Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19.070


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.159


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.555


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/08/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Ο έλεγχος κατηγορίας μπορεί να γίνει και με τους ισχύοντες όρους δόμησης κατά την έκδοση της Ο.Α
    2 points
  2. Κανονικά,πρέπει να έχεις και μια κάτοψη α ορόφου όπου θα δείχνεις την είσοδο και την κλίμακα ανόδου (επίπεδο α ορόφου μέχρι πλατύσκαλο),ώστε όποιος τα παραλάβει να μπορεί να καταλάβει ότι η ΟΙ εκτείνεται σε δύο επίπεδα,και την συνολική της επιφάνεια.
    2 points
  3. Κι εγώ έχω εργαλεία (τανάλια) και όρεξη να βγάλω ένα προβληματικό δόντι, αλλά δεν το ρισκάρω...
    1 point
  4. Η γνώμη μου είναι ότι η διατύπωση έχει παραμείνει από αμέλεια και δεν έχει αφαιρεθεί από τη συγκεκριμένη παράγραφο. Όταν εκδόθηκε η τροποποίηση του ΦΕΚ 181/Δ/85 με το ΑΑΠ 289/4.11.2011 ο ΝΟΚ (ν.4067/12 δεν είχε ακόμη εκδοθεί). Τα 40 τμ δεν είναι δεσμευτικά και θα πρέπει να ελέγξεις με βάση τις διατάξεις για εσωτερικούς εξώστες σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά ΝΟΚ διατάξεις. Με άλλα λόγια, επειδή δεν αναφέρεται κάτι για πατάρια στις άλλες κατηγορίες επιφάνειας οικοπέδων, δεν σημαίνει ότι τα πατάρια δεν επιτρέπονται να κατασκευαστούν.
    1 point
  5. Γειά και πάλι, επειδή είσαι εκτός σχεδίου για την α.χ. του υπογείου (και εσύ το έγραψες με έντονα) χάνεις το bonus για την μη προσμέτρηση του χώρου στην κατηγορία και σε συνδυασμό με το υψηλό ποσοστό ΥΔ (με βάση την επιτρ. δόμηση που αναφέρεις) τότε είσαι κατ.5 που δεν επιτρέπεται στην παρούσα φάση. Η σκέψη για το δώρο των έως 50 τμ ειναι μεν σωστή αλλά αυτό περί "50 τμ σε συνολική δόμηση" δεν έχουν διευκρινίσει αν πάει ανά ιδιοκτησία συνολικά ή οριζόντια. Αν είχες έως 50 τμ αυθαίρετα σε όλο το ακίνητο, θα έλεγα οκ κάντο έτσι, αλλά μάλλον πιο σωστά είναι τα 50 να γίνουν αναγωγή στο ποσοστό της οριζόντιας όπως έχει αναφέρει ο συν/φος @ΙΑΣΟΝΑΣ πρόσφατα στο παρόν νήμα αν θυμάμαι καλά.
    1 point
  6. 1 point
  7. Γιατί δεν το λες από την αρχή ότι υπάρχει ρυμοτομικό σχέδιο. Τι πάει να πει ότι δεν έχει εφαρμοστεί. Υπάρχει ΦΕΚ με το διάταγμα ρυμοτομίας; Αν ναι θα εφαρμοστεί το ρυμοτομικό. Ποιοι είναι οι όροι δόμησης του Ρ.Σ;Το αν το ρυμοτομικό (ειδικά στα παλιά) είναι ανεφάρμοστο στο πεδίο, αυτό είναι ένα άλλο μέγα ζήτημα. Τώρα, αν το Ρ.Σ είναι στα χαρτιά και δεν έλαβε ποτέ ΦΕΚ προφανώς και δεν ισχύει, πλην όμως συνήθως σε μια τέτοια περίπτωση κατά την έκδοση της Ο.Α, τηρούνται οι οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές του μελλοντικού Ρ.Σ. Αν τελικά ισχύουν οι όροι δόμησης οριοθετημένων οικισμών σε συνδυασμό με την απόφαση οριοθέτησης του οικισμού, ισχύει ότι αναφέρει ο συνάδελφος tetris. Όπου δεν έχεις 4 μ πλάτος θα πρέπει να παραχωρήσεις . Στην προκειμένη, θα παραχωρήσεις 1 μέτρο. Προσοχή χρειάζεται στο να ελέγξεις εάν υπάρχει κάποια τροποποιητική απόφαση στην Π.Ε που να καθορίζει σε κάποιους οικισμούς μεγαλύτερα πλάτη οδών, άνω των τεσσάρων μέτρων (πχ 6 μ).
    1 point
  8. η Διαφορετική Διαμερισμάτωση και η αλλαγή θέσης σε άλλη νόμιμη γίνονται (αν πληρούν τις διατάξεις του χρόνου κατασκευής) όσο για αυτό επειδή αλλάζουν οι όψεις ίσως όχι
    1 point
  9. Το 2ο ειναι με τον αναπτυξιακό νόμο, οπότε αν δεν έχεις κάποιο επιδοτούμενο έργο πχ. ξενοδοχείο δεν σε αφορά.
    1 point
  10. @ ringas Το Σ.Α. γνωμοδοτεί μόνο για τις περιπτώσεις που προβλέπει η νομοθεσία για τις αρμοδιότητες της. Εάν η μελέτη αφορά ακίνητο σε παραδοσιακό οικισμό , περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους κλπ τότε και μόνο γνωμοδοτεί , άλλως επιστρέφει το αίτημα λόγω αναρμοδιότητας . Πάντως σε κάθε περίπτωση στο Σ.Α. υποβάλλεται πλήρης αρχιτεκτονική μελέτη σύμφωνα με τις προδιαγραφές έκδοσης άδειας δόμησης .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.