Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      104


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. giorgosv

    giorgosv

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.071


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/11/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Συμπληρωματικά στα προηγούμενα : Στον ΓΟΚ 29 η όψη του κτηρίου θεωρείται ως η αφετηρία των εξοχών ή εσοχών. Στον ΓΟΚ 73 γίνεται αναφορά για περιορισμούς της όψης «εφ’ ής» η προεξοχή. Και γενικά : erker (γερμανικά) προεξοχή, σαχνισί (τουρκικά), bay window (αγγλικά). Έρκερ (για τους ελληνικούς οικοδομικούς κανονισμούς κλειστός εξώστης) είναι προεξοχή συμφυής του κτηρίου με λειτουργικούς σκοπούς (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ και όχι ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ προεξοχή). Έρκερ στους κανονισμούς ανέκαθεν υπήρχε, επιτρεπόταν πάνω από κοινόχρηστους και γινόταν ο έλεγχος του συντελεστή εκμετάλλευσης (ΣΔ) με προσμέτρηση της επιφανείας του. Από το 1929 ως το 1937 μπορούσε να προεξέχει της κύριας όψης μέχρι 1,1 μ. και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 1,4 μ., από 1937 έως 1986 μέχρι 0,4 μ., απαγορεύτηκε από 1986 έως 2012 και έκτοτε επιτρέπεται πάλι μέχρι 0,8 μ. χωρίς να περιλαμβάνεται πλέον στην κάλυψη ή στον ΣΔ.
    3 points
  2. Συμφωνώ με τον Πολυτεχνίτη, δείξε όλο το ακίνητο με τον δρόμο και διεκδίκησε το τμήμα του ΕΚ. Στη συνέχεια ας κάνουν σύσταση δουλείας.
    2 points
  3. Από την ΕΡΓΑΝΗ φρεσκότατο ... σαν φούρνος ακούγεται !!! Οδηγίες Συμπλήρωσης Υπεύθυνης Δήλωσης Βεβαίωσης Άδειας Κυκλοφορίας και για περίπτωση που η ΕΡΓΑΝΗ δεν λειτουργεί το ανεβάζω και ως συνημμένο. Αυτό που με συνεπήρε είναι κυριολεκτικά η ονομασία που έχουν δώσει MoveCertificate ... ola ta lefta!!!! αλλά και το v1 !!! Το τυπώνω ... το κάνω κορνίζα ... πλέον έχω και "MoveCertificate" !!! MoveCerificate_Odhgies_v1.pdf
    1 point
  4. Κατ' αρχάς κακώς άνοιξε ένα καινούριο "παράθυρο" με αυτό το θέμα της μετατροπής. Αν έψαχνες λίγο εδώ στο φόρουμ θα διαπίστωνες πως αυτό το θέμα έχει συζητηθεί, σε όλες του τις λεπτομέρειες, πολλές φορές. Εχεις γράψει, για πρώτη φορά για ένα θέμα, που μάλλον δεν το γνωρίζεις καλά (αυτό δεν είναι, ντε και καλά, κακό) και όμως μας το παρουσιάζεις μόνο με μία αράδα. Καλό είναι λοιπόν να μας γράψεις ακριβώς το πρόβλημα που έχεις. Έχεις μετρήσει κάποιο χωράφι (γήπεδο) διανομής και αφού, ας πούμε, το οριοθέτησες θέλεις να το αποδόσεις και σε ΗΑΤΤ της ΓΥΣ? Σε πρώτη φάση θα σου πω πως αυτό ΔΕΝ θα το πετύχεις ποτέ. Και αν ακόμη με τους πίνακες του Ρίζου κάνεις την μετατροπή του μικρού σου φύλλου χάρτoυ στο Μεγάλο φύλο (στο κεντρικό dadum, φυσικά όπως αυτά δίνονται στο σύστημα ΗΑΤΤ της διανομής της Τ.Υ.) η απόκλιση στις συν/νες, με αυτές της ΓΥΣ που επιζητάς, μπορεί να είναι έως 5-7 μέτρα στο Χ ή στο Υ. Σε πρώτη φάση πες μας τι δουλειά θέλεις να κάνεις. Ψάξε λίγο εδώ στο φόρουμ και θα βρεις πολύ υλικό για το θέμα αυτό. Μη νομίσεις πως έπρεπε να έρθεις εσύ για να συζητηθεί αυτό το θέμα (πλάκα κάνω!!). Νομίζω πως στα dawnloads υπάρχει ένα "εξελάκι" που βοηθάει στην μεταφορά συντεταγμένων από φύλλο σε φύλλο (πάντα όμως στο σύστημα συντεταγμένων της Τ.Υ. Όχι από το σύστημα ΗΑΤΤ της Τ.Υ. σε αυτό της ΓΥΣ). Εγώ δεν το χρησιμοποίησα αυτό ποτέ. Προτιμούσα τους πίνακες του Ρίζου που τους χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί και η Τοπογραφική υπηρεσία. Γράψε και την ειδικότητα σου!
    1 point
  5. Βάσει του ορισμού της "ειδικής όψης ελέγχου έρκερ" όπως ορίζεται με τις Τ.Ο. : ... γενικά κτιρίων που παρουσιάζουν περισσότερες της μιας συνεχόμενες όψεις (πολυγωνική κάτοψη), ο έλεγχος εφαρμογής του ανώτατου ορίου επιφάνειας κλειστών εξωστών που μπορούν να κατασκευαστούν σε αυτήν (ήτοι 20%), εξετάζεται σε κάθε όψη ξεχωριστά. δεν θα μπορέσεις να αιτιολογήσεις το ποσοστό 20% αφού η όψη θα ορίζεται ακριβώς στο κατακόρυφο επίπεδο μεταξύ του επιθυμητού "έρκερ" και του κτηρίου. Και αρχιτεκτονικά αν το δεις, η έννοια της εκφοράς του έρκερ δεν μπορεί να περιοριστεί ιδεατά αριθμητικά αλλά μόνον οπτικά.
    1 point
  6. Όλα βιοτεχνικά και έχει μικρότερο προϋπολογισμό. Κάπου πρέπει να έκανες λάθος στου υπολογισμούς, τα γραφεία έχουν μεγαλύτερο προϋπολογισμό (ΣΕΕ 0.9) και οι αποθήκες ίδιο με τη βιομηχανία (ΣΕΕ 0.65). Προσοχή λίγο στις μελέτες, γιατί θα πρέπει να υπολογίσεις ΚΕΝΑΚ για το κτίριο γραφείων αν είναι μεγαλύτερο των 50τμ
    1 point
  7. @katrmp, την καλημέρα μου, Πέραν του αστείου που μου φάνηκε το 1, 2, 3 που έγραψες ως απορίες (και μη με παρεξηγήσεις) και μου θύμησες τα στάδια της διαδικασίας βρώσης του παγωτού, το πρόβλημα το έχουν εντοπίσει ήδη οι λογιστές στο forum τους (taxheaven) ... και μάλλον ανμένουμε ... εξάλλου (και με ενα και με δυο "λ") είναι πολύ νωρίς ακόμη ... έχουμε πολύ χρόνο μέχρι αυριο το πρώι για διευκρινήσεις ... ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ
    1 point
  8. Το μόνο που θυμάμαι είναι το αντίθετο..όταν το πρόστιμο βγαίνει μικρότερο,δεν αναζητείται η διαφορά από το εξοφλημένο του του 4178.Όμως δεν γίνεται να μην "πειραχτεί" τίποτε νομίζω, γιατί κάποια κελιά έρχονται κενά.Διάβασε το εγχειρίδιο μεταφοράς.Είχε ένα πινακάκι με το τι έρχεται συμπληρωμένο και τι λείπει.Συγγνώμη αλλά δεν θυμάμαι περισσότερα...☺
    1 point
  9. Εγώ θα έλεγα από την στιγμή που δεν περιγράφεται πουθενά δρόμος στα συμβόλαια σου, να προχωρήσεις την μεταβολή ώστε να εντάξεις τον δρόμο στην ιδιοκτησία σου. Μια δυσκολία θα υπάρχει σε αυτήν την μεταβολή, αλλά αν δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο από πλευράς δήμου (που δεν θα υπάρχει), πιστεύω θα το πετύχετε. Νομικά η έκταση του δρόμου ανήκει στον πελάτη σου. Στην πράξη, δεν θα αλλάξει τίποτα, καθώς για λόγους καλής γειτονίας φαντάζομαι θα συνεχίσει να αφήνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες να περνάνε από τον "δρόμο". Αν θέλουν οι παρόδιοι να κατοχυρωθούν, θα πρέπει να προβούν αναγκαστικά σε σύσταση δουλείας διόδου.
    1 point
  10. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλα τα μέλη του φόρουμ. Κάθε φορά κάθομαι και διαβάζω όλες τις σελίδες από ένα topic που με αφορά και μπορώ να πω ότι με έχετε βοηθήσει αφάνταστα. Μπήκα για να κάνω μια ερώτηση και διαβάζοντας από την αρχή όλα τα νήματα, μου δημιουργήθηκαν και άλλες απορίες οι οποίες στην πορεία απαντήθηκαν και αυτές όπως και ενημερώθηκα για άλλη μια φορά, για πράγματα που δεν γνώριζα καν που με βοηθάνε σε άλλες περιπτώσεις. Τελικά μου λύθηκαν όλες οι απορίες. Φιλική συμβουλή προς όποιον μπαίνει για να ρωτήσει κάτι: Αφιερώστε λίγο χρόνο και διαβάστε πριν κάνετε μια ερώτηση. Συγχαρητήρια παιδιά για το χρόνο που διαθέτετε κάθε φορά και μιας και το έχει και η μέρα, ευχαριστούμε από καρδιάς!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.