Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Με ενιαίο MASTER θα ισοδυναμούν τα πτυχία 5ετους φοίτησης και άνω


    Με Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών σχολών με ρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 11.

     

    Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων».

     

    Η αναγνώριση επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη.

     

    Όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος.

     

    Παράλληλα διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

     

    Με τη ρύθμιση αυτή το Υπουργείο Παιδείας ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των Πολυτεχνικών Σχολών. Εκτός όμως από την πιο πάνω ρύθμιση υπάρχουν και άλλες που αφορούν τις Εκπαιδευτικές Μονάδες τις οποίες και παραθέτει το news.gr.

     

    Αυτές είναι οι ακόλουθες:

     

    1. α) Τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών Τμημάτων ή μονοτμηματικών Σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση ενιαίου Προγράμματος Σπουδών, το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό Εκπαιδευτικών Μονάδων (Ε.Μ.).

     

    β) Οι Ε.Μ. ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής διδασκαλίας εργαστηριακής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης υπό μορφή θεμάτων, εργασίας πεδίου και άλλων εφαρμοσμένων μεθόδων διδασκαλίας και εξετάσεων εντός του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής όπως ορίζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών, προσαυξημένο κατά τον αριθμό των ωρών που αντιστοιχούν στον επιπλέον φόρτο εργασίας του φοιτητή και ο οποίος υπολογίζεται κατ' ελάχιστα ίσος με το σύνολο των ωρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

     

    γ) Η Ισοδύναμη Εκπαιδευτική Μονάδα (Ι.Ε.Μ.) ορίζεται ως το τριακονταπλάσιο της Ε.Μ.

     

    δ) Ο αριθμός των Ι.Ε.Μ., ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, εκπεφρασμένος σε ώρες αποτυπώνει τον μέσο χρόνο εργασίας του φοιτητή συσχετιζόμενο με τον αντίστοιχο χρόνο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό.

     

    2. Οι τίτλοι πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι. κατατάσσονται με βάση τη διάρθρωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των Ι.Ε.Μ. ως κατωτέρω:

     

    α) Τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    β) Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο με τέσσερα έτη κατατάσσονται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής.

     

    γ) Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) οδηγούν σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) με 90 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., το οποίο ισοδυναμεί με Master of Science στην ειδίκευση και αποτελεί πρόσθετο προσόν και όχι προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Οι κάτοχοι Μ.Δ.Ε., οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος της περίπτωσης β' του παρόντος άρθρου, κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Η αναγνώριση για την περίπτωση α' του παρόντος άρθρου επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη. Κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος. Τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

     

    Πηγή: http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/223865/me-eniaio-master-tha-isodynamoyn-ta-ptyhia-5etoys-f.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    1. Μιας και η Μπολόνια μιλάει για 3 διακριτούς κύκλους τι είναι τελικά το δίπλωμα; Προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό; 

    2. Μιας και η Μπολόνια μιλάει για 3 διακριτούς κύκλους, όποιος δε θέλει το μεταπτυχιακό μπορεί να διακόψει τις σπουδές του και μείνει μόνο με το προπτυχιακό που δίνει τα επαγγελματικά δικαιώματα;

    3. Σε ποιο αντικείμενο εξειδικεύεσαι με το "μπαλτομάστερ"; Αναφέρεται στον τίτλο σπουδών; Μπορεί ένα μεταπτυχιακό να είναι τόσο ευρύ όσο ένα προπτυχιακό;

    4. Εφόσον οι ECTS είναι ισοδύναμοι μεταξύ ΑΕΙ, ποια η διαφορά 300 ECTS από δίπλωμα και 300 ECTS από Bachelor και MSc;

     

    Το MEng είναι το πιο ταιριαστό για δίπλωμα, αλλά αυτό είναι προπτυχιακό, ούτε δίνει επίδομα στο δημόσιο, ούτε δίνει προβάδισμα στις θέσεις ευθύνης, πάλι στο δημόσιο. Νομίζω καταλαβαινόμαστε...

    Edited by stayros
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    1. Το δίπλωμα είναι προπτυχιακό. Το οποίο όμως (κατα την γνώμη μου) λόγω 300 ECTS θα έπρεπε να είναι ΙΣΟΤΙΜΟ με ενα μάστερ και να κατατάσσεται στο επίπεδο 7 του ΕΠΠ

    2. Όχι το το δίπλωμα θα είναι ενιαίο και αδιάσπαστο 5ετες δίπλωμα. Έχω αναφέρει πολλάκις παραδείγματα γερμανικών πανεπιστημίων τα οποία διατήρησαν τα 5ετη διπλώματα. Εκεί υπάρχει η δυνατότητα για εισαγωγή στο 6ο εξάμηνο σε κατόχους bachelor

    3. Υπαρχουν και μεταπτυχιακά με τιτλο mechanical engineering και civil engineering. Δηλαδή παλι δεν υπάρχει κάποια εξειδίκευση.

    4. Δεν θα έπρεπε να υπαρχει. Και αν γίνει σωστα το νομοσχέδιο (φοβάμαι πως δεν θα γίνει) υπάρχει η ευκαιρία για τους ΤΕ να διεκδικήσουν το δικαίωμα για "αναβάθμιση" των πτυχίων τους με ενα μάστερ. Π.χ. θα μπορούσε να αλλάξει το νομοθετική πλαίσιο για εγγραφή στο ΤΕΕ και να ζητάει να είσαι στο επίπεδο 7 του ΕΠΠ για να μπορείς να εγγραφτεις.

     

    Σε ΔΕΚΟ μηχανικοί με ΜΔΕ περνούν επίδομα μονο αν το μεταπτυχιακό ηταν απαραίτητο προσόν διορισμού ή αν ζητήσει η υπηρεσία να γίνει το μεταπτυχιακό

    Link to comment
    Share on other sites

    1. Προπτυχιακό που δίνει επίδομα μεταπτυχιακού; Κάτι δεν γράφει καλά ο Μπαλτάς.

    2. Δες το 1.

    3. Δεν ακούσει κάτι τέτοιο. Έχεις link; 

    4. Αυτό το απαγορεύει ρητά το σχέδιο νόμου. 

     

    Μην προσπαθείς να το εκλογικεύσεις. Είναι το πιο μεγάλο ρουσφέτι στην ιστορία της μεταπολιτευτικής Ελλάδας. Στην καλύτερη θα τρώμε πρόστιμο μέχρι να αλλάξει, στην χειρότερη θα έχουμε βγει από την Ε.Ε. οπότε θα είναι το τελευταίο που θα μας ενδιαφέρει.

    Edited by stayros
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    1. Προπτυχιακό που δίνει επίδομα μεταπτυχιακού; Κάτι δεν γράφει καλά ο Μπαλτάς.

    2. Το MEng είναι προπτυχιακό όχι μεταπτυχιακό, άρα δε δίνει επίδομα μεταπτυχιακού.

    3. Δεν ακούσει κάτι τέτοιο. Έχεις link;

    4. Αυτό το απαγορεύει ρητά το σχέδιο νόμου.

    1. Συμφωνώ οτι δεν πρεπει να υπάρχει έξτρα επίδομα. Ας αναφερθω παλι σε ΔΕΚΟ. Εκεί υπάρχει ηδη μισθολογικος διαχωρισμός μεταξύ μηχανικών ΠΕ και λοιπών ΠΕ

     

    3. Με ενα γρήγορα γοογλαρισμα http://www.gla.ac.uk/postgraduate/taught/mechanicalengineering/

     

    4. Έχουμε δει πουθενά το προσχέδιο, ή μιλάμε με βαση τα δημοσιεύματα; Έχω την εντύπωση απο εβδομαδα θα παει προς συζήτηση στην βουλή

     

     

    Και για ποιο λογο να τρώμε πρόστιμο; Δηλαδή θες να μας πεις οτι είναι λογικό το δίπλωμα να είναι στο επίπεδο 6 του ΕΠΠ; Ας το θέσω και αλλιως. Όσοι έχουν σπουδάσει στην Αγγλία και έχουν ειτε bsc+msc είτε meng. Στην Αγγλία θα είναι στο επίπεδο 7 του ΕΠΠ και όταν γυρίσουν στην Ελλάδα και αναγνωριστουν οι σπουδες τους ισότιμες με δίπλωμα θα βρίσκονται στο επίπεδο 6. Το ίδιο με διπλωματούχος απο γερμανικό πανεπιστήμιο. Στην Γερμανία επίπεδο 7 στην Ελλάδα επίπεδο 6.

    Edited by sito
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Έχει δημοσιευτεί το προσχέδιο. Μπορεί να το δει ο καθένας.  Όσο για το πρόστιμο σου εξήγησα 4 λόγους που είναι εναντίων στην Μπολόνια. Πρέπει να καταλάβουμε σε αυτή τη χώρα επιτέλους ότι οι συνθήκες είναι για να τηρούνται. Από το 1990 είχαμε χρόνο να αλλάξουμε αλλά έτσι θα έχαναν κάποιοι καθηγητάδες τη θεσούλα τους. Και κάπως έτσι φτάσαμε στο 2015 να ετοιμάζουμε νομοσχέδια-ανέκδοτα. 

     

    Πάντως βρίσκω ενδιαφέρων το γεγονός ότι υπάρχει γενικό μεταπτυχιακό. 

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Πάντως βλέπεις αυτοαποκαλούμενους μηχανικούς να χρησιμοποιούν επιχειρήματα πλέμπας και λες ότι δεν πάιζει. Κι όμως. Υπάρχουν μηχανικοί με υπόβαθρο ροζ καφενείου.

    Link to comment
    Share on other sites

    sito,

    3. έτσι θέλουν να το έχουν, "broad spectrum". Συνήθως δεν είναι έτσι.
    Μπορεί και να μην είναι αναγνωρισμένο σαν ΜΔΕ.

    Ειδικά για Αγγλία ή Σκωτία νομίζω οτι με 4 χρόνια σπουδών ΔΕΝ σου δίνουν αντιστοιχία, άσχετα αν είναι απο BEng+MSc ή MEng σκέτο. Σου φορτώνουν απο 5-6 και πάνω μαθήματα.
    Αν έχεις MEng+MSc ή BEng+MSc+MSc απλώς σου φορτώνουν λιγότερα, πχ 2 ή 3.
    Δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι μετά το 2011.

    Μιας και μιλάμε για ECTS και επίπεδα, αυτός που θα έχει (πχ) 5 έτη σπουδών και θα έχει εξετασθεί σε +3 επιπλέον μαθήματα πόσα ECTS θα έχει στο τέλος;

    Τελικά με αυτές τις μπολώνιες κλπ όλο και κάτι θα συμβαίνει.
    Δεν μπορεί να βρεθεί κάποια μέθοδος-φόρμουλα που να ικανοποιεί τους πάντες?
    πχ εφ'οσον τα Ελληνικά Πολυτεχνεία είναι 5 χρόνια και πρέπει το Δίπλωμα να είναι MSc (ή MRes ή MPhil) γιατί δεν "χωρίζουν" τις σπουδές σε 2+3 ή 4+1 ή 3+2 (ή οποιδήποτε άθροισμα=5) αλλά ΜΟΝΟΝ μετά απο 5 χρόνια να παίρνεις το ένα και μοναδικό Δίπλωμα που θα είναι και MSc?
    Σε τι κολλάνε στα υπουργεία και δεν το έκαναν τόσο καιρό?
     

    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί θα πρέπει όλες οι επιστήμες - επαγγέλματα να έχουν ομοιόμορφο τρόπο εκμάθησης και να είναι διαβαθμισμένα με τον ίδιο τρόπο σε επίπεδα και οι επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων να παίρνουν ανά επίπεδο την ίδια αμοιβή?

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.