Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Έκθεση ΟΟΣΑ: Τα 42 από τα 100€ το μήνα υπαλλήλων και συνταξιούχων πάνε στο κράτος

    Sign in to follow this  

    Τη µερίδα του λέοντος από τις αποδοχές των µισθωτών και των συνταξιούχων λαµβάνει το κράτος µε τη µορφή φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών
    Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύµφωνα µε τα στοιχεία έρευνας του Οργανισµού Οικονοµικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, το 41,9% των µεικτών αποδοχών του µέσου µισθωτού καταλήγει στα κρατικά ταµεία µε τη µορφή του φόρου εισοδήµατος, των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών και των εισφορών που επιβαρύνουν τον ίδιο τον εργαζόµενο. Την ίδια ώρα, όµως, προκύπτει ότι η άσκηση επιδοµατικής πολιτικής προκάλεσε οριακή µείωση της συνολικής επιβάρυνσης για τη µέση οικογένεια µισθωτών.

    untitled_26.png?itok=FZ6ntpLA

    Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του ΟΟΣΑ, που φέρει τον τίτλο «Φορολογώντας τους µισθούς 2019» («Taxing Wages 2019»), προκύπτουν τα εξής:

    • Η συνολική φορολογική «σφήνα» (δηλαδή το συνολικό ποσοστό που αφαιρείται για φορολογία εισοδήµατος και ασφαλιστικές εισφορές) στο εισόδηµα από µισθωτές υπηρεσίες διαµορφώθηκε το 2018 στο 40,9%. ∆ηλαδή, από τα 100 ευρώ συνολικών µεικτών αποδοχών του µισθωτού, το κράτος παρακρατεί µέσω φόρων και εισφορών τα 40,9 ευρώ και αποµένουν καθαρά στον µισθωτό 60,1 ευρώ.
    • Η συνολική φορολογική «σφήνα» αυξήθηκε το 2018 κατά 0,15 της µονάδας, που εξηγείται κατά πάσα πιθανότητα από την κατάργηση της έκπτωσης φόρου 1,5% που γινόταν στην παρακράτηση φόρου εισοδήµατος και ίσχυσε από την 1η Ιανουαρίου 2018.
    • Με το 40,9% η Ελλάδα βρίσκεται στην 13η υψηλότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ και σηµαντικά υψηλότερα σε σχέση µε τον µέσο όρο των χωρών του Οργανισµού που βρίσκεται στο 36,1%.
    • Τη µεγαλύτερη φορολογική «σφήνα» εµφανίζει το Βέλγιο µε 52,7% και τη χαµηλότερη η Χιλή µε µόλις 7%.
    • Το 40,9% της Ελλάδας επιµερίζεται ως εξής: 8,1% φορολογία εισοδήµατος, 12,8% εισφορές εργαζοµένου και 20% εισφορές εργοδότη.
    • Στην Ελλάδα οι οικογένειες µισθωτών από άποψη φορολόγησης βρίσκονται στην τρίτη χειρότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Από τις οικογένειες µισθωτών το φορολογικό και ασφαλιστικό σύστηµα αφαιρεί το 37,9% του εισοδήµατός τους, µε µέσο όρο στον ΟΟΣΑ 26,6%.
    • Στη µέση οικογένεια µισθωτών, δηλαδή ζευγάρι µε δύο παιδιά όπου ο ένας γονέας λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού, η συνολική φορολογική «σφήνα» διαµορφώθηκε το 2018 σε 38,4%. Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι µε την επίδοση αυτή η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, που έχει µέσο όρο 30,8%.
    • Σε σχέση µε το 2017, το συνολικό φορολογικό βάρος της µέσης οικογένειας µειώθηκε κατά 0,54 της µονάδας, λόγω της παροχής χρηµατικών επιδοµάτων.
    • Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 167% του µέσου µισθού χάνει µέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών το 46,6% των αποδοχών του.
    • Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω φόρων και εισφορών το 30,7% των αποδοχών του.
    • Το ζευγάρι µισθωτών που καθένας τους λαµβάνει τον µέσο µισθό χάνει µέσω φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών το 37,9% των αποδοχών του.
    • Το ζευγάρι µισθωτών που ο ένας σύζυγος λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω των ασφαλιστικών εισφορών και της φορολογίας το 38,4% των αποδοχών του.
    • Ζευγάρι µε δύο παιδιά που ο ένας σύζυγος λαµβάνει τον µέσο µισθό και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνουν από φόρους και εισφορές 37,5% των αποδοχών του.

     

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Στη σύζυγό μου και με βάση το τελευταίο εκκαθαριστικό (Μάρτιος 2019), οι κρατήσεις ήταν της τάξης του 58 τοις εκατό (εφκα, ετεαεπ, φόρος, εισφορά αλληλεγγύης). 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τώρα θα έρθει ο Κούλης και θα τα φτιάξει όλα. Θα γίνουμε η Ελβετία της Αφρικής.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    15 ώρες πριν, georgios_m said:

    είναι μισθωτή;

    Μισθωτή, ακριβώς. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Οι εισφορές του εργοδότη (20%) γιατί υπολογίζονται μέσα στο 40,9%, αφού δεν αποτελούν μέρος του μικτού μισθού;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    8 ώρες πριν, Giorgos1987 said:

    Τώρα θα έρθει ο Κούλης και θα τα φτιάξει όλα. Θα γίνουμε η Ελβετία της Αφρικής.

    To "όλοι ίδιοι είναι" είναι μια ανοησία. Πολύ χονδρικά [και όσον αφορά τα βάρη (υπάρχουν και ελαφρύνσεις)], το μνημόνιο του Γιώργου ήταν 60% φόροι, 40% περικοπές, το μνημόνιο του Σαμαρά 20% φόροι, 80% περικοπές και του Τσίπρα 80% φόροι και 20% περικοπές.

    Ο πολύς κόσμος δεν τα καταλαβαίνει αυτά διότι δεν έχει συναίσθηση της πραγματικότητας του ότι τα κράτη έχουν Συνέχεια: όταν ήταν 2014, εφαρμοζόταν και του Γιώργου το μνημόνιο.

    Edited by curzondax

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το κοινό όλων είναι ότι κατέστρεψαν & καταστρέφουν ζωές. Άνθρωποι αυτοκτόνησαν, μετανάστευσαν, έχουν επιλέξει να μην κάνουν οικογένεια ή παιδιά, ζευγάρια χωρίζουν, νέοι δεν αποχωρίζονται το πατρικό. Καλή η αναφορά του άρθρου στις περικοπές, τους φόρους & τις εισφορές, αλλά οι συνέπειες είναι απείρως σημαντικότερες.

    Edited by Ghostrider

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    11 ώρες πριν, ted78 said:

    Οι εισφορές του εργοδότη (20%) γιατί υπολογίζονται μέσα στο 40,9%, αφού δεν αποτελούν μέρος του μικτού μισθού;

    Γιατί ως κόστος που αφορά τον εργαζόμενο θα μπορούσαν υπό άλλες συνθήκες να διατεθούν και σ' αυτόν.

     

    8 ώρες πριν, curzondax said:

    το μνημόνιο του Γιώργου ήταν 60% φόροι, 40% περικοπές, το μνημόνιο του Σαμαρά 20% φόροι, 80% περικοπές και του Τσίπρα 80% φόροι και 20% περικοπές.

    Ο πολύς κόσμος δεν τα καταλαβαίνει αυτά

    πολύ ενδιαφέρουσα παραμετροποίηση αλλά πώς μπορεί ο κόσμος να έχει αυτή την πληροφορία και μάλιστα εκ των προτέρων (δηλαδή όταν ψηφίζει τον καθένα);

    πχ ποιό είναι το αντίστοιχο μίγμα της επόμενης πιθανής κυβέρνησης σύριζα & ποιό της νέας δημοκρατίας;

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 ώρα πριν, georgios_m said:

    Γιατί ως κόστος που αφορά τον εργαζόμενο θα μπορούσαν υπό άλλες συνθήκες να διατεθούν και σ' αυτόν.

     

    Δεν υπάρχει καμία άλλη συνθήκη. Αυτά τα λεφτά ούτε μπαίνουν ούτε βγαίνουν από την τσέπη του μισθωτού, και αφού ισχύουν οι συνθήκες που ισχύουν, κακώς λαμβάνονται έτσι υπόψη. Απλώς δεν ξέρω αν όντως περιέχεται τέτοια "πατάτα" στην έκθεση του ΟΟΣΑ ή είναι συμπέρασμα του δημοσιογράφου, που εδώ που τα λέμε οι περισσότεροι είναι άσχετοι και ημιμαθείς. 

    Edited by ted78

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι, αλλά είναι δεσμευμένα στο κόστος εργασίας και δε μπορούν να επενδυθούν κάπου αλλού και κυρίως να διεκδικηθούν από τον εργαζόμενο ως αύξηση. Απόδειξη το γεγονός ότι  στις μετατροπές εργασιακών σχέσεων από τη μια μορφή στην άλλη οι αμοιβές διαφέρουν ακριβώς το ποσό αυτό.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στην αξιοποίηση πόρων, ύψους 600.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ, για την κατασκευή νέων ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών σε 190 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ, προχωρά η διοίκηση του ΟΑΣΑ, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.
      Η διευκόλυνση των μετακινήσεων για τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ και στο πλαίσιο αυτό ο Οργανισμός έχει τοποθετήσει μέχρι σήμερα ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές (πλατφόρμες) σε 260 στάσεις, για την ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Νίκο Αθανασόπουλο, με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των ΑμεΑ, έχουν ήδη δεσμευτεί πόροι από συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ύψους 600.000 ευρώ για να εξοπλιστούν επιπλέον 190 στάσεις με μεγάλη επιβατική κίνηση με ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές, προκειμένου να διευκολύνεται η επιβίβαση/αποβίβαση στα ΜΜΜ.
      Οι στάσεις αυτές θα βρίσκονται κυρίως γύρω από σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Δεδομένου, ότι οι σταθμοί Μέσων Σταθερής Τροχιάς είναι πλήρως προσβάσιμοι στα άτομα με αναπηρία, με το έργο αυτό θα καταστεί εφικτή η δημιουργία ενός περισσότερο λειτουργικού δικτύου μετακίνησης των ΑμεΑ.
      Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες και με ίδιους πόρους, ο ΟΑΣΑ έχει ήδη προχωρήσει στη τοποθέτηση νέων ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών, η οποία θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα.
      Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβριο στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στην Καισαριανή, με την τοποθέτηση πλατφόρμας μετά από αίτημα σχολείου της περιοχής για την εξυπηρέτηση των μαθητών.
      Κατόπιν αιτήματος του δήμου Καισαριανής και μετά από αυτοψία, διαπιστώθηκε ότι μπορούν να τοποθετηθούν άμεσα πλατφόρμες σε 3 στάσεις.
      Στα μέσα Δεκεμβρίου τοποθετήθηκαν προεξοχές πεζοδρομίου στις στάσεις «10η Καισαριανής» και «Παλαιό Τέρμα». Το νέο έτος θα τοποθετηθεί και επί της οδού Ευφρονίου.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην αξιοποίηση πόρων, ύψους 600.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ, για την κατασκευή νέων ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών σε 190 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ, προχωρά η διοίκηση του ΟΑΣΑ, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.
      Η διευκόλυνση των μετακινήσεων για τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ και στο πλαίσιο αυτό ο Οργανισμός έχει τοποθετήσει μέχρι σήμερα ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές (πλατφόρμες) σε 260 στάσεις, για την ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Νίκο Αθανασόπουλο, με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των ΑμεΑ, έχουν ήδη δεσμευτεί πόροι από συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ύψους 600.000 ευρώ για να εξοπλιστούν επιπλέον 190 στάσεις με μεγάλη επιβατική κίνηση με ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές, προκειμένου να διευκολύνεται η επιβίβαση/αποβίβαση στα ΜΜΜ.
      Οι στάσεις αυτές θα βρίσκονται κυρίως γύρω από σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Δεδομένου, ότι οι σταθμοί Μέσων Σταθερής Τροχιάς είναι πλήρως προσβάσιμοι στα άτομα με αναπηρία, με το έργο αυτό θα καταστεί εφικτή η δημιουργία ενός περισσότερο λειτουργικού δικτύου μετακίνησης των ΑμεΑ.
      Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες και με ίδιους πόρους, ο ΟΑΣΑ έχει ήδη προχωρήσει στη τοποθέτηση νέων ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών, η οποία θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα.
      Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβριο στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στην Καισαριανή, με την τοποθέτηση πλατφόρμας μετά από αίτημα σχολείου της περιοχής για την εξυπηρέτηση των μαθητών.
      Κατόπιν αιτήματος του δήμου Καισαριανής και μετά από αυτοψία, διαπιστώθηκε ότι μπορούν να τοποθετηθούν άμεσα πλατφόρμες σε 3 στάσεις.
      Στα μέσα Δεκεμβρίου τοποθετήθηκαν προεξοχές πεζοδρομίου στις στάσεις «10η Καισαριανής» και «Παλαιό Τέρμα». Το νέο έτος θα τοποθετηθεί και επί της οδού Ευφρονίου.
    • By Engineer
      Οκτώ σημαντικές αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε προχθές στη Βουλή. Μεταξύ άλλων, δίδεται η δυνατότητα σε χιλιάδες φορολογούμενους, από το 2020 έως το 2022, να ανακαινίσουν τις κατοικίες τους ή άλλα κτίσματα που κατέχουν, αποκομίζοντας φορολογικά οφέλη για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξοφλήσουν τις σχετικές δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και θα λάβουν από τους επαγγελματίες που θα πραγματοποιήσουν τις εργασίες στα ακίνητά τους τις σχετικές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
      Επιπλέον, με άλλες παρεμβάσεις που προβλέπονται, επιδιώκεται να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή η οποία διαπράττεται μέσω της μη δήλωσης εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, αλλά και να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις, οι δωρεές, οι γονικές παροχές και οι κληρονομιές. 
      1 Οι ιδιοκτήτες κτισμάτων οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν στα ακίνητά τους, στην τριετία 2020-2022, εργασίες ανακαίνισης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του νομοσχεδίου, θα έχουν εκπτώσεις φόρου μέχρι το 40% των εξόδων που θα καταβάλουν, τα οποία θα εκπίπτουν από τις οφειλές φόρου εισοδήματος της επόμενης τετραετίας υπό προϋποθέσεις.  Το ανώτατο όριο των δαπανών για το οποίο οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες θα δικαιούνται έκπτωσης φόρου μειώθηκε σε 16.000 ευρώ, από 48.000 ευρώ που προέβλεπε το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου. 
      Από την άλλη πλευρά όμως, οι εν λόγω ιδιοκτήτες για όσο διάστημα διαρκεί η ισχύς της έκπτωσης του 40% των δαπανών ανακαίνισης, θα έχουν ταυτόχρονα και την έκπτωση του 5% επί του φορολογητέου εισοδήματος από μισθώματα, η οποία αφορά δαπάνες για επισκευή και συντήρηση, ισχύει κάθε χρόνο και υπολογίζεται αυτόματα, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών στην εφορία. Η απώλεια της έκπτωσης αυτής προβλεπόταν στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο είχε αναρτηθεί στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
      Στις προϋποθέσεις για να ισχύσει η έκπτωση του 40% είναι:
       α) τα κτήρια για τα οποία πραγματοποιούνται οι δαπάνες να μην έχουν ήδη ενταχθεί ή να μην πρόκειται να ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης κτηρίων.
      β) οι δαπάνες να αποδεικνύονται με αποδείξεις λιανικών συναλλαγών ή με τιμολόγια παροχής υπηρεσιών
      γ) οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
      Πέραν των φορολογικών κινήτρων για την ανακαίνιση παλαιών κτισμάτων, το φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τις ακόλουθες ρυθμίσεις για τη φορολογία ακινήτων:
      2 Υποχρέωση των παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου και όσων διαχειρίζονται ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών να παρέχουν πληροφορίες φορολογικού ενδιαφέροντος στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και κάθε διαχειριστής ψηφιακής πλατφόρμας ο οποίος δραστηριοποιείται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων πρέπει να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτή ορίζει, κάθε στοιχείο που έχουν στην κατοχή τους και που ιδίως αφορά τα πρόσωπα, τα οποία έχουν την ιδιοκτησία, τη χρήση ή/και την ευθύνη λειτουργίας ή/και διαχείρισης των ιστοτόπων/ονομάτων χώρου των ανωτέρω ψηφιακών πλατφορμών. Για τη μη παροχή πληροφοριών ή στοιχείων από τις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού προβλέπονται πρόστιμα από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου. Στα άλλα πρόσωπα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 μέχρι και 30.000 ευρώ για παράβαση της υποχρέωσής τους που συνίσταται στην παροχή πληροφοριών προς την ΑΑΔΕ.
      3 «Ξεμπλοκάρισμα» μεταβιβάσεων. Κατά την πώληση ενός ακινήτου, ο συμβολαιογράφος θα έχει το δικαίωμα να παρακρατεί από το εισπραττόμενο τίμημα και να αποδίδει στο Δημόσιο τυχόν οφειλή του πωλητή από ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή, το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ θα είναι δυνατό να χορηγείται, για μεταβίβαση συγκεκριμένου ακινήτου, με παρακράτηση από το εισπραττόμενο τίμημα του συνολικά οφειλόμενου ποσού κύριου και πρόσθετου φόρου και προσαυξήσεων για όλα τα ακίνητα για τα οποία ο πωλητής είναι υπόχρεος. Έτσι, παύει πλέον να υφίσταται το εμπόδιο της υποχρεωτικής ρύθμισης ή εξόφλησης του οφειλόμενου ΕΝΦΙΑ πριν από τη μεταβίβαση, το οποίο ισχύει σήμερα.
      4 Αναστολή της επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων. Κατά τη διάρκεια της τριετίας 2020-2022 όλα τα κτίσματα τα οποία έχουν άδειες ανέγερσης από την 1η-1-2006 και μετά αλλά βρίσκονται ακόμη στα χέρια των οικοδομικών εταιρειών που τα κατασκευάζουν ή τα έχουν αποπερατώσει, δεν θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24% επί των αντικειμενικών τιμών τους τη στιγμή κατά την οποία θα μεταβιβάζονται για πρώτη φορά για χρήση. Τα ακίνητα αυτά θα επιβαρύνονται με φόρο μεταβίβασης 3% επί των αντικειμενικών τιμών τους, όπως ακριβώς και τα παλαιά κτίσματα όταν μεταβιβάζονται για δεύτερη, τρίτη, τέταρτη φορά κ.ο.κ. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ δεν επιβαρύνει τις μεταβιβάσεις πρώτης κατοικίας, οπότε η ρύθμιση αυτή δεν αφορά αυτές τις μεταβιβάσεις. 
      5 Περαιτέρω αναστολή της επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων. Η έναρξη ισχύος των διατάξεων για την επιβολή φόρου 15% στην υπεραξία που προκύπτει από την πώληση ακινήτου σε τιμή ανώτερη της τιμής κτήσης του αναβάλλεται για την 1η-1-2023.
      6 Καθιέρωση διαδικασιών ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων. Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων με την κατάργηση μιας σειράς διατάξεων που προβλέπουν την υποβολή εντύπων δηλώσεων με αυτοπρόσωπη παρουσία των φορολογουμένων στις αρμόδιες ΔΟΥ και με την προσθήκη διατάξεων που καθιστούν τους συμβολαιογράφους υπευθύνους για τη συμπλήρωση και την υποβολή των δηλώσεων.
      7 Επικαιροποίηση νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης για κληρονομιές. Παρατείνεται από έξι (6) μήνες που είναι σήμερα, σε εννέα (9) μήνες, η προθεσμία υποβολής αρχικών ή νέων δηλώσεων φόρου κληρονομιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο κληρονόμος απεβίωσε στην ημεδαπή.
      8 Νέα διαδικασία προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων που βρίσκονται εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών. Τροποποιείται η διαδικασία υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων για περιοχές στις οποίες δεν ισχύει αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι εντός 5 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης η αρμόδια φορολογική αρχή θα ενεργεί προσωρινό προσδιορισμό της αγοραίας αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου, λαμβάνοντας υπόψη συγκριτικά στοιχεία, βιβλία τιμών ή άλλα τυχόν υπάρχοντα στοιχεία.
      Αν η δηλωθείσα αξία συμπίπτει με την προσωρινή, αυτή θα κρίνεται ειλικρινής. Αν δεν συμπίπτει, ο φορολογούμενος, μέσα σε 2 μήνες από τον προσδιορισμό της προσωρινής αξίας, θα έχει το δικαίωμα να την αποδεχθεί και να υποβάλει τροποποιητική δήλωση, η οποία θεωρείται εμπρόθεσμη.
      Σε περίπτωση που το τίμημα σε μεταβιβαστικό συμβόλαιο είναι μεγαλύτερο από την αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, ο φόρος θα επιβάλλεται στη μεγαλύτερη αξία.
      Οι προωθούμενες μεταβολές
      Η διάταξη για την έκπτωση του 40% των δαπανών ανακαίνισης από τον φόρο εισοδήματος, όπως διαμορφώθηκε μετά τις τελευταίες αλλαγές.
      * Πρόστιμα-μαμούθ σε ψηφιακές πλατφόρμες βραχυπρόθεσμων μισθώσεων που δεν αποστέλλουν πληροφορίες στην εφορία.
      * Αλλαγές στις διαδικασίες πωλήσεων ακινήτων - Τέλος στην υποχρεωτική προεξόφληση ή ρύθμιση του ΕΝΦΙΑ.
      * Αναστολή επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων.
      * Περαιτέρω αναστολή επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων.
      * Ηλεκτρονικά και μέσω συμβολαιογράφων η υποβολή δηλώσεων για φόρους μεταβιβάσεων, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών εντός του 2020.
      * Αυξάνεται από 6 σε 9 μήνες η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών.
      * Νέο σύστημα προσδιορισμού των φορολογητέων αξιών σε μεταβιβάσεις ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές εκτός συστήματος αντικειμενικών τιμών.
    • By Engineer
      Οκτώ σημαντικές αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε προχθές στη Βουλή. Μεταξύ άλλων, δίδεται η δυνατότητα σε χιλιάδες φορολογούμενους, από το 2020 έως το 2022, να ανακαινίσουν τις κατοικίες τους ή άλλα κτίσματα που κατέχουν, αποκομίζοντας φορολογικά οφέλη για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξοφλήσουν τις σχετικές δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και θα λάβουν από τους επαγγελματίες που θα πραγματοποιήσουν τις εργασίες στα ακίνητά τους τις σχετικές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
      Επιπλέον, με άλλες παρεμβάσεις που προβλέπονται, επιδιώκεται να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή η οποία διαπράττεται μέσω της μη δήλωσης εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, αλλά και να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις, οι δωρεές, οι γονικές παροχές και οι κληρονομιές. 
      1 Οι ιδιοκτήτες κτισμάτων οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν στα ακίνητά τους, στην τριετία 2020-2022, εργασίες ανακαίνισης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του νομοσχεδίου, θα έχουν εκπτώσεις φόρου μέχρι το 40% των εξόδων που θα καταβάλουν, τα οποία θα εκπίπτουν από τις οφειλές φόρου εισοδήματος της επόμενης τετραετίας υπό προϋποθέσεις.  Το ανώτατο όριο των δαπανών για το οποίο οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες θα δικαιούνται έκπτωσης φόρου μειώθηκε σε 16.000 ευρώ, από 48.000 ευρώ που προέβλεπε το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου. 
      Από την άλλη πλευρά όμως, οι εν λόγω ιδιοκτήτες για όσο διάστημα διαρκεί η ισχύς της έκπτωσης του 40% των δαπανών ανακαίνισης, θα έχουν ταυτόχρονα και την έκπτωση του 5% επί του φορολογητέου εισοδήματος από μισθώματα, η οποία αφορά δαπάνες για επισκευή και συντήρηση, ισχύει κάθε χρόνο και υπολογίζεται αυτόματα, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών στην εφορία. Η απώλεια της έκπτωσης αυτής προβλεπόταν στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο είχε αναρτηθεί στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
      Στις προϋποθέσεις για να ισχύσει η έκπτωση του 40% είναι:
       α) τα κτήρια για τα οποία πραγματοποιούνται οι δαπάνες να μην έχουν ήδη ενταχθεί ή να μην πρόκειται να ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης κτηρίων.
      β) οι δαπάνες να αποδεικνύονται με αποδείξεις λιανικών συναλλαγών ή με τιμολόγια παροχής υπηρεσιών
      γ) οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
      Πέραν των φορολογικών κινήτρων για την ανακαίνιση παλαιών κτισμάτων, το φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τις ακόλουθες ρυθμίσεις για τη φορολογία ακινήτων:
      2 Υποχρέωση των παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου και όσων διαχειρίζονται ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών να παρέχουν πληροφορίες φορολογικού ενδιαφέροντος στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και κάθε διαχειριστής ψηφιακής πλατφόρμας ο οποίος δραστηριοποιείται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων πρέπει να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτή ορίζει, κάθε στοιχείο που έχουν στην κατοχή τους και που ιδίως αφορά τα πρόσωπα, τα οποία έχουν την ιδιοκτησία, τη χρήση ή/και την ευθύνη λειτουργίας ή/και διαχείρισης των ιστοτόπων/ονομάτων χώρου των ανωτέρω ψηφιακών πλατφορμών. Για τη μη παροχή πληροφοριών ή στοιχείων από τις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού προβλέπονται πρόστιμα από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου. Στα άλλα πρόσωπα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 μέχρι και 30.000 ευρώ για παράβαση της υποχρέωσής τους που συνίσταται στην παροχή πληροφοριών προς την ΑΑΔΕ.
      3 «Ξεμπλοκάρισμα» μεταβιβάσεων. Κατά την πώληση ενός ακινήτου, ο συμβολαιογράφος θα έχει το δικαίωμα να παρακρατεί από το εισπραττόμενο τίμημα και να αποδίδει στο Δημόσιο τυχόν οφειλή του πωλητή από ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή, το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ θα είναι δυνατό να χορηγείται, για μεταβίβαση συγκεκριμένου ακινήτου, με παρακράτηση από το εισπραττόμενο τίμημα του συνολικά οφειλόμενου ποσού κύριου και πρόσθετου φόρου και προσαυξήσεων για όλα τα ακίνητα για τα οποία ο πωλητής είναι υπόχρεος. Έτσι, παύει πλέον να υφίσταται το εμπόδιο της υποχρεωτικής ρύθμισης ή εξόφλησης του οφειλόμενου ΕΝΦΙΑ πριν από τη μεταβίβαση, το οποίο ισχύει σήμερα.
      4 Αναστολή της επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων. Κατά τη διάρκεια της τριετίας 2020-2022 όλα τα κτίσματα τα οποία έχουν άδειες ανέγερσης από την 1η-1-2006 και μετά αλλά βρίσκονται ακόμη στα χέρια των οικοδομικών εταιρειών που τα κατασκευάζουν ή τα έχουν αποπερατώσει, δεν θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24% επί των αντικειμενικών τιμών τους τη στιγμή κατά την οποία θα μεταβιβάζονται για πρώτη φορά για χρήση. Τα ακίνητα αυτά θα επιβαρύνονται με φόρο μεταβίβασης 3% επί των αντικειμενικών τιμών τους, όπως ακριβώς και τα παλαιά κτίσματα όταν μεταβιβάζονται για δεύτερη, τρίτη, τέταρτη φορά κ.ο.κ. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ δεν επιβαρύνει τις μεταβιβάσεις πρώτης κατοικίας, οπότε η ρύθμιση αυτή δεν αφορά αυτές τις μεταβιβάσεις. 
      5 Περαιτέρω αναστολή της επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων. Η έναρξη ισχύος των διατάξεων για την επιβολή φόρου 15% στην υπεραξία που προκύπτει από την πώληση ακινήτου σε τιμή ανώτερη της τιμής κτήσης του αναβάλλεται για την 1η-1-2023.
      6 Καθιέρωση διαδικασιών ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων. Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων με την κατάργηση μιας σειράς διατάξεων που προβλέπουν την υποβολή εντύπων δηλώσεων με αυτοπρόσωπη παρουσία των φορολογουμένων στις αρμόδιες ΔΟΥ και με την προσθήκη διατάξεων που καθιστούν τους συμβολαιογράφους υπευθύνους για τη συμπλήρωση και την υποβολή των δηλώσεων.
      7 Επικαιροποίηση νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης για κληρονομιές. Παρατείνεται από έξι (6) μήνες που είναι σήμερα, σε εννέα (9) μήνες, η προθεσμία υποβολής αρχικών ή νέων δηλώσεων φόρου κληρονομιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο κληρονόμος απεβίωσε στην ημεδαπή.
      8 Νέα διαδικασία προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων που βρίσκονται εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών. Τροποποιείται η διαδικασία υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων για περιοχές στις οποίες δεν ισχύει αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι εντός 5 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης η αρμόδια φορολογική αρχή θα ενεργεί προσωρινό προσδιορισμό της αγοραίας αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου, λαμβάνοντας υπόψη συγκριτικά στοιχεία, βιβλία τιμών ή άλλα τυχόν υπάρχοντα στοιχεία.
      Αν η δηλωθείσα αξία συμπίπτει με την προσωρινή, αυτή θα κρίνεται ειλικρινής. Αν δεν συμπίπτει, ο φορολογούμενος, μέσα σε 2 μήνες από τον προσδιορισμό της προσωρινής αξίας, θα έχει το δικαίωμα να την αποδεχθεί και να υποβάλει τροποποιητική δήλωση, η οποία θεωρείται εμπρόθεσμη.
      Σε περίπτωση που το τίμημα σε μεταβιβαστικό συμβόλαιο είναι μεγαλύτερο από την αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, ο φόρος θα επιβάλλεται στη μεγαλύτερη αξία.
      Οι προωθούμενες μεταβολές
      Η διάταξη για την έκπτωση του 40% των δαπανών ανακαίνισης από τον φόρο εισοδήματος, όπως διαμορφώθηκε μετά τις τελευταίες αλλαγές.
      * Πρόστιμα-μαμούθ σε ψηφιακές πλατφόρμες βραχυπρόθεσμων μισθώσεων που δεν αποστέλλουν πληροφορίες στην εφορία.
      * Αλλαγές στις διαδικασίες πωλήσεων ακινήτων - Τέλος στην υποχρεωτική προεξόφληση ή ρύθμιση του ΕΝΦΙΑ.
      * Αναστολή επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων.
      * Περαιτέρω αναστολή επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων.
      * Ηλεκτρονικά και μέσω συμβολαιογράφων η υποβολή δηλώσεων για φόρους μεταβιβάσεων, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών εντός του 2020.
      * Αυξάνεται από 6 σε 9 μήνες η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών.
      * Νέο σύστημα προσδιορισμού των φορολογητέων αξιών σε μεταβιβάσεις ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές εκτός συστήματος αντικειμενικών τιμών.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.