Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimopoulg

    dimopoulg

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      55


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.056


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/05/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. ....συζηταμε αν θα μενει καποιος απο κατω....στο σπίτι...🙃
    2 points
  2. Είναι σαφές μετά από τόσα χρόνια ότι οι (καθαρά εισπρακτικοί) νόμοι των αυθαιρέτων δεν λαμβάνουν υπ'όψιν την πολυπλοκότητα όλων των περιπτώσεων. Ειδικά όταν εμπλέκεται το ιδιοκτησιακό τα πράγματα γίνονται ακόμη δυσκολότερα. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ορθή την κοινή υπαγωγή 2 ανεξάρτητων ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε διαφορετικά ακίνητα. Πρέπει κάθε δήλωση να γίνεται ξεχωριστά, να συμπεριλαμβάνεται στις παραβάσεις η αυθαίρετη λειτουργική συνένωση και να περιγράφεται αναλυτικά στην τεχνική έκθεση η υφιστάμενη κατάσταση. Και αυτό διότι τα ακίνητα ιδιοκτησιακά διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Μπορεί άνετα μελλοντικά να αρθεί η λειτουργική συνένωση με την κατασκευή τοίχου πχ και να πουληθεί η μια από τις 2 ιδιοκτησίες. Σε περίπτωση που υπάρχει κοινός στατικός φορέας εννοείται ότι θα εκπονείται μια κοινή τεχνική έκθεση/μελέτη η οποία θα υποβάλλεται και στις 2 δηλώσεις. Προσωπικά μου έχει τύχει ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση. 2 όμορες οικοδομές με 2 διαφορετικές οικοδομικές άδειες με σταθμό αυτοκινήτων στο υπόγειο. Στην πράξη οι 2 ιδιοκτησίες συνενώθηκαν και λειτουργούν ως ενιαίος σταθμός αυτοκινήτων. Η μόνη διαφορά είναι ότι υπάρχει είσοδος με ράμπα και στα 2 υπόγεια (απλώς η μια από τις 2 έχει πρακτικά αχρηστευθεί). Έκανα όπως είπα και παραπάνω 2 ξεχωριστές δηλώσεις και συμπεριέλαβα τη λειτουργική συνένωση στον αναλυτικό περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση στην τεχνική έκθεση. Σχεδίασα μια ενιαία κάτοψη και στην κάθε δήλωση είχα διαγραμμισμένο κάθε φορά το τμήμα της όμορης ιδιοκτησίας ωστε να φαίνεται και ποιο κομμάτι ανήκει σε αυτήν αλλά και πως είναι η πραγματική κατάσταση. Μετά την υπαγωγή (και με την προϋπόθεση ότι επιτρέπεται κατά τα άλλα) θεωρώ πως θα μπορείς να εκδόσεις 2 ξεχωριστές άδειες για αλλαγή χρήσης στο καθε ακίνητο διατηρώντας την (τακτοποιημένη πλέον) λειτουργική συννένωση.
    2 points
  3. Δεν χρειαζεται καποια ιδιαιτερη εικασια.....ειναι γνωστο οτι πολλοι συναδελφοι εχουν καψει τα πτυχια τους και την αδεια τους και υπογραφουν τα παντα , ακομα και διοικητικες πραξεις με ζωγραφιες και αρχεια - σκουπιδια.....Το κακο ειναι οτι αυτοι καθοριζουν το οικονομικο στατους της αγορας προς το πατο φυσικα....θετοντας βεβαια σε τεραστιο κινδυνο και τον ιδιο τον ιδιοκτητη που τους προτιμανε για το οικονομικο, καθ οτι σε τετοια περιπτωση ανακαλειται η πραξη και ειναι δεδομενο μετα οτι θα προχωρησει με το αρθρο των Νεων Αυθαιρετων.
    1 point
  4. Αν βάλεις δύο βαγόνια και πάνω συνδεδεμένα με κοτσαδόρο, σε πάει Κατηγορία 3 ως συρμός και παίρνεις άδεια απ το Μεταφορών...
    1 point
  5. Μπορέις, αν όντως κάνεις νέα αυτοψία σήμερα. Ή τέλος πάντων αν είσαι βέβαιος ότι η υφιστάμενη κατάσταση σήμερα ταυτίζεται με τα σχέδια που υποβάλεις.
    1 point
  6. Ούτε εγώ πληρώνω χωρίς ειδοποιητήριο. Εκτιμώ , πάντως, πως οι δόσεις του 17 και του 18 πρέπει να πληρωθούν στις προκαθορισμένες ημερομηνίες....
    1 point
  7. Σίγουρα επιτρέπεται, αν και σαν βασική προϋπόθεση θεωρώ ότι πρέπει να είναι οι προεκτεινόμενες ράβδοι να "καπακώνονται" από τις εγκάρσιες ράβδους οπλισμού της παρακείμενης πλάκας (να μην βρίσκονται δηλαδή απλά εντός της επικάλυψης του οπλισμού της πλάκας..). Το απαιτούμενο μήκος αγκύρωσης μπορεί να υπολογιστεί συντηρητικά, αγνοώντας ότι ένα τμήμα της αγκυρούμενης ράβδου βρίσκεται εντός περισφιγμένης περιοχής (δηλ. στην περιοχή του υποστυλώματος). Άλλωστε ο ΕΚ8, επιτρέπει (επιβάλλει κιόλας, ακόμα και στους νεόδμητους, όχι μόνο στους υφιστάμενους φορείς) να συμπεριληφθεί και οπλισμός των πλακών (εδώ, των Π1 και Π2) που βρίσκεται εντός του συνεργαζόμενου πλάτους της πλακοδοκού (ορίζεται αναλυτικά, όπως και στον ΕΚΩΣ πιο είναι σε κάθε περίπτωση αυτό πλάτος εντός του οποίου μπορεί ο οπλισμός των πλακών να συμπεριληφθεί στην ροπή αντοχής της εξεταζόμενης δοκού). Ο οπλισμός αυτός των πλακών σίγουρα αγκυρώνεται στην παρακείμενη πλάκα Π3 και όχι σε κάποια περιοχή με συνδετήρες..
    1 point
  8. Ναι αυτό κάνει, στείλτους ένα "ευγενικό" μέιλ ότι έχεις κλείσει βιβλία από τότε ή τελείωσε η μισθωτή σου απασχόληση και πλέον δεν ασκείς δραστηριότητα στην Ελλάδα. Το πιθανότερο να μην ασχοληθούν καν και μετά από 2-3 χρόνια να σου καθαρίσουν το μητρώο, με τους ρυθμούς που κινούνται κατά εκεί σε κόβω. Πάντως Α1 πλέον ούτε υποχρεωμένος είσαι να στείλεις ούτε το δέχονται αν δεν έχεις δραστηριότητα εδώ, σου λένε θα διορθωθεί το μητρώο κάποτε..
    1 point
  9. Το παραπάνω δεν προκύπτει απο πουθενά. Άλλωστε και τις 2 προηγούμενες φορές που εφαρμόστηκε το 25% η προθεσμία εμπρόθεσμης πληρωμής είχε επεκταθεί πέραν του τέλους του εκάστοτε μήνα. Άρα, θεωρώ ότι δε χρειάζεται πανικός και απλά περιμένουμε. Χωρίς ειδοποιητήριο κατ εμέ είναι λάθος η όποια πληρωμή πόσο μάλλον δε η πληρωμή με έκπτωση η οποία εν τέλει μπορεί να μείνει και στα χαρτιά.
    1 point
  10. εσυ βλεπεις την παληα ΥΑ του 2018. η νέα ειναι στο ΦΕΚ Β 1843/20 δεν υπαρχει αυτο για το 67% Θα πας στην περιπτωση της παρ. "λβ", που αναφερεται στις όψεις. Παντως η νεα ρυθμιση δεν προβλεπει ποσοστο. Υπαρχει η παρ."στ" περι συναινεσης, αλλα δεν οριζει ποσοστο. Αρα ή με το 51% ή με το 100%. η ΥΑ οριζει ποσοστο συναινεσης μονον στην λειτουργικη [κζ] που γινεται με το ΝΟΚ 23/5 στο "στ για τον ανελκυστηρα και στο "λ" για το αεριο
    1 point
  11. Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας διαβιβάζω απάντηση του ΕΤΕΑΝ σε σχετικό ερώτημά μου: "Σε σχέση με την έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) επειδή το ερώτημα είναι ειδικό και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, οι ωφελούμενοι θα πρέπει να συμβουλευτούν την ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 ή/και να απευθυνθούν σε μηχανικό ή/και στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.). Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν ενδεικτικό πίνακα απαίτησης έκδοσης ΕΕΔΜΚ (Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας) για την εκτέλεση εργασιών στα πλαίσια του "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ" Α/Α Κατηγορία παρέμβασης Έκδοση ΕΕΔΜΚ Παρατηρήσεις Οι παρακάτω εργασίες 1~8, δεν απαιτούν οικοδομική άδεια ή ΕΕΔΜΚ με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο (ν. 4495/2017 άρθρο 30 παρ 1) 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων / εξωφύλλων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 2 Αντικατάσταση υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 3 Σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ Αφορά προστεγάσματα, περσίδες, τέντες 4 Θερμομονώσεις από την εσωτερική παρειά εξωτερικών τοίχων,οροφών/στεγών ΌΧΙ 5 Λέβητας φυσικού αερίου / υγραερίου * ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, με επίτοιχο λέβητα 6 Σύστημα συμπαραγωγής ΦΑ (ΣΗΘΥΑ) ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 7 Αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα τύπου split (τοπικές κλιματιστικές μονάδες) ΌΧΙ 8 Ηλιακός θερμοσίφωνας και λοιπά ηλιοθερμικά συστήματα ΌΧΙ 9 Εξωτερική θερμομόνωση δώματος ΌΧΙ 10 Εξωτερική θερμομόνωση οροφής πυλωτής ΌΧΙ 11 Ενεργειακά τζάκια ΌΧΙ Αφορά μετατροπή υπάρχοντος τζακιού σε ενεργειακό σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 12 Τοποθέτηση ικριωμάτων και εκτέλεση εργασιών που απαιτούν ικριώματα ΝΑΙ 13 Εξωτερική θερμομόνωση όψεων (θερμοπρόσοψη) με ή χωρίς ικριώματα ΝΑΙ 14 Εξωτερική θερμομόνωση στέγης ΝΑΙ Βάσει του ΝΟΚ (ν.4067/2012) " Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες" 15 Λέβητας πετρελαίου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 16 Αντλίες θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 17 Γεωθερμική αντλία θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 18 Λέβητας βιομάζας - πελλέτας ξύλου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 19 Ενεργειακά τζάκια ΝΑΙ Αφορά νέες κατασκευές σε οριζόντιες ιδιοκτησίες * Για εγκαταστάσεις υγραερίου σε κτίριο ή κτιριακή μονάδα, η απαίτηση ή μη αδειοδότησης προκύπτει από την ταξινόμηση της εγκατάστασης στις κατηγορίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ 31856 "Τεχνικός Κανονισμός εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίρια (πλην βιομηχανιών-βιοτεχνιών)" 11.08.2003 (ΦΕΚ 1257 Β' 3.09.2003). Για την κατηγορία 0 δεν απαιτείται αδειοδότηση ενώ για τις κατηγορίες I, II, III απαιτείται. Όσον αφορά τον επίτοιχο Λέβητα φυσικού αερίου, στην περίπτωση αυτόνομου συστήματος σε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ν. 4495/2017 άρθρο 30 περίπτωση η και Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 άρθρο 2 περίπτωση λ)".
    1 point
  12. άντε να διώξουμε την υπάλληλο η οποία δεν μπορεί να ερμηνεύσει ένα 100% ξεκάθαρο νόμο για να ικανοποιήσουμε το οποιοδήποτε κόμπλεξ μας να δούμε που θα πάει αυτό. Μετά με ποιους θα τα βάλουμε άρα όλοι εσείς που την βρίζεται θεωρείται ότι ερμηνεύεται το νοκ σωστά και με σιγουριά και σας φταίει η (ο) υπάλληλος. τότε προς τι τα ερωτήματα στο φόρουμ , και όσοι διαφωνούν με εσάς από ποια πειθαρχική δίωξη θα περάσουν του προϊστάμενου του φόρουμ η θα αρχίσετε να τους βρίζεται και αυτούς. προς γεωργία έχεις δίκιο αν είναι όπως τα λες γι αυτό πήγαινε και συζήτησε το με την υπάλληλο και θα καταλάβει. οι τοίχοι δεν μετράνε στο 10% αν κατασκευάσεις πάνω από 10% το υπόλοιπο μετράει στη δόμηση το ύψος στο πατάρι μπορεί να είναι και 2,70 μ η σκάλα προς το πατάρι δεν υπολογίζεται στα 12 μ2 που αφαιρούνται
    1 point
  13. Για ποιο λογο μπαινουν στο φορουμ ιδιωτες , και ακομα χειροτερα συζηταμε μαζι τους θεματα ΕΕΜΚ για τα οποια εχουν απευθυνθει σε συναδελφους μας (αν δεν το χουν κανει ακομα χειροτερα θα επρεπε να εχουν απευθυνθει ηδη).....οπως επισης και απαντησεις του τυπου ειναι νομιμως υφισταμενο το το κτιριο και αλλα τετοια πανεμορφα που συνανταει καθημερινως ο καθε μηχανικος στις επαγγελματικες σχεσεις με τους ΄εκαστοτε πελατες.... Παρακαλω να αποκλειστουν απο τις συζητησεις ιδιωτες , καθ'οτι το φορουμ καταρχην απευθυνεται σε Μηχανικους αλλα και σε επαγγελματικα θεματα Μηχανικων, οταν μαλιστα τετοιες συζητησεις μπορουν να προκαλεσουν προβλημα σε συναδελφο μας σε πιθανη μελλοντικη αντιδικια , αφου πλεον θα ειναι ξερολας ο ιδιωτης μετα τις ερωτοαπαντησεις εδω μεσα. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε επεξεργασία και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    -1 points
  14. Μηχανολόγος μηχανικός και μηχανολογικά στέκει μια χαρά, τώρα το θέμα είναι με την πολεοδομία μην βρω κάνα μπελά, πως θα ξέρει ο πολεοδόμος αν εγώ κοτσαρω το βαγόνι στον κοτσαδορο και το πάω βόλτα;
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.