Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. ksteve

    ksteve

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      207


  4. dryianni

    dryianni

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      325


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/11/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλησπέρα, θα δώσεις μία βεβαίωση ανά οριζόντια.
    1 point
  2. Η διαπίστωση της παράβασης γίνεται με βάση τα εγκεκριμένα σχέδια της άδειας και όχι με το τι μετρούσε ή τι δεν μετρούσε στους εκάστοτε κανονισμούς (ΓΟΚ 73, ΓΟΚ 85). Αφού η ανοιχτή σκάλα έκλεισε και η οποία δεν είχε μετρήσει στο ΣΔ (ενδεχομένως και στο Π.Κ) το πρόστιμο υπολογίζεται με Υ.Δ, Υ.Κ και ενδεχόμενη παραβίαση Δ ή ακόμη και προκηπιου και όχι με αναλυτικό. Λόγω της ειδικότητάς σου που δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το αντικείμενο αυτό, σου συνιστώ να μην ασχολείσαι με τα αυθαίρετα και να απεμπλακείς άμεσα από αυτά, διότι Θα πάθεις ζημιά στο τέλος εσύ ή όποιον εκπροσωπείς.
    1 point
  3. Σύμφωνα με το άρθρο 98 παρ. 4, μπορείς να τακτοποιήσεις εσύ μόνο όλες τις αυθαιρεσίες, αν το ακίνητο είναι εντός σχεδίου χωρίς να έχεις σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων συνιδιοκτητών του ακινήτου. Για τις τακτοποιήσεις δεν κάνουμε τις γνωστές από τις άδειες δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης, αλλά ιδιωτικά συμφωνητικά, τα οποια εμπεριέχουν φυσικά τους όρους και τις λεπτομέρειες που θέλουμε να περιλαμβάνουν. Αν ως μηχανικός κάνεις υπαγωγή για δική σου ιδιοκτησία μπορείς να κόψεις απόδειξη στον εαυτό σου, αναγράφοντας πάνω "αυτοπαράδοση". Το ποσό της αμοιβής που αναγράφεις στο συμφωνητικο μπορεί να είναι το οποιοδήποτε και καθορίζεται ελεύθερα. Μπορεί να γίνει και αυτό που λες, δηλαδή να είστε συμβαλλόμενοι εσείς μόνο στο συμφωνητικό, ο έτερος συνιδιοκτήτης ως "εντολέας" και εσύ ως "μηχανικός" και να κόψεις απόδειξη σ αυτόν. 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  4. Κι εγώ μόνο ΦΕΜ 10%. Αν και κάποιοι συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι ούτε αυτό είναι υποχρεωτικό..Βέβαια μπροστά σου το βρίσκεις οπότε οκ...
    1 point
  5. Οι κρατήσεις ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ-ΕΜΠ έχουν καταργηθεί. Προσωπικά καταβάλλω Φ.Ε.Μ.
    1 point
  6. Σωστά ως προς το υπολογιστικό κομμάτι ένταξης αυθαιρεσιών. Ενδεχομένως να συνέφερε η κατηγορία 3 για να μην έχεις ΥΚ και παραβίαση Δ στο πρόστιμο. Κάνε μια δοκιμή να το διαπιστώσεις. Για την εύρεση κατηγορίας ισχύουν τα γνωστά. Προ 83, κατηγορία 2, προ 75 και χρήση κατοικία κατηγορία 1. Μετά το 83 κατηγορία 4 ή 5. Κοιτάζεις τι ίσχυε στην άδεια αναφορικά με όρους δόμησης και τι ισχύει σήμερα. Παίρνεις τα πιο συμφέροντα μεγέθη για να συγκρίνεις (την εποχή της άδειας ή σήμερα). Το υπόγειο προς υπαγωγή βρίσκεται εκτός περιγράμματος και είναι αυτοτελές όπως λες, άρα δεν πληροί δυο από τα τρία κριτήρια (το κριτήριο περί "εντός σχεδίου" δεν το γνωρίζουμε αφού δεν το αναφέρεις) για να μην συμμετέχει στον προσδιορισμό κατηγορίας. Συνεπώς θα υπολογιστεί και το προς τακτοποίηση υπόγειο. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, γγ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, δδ) αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η χρήση τους είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του εξήντα τοις εκατό (60%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης. Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου.
    1 point
  7. Γιατί να γίνει τροποποιηση της συστασης και ως προς τί? Δυο ηταν οι ανεξαρτητες ΟΙ και δυο θα παραμεινουν... Η μονη αυθαιρεσια ειναι η "λειτουργικη" συνενωση. Αυτην τακτοποιείς.
    1 point
  8. Αν είναι μέρος της κατοικίας δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις. Είναι σαν να λες ότι έχεις ένα δωμάτιο της οικίας το οποίο το χρησιμοποιούν ως αποθηκευτικό χώρο και να το δηλώνεις ως Β.Χ. Δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με την εγκ. 3 του Ν. 4178 υπήρχε τότε η ερμηνεία ότι ο χώρος είναι αυθαίρετος ανεξαρτήτως ύψους και λοιπών προυποθέσεων που θα ίσχυαν για τη νόμιμη χρήση του. Με βάση λοιπόν αυτή την ερμηνεία "αναγκαστικά" βάζαμε όλη την επιφάνεια επί παραδείγματι, της σοφίτας ακόμη και στα χαμηλά σημεία της που έπρεπε να περπατάς σκυφτός για να χωρέσεις. Εξάλλου πόση διαφορά βγαίνει στο πρόστιμο για ένα w.c 1-2 τμ αν δεν βάλεις μειωτικό; Δεν φαντάζομαι να έχεις τόσο υψηλή τιμή ζώνης που να επηρεάζει το γενικότερο πρόστιμο τόσο πολύ. Οπότε σε συναδελφικό επίπεδο σου προτείνω να ακολουθήσεις τον δοκιμασμένο δρόμο και να μη βάλεις μειωτικό προσμετρώντας το σύνολο της επιφάνειάς του. Γενικότερα τώρα, το ότι υπολογίζεις το πρόστιμο ενός χώρου χωρίς μειωτικό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς στην τεχνική έκθεση να αναφέρεις ότι βάσει κτιριοδομικού μια χρήση δεν είναι κύρια αλλά βοηθητική. Για παράδειγμα, μπορεί να έχεις σοφίτα η οποία να μην πληροί τον ορισμό ώστε να λάβει μειωτικό συντελεστή, αλλά η χρήση της να παραμένει ως αποθήκη, ή να έχεις μια αποθήκη επιφάνειας μικρότερης των 50 τμ, αλλά στο δώμα, η οποία δεν λαμβάνει μειωτικό, πλην όμως η χρήση της είναι βοηθητική. ΥΓ Γενικά με αναλυτικό δεν υπολογίζονται αυθαιρεσίες που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου . Δες το άρθρο 100 ποιες κατασκευές χώρων εξαιρεί (Η.Χ κλπ).
    1 point
  9. Το μεγαλο προβλημα που υπηρχε στον 4178, ειχε λυθει με τον 4495. δλδ ενω με τον 4178 το 51% τακτοποιουσε "μονο του", μετά αρνουνταν να συναινέσει για το υπολοιπο 49% ζητωντας"ανταλλαγματα". Αυτο το προβλημα, το ειχε λυσει ο 4495, βαζοντας -εκτος απο το 51%- και το "εκ κατασκευης" σαν ξεχωριστη προυπόθεση. Με την νέα ρυθμιση, το 51% στην παρ. 9 διαγραφεται, και οριζεται σαν δικαιουχος τακτοποιησης επι κοινοχρηστων, αυτος που τις ιδιοχρησιμοποιει. Απλο, κατανοητό και ευκολο..... Ομως,τις παρ. 5 , 6 και -ειδικα- την παρ. 7, του αρθρου 98, περι την ερμηνεια και εφαρμογη της οποιας, γινεται ολη αυτη η συζητηση, εδω και δυο χρονια ως προς την "μονομερή τροποποιηση της συστασης ΟΙ", δεν τις αλλαξε καθολου. Περιμενουμε, εάν και πότε το ΤΕΕ θα ζητησει, είτε εγκυκλιο απο το Υπουργειο είτε καποια γνωμοδοτηση νομικων, για να ξεκαθαρισθεί το θεμα μια και καλη, ωστε να παψει το φαινομενο να διαβαζουμε εδω στο φορουμ, "ο δικος μου συμβολαιογραφος δεν το κανει...μου είπε καποιος οτι ο δικος του κανει..." υγ Στην τροποποιηση που ψηφισθηκε, προβλεπεται και η εκδοση υπουργικης απόφασης σχετικα με την πρ. 9 [πιθανον να αφορά και για ολοκληρο το αρθρο 98]
    1 point
  10. Το w.c είναι μέρος κατοικίας του ισογείου και επικοινωνεί με αυτό, ή είναι ένα εξωτερικό-αυτοτελές w.c; Στη δεύτερη περίπτωση θα έβαζα μειωτικό συντελεστή.
    1 point
  11. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος (άρθρο 127 Ν. 4495/2017): είτε με συναίνεση είτε χωρίς συναίνεση (αρκεί με ΤΕ να αποδεικνύεται ότι το νέο, ατομικό σύστημα είναι αποδοτικότερο για την ιδιοκτησία από ότι το υφιστάμενο, κοινόχρηστο) απαλάσσεσαι από πάγια και συμμετέχεις μόνο στις έκτακτες δαπάνες συντήρησης, επισκευής ή αντικατάστασης του κοινόχρηστου συστήματος. Τελεία και παύλα!
    1 point
  12. Συναδελφε, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ακομα δεν διαβασες την κειμενη νομοθεσια. Αυτη οριζει οτι η καταθεση της αμοιβης γινεται εντος 24ωρων μετα τον ελεγχο. Αρα λανθασμενα προτεινες να κατατεθει η αμοιβη και μετα να πας. ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να κοψεις ΑΠΥ και ΦΥΣΙΚΑ να αποδωσεις τον αναλογο ΦΠΑ. ΥΓ. Διαβασε την ΥΑ για τους ελεγχους δομησης. Ειναι 4-5 σελιδες.
    1 point
  13. Αρχικά να αναφέρω ότι συμφωνώ με τους συναδέλφους ότι για 2 εκ. δεν αναφέρεις τίποτα. Θα ήταν ουτοπία και αντισυναδελφικό κάτι τέτοιο από πλευράς ελεγκτή μηχανικό προς συνάδελφο επιβλέποντα. Γενικότερα στην απόφαση 299/16-1-2014 ΦΕΚ 57/Β ισχύουν τα παρακάτω: i) Εάν διαπιστωθούν οι αναφερόμενες στην παράγρα− φο 9 του άρθρου 6 του ν. 4030/2011 αλλαγές, τροποποι− ήσεις και αποκλίσεις, δεν επιβάλoνται κυρώσεις, εφό− σον ενημερωθεί εντός τριάντα (30) ημερών ο σχετικός φάκελος της άδειας δόμησης. Εάν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία ΥΔΟΜ επιβάλει μόνο τη διακοπή εργασιών. 7. Για τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, μετά τη διακοπή αυτών, απαιτείται νέος έλεγχος από διαφορετικό Ελεγκτή Δόμησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι οι παραβάσεις έχουν αρθεί (μετά από αναθεώρηση, ενημέρωση ή κατεδάφιση) εκδίδεται σχετική πράξη της ΥΔΟΜ, εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την πα− ραλαβή του νέου Πορίσματος του Ελεγκτή Δόμησης, στο οποίο βεβαιώνεται η άρση των παραβάσεων που οδήγησαν στη διακοπή. Άρα, από το κείμενο της απόφασης διαφαίνεται ότι σε περίπτωση ενημέρωσης της άδειας εντός 30 ημερών από το πόρισμα του ελεγκτή δεν γίνεται διακοπή εργασιών και δεν έχει εφαρμογή η παρ. 7. Ν. 4030 άρθρο 6 παρ. 9 9. Ενημέρωση του φακέλου της άδειας δόμησης, "ανεξάρτητα από το χρόνο"(*) ισχύος της άδειας δόμησης, πραγματοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις: γ) Μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται οι διατάξεις που καθορίζουν την επιτρεπόμενη κάλυψη, το συντελεστή δόμησης και το συντελεστή κατ' όγκο εκμετάλλευσης (σ.ο.) ή τις υποχρεωτικές αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 10 εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα ή μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 20 εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου. Οι εγκεκριμένες διαστάσεις του κτιρίου δεν συμπεριλαμβάνουν το πάχος του επιχρίσματος. βλ ΝΟΚ τεχνικές οδηγίες : "οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τoυς εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης)" Άρα, θα μπορούσε ο ελεγκτής συνάδελφος αφαιρώντας το πάχος των ξυλοτύπων να έχει την "καθαρή διάσταση" στο περίγραμμα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.