα, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ροής, τη μείωση των κινδύνων από πλημμύρες και τον έλεγχο των διαβρώσεων και των αποθέσεων φερτών υλικών. Πως χτίζουμε κοντά σε ρέμα σήμερα ; Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθοριστεί, η ανέγερση κτιρίων, ή εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: α) Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 10 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές. γ) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 20 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εκτός σχεδίου περιοχές. Μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου κοντά σε ρέμα; Ναι, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: Περίπτωση σε οριοθετημένο ρέμα α) Στην περίπτωση οριοθετημένων ρεμάτων ή όπου υπάρχει προσωρινή οριογραμμή, απαγορεύεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων που βρίσκονται εντός της περιοχής που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, η οποία βρίσκεται μεταξύ της οριογραμμής (οριοθέτησης του ρέματος) και της οικοδομικής γραμμής, επιτρέπεται η τακτοποίηση του αυθαιρέτου και εφαρμόζεται συντελεστής επιβάρυνσης ίσος με τον συντελεστή πρασιάς. Περίπτωση σε μη οριοθετημένο ρέμα Στην περίπτωση μη οριοθετημένων ρεμάτων, επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, ανάλογα με το αν το αυθαίρετο συνορεύει με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο ρέμα ως εξής: α) στα μικρά ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του ενός (1) τετραγωνικού χιλιομέτρου (τ.χ.), όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης του μισού (0,50) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, οι οριογραμμές συμπίπτουν με τις γραμμές όχθης, β) στα μεσαία ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή είκοσι (20) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, γ) στα μεγάλα ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μεγαλύτερης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μεγαλύτερης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή πενήντα (50) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
  25. Εγώ από αυτό το συνημμένο στο παρόν σχόλιο, όπως και από την απάντηση στο ερωτησα του συναδέλφου @kan62 που είχε αναρτήσει σε προηγούμενο σχόλιο στην παρούσα συζήτηση, αντιλαμβάνομαι ότι απαιτείται μόνο το λ'<0,30 και δεν απαιτείται ικανοποίηση των ελάχιστων απαιτήσεων του ΚΕΝΑΚ ΜΟΝΟ από το τούβλο. Γιατί αναέρει ότι για να καλύψει τις απαιτήσεις, μπορούμε να βάλουμε και επιπλέον εξωτερική θερμομόνωση. Άρα η κάλυψη των απαιτήσεων ΚΕΝΑΚ φαίνεται να μην τους απασχολεί σε επίπεδο μόνο του τούβλου. ΜΟΝΩΣΗ ΜΕ ΛΙΘΟΣΩΜΑ_ΔΑΟΚΑ.pdf
  26. Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα καλύψουν πάνω από το 90% της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας - Αιτίες της προόδου - Οι εκπομπές του ενεργειακού τομέα θα μειωθούν Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) θα συνεχίσουν να προοδεύουν. Αναμένεται να ξεπεράσουν τον άνθρακα και θα γίνουν η κορυφαία πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο το αργότερο μέχρι το 2026, σύμφωνα με νέες προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Η άνοδος των νέων μορφών ενέργειας καθοδηγείται από την εξαιρετικά ταχεία αύξηση της αιολικής και ηλιακής παραγωγής η οποία ξεπέρασε τις 4.000 τεραβατώρες (TWh) το 2024 και θα ξεπεράσει τις 6.000 TWh μέχρι το 2026. Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δέχονται ολοένα και περισσότερες επιθέσεις από λαϊκιστές πολιτικούς της δεξιάς, όπως ο Ντόναλντ Τραμπ (πρόεδρος των ΗΠΑ) και η Reform στο Ηνωμένο Βασίλειο (δεξιό λαϊκιστικό πολιτικό κόμμα). Παρόλα αυτά «θα καλύψουν μαζί περισσότερο από το 90% της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2026», αναφέρει ο IEA, ενώ η μέτρια ανάπτυξη της υδροηλεκτρικής ενέργειας θα συμβάλει στην άνοδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Καθώς η πυρηνική ενέργεια και η ενέργεια από φυσικό αέριο φτάνουν επίσης σε επίπεδα ρεκόρ έως το 2026, η παραγωγή από άνθρακα αναμένεται να μειωθεί (λόγω των μειώσεων στην Κίνα και την ΕΕ). Αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές του ενεργειακού τομέα θα μειωθούν επίσης. Το παρακάτω διάγραμμα απεικονίζει αυτές τις βαθιές αλλαγές στο παγκόσμιο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα την ραγδαία άνοδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που οφείλεται στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια. Οι ΑΠΕ θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τον άνθρακα από φέτος Ο IEA αναφέρει ότι οι ΑΠΕ θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τον άνθρακα ήδη από φέτος, ανάλογα με τις επιπτώσεις που σχετίζονται με τον καιρό στην παραγωγή της αιολικής και υδροηλεκτρικής ισχύος. Προσθέτει ότι η αλλαγή θα συμβεί το αργότερο έως το 2026, όταν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να αποτελούν το 36% της παγκόσμιας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι μόλις 32% από τον άνθρακα (το χαμηλότερο μερίδιο του καυσίμου εδώ και έναν αιώνα). Αύξηση παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ Το μερίδιο της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια μαζί θα αυξηθεί από 1% το 2005 και 4% το 2015 σε 15% το 2024, 17% το 2025 και σχεδόν 20% το 2026. Μείωση παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα Η παγκόσμια μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα θα προκύψει από μειώσεις στην Κίνα και την ΕΕ, οι οποίες θα αντισταθμιστούν μόνο εν μέρει από αυξήσεις στις ΗΠΑ, την Ινδία και άλλα ασιατικά έθνη. Ο IEA αποδίδει την επερχόμενη μείωση του άνθρακα στη «συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην υψηλότερη στροφή από άνθρακα σε φυσικό αέριο σε πολλαπλές περιοχές». Ακόμη αναφέρει ότι η ενέργεια από φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 1,3% φέτος και του χρόνου. Αναμένεται νέο ρεκόρ παραγωγής στην πυρηνική ενέργεια Για την πυρηνική ενέργεια, ο IEA αναφέρει ότι το νέο ρεκόρ παραγωγής θα προκύψει από την επανεκκίνηση των εργοστασίων στην Ιαπωνία, την «ισχυρή» παραγωγή στη Γαλλία και τις ΗΠΑ, καθώς και από νέους αντιδραστήρες στην Κίνα, την Ινδία και τη Νότια Κορέα. Η στροφή προς την αιολική και την ηλιακή ενέργεια συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπεται να αυξηθεί πολύ ταχύτερα τα επόμενα 2 χρόνια (3,3% και 3,7% αντίστοιχα) από τον μέσο όρο του 2,6% για την περίοδο 2015-2023. Τομείς νέας ζήτησης Ο IEA αναφέρει ότι η νέα ζήτηση προέρχεται από τη βιομηχανία, τις οικιακές συσκευές, την αυξανόμενη χρήση κλιματισμού, τη συνεχιζόμενη ηλεκτροδότηση της θέρμανσης και των μεταφορών, καθώς και την επέκταση των κέντρων δεδομένων. View full είδηση
  27. Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα καλύψουν πάνω από το 90% της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας - Αιτίες της προόδου - Οι εκπομπές του ενεργειακού τομέα θα μειωθούν Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) θα συνεχίσουν να προοδεύουν. Αναμένεται να ξεπεράσουν τον άνθρακα και θα γίνουν η κορυφαία πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο το αργότερο μέχρι το 2026, σύμφωνα με νέες προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Η άνοδος των νέων μορφών ενέργειας καθοδηγείται από την εξαιρετικά ταχεία αύξηση της αιολικής και ηλιακής παραγωγής η οποία ξεπέρασε τις 4.000 τεραβατώρες (TWh) το 2024 και θα ξεπεράσει τις 6.000 TWh μέχρι το 2026. Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δέχονται ολοένα και περισσότερες επιθέσεις από λαϊκιστές πολιτικούς της δεξιάς, όπως ο Ντόναλντ Τραμπ (πρόεδρος των ΗΠΑ) και η Reform στο Ηνωμένο Βασίλειο (δεξιό λαϊκιστικό πολιτικό κόμμα). Παρόλα αυτά «θα καλύψουν μαζί περισσότερο από το 90% της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2026», αναφέρει ο IEA, ενώ η μέτρια ανάπτυξη της υδροηλεκτρικής ενέργειας θα συμβάλει στην άνοδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Καθώς η πυρηνική ενέργεια και η ενέργεια από φυσικό αέριο φτάνουν επίσης σε επίπεδα ρεκόρ έως το 2026, η παραγωγή από άνθρακα αναμένεται να μειωθεί (λόγω των μειώσεων στην Κίνα και την ΕΕ). Αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές του ενεργειακού τομέα θα μειωθούν επίσης. Το παρακάτω διάγραμμα απεικονίζει αυτές τις βαθιές αλλαγές στο παγκόσμιο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα την ραγδαία άνοδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που οφείλεται στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια. Οι ΑΠΕ θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τον άνθρακα από φέτος Ο IEA αναφέρει ότι οι ΑΠΕ θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τον άνθρακα ήδη από φέτος, ανάλογα με τις επιπτώσεις που σχετίζονται με τον καιρό στην παραγωγή της αιολικής και υδροηλεκτρικής ισχύος. Προσθέτει ότι η αλλαγή θα συμβεί το αργότερο έως το 2026, όταν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να αποτελούν το 36% της παγκόσμιας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι μόλις 32% από τον άνθρακα (το χαμηλότερο μερίδιο του καυσίμου εδώ και έναν αιώνα). Αύξηση παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ Το μερίδιο της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια μαζί θα αυξηθεί από 1% το 2005 και 4% το 2015 σε 15% το 2024, 17% το 2025 και σχεδόν 20% το 2026. Μείωση παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα Η παγκόσμια μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα θα προκύψει από μειώσεις στην Κίνα και την ΕΕ, οι οποίες θα αντισταθμιστούν μόνο εν μέρει από αυξήσεις στις ΗΠΑ, την Ινδία και άλλα ασιατικά έθνη. Ο IEA αποδίδει την επερχόμενη μείωση του άνθρακα στη «συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην υψηλότερη στροφή από άνθρακα σε φυσικό αέριο σε πολλαπλές περιοχές». Ακόμη αναφέρει ότι η ενέργεια από φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 1,3% φέτος και του χρόνου. Αναμένεται νέο ρεκόρ παραγωγής στην πυρηνική ενέργεια Για την πυρηνική ενέργεια, ο IEA αναφέρει ότι το νέο ρεκόρ παραγωγής θα προκύψει από την επανεκκίνηση των εργοστασίων στην Ιαπωνία, την «ισχυρή» παραγωγή στη Γαλλία και τις ΗΠΑ, καθώς και από νέους αντιδραστήρες στην Κίνα, την Ινδία και τη Νότια Κορέα. Η στροφή προς την αιολική και την ηλιακή ενέργεια συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπεται να αυξηθεί πολύ ταχύτερα τα επόμενα 2 χρόνια (3,3% και 3,7% αντίστοιχα) από τον μέσο όρο του 2,6% για την περίοδο 2015-2023. Τομείς νέας ζήτησης Ο IEA αναφέρει ότι η νέα ζήτηση προέρχεται από τη βιομηχανία, τις οικιακές συσκευές, την αυξανόμενη χρήση κλιματισμού, τη συνεχιζόμενη ηλεκτροδότηση της θέρμανσης και των μεταφορών, καθώς και την επέκταση των κέντρων δεδομένων.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.