Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Με εορτασμό ξεκίνησε στις 24 Μαρτίου το breakthrough του ΤΒΜ στο Κατάρ. Ουσιαστικά σημαίνει την ολοκλήρωση διάνοιξης της σήραγγας στο βόρειο τμήμα της Κόκκινης Γραμμής του Μετρό της Ντόχα.
       
      Η διάνοιξη της σήραγγας μήκους 11,3χλμ ξεκίνησε στις 19 Ιουλίου 2014 και χρησιμοποιήθηκαν 4 ΤΒΜ. Μάλιστα όπως αναφέρει η ανακοίνωση κατάφεραν να διανοίγουν κατά μέσο όρο 30 μέτρα την ημέρα, με το απόλυτο ρεκόρ για το έργο να είναι 42 μέτρα σε μία μέρα από τον Μετροπόντικα Lebretha στις 29 Μαρτίου 2015.
       
      Οι εργασίες στο βόρειο τμήμα της Κόκκινης Γραμμής πραγματοποιούνται από την Κοινοπραξία ISG που αποτελείται από τις Impregilo, SK E&C και Galfar Al Misnad. Το έργο περιλαμβάνει 7 υπόγειους και 2 υπέργειους σταθμούς με το 70% των εργασιών να έχει ολοκληρωθεί.
       
      Όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qatar Rail Abdulla Al Subaie, "είναι γνωστό πως πριν ένα έτος ένα από τα ΤΒΜ μας πλημμύρισε και είναι μεγάλο επίτευγμα σήμερα να αποδεικνύουμε την αποτελεσματικότητας μας και πως το συνολικό porject δεν επηρεάστηκε από αυτό το γεγονός.
       
      Η Κόκκινη Γραμμή είναι μία γραμμή από Νότο προς Βορρά και συνδέει το Al Wakra με το Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad. Συνολικά θα διαθέτει 18 σταθμούς και 41χλμ μήκος. Οι εργασίες χωρίστηκαν σε 2 εργολαβίες και στο Νότιο τμήμα διανοίγουν τις σήραγγες 5 ΤΒΜ.
       
      Στην πρώτη φάση των έργων Μετρό έχει φτάσει στο 85% και η ολοκλήρωση τους αναμένεται το Φθινόπωρο. 6 TBM λειτουργούν στην Gold Line όπου εκεί συμμετέχει και ο ΑΚΤΩΡ και άλλοι 10 στην Πράσινη Γραμμής. Η έναρξη λειτουργίας στις 3 γραμμές αναμένεται για το 4ο τρίμηνο του 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/all-news/item/34306-metro-qatar-oloklirothike-i-dianoiksi-tis-siraggas-stin-kokkini-grammi
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Νέα καθυστέρηση στο άνοιγμα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), ύστερα από την ομόφωνη αναβολή σχετικά με τη γνωμοδότηση για το β' στάδιο της οριστικής μουσειογραφικής και μουσειολογική μελέτης, στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Μουσείων.
       
      Σύμφωνα με το σκεπτικό, διαπιστώθηκε πως οι όροι που είχαν τεθεί για να υλοποιηθούν από το β' στάδιο της μουσειογραφικής μελέτης επέφεραν ευρείας έκτασης τροποποιήσεις και στη μουσειολογική μελέτη, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την υποβολή νέων μελετών.
       
      Τα μέλη πήραν αυτή την απόφαση έπειτα από μια φορτισμένη συναισθηματικά συνεδρίαση, λόγω της παρέμβασης της Αννας Καφέτση, πρώην διευθύντριας του ΕΜΣΤ και μέλους του Συμβουλίου που, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «κατάφωρη παραβίαση και προσβολή» του επιστημονικού της έργου, καθώς και του «ηθικού δικαιώματός της απέναντι σε αυτό», αλλά και έπειτα από τις διευκρινίσεις που έκανε από την πλευρά της η νυν διευθύντρια του Μουσείου, Κατερίνα Κοσκινά.
       
      Α. Καφέτση
       
      «Θέτω ένα ζήτημα αρχής, για το οποίο πιστεύω ότι αυτό το Συμβούλιο πρέπει να πάρει θέση. Μέσα από τη διαδικασία που ακολουθείται, θεωρώ ότι παραβιάζεται κατάφωρα το ηθικό μου δικαίωμα απέναντι σε όλες αυτές τις μελέτες που έχουν περάσει κι έχουν εγκριθεί», δήλωσε η κ. Καφέτση.
       
      Η νυν διευθύντρια του ΕΜΣΤ έκανε σαφές ότι οι νέες μελέτες που εκπονήθηκαν είναι διαφορετικές των αρχικών, καθώς ελήφθησαν υπόψη τόσο οι παρατηρήσεις που ετέθησαν από τις Υπουργικές Αποφάσεις όσο και οι δικές της επιστημονικές απόψεις. «Είμαι ένας άλλος άνθρωπος, με μια άλλη άποψη. Δεν παρέλαβα ένα μουσείο στημένο. Είναι λοιπόν αυτονόητο, εφόσον έρχεται ένας άλλος διευθυντής σε έναν άλλο χώρο (σ.σ.: λόγω των τροποποιήσεων που έχουν υποστεί οι μελέτες), λογικά πρέπει να έχει και τη δική του επιστημονική άποψη», δήλωσε η κ. Κοσκινά.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/politismos/arthro/h_diamaxi_gia_tis_meletes_fernei_nea_kathysterisi-64355756/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τη σύνδεση της πόλης των Φαρσάλων με το δίκτυο φυσικού αερίου που εγκαινιάστηκε επίσημα την Τετάρτη από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, οι κάτοικοι 15 ακόμη πόλεων της χώρας μπορούν πλέον να προσβλέπουν στην πρόσβαση, σύντομα, στο οικονομικό αυτό καύσιμο.
       
      Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απευθείας σύνδεση θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Δράμα, το Κιλκίς, η Κατερίνη, η Λαμία, η Χαλκίδα και η Θήβα. Πρόκειται για πόλεις που βρίσκονται κοντά στον κεντρικό αγωγό που φέρνει το αέριο από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην Νότια Ελλάδα.
       
      Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.
       
      Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) σε νέες περιοχές αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ. Η επικέντρωση στο εσωτερικό δίκτυο έχει ένα χαρακτήρα αλλαγής στρατηγικής για την εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα έδινε μεγαλύτερο βάρος στο εξωτερικό και στα μεγάλα procekts, αφήνοντας πίσω ένα βασικό της καθήκον που είναι να επεκτείνει το δίκτυο και τη χρήση του φυσικού αερίου στη χώρα μας.
       
      «Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι αγωγοί λίγα μέτρα έξω από πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και οι πόλεις αυτές να μην μπορούν να απολάβουν τα οφέλη του αερίου επειδή δεν υπάρχει δίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος.
       
      Για το θέμα υπάρχουν ήδη επαφές με τους Περιφερειάρχες ιδιαίτερα σε τρεις περιφέρειες όπου θεωρείται ότι οι συνθήκες είναι πιο ώριμες: Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη. Επαφές υπάρχουν όμως και με άλλες Περιφέρειες, ενώ για τα νησιά εκτιμάται ότι θα υπάρξουν projects σε δεύτερη φάση.
       
      Η τροφοδοσία των νέων περιοχών με αέριο θα επιτευχθεί μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες, ανάλογα με τη μέθοδο που ταιριάζει σε κάθε περιοχή. Δηλαδή είτε μέσω σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, είτε μέσω μικρών εγκαταστάσεων και μεταφοράς συμπιεσμένου αερίου, είτε μέσω μεταφοράς υγροποιημένου αερίου με πλοία σε κάποιες περιπτώσεις.
       
      Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να αξιοποιηθούν διαθέσιμα κεφάλαια της ΔΕΠΑ, κονδύλια των περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά και επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ.
       
      Ταυτόχρονα η ΔΕΠΑ εντείνει τις προσπάθειες για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στα οχήματα και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων πρατηρίων αερίου στους οδικούς άξονες. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για καύσιμο διαφορετικό από το υγραέριο που έχει ήδη πάρει σημαντικό μερίδιο στην αυτοκίνηση και μάλιστα φθηνότερο και αποδοτικότερο.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/epixeiriseis/epektash-toy-diktuoy-fysikou-aerioy-se-15-akomh-poleis-deite-poies.3985217.html
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Με ένα διπλό μειοδοτικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συνολικής ισχύος 50 MW, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανοίγει και πάλι την αγορά της ηλιακής ενέργειας στη χώρα μας, μετά από την απόλυτη επενδυτική άπνοια που υπήρξε τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια.
       
      Στην ουσία πρόκειται για δύο πιλοτικούς διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο:
       
      - Ο ένας θα αφορά τα «μεγάλα» φωτοβολταϊκά (το όριο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αλλά κατά πάσα πιθανότητα «μεγάλα» θα θεωρούνται τα πάνω από 2 MW, παρότι υπάρχουν σκέψεις να τεθεί το όριο στο 1 MW) για έργα συνολικής ισχύος 35 – 40 MW.
       
      - Ο δεύτερος θα αφορά τα «μικρά» φωτοβολταϊκά, δηλαδή εκείνα που έχουν ισχύ από 500 KW έως 1 ή 2 MW (ανάλογα που θα τεθεί το όριο) για έργα συνολικής ισχύος 10 – 15 MW.
       
      Για τη διενέργεια των πιλοτικών διαγωνισμών θα οριστεί ένα ανώτατο όριο τιμής (ταβάνι) και οι υποψήφιοι επενδυτές θα καλούνται να μειοδοτήσουν επί της τιμής αυτής, να δηλώσουν δηλαδή πόσο χαμηλότερα από την ανώτατη τιμή δέχονται να είναι η τιμή που θα εισπράττουν ανά Κιλοβατώρα.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το «ταβάνι» για τους διαγωνισμούς θα οριστεί στα επίπεδα των 90 – 95 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα για τα νέα έργα η τιμή είναι στο 1,1 της Οριακής Τιμής Συστήματος (δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα κάτω από τα 50 ευρώ ανά Μεγαβατώρα), γεγονός που καθιστά απαγορευτική κάθε σκέψη για εγκατάσταση φωτοβολταϊκού.
      Για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες, παραμένει το σύστημα των σταθερών τιμών feed-in-tariffs, και η ταρίφα διαμορφώνεται στα 110 ευρώ ανά Μεγαβατώρα.
       
      Η διαδικασία των διαγωνισμών είναι ίδια με αυτή που προβλέπεται στο νέο σχέδιο στήριξης των ΑΠΕ που έχει εκπονήσει το ΥΠΕΝ και αναμένεται να κοινοποιηθεί ως τελική πρόταση στους θεσμούς στο επόμενο διάστημα. Όμως οι διαγωνισμοί για τα φωτοβολταϊκά θα προχωρήσουν ανεξάρτητα και παράλληλα με τη διαδικασία κατάρτισης του οριστικού σχεδίου για τις ΑΠΕ. Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν απαγορεύει κάτι τέτοιο. Τα δεδομένα μάλιστα που θα προκύψουν από τους πιλοτικούς διαγωνισμούς θα αξιοποιηθούν για τη χάραξη της παραπέρα πορείας.
       
      Παρότι η ισχύς που θα «βγεί» αρχικά είναι μικρή, οι προγραμματιζόμενοι διαγωνισμοί έχουν κυριολεκτικά θέσει σε συναγερμό τις εταιρείες φωτοβολταϊκών, καθώς βλέπουν ότι δημιουργούνται προοπτικές, έστω και με υποτονικό ρυθμό, να αναθερμαθεί ο κλάδος και να διασωθούν, κάποιες έστω από τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που χάθηκαν το τελευταίο διάστημα.
       
      Ας σημειωθεί τέλος ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Μιχάλης Βερροιόπουλος, η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ υπολογίζεται σήμερα στη χώρα μας στα 5000 MW. Για το 2015 αμείφτηκαν με 164 ευρώ/MWh μεσοσταθμικά, τα συνολικά έσοδα τους ανήλθαν σε 1,6 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,1 δισ. ευρώ αφορούσε στις κρατικές ενισχύσεις και μόνον τα 430 εκατ. ευρώ προήλθαν από την αγορά. Βέβαια, τα περισσότερα έσοδα, όπως διευκρινίσθηκε, αφορούν στα φωτοβολταϊκά και πολύ λιγότερο τα αιολικά και τις άλλες τεχνολογίες, που έχουν πολύ μικρότερες ταρίφες.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/diplos-meiodotikos-diagonismos-ton-ioynio-gia-50-mw-fotovoltaikon-epanekkinei-o-klados
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Κλείδωσε» όπως όλα δείχνουν η λίστα με τις φορολογικές ανατροπές και για ακόμη μια φορά το ακίνητο βρίσκεται στο στόχαστρο.
       
      Η εύκολη «λεία» για το κράτος καθώς και σ' αυτή τη φορολογική μεταρρύθμιση θα έχει τον πρώτο λόγο.
       
      Συγκεκριμένα, δύο είναι οι βασικές ανατροπές που φαίνεται να έχουν αποφασιστεί με την τρόικα:
       
      Εισοδήματα από ενοίκια
       
      Με νέα φορολογική κλίμακα και νέους αυξημένους συντελεστές θα φορολογηθούν οι φορολογούμενοι που αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα. Η νέα κλίμακα που θα εφαρμοστεί για τα φετινά εισοδήματα (φορολογικές δηλώσεις 2017) φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» έχει τρία κλιμάκια και συντελεστές:
       
      15% από 11% έως 12.000 ευρώ.
       
      35% από 33% για το τμήμα του εισοδήματος από 12.001 έως 100.000 ευρώ.
       
      45% από 33% για εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ.
       
      Αύξηση κατά 200 εκατ. ευρώ στον ΕΝΦΙΑ
       
      Στο κοκτέιλ των φορολογικών αλλαγών περιλαμβάνεται η αύξηση των εσόδων κατά 200 εκατ. ευρώ από τον ΕΝΦΙΑ που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος πάνω από 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων (φορολογούμενοι με εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα).
       
      Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται αλλαγές στους συντελεστές φορολόγησης υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ αλλά κυρίως στον συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος επιβάλλεται στα αστικά ακίνητα που η αξία τους υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ. Οι εισπράξεις από τον ΕΝΦΙΑ του 2015 ανήλθαν περίπου σε 2,69 δισ. ευρώ με το ποσοστό εισπραξιμότητας να διαμορφώνεται σε επίπεδα πάνω από 80%, ενώ ο στόχος που θα τεθεί φέτος είναι να βεβαιωθούν φόροι ύψους 3,5 δισ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dipli_%C2%ABrouketa%C2%BB_se_enoikia_kai_ENFIA/#.VwIQzfmLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συνέχεια πρόσφατων δημοσιευμάτων σχετικά με το ποσοστό μείωσης της τιμής του φυσικού αερίου στην Αττική σε σχέση με πέρυσι, η Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής θέλει να διευκρινίσει ότι:
       
      Η σημερινή τιμή του φυσικού αερίου στην Αττική (5,3 λεπτά ανά κιλοβατώρα) αποτελεί τη χαμηλότερη τιμή της τελευταίας πενταετίας, ως αποτέλεσμα της διαρκούς πτωτικής πορείας των τιμών φυσικού αερίου. Ειδικά, σε σχέση με πέρυσι η τιμή είναι μειωμένη κατά 19% στο οικιακό τιμολόγιο και κατά 25% στο βιομηχανικό (Μάρτιος 2016 vs Μάρτιος 2015).
       
      Οπως επισημαίνει η ΕΠΑ Αττικής, το φυσικό αέριο έχει σταθερά μειούμενη τιμή την τελευταία τετραετία και παραμένει ασύγκριτα πιο οικονομικό σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/158715-%CF%83%CE%B5-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%AC-%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μπορεί να το περιμέναμε για το 2016, αλλά τα σχέδια της Samsung για αναδιπλούμενο smartphone φαίνεται πως έχουν μετατοπιστεί για το 2017, όπως προκύπτει από πηγές εντός της Samsung. Μάλιστα, οι φήμες λένε ότι θα δούμε μια συσκευή με OLED οθόνη 7 ιντσών, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως tablet, αλλά και να μικρύνει στις 5 ίντσες για να χρησιμοποιηθεί ως smartphone.
       
      Τα αναδιπλούμενα smartphones ίσως αποτελέσουν το «next big thing» στην mobile βιομηχανία, στην οποία είναι εμφανή τα σημάδια κορεσμού και σύμφωνα με την Gartner θα δούμε σημαντική μείωση της ανάπτυξης του τομέα αυτού. Συγκεκριμένα, αναμένεται να πωληθούν «μόλις» 1,5 δισεκατομμύρια συσκευές, που σημαίνει 7% αύξηση σε σχέση με το περασμένο έτος. Μπορεί το νούμερο να ακούγεται μεγάλο, αλλά πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό ανόδου πωλήσεων τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι κάτι που φυσικά ανησυχεί τις εταιρείες.
       
      Σύμφωνα με διάφορες πηγές, λέγεται ότι η Samsung δουλεύει πάνω σε αυτές τις οθόνες τρία χρόνια και αναζητά την κατάλληλη στιγμή και τον κατάλληλο τρόπο για να τις εισάγει στην αγορά των smartphones. Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Lee Chang-hoon, διευθυντής του τμήματος Display της Samsung, είχε δηλώσει ότι η ανάπτυξη των αναδιπλούμενων οθονών προχωράει βάσει του πλάνου της εταιρείας, ενώ η μαζική παραγωγή και διάθεση τέτοιων οθονών είναι ακόμα υπό συζήτηση με τους συνεργάτες της εταιρείας.
       
      Μένει να δούμε αν η Samsung πράγματι θα καταφέρει να εισάγει στην αγορά του χρόνου αναδιπλούμενα smartphones και αν θα είναι τόσο επαναστατικά, όσο και η capacitive οθόνη αφής, όπως θεωρούν αρκετοί. Εσείς τι πιστεύετε;
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=433748&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Σαουδική Αραβία, της οποίας η οικονομία βασίζεται στην παραγωγή πετρελαίου, σχεδιάζει τις κινήσεις της εν όψει της μελλοντικής εξάντλησης των αποθεμάτων του, δημιουργώντας το μεγαλύτερο δημόσιο ταμείο επενδυτικών κεφαλαίων στον κόσμο, από την πώληση μετοχών της κρατικής εταιρείας πετρελαίου.
       
      Η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές πετρελαίου στον κόσμο θα ξεκινήσει την αρχική δημόσια προσφορά της κρατικής πετρελαϊκής Saudi Aramco, το συντομότερο το επόμενο έτος, όπως δήλωσε ο δεύτερος κατά σειρά διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, στο Bloomberg.
       
      «Η πώληση μετοχών της Aramco και η μεταφορά των κεφαλαίων στο Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων θα καταστήσει τις επενδύσεις ως την κύρια πηγή κρατικών εσόδων της Σαουδικής Αραβίας, αντικαθιστώντας το πετρέλαιο», δήλωσε ο πρίγκιπας.
       
      «Αυτό που μένει τώρα είναι να διαφοροποιήσουμε τις επενδύσεις. Κατά αυτόν τον τρόπο, μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, θα είμαστε μια οικονομία και ένα κράτος που δε θα εξαρτάται κυρίως από το πετρέλαιο», πρόσθεσε ο πρίγκιπας, που δίνει μεγάλη προτεραιότητα στη μετακίνηση του Βασιλείου μακριά από το πετρέλαιο.
       
      «Το ταμείο αυτό έχει εντυπωσιακές δυνατότητες, αρκετές για να αγοραστεί η Google και η Microsoft και να περισσέψουν τεράστια κεφάλαια. Πρόκειται για ένα σχέδιο δραματικής οικονομικής μεταμόρφωσης της χώρας, σχεδόν 80 χρόνια μετά την πρώτη ανακάλυψη πετρελαίου στην περιοχή».
       
      Η απόφαση έρχεται την περίοδο που οι εξαγωγές πετρελαίου έχουν πληχθεί από την κατάρρευση των τιμών, περιορίζοντας σημαντικά τις κρατικές δαπάνες.
       
      Το σχεδιαζόμενο κρατικό ταμείο επενδυτικών κεφαλαίων εκτιμάται ότι θα είναι αξίας τουλάχιστον δύο τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας εκείνα της Νορβηγίας και του Άμπου Ντάμπι, και θα είναι ικανό να αγοράσει τις τέσσερις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες του κόσμου.
       
      Παρόμοιους στόχους εξέφρασε τον Ιανουάριο ο πρωθυπουργός των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, δηλώνοντας πως θα χτίσει «μια οικονομία ανεξάρτητη από το πετρέλαιο και τις διακυμάνσεις της αγοράς».
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1087331/saoudiki-arabia-oikonomiki-apeksartisi-apo-to-petrelaio-os-to-2035
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      «Επιτυχημένη χρονιά» για την ανακύκλωση συσκευασιών χαρακτηρίζει το 2015 η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), που ανακοίνωσε τα ετήσια αποτελέσματα της για το προηγούμενο έτος.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΑΑ, το 2015, για πρώτη φορά μετά το 2009, σημειώθηκε αύξηση κατά 10% των συνολικών ποσοτήτων των υλικών συσκευασίας που ανακυκλώθηκαν, παρόλο που τα απόβλητα συσκευασίας στη χώρα μειώθηκαν για ακόμα μια χρονιά κυρίως εξαιτίας της πτωτικής πορείας της κατανάλωσης και της οικονομικής κρίσης.
       
      Ειδικότερα, μέσα από τις δραστηριότητες της ΕΕΑΑ, περισσότεροι από 488 χιλιάδες τόνοι υλικών συσκευασίας και χαρτιού εντύπων ανακτήθηκαν και οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση (περιλαμβάνονται και οι ποσότητες από τα Βιομηχανικά και Εμπορικά Απόβλητα Συσκευασίας-ΒΕΑΣ).
       
      Αυτό το θετικό αποτέλεσμα αποτελεί το πλέον αισιόδοξο μήνυμα για την πορεία και τη συμβολή της ΕΕΑΑ στην επίτευξη των εθνικών στόχων, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015 καλύπτονται τόσο στο σύνολο της ανακύκλωσης συσκευασιών όσο και στα επιμέρους υλικά (με την εξαίρεση της γυάλινης συσκευασίας όπου λαμβάνονται ειδικά μέτρα σε συνεργασία με τους Δήμους και τις αρμόδιες αρχές καθόσον υπάρχουν περιθώρια σημαντικής βελτίωσης).
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015, τα έργα Ανακύκλωσης της ΕΕΑΑ εξυπηρετούν σχεδόν το 92% του πληθυσμού της χώρας. Ο φορέας συνεργάζεται με 296 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους οποίους έχουν παραχωρηθεί 474 ειδικά οχήματα συλλογής, ενώ έχουν τοποθετηθεί περίπου 140 χιλιάδες μπλε κάδοι στις γειτονιές.
       
      Αντίστοιχα, σημαντική είναι η πρόοδος στην ανάπτυξη του Μπλε Κώδωνα, που αφορά αποκλειστικά στην ανακύκλωση γυάλινης συσκευασίας, με την εξυπηρέτηση κυρίως σημείων και περιοχών με επαγγελματικές δραστηριότητες όπου καταναλώνονται προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία. Συγκεκριμένα, 3.700 κώδωνες είναι τοποθετημένοι στο δημόσιο χώρο, σε συνεργασία με 160 δήμους, εξυπηρετώντας περίπου 11.500 επιχειρήσεις ενώ 1.600 κώδωνες βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης – διασκέδασης- ξενοδοχειακές μονάδες κλπ.
       
      Επιπλέον 32 Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών λειτουργούν στο πλαίσιο των έργων μπλε κάδων, καλύπτοντας τόσο την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και τις νησιωτικές περιοχές.
       
      Οι συμβεβλημένες με το Σύστημα επιχειρήσεις έφτασαν τις 1870 γεγονός που αποδεικνύει την υποστήριξη της ανακύκλωσης συσκευασιών από την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας μας καθώς και την εμπιστοσύνη της στο έργο της ΕΕΑΑ.
       
      Ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, κ. Γιάννης Ραζής, δήλωσε σχετικά:
       
      «Τα πολύ θετικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς, αποτελούν ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και ενθαρρυντικό μήνυμα για τη δραστηριότητα της ΕΕΑΑ. Η αύξηση κατά 10% των αποτελεσμάτων του 2015 σε σχέση με το 2014, που σημειώθηκε έπειτα από πέντε έτη οικονομικής ύφεσης με σοβαρές επιπτώσεις και στην ανακύκλωση, αποτελεί παράγοντα αισιοδοξίας, στον οποίο αξίζει όλοι να επενδύσουμε.
       
      Το 2016 η ΕΕΑΑ στοχεύει στη διατήρηση της ανοδικής πορείας της ανακύκλωσης συσκευασιών μέσα από το σύστημα του Μπλε Κάδου, εξακολουθώντας με αυτό τον τρόπο να συμβάλει στην επίτευξη των Εθνικών Στόχων. Ειδικά για τη γυάλινη συσκευασία το δίκτυο του Μπλε Κώδωνα θα ενισχυθεί και θα επεκταθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση ακόμα περισσότερων Δήμων. Παράλληλα οι δράσεις ενημέρωσης των πολιτών πρόκειται να συνεχιστούν με εντατικούς ρυθμούς.
       
      Με την πολύτιμη συνδρομή των ΟΤΑ, των επιχειρήσεων και των πολιτών εργαζόμαστε μεθοδικά προκειμένου να προωθήσουμε την ανακύκλωση συσκευασιών στην Ελλάδα, και να επιτύχουμε ακόμα περισσότερη ανακύκλωση την επόμενη χρονιά».
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/31/anakyklosi-eeaa-129413/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Eνα ποσοστό μεταξύ 10% και 20% των Αμερικανών που ταξιδεύουν στην Κούβα φιλοξενούνται σε χώρους της Airbnb, σύμφωνα δηλώσεις του ιδρυτή και διευθύνοντος σύμβουλου της εταιρείας, Brian Chesky με αφορμή την ιστορική επίσκεψη του Προέδρου Ομπάμα στην χώρα αυτή την εβδομάδα.
       
      Σήμερα μετά από σχεδόν ένα χρόνο λειτουργίας της εταιρείας υπάρχουν 4.000 κατοικίες προς ενοικιάση μέσω της Airbnb στη Κούβα, που αποτελεί τη ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στην ιστορία της πλατφόρμας ενώ εκτιμάται ότι θα υπάρχουν περίπου 20.000 κατοικίες προς ενοικίαση στην Αβάνα μέχρι το τέλος του χρόνου.
       
      ίσθηση πάντως προκάλεσε το γεγονός οτι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε το 34χρονο ιδρυτή της Airbnb ως παράδειγμα της δύναμης του Διαδικτύου στην επιχειρηματικότητα, κανένα από τα οποία είναι διαδεδομένα στην κομμουνιστική Κούβα
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kouba_i_tachutera_anaptussomeni_agora_tis_Airbnb/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Roca London Gallery, Λονδίνο, Αγγλία
       

       
      CMA CGM Tower, Μασσαλία, Γαλλία
       

       
      Pierresvives, Μονπελιέ, Γαλλία
       

       
      Galaxy SOHO, Πεκίνο, Κίνα
       

       
      Πολιτιστικό Κέντρο Heydar Aliyev, Μπακού, Αζερμπαϊτζάν
       

       
      Serpentine Sackler Gallery, Λονδίνο, Αγγλία
       

       
      SOHO Peaks, Πεκίνο, Κίνα
       

       
      Νέο Εθνικό Στάδιο της Ιαπωνίας
       

       
      Eli & Edythe Broad Art Museum, Michigan State University, ΗΠΑ
       

       
      Πλατεία Ελευθερίας, Λευκωσία, Κύπρος
       

       
      Glasgow Riverside Museum, Γλασκώβη, Σκωτία
       

       
      Phaeno Science Center, Wolfsburg, Γερμανία
       
      Πηγή: www.lifo.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια απίστευτη δυνατότητα προσφέρει το FlightRadar24, ο ιστότοπος που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα όλων των πτήσεων που πραγματοποιούνται παγκοσμίως.
       
      Επιλέγοντας την πτήση για την οποία ενδιαφέρεστε και πατώντας την επιλογή 3D μπορείτε να μεταφερθείτε στους… αιθέρες, παρακολουθώντας ένα μοντέλο του αεροσκάφους να πετάει στις πραγματικές συντεταγμένες στις οποίες κινείται.
       
      Στρέφοντας με το ποντίκι το μοντέλο μπορείτε να «πετάξετε» παράλληλα με το αεροπλάνο, να δείτε από ψηλά τις περιοχές τις οποίες διασχίζει ή να μπείτε στη θέση των πιλότων και να πάρετε μια «γεύση» από την θέα που απολαμβάνουν οι πιλότοι.
       
      Δείτε όλες αυτές τις απίστευτες δυνατότητες στο FlightRadar24.com
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/165449/apisteyto-mporeis-na-deis-opoiadipote-ptisi-se-3d-se-pragmatiko-hrono-taxidi-se-ola
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η κυβερνητική πρόταση για το Ασφαλιστικό, μειώνει κατά 25% το χρόνο ζωής του Ταμείου των μηχανικών, του ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός και στην οποία έγινε παρουσίαση της αναλογιστικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του Ταμείου από τον Αναλογιστή, Επίκουρο Καθηγητή Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Αλέξανδρο Ζυμπίδη.
       
      Όπως επισημάνθηκε, «το Ταμείο των Μηχανικών είναι ισχυρό και βιώσιμο και έτσι πρέπει να παραμείνει. Η κυβερνητική πρόταση για το νέο Ασφαλιστικό είναι λανθασμένη επιστημονικά, άδικη κοινωνικά και αναποτελεσματική οικονομικά».
       
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στην εισαγωγική του τοποθέτηση ανέφερε ότι «όλοι οι ποιοτικοί δείκτες το ταμείου μας ξεπερνούν κατά πολύ τους αντίστοιχους μέσους όρους που εμφανίζονται στο συνολικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Και για να γίνω συγκεκριμένος. Ο δείκτης εργαζομένων προς συνταξιούχους είναι 4,5 προς 1 για το ΤΣΜΕΔΕ. Για το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης είναι 1,4 προς 1. Δηλαδή, ο δείκτης του ΤΣΜΕΔΕ είναι περισσότερο από 3 φορές μεγαλύτερος από τον δείκτη για το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Ο δείκτης περιουσίας προς υποχρέωση, είναι 10% για το ΤΣΜΕΔΕ και 1% για το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, δηλαδή 10 φορές μεγαλύτερος.
       
      Ο δείκτης εισφορών προς συντάξεις, είναι 100%, ενώ για το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης είναι 50%, δηλαδή διπλάσιος και πρέπει να αναφέρω και κάτι άλλο σημαντικό, ότι στο ΤΣΕΜΔΕ ασφαλίζουμε επαγγελματική ιδιότητα, κάτι που δεν συμβαίνει στο υπόλοιπο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Επισημαίνουμε και κάτι άλλο το οποίο είναι σημαντικό. Η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και μάλιστα χωρίς καμία απολύτως κρατική χρηματοδότηση, που αποτελεί τη βασικότερη απαίτηση των θεσμών για τη λειτουργία των φορέων στο συνολικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, εφαρμόζεται διαχρονικά από το δικό μας ταμείο, καθώς το ετήσιο ταμειακό αποτέλεσμα, δηλαδή έσοδα μείον έξοδα για το ΤΣΜΕΔΕ, τη δεκαετία 2004 – 2013 είναι σταθερά πλεονασματικό, αλλά ακόμα και τη τελευταία τριετία που η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη λόγω της σημαντικής οικονομικής κρίσης, το ετήσιοι αποτέλεσμα παραμένει θετικό.
       
      Επιπλέον, τα ποσά των ατομικών εισφορών των μηχανικών ήταν πάντα αυξημένα σε σχέση με το μέσο όρο των ατομικών εισφορών άλλων ασφαλισμένων σε ταμεία του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και αναλογιστικά ισοσκελισμένα σε σχέση με τις παροχές στους ασφαλισμένους. Τέλος τα έσοδα του ΤΣΜΕΔΕ από το κομμάτι της εγγυοδοσίας που παρέχει στα μέλη του, καλύπτουν πλήρως όλα τα λειτουργικά έξοδα του ταμείου, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας των υπαλλήλων του»
       
       
       
      Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Στασινός, τυχόν εφαρμογή της κυβερνητικής πρότασης θα περιορίσει κατά 10 περίπου έτη το χρόνο ζωής του ΤΣΜΕΔΕ. Επιπλέον θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, οι οποίοι θα κληθούν να καταβάλλουν σχεδόν τριπλάσιες εισφορές στο σύνολο του ασφαλιστικού τους βίου, χωρίς να έχουν ούτε καν διπλάσιες παροχές, ενώ για όσους βγουν στη σύνταξη μετά τα έτη 2047-2048 δεν θα υπάρχουν τα απαραίτητα χρήματα στο Ταμείο για να καλύψουν τις παροχές τους.
       
      «Είναι εντυπωσιακό ότι ένας οργανισμός όπως το ΤΣΜΕΔΕ που έχει την καλύτερη αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους, το καλύτερο αναλογικά απόθεμα, που παρουσιάζει κάθε χρόνο πλεόνασμα, την ίδια ώρα που οι Μηχανικοί κατά μέσο όρο πληρώνουμε μεγαλύτερες εισφορές σε σχέση με εισφορές που πληρώνουν σε άλλα ταμεία, να ζητά κάποιος, στο όνομα της δικαιοσύνης ή μιας μεταρρύθμισης, να συνεισφέρουμε ακόμα περισσότερα», σημείωσε με έμφαση ο Γιώργος Στασινός.
       
      Με βάση την κυβερνητική πρόταση «το μάρμαρο το πληρώνει αυτός που είναι καλύτερος νοικοκύρης...», τόνισε με έμφαση ο Πρόεδρος του ΤΕΕ και υπογράμμισε: «το Ταμείο των μηχανικών πρέπει να παραμείνει νοικοκυρεμένο και βιώσιμο!».
       
      Ο κ. Στασινός τόνισε ότι η συγκεκριμένη αναλογιστική μελέτη έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει στο τομέα αυτόν, καθώς «κάθε σοβαρό κράτος προχωρά στη διενέργειά της πριν την έναρξη οποιαδήποτε διαλόγου». Η εν λόγω μελέτη έχει ήδη κατατεθεί στους αρμόδιους υπουργούς και θα αποσταλεί σε όλους τους φορείς που συμμετέχουν σ αυτόν τον διάλογο.
       
      Αναλυτικά στοιχεία της αναλογιστικής μελέτης παρουσίασε ο Αλέξανδρος Ζυμπίδης, ο οποίος – μεταξύ άλλων – υπογράμμισε:
       
      Εάν το ΤΣΜΕΔΕ παραμείνει ως έχει σήμερα χωρίς να υιοθετήσει υποχρεωτική κλιμάκωση στην αύξηση των εισφορών, η περιουσία που έχει (γύρω στα 2,5 δις.) επαρκεί για να καλύψει το ταμείο μέχρι το 2056. Αυτή τη στιγμή, δηλαδή, το ταμείο παρουσιάζει μία βιωσιμότητα 40 ετών. Οι εισφορές και οι παροχές καλύπτουν 130% τη κύρια σύνταξη για τους νέους ασφαλισμένους, 98% στην επικουρική και 96% στα εφάπαξ.
       
      Με βάση το δεύτερο σενάριο –αυτό που είχε επιβάλει (χωρίς όμως να εφαρμοστεί) ο νόμος του 2011, δηλαδή το ταμείο να αρχίσει να κλιμακώνει τις εισφορές- η περιουσία του Ταμείου μηδενίζεται νωρίτερα (από το 2056, μειώνεται στο 2044).
       
      Με βάση το τρίτο σενάριο, τη νέα κυβερνητική πρόταση, η βιωσιμότητα του Ταμείου φτάνει στο 2048. Είναι δηλαδή λίγο καλύτερο, από την εφαρμογή του νόμου του 3986/2011, όμως παραμένει πολύ χειρότερη από την τωρινή κατάσταση. Το έλλειμμα παραμένει στα 7,6 δις και η βιωσιμότητα είναι πάλι στα 30 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/34269-tee-katastrofiko-to-neo-asfalistiko-gia-to-tsmede
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν δημοπρατηθεί τα 2/3 της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας με το πρώτο τμήμα να δημοπρατείται μέσα στο καλοκαίρι όπως ανακοίνωσε ο υπουργος Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην κρατική τηλεόραση.
       
      Η Γραμμή 4 είναι συνολικής αξίας 3,5 δισ.,και όπως είπε ο κ. Σπίρτζης και θα γίνει με σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα
       
      Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 είναι περίπου 12,9χλμ και περιλαμβάνει 14 σταθμούς. Το κόστος υπολογίστηκε σε 1,295 δις ευρώ. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί είναι στο Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
       
      Το συνολικό μήκος της Γραμμής είναι περίπου 33χλμ και συνολικά 30 σταθμούς στους οποίου περιλαμβάνονται εκτός από τους σταθμούς του α τμήματος και οι σταθμοί σε Νέο Ψυχικό, Φιλοθέη, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση.
       
      Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Περισσός (Γραμμή 1), Πανεπιστήμιο (με Γραμμή 2), Ευαγγελισμός, Κατεχάκη (με Γραμμή 3), Παράδεισος (με Προαστιακό) και Μαρούσι (με Γραμμή 1).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/To_kalokairi_dimoprateitai_i_grammi_4_tou_metro/#.Vv4SZeKLS70
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Η διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας Ζάχα Χαντίντ, της οποίας τα έργα έγιναν διάσημα σε ολόκληρο τον κόσμο, πέθανε σε ηλικία 65 ετών. Ο θάνατός της προήλθε έπειτα από καρδιακή προσβολή.
       
      Τα έργα της προκάλεσαν επανάσταση στην βρετανική και παγκόσμια αρχιτεκτονική.
       
      Η Ζάχα Χαντίντ γεννήθηκε στο Ιράκ και υπήρξε γνωστή για τα πρωτοποριακά της έργα τέχνης, τα οποία μπορεί κανείς να συναντήσει σε ολόκληρο τον κόσμο.
       
      Υπήρξε η πρώτη γυναίκα που αναγνωρίστηκε με το βραβείο Pritzker -τη σημαντικότερη αρχιτεκτονική διάκριση.
       
      Ανάμεσα στα έργα της είναι το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Σινσινάτι, το κεντρικό κτίριο του εργοστασίου της BMW, το Olympics Aquatics Center στο Λονδίνο, το Πολιτισμικό Κέντρο Χέινταρ Αλίγεφ στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, η Όπερα της Γκυανγκτσού, το MAXXI -Μουσείο Τεχνών του 21ου Αιώνα στη Ρώμη. Διάσημος και ο καναπές Μοραινε (2000), η Crystall Chair (2005) και ο πολυέλαιος Vortexx (2005).
       
      Η Dame Ζάχα Χαντίντ γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βαγδάτη. Σπούδασε μαθηματικά στο αμερικανικό κολέγιο της Βηρυτού και αρχιτεκτονική στο Λονδίνο.
       
      Αρχικά συνεργάστηκε με τους καθηγητές αρχιτεκτονικής, τον Έλληνα Ηλία Ζέγγελη και τον Ολλανδό Ρεμ Κουλχάας στο Γραφείο Μητροπολιτικής Αρχιτεκτονικής. Το 1980 ανοίγει δικό της γραφείο αρχιτεκτονικής.
       
      Σε ανακοίνωσή του, το αρχιτεκτονικό της γραφείο επιβεβαίωσε την είδηση του θανάτου της Ζάχα Χαντίντ και ανέφερε ότι πέθανε σε νοσοκομείο του Μαϊάμι από καρδιακή προσβολή, όπου νοσηλευόταν με βρογχίτιδα.
       
      H Χαντίντ επρόκειτο αρχικά να αναλάβει την κατασκευή του Ολυμπιακού Σταδίου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το 2020 αλλά το σχέδιό της κρίθηκε πολύ ακριβό και εγκαταλείφθηκε.
      πηγή
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Σαράντα δύο έργα, συνολικού ύψους 5,6 δισ. ευρώ, έχει επιλέξει η Ελλάδα, για να ενταχθούν στο σχέδιο Γιούνκερ, όπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλη Κεγκέρογλου.
       
      «Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε περιοχές και έργα που μπορούν να ενταχθούν και προεπιλέξαμε 42 έργα, από τα οποία 18 είναι αμιγώς ιδιωτικά και τα υπόλοιπα με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα», σημείωσε ο υπουργός και επισήμανε ότι το «πακέτο Γιούνκερ» δεν προβλέπει άμεση χρηματοδότηση, αλλά είναι «μηχανισμός υποβοήθησης ιδιωτικών έργων, μέσω της παροχής εγγυήσεων και της προσφοράς χαμηλών επιτοκίων».
       
      Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, ήδη, το αμέσως προσεχές διάστημα, θα επικεντρωθεί στη διαμόρφωση δύο βασικών «μπουκέτων» έργων:
       
      * Στην ανάπτυξη ενός δικτύου νέων μαρίνων, σε συνδυασμό με έργα αναβάθμισης και περαιτέρω αξιοποίησης υφισταμένων.
       
      * Στον εντοπισμό και ομαδοποίηση δημοσίων κτιρίων που χρήζουν ενίσχυσης και αναβάθμισης (στατικής, ενεργειακής, λειτουργικής, αισθητικής).
       
      Πάντως, σύμφωνα με την προεπιλογή που έχει γίνει από το υπουργείο Οικονομίας, η λίστα περιλαμβάνει τους εξής τομείς και κατηγορίες έργων:
       
      – 20 ενεργειακά έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2.172.550.000 ευρώ. Τα έργα που έχουν συμπεριληφθεί, αφορούν στο υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη-Πελοπόννησος, στον τερματικό σταθμό LNG Β.Ελλάδας-Αλεξανδρούπολη (PCI), σε υβριδικούς σταθμούς (ηλιακοί-αιολικοί), μικρά υδροηλεκτρικά, αξιοποίηση γεωθερμικής ενέργειας σε υδροπονικό θερμοκήπιο, ανάπτυξη δικτύων διανομής στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και υλοποίηση 190 ομοειδών έργων μικρών ανεμογεννητριών, τα οποία ανήκουν σε 120 διαφορετικά επενδυτικά σχήματα.
       
      – Πέντε έργα του τομέα υποδομών και μεταφορών εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα-Σαλαμίνα.
       
      – Από τον κλάδο του τουρισμού έχουν προεπιλεγεί τρία έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 112.000.000 ευρώ για έργο ιαματικού τουρισμού, μετατροπή του TAE KWON DO σε συνεδριακό κέντρο και τον εκσυγχρονισμό του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού.
       
      – Από τον τομέα πληροφορικής και επικοινωνιών έχουν επιλεγεί πέντε έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 920.000.000 ευρώ. Αφορούν στο Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο (NGA Plan), πρόσβαση στο ίντερνετ με υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτητας συνδέσεις, ευφυείς μεταφορές και τον τομέα «έξυπνα κτίρια για την έξυπνη πόλη».
       
      – Τέσσερα έργα από τον επενδυτικό τομέα της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 594.000.000 ευρώ. Αφορούν στη δημιουργία από το Ε.ΚΕ.Β.Ε. «Φλέμιγκ» της «Βιοτεχνόπολης» ενός καινοτόμου cluster βιοτεχνολογίας, προμήθεια και εξοπλισμό νέου σύγχρονου ωκεανογραφικού σκάφους από το ΕΛΚΕΘΕ, δημιουργία από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ του κόμβου καινοτομίας P4SEEN για την εξατομικευμένη ιατρική, πρόγραμμα αντικατάστασης των κινητήρων των πλοίων ακτοπλοΐας με κινητήρες Yροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και την ανάπτυξη αντίστοιχων λιμενικών υποδομών.
       
      – Οι ιδιωτικές βιομηχανικές επενδύσεις είναι πέντε συνολικού προϋπολογισμού 349.000.000 ευρώ για την ίδρυση νέων βιομηχανικών μονάδων, επαναλειτουργία και τεχνολογική αναβάθμιση υφιστάμενων.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/t%CE%B1-42-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%8D/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα μεγάλα έργα της χώρας, ως ο μεγάλος αιμοδότης του κατασκευαστικού κόσμου το τελευταίο διάστημα έχουν ακόμα πιο κρίσιμο ρόλο. Το ρόλο της συμβολής στην επιστροφή στην ανάπτυξη και την σταθερότητα αλλά και την εξομάλυνση της κατάστασης που επικρατεί στον κατασκευαστικό τομέα που έχει πληγεί όσο λίγοι αυτά τα χρόνια.
       
      Οι νέες μεγάλες δημοπρατήσεις έρχονται σε μία στιγμή που η ανάγκη για ανάπτυξη είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το ypodomes.com σας παρουσιάζει τις 10 μεγάλες δημοπρατήσεις που είναι μπροστά μας το επόμενο τρίμηνο:
       
      Νο 10: Εργολαβία σκούπα και ηλεκτροκίνηση τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη 23,5εκ.ευρώ. Πρόκειται για έργο που θα φέρει επιτέλους την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα σύνορα και για πρώτη φορά θα μπορεί ηλεκτροκίνητο τρένο από το εξωτερικό να περάσει στην Ελληνική Επικράτεια. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 27 Οκτωβρίου 2015 και ανάδοχος είναι η Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ.
       
      Νο 9: Κατασκευή έργων μεταφοράς-διανομής νερού από Φράγμα Ανάβαλου 25,9εκ.ευρώ: ένα έργο που ήταν απαίτηση της τοπικής κοινωνίας εδώ και χρόνια. Με τα έργα αναμένεται να ξεδιψάσει η Αργολική πεδιάδα. Δημοπρατήθηκε από το 2015 αλλά η διαγωνιστική διαδικασία εξακολουθεί.
       
      Νο 8: Νέα Πανεπιστημιούπολη, Κοζάνη 47εκ.ευρώ. Πρόκειται για ένα αμιγώς κτιριακό έργο και η αναβροχιά στις δημοπρατήσεις νέων έργων εγγυάται πολλές συμμετοχές. Ημέρα δημοπράτησης: 12 Απριλίου
       
      Νο 7: ΒΟΑΚ, αναβάθμιση οδικού τμήματος Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά 47εκ.ευρώ. Το έργο επίσης αποτελεί συνέχεια προηγούμενης εργολαβίας που είχε προβλήματα με κατολισθήσεις. Μετά από επεισοδιακή διαγωνιστική διαδικασία (δημοπρατήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου 2014) ανάδοχος ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία ΕΡΕΤΒΟ-ΕΚΤΕΡ-ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ.
       
      Νο 6. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: τμήμα Αμαλιάδα-Δουναίικα 58εκ.ευρώ. Είναι η δεύτερη από τις 8 εργολαβίες. Θα έχουμε το παράδοξο (αν δεν συνεχιστεί η απεργία των μηχανικών) να δημοπρατηθεί νωρίτερα από το πρώτο τμήμα. Ημέρα δημοπράτησης 19 Απριλίου.
       
      Νο 5. ΒΟΑΚ: τμήμα Πάνορμος-Εξάντης 65εκ.ευρώ. Το έργο έχει δημοπρατηθεί από τις 4 Μαρτίου 2014 και έχει συμπληρώσει 2 χρόνια χωρίς να έχει ξεκινήσει. Ανάδοχος η Κοινοπραξία Πετρής-Αθωνική Τεχνική.
       
      Νο 4. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: τμήμα Δουναίικα-Πύργος 67,2εκ.ευρώ. Είναι η πρώτη από τις 8 εργολαβίες και έχει προκαλέσει το αρχικό ενδιαφέρον 28 εταιρειών. Προσπάθησε ατυχώς 2 φορές να δημοπρατηθεί και τώρα έχει νέα ημερομηνία 5 Μαίου.
       
      Νο 3: Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο 214εκ.ευρώ: Είναι το προτελευταίο τμήμα για να φτάσει ο μοντέρνος σιδηρόδρομος στην πόλη της Πάτρας. Χρονικά απαιτούνται 3 έτη για την ολοκλήρωση που τοποθετείται το 2019. Θα απομένει το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 24 Μαρτίου 2015 και ανάδοχος είναι η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης.
       
      Νο 2: Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος 450εκ.ευρώ: Στη νέα γενιά μεγάλων έργων με παραχώρηση. Η εμπορική του επιτυχία, εξασφαλισμένη. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15 Μαρτίου και αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος είχαμε από τα σχήματα: Κ/Ξ VINCI-ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ.
       
      Νο 1: Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου Ηράκλειο 850εκ.ευρώ: Το έργο-σημαία για τη νέα γενιά παραχωρήσεων με μεγάλο κόστος κατασκευής. Θεωρητικά θα βοηθήσει στην ανάσταση της κατασκευής στην Κρήτη που εδώ και χρόνια υποφέρει. Υπάρχουν φήμες ότι θα κατέβουν εκτός από Ελληνικές και ξένες εταιρείες από Ευρώπη και Κίνα. Ημέρα δημοπράτησης: 6 Μαίου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/34247-oi-10-megalyteres-en-ekseliksei-dimopratiseis-ypodomon-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κονσένσους ανάμεσα σε κλιματικούς επιστήμονες και μετεωρολόγους για τα ανθρωπογενή αίτια της κλιματικής αλλαγής διαπιστώνει έρευνα του Πανεπιστημίου Τζωρτζ Μέισον στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ.
       
      Η άποψη των κλιματικών επιστημόνων πάνω στο ζήτημα είναι γνωστή, όπως άλλωστε καταγράφεται στις εκθέσεις της Διακυβερνητικής Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC).
       
       
       
      Ωστόσο, υπήρχαν υπόνοιες ότι το ίδιο δεν συνέβαινε στους κόλπους των μετεωρολόγων, οι οποίοι φέρονταν να υιοθετούν διαφορετική στάση.
       
      Η νέα μελέτη που εστίασε αφενός σε 1.038 μετεωρολόγους που εργάζονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και αφετέρου στα μέλη της Αμερικανικής Μετεωρολογικής Εταιρείας που δεν «μεταδίδουν» την πρόγνωση για τον καιρό είναι αποκαλυπτική.
       
      Σε ποσοστό 96% οι μετεωρολόγοι πιστεύουν ότι η κλιματική αλλαγή συμβαίνει και ότι σε ποσοστό 95% ο άνθρωπος είναι εν μέρει ή εν πολλοίς υπεύθυνος.
       
      Οι μετεωρολόγοι συμφωνούν επίσης ότι η κατάσταση μπορεί να αντιστραφεί εάν επιλέξουμε να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων.
       
      Η στάση των αμερικανών μετεωρολόγων δεν ήταν η ίδια πριν από μερικά χρόνια. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2012, μόλις το 19% των συμμετεχόντων είχαν κατονομάσει τον ανθρώπινο παράγοντα ως κινητήριο μοχλό της κλιματικής αλλαγής, με το 81% να την αποδίδει σε φυσικά κατά κύριο λόγο αίτια.
       
      Την ίδια άποψη συμμερίζεται άλλωστε και η μετεωρολογική υπηρεσία της Βρετανίας, το περίφημο Met Office.
       
      —Λιώσιμο ρεκόρ για τους πάγους της Αρκτικής
       
      Το 1979 ξεκίνησε η δορυφορική παρατήρηση και μέτρηση των πάγων που σχηματίζονται στην επιφάνεια του Αρκτικού Ωκεανού. Οι πάγοι αυτοί αρχίζουν κατά τη διάρκεια της άνοιξης να λιώνουν και το λιώσιμο κορυφώνεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
       
      Η κατάσταση αντιστρέφεται με την έναρξη του φθινοπώρου όπου αρχίζουν να σχηματίζονται εκ νέου οι πάγοι στην αρκτική θάλασσα και το φαινόμενο κορυφώνεται φυσικά τον χειμώνα.
       
      Το Εθνικό Κέντρο Δεδομένων Χιονιού και Πάγου των ΗΠΑ (NSIDC) και η NASA ανακοίνωσαν ότι η μέγιστη έκταση των θαλάσσιων πάγων της Αρκτικής φέτος διαμορφώθηκε στα 14,52 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα, η μικρότερη έκταση από τότε που ξεκίνησαν οι καταγραφές.
       
      Το 2003 σημειώθηκε η πρώτη συρρίκνωση-ρεκόρ των θαλάσσιων αρκτικών πάγων από τότε που ξεκίνησαν οι καταγραφές.
       
      Έκτοτε κάθε χρόνο σημειώνεται νέο αρνητικό ρεκόρ διαμόρφωσης θαλάσσιων πάγων στον Αρκτικό Ωκεανό.
       
      Στο video που ακολουθεί δείτε τον κύκλο των θαλάσσιων πάγων της Αρκτικής από το καλοκαίρι του 2015 ως τις 24 Μαρτίου 2016.
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/30/meteorologoi-klima-129368/
      Περισσότερα...

      19

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.