Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. SValkan

    SValkan

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      93


  2. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.745


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      19.081


  4. AlexisPap

    AlexisPap

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      6.172


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά! Για την περίπτωση του πηγαδιού, δύσκολα. Δεν γνωρίζω εαν οι υπηρεσίες δέχονται ακόμη άτυπα φακέλους για άδειες (ακόμη και με πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης). Ακόμα και αν γίνεται, η γειτονική γεώτρηση το καθίστα πάρα πολύ δύσκολο γιατί πρέπει να τεκμηριωθεί ότι δεν μπορεί να γίνει χρήση νερού από αυτήν (για τεχνικούς λόγους και όχι για το αν συμφωνούν μεταξύ τους οι ιδιοκτήτες ή χρήστες). Πιστεύω ότι κατά 95% στην υπηρεσία θα σου πούνε να πάρει νερό από την γειτονική γεώτρηση, είναι μονόδρομος. Εαν δεν είχε απολέσει την άδεια παλαιότερα, θα μπορούσες να πάρεις άδεια ακόμη και για διάνοιξη "νέου" πηγαδιού (ως αντικατάσταση)
    2 points
  2. "Επεσκέψατο ημάς εξ ύψους ο Σωτήρ ημών, Ανατολή ανατολών, και οι εν σκότει και σκιά, εύρομεν την αλήθειαν και γαρ εκ τής Παρθένου, ετέχθη ο Κύριος". Χρόνια πολλά σε όλους με αγάπη.
    2 points
  3. Νννναι. Θα προσπαθήσω να τη βγάλω κάτω από το δέντρο. 😆 Εμένα πάλι μου είπαν από την πολεοδομία ότι το πιο συχνό πρόβλημα με τις περιπτώσεις διαχωρισμού προκύπτει με τις θέσεις στάθμευσης. Αλλά και στο συγκεκριμένο topic έχει συζητηθεί το θέμα πολύ αναλυτικά. Σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ για το χρόνο σου να κάτσεις να μου απαντήσεις και χρόνια πολλά! Το ζήτημα παραμένει. Αν τοποθετηθεί η θέση στάθμευσης και πρέπει να ενημερωθεί το διάγραμμα κάλυψης, μήωπς με στέλνει σε κανονική άδεια.
    1 point
  4. Καλά Χριστούγεννα. Με υγεία και (προσοχή αυτές τις μέρες για να την έχουμε). Καλές γιορτές σε όλους.
    1 point
  5. 642 downloads

    Για να μην βάζουμε στις μελέτες μας ότι πρόχειρο βρίσκουμε από εδώ και από εκεί (εδικά ο Σεισμοτεκτονικός Χάρτης του ΟΑΣΠ 1:500.000 είναι ότι χειρότερο και εντελώς out-of-date) ή μόνο τον χάρτη του ΝΕΑΚ με τις σεισμικές ζώνες, και επειδή πέρα από κάποια μεμονωμένα φύλλα 1:100.000 του ΟΑΣΠ δεν υπάρχει κάτι επίσημο σχετικά με τα καθορισμένα ενεργά σεισμικά ρήγματα: Το αρχείο περιλαμβάνει α) την βάση Σεισμικών Πηγών (Ρηγμάτων) του Ελληνικού Χώρου (Greek Database of Seismogenic Sources), από το ΑΠΘ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Ferrara, αποτέλεσμα πολύχρονης ερευνητικής δραστηριότητας. Το KMZ αρχείο περιλαμβάνει το (γενικό) γραμμικό ίχνος του ρήγματος καθώς και την επιφάνεια του σε πολύγωνο (οριζόντια προβολή). Μαζί βάζω και ένα shapefile με μόνο το ίχνος των ρηγμάτων σε προβολή ΕΓΣΑ87 (GreDaSS_2_0.kmz το πλήρες για Google Earth και rigmata_GreDaSS_EGSA87.zip το shapefile αρχείο) β) την Ευρωπαική βάση Σεισμικών Πηγών (από το πρόγραμμα SHARE της ΕΕ), η οποία είναι σε αντίστοιχη μορφή με το GreDaSS, για τον ευρωπαικό χώρο. Τα δυο αρχεία έχουν μικροδιαφορές μόνο, καθώς ο Ελληνικός χώρος προέρχεται από τα δεδομένα του GreDaSS. Για τα ρήγματα παρέχονται κάποιες βασικές πληροφορίες, ενώ για το καθένα υπάρχουν και link με παραπάνω υλικό και βιβλιογραφία. Οι βάσεις αυτές δεν είναι ακριβώς επίσημη νομοθεσία σαν τον ΝΕΑΚ, ούτε καλύπτουν αναλυτικά όλες τις περιοχές του Ελληνικού Χώρου (μια πληρότητα 70-80% κατά την εκτίμηση μου), αλλά είναι ότι πιο up-to-date υπάρχει επιστημονικά σε συγκεντρωτική μορφή και συμπληρώνει τον Χάρτη Σεισμικής Επικινδυνότητας. Τώρα για λεπτομερείς γεωτεχνικές ή άλλες μελέτες δεν συνιστάται η αποκλειστική χρήση του χωρις ειδική μελέτη, αλλά για κάποιες απλές, γενικές ή περιβαλλοντικές μελέτες προσφέρεται. Όποιος ενδιαφέρεται για παραπάνω στοιχεία για τις δυο βάσεις: http://gredass.unife.it/ http://eqgeogr.weebly.com/database-of-active-faults.html http://diss.rm.ingv.it/share-edsf/index.html Ο Ελληνικός Xάρτης σε poster A0: http://eqgeogr.weebly.com/uploads/8/2/8/3/8283914/gredass_poster_a0l.pdf
    1 point
  6. Topap, σήμερα σε βλέπω απρόσεκτο! γιατί 24 το μπετό και όχι 25; Για να συνοψίσουμε, σε συνήθη οικοδομικά έργα έχουμε: Μόνιμες δράσεις σύμφωνα με την §6.3.2.2 είναι οι δράσεις των ιδίων κατασκευαστικών φορτίων. Μεταβλητές δράσεις σύμφωνα με την §6.3.2.3 τα φορτία που προκύπτουν από την χρήση ή κατά την χρήση (φορτία ανθρώπων, οχημάτων, επίπλων, συσκευών, κινητού εξοπλισμού, ανέμου, χιονιού κλπ) Οι τιμές των δράσεων υποτίθεται ότι είναι χαρακτηριστικές τιμές §6.3.1, αλλά όπως λέει και στα σχόλια εμείς χρησιμοποιούμε τις ονομαστικές. Εκτός από το ειδικό βάρος του σκυροδέματος που δίδεται στα σχόλια της §2.2 όλα τα υπόλοιπα ειδικά βάρη τα λαμβάνουμε από το ΒΔ του 1946 (ΦΕΚ171Α/16-05-1946) ή τον ΕΚ-1. Αν δεν βρίσκουμε τιμές στους κανονισμούς μπορούμε να λάβουμε την ονομαστική τιμή που δίδει ο κατασκευαστής, ή την τιμή που βρίσκουμε ζυγίζοντας... μια που όπως είπαμε ο ΕΚΩΣ αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο χαρακτηριστικές και ονομαστικές τιμές δράσεων... Άρα σε μία τυπική περίπτωση: Ίδιο βάρος πλάκας (16cm) gi = 0,16 * 25 = 4,00kN/m² Βάρος επικαλύψεων (επίχρισμα + τσιμεντοκονίαμα ρύσεων + επίστρωση) ga = 0,015 * 17 + 0,08 * 21 + 0,015*25 = 2,31kN/m² Επιπλέον, στις τετραέρειστες πλάκες, όταν αυτές λύνονται κατά Cherny, το φορτίο των τοίχων που στηρίζονται στην πλάκα (δηλαδή δεν "πατάνε" πάνω σε κάποια δοκό*), κατανέμεται ως επιφανειακό φορτίο (μόνιμο) στην πλάκα. Το κινητό, προκειμένου περί κατοικίας θα είναι 2,00kN/m² *τοίχος που οδεύει σε απόσταση μέχρι 1,5d παράλληλα στην δοκό μπορεί να θεωρηθεί ότι "πατάει" στην δοκό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.