Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    615 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      georgegaleos

      Το ΤΕΕ/ΤΚΜ στην προσπάθεια του να βοηθήσει τους συναδέλφους μηχανικούς στην συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων, διοργανώνει για μια ακόμα χρονιά, με ευθύνη του Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων, το καθιερωμένο, ετήσιο ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα «Φορολογία Μηχανικών Ε.Ε. -- Δήλωση φόρου εισοδήματος Οικονομικού έτους 2015».
       
      Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Μόνιμος συνεργάτης του ΤΕΕ/ΤΚΜ σε φορολογικά θέματα κ. Νίκος Κολυδάς, Οικονομολόγος - Λογιστή.
       
      Ο κ. Κολυδάς θα ενημερώσει τους συναδέλφους για το καθεστώς φορολόγησης των εισοδημάτων των μηχανικών από άσκηση ελευθερίου επαγγέλματος και θα αναφερθεί στον τρόπο συμπλήρωσης των σχετικών εντύπων που πρέπει κατά περίπτωση να συνυποβάλλουν οι μηχανικοί κατά την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης.
       

       

    2. webTV

      Engineer

      Μόνο δέος προκαλούν οι εικόνες από το λιμάνι του Ρότερνταμ τη στιγμή της μεταφοράς πλοίων, τα οποία δεν ρυμουλκούνται, αλλά βρίσκονται πάνω σε άλλο πλοίο.
       
      Το σκηνικό με το Blue Marlin να μεταφέρει πάνω του 13 πλοία προκαλεί δέος και πραγματικά εντυπωσιάζει.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: http://www.ipaideia.gr/deite-pos-metaferontai-13-terastia-ploia-pou-den-pleoun-sti-thalasa-ena-vinteo-pou-prokalei-deos.htm
    3. webTV

      Engineer

      Απίστευτες εικόνες προσφέρει μια επαρχιακή πόλη… φάντασμα στην Τουρκία, όπου εκατοντάδες μικρά κάστρα τα οποία προορίζονταν για πλούσιους επενδυτές, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους.
      Πρόκειται για το φιλόδοξο πρότζεκτ Burj al Babas στην επαρχία Μπολού, το οποίο άρχισε το 2014, ωστόσο ο όμιλος που το είχε αναλάβει, απέτυχε να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνταν.
      Κάθε ένα από τα 732 μικροσκοπικά αυτά  κάστρα κόστισε 450.000 ευρώ για να χτιστεί, σύμφωνα με την Daily Mail. Ωστόσο, αυτά τα χρήματα ο όμιλος Sarot Group δεν θα τα πάρει ποτέ πίσω, αφού με εντολή δικαστηρίου προέβη σε πτώχευση για χρέος 27 εκατομμυρίων δολαρίων.
      Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, ο όμιλος χρεοκόπησε, όταν επενδυτές από αραβικές χώρες που ήταν υποψήφιοι αγοραστές, άλλαξαν γνώμη λόγω της πτώσης στην τιμή του πετρελαίου, η οποία δημιούργησε έλλειμα πάνω από 85 εκατομμύρια ευρώ.
      Οι πάμπλουτοι επιχειρηματίες και γαλαζοαίματοι θα μπορούσαν να αποκτήσουν το δικό τους «μεσαιωνικό» πύργο, απολαμβάνοντας το εξαιρετικό κλίμα και τις χλιδάτες υποδομές που θα παρείχε το «σκοτεινό» πλέον χωριό, μεταξύ των οποίων και ένα υπερσύγχρονο εμπορικό κέντρο.
      Κόντρα ωστόσο στις προσδοκίες, η περιοχή εξελίχθηκε σε θλιβερό αντικατοπτρισμό της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Τουρκία και της αποτυχίας του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να την αντιμετωπίσει.
      Σήμερα, η περιοχή αποτελεί ένα… στοιχειωμένο τοπίο, με το μισό αριθμό τον κατοικιών να μην έχει χτιστεί πλήρως και το εμπορικό κέντρο να μην ξεκίνησε ποτέ.
      Μερικές ακόμη εικόνες:



       
    4. webTV

      Engineer

      Video της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την δοκιμαστική λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/44764-video-i-proti-episimi-volta-tou-ilektrikoy-trainou-sti-siragga-kallidromou
    5. webTV

      Engineer

      Το τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου "Μαλιακός-Κλειδί" που εγκαινιάστηκε, αποτελεί έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2 χλμ, 6 χλμ και 3 χλμ. Η σήραγγα 6 χλμ είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Αναλυτικά για το έργο
      Πλαισιώνεται από την πρώτη Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ και την Σήραγγα Πλαταμώνα μήκους 3χλμ που διαθέτουν 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
      Η κάθε μία σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
      Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
      Οι Σήραγγες έχουν υπερσύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα: Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας: Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”, Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας, Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού, Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας, Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης, Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων.
      Τα υπόλοιπα ανοιχτά τμήματα έχουν συνολικό μήκος 14χλμ και έχουν επίσης 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με στηθαίο ασφαλείας. Η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά με ασφαλή, γρήγορα και άνετη οδήγηση και θα μειώνει τη χρονοαπόσταση κατά 25 λεπτά (κατά μέσο όρο η διέλευση απο τον παλιό δρόμο απαιτούσε 40 λεπτά).
      Πληροφορίες από: https://www.voria.gr/article/fiesta-sta-tempi-gia-na-egkeniasi-o-tsipras-tis-siranges-fotovid και http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39884-egkainiastike-i-parakampsi-tempon-kai-platamona-pliris-aftokinitodromos-o-athina-thessaloniki
       
       
      Και για τους νοσταλγούς του παλαιού οδικού δικτύου μια πολύ ωραία παρουσίαση εδώ:
    6. webTV

      Engineer

      Παρασκευή 24 Απριλίου 2015, Ο Μετροπόντικας κάνει εντυπωσιακή είσοδο στον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό ΝΙΚΑΙΑ. Είναι ο τρίτος κατά σειρά σταθμός που μπήκε μετά την ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ και τον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. Επόμενη στάση του μετροπόντικα ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/29991-video-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
    7. webTV

      Engineer

      Ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα εμβληματικά κτίρια της Ευρώπης. Οι κάτοικοι του Αμβούργου το περίμεναν για χρόνια. Εγκαινιάστηκε χθες, στο Hafen City, στην περιοχή που αποτελεί το ορόσημο της πόλης τα τελευταία χρόνια.
      Σήμερα, μία μέρα μετά από τα επίσημα εγκαίνιά του να προκαλεί δέος κατορθώνοντας και κάνοντας όλα του τα μελλοντικά γεγονότα να γίνονται sold out το ένα μετά από το άλλο. Όλα αυτά για το αρχιτεκτονικό θαύμα του ολοκαίνουριου Μεγάρου Μουσικής στο Αμβούργο. Ένα κτίριο σταθμό στην πολιτιστική και ταυτόχρονα αρχιτεκτονική σκηνή, τόσο της Ευρώπης όσο και διεθνώς.
      Φέρει την αρχιτεκτονική υπογραφή των Herzog & de Meuron και αποτελεί το ψηλότερο επισκέψιμο κτίριο σε όλο το Αμβούργο. Χτισμένο πάνω στον ποταμό Elbe στην περιοχή του Hafen City, το Elbe Philharmonic Hall (η επίσημη ονομασία του στην αγγλική) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον προνομιούχα όσο αφορά την ακουστική τους μέγαρα μουσικής παγκοσμίως.
      Η κατασκευή του από γυαλί με το σχέδιό του να θυμίζει ένα κύμα νερού υψωμένο στα 110 μέτρα ύψος πάνω από μια αποθήκη του 1963 κοντά στην ιστορική Speicherstadt. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2007 και αρχικός προϋπολογισμός ήθελε το κόστος ανέγερσής του να φτάνει τα 450 εκατομ. ευρώ. Παραδόθηκε το 2016 όταν και έγινε η πρώτη επίσημη δοκιμή του.
      Με μεγάλη καθυστέρηση και μεγάλη υπέρβαση προυπολογισμού που λένε ότι θα ξεπεράσει κατά πέντε φορές την αρχική πρόβλεψη. Η συζήτηση που προκάλεσε η αργοπορία του είναι παροιμιώδης για τη Γερμανία. Το δυτικότερο τμήμα του κτιρίου νοικιάζεται από την Westin αποτελώντας ουσιαστικό το Westin Hamburg Hotel φιλοξενώντας 45 δωμάτια.
      Το τελικό του κόστος ανέρχεται πλέον στα 789 εκατομ. ευρώ. Στις 11 Ιανουαρίου 2017 το Elbphilharmonie εγκαινιάζεται επίσημα με ένα μεγάλο κονσέρτο της ορχήστρας NDR Elbphilharmonie υπό την διεύθυνση του Thomas Hengelbrock. Το πρόγραμμά του γεμάτο σπουδαίες και υποσχόμενες παραστάσεις με το κοινό να τις μετατρέπει ήδη σε sold out.
      Το Εlbphilharmonie είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα
      Πρόκειται για ένα απόλυτο, συνολικό, αρχιτεκτονικό έργο τέχνης. Συνδυάζει καινοτόμα αρχιτεκτονική σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία, με την πλέον σύγχρονη ακουστική παγκοσμίως αλλά και επί της ουσίας του ένα οραματικό μουσικό πρόγραμμα. Το Elbphilharmonie με την εντυπωσιακή πρόσοψη από γυαλί που κόβει την ανάσα, κρύβει στο εσωτερικό του δύο αίθουσες συναυλιών και ένα ξενοδοχείο με διαμερίσματα αλλά και ένα μεγάλο φουαγιέ που οδηγεί στην plaza. Η plaza εκτείνεται ανάμεσα στην παλιά αποθήκη του 1963 και την γυάλινη κατασκευή, ως δημόσιο πεδίο θέασης 360 μοιρών στην πόλη ενώ στο “The Grand Hall”, την καρδιά του Elbphilharmonie, υπάρχει χωρητικότητα 2.100 επισκεπτών.
      Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του Elbphilharmonie δεν είναι άλλο από το γυαλί. Για το εντυπωσιακό κύμα χρειάστηκαν 1.000 κυρτά παράθυρα πάνελ, tailor-made έτσι ώστε να αιχμαλωτίζουν και να αντανακλούν το χρώμα του ουρανού, τις ακτίνες του ήλιου, το νερό και την πόλη μετατρέποντας το Μέγαρο Μουσικής σε ένα γιγαντιαίο κρύσταλλο.
      Η αρχιτεκτονική αισθητική γραμμή άλλωστε ορίζεται με σαφήνεια ακόμα και από το Φουαγιέ του κτιρίου που οδηγεί στην Grand Hall αίθουσα. Οι πολυεπίπεδες σκάλες, περικυκλώνουν την αίθουσα συναυλιών ευρύχωρα, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και προσφέροντας εκπληκτική θέα στην πόλη, στον ποταμό Έλβα και το λιμάνι από κάθε επίπεδο του φουαγιέ.
      Με ακουστική τελευταίας γενιάς
      Υπεύθυνος για την εξαιρετική ακουστική του χώρου ο διάσημος Ιάπωνας Yasuhisa. Στόχος της εταιρείας Toyota του διάσημου Ιάπωνα, για την αίθουσα Grand Hall ήταν η αίθουσα να ενισχύει την φυσική ακουστική της μουσικής, αλλά και να είναι ευαίσθητη σε ηλεκτρονικά συστήματα ήχου. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί επίσης να απολαύσει μέχρι και ροκ συναυλίες στο Elbphilharmonie. Η Toyota πιστεύει ότι το Elbphilharmonie άλλωστε πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων αιθουσών συναυλιών στον κόσμο ως προς την ακουστική του.
       
    8. webTV

      GRTOPO

      To Michanikos.gr webTV θα καλύψει ζωντανά την εκδήλωση για τις εκλογές του ΤΕΕ που αφορά ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση εκπροσώπων των παρατάξεων την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013 και ώρα 15:30 έως 17:30.
       
      Aπό το ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ και το Michanikos.gr θα μεταδοθεί για πρώτη φορά μια συζήτηση (debate) μεταξύ των εκπροσώπων των παρατάξεων που θα διεκδικήσουν τη ψήφο μας στις εκλογές της Κυριακής 24/11/13.
       
      "Το ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ έχει οργανώσει μια σειρά συζητήσεων με επίκεντρο την ανάπτυξη (όπως ο όρος αποσαφηνίστηκε σε αυτές). Στις συζητήσεις αναδείχθηκε η αναγκαιότητα του ζωντανού, ισχυρού, παρεμβατικού Τεχνικού Επιμελητηρίου, το οποίο εκφράζει και στηρίζεται στην έμπρακτη και ενεργή συμμετοχή των μελών του. Η συμμετοχή στις εκλογές είναι μία σχετική πράξη, με τη δικιά της ισχυρή αυτοτελή δυναμική.
       
      Για πρώτη φορά, μεταδίδεται απευθείας διαδικτυακά συζήτηση μεταξύ εκπροσώπων των παρατάξεων που έχουν καταθέσει ψηφοδέλτια πανελλαδικής εμβέλειας.
       
      Η συζήτηση, την οποία οργανώνει το ΙΕΚΕΜΤΕΕ, θα επιμερισθεί σε τρεις θεματικούς κύκλους. Ο χρόνος θα κατανεμηθεί ισομερώς στους εκπροσώπους των παρατάξεων. Δεν θα έχει τη μορφή των ερωτήσεων και απαντήσεων, όπως δηλαδή γινόταν σε επίπεδο βουλευτικών εκλογών. Ο κάθε εκπρόσωπος στη ροή της συζήτησης θα παίρνει τον λόγο όποτε θέλει, με μόνη δέσμευση να μην υπερβεί αθροιστικά στο σύνολο των παρεμβάσεων του το χρόνο που δικαιούται.
       
      Τη συζήτηση θα συντονίσουν ο κ. Αθ. Σαφάκας, πρώην πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και ο κ. Λάμπρος Πυργιώτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων.
       
      Η συζήτηση θα μεταδοθεί από τις ιστοσελίδες www.iekemtee.gr και www.michanikos.gr.
       
      Περισσότερα στην ιστοσελίδα του ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ http://goo.gl/2xWTKt"
       
      Παρακολουθείτε ζωντανά στο Michanikos.gr webTV εδώ: http://www.michanikos.gr/webtv.html
       
      Οι εκλογές μας αφορούν όλους, ειδικά σε αυτές τις εποχές όπου οι αποφάσεις του ΤΕΕ και οι παρεμβάσεις του, μπορούν ( ? ) να μας διασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές μέλλον ως επαγγελματίες μηχανικούς γι αυτό και η παρακολούθηση της συζήτησης κρίνεται σκόπιμη και θα τη μεταδώσουμε ζωντανά!
    9. webTV

      Ροδοπουλος

      Το ονομαστό Γεφύρι της Πλάκας, είναι ένα από τα ωραιότερα, μεγαλύτερα και γνω-στότερα πέτρινα γεφύρια που βρίσκονται στην Ελλάδα, με επιβλητικό τόξο ανοίγματος 40 μέτρων. Διαθέτει, επίσης, εκατέρωθεν δύο μικρά, ανακουφιστικά τόξα, ανοίγματος 6 μέτρων.
       
      Εχει συνολικό μήκος 61 μέτρα, η κεντρική καμάρα είναι 40 μέτρα, το μέγιστο ύψος 21 μέτρα και το πλάτος στην κορυφή είναι 3,20 μέτρα.
       
      Γεφυρώνει τον Αραχθο ποταμό και βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων, στο συνοικισμό Πλάκας Ραφταναίων.
       
      Με την κατασκευή του, διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό, τις μετακινήσεις των κατοίκων των χωριών της περιοχής που είναι κτισμένα στις πλαγιές των Τζουμέρκων και των μεγάλων κοπαδιών των νομάδων της περιοχής που ήταν αναγκασμένοι να περάσουν τον ορμητικό Αραχθο.
       
      Το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας είναι αριστούργημα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργο Τζουμερκιωτών μαστόρων με εξαιρετική τεχνική άξια θαυμασνού.
      Το έχτισε ο πρωτομάστορας Κωνσταντίνος Μπέκας το 1866. Θεωρείται η ωραιότερη γέφυρα των Βαλκανίων και η τρίτη στην Ευρώπη.
       
      Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του, πραγμα-τοποιήθηκε το 1863, αλλά την ημέρα των εγκαινίων του κατέρρευσε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρευρισκομένων.
      Στη συνέχεια το 1866, κατασκευάστηκε το γεφύρι που υπάρχει μέχρι σήμερα. Τα έξοδα κατασκευής του ανέλαβαν ο Ιωάννης Λούλης από την Αετορράχη, ο Αναγνώστης Λύτρας και ο Ιωάννης Ρήγκας από Πράμαντα, ο Αναγνώστης Μάρος από τους Μελισσουργούς, η κοινότητα Πραμάντων και Μελισσουργών, ενώ η κοινότητα Αγνάντων προσέφερε την ξυλεία για τις σκαλωσιές του οικοδομήματος. Ακόμη γειτονικές κοινότητες διέθεσαν σημαντικά χρηματικά ποσά και προσωπική εργασία.
      Για το χτίσιμο του γεφυριού υπάρχει η παράδοση ότι στέριωσαν άνθρωπο στα θεμέλιά του. Αλλοι ισχυρίζονταν ότι έβαλαν έναν Τούρκο κι άλλοι μια επιληπτική κοπέλα από το χωριό Μονολίθι.
       
      Υπέστη σοβαρή ζημιά από απόπειρα καταστροφής της από τμήματα των Γερμανικών κατοχικών δυνάμεων το 1944.
       
      Το προφητικό ντοκιμαντέρ
       
       
      Η «προφητεία» του προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Νίκου Παπαθανασίου «Τα γεφύρια της Ηπείρου: περιμένοντας το θάνατο» βγήκε αληθινή χθες, Κυριακή, όταν κατέρρευσε το γεφύρι της Πλάκας λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, προκαλώντας συγκίνηση όχι μόνο στους Ηπειρώτες.
       
      Ήδη από το 2004 ο ερευνητής Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη μελέτη των πέτρινων γεφυριών της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεφύρι, υποστηρίζοντας πως αν αυτό δεν πνιγεί, σίγουρα θα καταρρεύσει αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη συντήρηση και διάσωσή του.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/society/295100,To_profhtiko_ntokimanter_gia_to_gefyri_t.html
       
      και
       
      http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/mx/m_Gefyri_Plakas.asp
    10. webTV

      Engineer

      Η κορυφή Ταύγετου η αλλιώς Πυραμίδα βρίσκεται στα 2407 μέτρα υψόμετρο. 
      Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή ίσως κορυφή βουνού στην Ελλάδα και την πιο μυστηριώδη συνάμα μιας και την συνοδεύει ένας άλυτος εδώ και χιλιάδες χρόνια γρίφος.
      Η απόλυτη πυραμίδα που σχηματίζεται στην κορυφή του Ταύγετου είναι άραγε ένα παιχνίδι της φύσης ή μία γιγάντια ανθρώπινη κατασκευή που ξεπερνά σε διάσταση και βαθμό δυσκολίας κατασκευής κάθε φαντασία;
      Οι εικόνες του φίλου Μανώλη Νιργιανάκη που κατέγραψε την κορυφή του Ταύγετου στα λευκά είναι πραγματικά καθηλωτικές και εξάπτουν την ανθρώπινη φαντασία.
      Μια μεγάλη μερίδα ερευνητών υποστηρίζει πως η κορυφή του Προφήτη Ηλία (2407μ. ύψος), λαξεύτηκε, είτε εξ’ ολοκλήρου είτε εν μέρει, προκειμένου να αποκτήσει σχήμα πυραμίδας και να λειτουργήσει τελετουργικά και λατρευτικά.
      Αυτό, όπως λένε, «αποδεικνύεται από την απόλυτη κανονικότητα της πυραμίδας» (οπτικά, είναι ένα τέλειο ισοσκελές τρίγωνο) και κυρίως, «από την τεχνητή οριζοντίωση της βάσεώς της», όπου το έδαφος είναι σχετικά πιο λείο και ομαλό.
      Αυτή η μερίδα κάνει λόγο για ένα μεγαλιθικό μνημείο, σαν αυτά που συναντώνται σε όλη την Ευρώπη, την περίοδο 3.500 – 2.000 π.Χ.
      Σε κάθε περίπτωση, τόσο η ηλικία της πυραμίδας όσο και οι αρχικές της διαστάσεις είναι αδύνατο να υπολογιστούν.
       
    11. webTV

      Engineer

      Προτού περάσει η Αθήνα στην εποχή της αντιπαροχής, ήταν μια όμορφη πόλη. Η πανοραμική φωτογραφία από τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 δείχνει την επέλαση των άκομψων πολυκατοικιών που σηκώνονται χωρίς σχέδιο και φροντίδα σε όλο το κέντρο της πόλης. Το λευκό χρώμα των νεόκτιστων έρχεται να τονίσει την αντίθεση με το σκούρο χρώμα των κεραμιδιών και των νεοκλασσικών σπιτιών της πρωτεύουσας.
       
      Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια δεν έμεινε σχεδόν τίποτα όρθιο. Μηχανικοί, αρχιτέκτονες και εργολάβοι έχουν πάρει το πράσινο φως από την πολιτεία να οικοδομήσουν τα πάντα. Δεν τηρήθηκε ούτε μια στοιχειώδης περιμετρική απαγόρευση για την προστασία της Ακρόπολης. Η Αθήνα, αν και σχεδιάστηκε στα χρόνια του Όθωνα να είναι όμορφη και λειτουργική μετά από περίπου 120 χρόνια ζωής, ισοπεδώθηκε για τις στεγαστικές ανάγκες που αυξήθηκαν τρομακτικά από την αστυφιλία.
       
      Το 1834 εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο του Κλέντσε που τροποποίησε δυσμενέστερα το αρχικό σχέδιο των δύο αρχιτεκτόνων, Κλεάνθη και Σάουμπερτ, που έδιναν μια εκπληκτική εικόνα της Αθήνας με φαρδείς δρόμους, κήπους, πλατείες και εμβληματικά δημόσια κτίρια. Παρά τις συνεχείς τροποποιήσεις του πολεοδομικού σχεδίου (1837, 1843, 1847, 1856, 1860, 1862, 1864, 1919) η Αθήνα κατάφερνε να γοητεύει σε πείσμα των οικονομικών συμφερόντων και της πολιτικής σκοπιμότητας. Η αντιπαροχή όμως τη «δολοφόνησε»....
       

       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-athina-pou-chathike-stin-antiparochi-otan-irthan-i-kataspres-polikatikies-ke-exafanistikan-ta-keramidia-ke-ta-neoklasika-dite-to-deftero-meros-tou-time-lapse-vinteo/
    12. webTV

      Engineer

      Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησαν τα ξημερώματα της Τρίτης στην Σύρο με δυνατές βροχές και καταιγίδες. Υπήρξαν μεταμεσονύχτιες στιγμές που έγινε η νύχτα μέρα από τις αστραπές και τις λάμψεις στον ουρανό. 
       Από την ένταση των φαινομένων προκλήθηκαν κεραυνοπτώσεις, μία εξ αυτών έπεσε στη θέση Βούλιας η οποία προκάλεσε ζημιές σε ανεμογεννήτρια της περιοχής.
      Συγκεκριμένα, ο κεραυνός έκοψε στη μέση το πτερύγιο μίας ανεμογεννήτριας το οποίο εκσφενδονίσθηκε στον αέρα. 
      Με αφορμή του περιστατικού, μήπως θα έπρεπε να δοθεί μια απάντηση, καθώς η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια δεν λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι κάτοικοι της Σύρου όπως όλων φωνάζουν και αγωνίζονται στα υπόλοιπα νησιά; ή θα πρέπει να να περιμένουμε τους επόμενους κεραυνούς…;

    13. webTV

      Engineer

      Δείτε τις εργασίες κατασκευής σε έναν από τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο επίπεδο του σταθμού, αλλά και από αέρος.
       
      Ο υπό κατασκευή σταθμός Παπάφη.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

    14. webTV

      Engineer

      Έχοντας χρησιμοποιηθεί για αιώνες και χιλιετίες ως το αποτελεσματικότερο εργαλείο διαχείρισης της γης του νησιωτικού Αιγαίου, οι αναβαθμίδες όχι μόνον έκαναν δυνατή και διαχρονικά βιώσιμη την παραγωγική διαδικασία, πρωταρχικό στόχο, άλλωστε, για τον οποίον είχαν δημιουργηθεί, αλλά και παράλληλα λειτούργησαν προσδίδοντας στα φυσικά οικοσυστήματα ικανότητα προσαρμογής στις όποιες κλιματικές και άλλες περιβαλλοντικές αλλαγές. Ταυτόχρονα, αποτέλεσαν τη βάση για τη διατήρηση ενός συνεκτικού κοινωνικού ιστού και, συναφώς, για την ανάπτυξη του ανυπέρβλητου πολιτισμού του Αιγαίου.
      Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου LIFETERRACESCAPE - Μετατροπή των εγκαταλειμμένων τοπίων αναβαθμίδων σε Πράσινες Υποδομές μέσω Συμμετοχικής Επιστασίας Γης για καλύτερη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή που, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε θέσει ως σκοπό τη λειτουργική αποκατάσταση μεγάλης έκτασης αναβαθμίδων της Νήσου Άνδρου, μέσω επανακαλλιέργειάς τους με την επικουρία του πρώτου Οργανισμού Συμμετοχικής Επιστασία Γης στη χώρα μας, δημιουργήθηκε η «Ξερολιθιά», ένα 30λεπτο ντοκιμαντέρ που φιλοδοξεί να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σχετικά με τις ποικίλες αξίες του αναβαθμιδωμένου τοπίου μια υποδομή που σήμερα καταρρέει.
      Το ντοκιμαντέρ σκιαγραφεί τη διαχρονική σχέση των νησιωτών με το τοπίο του Αιγαίου, εστιάζοντας στη γένεση και καλλιέργεια των αναβαθμίδων, απόλυτα συνυφασμένων με τη νησιώτικη ζωή. Παρουσιάζεται το παρελθόν, παρόν και μέλλον της καλλιέργειας σε αναβαθμίδες, η πολιτιστική και οικολογική τους αξία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική σημασία τους, μέσα από τη διαχρονική λειτουργία τους ως Πράσινες Υποδομές που αποτελούν εργαλείο ανυπέρβλητο για την ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής που απειλούν σήμερα το Αιγαίο.
      Στο ντοκιμαντέρ αποτυπώνονται βιώματα της καθημερινής αγροτικής ζωής των κατοίκων της Άνδρου, προβάλλονται οι παραδοσιακές γεωργικές πρακτικές που εφαρμόσθηκαν διαχρονικά και αναδεικνύεται η τέχνη της ξερολιθιάς, η οποία το 2018 εντάχθηκε από την UNESCO στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας.
      Η πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου 2022 στην Άνδρο, κατά τα εγκαίνια της έκθεση Αναβαθμίδες του Aιγαίου: Εικόνες από το Παρελθόν έως το Μέλλον που πραγματοποιείται στην Καΐρειο Βιβλιοθήκη της Χώρας (10.09.2022 - 31.01.2023). Τον Οκτώβριο, το ντοκιμαντέρ έλαβε το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ (Odysseus Awards) στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Επιδαύρου 2022, όπου διακρίθηκε μεταξύ πολλών ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους. Η σκηνοθεσία είναι του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, επιστημονικώς υπεύθυνη η Θεοδώρα Πετανίδου, και η παραγωγή του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
      Ψήγματα του ντοκιμαντέρ είναι διαθέσιμα στην ιστο - σελίδα του έργου:
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/mia-progeysitou-ntokimanter-xerolithia--smileyontas-topia-stisaimasies-tou-aigaiou-n-76
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/to-2odemo-tou-eperxomenou-ntokimanter-xerolithia-smileyontas-topia-stis-aimasies-tou-aigaiou-n-95
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/mia-deyterimatia-sto-eperxomeno-ntokimanter-xerolithia-smileyontas-topia-stis-aimasies-tou-n-81
      Συντελεστές:
      Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
      Επιστημονικώς υπεύθυνη: Θεοδώρα Πετανίδου
      Παραγωγή: Πανεπιστήμιο Αιγαίου
      Πηγή video: LIFE TERRACESCAPE
      Πηγή: https://helecos.gr/el/publications/newsletter/Newsletter_HELECOS_January_2022.pdf
      Φώτο: https://www.lifeterracescape.aegean.gr/optikoakoustiko-yliko-w-31824
      Άρθρο της Θεοδώρας Πετανίδου,
      Καθηγήτριας, Εργαστήριο Βιογεωγραφίας & Οικολογίας, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου Δημοσιεύτηκε στο ενημερωτικό δελτίο της Ελληνικής Οικολογικής Εταιρείας ''HELECOS'' (τ. 15, 1/2023)
    15. webTV

      Engineer

      Η σήραγγα του Fehmarnbelt αποτελεί ένα έργο που θα ενώσει το γερμανικό νησί Fehmarn με το νησί Lolland της Δανίας στην θάλασσα της Βαλτικής.
       
      Η διαδρομή θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα και θα παρέχει την δυνατότητα διάσχισης με αυτοκινητόδρομο αλλά και σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δύο σημείων.
       
      Στο σημείο κατασκευής του έργου σήμερα λειτουργεί γραμμή ferry boat και το έργο αναμένεται να εξοικονομήσει 1 ώρα χρόνο διαδρομής. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 5.1 δισ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί ως το 2020.
       

       
      Δείτε την ιστοσελίδα του έργου και περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.femern.com/
       

       

       
      http://visualarchive.femern.com/VisualArchiveMedia/Display/756ef302-91b5-43a7-949c-a8c5a29554ee_fehmaren18.TIF
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/28229-fehmarnbelt-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1
    16. webTV

      Engineer

      Με μία προσφορά πραγματοποιήθηκε τελικά σήμερα η δημοπράτηση για την «Μελέτη – κατασκευή – χρηματοδότηση – λειτουργία – συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων».
       
      Η μοναδική παρουσία ήταν από την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR. Η GMR είναι Ινδικός όμιλος άγνωστος στην Ευρώπη. Το κάθε υποψήφιο σχήμα θα καταθέσει 3 φακέλους: ο πρώτος περιέχει τα πιστοποιητικά συμμετοχής, ο δεύτερος φάκελος περιέχει την Τεχνική Προσφορά και ο τρίτος φάκελος την Οικονομική Προσφορά.
       
      Θα πρέπει να σημειώσουμε πως πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών για την Κρήτη, το μεγαλύτερο έργο σε αεροδρόμιο από την ολοκλήρωση του Ελ.Βενιζέλος και το πρώτο έργο παραχώρησης που δημοπρατείται 11 χρόνια μετά τη δημοπράτηση για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
       
      Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα έτος. Σε αυτό το διάστημα θα ελεγχθούν αρχικά τα πιστοποιητικά συμμετοχής και να ανακοινωθεί αν περνάμε στην τελική φάση όπου θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές.
       
      Κατόπιν θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος και θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος, όπου το έργο θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος να υπογραφεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης.
       
      Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 444 μήνες (37 χρόνια) από την ανάθεση της σύμβασης. Μέσα σε αυτό το χρόνο έχει υπολογιστεί και ο χρόνος κατασκευής περίπου 5 χρόνια με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να μας οδηγούν στην ολοκλήρωση του έργου λίγο πριν την καλοκαιρινή σεζόν του 2022.
       
      Σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις, το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 850εκ.ευρώ, με το κόστος των απαλλοτριώσεων να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ο Ανάδοχος όμως είναι υπεύθυνος για την χρηματοδότηση του έργου.
       
      Το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στον Ανάδοχο ως οικονομική συμβολή αυτού: κατά μέγιστο ποσό 220εκ.ευρώ ως χρηματοδοτική συμβολή στην δαπάνη μελετών - κατασκευών και μέρος του εισπραττόμενου Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών και κατά την Περίοδο Λειτουργίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Διακήρυξη και το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης.
       
      Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία αεροδρομίου σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος, με μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ και εφόσον καταστεί αναγκαίο, θα υπάρχει δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ. Στο έργο συμπεριλαμβάνονται και οδικά έργα μήκους 30χλμ.
       
      Στην εταιρεία παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα κατέχει ποσοστό μεταξύ 35% έως 55%, ενώ παραχωρούνται συνολικά 400 στρέμματα για εμπορική εκμετάλλευση.
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
       
      Το έργο αφορά στη χρηματοδότηση – μελέτη – κατασκευή – λειτουργία – εκμετάλλευση και συντήρηση του Αεροδρομίου, καθώς και τη μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεών του (με ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ) μέσω της ανάθεσης και εκτέλεσης σύμβασης παραχώρησης. Το Έργο συνοπτικά περιλαμβάνει:
       
      Αεροδρόμιο
       
      Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στην περιοχή Καστελλίου Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου), συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου οδικού του δικτύου. Το Αεροδρόμιο από την έναρξη λειτουργίας του θα
      αντικαταστήσει τον σημερινό εν λειτουργία Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» που βρίσκεται στην περιοχή της Αλικαρνασσού.
       
      Το Αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό.
       
      Οδικό Δίκτυο Σύνδεσης:
      Θα υπάρχουν οδικές προσβάσεις με τον ΒΟΑΚ μέσω νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), που θα καταλήγουν στη Χερσόνησο. Για τη σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
       
      «Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου» («Navigational Aids - Navaids»)
      Ο Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα αναβαθμίζεται ή θα αντικαθίσταται με ευθύνη και κατ' επιλογήν της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η ΥΠΑ θα αναλάβει την λειτουργία όλου του Εξοπλισμού Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου και την παροχή όλων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν το Αεροδρόμιο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/paraxoriseis-sdit/item/36890-mia-prosfora-apo-terna-gmr-gia-to-neo-aerodromio-sto-kasteli
    17. webTV

      Engineer

      Το Up Stories αποκαλύπτει των "Άστεγο Βασιλιά του Ισθμού στης Κορίνθου" που λιώνει στο πέρασμα των χρόνων και την ιστορίας του.
      Πόσοι είναι άραγε αυτοί που γνωρίζουν πως εντός της Διώρυγας του Ισθμού και εδώ και 2000 σχεδόν χρόνια υπάρχει το άγαλμα του Βασιλιά Νέρωνα το οποίο είναι εντελώς εγκαταλελειμμένο και έρμαιο στα στοιχεία της φύσης. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως κυριολεκτικά αυτό το άγαλμα λιώνει - αποσυντίθεται στο πέρασμα των χρόνων. 
      Η ιστορία του Ισθμού της Κορίνθου 
      Από μαρτυρίες αρχαίων συγγραφέων προκύπτει ότι ο Περίανδρος ήταν ο πρώτος που σκέφθηκε και τη διάνοιξη του Ισθμού, γύρω στο 602 π.Χ. Γρήγορα, όμως, εγκατέλειψε το σχέδιο του, από το φόβο ότι θα προκαλούσε την οργή των Θεών, έπειτα από το χρησμό της Πυθίας που έλεγε: «Ισθμόν δε μη πυργούτε μήδ' ορύσσετε. Ζευς γαρ έθηκε νήσον η κ' εβούλετο».
      Ο βασικός, όμως, λόγος που ανάγκασε τον Περίανδρο να εγκαταλείψει το σχέδιό του δεν ήταν η θεϊκή οργή αυτή καθαυτή, αλλά οι τεράστιες τεχνικές δυσκολίες εκτέλεσης του έργου και τα οικονομικά συμφέροντα της Κορίνθου, που επιθυμούσε να διατηρήσει την προνομιούχο θέση της ως «κλειδούχος» του διαμετακομιστικού εμπορίου της Μεσογείου.
      Τρεις αιώνες αργότερα, το 307 π.Χ., ο Δημήτριος ο Πολιορκητής επιχείρησε να θέσει σ' εφαρμογή το ίδιο σχέδιο, αλλά εγκατέλειψε την ιδέα, όταν οι Αιγύπτιοι Μηχανικοί που έφερε γι' αυτό το σκοπό τον διαβεβαίωσαν ότι η διαφορά της στάθμης του Κορινθιακού από τον Σαρωνικό ήταν τέτοια που με την τομή του Ισθμού τα νερά του Κορινθιακού που θα χύνονταν στον Σαρωνικό θα τον πλημμύριζαν, με συνέπεια την καταπόντιση της Αίγινας και των γειτονικών νησιών και ακτών.
      Κατά τη ρωμαϊκή εποχή, ο Ιούλιος Καίσαρ το 44 π.Χ. και ο Καλιγούλας το 37 π.Χ. έκαναν ανάλογα σχέδια, τα οποία όμως εγκαταλείφθηκαν για πολιτικούς και στρατιωτικούς λόγους. Στα σχέδια αυτά βασίσθηκε ο Νέρωνας, όταν αποφάσισε το 66 μ.Χ. να πραγματοποιήσει το έργο. Οι εργασίες άρχισαν το 67 μ.Χ. και από τις δυο άκρες (Κορινθιακό – Σαρωνικό), και χρησιμοποιήθηκαν τότε χιλιάδες εργάτες. Την έναρξη των εργασιών έκανε ο ίδιος ο αυτοκράτορας, στις 28 Νοεμβρίου, δίδοντας το πρώτο χτύπημα στη γη του Ισθμού με χρυσή αξίνα.
      Οι εργασίες εκσκαφής είχαν προχωρήσει σε μήκος 3.300 μ., σταμάτησαν όμως, όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στη Ρώμη για να αντιμετωπίσει την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. Τελικά, με το θάνατο του Νέρωνα -που συνέβη λίγο μετά την επιστροφή του- το έργο εγκαταλείφθηκε. Το πόσο σοβαρή και μελετημένη ήταν η προσπάθειά του αποδεικνύεται κι από το γεγονός ότι κατά την οριστική διάνοιξη της διώρυγας, στους νεότερους χρόνους, βρέθηκαν 26 δοκιμαστικά πηγάδια βάθους 10 μέτρων το καθένα και διάφοροι τάφροι της εποχής του.
      Ο επόμενος που επιχείρησε να διανοίξει τη διώρυγα ήταν ο Ηρώδης ο Αττικός, αλλά οι προσπάθειες του σταμάτησαν σχεδόν αμέσως, όπως και αυτές των Βυζαντινών που ακολούθησαν.
      Το τέλος της οθωμανικής κυριαρχίας βρήκε την Ελλάδα στο κατώφλι της βιομηχανικής εποχής. Οι συνθήκες ήταν πιο ευνοϊκές και ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας, προβλέποντας τη μεγάλη σημασία που θα είχε γενικότερα για την ανάπτυξη της χώρας η κατασκευή της διώρυγας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε ειδικό μηχανικό. Το κονδύλι, όμως, των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που κρίθηκε αναγκαίο σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά, πολύ περισσότερο δε να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό. Έτσι, η προσπάθεια του κυβερνήτη εγκαταλείφθηκε.
      Μετά τη διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ, η Κυβέρνηση Ζαΐμη έλαβε την απόφαση τομής του Ισθμού και το Νοέμβριο του 1869 ψήφισε το νόμο της «περί διορύξεως του Ισθμού της Κορίνθου».
      Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο Β. Gerfer και ελέγχθηκε από τον μηχανικό Daujats, αρχιμηχανικό της διώρυγας του Σουέζ. Ως η πιο σωστή και οικονομική, προκρίθηκε η χάραξη που είχε εφαρμόσει ο Νέρωνας.
      Τη συνέχιση του έργου ανέλαβε ελληνική εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου» υπό τον Ανδρέα Συγγρό, που ανέθεσε την εκτέλεση των εργασιών στην εργοληπτική εταιρεία του Α. Μάτσα, η οποία και αποπεράτωσε το έργο. Αυτό το οικονομικό τόλμημα, αυτός ο τεχνικός άθλος, με τη χρησιμοποίηση 2.500 εργατών και των τελειότερων μηχανικών μέσων της εποχής, ολοκληρώθηκε μετά 11 χρόνια. Τα εγκαίνια έγιναν με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια στις 25 Ιουλίου 1893, από το πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο.
      Η διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 έως 8 μ.
      Η γεωλογική σύσταση των πρανών της Διώρυγας είναι ανομοιόμορφη, με ποικιλία γεωλογικής συστάσεως εδαφών. Μία ιδιομορφία, που κατά καιρούς είχε ως συνέπεια την κατάπτωση μεγάλων χωμάτινων όγκων και κατά συνέπεια το κλείσιμο του καναλιού.
      Σήμερα η Διώρυγα της Κορίνθου παραμένει κλειστή εδώ και σχεδόν 2 χρόνια.
    18. webTV

      Engineer

      Ο Ρίτσαρντ βλέπει την παραγγελία του να παραδίδεται στην αυλή του σπιτιού του στη Μεγάλη Βρετανία σε 13 μόλις λεπτά αφότου την καταχώρησε, χάρη στο πλήρως αυτόνομο drone της νεοσύστατης υπηρεσίας “Amazon Prime Air”.
       

       
      Πρόκειται για την πρώτη παράδοση με πλήρως αυτόνομο, χωρίς πιλότο, drone από το διεθνές εγχείρημα του Τζεφ Μπέζος, η οποία μάλιστα έφερε χαμόγελα στην εταιρεία αλλά και την συνακόλουθη υπόσχεση ότι το συγκεκριμένο σύστημα παράδοσης θα επεκταθεί σύντομα σε εκατοντάδες ακόμα Βρετανούς.
       
       
      Να σημειώσουμε πως οι δοκιμαστικές παραδόσεις με drone θα συνεχιστούν στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς εκεί επιτρέπεται η πτήση drone σε μεγαλύτερες αποστάσεις απ’ όσο μπορεί να δει το μάτι του χειριστή. Yπενθυμίζεται ωστόσο, ότι επί του παρόντος τα drones της Amazon μπορούν να παραδίδουν μόνο παραγγελίες με βάρος μικρότερο από 2,2 κιλά, καιρού επιτρέποντος.
       
      Πηγή: http://www.ergonblog.gr/2017/01/13-drone-video.html
    19. webTV

      Engineer

      Τοποθετήθηκαν οι τελευταίες ράγες στη σιδηροδρομική σήραγγα Γκοτάρ, στην Ελβετία.
       
      Με μήκος 57 χιλιομέτρων, η σήραγγα του Γκοτάρ, από το όνομα του ορεινού όγκου τον οποίο διαπερνά, θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά.
       
      Τα πρώτα δρομολόγια θα αρχίσουν στις 2 Ιουνίου 2016.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2014/10/31/celebrations-as-last-piece-of-track-is-laid-in-record-breaking-gotthard-rail-/
       
      Μερικές εικόνες από το έργο:
       

       

       

       

       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.