Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/09/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Καλημέρα, προφανώς θα διαλέξεις την επιλογή για αδόμητο αλλά γράψε και τον αριθμό αδείας στο σχετικό πεδίο. Επίσης καλό ειναι να αναφερθεί και στις παρ/σεις ότι για το οικόπεδο έχει η εκδοθεί η τάδε ο.α. αλλά στην παρούσα φάση είναι αδόμητο.2 points
-
Μάλλον είναι το κενό που αφήναν για λόγους ασφαλείας σχετικά με τους εξώστες της όμορης οικοδομής....1 point
-
να αποσαφηνίσω λίγο τα όσα λέει ο Συνάδελφος παραπάνω. Την τακτοποίηση θα την κάνει ο σημερινός ιδιοκτήτης, αυτός δίνει σε εσάς και στη συνέχεια στο συμβολαιογράφο έγγραφο που αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις ή έγγραφο που αναφέρει ότι ότι αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις έχουν γίνει στην ιδιοκτησία έχουν τακτοποιηθεί. Γνώμη μου ότι επίσης πρέπει να έχεις Μηχανικό να ελένξεις την νομιμότητα κτιρίου διότι μπορεί αυτός να έχει κάποιον γνωστό ή να γίνει κάποιο λάθος να μην κάνει σωστά τακτοποίηση και κατόπιν να τρέξεις ή να βρεθείς με αυθαίρετο κτίσμα. Ακόμη σημειώνω τελευταίο και κλείνω ο συνάδελφος που θα κάνει έλενχο ακινήτου από τη δικιά σου πλευρά θα πρέπει να γνωρίζει την χρήση του ακινήτου και το αν η αυθαιρεσία που συζητάμε εμπίπτει στο "αυθαιρεσίες κατηγορίας 4" ή "αυθαιρεσίες κατηγορίας 5".1 point
-
Αν δεν του αρέσει αυτή η λύση ας πληρώσει για ανασύσταση. Χωρίς εγκεκριμένα σχέδια τακτοποίηση απαγορεύεται δια ροπάλου.1 point
-
ότι νομιμοποίηση - τακτοποίηση πρέπει να γίνει θα γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ προ αγοράς. Μετά και δεν μπορείς και θα τρέχεις. Και υποχρεωτικά προ αγοράς θα βρείς και θα αναθέσεις σε Μηχανικό να το τσεκάρει για να σας δώσει την υποχρεωτική βεβαίωση περί μη αυθαιρεσιών για να γίνουν τα συμβόλαια. Αφου θα τον χρειαστείς και θα τον πλη΄ρωσεις σε κάθε περίπτωση, βρες απο τώρα να στο τσεκάρει με τα αναγκαία σχέδια και τα πραγματικά μετρήματα που θα κάνει ο ίδιος. Διότι συχνα πυκνά, άλλες οι επιφάνειες στους τίτλους, άλλες στην άδεια και άλλα εχουν κατασκευαστεί ... κι εσυ δεν μπορείς ουτε να το μετρήσεις ούτε να το ελέγξεις ....1 point
-
Για δες από εδώ: https://eadeies.ypen.gr/adeiapublic/faces/main?1 point
-
Ο νόμος 4495 (όπως και ο προηγούμενος 4178) πράγματι ορίζει κάποιες εξαιρέσεις για τις οποίες η βεβαίωση νομιμότητας να μην συνοδεύεται από το τοπογραφικό διάγραμμα της προηγούμενης παρ. 4 του άρθρου 83. Όμως, στην πράξη σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί νέο τοπογραφικό, καθώς θα πρέπει κάποιος να υπογράψει αρτιότητα οικοδομησιμότητα Ν. 651/77 και ειδικά σε παλιά τοπογραφικά όχι μόνο δεν ήταν ακριβή, αλλά στις θέσεις των ακινήτων έχουν αλλάξει και οι όροι δόμησης. Επιπλέον, (προσωπικά το εφαρμόζω), είναι καλό για την δική μας διασφάλιση στις τακτοποιήσεις να κάνουμε νέο τοπογραφικό. 4. Η βεβαίωση του μηχανικού συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές και τα οριζόμενα στο ν.651/1977 (Α207), εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων και συνοδευόμενο από τη μεθοδολογία εξάρτησης και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών σημείων του κρατικού συστήματος συντεταγμένων που χρησιμοποιήθηκαν για την εξάρτηση. Αν το οικόπεδο προέρχεται από πράξη εφαρμογής και διαθέτει συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς, διαφορετικό από το ΕΓΣΑ ‘87, πρέπει να αναφέρονται και οι συντεταγμένες σύμφωνα με αυτό. (...) 5. Δεν απαιτείται το ανωτέρω τοπογραφικό διάγραμμα στις εξής περιπτώσεις : α) για ακίνητα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4178/2013 έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη σύστασης οριζοντίων / καθέτων ιδιοκτησιών ή έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια, β) σε κάθε περίπτωση για ακίνητα εντός σχεδίου για τα οποία έχει κυρωθεί πράξη εφαρμογής, γ) για ακίνητα εκτός σχεδίου πόλης, μη άρτια και μη οικοδομήσιμα, σύμφωνα με το εμβαδόν του τίτλου, δ) για ακίνητα που προέρχονται από αναδασμό και διανομή, εφόσον η αντικειμενική αξία τους δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, εξαιρουμένων αυτών που βρίσκονται εντός καθορισμένης Ζ.Ο.Ε..1 point
-
διαβαζεις αυτα https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια δομησης deck"&page=0 και αποφασιζεις1 point
-
Η ροπή του προβόλου στο άκρο για το ίδιο βάρος των 22cm σκυροδέματος, 200 kg/m² επικάλυψη και 500 kg/m² ωφέλιμο φορτίο είναι (με 1.35+1.50) 50.76 kNm/m. Το στηθαίο προσθέτει άλλα 4.86 kNm, τουτέστιν 55.62 kNm. Με 2 cm επικάλυψη, τα Φ10/10 χωρίς θλιβόμενο οπλισμό δίνουν ροπή αντοχής 68.1 kNm/m. άρα πέρα από τους συντελεστές ασφαλείας υπάρχει ακόμα ένα 20% περιθώριο. Ο κατακόρυφος σεισμός δεν παίζει ρόλο λόγω του υψηλού κινητού φορτίου (τα μόνιμα θα πάνε με 1.60 αντί 1.35, αλλά τα κινητά με 0.48 αντί 1.50). Άλλωστε το πάχος έχει επιλεχθεί χονδρικά σωστά ως το 1/10 του μήκους, όσον αφορά τη δυσκαμψία της πλάκας, τη συντριβή του σκυροδέματος κλπ. Ο συνάδελφος δεν έχει κάνει υπολογιστικό λάθος, τα σίδερα επαρκούν μια χαρά. Απλά οι λόγοι που και εγώ θα έβαζα Φ14/10 άνω με Φ10/20 κάτω σε έναν πρόβολο μήκους 2.40-2.50μ είναι: 1. Ότι έχω δει σίδερα προβόλου πατημένα χαμηλά από τους μπετατζήδες λόγω κακής στερέωσης. 2. Ότι ο πρόβολος είναι ισοστατικό σύστημα όπου αν αστοχήσει η στήριξη, αμέσως πέφτει. 3. Ότι όταν οι πρόβολοι στηρίζονται σε 2 ή περισσότερες πλάκες κατά την έννοια του πλάτους τους (πχ 11μ πρόβολος πατάει σε δύο πλάκες των 5.5μ) εμφανίζεται μια συγκέντρωση ροπών του προβόλου στη θέση της εγκάρσιας δοκού λόγω αυξημένης δυσκαμψίας και μειωμένης στροφής των εσωτερικών πλακών στη θέση αυτή. Βέβαια και τα Φ10/10 του συναδέλφου προσφέρουν όπως είδαμε ένα περιθώριο της τάξης του 20%. Πέραν τούτου, καθότι μιλάμε για οριακή κατάσταση αστοχίας, μια τοπική διαρροή των οπλισμών θα εξομοιώσει τη ροπή σε όλο το πλάτος. 4. Ότι, σε μικρότερο βαθμό, η αυξημένη όπλιση θα περιορίσει τη ρηγμάτωση του προβόλου και το βέλος κάμψης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν πρόβλημα τα Φ10/10. Οι παραπάνω λόγοι, με εξαίρεση ως ένα βαθμό τους 3 και 4, είναι καθαρά διαισθητικοί ή rule of thumb αν θέλετε, και σίγουρα δεν ακυρώνουν τον μελετητή μηχανικό - δεν έχει κάνει λάθος, παρά τις 15 κριτικές απαντήσεις που έχουν ακουστεί στο thread μέχρι τώρα! Κατά τα άλλα το τι θα συμβούλευα εγώ το έγραψα ήδη. EDIT: Να σημειώσω ότι στα Φ10/10 προστίθενται και τα σίδερα της πλάκας που σπάνε πάνω και βγαίνουνε στον πρόβολο, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τον τελικό οπλισμό. EDIT2: Διόρθωσα τους συντελεστές του σεισμικού συνδυασμού για ζώνη ΙΙ, είναι πάλι ευμενέστερος.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-