Jump to content
  • Novatron
  • killertomato
    killertomato

    Χρέωση αντιγράφων σχεδίων από συμβολαιογράφο

    Sign in to follow this  

    Πρόκειται για μια ανακοίνωση του συμβολαιογραφικού συλλόγου από το 2012 για τη χρέωση αντιγράφων σχεδίων , στην ανακοίνωση αναφέρονται ως τοπογραφικά διαγράμματα αλλά ισχύει για όλα τα σχέδια που κατέχει κάποιος συμβολαιογράφος. Έτσι το νόμιμο είναι 5.00€+φπα ανά σχέδιο και ενδεχομένως το κόστος του αντιγράφου για τη φωτοτυπία. Σε περίπτωση διαφωνίας απλά ενημερώστε το συμβολαιογράφο για τη σχετική ανακοίνωση. υπάρχει και στα downloads αλλά ας συζητηθεί και εδώ

     

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

     

    Αθήνα, 26 Νοεμβρίου 2012

     

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ – ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

     

    ΣΥMBOΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΦΕΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ & ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

    Αριθμ. Πρωτ. 1834

    ______________

     

    Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ.106 78

    Τηλέφωνα : 210-3307450,60,70,80,90

    FAX : 210-3848335

    E-mail : [email protected]

     

    Προς όλα τα μέλη του Συλλόγου

     

    Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

     

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

     

    Κατόπιν υποβληθέντων εγγράφων ερωτημάτων συναδέλφων, αλλά και τρίτων, σχετικά με τον υπολογισμό των δικαιωμάτων που εισπράττονται για τη χορήγηση των αντιγράφων σχεδιαγραμμάτων, που προσαρτώνται σε συμβόλαια ή σε αρχεία συναδέλφων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, κατά τη συνεδρίαση στις 2.10.2012, διαπίστωσε ότι κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.β’ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης υπ’αριθμ. 100692/23.7.2009 (ΦΕΚ 14878, τ.Β’, 23.7.2009) «Καθορισμός δικαιωμάτων Συμβολαιογράφων» τα τοπογραφικά διαγράμματα νοούνται ως ένα (1) φύλλο αντιγράφου ανεξαρτήτως διαστάσεων.

     

    Εκ του Συλλόγου


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Σημερινό περιστατικό.....

    Της στέλνω της "λεγάμενης" (συμβολαιογράφος) δύο σετ σχεδίων (3 Α1) με βεβαιώσεις 4178 κ.λπ. για συμβόλαια (στα σχέδια υπήρχαν σφραγίδες - υπογραφές, δηλαδή, όχι φωτοτυπίες) με τον πελάτη.

    Την άλλη ημέρα έρχεται πίσω ο πελάτης και μου λέει ότι, η "λεγάμενη" ζήτησε ακόμα δύο σετ σχεδίων.

    Του λέω να της πει να βγάλει από αυτά που έστειλα φωτοτυπίες κι αν θέλει να τις επικυρώσει η ίδια.

    Την παίρνει τηλέφωνο ο πελάτης και της το λέει και του απαντάει ότι, αυτό κοστίζει 35 ευρώ!

    Μου το λέει και του δίνω ένα σετ που είχα, τον έστειλα σε ένα φωτοτυπάδικο, το έβγαλε δύο σετ, πλήρωσε 6 ευρώ, μου τα έφερε τα σφράγισα - υπέγραψα και του τα έδωσα να της τα πάει..... 

    Αμοιβή "λεγάμενης" 3.000 ευρώ.

     

    Σα δεν ντρέπονται.......

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΙΑΣΟΝΑ αν σου πως ότι ζητάνε περισσότερα  σετ  ναχουν έτοιμα να τα δώσουν ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ στους πελάτες τι θα πεις?

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν θα πω τίποτα.....  Απλώς θα ξανακάνω τη γνωστή χειρονομία (προς την κατεύθυνση του γραφείου της).....

    post-15892-0-22376200-1456249093_thumb.jpg

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δηλαδή της έδωσες 4 αντίγραφα.

    1 ο πελάτης

    1 αυτή 

    1 υποθηκοφυλάκειο 

    Το άλλο;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    .....μαλλον για την εφορια

     

    αλλά

     

    ας εβγαζε απλες φωτοτυπιες απο αυτα που ειχε

     

    6  .κ....ευρω ηταν...ας τα χρεωνε μετα στον λογαριασμο...

     

    τι εστελνε τον πελατη να πηγαινοερχεται ξανα στον μηχανικο... :mrgreen:

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατι "κατηγορουμε" τους συμβολαιογραφους και οχι την παρτη μας?

     

    Πριν λιγο τυπωσα σχεδον 30 σχεδια, για μια απλη εγκριση...

    Αυτα ποιος θα μου τα πληρωσει?

     

    Μην πω για Τοπογραφικα, Κατοψεις κτλ.

     

    Προσωπικα, το Δασαρχειο πλεον το χρεωνω (7 σχεδια + φακελος + αιτηση + cd + χρονος ), 25-30E, ανα αιτηση.

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    οταν γνωρίζεις που θα κατατεθεί το τοπογραφικό χρεώνεις και τ'αντίγραφα.

     

    Θυμαμαι αυτά που συντάσσαμε για τα φωτοβολταικά, ζητούσαν 20+ αντίγραφα.

    Για μίσθωση γεωτεμαχίου απο δ/νση πολιτικής γης, τα ίδια...

     

    20 Α0 ειναι 40ε πανυγυρικά...

     

    Υπήρχαν φυσικα΄πελάτες που ελεγαν, φερε μου ενα και θα τα τυπώσω εγώ. (σκέτη τρέλα αυτοί).

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    .....μαλλον για την εφορια

     

    Τι να τα κάνει η εφορία τα σχέδια;;;;

     

     

    6  .κ....ευρω ηταν...ας τα χρεωνε μετα στον λογαριασμο...

     

    35 ευρώ του ζήτησε (!!!!)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By killertomato
      σχολιασμός των συμβολαιογράφων για το νόμο των αυθαιρέτων, συντάχτηκε από τη Σταμέλου (συμ/φος Πειραιά)
    • By Engineer
      Για κάποιες κατηγορίες καταναλωτών, πέραν των πιθ.ανών αυξήσεων του Ειδικού Τέλους, θα υπάρξει και επιπλέον επιβάρυνση λόγω της αναδρομικής ισχύος των νέων χρεώσεων.
       
      Μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση καλείται να λύσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής από την 1η Ιανουαρίου του 2019 στις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, στον τομέα του περιβάλλοντος και της ενέργειας.
       
      Πρόκειται για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014 και στοχεύει στην υιοθέτηση μέτρων για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ενεργοβόρου βιομηχανίας σε αντιστάθμισμα των πολιτικών στους τομείς ενέργειας και του κλίματος, υπό συγκεκριμένους όρους.
       
      Με τις Κατευθυντήριες Γραμμές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει τη δυνατότητα στα κράτη μέλη να παρέχουν κρατικές ενισχύσεις στη βιομηχανία, με τη μορφή του πλαφόν στη χρέωση του ΕΤΜΕΑΡ (τέλος υπέρ των ΑΠΕ).
       
      Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα μέτρο ευνοϊκό για τη βιομηχανία και ειδικά για τη βιομηχανία που είναι εκτεθειμένη στο ενεργειακό κόστος αφού αυτό ξεπερνά το 20% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας της παραγωγής της.
       
      Το μέτρο θα πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ από την 1 Ιανουαρίου του 2019, δηλαδή από την ημερομηνία αυτή και μετά θα πρέπει οι κρατικές ενισχύσεις που παρέχουν τα κράτη μέλη στις βιομηχανίες τους, κατ’ αρχήν θα πρέπει να έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατά δεύτερο λόγο να είναι ανάλογες μεταξύ τους, δηλαδή να μην παρέχονται ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μέσω κρατικών ενισχύσεων.
       
      Αναθεώρηση χρεώσεων με ανακατανομή κόστους
       
      Σε ότι αφορά την ελληνική περίπτωση αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί όλος ο κατάλογος των χρεώσεων του ΕΤΜΕΑΡ για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών προκειμένου να γίνει μια νέα κατανομή που θα καταλήγει μεν στο ίδιο αποτέλεσμα όσον αφορά το σύνολο του εσόδου (δηλαδή 1 δις ευρώ ετησίως) και παράλληλα θα ενσωματώνει τη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ για τις διάφορες κατηγορίες των επιχειρήσεων ανάλογα με την έκθεση τους στο ενεργειακό κόστος.
       
      Πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση η οποία καθίσταται ακόμη δυσκολότερη δεδομένου ότι η σύγκλιση θα πρέπει να γίνει αναδρομικά και για την περίοδο 2013 – 2019.
       
      Αυτό σημαίνει ότι για κάποιες κατηγορίες καταναλωτών πέραν των πιθανών αυξήσεων θα υπάρξει και επιπλέον επιβάρυνση για τα προηγούμενα έτη.
       
      Την εξίσωση αυτή προσπαθεί να λύση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ.
       
      Όπως φαίνεται θα πρέπει να ανοίξει ένα μητρώο για να εγγραφούν όλοι οι πιθανοί δικαιούχοι της μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές και στη συνέχεια η ΡΑΕ να προχωρήσει σε νέα κατανομή της χρέωσης του ΕΤΜΕΑΡ με στόχο το τελικό έσοδο να παραμένει στο 1 δις ευρώ.
       
      Όσο δε για τις διαφορές που θα προκύψουν από τα προηγούμενα έτη φαίνεται ότι αυτές θα κατανεμηθούν σταδιακά σε βάθος κάποιων ετών που ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί επακριβώς.
       
      Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν της ενεργοβόρου βιομηχανίας (χάλυβας, αλουμίνιο, κλωστοϋφαντουργία κλπ) που ευνοείται από τις Κατευθυντήριες της ΕΕ προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για επιμέρους ειδικές κατηγορίες καταναλωτών όπως οι αγρότες, τα νοσοκομεία, τα υπουργεία, τα κρατικά κτήρια, τα μέσα συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς, αλλά και τα λιγνιτορυχεία της ΔΕΗ.
      Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να γίνει η επίσημη κοινοποίηση της ελληνικής πρότασης σύντομα, ώστε να εφαρμοστεί από τον Ιούλιο.
       
      Πηγή: www.worldenergynews.gr
    • By Engineer
      Για κάποιες κατηγορίες καταναλωτών, πέραν των πιθ.ανών αυξήσεων του Ειδικού Τέλους, θα υπάρξει και επιπλέον επιβάρυνση λόγω της αναδρομικής ισχύος των νέων χρεώσεων.
       
      Μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση καλείται να λύσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής από την 1η Ιανουαρίου του 2019 στις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, στον τομέα του περιβάλλοντος και της ενέργειας.
       
      Πρόκειται για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014 και στοχεύει στην υιοθέτηση μέτρων για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ενεργοβόρου βιομηχανίας σε αντιστάθμισμα των πολιτικών στους τομείς ενέργειας και του κλίματος, υπό συγκεκριμένους όρους.
       
      Με τις Κατευθυντήριες Γραμμές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει τη δυνατότητα στα κράτη μέλη να παρέχουν κρατικές ενισχύσεις στη βιομηχανία, με τη μορφή του πλαφόν στη χρέωση του ΕΤΜΕΑΡ (τέλος υπέρ των ΑΠΕ).
       
      Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα μέτρο ευνοϊκό για τη βιομηχανία και ειδικά για τη βιομηχανία που είναι εκτεθειμένη στο ενεργειακό κόστος αφού αυτό ξεπερνά το 20% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας της παραγωγής της.
       
      Το μέτρο θα πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ από την 1 Ιανουαρίου του 2019, δηλαδή από την ημερομηνία αυτή και μετά θα πρέπει οι κρατικές ενισχύσεις που παρέχουν τα κράτη μέλη στις βιομηχανίες τους, κατ’ αρχήν θα πρέπει να έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατά δεύτερο λόγο να είναι ανάλογες μεταξύ τους, δηλαδή να μην παρέχονται ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μέσω κρατικών ενισχύσεων.
       
      Αναθεώρηση χρεώσεων με ανακατανομή κόστους
       
      Σε ότι αφορά την ελληνική περίπτωση αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί όλος ο κατάλογος των χρεώσεων του ΕΤΜΕΑΡ για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών προκειμένου να γίνει μια νέα κατανομή που θα καταλήγει μεν στο ίδιο αποτέλεσμα όσον αφορά το σύνολο του εσόδου (δηλαδή 1 δις ευρώ ετησίως) και παράλληλα θα ενσωματώνει τη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ για τις διάφορες κατηγορίες των επιχειρήσεων ανάλογα με την έκθεση τους στο ενεργειακό κόστος.
       
      Πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση η οποία καθίσταται ακόμη δυσκολότερη δεδομένου ότι η σύγκλιση θα πρέπει να γίνει αναδρομικά και για την περίοδο 2013 – 2019.
       
      Αυτό σημαίνει ότι για κάποιες κατηγορίες καταναλωτών πέραν των πιθανών αυξήσεων θα υπάρξει και επιπλέον επιβάρυνση για τα προηγούμενα έτη.
       
      Την εξίσωση αυτή προσπαθεί να λύση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη ΡΑΕ.
       
      Όπως φαίνεται θα πρέπει να ανοίξει ένα μητρώο για να εγγραφούν όλοι οι πιθανοί δικαιούχοι της μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές και στη συνέχεια η ΡΑΕ να προχωρήσει σε νέα κατανομή της χρέωσης του ΕΤΜΕΑΡ με στόχο το τελικό έσοδο να παραμένει στο 1 δις ευρώ.
       
      Όσο δε για τις διαφορές που θα προκύψουν από τα προηγούμενα έτη φαίνεται ότι αυτές θα κατανεμηθούν σταδιακά σε βάθος κάποιων ετών που ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί επακριβώς.
       
      Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν της ενεργοβόρου βιομηχανίας (χάλυβας, αλουμίνιο, κλωστοϋφαντουργία κλπ) που ευνοείται από τις Κατευθυντήριες της ΕΕ προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για επιμέρους ειδικές κατηγορίες καταναλωτών όπως οι αγρότες, τα νοσοκομεία, τα υπουργεία, τα κρατικά κτήρια, τα μέσα συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς, αλλά και τα λιγνιτορυχεία της ΔΕΗ.
      Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να γίνει η επίσημη κοινοποίηση της ελληνικής πρότασης σύντομα, ώστε να εφαρμοστεί από τον Ιούλιο.
       
      Πηγή: www.worldenergynews.gr
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Σε μια καινούργια φάση μπαίνει η λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με χρονική αφετηρία των εξελίξεων την 1η Ιανουαρίου. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας αυτής φάσης είναι ότι όλες οι παράμετροι της εξίσωσης αλλάζουν ή έστω (κάποιες από αυτές) μπαίνουν υπό συζήτηση για να αξιολογηθεί αν πρέπει να αλλάξουν.
       
      Ο λόγος για το ΕΤΜΕΑΡ, τη «χρέωση προμηθευτή», την εμπορική πολιτική της ΔΕΗ -και κυρίως την έκπτωση 15% που δίνει στους καλοπληρωτές πελάτες της -, ακόμα και τα ίδια τα ονομαστικά τιμολόγια της ΔΕΗ.
       
      Εναρκτήριο λάκτισμα των αλλαγών είναι η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ. Πρόκειται για απόφαση που θα λάβει το Δεκέμβριο η ΡΑΕ, η οποία είναι υποχρεωμένη να μειώσει το τέλος που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω του λογαριασμού ρεύματος για τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ.
       
      Είναι δε υποχρεωμένη η ΡΑΕ να μειώσει το ΕΤΜΕΑΡ διότι με βάση την πορεία των εσόδων – εξόδων και τις προβλέψεις που κάνει αρμοδίως ο Λειτουργός, το παλιό συσσωρευμένο λογιστικό χρέος του Ειδικού Λογαριασμού θα μηδενιστεί στο τέλος Δεκεμβρίου και, αν δεν υπάρξει αλλαγή, ο Ειδικός Λογαριασμός ΑΠΕ θα είναι πλεονασματικός το 2018.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ θα είναι «λελογισμένη» και στην πραγματικότητα θα αφήνει και ένα πλεονασματικό «μαξιλάρι» για το 2018 με σκοπό να μειωθούν ταχύτερα και οι υπερημερίες στην καθυστέρηση πληρωμών των επενδυτών ΑΠΕ από τον ΛΑΓΗΕ.
       
      Χρέωση Προμηθευτή
       
      Η δεύτερη παράμετρος της εξίσωσης που έχει μπεί στο τραπέζι των αλλαγών είναι η «χρέωση προμηθευτή». Πρόκειται για το «εργαλείο» με το οποίο, σε μεγάλο βαθμό, επιτεύχθηκε ο μηδενισμός του λογιστικού ελλείμματος του ΕΛΑΠΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρά την επίθεση που έχει δεχθεί από τη ΔΕΗ και τους υπόλοιπους προμηθευτές, η «χρέωση προμηθευτή» θα παραμείνει. Ωστόσο εξετάζεται η αλλαγή μεθοδολογίας υπολογισμού της και – αν πράγματι υπάρξει αλλαγή – αναμένεται ότι θα έχουμε εν τέλει μικρότερη «χρέωση».
       
      Επειδή το έσοδο που θα δίνει η τροποποιημένη «χρέωση προμηθευτή» στον ΕΛΑΠΕ αποτελεί στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό του ΕΤΜΕΑΡ, εκτιμάται ότι η όποια αλλαγή στη μεθοδολογία θα γίνει πριν να φτάσουμε στο Δεκέμβριο.
       
      Σε σχέση πάντα με τη «χρέωση προμηθευτή», ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι τα ποσά που επιβάρυναν τη ΔΕΗ (και τους άλλους προμηθευτές) από τη στιγμή που επιβλήθηκε το νέο μέτρο δεν μετακυλήθηκαν στους καταναλωτές, έστω και εν μέρει, όπως ίσως θα ανέμενε κανείς. Αυτό συρρίκνωσε κατά πολύ τα περιθώρια των εναλλακτικών παρόχων να προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια στους καταναλωτές και να διεκδικήσουν έτσι τη μεγέθυνσή τους έναντι του δεσπόζοντος παίκτη.
       
      Αντίθετα η ΔΕΗ κινήθηκε με επιθετική εμπορική πολιτική ώστε να συγκρατήσει τις διαρροές. Αιχμή του δόρατος η έκπτωση 15% που υιοθέτησε η επιχείρηση για τους καλοπληρωτές πελάτες, κίνηση που, όπως όλοι συμφωνούν, ανέκοψε τη φυγή πελατών της προς τους εναλλακτικούς παρόχους.
       
      Η στασιμότητα στη λιανική του ρεύματος εκτιμάται ότι θα εδραιωθεί μετά την τελευταία μεγάλη δημοπρασία NOME, καθώς η τιμή των 45,25 ευρώ ανά Μεγαβατώρα θεωρείται πολύ υψηλή, σχεδόν απαγορευτική για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού και την προσέλκυση πελατών από τους εναλλακτικούς παρόχους.
       
      Η μετακίνηση όμως πελατών και η απώλεια μεριδίου της ΔΕΗ αποτελεί ζητούμενο, πόσω μάλλον όταν η χώρα έχει αναλάβει δεσμεύσεις για μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κάτω του 50% έως το 2020.
       
      Έκπτωση 15%
       
      Τούτων δοθέντων, επανεξετάζεται πλέον και η εμπορική πολιτική του δεσπόζοντος παίκτη, δηλαδή της ΔΕΗ. Συγκεκριμένα, εξετάζεται το πώς θα αξιοποιηθεί η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ (δηλαδή η ελάφρυνση του καταναλωτή) με μια αντίρροπη κίνηση αύξησης του τιμολογίου της ΔΕΗ ώστε τελικά το αποτέλεσμα να είναι ουδέτερο για τον καταναλωτή αλλά, αφενός μεν να βελτιώσει τα αποτελέσματα της ΔΕΗ, αφετέρου δε να δημιουργήσει ευνοϊκότερο περιβάλλον για την αύξηση του ανταγωνισμού.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, παρότι αποτέλεσε σενάριο υπό διερεύνηση, η ΔΕΗ δεν συζητά οποιαδήποτε περίπτωση αύξησης των βασικών της τιμολογίων, δέχεται όμως πιέσεις για τροποποίηση (βλέπε περιορισμό) της έκπτωσης του 15%. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι εκπρόσωποι των θεσμών αναφέρονται συχνά στην εκπτωτική πολιτική της ΔΕΗ ως παράγοντα που εμποδίζει το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής αγοράς.
       
      Προς την κατεύθυνση αυτή ωθεί και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκπτωση βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν, μετά από καταγγελία για αθέμιτη πολιτική πώλησης κάτω του κόστους που κατατέθηκε από άγνωστον καταγγέλλοντα. Στελέχη μάλιστα που έχουν γνώση του αντικειμένου και του περιεχομένου, αναγνωρίζουν ότι η καταγγελία έχει ισχυρή τεκμηρίωση και απαιτεί εξίσου ισχυρή επιχειρηματολογία εκ μέρους της επιχείρησης.
       
      Πηγή: https://energypress.gr/news/meionetai-etmear-kai-i-hreosi-promitheyti-epanexetazetai-i-ekptosi-15-tis-dei-allagi-skinikoy
    • By Engineer
      Σε μια καινούργια φάση μπαίνει η λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με χρονική αφετηρία των εξελίξεων την 1η Ιανουαρίου. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας αυτής φάσης είναι ότι όλες οι παράμετροι της εξίσωσης αλλάζουν ή έστω (κάποιες από αυτές) μπαίνουν υπό συζήτηση για να αξιολογηθεί αν πρέπει να αλλάξουν.
       
      Ο λόγος για το ΕΤΜΕΑΡ, τη «χρέωση προμηθευτή», την εμπορική πολιτική της ΔΕΗ -και κυρίως την έκπτωση 15% που δίνει στους καλοπληρωτές πελάτες της -, ακόμα και τα ίδια τα ονομαστικά τιμολόγια της ΔΕΗ.
       
      Εναρκτήριο λάκτισμα των αλλαγών είναι η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ. Πρόκειται για απόφαση που θα λάβει το Δεκέμβριο η ΡΑΕ, η οποία είναι υποχρεωμένη να μειώσει το τέλος που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω του λογαριασμού ρεύματος για τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ.
       
      Είναι δε υποχρεωμένη η ΡΑΕ να μειώσει το ΕΤΜΕΑΡ διότι με βάση την πορεία των εσόδων – εξόδων και τις προβλέψεις που κάνει αρμοδίως ο Λειτουργός, το παλιό συσσωρευμένο λογιστικό χρέος του Ειδικού Λογαριασμού θα μηδενιστεί στο τέλος Δεκεμβρίου και, αν δεν υπάρξει αλλαγή, ο Ειδικός Λογαριασμός ΑΠΕ θα είναι πλεονασματικός το 2018.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ θα είναι «λελογισμένη» και στην πραγματικότητα θα αφήνει και ένα πλεονασματικό «μαξιλάρι» για το 2018 με σκοπό να μειωθούν ταχύτερα και οι υπερημερίες στην καθυστέρηση πληρωμών των επενδυτών ΑΠΕ από τον ΛΑΓΗΕ.
       
      Χρέωση Προμηθευτή
       
      Η δεύτερη παράμετρος της εξίσωσης που έχει μπεί στο τραπέζι των αλλαγών είναι η «χρέωση προμηθευτή». Πρόκειται για το «εργαλείο» με το οποίο, σε μεγάλο βαθμό, επιτεύχθηκε ο μηδενισμός του λογιστικού ελλείμματος του ΕΛΑΠΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρά την επίθεση που έχει δεχθεί από τη ΔΕΗ και τους υπόλοιπους προμηθευτές, η «χρέωση προμηθευτή» θα παραμείνει. Ωστόσο εξετάζεται η αλλαγή μεθοδολογίας υπολογισμού της και – αν πράγματι υπάρξει αλλαγή – αναμένεται ότι θα έχουμε εν τέλει μικρότερη «χρέωση».
       
      Επειδή το έσοδο που θα δίνει η τροποποιημένη «χρέωση προμηθευτή» στον ΕΛΑΠΕ αποτελεί στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό του ΕΤΜΕΑΡ, εκτιμάται ότι η όποια αλλαγή στη μεθοδολογία θα γίνει πριν να φτάσουμε στο Δεκέμβριο.
       
      Σε σχέση πάντα με τη «χρέωση προμηθευτή», ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι τα ποσά που επιβάρυναν τη ΔΕΗ (και τους άλλους προμηθευτές) από τη στιγμή που επιβλήθηκε το νέο μέτρο δεν μετακυλήθηκαν στους καταναλωτές, έστω και εν μέρει, όπως ίσως θα ανέμενε κανείς. Αυτό συρρίκνωσε κατά πολύ τα περιθώρια των εναλλακτικών παρόχων να προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια στους καταναλωτές και να διεκδικήσουν έτσι τη μεγέθυνσή τους έναντι του δεσπόζοντος παίκτη.
       
      Αντίθετα η ΔΕΗ κινήθηκε με επιθετική εμπορική πολιτική ώστε να συγκρατήσει τις διαρροές. Αιχμή του δόρατος η έκπτωση 15% που υιοθέτησε η επιχείρηση για τους καλοπληρωτές πελάτες, κίνηση που, όπως όλοι συμφωνούν, ανέκοψε τη φυγή πελατών της προς τους εναλλακτικούς παρόχους.
       
      Η στασιμότητα στη λιανική του ρεύματος εκτιμάται ότι θα εδραιωθεί μετά την τελευταία μεγάλη δημοπρασία NOME, καθώς η τιμή των 45,25 ευρώ ανά Μεγαβατώρα θεωρείται πολύ υψηλή, σχεδόν απαγορευτική για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού και την προσέλκυση πελατών από τους εναλλακτικούς παρόχους.
       
      Η μετακίνηση όμως πελατών και η απώλεια μεριδίου της ΔΕΗ αποτελεί ζητούμενο, πόσω μάλλον όταν η χώρα έχει αναλάβει δεσμεύσεις για μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κάτω του 50% έως το 2020.
       
      Έκπτωση 15%
       
      Τούτων δοθέντων, επανεξετάζεται πλέον και η εμπορική πολιτική του δεσπόζοντος παίκτη, δηλαδή της ΔΕΗ. Συγκεκριμένα, εξετάζεται το πώς θα αξιοποιηθεί η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ (δηλαδή η ελάφρυνση του καταναλωτή) με μια αντίρροπη κίνηση αύξησης του τιμολογίου της ΔΕΗ ώστε τελικά το αποτέλεσμα να είναι ουδέτερο για τον καταναλωτή αλλά, αφενός μεν να βελτιώσει τα αποτελέσματα της ΔΕΗ, αφετέρου δε να δημιουργήσει ευνοϊκότερο περιβάλλον για την αύξηση του ανταγωνισμού.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, παρότι αποτέλεσε σενάριο υπό διερεύνηση, η ΔΕΗ δεν συζητά οποιαδήποτε περίπτωση αύξησης των βασικών της τιμολογίων, δέχεται όμως πιέσεις για τροποποίηση (βλέπε περιορισμό) της έκπτωσης του 15%. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι εκπρόσωποι των θεσμών αναφέρονται συχνά στην εκπτωτική πολιτική της ΔΕΗ ως παράγοντα που εμποδίζει το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής αγοράς.
       
      Προς την κατεύθυνση αυτή ωθεί και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκπτωση βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν, μετά από καταγγελία για αθέμιτη πολιτική πώλησης κάτω του κόστους που κατατέθηκε από άγνωστον καταγγέλλοντα. Στελέχη μάλιστα που έχουν γνώση του αντικειμένου και του περιεχομένου, αναγνωρίζουν ότι η καταγγελία έχει ισχυρή τεκμηρίωση και απαιτεί εξίσου ισχυρή επιχειρηματολογία εκ μέρους της επιχείρησης.
       
      Πηγή: https://energypress....allagi-skinikoy
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.