Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    827 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα τοποθετείται η υποχρέωση της ομάδας μηχανικών της Apple να παρουσιάσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου "Apple Car", μετά το πράσινο φως της ηγετικής ομάδας να τριπλασιαστεί το δυναμικό της. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple φέρει εσωτερικά την κωδική ονομασία Titan (τιτάνας) και έχει deadline το 2019, γράφει η Wall Street Journal.
       
      Οι φήμες για την δέσμευση της Apple να ασχοληθεί με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου ακούστηκαν πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, αφού η εταιρεία άρχισε να συστήνει την ομάδα μηχανικών για το πρότζεκτ Titan με επικεφαλής τον Steve Zadesky-πρώην μηχανικό της Ford-, προσλαμβάνοντας καταξιωμένα στελέχη από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, αποτελείται ήδη από 600 άτομα και με την συναίνεση του Τιμ Κουκ, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί.
       
      Πάντως, άγνωστο παραμένει τι μπορεί να σημαίνει η ενασχόληση της Apple με την κατασκευή ενός, ενδεχομένως αυτόνομου ή, τουλάχιστον πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένου με κλειστές τεχνολογίες της Apple, ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Άμεση ήταν η αντίδραση του τέως προέδρου της General Motors, Μπομπ Λατζ, ο οποίος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, είπε ότι είναι απολύτως αβάσιμο να πιστεύει κανείς ότι η εμπλοκή της Apple στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι οικονομικά επιτυχημένη, ένα δύσκολο εγχείρημα για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. «Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται λεφτά», είπε χαρακτηριστικά ο Λατζ μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν συμφωνούν με εκείνες πολλών αναλυτών που αναφέρονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια που περιμένουν την Apple.
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500027380
       

    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Αισιόδοξες προβλέψεις για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη περιλαμβάνει έκθεση της οργάνωσης Transport & Environment (T&E), καθώς εκτιμά ότι ως τα τέλη του έτους θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
       
      Στην έκθεση αναφέρεται επίσης, ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (τα αμιγώς ηλεκτρικά - EVs και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά - PHEVs) στις χώρες της ΕΕ ανήλθαν το 2015 σε 145.000, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκαν έναντι του 2014.
       
      Εφόσον συνυπολογισθούν και οι πωλήσεις στη Νορβηγία, τότε η ευρωπαϊκή αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο σε ότι αφορά τα EVs.
       

       
       
      Τις υψηλότερες πωλήσεις EVs σημείωσε πέρυσι η Mitsubishi με 28.175 οχήματα ή το 23% των συνολικών πωλήσεων της στην Ευρώπη.
       
      Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 27.977 επαναφορτιζόμενα υβριδικά Outlanders, καθιστώντας το συγκεκριμένο όχημα το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
       
      Τις δεύτερες υψηλότερες πωλήσεις σημείωσε το μοντέλο Zoe της Renault (το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό), με 16.612 οχήματα.
      Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το νέο Golf GTE εκτόπισε από την τρίτη θέση της κατάταξης το Nissan Leaf, με περίπου 15.000 ταξινομήσεις έναντι 11.977.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=109704
    3. Τεχνολογία

      basgoud

      Ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο και δεν περπατάς εσύ, αλλά κινείται αυτό και σε πάει στον προορισμό σου. Αυτή είναι η...προχωρημένη λύση που προτείνουν Ελβετοί ερευνητές για το μέλλον των πόλεων, έτσι ώστε, μεταξύ άλλων, να μειωθεί η εξάρτηση των κατοίκων από τα αυτοκίνητα, καθώς επίσης να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και η ρύπανση του αέρα.
       
      Η ιδέα δεν είναι καινούρια αλλά είχε πρωτοεμφανιστεί στο Σικάγο το 1893, ενώ τέτοιοι μηχανικοί κυλιόμενοι διάδρομοι είχαν χρησιμοποιηθεί στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1900. Έκτοτε, κατά καιρούς, η ιδέα κάνει την εμφάνισή της σε έργα επιστημονικής φαντασίας.
       
      Τώρα, η πρόταση επανέρχεται πιο φιλόδοξη, με τη βοήθεια και της σύγχρονης τεχνολογίας.
       
      Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), οι οποίοι μελετούν διάφορες φουτουριστικές λύσεις μετακινήσεων που θα απαλλάξουν τα αστικά κέντρα από τα οχήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος PostCarWorld (Κόσμος Μετά-το-Αυτοκίνητο), σχεδίασαν ένα δίκτυο γρήγορα κινούμενων πεζοδρομίων, που θα μπορούν να μεταφέρουν 7.000 ανθρώπους την ώρα.
       
      Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Μεταφορών και Κινητικότητας του EPFL, με επικεφαλής τον Ρικάρντο Σκαρίνκι, που κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό για θέματα μεταφορών "European Journal of Transport and Infrastructure Research", έδειξαν ότι είναι εφικτό και όχι ουτοπικό το να υπάρξει ένα ολόκληρο δίκτυο αυτοκινούμενων πεζοδρομίων στο κέντρο μιας πόλης.Η ταχύτητα των πεζοδρομίων μπορεί να φτάνει τα 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή ακριβώς είναι η μέση ταχύτητα με την οποία κινούνται οι άνθρωποι στις περισσότερες μεγάλες πόλεις κατά τις ώρες αιχμής.
       
      Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως μοντέλο την πόλη της Γενεύης και σχεδίασαν ένα δίκτυο κινούμενων πεζοδρόμων που φτάνει τα 32 χιλιόμετρα συνολικά σε μήκος. Κάθε πεζοδρόμιο έχει πλάτος 1,2 μέτρων, αρκετό για να υπάρχουν τέτοια πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές ενός δρόμου, ενώ στο μέσο να υπάρχει χώρος για τα δημόσια και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (τραμ, λωφορείο, ταξί, ποδήλατα κ.α.).
       
      Υπολογίστηκε ότι τα κινητά πεζοδρόμια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα λεωφορεία, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, ενώ το λειτουργικό κόστος τους θα είναι ανάλογο των λεωφορείων. Όμως το κόστος κατασκευής τους θα είναι αρκετά μεγάλο, αντίστοιχο της κατασκευής μιας νέας γραμμής τραμ.
       
      Πηγή: http://www.umoney.gr/article/111011/telos_to_perpatima_erxontai_ta_aytokinoymena_pezodromia.html?category_id=9489
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Έτοιμα για κυκλοφορία θα είναι μέσα στο 2015 τα 100 πρώτα ηλιακά οχήματα, με βάση το πρότυπο που δημιούργησε ο Κρητικός Μηχανολόγος Μηχανικός Μανόλης Τσικανδυλάκης και εκτός από το γεγονός ότι κερδίζει στον τομέα της καινοτομίας είναι και περιβαλλοντικό. Όπως υποστηρίζει ο κ.Τσικανδυλάκης το όχημα του μπορεί να τονώσει τον τουρισμό στην Κρήτη αλλά και να αντικαταστήσει τις γνωστές «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Παρουσιάζοντας τη νεοφυή επιχείρηση του «Sunnyclist» μέσω της οποίας δημιουργήθηκε το πρώτο ηλιακό όχημα των συγκεκριμένων προδιαγραφών σε εκδήλωση στο Ηράκλειο, ο κ. Τσικανδυλάκης τόνισε ότι το ηλιακό όχημα καινοτομεί και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπάρχει στην αγορά και καινοτομεί αφού για να κινηθεί μπορεί να χρησιμοποιήσει μπαταρία, αυτό το κάνει ηλεκτρικό αλλά και την ενέργεια του ήλιου και τη μυϊκή δύναμη του χρήστη του.
       
      Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που θεωρείται σαν μοτοποδήλατο. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι μπορούμε να κάνουμε τον γύρο της Κρήτης χωρίς υποδομές, δηλαδή χωρίς δίκτυο φορτιστών, χωρίς ηλεκτροκίνηση. Έχουμε κατασκευάσει ένα όχημα ελαφρύ, πολύ οικονομικό στην κίνηση, που έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τις μπαταρίες του από τον ήλιο. Με τα δεδομένα της Κρήτης και της Μεσόγειου, ο ήλιος μπορεί να προσφέρει στο όχημα μια ηλιόλουστη μέρα έως 70 χλμ και επομένως μπορούμε να κάνουμε τις δουλειές μας καθημερινά με αυτό. Είναι ένα τριθέσιο όχημα που μπορεί να μεταφέρει άνετα τους επιβάτες με τις αποσκευές τους».
       
      Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το όχημα εξοικονομεί 2.500 ευρώ ετησίως για τον χρήστη από καύσιμα αλλά και τη συντήρηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου και ανέφερε ότι στα επόμενα χρόνια αναμένεται εκτίναξη της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
       
      Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 12 νέες θέσεις εργασίας για την παραγωγή 100 οχημάτων ετησίως ενώ σύμφωνα με προβλέψεις και το σχεδιασμό η εταιρεία θα παράγει σε μια 10ετία 6000 οχήματα ετησίως και θα δημιουργηθούν 350 θέσεις εργασίας. Το κόστος αγοράς του οχήματος στη βασική του έκδοση θα είναι γύρω στα 7.500 ευρώ.
       
      Καταλήγοντας ο κ.Τσικανδυλάκης τόνισε ότι στην Κρήτη εξαιτίας και της μεγάλης ηλιοφάνειας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως, όπως και σε πολλές άλλες περιοχές του πλανήτη, τονώνοντας τον τουρισμό ενώ μπορεί να αντικαταστήσει με επιτυχία τις «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Πηγή: http://www.inotos.gr/archives/139081
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μπραουνσβάιγκ, το Γερμανικό Κέντρο Διαστήματος και η Siemens ανέπτυξαν μία πρωτοποριακή εφαρμογή κινητών τηλεφώνων για ασφαλέστερη καθοδήγηση των τυφλών.
       
      Περισσότερη κινητικότητα, άνεση και κατ' επέκταση ανεξαρτησία υπόσχεται μία νέα πρωτότυπη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ειδικά σχεδιασμένη για να βοηθά τυφλούς. «Η εφαρμογή τους βοηθά λέγοντάς τους που βρίσκονται, προς τα που πρέπει να κινηθούν, τους περιγράφει τον περιβάλλοντα χώρο και τους προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους» εξηγεί στην Deutsche Welle ο Γιέργκ Μπελτς, που εργάζεται στο Γερμανικό Κέντρο Διαστήματος στο Μπραουνσβάιγκ και συνέβαλε στο σχεδιασμό της εφαρμογής. Αυτή δημιουργήθηκε ως πρόσθετη βοήθεια στα εκπαιδευμένα σκυλιά-οδηγούς και το ειδικό μπαστούνι των τυφλών.
       
      Ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ πάσχει από μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια, η οποία του προκάλεσε ολοκληρωτική τύφλωση. Ο 68χρονος άνδρας είναι ένας από τους 700 ανθρώπους που έκαναν δοκιμαστική χρήση της νέας εφαρμογής. «Προετοίμασα τη διαδρομή μου με ένα ειδικό πρόγραμμα στον υπολογιστή μου και μετά την έστειλα στο κινητό μου τηλέφωνο.
       

       
      Στη συνέχεια πέρασα μία συσκευή GPS στο μπράτσο μου, η οποία συνδέεται μέσω bluetooth με το κινητό μου, και ξεκίνησα από το σπίτι μόνος μου» εξηγεί στην DW ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ. Η δοκιμή της εφαρμογής έγινε σε ειδικά διαμορφωμένη έκταση στο Μπραουνσβάιγκ με εμβαδόν 2 επί 2 χλμ και φωτεινούς σηματοδότες που διέθεταν ενσωματωμένη τεχνολογία επικοινωνίας wifi, η οποία στέλνει χρήσιμα δεδομένα άμεσα στο κινητό του Ρέντσελ. «Το κινητό δονούνταν όταν έπαιρνα λάθος κατεύθυνση. Και η εφαρμογή με ενημέρωνε για το αν υπάρχει στάση λεωφορείου, διασταύρωση ή αρτοποιείο στη διαδρομή μου», λέει.
       
      Απαιτούνται τροποποιήσεις και βελτιώσεις
       
      Ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ δοκίμασε τη νέα εφαρμογή με θετικά αποτελέσματα
      Πριν να φτάσει στα χέρια του η νέα εφαρμογή ο Ρέντσελ χρησιμοποιούσε συμβατικά συστήματα πλοήγησης, αλλά δεν ήταν ικανοποιημένος. «Αν είσαι τυφλός, δεν είναι βολικά επειδή είναι πολύ ανακριβή και μπορείς να αξιοποιήσεις μόνο μέρος των πληροφοριών που σου δίνουν».
       
      Πάντως η εφαρμογή αποτελεί πρωτότυπη εκδοχή και δεν είναι ακόμη έτοιμη να διατεθεί στην αγορά. Χρειάζεται τροποποιήσεις, εξηγεί ο Στέφεν Άξερ, συντονιστής του προγράμματος σχεδιασμού της εφαρμογής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μπραουνσβάιγκ. «Η τεχνολογία προσδιορισμού τοποθεσίας πρέπει να βελτιωθεί. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο χρήστης παίρνει ακριβής πληροφορίες». Εκτιμάται ότι οι αναγκαίες τροποποιήσεις και το λανσάρισμα στην αγορά θα διαρκέσει τουλάχιστον πέντε χρόνια. «Επιπλέον πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ώστε οι τυφλοί να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς βοήθεια», προσθέτει ο Άξερ.
       
      Ένα ακόμη μειονέκτημα είναι ότι ο χρήστης πρέπει να φορά στο μπράτσο του συσκευή GPS προκειμένου να λαμβάνει τα δεδομένα στο κινητό του τηλέφωνο. Επιδίωξη των σχεδιαστών είναι να ενσωματώσουν το σύστημα GPS στο τηλέφωνο.
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%85%CF%86%CE%BB%CF%8E%CE%BD/a-18141538
    6. Τεχνολογία

      basgoud

      Φανταστείτε ένα μέλλον όπου κάθε σπίτι θα διαθέτει μια συσκευή με την οποία θα «τραβά» από τον αέρα όλο το νερό που χρειάζεται ένα νοικοκυριό, ακόμη και αν το κλίμα είναι πολύ ξηρό ή ακόμη και έρημος. Και αυτό θα επιτυγχάνεται μόνο με τη βοήθεια της ενέργειας από τον ήλιο.
       
      Το μέλλον αυτό ίσως δεν είναι τόσο μακρινό, χάρη σε έναν καινοτόμο ηλιακό συλλέκτη νερού που δημιούργησαν ερευνητές στις ΗΠΑ.
       
      Η συσκευή μπορεί να «αντλήσει» από τον αέρα του περιβάλλοντος αρκετά λίτρα νερού κάθε μέρα, ακόμη και αν η υγρασία δεν ξεπερνά το 20%.
       
      Οι επιστήμονες των πανεπιστημίων ΜΙΤ (Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών) και Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ (Τμήμα Χημείας), με επικεφαλής τον καθηγητή χημείας Ομάρ Γιαγκί, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", χρησιμοποίησαν ένα ειδικό υλικό, που αποκαλείται «μεταλλο-οργανικό πλαίσιο» (metal--organic framework - MOF).
      Με υγρασία 20% έως 30% στο περιβάλλον, η συσκευή παράγει σχεδόν τρία λίτρα νερού από τον αέρα σε διάστημα 12 ωρών, χρησιμοποιώντας ένα κιλό από το υλικό MOF. Δοκιμές που έγιναν στις στέγες κτιρίων, επιβεβαίωσαν ότι η συσκευή δουλεύει σε πραγματικές συνθήκες.
       
      Μέχρι σήμερα, οι συλλέκτες νερού μπορούσαν να δουλέψουν είτε μόνο σε συνθήκες μεγάλης υγρασίας, είτε με μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρισμού.
       
      «Το όραμά μας για το μέλλον είναι να έχουμε νερό εκτός δικτύου ύδρευσης, με μια οικιακή συσκευή που θα το αντλεί από τον αέρα για να καλύψει τις ανάγκες ενός νοικοκυριού. Είναι κάτι που, όπως δείχνει το πείραμά μας, είναι εφικτό και θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε εξατομικευμένο νερό», δήλωσε ο Γιαγκί.
       
      Ο Αμερικανός χημικός εφηύρε τα μεταλλο-οργανικά πλαίσια πριν από περίπου 20 χρόνια, συνδυάζοντας μέταλλα όπως το μαγνήσιο ή το αλουμίνιο με οργανικά μόρια, με τέτοιο τρόπο που να δημιουργούνται πορώδεις δομές ιδανικές για αποθήκευση αερίων και υγρών.
       
      Από τότε, πάνω από 20.000 διαφορετικά υλικά MOF έχουν δημιουργεί διεθνώς και μερικά ήδη δοκιμάζονται από εταιρείες-κολοσσούς όπως η γερμανική BASF για την αποθήκευση και μεταφορά χημικών όπως το μεθάνιο ή το υδρογόνο.
       
      Το 2014 οι ερευνητές του ΜΙΤ και του Μπέρκλεϊ συνέθεσαν το πρώτο υλικό από μέταλλο ζιρκόνιο και αδιπικό οξύ, με την ονομασία MOF-801, που δεσμεύει χημικά τους υδρατμούς.
       
      Αμέσως προχώρησαν να το αναπτύξουν σε ένα κανονικό σύστημα συλλογής νερού από την ατμόσφαιρα.
       
      Η νέα συσκευή χρησιμοποιεί περίπου ένα κιλό κρυστάλλους MOF, μεγέθους σκόνης ο καθένας, που είναι συμπιεσμένοι ανάμεσα σε έναν συλλέκτη ηλιακής ενέργειας και σε μια πλακέτα συμπύκνωσης των υδρατμών σε νερό.
       
      Καθώς ο αέρας εισχωρεί στο πορώδες υλικό MOF, τα μόρια του νερού δεσμεύονται στην εσωτερική επιφάνειά του.
       
      Στη συνέχεια, το φως του ήλιου θερμαίνει το υλικό και οδηγεί τους δεσμευμένους υδρατμούς στην πλάκα συμπύκνωσης, όπου μετατρέπονται σε υγρό νερό, το οποίο τελικά συλλέγεται σταγόνα-σταγόνα σε ένα ξεχωριστό θάλαμο.
       
      Η τεχνολογία έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Σήμερα το χρησιμοποιούμενο υλικό MOF μπορεί να απορροφήσει μόνο το 20% του βάρους του σε νερό, αλλά με χρήση άλλων υλικών το ποσοστό θα μπορούσε πιθανώς να αυξηθεί στο 40% ή και παραπάνω.
       
      «Για να έχει κανείς τρεχούμενο νερό συνεχώς, θα μπορούσε να σχεδιάσει ένα σύστημα που απορροφά την υγρασία στη διάρκεια της νύχτας και την μετατρέπει σε υγρό νερό στη διάρκεια της μέρας με το φως του ήλιου», δήλωσε ο Γιαγκί.
       
      «Ακόμη κι αν κανείς βρίσκεται αποκομμένος κάπου στην έρημο, θα μπορεί να επιβιώσει χάρη σε αυτή τη συσκευή. Ένας άνθρωπος χρειάζεται τουλάχιστον ένα μπουκαλάκι νερού τη μέρα, κάτι που με αυτό το σύστημα μπορεί να το συλλέξει μέσα σε λιγότερο από μια ώρα», πρόσθεσε.
       
      Όμως μάλλον θα πρέπει να αντικατασταθεί το χρησιμοποιούμενο μέταλλο ζιρκόνιο, επειδή κοστίζει 150 δολάρια το κιλό, με συνέπεια το σύστημα συλλογής νερού να είναι ακόμη ακριβό.
       
      Ήδη οι ερευνητές δοκιμάζουν τη χρήση αλουμινίου, που είναι 100 φορές φθηνότερο.
       
      Με δεδομένο ότι σχεδόν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες ή μικρότερες ελλείψεις νερού μέσα στο έτος, ενώ ταυτόχρονα ο αέρας γύρω μας διαθέτει τεράστιες ποσότητες νερού σε μορφή υδρατμών (γύρω στα 13 τρισεκατομμύρια λίτρα παγκοσμίως, ισοδύναμα με το 10% όλου του γλυκού νερού της Γης), γίνεται αντιληπτή η σημασία της νέας τεχνολογίας, που -αν εφαρμοσθεί σε μαζική κλίμακα- μπορεί να φέρει μια επανάσταση στον τομέα της ύδρευσης.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=596333&catID=22
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Σταθερά ανοδική τάση εμφανίζει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού φορέα E-commerce Europe, που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
       
      Ειδικότερα, όπως προκύπτει, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου από τα 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015, αυξήθηκε στα 4,5 δισεκατομμύρια το 2016, άνοδος, η οποία, σύμφωνα με τη ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, επιβεβαιώνει τόσο την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, όσο και τον αυξανόμενο ρυθμό κατάρτισης συμβάσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου.
       
      Νομοσχέδιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο
       
      Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, και όπως, εξάλλου, προκύπτει αναφορικά με το ζήτημα της προστασίας των καταναλωτών, η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο νόμου, με το οποίο επιχειρείται η διασφάλιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών. Το προωθούμενο σχέδιο νόμου αναμορφώνει τον ν. 2251/94 στην κατεύθυνση της απλούστευσης, του εξορθολογισμού και της ενιαιοποίησης της νομοθεσίας που διέπει σήμερα την προστασία των καταναλωτών. Στόχος είναι, επίσης, η καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόχων ηλεκτρονικού εμπορίου, να μειωθούν τα κόστη και οι δαπάνες συμμόρφωσης και να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού με τους ξένους παρόχους.
       
      Η διαδικασία του Internet sweep
       
      Στον ευρωπαϊκό Κανονισμό για τη διοικητική συνεργασία έχει προβλεφθεί ετήσιος συντονισμένος έλεγχος ιστότοπων σε όλη την ΕΕ («σάρωση ή Internet sweep») που διεξάγεται ταυτόχρονα από τις Αρχές προστασίας των καταναλωτών σε διάφορες χώρες. Αυτοί οι έλεγχοι αποκαλύπτουν κατά πόσο τηρείται η νομοθεσία της ΕΕ. Η χώρα μας, για το έτος 2015, συμμετείχε στη διενέργεια του sweep που αφορούσε στον έλεγχο ιστότοπων πώλησης ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, σχετικά με το αν τηρούν την κοινοτική Οδηγία για τα δικαιώματα του καταναλωτή. Ελέχθησαν αναλυτικά 19 ιστοσελίδες και σε δέκα ελληνικές εταιρείες εξ' αυτών υπήρχαν ευρήματα ανεπαρκούς προσυμβατικής ενημέρωσης του καταναλωτή.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC45_dis_o_tziros_tou_e-commerce_stin_Ellada_/
    8. Τεχνολογία

      basgoud

      Από το κοσμοδρόμιο του Πλεσέτσκ στη βόρεια Ρωσία, πάνω σε ένα ρωσικό πύραυλο Rockot, εκτοξεύθηκε ο ευρωπαϊκός δορυφόρος Sentinel-5P.
       
      Στόχος του βάρους 820 κιλών δορυφόρου είναι να παρακολουθεί την ατμόσφαιρα και τη ρύπανση, ενώ πρόκειται για την πρώτη αποστολή του προγράμματος Copernicus του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) για την παρακολούθηση της ατμόσφαιρας.
       
      Θα ακολουθήσουν και άλλοι τα επόμενα χρόνια.
       
      Ο δορυφόρος - που θα βρίσκεται σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία σε περίπου έξι μήνες - φέρει το υπερσύγχρονο όργανο Tropomi με το οποίο θα «χαρτογραφεί» μια πληθώρα αερίων, όπως το διοξείδιο του αζώτου, το όζον, τη φορμαλδεΰδη, το διοξείδιο του θείου, το μεθάνιο, το μονοξείδιο του άνθρακα και τα αερολύματα, που επηρεάζουν τόσο το κλίμα όσο και την υγεία των ανθρώπων.
       
      Στο μέλλον τόσο ο γεωστατικός δορυφόρος Sentinel-4 όσο και οι δορυφόροι Sentinel-5 που θα περνάνε πάνω από τους πόλους, θα παρακολουθούν την ατμόσφαιρα.
       
      Έως τότε, ο Sentinel-5P (P από τη λέξη «precursor», δηλαδή «πρόδρομος») θα παίξει ρόλο-κλειδί στην παρακολούθηση της ρύπανσης του αέρα.
       
      Ο Sentinel-5P θα πετάει σε στενό συντονισμό με την αντίστοιχη αποστολή Suomi-NPP των ΗΠΑ.
       
      Πηγή: Reader.gr
    9. Τεχνολογία

      Didonis

      Μια καναδική εταιρεία αναπτύσσει μια βιομηχανική μονάδα ανακύκλωσης που φιλοδοξεί να μετατρέπει διοξείδιο του άνθρακα σε φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.
       
      Χρηματοδοτούμενη εν μέρει από τον Bill Gates, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε σχέδια επενδύσεων ύψους 2 δις δολαρίων σε καινοτόμες πράσινες τεχνολογίες στα επόμενα πέντε χρόνια, η νέα τεχνολογία θα αναμειγνύει το διοξείδιο του άνθρακα με υδρογόνο που προέρχεται από διάσπαση του νερού για να δημιουργήσει καύσιμο υδρογονανθράκων.
      Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, είναι ευρέως γνωστό ότι το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί να παραμείνει στην ατμόσφαιρα για εκατοντάδες χρόνια, επηρεάζοντας δυσμενώς το περιβάλλον και προκαλώντας κλιματική αλλαγή.
       
       
       
       




       
      Το σύστημα της εταιρείας Carbon Engineering θα μπορεί να προσλαμβάνει εκπομπές έως και 300.000 αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που απορροφά φυσικά το αέριο στην ατμόσφαιρα και το μετατρέπει σε υγρή μορφή που είναι πλούσια σε CO2.
      Η υγρή μορφή που δημιουργείται από το σύστημα κατευθύνεται στη συνέχεια σε ένα κύκλο αναγέννησης που εξάγει το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ το αρχικό διάλυμα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Το διοξείδιο του άνθρακα που δεσμεύεται μετατρέπεται σε ποιοτικό προϊόν υψηλής πίεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αγωγούς ή να αποθηκευθεί υπογείως.
      Το νέο σύστημα μπορεί να απομακρύνει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι τα δέντρα και τα φυτά και δημιουργεί μια καθαρή ροή αερίου για χρήση σε βιομηχανικές εφαρμογές. Το σχέδιο για το σύστημα είναι στο μέλλον να λειτουργεί ως συμπλήρωμα για άλλα συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και να χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών.
       
       
       
      πηγή tvxs
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Για αρκετό καιρό τώρα η Google έχει θέσει στην διάθεση των χρηστών του λειτουργικού συστήματος Android, υπηρεσία εντοπισμού της συσκευής τους και την ιστοσελίδα Android Device Manager. Τώρα, η εταιρεία ενσωμάτωσε την λειτουργία στην ίδια την μηχανή αναζήτησης της.
       
      Έτσι, τώρα οι χρήστες μπορούν να πληκτρολογήσουν "Find my phone" στο πεδίο αναζήτησης και θα εμφανιστεί ένα μικρό παράθυρο με ένα χάρτη, που τους δείχνει που βρίσκεται το κινητό τους τηλέφωνο ή που βρισκόταν την τελευταία φορά.
       
      Πατώντας πάνω στον χάρτη, σας οδηγεί στην ιστοσελίδα Android Device Manager. Για να λειτουργήσει είναι απαραίτητο να έχετε κάνει login στον βασικό λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου GMail που έχετε στο smartphone σας και από desktop browser (έτσι δεν μπορείτε να πάρετε το κινητό κάποιου φίλου σας για να εντοπίσετε το δικό σας για παράδειγμα).
       
      Από εκεί, μπορείτε να κάνετε το κινητό σας να χτυπήσει για να το εντοπίσετε, αλλά αν θελήσετε να κάνετε κάτι περισσότερο (να το διαγράψετε για παράδειγμα αν το έχετε χάσει ή το έχουν κλείψει) θα πρέπει να μεταβείτε στον Android Device Manager.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/android/%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C-%CF%83%CE%B1%CF%82-google-it-r9033
    11. Τεχνολογία

      man21

      Εκ πρώτης όψεως είναι όλα όπως πάντα: άμμος, χαλίκια από γρανίτη, τσιμέντο. Όμως, αντί νερού στο μείγμα προσθέτουν ειδικό πολυμερές υγρό, το οποίο προσδίδει στο μπετόν μοναδικές ιδιότητες, λέει ο Αλεξάντρ Νικιτιούκ, ανώτερος επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Το ειδικό πολυμερές υγρό περιβάλλει όλα τα συστατικά, τα συνδέει μεταξύ τους, και ταυτόχρονα τα προστατεύει από τις χημικές επιδράσεις. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν τοποθετούμε τα δείγματα σε οξύ, λέει η Ελένα Πισαρένκο, η επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Άλλη μια σημαντική ιδιότητα του νέου μπετόν είναι η ταχύτητα πήξης.
       
      Πηγή: http://greek.ruvr.ru...11_13/94427844/
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην DHL για την πραγματοποίηση δρομολογίων στο Βερολίνο, καθώς και στις γερμανικές εταιρείας μεταφορών και logistics DB Schenker, Rhenus και Dachser, κατέληξαν οι πρώτες ευρωπαϊκές παραγγελίες του ηλεκτρικού φορτηγού Fuso eCanter της Daimler.
       
      Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, το φορτηγό χρησιμοποιείται ήδη στις ΗΠΑ από την UPS. Επίσης, στην Ιαπωνία η αλυσίδα σουπερμάρκετ Seven-Eleven και η μεταφορική Yamato Transport έχουν παραγγείλει 25 οχήματα η καθεμία.
       
      Το eCanter μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 4,5 τόνους, ενώ διαθέτει έξι μπαταρίες που του προσδίδουν αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Η παραγωγή του σε μαζική κλίμακα αναμένεται να ξεκινήσει το 2019.
       
      Σύμφωνα με την Daimler, το φορτηγό όχι μόνο εκμηδενίζει την εκπομπή ρύπων και την ηχορύπανση, αλλά δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να μειώσει και τα λειτουργικά του κόστη. Παρόλο που δεν έχει αποκαλύψει την τιμή του οχήματος, υποστηρίζει πως η εξοικονόμηση που εξασφαλίζει αγγίζει τα 1.000 ευρώ ανά 10.000 χιλιόμτρα, σε σύγκριση με τα συμβατικά φορτηγά.
       
      Η ανακοίνωση της εταιρείας έρχεται σε μία εποχή όπου αυξάνεται η ανάγκη για “καθαρές” και αθόρυβες μεταφορές μέσα στις πόλεις, οι οποίες μαστίζονται από υψηλά επίπεδα θορύβου και ρύπανση. Πέρα από την Daimler, σε αυτή την ανάγκη θα “απαντά” και το ηλεκτρικό φορτηγό που αποκάλυψε πρόσφατα η Tesla, το οποίο αναμένεται να έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων.
       
      Η παραγωγή του, πάντως, δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2019, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2020.
       
      Πηγή: Rhys.org - http://www.insomnia.gr/articles/transport/cars/%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%B3%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-daimler-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7-r15494/
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Facebook κατασκεύασε και ετοιμάζεται να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες ένα τεράστιο αυτόνομο αεροπλάνο (drone), το οποίο θα πετά σε απομονωμένα μέρη της Γης και θα παρέχει στους κατοίκους δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
       
      Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο έχει πλέον αγγίξει τους 1,5 δισεκατομμύρια χρήστες, αλλά έχει φιλόδοξα σχέδια να επεκτείνει περαιτέρω την «πελατεία» του στις πιο απομονωμένες περιοχές του πλανήτη, όπου ζει περίπου το ένα δέκατο του παγκόσμιου πληθυσμού και είναι δύσκολη ή μη οικονομικά βιώσιμη η κατασκευή επίγειων δικτυακών υποδομών (οπτικών ινών κ.α.).
       
      Το μη επανδρωμένο drone, με την ονομασία Aquila, που έχει άνοιγμα φτερών 42 μέτρων, όσο ένα αεροπλάνο Μπόινγκ 737, θα πετά σε ύψος 20 έως 30 χιλομέτρων, πάνω από τους αεροδιαδρόμους των κανονικών αεροπλάνων, αλλά και από τις καταιγίδες. Θα μπορεί να μένει στον αέρα, χωρίς ανεφοδιασμό, για 90 συνεχόμενες μέρες, σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».
       
      Το αεροπλάνο θα δίνει στους επίγειους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν Ίντερνετ με την πολύ υψηλή ταχύτητα των 10 Gigabit το δευτερόλεπτο, χάρη σε μια ειδική νέα τεχνολογία οπτικού λέιζερ, που θα μεταφέρει τα δεδομένα από τον ουρανό στο έδαφος και αντίστροφα.
       
      Κάθε drone θα διαγράφει στον αέρα έναν κύκλο διαμέτρου τριών χιλομέτρων και εκτιμάται ότι θα παρέχει διαδικτυακή πρόσβαση στο έδαφος σε μια περιοχή ακτίνας περίπου 50 χιλιομέτρων. Τα αεροσκάφη -που δεν προρίζονται προς πώληση, αλλά για ιδία χρήση μόνο του Facebook- θα μεταδίδουν επίσης σήματα μεταξύ τους. Προγραμματίζεται να χρησιμοποιηθούν εκατοντάδες τέτοια drones, τα οποία θα συνεργάζονται με δορυφόρους του Facebook, που θα βρίσκονται σε ακόμη μεγαλύτερο υψόμετρο.
       
      Το αεροσκάφος κινείται με την ηλιακή ενέργεια, ζυγίζει περίπου 400 κιλά, ενώ σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε εντός 14 μηνών στη Βρετανία από την ειδική αεροδιαστημική ομάδα Ascenta του Facebook. H πρώτη πιλοτική πτήση του θα γίνει στις ΗΠΑ σύντομα.
       
      Σε παρόμοια κατεύθυνση κινείται και η Google, η οποία πειραματίζεται επίσης με drones, δορυφόρους και μπαλόνια σε μεγάλο υψόμετρο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138265/gigantio-drone-toy-facebook-tha-parehei-prosvasi-sto-diadiktyo-opoydipote-sti-gi#.VbsdIKh5lUQ.facebook
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ιδιαίτερα ενεργοί στο Διαδίκτυο παρουσιάζονται οι Έλληνες, καθώς τα ποσοστά διείσδυσης έχουν φθάσει πλέον να αγγίζουν το 70% τόσο σε επίπεδο πληθυσμού όσο και σε επίπεδο νοικοκυριών, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες του Internet στη χώρα μας «σερφάρουν» και εκτός σπιτιού ή χώρου εργασίας.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 68,6% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε προσωπικό υπολογιστή, ενώ το 68,1% «σερφάρει» στο Διαδίκτυο, με περιοχές όπως η Αττική να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα φθάνοντας στο 74,9%.
       
      Σημειωτέον πως το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στα ελληνικά νοικοκυριά είναι ενισχυμένο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2014. Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 67,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας, ποσοστό αυξημένο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες.
       
      Κόστος
       
      Ενδιαφέρον είναι ακόμη ότι οι κυριότεροι λόγοι μη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι κυρίως η έλλειψη ικανοτήτων (60,7% εξ αυτών που απάντησαν ότι δεν έχουν), με το 25,9% να υποστηρίζει ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιμες ή δεν ενδιαφέρουν, ενώ για το 21,7% το κόστος του εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό.
       
      Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το α' τρίμηνο του 2015, συμμετείχαν 4.667 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών σε ολόκληρη την Ελλάδα, με την προϋπόθεση της ύπαρξης ενός τουλάχιστον μέλους ηλικίας 16-74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
       
      Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το 66,6% του πληθυσμού της χώρας ηλικίας 16-74 ετών έκανε χρήση υπολογιστή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Διαδίκτυο έφθασε στο 66,8%. Τα αντίστοιχα νούμερα το 2014 ήταν 63,3% και 63,2%, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά είναι πάνω από 90%.
       

       
      Smartphones
       
      Εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη είναι στη χρήση φορητών συσκευών για πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Το 66,4 % όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2015 συνδέθηκαν στο Διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής, παρουσιάζοντας αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2014.
       
      Τέλος, το 46,4% των Ελλήνων πολιτών χρησιμοποίησε τη χρονική περίοδο Απριλίου 2014 - Μαρτίου 2015 για προσωπική χρήση τις υπάρχουσες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113846131
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Η εταιρεία τεχνολογίας Apple Inc έχει θέσει ως στόχο να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2020, αναφέρει σε άρθρο του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg επικαλούμενο δηλώσεις πηγών προσκείμενες στο θέμα.
       
      Το σχέδιο αυτό ενδεχομένως να αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για την κατασκευάστρια εταιρεία συσκευών κινητής τηλεφωνίας που φαινομενικά έχει ελάχιστη εμπειρία και γνώση γύρω από την κατασκευή αυτοκινήτων.
       
      Η «ομάδα αυτοκινήτου» της Apple απαρτίζεται από περίπου 200 άτομα, τα οποία εργάζονται πυρετωδώς για την επίτευξη του τολμηρού αυτού στόχου, μεταδίδει το Bloomberg.
       
      Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές, η εταιρεία θα μπορούσε να εγκαταλείψει την προσπάθεια κατασκευής του αυτοκινήτου ή να την αναβάλει εάν τα στελέχη της δεν είναι ικανοποιημένα από την πρόοδο του εγχειρήματος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ilektrika_ochimata_tha_paragei_apo_to_2020_i_Apple/#.VOi0t_msVnY
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Επιβάρυνση ύψους 2% θα «συνοδεύει» από σήμερα τις αγορές tablet με μνήμη περισσότερο των 4 GB, με βάση την σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για τα πνευματικά δικαιώματα, το οποίο ψηφίστηκε από την Ολομέλεια.
       
      Επιβάρυνση 1% των tablet και των κινητών smartphone με εσωτερική μνήμη άνω των 4 GB αφορούσε η αρχική ρύθμιση στο νομοθέτημα. Ωστόσο, λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, η υπουργός Λυδία Κονιόρδου προχώρησε σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
       
      Έτσι, διπλασιάστηκε το τέλος στα tablet και εξαιρέθηκαν από την επιβάρυνση τα κινητά και τα smartphone. Εξηγώντας η αρμόδια υπουργός σημείωσε ότι αποσύρθηκε το τέλος στις συσκευές smartphone γιατί εκκρεμούν δίκες «με εταιρείες κινητών τηλεφώνων».
       
      Αναπροσαρμογές στις επιβαρύνσεις φέρνει η ψήφιση του νομοσχεδίου και σε μια σειρά από ηλεκτρονικές συσκευές που ίσχυαν ήδη. Συγκεκριμένα, προβλέπεται επιβάρυνση 6% για ηλεκτρονικές συσκευές εγγραφής εικόνας και ήχου και ηλεκτρονικούς αποθηκευτικούς δίσκους άνω του 1 TByte.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/229812/yperpsifistike-nomoshedio-gia-ta-pneymatika-dikaiomata-fernei-epivarynsi-2-sta-tablet
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Κατεβάστε δωρεάν το νέο Touch Office στα Windows 10 και δείτε τα νέα χαρακτηριστικά των Word, Excel και PowerPoint για οθόνες αφής.
       
      Η Microsoft κυκλοφόρησε τις δοκιμαστικές «preview» εκδόσεις των Word, Excel και PowerPoint σχεδιασμένες για να λειτουργούν καλύτερα σε οθόνες αφής. Οι νέες touch εφαρμογές του Office είναι διαθέσιμες δωρεάν μέσα από το Beta Store των Windows 10 και μπορείτε να τις κατεβάσετε χρησιμοποιώντας τους παρακάτω συνδέσμους.
      Word Preview για Windows 10
      Excel Preview για Windows 10
      PowerPoint Preview για Windows 10

      Οι συγκεκριμένες touch εκδόσεις του Office αποτελούν μέρος των universal apps που σημαίνει ότι θα μπορείτε να τις εγκαταστήσετε σε οποιοδήποτε υπολογιστή, tablet ή smartphone με Windows 10. Φυσικά, τα χαρακτηριστικά τους έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα στη χρήση με οθόνες αφής και για το λόγο αυτό δεν περιλαμβάνουν το σύνολο των δυνατοτήτων που θα βρείτε στην desktop έκδοση του Office.
       
      Σύντομα αναμένονται και οι touch εκδόσεις για το Outlook και το OneNote που αποτελούν μέρος της σουίτας του Office. Όλες οι εφαρμογές του Office θα είναι προεγκατεστημένες δωρεάν σε smartphones και mini tablets με Windows 10, ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν θα διατίθενται χωρίς χρέωση και για tablets με οθόνες μεγαλύτερες των 8 ιντσών.
       
      Τέλος, να σημειώσουμε ότι η επόμενη desktop έκδοση του Office, με την ονομασία Office 2016, αναμένεται να κυκλοφορήσει στο δεύτερο μισό του 2015.
       
      Ενδεικτικά, μία πρώτη εικόνα των Word, Excel, PowerPoint, Outlook και OneNote του Touch Office.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.techster.gr/download-free-office-touch-windows-10/
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεπερνώντας κατά πολύ και πηγαίνοντας πέρα από τις αρχικούς στόχους της αποστολής του, τα αποτελέσματα από τον βαρυτικό δορυφόρο GOCE χρησιμοποιούνται σήμερα για την παραγωγή χαρτών για την ανάπτυξη της γεωθερμικής ενέργειας.
       
      Η γεωθερμική ενέργεια είναι η θερμότητα κάτω από την επιφάνεια της Γης. Από τις ιαματικές πηγές έως το μάγμα, αυτή η ενέργεια παρέχει έναν καθαρό, βιώσιμο πόρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θερμότητας στα κτίρια, την ανάπτυξη των φυτών στα θερμοκήπια και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
       
      Αυτές οι περιοχές ενέργειας υπάρχουν υπόγεια, αλλά συχνά βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, κάτι που καθιστά δύσκολη, δαπανηρή και χρονοβόρα την εξερεύνηση και την μέτρηση τους. Αν και το δυναμικό της γεωθερμικής ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει μεγάλο, χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση της.
       
      Για να διευκολύνουν την εκμετάλλευσή τους, οι επιστήμονες της ESA και του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (International Renewable Energy Agency - IRENA) χρησιμοποίησαν μετρήσεις βαρύτητας από την αποστολή GOCE για να παράγουν έναn online εργαλείο που υποδεικνύει τις περιοχές που ενδέχεται να έχουν γεωθερμικό δυναμικό, στενεύοντας το εύρος αναζήτησης για τους μεταλλωρύχους.
       
      Οι χάρτες του εργαλείου παρουσιάζουν ορισμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να βοηθήσουν στην αναζήτηση γεωθερμικών αποθεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών με λεπτές κρούστες, ζώνες καταβύθισης και νέα μαγματική δραστηριότητα.
       
      "Αυτοί οι χάρτες μπορούν να βοηθήσουν σε μια ισχυρή υπόθεση έργου επιχειρησιακής σκοπιμότητας για γεωθερμική ανάπτυξη, όπου πριν δεν υπήρχε τίποτα», είπε ο Henning Wuester, Διευθυντής του κέντρουKnowledge, Policy and Finance Centre του IRENA.
       
      "Με τον τρόπο αυτό, το εργαλείο παρέχει μια συντόμευση για χρονοβόρες και δαπανηρές εξερευνήσεις και ξεκλειδώνει τις δυνατότητες της γεωθερμικής ενέργειας ως μια αξιόπιστη και καθαρή συνεισφορά στον παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα."
       
      Μετά από την επιλογή μιας πιθανής τοποθεσίας χρησιμοποιώντας το online εργαλείο, οι έρευνες εδάφους και οι σεισμικές μετρήσεις εξακολουθούν να απαιτούνται για τον προσδιορισμό των ακριβών σημείων για την παραγωγή ενέργειας, ωστόσο ο νέος πόρος είναι ένα βήμα προς την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης τεχνικής γεωθερμικής εξόρυξης.
       
      Οι χάρτες περιγράφουν δύο συγκεκριμένες παγκόσμιες ανωμαλίες βαρύτητας: την «Bouguer» και την «free air» (ελεύθερου αέρα).
       
      Ο χάρτης βαρύτητας ελεύθερου αέρα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις γεωλογικές δομές, ενώ ο χάρτης της ανωμαλίας Bouguer συνδυάζει δεδομένα του GOCE με πληροφορίες της παγκόσμιας τοπογραφίας για να δείξει τις διαφορές στο πάχος του φλοιού. Μαζί, οι χάρτες απεικονίζουν μοναδικά χαρακτηριστικά των γεωθερμικών αποθεμάτων.
       
      Οι δύο χάρτες είναι συμπληρωματικοί και αποτελούν τη βάση για τη διάκριση και την ταξινόμηση των διαφορετικών εδαφών σε πανεθνική κλίμακα.
       
      Η αποστολή GOCE έληξε τον Οκτώβριο του 2013, όταν ξέμεινε από καύσιμα και στη συνέχεια εισήλθε στη γήινη ατμόσφαιρα. Αλλά ο πλούτος των δεδομένων της εξακολουθεί να αξιοποιείται για την καλύτερη κατανόηση της ωκεάνιας κυκλοφορίας, το επίπεδο της θάλασσας, τη δυναμική του πάγου και το εσωτερικό της Γης.
       
      "Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα παγκόσμια δεδομένα βαρύτητας από τον GOCE έχουν χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την εξερεύνηση περιοχών γεωθερμική ενέργεια", δήλωσε ο Volker Liebig, Διευθυντή των Προγραμμάτων Παρατήρησης της Γης της ESA.
       
      "Η ESA θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τον IRENA για την περαιτέρω βελτίωση των διαστημικών δεδομένων βαρύτητας ως πόρο για τη βιώσιμη ενεργειακή ανάπτυξη."
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/o-doryforos-goce-voitha-tin-prosvasi-se-viosimes-piges-energeias
    19. Τεχνολογία

      jim21

      Αυτό το μηχάνημα ονομάζεται SLJ900/32 Segmental Bridge Launching Machine και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο χτίζουμε σε δυσπρόσιτα σημεία.
       
       
      Με σχεδιασμό και παραγωγή από το Beijing Wowjoint Machinery Company, αυτό το μηχάνημα έχει σχεδιαστεί για να τοποθετεί τα κομμάτια μιας γέφυρας με πολύ πιο γρήγορα ρυθμό από όσο ήταν μέχρι τώρα δυνατόν.
       
      Μέσα σε λεπτά, το SLJ900/32 κατάφερε να χτίσει ένα ολόκληρο τμήμα μιας γέφυρας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για πολλούς λόγους πέρα από τον χρόνο που γλιτώνει, αφού προσφέρει πρόσβαση σε σημεία που μέχρι τώρα θεωρούνταν πολύ δύσκολο.
       

       
      Πηγή: http://trelovideo.gr/2016/03/06/afto-to-michanima-pou-chtizi-gefires-irthe-na-allaxi-ton-kosmo-vinteo/
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών που απαιτούνται για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των συμβάντων της αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος, γίνεται πλέον με ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα συντονισμού των δυνάμεων, το οποίο θα αξιοποιηθεί στην πλήρη εφαρμογή του, κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο.
       
      Η Ψηφιακή Υπηρεσία Ειδοποίησης και Αντιμετώπισης Πυρκαγιάς έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του στόλου των οχημάτων πανελλαδικά, του σημείου και της εξέλιξης ενός συμβάντος, της καταγραφής των περιστατικών, αλλά και της ψηφιακής ειδοποίησης των πολιτών και εμπλεκόμενων οργανισμών.
       
      Η νέα δυνατότητα λειτουργεί ήδη πιλοτικά, από τον Μάιο του 2017, σε όλες τις υπηρεσίες και περιφέρειες του Σώματος, ενώ απομένει και η σύνδεση των μικρών κλιμακίων των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.
       
      Εμπρησμοί αυτοκινήτων τη νύχτα στην Αττική
       
      Το Μάιο, οπότε θα παραδοθεί επίσημα στις αρχές, θα μπορεί να αξιοποιεί εξολοκλήρου τις δυνατότητές του.
       
      Έτσι, για πρώτη φορά, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, θα μπορεί να βλέπει ζωντανά τα οχήματά της πάνω σε χάρτη, τη στιγμή της επιχείρησης, όπως επίσης να λαμβάνει μία σειρά από δεδομένα και πληροφορίες, ανάλογα με το περιστατικό (δασική και αστική πυρκαγιά, πλημμύρα, τροχαίο, ατύχημα κ.α.), όπως για παράδειγμα, μετεωρολογικά δεδομένα, δορυφορικά δεδομένα για πυρκαγιές, ανακοινώσεις σεισμών, φωτογραφίες και βίντεο, διεύθυνση, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη και γρηγορότερη λήψη αποφάσεων αντιμετώπισης.
       
      Το πληροφοριακό σύστημα χρησιμοποιεί γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, με άμεσα δεδομένα πάνω σε χάρτες, όπως για παράδειγμα τα σημεία των υδροστομίων, ή των δεξαμενών υδροληψίας για εναέρια μέσα.
       
      Δεδομένα μπορούν να εισαχθούν στο σύστημα και εκ των υστέρων όσον αφορά τη βλάστηση, την τοπογραφία, την κλίση εδάφους, την έκταση, που βοηθούν κυρίως σε περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών για την καταλληλότερη λήψη αποφάσεων.
       
      20.000 περιστατικά κατέγραψε το σύστημα πέρσι
       
      Η νέα ψηφιακή υπηρεσία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, παρόντων αξιωματικών και στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος, αλλά και των τριών εταιριών, που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου.
       
      Ο υποστράτηγος, συντονιστής επιχειρήσεων Βόρειας Ελλάδας, Ναθαναήλ Ρήγας, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι όλα τα περιστατικά της τελευταίας χρονιάς αντιμετωπίστηκαν με τη χρήση του πληροφοριακού συστήματος, που λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα.
       
      "Είναι μια μεγάλη προσπάθεια που κάνει το Πυροσβεστικό Σώμα για τον εκσυγχρονισμό του και την αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο την καλύτερη αποτελεσματικότητά του. Η μέχρι τώρα λειτουργία του ήταν επιτυχής" είπε.
       
      Σύμφωνα με την επιπυραγό, αξιωματικό υπηρεσίας στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στην Αθήνα, Ζησούλα Ντάσιου, όλα τα περιστατικά καταγράφονται ψηφιακά σε ένα κοινό σύστημα, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι, ανάλογα με την θέση τους και τις αρμοδιότητες που κατέχουν.
       
      Η διάχυση, δε, της επιχειρησιακής εικόνας, σε όλα τα επίπεδα λήψης αποφάσεων, αλλά και στο πεδίο συμβάντος, γίνεται με τη χρήση "έξυπνων" συσκευών, αισθητήρων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
       
      "Η πληροφορία γίνεται άμεση και γρήγορη, από τη στιγμή που παίρνουμε την κλήση στο 199. Το συμβάν καταγράφεται ψηφιακά, εισάγονται τα απαραίτητα στοιχεία και κατευθύνονται και κινητοποιούνται οι κατάλληλες δυνάμεις και τα οχήματα. Στο περιστατικό έχουν πρόσβαση όλες οι υπηρεσίες. Με την συγκεκριμένη εφαρμογή έχουμε πολλά οφέλη και πολλά δεδομένα συγκεντρωμένα σε ένα σημείο", είπε, χαρακτηριστικά, ωστόσο, σημείωσε, πως το ανθρώπινο δυναμικό του Σώματος είναι αυτό που τελικά επιτελεί το έργο.
       
      Εφόσον το σύστημα καταγράφει ψηφιακά κάθε περιστατικό, δίνει τη δυνατότητα της διατήρησης αρχείου, αναφορών και στατιστικών.
       
      Κατά την πιλοτική του λειτουργία καταγράφηκαν 20.000 περιστατικά, ενώ δίνεται και μία ακόμη δυνατότητα που αφορά την ψηφιακή ειδοποίηση και ενημέρωση των πολιτών, μόλις εγγραφούν σε αυτό.
       
      Οι πολίτες, ή φορείς, μπορούν να δίνουν τα στοιχεία τους, μέσω του πόρταλ www.fireservice.gr, και στη συνέχεια θα ενημερώνονται με sms και email για έναρξη πυρκαγιών, για την πορεία και για την εξέλιξή τους.
       
      Η σύμβαση του έργου με τις συμβαλλόμενες εταιρίες έχει προϋπολογισμό 8,9 εκατομμύρια ευρώ, χρηματοδοτήθηκε μέσω ΕΣΠΑ, με ανοιχτό διαγωνισμό που εκτέλεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=671543&catID=22
    21. Τεχνολογία

      pantsel

      Τι σημαίνει η λήξη παροχής υποστήριξης των Windows XP;
      Η Microsoft παρέχει υποστήριξη για τα Windows XP τα τελευταία 12 χρόνια. Έφτασε όμως η ώρα να επενδύσουμε, τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας στον τομέα υλικού και λογισμικού, τους πόρους μας στην υποστήριξη πιο πρόσφατων τεχνολογιών ώστε να είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να προσφέρουμε νέες εξαιρετικές εμπειρίες.
       
      Επομένως, μετά τις 8 Απριλίου 2014, δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες η τεχνική υποστήριξη για τα Windows XP και οι αυτόματες ενημερώσεις που βοηθούν στην προστασία του υπολογιστή σας. Την ίδια ημερομηνία, η Microsoft θα σταματήσει να παρέχει το Microsoft Security Essentials για λήψη στα Windows XP. (Αν έχετε ήδη εγκαταστήσει το Microsoft Security Essentials, θα συνεχίσετε να λαμβάνετε ενημερώσεις για υπογραφές προστασίας από λογισμικό κακόβουλης λειτουργίας για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο υπολογιστής σας θα προστατεύεται, αφού η Microsoft δεν θα παρέχει πλέον ενημερώσεις ασφαλείας για να συμβάλλει στην προστασία του υπολογιστή σας.)
       
      Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα Windows XP μετά τη λήξη της υποστήριξης, ο υπολογιστής σας θα εξακολουθεί να λειτουργεί αλλά ίσως γίνει πιο ευάλωτος σε κινδύνους ασφάλειας και ιούς. Επίσης, καθώς περισσότεροι κατασκευαστές υλικού και λογισμικού συνεχίζουν να βελτιστοποιούν τα προϊόντα τους για τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των Windows, μπορείτε να περιμένετε ότι θα συναντήσετε μεγαλύτερο αριθμό εφαρμογών και συσκευών οι οποίες δεν θα λειτουργούν με τα Windows XP.
       
      Τι σημαίνει ότι η έκδοση των Windows που διαθέτω δεν υποστηρίζεται πλέον;
       
      Ποια έκδοση των Windows έχω στον υπολογιστή μου;
       
      Πώς μπορώ να παραμείνω προστατευμένος;
       
      Για να μείνετε προστατευμένοι μετά τη λήξη της υποστήριξης, έχετε δύο επιλογές:
       
      Αναβαθμίστε τον υπολογιστή που έχετε ήδη
       
      Ελάχιστοι παλιότεροι υπολογιστές θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν τα Windows 8.1, την πιο πρόσφατη, δηλαδή, έκδοση των Windows. Προτείνουμε να κάνετε λήψη και εκτέλεση του Βοηθού αναβάθμισης των Windows για να ελέγξετε αν ο υπολογιστής ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις συστήματος για τα Windows 8.1 και μετά να ακολουθήσετε τα βήματα για την αναβάθμιση, αν το επιτρέπει ο υπολογιστής σας. Για αναλυτικότερες πληροφορίες, διαβάστε τις Συνήθεις ερωτήσεις.
      Λάβετε και εκτελέστε τον Βοηθό αναβάθμισης των Windows
      Πρόγραμμα εκμάθησης: Αναβαθμίστε το σύστημά σας σε Windows 8.1 από Windows XP

      Αποκτήστε έναν νέο υπολογιστή
       
      Αν ο υπολογιστής που έχετε δεν μπορεί να εκτελέσει τα Windows 8.1, ίσως είναι καιρός να εξετάσετε την πιθανότητα αγοράς ενός νέου. Εξερευνήστε την πλούσια επιλογή που παρέχουμε σε νέους υπολογιστές. Είναι πιο ισχυροί, ελαφριοί και κομψοί από ποτέ, ενώ η μέση τιμή τους είναι σημαντικά φθηνότερη από αυτήν του μέσου υπολογιστή πριν από 10 χρόνια.
       
      Βρείτε τον ιδανικό υπολογιστή για εσάς
       


      Τι μου προσφέρουν τα Windows 8.1;


       
      Windows 8.1
       
       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.